Leer
van de Antichrist
Hoofdstuk
5 : Hemel, hel en het hiernamaals
* De meeste mensen beginnen als lichaam en ziel, maar
degenen die een gereïncarneerde ziel hebben, hebben ook een geest.
Er bestaat geen reïncarnatie, iedereen
heeft maar 1 kans op de aarde. Na de dood is het de Hemel, het Vagevuur of de Hel.
En het is alleen het Vagevuur dat niet eeuwig is, omdat deze mensen
uiteindelijk allemaal in de Hemel terecht komen. De Hemel en de Hel zijn voor
eeuwig. Wat de geest betreft : alle
mensen hebben een lichaam, een ziel en een geest.
* Sommigen zullen getransfereerd worden uit hun lichaam
naar een tijdelijk lichaam vooraleer dit voorbij is. Jullie kunnen het als de dood
beschouwen, maar het is enkel een transfer.
1 Korintiërs 15:51-52 En nu deel ik u een mysterie mee: wij
zullen niet allen sterven, maar wel allen van gedaante veranderen, opeens,
in een oogwenk, bij de laatste bazuin; want de bazuin zal weerklinken en de
doden zullen verrijzen in onvergankelijkheid, en wij, wij zullen van gedaante
veranderen.
Vόόr de opname van de Restkerk (wat
de toestand nu voor iedereen op de wereld is) : iemand
sterft, zijn lichaam is vergankelijk en zijn ziel komt los van zijn lichaam.
Jezus oordeelt onmiddellijk over de ziel. De ziel komt in de Hemel, het
Vagevuur of de Hel. Bij de opname van de Restkerk van gelovigen in de wolken
naar Jezus toe: de doden zullen eerst tot leven worden gewekt. De
levenden zullen van gedaante veranderen, een nieuw lichaam krijgen om Jezus te
kunnen ontmoeten in de wolken. De doden die tot de Hel veroordeeld waren,
worden niet opgewekt. De levenden die niet voldoen voor Jezus omdat ze Hem
verworpen hebben of Zijn geboden niet hebben gevolgd, of Hem nooit om vergeving
hebben gevraagd zullen nog op aarde blijven om Gods Toorn te ondervinden.
Paulus in 1 Tessalonicenzen 4 over wat er
gebeurt als Jezus terugkeert : Broeders, wij willen u niet in onwetendheid
laten over het lot van hen die ontslapen zijn; gij moogt niet bedroefd zijn
zoals de andere mensen, die geen hoop hebben. Wij geloven immers dat Jezus
is gestorven en weer opgestaan; evenzo zal God hen die in Jezus zijn ontslapen
levend met Hem meevoeren. En dit kunnen wij u meedelen volgens een woord
van de Heer: wij die in leven blijven tot de komst van de Heer, wij zullen
de doden in geen geval voorgaan. Want wanneer het bevel gegeven wordt, als de
stem van de aartsengel weerklinkt en de bazuin van God, dan zal de Heer zelf
van de hemel neerdalen, en eerst zullen de doden die in Christus zijn
verrijzen; daarna zullen wij die nog in leven zijn tegelijk met hen in een
oogwenk op de wolken in de lucht worden weggevoerd, de Heer tegemoet. En zo
zullen wij voor altijd samen zijn met de Heer.
* Deze planeet is een school voor onrijpe zielen, en het
klinkt afgezaagd maar de oude uitdrukking lijden is goed voor de ziel is
accuraat. Wie bereikt meer geestelijke rijpheid : het kind in een oorlogszone
of het kind in Disneyland?
En wie kan er werkelijk onschuldig genoemd worden? Iedereen
op deze planeet is een gereïncarneerde ziel, zelfs het jongste kind zal
geoordeeld worden voor het geheel van zijn/haar vele levens.
ER BESTAAT GEEN REINCARNATIE!!!! Je moet je geestelijke rijpheid in 1 leven zien te bereiken.
Het is ook de bedoeling dat je zo weinig mogelijk zonden overhoudt op
het einde van je leven, of totdat Jezus komt. Jezus oordeelt je op basis van je
geloof in Hem, de verdiensten die je verzameld hebt en de goede werken die je
gedaan hebt. Hij rekent je ook de zonden aan die je begaan hebt door de 10
geboden niet na te volgen. Daarom moet je zoveel mogelijk naar de biecht gaan
om je zonden te laten vergeven (als je natuurlijk echt berouw hebt over die
zonden). Zonden die vergeven zijn, zijn voor God ook definitief vergeven en
vergeten. Hij
rekent die niet meer aan.
Hoe kun
je verdiensten verzamelen? Door offers aan te bieden
aan God. Offers zijn elke vorm van lijden, daden van zelfverloochening, vasten
enz. Hieronder staat een kort overzicht van offers die wij volgens het nieuwe
testament mogen brengen: (Uit christipedia)
- lofoffers, die we als vrucht der lippen God mogen
aanbieden. Petrus spreekt met het oog op deze offers van geestelijke
offeranden (Hebr 13:15; 1 Petr 2:4,5);
- de geldelijke of anderszins stoffelijke (materiële)
offers van weldadigheid en mededeelzaamheid (Hebr. 13:16)
- het levende offer van ons lichaam, d.w.z. dat ons doen
en laten, wat wij in het lichaam verrichten, toegewijd is aan God, ten
dienste van de gerechtigheid in plaats van de zonde. Opdat in ons
lichaam, hetzij door het leven, hetzij door de dood, Christus mag worden
grootgemaakt (Rom. 12:1; Filip. 1:20).
De Heilige Theresia van Lisieux heeft ons
geleerd hoe we op eenvoudige wijze, de kleine weg offers konden aanbieden aan
God. Door dagelijkse taken zo goed mogelijk te verrichten, door taken die
we niet graag doen met veel liefde uit te voeren, door aan God te denken en
schietgebedjes te bidden tijdens de
taken en de taken aan Hem aan te bieden. Door alle mensen rond ons te helpen,
door mensen die we liever vermijden vriendelijk bij te staan. Door je nederig en
klein te gedragen, door anderen op te monteren. Door als je ziek bent, het op
te offeren aan God.
Maar jullie kunnen niet zeggen dat genezing de mensen zou
doen veranderen, omdat hij dat geprobeerd heeft, door de gave van genezing te
geven aan de wereld, maar we zagen wat er gebeurde, en waarom het werd
herroepen.
De Antichrist geeft geen genezing om de
mensen beter te maken, het wordt als chantagemiddel gebruikt. Als je dit of dat
niet doet, krijg je geen genezing. Bovendien is Jezus Christus de enige
geneesheer die BLIJVEND iemand kan genezen.
En laat ons eerlijk zijn
de waarschuwing om uit te kijken
en waakzaam te zijn voor zijn terugkomst, werd 2000 JAAR GELEDEN gegeven.
Daarom is er echt geen excuus voor de mensen dat ze niet voorbereid zijn op
zijn terugkeer, wanneer hij de tekenen gaf om naar uit te kijken, en hij heeft
ze allemaal vervuld. Als de mensen het niet weten, is het omdat ze ofwel te lui
zijn om de Schrift te lezen, en naar het nieuws te kijken, of ze zijn te druk
bezig met andere onbelangrijke dingen.
Paulus over de Antichrist in 2
Tessalonicenzen 2, de Antichrist komt vόόr de echte komst van Jezus Christus : Eerst moet de grote afval komen en de goddeloze mens zich
openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft boven
al wat God heet of verering ontvangt, zo zelfs dat hij zich neerzet in Gods
tempel en zich voor God uitgeeft. Wat hem thans tegenhoudt, weet ge
(het is de Heilige Geest die hem tegenhoudt); hij zal zich niet openbaren voor
zijn tijd. Het geheim der goddeloosheid doet zijn werking al gevoelen;
alleen moet degene die hem nu tegenhoudt nog van het toneel verdwijnen. Dan
zal de goddeloze zich openbaren; en de Heer Jezus zal hem doden met de adem
van zijn mond en hem vernietigen door de luister van zijn aankomst. De
komst van de goddeloze zal steunen op de kracht van de satan, en vergezeld gaan
van allerlei wonderen, tekenen en goochelkunsten, en van alle mogelijke
misdadige verleiding, bestemd voor hen die verloren gaan, omdat zij zich hebben
afgesloten voor de liefde tot de waarheid, die hen had kunnen redden. En
daarom zendt God hun een geest van dwaling, zodat zij geloof hechten aan de
leugen, en allen veroordeeld worden die de waarheid geweigerd hebben en de
ongerechtigheid.
De aarde is een school voor onrijpe zielen, en de verdeling
van de mensheid hier, is een voorbereiding om te kunnen omgaan met de vele
rassen die jullie zullen tegenkomen wanneer de quarantaine van deze planeet
over is.
De aarde is een testplaats om te kunnen bij
God wonen in de Hemel. Adam en Eva waren geschapen om bij God te kunnen wonen
in het Paradijs, maar door de zondeval zijn ze uit het Paradijs verdreven. Ze
hadden geluisterd naar de duivel en waren in opstand gekomen tegen God. Ze
wilden evenveel macht hebben als God. Jezus is gekomen om deze erfzonde teniet
te doen en om de mensen van alle zonden te bevrijden. De mensen moeten op aarde
in hun leven in Hem geloven, Zijn 10 geboden gehoorzamen, Zijn opgerichte Kerk
volgen en de sacramenten en dan kunnen ze via Jezus bij God geraken in de Hemel
en het Paradijs.
Sommigen zullen terugkeren naar de planeet/planeten of het
ras dat hen in hun zaadlijn heeft, sommigen zullen naar een vorm van
verbeterende training gaan ergens anders (door de Katholieken gekend als het Vagevuur,
sommigen zullen gestraft worden, en degenen die niet te redden vallen zullen
vernietigd worden.
ER IS ENKEL HET MENSENRAS!!! ER IS ENKEL 1 PLANEET DIE DOOR
MENSEN WORDT BEWOOND : DE AARDE!!!! God heeft de mens geschapen, geen
buitenaardse wezens!!! De buitenaardse rassen zijn DUIVELS DIE UIT DE HEL
KOMEN!!!
De Antichrist zal allen die hem niet volgen
doden, hij zal ook degenen die hij niet kan gebruiken als slaven vermoorden.
Volgens zijn uitspraak zijn er maar 500 miljoen mensen die zullen gered (=
waardig bevonden) worden van de totale wereldbevolking. Al de rest moet sterven.
* De Hel bestaat echt. Het was
oorspronkelijk een enorm grote ondergrondse mijnfaciliteit van de Annunaki in
Afrika, die werd omgevormd tot een straffaciliteit. Er zijn andere strafplaneten/faciliteiten
in het Rijk, maar de Hel is één van de ergste. Het bestaat nog altijd, en wordt
nog altijd gebruikt.
De Hel (uit wikipedia) : De hel is een religieus concept
en duidt een plek of bestaanssfeer aan waar men na de dood heen kan
gaan en welke gekarakteriseerd wordt door een hoge mate aan fysieke en
mentale pijn en lijden. Na te zijn gestorven, zouden de zielen naar het
hiernamaals gaan. Conform de vroomheid, eerlijkheid, kuisheid en/of
andere zaken wordt er door een hogere macht beslist of een ziel naar de hemel mag
of dat deze naar de hel moet. De hel is in die zin het tegenovergestelde van de
hemel, namelijk een verblijf in afwezigheid van God.
Hel in het christendom
Rooms-katholieken geloven dat de meeste zielen voor hun
intrede in de hemel eerst nog tijdelijk gelouterd moeten worden in het vagevuur.
Alle christenen die het Credo (de geloofsbelijdenis) belijden geloven
dat de hel een plaats is waar de zielen van de verdoemden heen gaan. Deze
zielen ondergaan geen loutering in het vagevuur om daarna het eeuwig leven te
kunnen binnengaan, maar zijn voor eeuwig verloren. 'De hel zit vol zielen die
geen geloof hebben gehecht aan het bestaan van de hel'. Voor rooms-katholieke
en andere christenen is de hel een werkelijkheid die zich in het hier en nu kan
manifesteren door de invloed van duivelse geesten en de satan. Zij is een
werkelijkheid die bestaat naast de werkelijkheid van het leven van de mensen in
de wereld en het leven van de zielen in de hemel en het vagevuur.
De rooms-katholieken geloven dat zij met hun gebed en geestelijke offers de
zielen in het vagevuur vertroosting kunnen geven en een spoediger verlossing
uit het vagevuur, terwijl de zielen in de hel niet meer gebaat zijn bij gebed
of goede werken ter hunne verlossing gedaan, maar werkelijk reddeloos verloren
zijn.
Bronnen van redding
Binnen de rooms-katholieke kerk zijn middels vele
privé-openbaringen hulpmiddelen gegeven aan de mensen om zich voor een eeuwige
verdoemenis te bewaren. Zo is er de devotie van de drie weesgegroetjes,
het dragen van het bruine scapulier. Of het rozenkransje van
Barmhartigheid geopenbaard door de heilig verklaarde zuster Maria Faustina
Kowalska (Polen) waaraan de belofte verbonden is dat wanneer iemand dat
gebed slechts één maal in zijn leven heeft gebeden, hij niet verloren zal gaan.
Wat overigens niets zegt over de duur van het verblijf in het vagevuur.
De drie
weesgegroetjes :
De devotie van de drie
weesgegroetjes is een algemeen gebruik binnen de Katholieke Kerk
dat bestaat uit het (geknield) bidden van drie weesgegroetjes in de
ochtend en drie weesgegroetjes in de avond. Deze devotie wordt, in
navolging van veel heiligen, gezien als een krachtig middel tegen doodzonden en
bijzonder tegen de onkuisheid. De heilige Antonius van Padua (1195-1231)
was een van de verspreiders van deze devotie. Een tweede heilige die deze
devotie propageerde was de heilige Leonardus a Portu Mauritio (1676-1751).
In vele toespraken en geschriften spoorde deze missionaris alle
mensen aan om elke ochtend en elke avond drie weesgegroeten te bidden om de
Onbevlekte Ontvangenis van Maria te eren en om de allerheiligste Drie-eenheid te
danken voor de genaden aan Maria verleend. In een van zijn vele toespraken
sprak hij: Dit is een zeer heilzaam middel om uw zaligheid te verzekeren. Denk
erom het bidden van de drie weesgegroetjes nooit te vergeten. Een andere
heilige die een belangrijk aandeel heeft gehad in de verspreiding van deze
devotie is de heilige Alfonsus van Liguori (16961787). Hij riep
iedereen op tot een grote godsvrucht tot Maria door onder andere het bidden van
de rozenkrans maar ook door de devotie van de drie weesgegroetjes.
In het bijzonder drong hij erop aan dat de kinderen deze devotie
van hun ouders geleerd kregen. Van hem is ook de aanbeveling om bij het bidden
van de drie weesgegroetjes na elk weesgegroetje het volgende schietgebedje te
bidden: Door uw onbevlekte ontvangenis o Maria, zuiver mijn lichaam en heilig
mijn ziel. Aan het eind kan men dan nog bidden: Maria, behoed mij deze dag (of deze
nacht) voor doodzonde. Een van de
heiligen die een verschijning heeft gehad aangaande deze devotie
is Mechtildis van Helfta (1241-1299). Zij was een benedictines en
bad tot Maria om haar te vragen of deze aanwezig wilde zijn bij haar dood.
Maria verscheen haar toen en beloofde haar dat. Maar sprak Maria ik vraag
van uw kant om elke dag drie weesgegroetjes te bidden. Het eerste weesgegroetje
wordt gebeden ter ere van God de Vader wiens almacht Marias ziel boven die van
de andere schepselen verhief zodat zij, na God, de grootste macht in de hemel
en op aarde heeft. Het tweede weesgegroetje wordt gebeden ter ere van God de
Zoon die zijn ondoorgrondelijke wijsheid aan Maria mededeelde. Het derde
weesgegroetje wordt gebeden ter ere van God de Heilige Geest die Marias ziel
vulde met de zoetheid van Zijn liefde en zachtheid en barmhartigheid.
Het bruine scapulier
of scapulier
van Onze Lieve Vrouw van de berg Karmel :
Het is een scapulier of schouderkleed dat tijdens
een Mariaverschijning op 16 juli 1251 in Cambridge aan de
heilige karmeliet Simon Stock overhandigd werd. Tijdens deze
verschijning overhandigde Maria hem een bruin wollen scapulier. Deze
verschijning is door de Kerk meermaals erkend.
Maria beloofde bij het overhandigen van het scapulier: "Neem
dit scapulier, het zal een teken van verlossing zijn, een bescherming in gevaar
en een belofte van vrede. Alwie zal sterven met dit habijt bekleed zal
gevrijwaard zijn voor het eeuwige vuur". Later werd aan deze belofte ook
het 'zaterdags privilege' toegevoegd. Dit omvat de bevrijding uit het vagevuur op
de zaterdag na de dood. Hiervoor moeten, in tegenstelling tot de
genade van de vrijwaring van de hel, aan twee voorwaarden worden voldaan naast
het voortdurend dragen van het scapulier:
·
Kuisheid beleven volgens zijn eigen levensstaat.
·
Dagelijks het klein officie van de Heilige Maagd bidden. Dit kan
door een priester worden omgezet in het dagelijks bidden van het rozenhoedje of
een ander goed werk.
De kuisheid van zijn eigen levensstaat staat onderhouden is
eigenlijk niets meer is dan dat wat voor iedere christen geldt: "Gehuwden
zijn geroepen om de echtelijke kuisheid te beleven; de ongehuwden beoefenen de
kuisheid in onthouding".
Alle karmelieten dragen dit scapulier. Ook veel leken wensten
dit scapulier te dragen, om aldus deel te krijgen aan bijzondere genade die
Maria beloofd had aan hen die het scapulier zouden dragen. Zij dragen een
kleine variant. Deze bestaat uit twee kleine lapjes bruine wol met twee
touwtjes verbonden. Het ene lapje hangt op de borst en het andere op de rug.
Het wordt gedragen onder de kleren. Het scapulier moet worden opgelegd door een
priester, volgens de voorgeschreven ritus. Hij kan dan het Klein Officie van de
H. Maagd dat vereist is voor het genieten van het zaterdag-privilege omzetten
in het dagelijks rozenhoedje of een ander goed werk. Als het eerste scapulier
versleten is, kan het gewoon vervangen worden door een ander zonder dat het
opnieuw door een priester hoeft te worden opgelegd. Omdat het scapulier een
gewijd voorwerp is, wordt het niet zomaar weggegooid, wanneer men het vervangt
dient men het te verbranden of te begraven.
Op 13 oktober 1917 verscheen Maria aan de herdertjes van Fatima met
het Scapulier van de Berg Karmel. Lucia, een van de drie zieners, zei daarover:
"De H. Maagd wilde dat iedereen het Scapulier draagt, dat het teken is van
de Toewijding aan het Onbevlekt Hart van Maria. De Rozenkrans en het scapulier
zijn onafscheidelijk". Toen paus Leo XI net tot paus was gekozen
en men hem hielp met het aandoen van de pauselijke gewaden, wilden ze hem zijn
groot bruin scapulier dat hij onder zijn kleren droeg afnemen. De paus zei toen
echter tegen degenen die hem hielpen: "Laat mij Maria houden, opdat Maria
mij niet in de steek laat." Ook paus Johannes Paulus II droeg
het scapulier. Toen hij na te zijn neergeschoten werd geopereerd, vroeg hij de
dokters om zijn scapulier niet te verwijderen.
Kroontje van
Barmhartigheid : zie www.bloggen.be/levend_geloof9
Plaatsen van de Hel
In de Bijbel is op meerdere plaatsen sprake van het
bestaan van de hel, voornamelijk in het Nieuwe Testament. In het Oude Testament
wordt enkele malen gerefereerd aan een plaats waar de doden heen gaan: de
sheol. Deze conceptie van het hiernamaals maakt geen onderscheid tussen goede
en slechte mensen. Het bestaan in de sheol is een bestaan van negaties,
vergelijkbaar met dat van de Griekse schimmenwereld. Enkel in het
boek Daniël wordt gesuggereerd dat er op het einde der tijden een
oordeel geveld zal worden.
In het Nieuwe Testament verwijst Jezus uitdrukkelijk naar een
plaats van eeuwige bestraffing en lijden (onder meer in Mattheüs en Lucas).
De hel wordt hier geconcipieerd als eeuwig. De hel wordt derhalve ook wel
"eeuwige straf" of "eeuwige verderfenis"
genoemd. Uit de hel is volgens de christelijke leer geen bevrijding mogelijk.
De christelijke leer beweert dat 'God een God van levenden is en
niet van doden', wat wil zeggen dat de dood niet meer bestaat daar Christus
haar heeft overwonnen door zijn Opstanding. De leer van de christenen dat
de ziel onsterfelijk is en na de wederkomst van Christus met een verheerlijkt
geestelijk lichaam tot nieuw leven zal opstaan, verenigt lichaam en ziel
opnieuw met elkaar. In het Nieuwe Testament speelt de hel wel een rol als
plaats waar na het eindoordeel op de Dag des oordeels, de goddelozen
naartoe worden gezonden, terwijl de rechtvaardigen een nieuwe hemel (heelal) en
een nieuwe aarde beërven (Openbaring 21:1-8) waar voor de dood en het
lijden geen plaats meer is.
Teksten uit het Oude Testament
In de Septuagint wordt de Tartaros genoemd in Job 40:20, 41:24, Spr
30:16.
Teksten uit het Nieuwe Testament:
Hades: Matt 11:23; 16:18. Lucas 10:15. Hand 2:27,31. 1 Kor 15:55.
Openb 1:18; 6:8; 20:13,14.
Gehenna: Matt 5:22,29,30; 10:28; 18:9;
23:15,33. Marcus 9:43,45,47; Lucas 12:5; Jakobus 3:6.
Tartaros: 2 Petrus 2:4.
|