Leer
van de Antichrist
Hoofdstuk
3 : Satans bedrog en leugens : deel 4
* Celibaat
Het celibaat van de Katholieke priester was niet ingesteld
in de kerk tot Rome een probleem begon te hebben met het verliezen van
kerkgebouwen en kerkfondsen aan de erfgenamen van priesters. Door priesters te
weerhouden van kinderen te hebben, gingen alle kerkbezittingen terug naar Rome
na de dood van de priester.
Celibaat is de term voor de bewuste keuze ongehuwd te blijven, in
het bijzonder verwijzend naar geestelijken, maar ook toepasselijk voor
andere gelovigen. Iemand die leeft naar het celibaat, leeft celibatair.
Omdat in veel kerken seksuele handelingen enkel binnen het huwelijk
toegelaten zijn, houdt het celibaat binnen die kerken dus volledige seksuele
onthouding in.
In de religieuze geschiedenis van de mensheid bestaat
het celibaat, met allerlei nuances, tot op de dag van vandaag, binnen de
praktijk van wereldgodsdiensten als het hindoeïsme, het boeddhisme,
het taoïsme en het christendom.
Celibaat binnen het
christendom
Zoals te lezen valt in de brieven van de apostelen, met name
in de eerste brief van Paulus aan de Korintiërs 7:8-9, moedigde
de apostel Paulus de celibataire levenshouding onder mannelijke
gelovigen aan, ter wille van God, en om zich geheel te kunnen richten op het
prediken van Christus en Zijn kruisdood. Tegelijkertijd begreep hij
dat niet elke gelovige man het aankon zonder vrouw te leven. De bekendste
uitspraak van hem hieromtrent luidt: "Het is beter te trouwen dan
van begeerte te branden."
Celibaat binnen de Latijnse Kerk
Voor het priesterschap in de Katholieke kerk volgens
de westerse of Latijnse ritus, zoals bij de Rooms-Katholieke kerk, is het
celibaat een vereiste, net zoals voor intrede in een kloosterorde. Het
idee is dat, doordat een persoon zich niet aan een aardse persoon bindt, een
dichtere binding en een betere wijding van het leven aan God kan
worden bereikt.
De vereiste van het celibaat werd voor het eerst als wetgeving
vermeld in de Synode van Elvira in 306 (canon 33).
Verschillende concilies in het Westen hebben deze wetgeving
overgenomen. Onder paus Leo I (440-461) en paus Gregorius de
Grote (590-604) werd de celibaatsplicht als wet opgelegd, nu ook
voor subdiakens. Andere bronnen vermelden Paus Marcellus I (? -
309) als de eerste wetgever van het celibaat voor de wereldwijde Kerk. Een van
de redenen is de mogelijkheid voor de priester, niet gehinderd door familiale
beslommeringen, zich volledig te wijden aan de kerkgemeenschap en het offer.
Het celibaat wordt ook begrepen als een teken van solidariteit met
alleenstaanden en als verwijzing naar Jezus, die volgens de katholieke
traditie celibatair geleefd heeft. Er bestaan ook verschillende praktische
redenen voor het celibaat. Zo voorkomt het celibaat het ontstaan van
priesterfamilies, waarin het priesterschap en kerkelijk bezit, van vader op
zoon wordt overgedragen. Een celibataire priester is daarmee ook (geografisch)
flexibeler in de loop van zijn gewijd leven.
Het celibaat is in de 10e en 11e eeuw in de Latijnse of westerse
kerk vaak geschonden geweest (nicolaϊsme). Het nicolaïsme ging vaak gepaard
met simonie (verkoop van een ambt of wijding). Zowel Nicolaas II (1058-1061)
als Gregorius VII (1073-1085) hebben beide fenomenen met succes
bestreden (Gregoriaanse hervorming). In de vijftiende eeuw werd de katholieke
kerk geleid door pausen die uit relaties met maîtresses diverse kinderen hadden
(Innocentius VIII (1484-1492) en Alexander VI (1492-1503)).
Tijdens het kerkelijk Concilie van Trente (1545-1563), dat ten doel
had een einde te maken aan de misstanden in de katholieke kerk, is andermaal
besloten dat geestelijken het celibaat moeten respecteren.
In zijn encycliek Sacerdotalis caelibatus heeft Paus
Paulus VI in 1967 nogmaals de argumenten uiteengezet die pleiten voor het
verplichte celibaat in de Westerse Kerk.
Gedurende de laatste 50 jaar, maar ook daarvoor, is er binnen de
Katholieke Kerk steeds discussie en reflectie geweest over het celibaat.
Sommigen spraken zich uit tegen het celibaat, onder andere omdat het tot een
tekort aan priesters zou leiden, maar de meesten beschouwen het celibaat als
een geschenk voor de Kerk en de samenleving. In Nederland sprak het Pastoraal
Concilie van de Nederlandse Kerkprovincie zich in 1970 expliciet uit tegen
het celibaat.
In een interview met La Repubblica zei Paus
Franciscus in 2014 in antwoord op de vraag of het celibaat een groeiend
probleem wordt in de Rooms-Katholieke Kerk dat het celibaat negenhonderd jaar na
de dood van Christus is ingesteld. "Het probleem bestaat zeker,
maar is niet zo omvangrijk. Er is tijd nodig, maar er zijn oplossingen en we
zullen die vinden."
De tweede man van het Vaticaan, Staatssecretaris Pietro
Parolin, heeft er net zoals paus Franciscus op gewezen dat het celibaat een
discipline is die kan worden gewijzigd, maar dat die niet simpelweg als
achterhaald kan worden afgewezen. In een toespraak op de Pauselijke
Gregoriaanse Universiteit in februari 2016 verdedigde kardinaal Parolin
het celibaat als een geschenk dat moet worden ontvangen en gevoed worden met
vreugdevolle volharding. Hij bekritiseerde pogingen om het celibaat af te
schaffen als oplossing voor het tekort aan priesterroepingen.
Maar aan de andere kant, vertelde Rome aan al de Katholieke
parochianen dat geboortecontrole verboden was, omdat hoe meer nieuwe Roomse
Katholieken de onwetende gevangenen voortbrachten, hoe meer geld in de
collecteschaal kon binnen gehaald worden elke generatie.
Er is een reden dat kinderen niet vruchtbaar geboren worden
Net als in het dierenrijk, is er een veiligheidsperiode ingebouwd in het
organisme, waar leren verondersteld wordt te gebeuren zonder gevolgen.
Een kind wordt geen geladen pistool gegeven de eerste keer
dat het mag knallen, hij wordt geleerd met veilig speelgoed te spelen vooraleer
voor echt te schieten.
De Antichrist is gewoon pervers. Het is de
bedoeling dat kinderen zo lang mogelijk kind blijven, zonder om seks te geven.
Het is al erg genoeg dat kinderen op school van hun vriendjes eerder kut en lul
leren dan dank u en alstublieft. Kinderen zijn juist zo beminnelijk
als ze onschuldig en zuiver zijn.
Zou de schepping van leven minder zorgvuldig moeten
behandeld worden dan het nemen van leven?
Denk eraan
In ALLE ANDERE zaken dat een kind doet, wordt
hij/zij instructies gegeven door een ouder en meer ervaren persoon, maar wanneer
het aankomt op de meest belangrijke dingen die een mens doet, leven scheppen,
verwachten we 2 geile tieners die het zelf uitzoeken op de achterbank van een
auto
Is dat zinnig?
DAT IS HET NU JUIST: OUDERS MOETEN HUN KINDEREN SEKSUELE
VOORLICHTING GEVEN EN HUN LEREN DAT ZE ER ZO LANG MOGELIJK MOETEN MEE WACHTEN.
Je wilt toch niet dat je kinderen iedere keer hun mechaniek boven halen als ze
al weten dat het toch niet de ware man of vrouw zal zijn. Het is de bedoeling
dat ze ermee wachten tot ze weten dat het de ware man of vrouw zal zijn
waarmee ze zullen huwen. Al de keren dat het zo niet blijkt te zijn is
verspilling van eerbaarheid en gevoelens. Bovendien is het goed dat je als
moeder of als vader of allebei, in de kinderen interesse stelt in hun zoektocht
naar de geschikte partner. Jullie kijken niet naar de vlinders maar naar de
werkelijkheid. Jullie kunnen troost bieden als het een teleurstelling wordt en hen
behoeden voor slechte relaties. En vooral meebidden dat ze een goede partner
treffen.
Wat is dan de geschikte tijd om uit te gaan
en seks te hebben : Op 16 uitgaan en voor 12 uur thuis. En seks vanaf 18 jaar.
De ouders moeten de wet niet volgen, 16 is te vroeg. Zoals ik al zei moeten de
kinderen er geestelijk klaar voor zijn. Het is oerconservatief, maar
oerdegelijk!!!!! Er zijn nog zaken waar kinderen mee te maken krijgen als ze 18
zijn. Hun leven is al druk genoeg. (verder studeren of niet, op kot gaan of
niet, een job of vakantiejob zoeken, alleen gaan wonen of niet enz.) Jullie
willen echt nog geen grootouders zijn als je kind zwanger is op 16 jaar.
Christus zegt fuck
Hij kan ons misschien een grap
vertellen, hij heeft misschien zijn teen gestoten, hij kan moe zijn van de
dwaasheid van een van mijn mannen, maar hij is niet minder priesterlijk of
rechtvaardig daarom.
Het is enkel een woord, en zoals het gaat met woorden,
brengt het goede seks, en daarom is het werkelijk een goed woord.
Onthoud, het was niet God dat de lijst van goede versus
slechte woorden heeft opgesteld, maar het waren de censoren van de televisie,
en ze leerden de mensen dat Hel en Damn, de 2 ergste woorden zijn dat er
bestaan, maar die goed zijn in normale conversaties. Terwijl iemand goede seks
wensen verboden is.
Denk aan de betekenis van de woorden, vooraleer je beslist
of het sociaal aanvaardbaar is, of het werk van Satan?
Jesaja 5:20 Wee hen die het kwade goed noemen en het goede
kwaad, die van het duister licht maken en van het licht duisternis, van bitter
zoet en van zoet bitter.
Dat is nu iets voor de Antichrist : hij zegt
dat het kwade iets goeds is.
* Goed versus kwaad
Jesaja 45:7 Ik, die het licht vormt en de duisternis
schept, die vrede maakt en onheil schept, Ik, Jahwe, ben het die dit alles
doet.
Goed en kwaad zijn niet zwart en wit, twee tegengestelden
zoals de mensen het begrijpen. Het goddelijk begrip van waarom een kwaad een
groter goed kan teweegbrengen, is de voorzienigheid van de godheid.
God ziet het goede en het kwaad als zwart en
wit. Er is bij God geen grijze zone. En het kwaad gebruiken om het goede te
verkrijgen, is in God ogen het kwade doen. Vergeet nooit dat de Antichrist de
gezant is van Satan. Hij wil zoveel mogelijk mensen in de Hel krijgen.
De beste analogie die Ik kan gebruiken is een vergelijking
tussen wat kan voor volwassenen, en wat kan voor kinderen.
Kinderen zouden niet met vuur mogen spelen
Volwassenen
bouwen kerncentrales. Het verschil is immense groot, en is gebaseerd op het
gevaar, evenals de competentie, ervaring en volwassenheid van degene die ermee
werkt.
Het Goddelijke begrijpt de waarheid van leven en dood,
terwijl de mens enkel de dood ziet als een einde, en wanneer hij het gebruikt,
is het om een ander dat te ontnemen, dikwijls voor zelfzuchtige redenen.
Facebook link 9/2/2015 : Wanneer jullie jong en naïef
waren, geloofden jullie dat de meerderheid van de mensen goed waren, maar het
was een leugen dat mensen aan elkaar vertelden zodat ze konden slapen s
nachts. Vandaag, hebben we de wereld een camera en een microfoon gegeven, en de
mensen hebben hun narcisme, zelfbedrog, boosaardige intenties, en apathie
getoond naar degenen die hen geen onmiddellijk plezier brengen. Vandaag zien we
dat de trollen niet de weinigen zijn, maar inderdaad degenen die met velen
zijn, en daarom is het waarom enkel een rest van de mensheid zal gespaard
worden.
De Antichrist wil alleen maar de mensen
verloren doen gaan, door hun pleziertjes aan te bieden. Vooral vleselijke pleziertjes.
Het is aan de mens om te tonen dat hij waardig wordt bevonden door God. Dat
telt!!! De Antichrist is met iedereen tevreden, als ze maar verloren gaan en
hun ziel aan hem verkopen.
Maar voor de goddelozen die Onze Heer en zijn Heiligen
aanvallen, moeten alle hoop laten varen, want als hun waardeloze zielen naar de
Hel worden gesleept, en ze naar adem snakken, schreeuwen en smeken om onze
genade
zullen ze het niet ontvangen.
Om waardig bevonden te worden door God, moet
je natuurlijk in Hem geloven en Zijn 10 geboden volgen. Daar hebben we allen
veel tegen gezondigd. Daarom moeten we aan God om vergeving vragen en onze
wegen veranderen. Dan pas zullen we waardig bevonden worden door God en gered
worden. Doe het NU, en wacht niet langer!!!!
Ze zullen het volledig betaald krijgen, het loon voor hen
zonden.
Als je God niet wil volgen, dan zal je
inderdaad het loon van de zonden ontvangen. Jezus heb je verworpen en Hij is
voor jou tevergeefs gestorven!!!
Woede Lord Rayel
* Satan doet wat hij doet, omdat God wil dat hij de mens
versterkt door tegenstand, omdat tegenstand het karakter bouwt.
Satan wordt nog heel even toegelaten zijn
ding te doen. Hierdoor worden de mensen gezuiverd. Hier wordt duidelijk wie er
God volgt en wie niet.
Er is natuurlijk een grens. Een kind dat hongersnood lijdt
in een Ethiopische woestijn leert niets dat hem waardig zal maken voor het
Nieuwe Koninkrijk, hij lijdt onnodig
Maar zijn lijden is een kostbare en
verschrikkelijke les voor de anderen.
* Alle Liefde wordt geaccepteerd, er is geen schaamte
toegestaan Een filosofie van het nieuwe koninkrijk.
NIET ALLE LIEFDE WORDT DOOR GOD
AANVAARD. Pedofielen, homoseksuelen, overspeligen
enz. noemen het ook liefde.
Hoewel ik zou toevoegen dat het onschadelijk protest van
gelijk belang is, zijn de wederzijdse toestemming en verantwoordelijkheid
de twee beperkingen.
Meerderjarigheid in seksuele aangelegenheden is willekeurig
en varieert enorm in de wereld, gewoonweg omdat er geen specifieke tijd is
wanneer een persoon volwassen is.
Volwassenheid is geen leeftijd, het is een continuüm dat
zich ontvouwt, daarom kan de juiste tijd en omstandigheden voor een persoon
veel verschillen van een andere persoon.
|