|
Zuster Lucia beschrijft dit grote Visioen van
de Heilige Drie-eenheid:
Toen ik alleen
was op een avond, knielde ik bij de communiebanken in het midden van de kapel
en ik lag neer en bad de gebeden van de Engel. Ik stond dan recht en bleef de
gebeden verder bidden met mijn armen in de vorm van een kruis. Het enig licht
was dat van de godslamp. Plotseling was de hele kapel verlicht door een
bovennatuurlijk licht en boven het altaar verscheen er een kruis van licht die
tot het plafond reikte. In een feller licht aan de bovenkant van het kruis, kon
men een gezicht van een Man zien en zijn lichaam vanaf de middel; op zijn borst
was een duif van licht; op het kruis was het lichaam van een andere man
genageld. Een beetje onder de middel kon ik een kelk zien en een grote hostie
die in de lucht hing.
Er vielen
druppels bloed van het gezicht van de Gekruisigde Jezus en van de wonde in Zijn
zijde. Deze druppels vielen op de hostie en in de kelk. Onder de rechterarm van
het kruis was OLVrouw te zien en in haar hand was haar Onbevlekt Hart. (Het was
OLVrouw van Fatima, met haar Onbevlekt Hart in haar linkerhand, zonder zwaard
of rozen, maar met een doornenkroon en vlammen) Onder de linkerarm van het kruis
stonden er grote letters als kristalhelder water dat van het altaar liep en het
vormde deze woorden: Genade en Barmhartigheid. Ik begreep dat het het
Mysterie van de Allerheiligste Drie-eenheid was dat aan mij werd getoond, en ik
ontving licht over dit mysterie dat ik niet mag onthullen.
OLVrouw
zei dan tot mij: «Het moment is aangebroken dat God aan de Heilige Vader
vraagt, in vereniging met alle Bisschoppen van de wereld, om Rusland toe te
wijden aan mijn Onbevlekt Hart, en het zo te redden op deze manier. Er zijn
zovele zielen die veroordeeld worden door de Gerechtigheid van God voor zonden
die tegen mij gepleegd worden, dat ik gekomen ben om eerherstel te vragen:
offer jezelf voor deze intentie en bid.»
Ik heb dit aan
de biechtvader gezegd, die me de opdracht gaf om op te schrijven wat OLVrouw
had gevraagd. Later, in een intieme vereniging klaagde OLHeer tot mij en zei: «Ze
willen op mijn vraag niet ingaan. Zoals de Koning van Frankrijk, zullen ze
berouw tonen en het doen, maar het zal te laat zijn. Rusland zal reeds haar
dwalingen verspreid hebben over de hele wereld, oorlogen veroorzaken en de Kerk
vervolgen. De Heilige Vader zal veel te lijden hebben.»
KRUIS VAN LICHT
Eerst ziet Zuster Lucia een Kruis van licht
die reikt tot aan het plafond. Dit zou kunnen betekenen dat Gods liefde
uitgestort wordt aan de wereld door het offer van de Zoon op het Kruis. Het
verkondigt ook dat elke Mis een herbeleven is van het offer op Kalvarie.
Bovendien, wanneer we onze ziel zien zoals OLHeer ze ziet (vergezeld, zeggen Katholieke
mystici, door een verlicht Kruis in de lucht) zal dit in de Waarschuwing zijn.
Dit zal een gave zijn van de Hemelse Vadereen laatste daad van barmhartigheid
vooraleer de wereld haar pijnlijke zuivering ingaat. Vandaar dat Zuster Lucia
de Vader ziet die Liefde is boven het Kruis.
MINI-PINKSTEREN
Met de Verlichting van het geweten, zal er
ook een uitstorting zijn van de Heilige Geest om de Kerk uit te rusten voor de laatste
confrontatie met de machten van de duisternis van dit tijdperk en hun
volgelingen die de genade van de Verlichting zullen weigeren. Deze uitstorting
zal leiden tot het hoogtepunt van deze zuivering, als de Geest zal komen zoals
vuur om de aarde te vernieuwen. En dit is uitgebeeld boven het Kruis..
HET LIJDEN VAN DE KERK
Maar wat met het Kruis? Zuster Lucia zag een
profetisch beeld van de Kerk die haar eigen Lijden zal kennen. Het wordt
gesymboliseerd door het Offer van de Mis in de kerk en de Hostie. Het Bloed dat
viel kwam van het Gezicht van Christus. En wij, de Kerk, zijn inderdaad het
gezicht van Christus voor de wereld.
De Kerk zal de glorie van het
koninkrijk binnengaan enkel door deze laatste Pasen, wanneer ze haar Heer zal
volgen in zijn dood en Verrijzenis. Katechismus van de Katholiek Kerk, 677
OL VROUW
De Heilige Maagd staat onder de rechterarm
van het Kruis. Traditioneel houdt de Koning de staf vast dat zijn macht
vertegenwoordigt in zijn rechterhand. Het is deze staf dat gebruikt wordt om
het oordeel of de barmhartigheid uit te voeren. Zij, die ook een symbool is van
de Kerk, houdt haar hart vast die de doornenkroon draagt om aan te duiden dat
de kerk nu de kroon van haar Heer moet dragen. Het wordt ontstoken door de vlam
van de Heilige Geest, die Liefde is, om aan te tonen dat eens de Triomf van
OLVrouw en de Triomf van de Kerk gebeuren, dit een daad zal zijn door de Derde
Persoon van de Drie-eenheid.
DE TWEE TIJDEN
De woorden Genade en Barmhartigheid zijn
twee afzonderlijke perioden waar we in zijn, die begonnen op verschillende
tijden, tegelijkertijd gebeuren, maar op een ander tijdstip eindigen.
De tijd van genade begon zoals water te
vloeien met de verschijningen van OLVrouw in de Rue du Bac aan de H. Catherine
Labouré. OLVrouw verscheen en ze stond op een wereldbol om het belang van haar
verschijningen aan te duiden. Ze verscheen met haar handen bedekt met ringen en
juwelen waar licht scheen op de wereldbol. Ze vertelt aan de H. Catherine dat Deze
stralen de genaden symboliseren die Ik gestort heb op degenen die erom gevraagd
hebben. De juwelen die geen stralen geven symboliseren de genaden die niet
gegeven worden omdat er niet naar gevraagd werd. Ze vraagt aan de H. Catherine
om een medaille te laten maken die haar afbeeldt als de middelares van alle
genaden. God in Zijn barmhartigheid heeft de Kerk twee eeuwen gegeven om deze
genaden te ontvangen, vooral voor de tijd van barmhartigheid.
De tijd van barmhartigheid begon wanneer
een engel met een zwaard, die verscheen in een visioen aan de kinderen van
Fatima, de aarde ging treffen met een kastijding. OLVrouw verscheen plotseling
opnieuw met een licht dat van Haar uitging. De straf van de engel werd
uitgesteld toen hij uitriep aan de aarde, Boete, boete, boete! We weten dat
deze tijd begon, Jezus noemde het de tijd van barmhartigheid toen hij tot de H.
Faustina sprak enige tijd later.
Ik verleng de tijd van barmhartigheid voor de
zondaars
Terwijl er nog tijd is, laat ze zich wenden tot de bron van Mijn
barmhartigheid
Hij die weigert om door de deur te gaan van Mijn genade moet door
de deur van Mijn gerechtigheid. Dagboek
van de H. Faustina, 1160, 848, 1146
Wat is het verschil? Deze tijd van genade is
een periode waarin door de tussenkomst van OLVrouw grote genaden op de Kerk
worden uitgestort om haar voor te bereiden voor de laatste confrontatie met de
machten van het kwaad in dit tijdperk. De tijd van barmhartigheid zal blijven
voortduren door de kastijdingen die zullen volgen (zelfs al zijn er weinig dei
Zijn barmhartigheid zullen accepteren) tot God de aarde zuivert van alle
boosaardigheid, en dat er dus een tijd van vrede zal aanbreken. Degenen die
Zijn barmhartigheid weigeren moeten door de deur van Zijn gerechtigheid.
In deze
moeilijke tijden vragen we aan OLVrouw van Fatima om te bemiddelen voor onze
Wereld, onze geliefde Heilige Vader en onze Kerk.
|