Vannacht in mijn mailbox van het werk de beleidslijnen
gekregen van de firma ten overstaan van de sociale media.;
PRC Social
media guidance adoption best practice for using social media
Als dit al door kan lezen ben je dus al een heel eind verder, in het kort komt
het op het volgende neer;
·
Niet spreken /schrijven in de naam van de firma
Zeg nu zelf, wie gaat mij nu geloven moest ik zo stom zijn om in naam van de
firma ook maar iets zinnig te zeggen?
·
Geen vertrouwde informatie op het net zetten.
Als een firma zo stom zou zijn om mij toegang te verlenen tot informatie die
iedereen niet al lang weet dan vraagt ze er eigenlijk wel zelf een beetje om
zeker, maar ze moeten niet vrezen, ik weet van niks.
·
Geen technologie en /of strategische plannen publiceren zonder
toestemming.
Wel, ik geloof niet dat, wanneer je de plannen van al je technologie aan de
Chinezen verkoopt, er nog zoveel voor mij overblijft om te verraden aan de
vijand hé.
·
Niet zeggen wat ge doet en waar en met wie ge
het doet(voor de firma weliswaar)
Shit, shit shit. Dat is een regel waar
ik me al eens aan bezondigd heb.
·
Geen beledigingen en geen pesterijen aan
collegas, leveranciers, klanten en de firma, van allerlei aard, sexe en sex,
kleur, ras en wat er tegenwoordig al gaande is.
Sé, als dat nu niet klaar en duidelijk is, zelfs ik kan me hierin vinden.
Om een lang verhaal kort te maken, ge weet dus niet dat ik
met mijn fiets eens van een hotel op een plaats waarvan ge niet weet waar het
is , naar een bedrijf ben gereden, waarvan ge niet weet dat ik daar werk, voor
een tijd waarvan ge niet weet hoelang dat dat gaat duren (en das nog waar ook)
en aub, zet het niet op de sociale media.


|