Deze ochtend stonden we eerst en vooral stil bij de SAM -dag. Op de SAM-dag proberen zoveel mogelijk kinderen en juffen met de fiets of te voet naar school te komen. In de klas maakten we visueel hoeveel kinderen er met welk vervoersmiddel naar school zijn gekomen. Alle kindjes die te voet of met de fiets kwamen kregen een SAM - sticker op hun paspoort.
Daarna vertelde juf Romy het verhaal van "Jules op zijn fiets". Jules had een nieuwe fiets gekregen waarmee hij meteen ging rijden. Hij moest heel goed opletten voor de auto's, de voetgangers,.. Mama was bezorgd maar uiteindelijk was het mama die tegen de boom liep. Jules en alle kindjes lachten luid.
Na het verhaal speelden we in de hoekjes. Aan de tafel kregen de kinderen de kans om puzzels te maken van fietsen en allerlei andere voertuigen. Juf Romy hielp natuurlijk een beetje mee. Voor de middag ontdekten we tijdens de gezamenlijke activiteit dat ronde dingen kunnen rollen net zoals Jules zijn wielen. Niet alle voorwerpen zijn rond en kunnen dus niet rollen. In de hoekjes speelden we ook met de carwash waarbij we onze auto's zelf in carwash rolden/reden.
Op het einde van de dag oefenden we nog een keer ons liedje van "De wielen van de bus".










|