Wanneer we de klas binnengingen merkten we iets op de grond op. Het was lang en met zowel witte als zwarte strepen.. We mochten weliswaar over een zebrapad lopen. Onze Jules vertelde aan de hand van prenten wat het was.
Samen ontdekten we via Jules en de prenten wat we moeten doen als we een zebrapad zien. We kijken naar links en we kijken naar rechts om te zien of er geen gevaar is. We oefenden dit een aantal keer in de klas door zelf Jules voort te bewegen.
Als creatieve activiteit gaven sommigen nog hun auto een mooie kleur door met de knikkers in de verf te rollen. Andere kinderen werkten reeds aan hun moederdagscadeau. Onze geverfde auto stond bij de andere fietsjes en auto's in de poppenhoek. We mochten zelf in de geverfde auto spelen alsof we aan het rijden waren.
Op de tafel lag er een telspel waarbij we het grote zebrapad moeten oversteken om tot bij de school te komen. Samen met de hulp van de juf ging dit goed. Na de speeltijd deden we ook een leuke muziekactiviteit waarbij we zelf een auto nabootsten door het geluid van onze tikstokjes aan te passen (bv. snel => snel en hard kloppen, traag=> met pauzes tikken).
In de turnles was ons thema ook heel zichtbaar door gebruik te maken van de verschillende signalen: rood licht (stoppen) en groen licht (verder lopen).




|