Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
23-06-2020
ZAPP YOUR PLANET: FLOWER POWER BEKOGELT MINISTER SCHOUTEN MET BLOEMENBOMMEN
Anne Appelo (EO) en Jeline Booij hebben Minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit een BIJ-tuintje aangeboden bij de Tweede Kamer in Den Haag.
Namens de actie Zapp Your Planet: Flower Power bedankten ze haar voor het harde werk van de afgelopen maanden.
Dat deden ze in de zogeheten Coronaconstructie: een pak waarmee ze anderhalve meter afstand kunnen houden.
Naast de overhandiging van het BIJ-tuintje werd de minister bekogeld met zogenaamde 'bloembommen': kleine pakketjes die gezaaid kunnen worden om bij-vriendelijke bloemen te laten groeien.
Anne en Jeline wilden hiermee aandacht vragen voor het gebrek aan groen rondom het Binnenhof.
Er liggen veel tegels rondom de Tweede Kamer, waardoor bijen moeilijk voedsel vinden en overleven in de stad lastig is.
Carola Schouten, Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit: Ik vind het een fantastisch initiatief en heel goed voor de bijen: die zijn ontzettend belangrijk voor ons. Wat wij doen om de bijen te helpen is het planten van bloemen langs wegen en treinrails. Daarbij is het heel goed dat de kinderen ook meedoen door zelf bloemen te planten!
Meer dan 120.000 bloembommen
Kinderen zetten zich met de actie Zapp Your Planet: Flower Power in om de bijen te helpen en Nederland vrolijker te maken met bij-vriendelijke bloemen. Inmiddels hebben ruim 30.000 kinderen zich aangemeld voor Zapp Your Planet: Flower Power. Met de bloembommen kunnen zij in de tuin, bij het verzorgingstehuis van opa en oma, op het balkon of op het schoolplein kleine BIJ-tuintjes planten. In totaal zijn er al 124.556 bloembommen gegooid! De laatste pakketten zijn nog beschikbaar via zappyourplanet.nl.
Uitzendingen Zapp Your Planet: Flower Power In tien afleveringen van ongeveer vijf minuten gaan bekende Zappers, waaronder Rachel en Elbert, in duos langs bij mensen om een BIJ-tuintje te maken. De kinderen kunnen via de website verzoeken indienen en aangeven wie volgens hen een BIJ-tuintje verdient. Het programma is vanaf zaterdag 30 mei op NPO Zapp te zien op zaterdagen (rond 18.00 uur), zondagen (rond 19.00 uur) en woensdagen (rond 15.30 uur). De presentatie is in handen van EO-presentator Anne-Mar Zwart.
Zapp Your Planet Zapp Your Planet is een jaarlijkse actie van NPO Zapp en de EO om kinderen bewuster te laten opgroeien. Terugkerende themas van de actie zijn bedreigde diersoorten, het klimaat en duurzaamheid. Laatstgenoemde past goed bij de EO, omdat het een belangrijk thema voor de omroep is. In eerdere edities werd aandacht gevraagd voor bedreigde diersoorten zoals haaien, orang-oetans en olifanten. Begin dit jaar hebben kinderen geld opgehaald voor de bedreigde dieren in Australië met de noodactie Zapp Your Planet: SOS Koala, dat maar liefst 246.351 euro heeft opgebracht. Deze zomer komen kinderen tijdens Zapp Your Planet: Flower Power in actie om bloemen te planten en bedreigde bijen in Nederland te helpen.
23-06-2020 om 16:43
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
OPNAMES 'DE FAMILIE CLAUS' ZIJN GESTART!
Na maanden van gedwongen het werk neer te leggen, is er eindelijk weer licht aan het eind van de tunnel op de set van de allereerste Vlaamse kerstfilm De Familie Claus.
Daar hebben ze sinds midden juni, als eerste Vlaamse filmset na de Corona quarantaine, het werk terug kunnen hervatten.
Dat dit gepaard gaat met de nodige voorzorgsmaatregelen, spreekt voor zich.
Om het virus op de set geen kans te geven, zijn een hoop regelingen getroffen zodat de cast en medewerkers zich geen zorgen hoeven te maken.
Dankzij het opgestelde Corona protocol kunnen wij de nodige maatregelen nemen om deze productie veilig te laten verlopen. Onze acteurs worden getest zodat we niet hoeven in te boeten op het scenario. We hebben ook een slimme hercasting gedaan naar acteurskoppels zoals Frances Lefebure en Boris Van Severen. Daarnaast draagt de crew mondmaskers en worden handen en materiaal vaak ontsmet, lieten producenten Anthony Van Biervliet en Ruben Vandenborre weten.
Naast Jan Decleir (Noël Claus) en Mo Bakker (Jules Claus) kan 'De Familie Claus' rekenen op een echte topcast!
Niemand minder dan Sien Eggers, Pommelien Thijs, Wim Willaert, Stefaan Degand, Eva Van Der Gucht, Josje Huisman en Janne Desmet zullen in deze hartverwarmende familiefilm te zien zijn.
Maar ook Bracha van Doesburgh en Renée Soutendijk vertolken hoofdrollen in deze eerste Vlaams-Nederlandse familie kerstfilm. Bracha speelt de moeder van Jules en Renée is haar moeder, de oma van Jules.
De opnames lopen tot midden juli.
Synopsis: Jules Claus houdt helemaal niet van Kerstmis. Terwijl zijn mama moet werken, brengt Jules tijdens de kerstvakantie veel tijd door in het speelgoedwinkeltje van zijn opa. Daar ontdekt hij een magische sneeuwbol die zijn wereld voorgoed door elkaar zal schudden en begint hij langzaam steeds meer te houden van de mooiste tijd van het jaar.
De Familie Claus is de eerste film van productiehuis Dingie dat opgericht werd door Anthony Van Biervliet en Ruben Vandenborre.
De film wordt gerealiseerd met de steun van Screen Flanders, het Vlaams Audiovisueel Fonds in samenwerking met Dutch Filmworks en Kinepolis Film Distribution (KFD).
Kinepolis Film Distribution (KFD) brengt de film op 25 november 2020 in de Vlaamse en Brusselse bioscopen.
23-06-2020 om 16:42
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
DE KRAAIEN GAAN LOS OP HIPFEST LIVESTREAM
Duister, gevaarlijk, uniek, hard, recht door zee, maar alles met een knipoog.
De Haagse topact De Kraaien zal de popzaal van Scheveningen, Saturnus, op zaterdagavond 27 juni laten trillen op zn grondvesten.
Zo rechtstreeks je huiskamer binnen via de HipFest livestream!
Livestreamen vanaf de bank of live aanwezig zijn in Popzaal Saturnus? Onder de strikte richtlijnen van het RIVM mag de organisatie een beperkt aantal bezoekers toelaten. Wil je kans maken op de laatste tickets? Stuur dan direct een mail naar info@hipfest.nl en vertel in het kort waarom jij hierbij wilt zijn.
Samenwerking Scheveningse (cultuur)organisaties YMCA Scheveningen en Popagenda Scheveningen verzorgen zes zaterdagen achter elkaar livestreamconcerten mét 30 man (inclusief crew) publiek, in samenwerking met Scheveningse (cultuur)organisaties. De Cultuuraanbieders werken samen met Vlaggetjesdag (13 juni), TrashUre Hunt (20 juni), HipFest (27 juni), Talenten Aan Zee (4 juli) Stichting Schollenpop (11 juli) en Vreugdevuur Scheveningen (18 juli).
Doneer voor de Haagse artiesten en cultuurmakers Houd de sociale media van Poppodium Aan Zee in de gaten om te checken hoe je de Haagse artiesten en betrokken organisaties financieel kunt ondersteunen. Vóór, tijdens en na de livestreamshow zullen de mogelijkheden zichtbaar zijn.
Poppodium Aan Zee: De Culturele broedplaats van Scheveningen YMCA en Popagenda willen met deze serie livestreamconcerten aandacht vragen voor Popodium Aan Zee, de broedplaats voor pop(muziek)cultuur, waar cultuureducatie, talentontwikkeling en programmering in verbinding staan, en waar meer (jonge) mensen, ongeacht afkomst, beperking of achtergrond, in aanraking komen met cultuur. Poppodium Aan Zee wil hiermee het popmuziekeducatie- en popmuziekpresentatie-aanbod in stadsdeel Scheveningen uitbouwen, vergroten, vernieuwen en laagdrempelig toegankelijk maken voor een zo breed mogelijk publiek.
Info Poppodium Aan Zee presenteert: HipFest Livestream Shows van: De Kraaien, Banana Savannah en Destructive Penguins Datum: zaterdag 27 juni Aanvang 21.00
Alle info over deze livestream vind je via de socials van Poppodium Aan Zee en HipFest!
23-06-2020 om 16:37
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
MAINSTAGE BRABANTHALLEN EN THEATER AAN DE PARADE OPENEN EERSTE VOLLEDIGE 1.5 METER THEATER
Mainstage, de nieuwe entertainmenthal van de Brabanthallen, en Theater aan de Parade openen op 1 september a.s. een volledig 1,5 meter theater voor zon 1.000 bezoekers per voorstelling.
Onder de noemer Cultuurstad Theaters zal dit najaar een breed theateraanbod te zien zijn voor een groot publiek.
In dat aanbod bestaande voorstellingen, maar ook speciaal voor dit initiatief ontwikkelde producties.
Het college van de Cultuurstad van het Zuiden, de gemeente s-Hertogenbosch, heeft zich achter het plan geschaard en het kabinet in een brief opgeroepen dit initiatief per 1 september mogelijk te maken door de 100 personen limiet te laten varen.
De theateropstelling voldoet aan alle RIVM richtlijnen en theaterbranche protocollen.
Niet alleen de theaterzaal zelf, maar ook alle andere ruimten voor en achter de schermen zijn volledig ingericht om op 1,5 meter afstand te kunnen houden tot elkaar.
Zo wordt niet alleen aan de bezoekers gedacht, maar ook aan de artiesten en alle medewerkers voor en achter de schermen.
Jeroen Dona, directeur Brabanthallen: We hebben een zee aan ruimte in de Brabanthallen en onze entertainmenthal Mainstage beschikt over een volledig flexibele zaalopstelling. Hierdoor hebben we niet vanuit een vast kader hoeven denken, maar konden we van nul af aan een goed 1,5 meter theater bouwen. Waardoor we niet alleen een veilige setting hebben kunnen creëren, maar ook een sfeervolle zaal, waarin het publiek weer genieten kan van de magie van het theater.
Directeur van Theater aan de Parade, Alex Kühne: Door de unieke samenwerking tussen de culturele instellingen uit het Zuiden, kunnen bezoekers op veilige wijze weer live genieten van het beste dat cultuur in Nederland te bieden heeft. En krijgt de culturele sector weer de mogelijkheid om na maanden van stilstaan weer aan de slag te kunnen gaan.
Wethouder Mike van der Geld (o.a. Cultuur):s-Hertogenbosch kenmerkt zich door historie. Wij weten als geen ander ons verleden met het nieuwe te verbinden. Dat blijkt ook nu, ten tijde van corona. Wij zijn trots op dit culturele ondernemerschap en dragen Cultuurstad Theaters een warm hart toe. Het plafond van 100 mensen moet nog wel landelijk losgelaten worden of deze plek moet als pilot aangewezen worden. Daarom hebben we namens het college dit plan ook onder de aandacht gebracht van de minister. En via haar bij het hele kabinet.
Dat Cultuurstad Theaters ook onder artiesten en gezelschappen goed wordt ontvangen blijkt wel uit de meer dan goed gevulde programmering.
Met vaak speciaal ontwikkelde producties, volgens de protocollen van de branchevereniging.
Een kleine greep uit de programmering per 1 september 2020: Najib Amhali, Guido Weijers, Patrick Laureij, Daniël Arends, Henry van Loon & Ronald Goedemondt, Karin Bruers, Pieter Derks, Veldhuis & Kemper, De Verleiders, Herman van Veen, Shirma Rouse, Gerard van Maasakkers, Juf Roos, De Waanzinnige Boomhut, De Koninklijke Harmonie, Funniest Festival Ever, Eric Vloeimans, Isabelle van Keulen, Floris Kortie, Pierre Bokma, Peter Blok, November Music en vele anderen.
23-06-2020 om 16:33
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
DISNEY+ LANCEERT OP 15 SEPTEMBER IN ACHT EUROPESE LANDEN
De afdeling Direct-to-Consumer and International van The Walt Disney Company kondigt 15 september aan als lanceringsdatum voor Disney+ in acht landen in West- en Noord-Europa.
De streamingdienst wordt gelanceerd in Portugal, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, IJsland, België en Luxemburg op 15 september.
De abonnementsprijs voor de Belgische markt is ook bekendgemaakt en bedraagt 6.99 per maand of 69.99 voor een jaarabonnement.
Disney+ biedt jong en oud een nieuwe manier om te genieten van de ongeëvenaarde content van haar iconische entertainmentmerken, waaronder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic, maar ook een exclusieve en unieke programmatie van speelfilms, series, documentaires en short-form content die exclusief voor de dienst werden gemaakt.
Bij de lancering krijgen abonnees toegang tot de felbejubelde serie 'The Mandalorian van executive producer en schrijver Jon Favreau; High School Musical: The Musical: The Series, een creatieve, moderne kijk op de populaire franchise compleet met metareferenties, een frisse documentairestijl en een soundtrack die zowel negen nieuwe nummers bevat als een eerbetoon aan de fanfavorieten uit de klassieke film en The World According To Jeff Goldblum, die de wonderlijke en vaak verbazingwekkende wereld van alledaagse objecten in beeld brengt.
Daarnaast kunnen abonnees zich ook verheugen op Encore!, geproduceerd door Kristen Bell; Diary of A Future President van bedenker en executive producer Ilana Peña (Crazy Ex-Girlfriend) en executive producer Gina Rodriguez (Jane the Virgin) en The Imagineering Story, over de eclectische groep buitengewone creatievelingen die de Disney Parks tot leven brachten, en nog vele andere geweldige shows.
Abonnees kunnen van de Disney+ ervaring genieten op de meeste mobiele apparaten en geconnecteerde tv-toestellen, zoals spelconsoles, streaming media players, en smart tv's.
De gebruikers krijgen toegang tot een kwalitatieve kijkervaring zonder reclame, tot vier simultane streams, onbeperkte downloads op maximaal tien apparaten, gepersonaliseerde aanbevelingen en de mogelijkheid om zeven verschillende profielen in te stellen, waaronder Kids-profielen met een gemakkelijke kindvriendelijke interface waardoor kinderen eenvoudig kunnen navigeren in leeftijdsgeschikte content.
Surf naar Disneyplus.com voor meer informatie over Disney+ of om een abonnement af te sluiten.
23-06-2020 om 16:31
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
VLAAMSE FEESTDAG BIJ DE VRT: VEEL VLAAMSE MUZIEK EN ARTIESTEN VAN BIJ ONS
Op 11 juli viert Vlaanderen feest, en de VRT viert mee.
Ter ere van de Vlaamse feestdag schenken de merken van de VRT heel wat aandacht aan Vlaamse muziek en het beste wat Vlaanderen en Brussel te bieden hebben.
Zo zetten de stad Antwerpen en Eén hun schouders onder een alternatieve Vlaanderen feest-show.
Ketnet zendt een animatiefilm van Vlaamse makelij uit en Klara, Radio 2, Radio 1, MNM en Studio Brussel brengen de hele dag lang Vlaamse muziek.
Benjamin Dalle, Vlaams minister van Brussel, Jeugd en Media: "De Vlaamse feestdag is de ideale gelegenheid voor de VRT om het beste wat Vlaanderen en Brussel te bieden hebben extra in de kijker te zetten. Met mooie initiatieven en veel muziek van eigen bodem wordt dit echt een groots feest, zelfs in coronatijden. Zo draagt de VRT bij tot de versterking van de Vlaamse samenleving en identiteit. Ik kijk alvast uit naar Vlaanderen feest op 11 juli!"
Ontdek hieronder de speciale programma's en initiatieven van de VRT op 11 juli.
Eén
Vlaanderen feest
Ook deze zomer viert Eén de Vlaamse feestdag op 11 juli met een show vol artiesten en muziek van eigen bodem. Het grote publieksevent kan dit jaar niet doorgaan, maar zowel Eén als Antwerpen zetten ook nu hun schouders onder een muzikale televisieshow en speciale editie van Vlaanderen feest, die op voorhand zal worden opgenomen. Vanuit een geheime locatie in Antwerpen presenteert gastheer Peter Van de Veire deze alternatieve show bomvol artiesten en muziek van hier, met onder andere Clouseau, Regi en #LikeMe.
Bart De Wever, burgemeester van Antwerpen: We zijn als stad erg blij dat we samen met de VRT deze alternatieve show mogelijk kunnen maken. Het jaarlijkse volksfeest op de Grote Markt kan dit jaar uiteraard niet doorgaan. Op deze manier is er toch een mooi muziekfeest vol Vlaamse muziek te zien op Eén, op de Vlaamse feestdag, vanuit de mooiste stad van Vlaanderen.
Vlaanderen feest: zaterdag 11 juli om 20.15 uur op Eén.
één@the movies brengt Marina
Vlaamse films op de Vlaamse feestdag, dat is een ideale combinatie. Daarom nodigt één@the movies die avond iedereen uit om te genieten van Marina, de gesmaakte film rond Rocco Granata met Matteo Simoni in de hoofdrol. Marina zal te zien zijn tijdens één@the movies op het Kinepolis On Tour-terrein aan het kasteel van Alden Biezen in Bilzen. Tickets en info op een.be/ontour en kinepolis.be/ontour.
Daarnaast kunnen kijkers voor een Vlaamse film ook terecht bij Eén: na de Vlaanderen feest-show zendt Eén Iedereen beroemd uit.
één@the movies: zaterdag 11 juli op het Kinepolis On Tour-terrein in Bilzen. Iedereen beroemd: zaterdag 11 juli om 21.15 uur op Eén.
Radio 2
Op zaterdag 11 juli trapt Radio 2 de feestelijkheden af met een livesessie van de artiesten die meewerkten aan het Vlaanderen Feest-lied: Wim Soutaer, Willy Sommers, Brahim en Zita Wauters zorgen om 11.00 uur voor een uur muzikaal plezier vanuit de Marconi Studio in Brussel, exclusief voor de bezoekers van de Radio 2-app.
Vlaanderen Feest-lied
Radio 2 heeft een jarenlange traditie om toe te leven naar de Vlaamse feestdag met een eigen Vlaanderen Feest-lied. Dat is dit jaar niet anders. Daarom vroeg De Grootste Familie aan Wim Soutaer om zijn hit 'Allemaal' aan te passen aan de huidige omstandigheden, en een lied voor een coronaproof feest te schrijven. Om te tonen dat iedereen viert, vroeg Radio 2 aan verschillende generaties om mee te zingen. En zo wordt het Vlaanderen Feest-lied dit jaar gezongen door Wim Soutaer, Willy Sommers, Brahim en Zita Wauters.
Bene Bene 100
Op de Vlaamse feestdag zelf viert Radio 2 mee met de Bene Bene 100, de lijst met de 100 populairste Vlaamse producties. En dat niet alleen muzikaal, maar ook visueel. Tijdens de Bene Bene 100 zingen namelijk een aantal artiesten hun nummer op hun favoriete plek in Brussel. Deze unieke videoclips, opgenomen in de hoofdstad, kan iedereen tijdens de top volgen in de Radio 2-app. Radio 2 werkt hiervoor samen met Muntpunt, Brussels Philharmonic en Stad Brussel, die ook een verrassingsoptreden voorzien waarmee ze de mensen willen bedanken die zich inzetten tijdens de coronacrisis. Dat zal ook via Radio 2 te zien zijn.
Bene Bene 100: zaterdag 11 juli van 13.00 - 20.00 uur op Radio 2 en in de Radio 2-app.
Klara
Klara wordt ter ere van de Vlaamse feestdag gekaapt door 11 muzikanten van bij ons tijdens 11 op 11. Zij beslissen wat er die dag te horen zal zijn op Klara en gaan in gesprek met de presentatoren Clara De Decker, Sieglinde Michiel en Mark Janssens. Met de muziek die hen raakt, inspireert en boeit. Met hun persoonlijke verhalen en gedachten.
11 op 11: zaterdag 11 juli van 07.00 - 18.00 uur op Klara.
MNM
MNM zet ter ere van de Vlaamse feestdag muzikanten en artiesten van eigen bodem extra in de kijker. Tijdens MNM Rewind worden de beste Vlaamse hits van 2000 tot nu afgespeeld. En Het Beste van de MNM50 staat in het teken van de grootste Vlaamse hits uit de MNM50.
MNM Rewind: zaterdag 11 julivan 07.00 - 10.00 uur op MMN Het Beste van de MNM50: zaterdag 11 juli van 13.00 - 14.00 uur op MNM.
Studio Brussel
Ook Studio Brussel schenkt tijdens de Vlaamse feestdag aandacht aan muziek van bij ons. Tijdens De Tijdloze wordt alleen maar Vlaamse muziek gespeeld.
De Tijdloze: zaterdag 11 juli van 07.00 - 10.00 uur op Studio Brussel.
Ketnet
Ketnet zendt de hele zomer lang elke dag een kinderfilm uit tijdens Ketnet Cinema. Op de Vlaamse feestdag kunnen de Ketnetters genieten van een film van eigen bodem: de film Pluisje werd gemaakt door de Vlaamse animatiestudio Cyborn.
Ketnet Cinema: Pluisje: zaterdag 11 juli om 08.35 uur op Ketnet.
Radio 1
Radio 1 zet de Vlaamse feestdag in tijdens De ochtend, waarin verslag wordt uitgebracht van de festiviteiten en de toespraken. En Belpop staat twee uur lang in het teken van Vlaamse producties.
De ochtend: zaterdag 11 juli van 07.00 - 09.00 uur op Radio 1. Belpop: zaterdag 11 juli van 13.00 - 15.00 uur op Radio 1.
23-06-2020 om 16:29
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
ONTSLAG IN 30% VAN DE ORGANISATIES IN BELGISCHE EVENTSECTOR
De voorbije drie maanden moest maar liefst drie op de tien organisaties actief in de eventsector personeel laten vertrekken.
Zes op de tien organisaties verwacht ook in de komende drie maanden mensen te moeten ontslaan.
Dat blijkt uit de tweede nationale sectorbevraging van het expertisecentrum Publieke Impact van Karel de Grote Hogeschool (KdG) sinds de uitbraak van de coronacrisis.
De bevraging is een initiatief van Experience Magazine, de Alliantie van Belgische Event Federaties, FMiV, Toerisme Vlaanderen en EventFlanders.
De ontslagen zijn een gevolg van de vele geannuleerde en uitgestelde events.
Het verwachte omzetverlies wordt elke maand groter.
Onderzoeker Joris Verhulst legt uit: Voor een derde van de organisaties zijn nu al alle geplande events geannuleerd tot het einde van het jaar. Zes op de tien organisaties denkt dat meer dan de helft tot alle events geannuleerd of uitgesteld zullen worden in 2020. Voor de meeste organisaties blijkt 2020 een verloren jaar.
Verwacht verlies in 2020 nog hoger dan eerder gedacht
De organisatoren van events in België verwachten een omzetverlies van 68% in 2020 ten opzichte van 2019.
Dit is een nog groter verlies dan ze verwacht hadden eind maart.
Toen werd dit verlies op 52% geschat. Ook het verwachte omzetverlies van de toeleveranciers aan events (zoals catering, decoratie, audiovisuele ondersteuning ) kent in juni een aanzienlijke stijging.
Daar waar deze in maart op 55% werd geschat voor dit jaar, wordt de schade nu al geraamd op 71%.
Organisatoren van events schatten het verlies op 1,7 miljard euro. Toeleveranciers verwachten meer dan 4,7 miljard euro te verliezen.
De cijfers tonen een zwaar toegetakelde sector door de coronacrisis, zegt het hoofd van het expertisecentrum Publieke Impact Christine Merckx.
Toch zien we ook tekenen van hoop. Meer organisatoren en toeleveranciers dan in maart vertrouwen erop dat hun organisatie voldoende reserves heeft om de crisis te overleven. De sector maakt goed gebruik van de steunmaatregelen van de overheid en die blijken dus te helpen. Ook het perspectief op een relance van de sector kan voor dit licht optimisme zorgen.
De bevraging
Begin juni vulde meer dan 12% van alle event professionals in België de enquête in.
Het gaat om organisaties die voor meer dan 50% van hun omzet professioneel betrokken zijn bij of actief zijn in de organisatie van events, conferenties, beurzen, festival, incentives en/of meetings.
Deze enquête kadert in een reeks bevragingen.
In maart werd de eventsector een eerste keer bevraagd.
Deze enquête in juni is de tweede.
In september en december van dit jaar wordt de sector opnieuw bevraagd.
Het doel is de impact van de coronacrisis op de eventsector te monitoren, nu en in de toekomst.
23-06-2020 om 16:27
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
STOORZENDER VIKTOR BIEDT TEVERGEEFS HULP AAN ZUS MARIE VERHULST IN BAKE OFF @ HOME
Bake Off ster en vurige Italiaanse Lorentia neemt het deze week op tegen Marie Verhulst.
Het baasje van Samson zal haar baktalent bovenhalen en laten zien wat ze kan.
Na een moeilijke start begint Marie even opnieuw:
"Dat begint al goed, een cake met bloemsuiker in plaats van patisseriebloem, doen we beter niet."
En ook broer ,Viktor, Verhulst is niet bepaald de grootste hulp in de keuken.
Marie: "Ik ken niemand, Viktor, die zo slecht is in de keuken als u."
Lorentia's motto is trop is nog altijd niet genoeg, en met dit motto verwarmde ze zes weken lang de Bake Off tent.
In Bake off @ Home gaat ze voor een herkansing door zich opnieuw te wagen aan de Gravity Cake.
Marie: "Die cake moet je niet alleen opeten, dat is niet goed voor de coronakilo's."
Davidsfonds Cultuurreizen lanceert voor deze zomer en dit najaar een uitgebreid aanbod aan binnenlandse reizen.
Het programma bestaat uit een 30-tal reizen van een of meerdere dagen naar de mooiste bezienswaardigheden van ons land, of net over de grens.
Davidsfonds Cultuurreizen biedt groepsreizen aan met een rijk cultureel programma in kleine groepen van geïnteresseerde cultuurliefhebbers.
De meeste reizen gaan naar het buitenland, tot nu dus.
Johan Smeuninx, directeur Davidsfonds Cultuurreizen: Het zijn ongewone tijden. Corona dwingt ons allemaal om ons aan te passen. Voor Davidsfonds Cultuurreizen betekent dat nog meer inzetten op duurzame reizen, dicht bij huis. In de binnenlandse reizen ontdekt u hetzelfde DNA als in ons internationale aanbod: kwaliteitsvolle reisleiders, cultuur-historische topics, op stap met een groep gelijkgezinden ..."
Het binnenlandse aanbod is verdeeld in enkele themas: smaken (bier en wijn), muziek, militair-historisch, cultuur-historisch, andere culturen en architectuur.
Zo kunt u de Eerste Wereldoorlog herdenken in Ieper en de Westhoek, op muziekweekend gaan naar Alden Biesen en de betere Belgische bieren proeven op een van de trappistenroutes.
En dat steeds in het gezelschap van reisleiders met een heel grote kennis over en ervaring met de bestemming.
Enkele reisleiders stellen hun binnenlandse reis voor in een filmpje en maken u warm om mee te gaan op www.cultuurreizen.be/nl/binnenland.
Om de veiligheid en het comfort op reis te garanderen kiest Davidsfonds Cultuurreizen heel bewust voor kleine groepen (max. 20 à 25 personen), ook voor de daguitstappen.
Vanaf eind augustus herneemt Davidsfonds Cultuurreizen ook terug zijn buitenlandse reizen.
Producent Michiel Morssinkhof is verheugd te melden dat 100% COCO de Musical vanaf december 2020 te zien zal zijn in de Nederlandse theaters.
De musical is gebaseerd op de succesvolle 100% COCO-boeken van Niki Smit, ook bekend van de gelijknamige bioscoopfilms.
100% COCO de Musical is van de makers van de succesvolle Mel Wallis de Vries-musicals en Brugklas de Musical.
Iris van Loen, bekend van SpangaS, zal de rol van Coco gaan spelen.
Ieder jaar verschijnt er een nieuw boek van de 100% COCO-boekenreeks en in totaal zijn er al 350.000 100%-boeken verkocht.
De boeken wonnen de Prijs en de Pluim van de Nederlandse Kinderjury.
In 2017 verscheen de eerste bioscoopfilm 100% COCO en in 2019 volgde de film 100% COCO New York.
Met 100% COCO de Musical komt Coco voor het eerst naar het theater!
De cast en makers
De cast bestaat uit Iris van Loen (SpangaS), Claudia Kanne (SpangaS), Christiaan Koetsier, Willianne Liemborg en Suzanna Pleiter.
De musical is geschreven door Daniël Cohen (Rent, Brugklas de Musical, Anastasia), met muziek van Fons Merkies (Flikken Maastricht, De Luizenmoeder en Brugklas de Musical, waarvoor hij de Musical Award voor Beste Muziek ontving).
De regie is van Anne de Blok (genomineerd voor de Musical Award voor Beste Regie met Brugklas de Musical).
De voorstelling wordt geproduceerd door Morssinkhof Terra Theaterproducties.
Het verhaal
Coco is gek op mode en draagt haar compleet eigen stijl. Ze droomt ervan een beroemd stijlicoon te worden. Maar als ze op de eerste schooldag door haar kleding wordt uitgemaakt voor Coco de Clown, besluit ze haar vintage jurkjes, panterlaarzen en kimonos thuis te laten en als grijze muis door het leven te gaan. Anoniem houdt ze een modevlog bij als de Style Tiger. De vlogs worden een hit, zou ze dan toch een stijlicoon worden? En zou Bruno, de eigenzinnige jongen van school, haar eindelijk zien staan?
100% COCO de Musical is vanaf december 2020 tot en met mei 2021 in de Nederlandse theaters te zien.
De kaartverkoop start aan het einde van deze zomer bij de verschillende theaters.
23-06-2020 om 16:03
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
DE ROMEO'S DONEREN DONDERDAG EEN CHEQUE AAN MAKE-A-WISH® VOOR DE VERKOOP VAN HUN FRIKANDEL XXL
Via WhatsApp en telefonisch hadden ze bijna dagelijks contact, maar door de maatregelen rond het coronavirus hebben De Romeos elkaar de voorbije 4 maanden niet meer fysiek gezien.
In die situatie komt donderdagmiddag verandering, want dan zijn Chris Van Tongelen, Gunther Levi en Davy Gilles in Mechelen te gast bij Make-A-Wish ® Belgium Vlaanderen.
In 2017 lanceerden De Romeos met Vanreusel in de Belgische frituren De Romeos Frikandel XXL.
Sinds maart 2018 wordt een deel van de opbrengst van de verkoop afgestaan aan Make-A-Wish ® , een vereniging die zoveel mogelijk wensen van kinderen met een levensbedreigde ziekte probeert te realiseren.
Vorig jaar reikten De Romeos en Vanreusel in Parijs een cheque uit ter waarde van 11.500.
De Franse hoofdstad ligt op 460 kilometer van de Hamontse Vanreusel fabriek, een afstand die gelijk is met het aantal kilometers Frikandel XXL dat in dat jaar werd verkocht.
Eindelijk kunnen we weer samenkomen mits de nodige maatregelen en het is fijn dat we zelfs in volle coronatijd opnieuw centen mogen overhandigen aan Make-A-Wish ®. We kijken er erg naar uit om volgende maand weer te kunnen optreden, maar eerst om elkaar terug te zien, klinkt het bij De Romeos.
23-06-2020 om 15:55
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
22-06-2020
TWENTY ONE PILOTS BRENGT ALLEREERSTE 'ONEINDIGE' VIDEOCLIP UIT!
Twenty One Pilots brengt voor Level Of Concern de allereerste oneindige videoclip uit, die het resultaat is van een digitale campagne waarbij fans belangrijke momenten kunnen insturen voor een featuring in de clip.
Elke 3.40 minuten wordt een nieuwe video geüpload en live gestreamd naar YouTube met gloednieuwe content van fans.
Het concept kwam tot stand in samenwerking met storyteller en regisseur Jason zada om op een unieke manier te interageren met hun fans gedurende de pandemie.
Fans kunnen meewerken aan de continue videostream door te surfen naar https://loc.twentyonepilots.com/ en hun eigen content te uploaden, die meteen verschijnt in de oneindige videoclip.
Level Of Concern werd geschreven en opgenomen tijdens de COVID-19 pandemie.
Naast deze originele versie, namen ze ook een alternatieve versie op van de track voor hun optreden vanop afstand voor The Tonight Show starring Jimmy Fallon: At Home Edition.
Deze versie bevat extra materiaal van vrienden en partners Paul Meany (Mutemath), Jesse Blum (MisterWives) en Simon Jefferis.
Het duo Tyler Joseph en Josh Dun zullen een gedeelte van de opbrengsten van Level Of Concern doneren aan Crew National, een globaal fonds voor crewleden uit de muzieksector die momenteel geen inkomen hebben wegens het Corona-virus.
Zelf hebben de heren van Twenty One Pilots hun festivalzomer dit jaar helaas moeten uitstellen, maar goed nieuws, want ze komen volgend jaar wél al naar Pinkpop.
22-06-2020 om 17:49
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
STUDIO 100 LANCEERT GLOEDNIEUWE KINDERHELD '100% WOLF'
Er is een nieuwe held in het land Freddy, een onweerstaanbare roze poedel die ervan droomt om een echte weerwolf te worden!
Studio 100 lanceert op 28 oktober 2020 in samenwerking met Kinepolis Film Distribution de animatiefilm 100% Wolf.
100% Wolf is een uniek verhaal over vriendschap, mysterie & humor, gebaseerd op het gelijknamige boek van de Australische schrijfster Jayne Lyons.
"100% Wolf"
Freddy en zijn familie bewaren al eeuwenlang een groot geheim. Overdag zijn ze gewone mensen, maar s nachts transformeren ze in weerwolven.
Normaal zou Freddy op zijn veertiende verjaardag ook transformeren in een weerwolf, maar dat loopt fout. In plaats daarvan verandert hij in een roze poedel. Dit betekent het begin van hilarische avonturen, want Freddy heeft ondanks alles maar één missie: bewijzen dat hij voor 100% een wolf is.
Tijdens zijn zoektocht beseft Freddy dat hij, ondanks zijn roze, ontplofte kapsel, misschien niet 100% wolf is maar wel 100% held.
Internationaal karakter
100% Wolf is een productie van Flying Bark Productions en komt uit in Australië, Japan, Vietnam, Portugal, Rusland, Polen, ...
Studio 100 & Kinepolis Film Distribution (KFD) brengen de animatiefilm "100% Wolf" op 28 oktober 2020 uit in de Belgische bioscoopzalen.
Studio 100 en Splendid Film brengen de animatiefilm "100% Wolf" op 7 oktober 2020 ook uit in Nederland.
22-06-2020 om 17:47
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
CULTUUR IN ACTIE! DOET DRINGEND BEROEP OP POLITIEK DEN HAAG OM DE VOLLEDIGE CULTURELE SECTOR OP ZIJN MAATSCHAPPELIJK EN ECONOMISCH BELANG TE WAARDEREN
De culturele sector wordt zeer zwaar getroffen door de Coronacrisis.
De gevolgen voor alle mensen werkzaam in deze sector en de vele bedrijven zijn enorm en desastreus.
Cultuur in Actie! heeft hier een stem en een geluid aan gegeven in de vorm van een nationale ketendemonstratie van 30 mei tot en met 5 juni, 7 dagen, 84 uur livestream.
Tijdens Cultuur in Actie!, de langste talkshow ooit uitgezonden in Nederland, werd de gehele breedte van de kunst- cultuur- en entertainmentsector gepresenteerd en kwamen 450 artiesten, politici, brancheverenigingen, organisatoren, producenten, technici en instellingen naar DeFabrique in Utrecht om het belang van cultuur te verdedigen en te laten horen.
De demonstratie telde uiteindelijk 630.000 deelnemers, 450 gesprekken en 5,3 miljoen volgers via social media en de site.
Cultuur in Actie! schreef hiermee geschiedenis.
Cultuur in Actie! heeft de extreem hoge nood en de verschrikkelijke gevolgen op korte en lange termijn laten zien en horen. De persoonlijke en schrijnende verhalen hebben de kijkers en makers diep geraakt. Tevens hebben de gesprekken met de deelnemers unieke televisie opgeleverd waarin de sector in zijn volle breedte, culturele rijkdom en diversiteit naar voren kwam. Er wordt met hartstocht, betrokkenheid en trots gewerkt en vrijwel alle Nederlanders, van jong tot oud genieten iedere dag weer opnieuw van cultuur. De actie heeft aangetoond dat de maatschappelijke waarde van cultuur buiten iedere discussie staat, Nederland zijn identiteit verschaft en in al zijn diversiteit verbindt en verbroedert.
Speciale aandacht was er tijdens de actie voor het economisch belang van de sector, dat met een waarde toevoeging van 26 miljard euro 3,7% bijdraagt aan het BBP! Tegen een subsidiestroom van slechts 4 miljard euro. Daarbovenop is de spin-off naar andere sectoren als horeca en transport aanzienlijk en heeft cultuur een grote aantrekkingskracht en waarde voor het vestigingsbeleid van Nederland.
De Corona-Steunpakketten van de regering richten zich tot een zeer beperkt gedeelte van de culturele sector: de 360 miljoen komt voor meer dan 90% terecht bij de gesubsidieerde instellingen. Het ministerie van OCW heeft daarmee gekozen de gesubsidieerde kunst-instellingen te steunen. Bij het overgrote deel van de creatieve sector en het deel dat niet wordt gesubsidieerd, is de schade het grootst. Bij deze bedrijven (veelal MKB en ZZP-ers) zijn de inkomsten, met alle beperkende maatregelen, volledig weggevallen. Specifieke steun vanuit de overheid blijft tot nu toe uit. Daarnaast bestaat er veel onzekerheid over de duur van de generieke steunmaatregelen. Substantiële financiële hulp en investeringen vanuit de overheid zijn echter pure noodzaak en legitiem gezien de desastreuze maatschappelijke en economische gevolgen. De te lijden schade bij uitblijven hiervan zal onbeheersbaar zijn.
Behalve het uitblijven van steun vanuit de overheid, ontbreekt het de zwaarst getroffen sector in deze crisis aan perspectief. De overheid geeft geen route naar hervatting van de activiteiten en werkzaamheden. Zowel voor individuen (met een oververtegenwoordiging van ZZP-ers) als bedrijven in de sector is deze, op last van de overheid gecreëerde, situatie frustrerend, deprimerend en destructief. Maatwerk per individuele branche en regie vanuit de overheid is op korte termijn geboden. Cultuur in Actie! wijst de regering erop dat de creatieve sector zich kenmerkt door lange voorbereidingstijd en hoge investeringen. Cultuur in Actie! roept de minister en de regering dringend op hierin zijn verantwoordelijkheid te nemen. Laat de ondernemers niet doodbloeden, kom samen tot een heldere routekaart en geef de sector perspectief voor de toekomst!
Cultuur in Actie! had als doel om de gevolgen van de Coronacrisis voor de culturele sector duidelijk te maken. Daarin is het geslaagd. Dat besef is bij het publiek, de politieke partijen, overheid, gemeenten en provincies doorgedrongen. Bij de deelnemers is de nood en de noodzaak van eensgezindheid en gezamenlijkheid aangetoond. Het is nu aan de politiek om op zeer korte termijn te voorzien in het geven van de nu benodigde steun en in het verschaffen van perspectief. Cultuur in Actie! doet daarnaast een oproep aan de politiek om na de Coronacrisis samen met de sector lange-termijn-oplossingen te creëren, waarbij de volledige creatieve sector met de regering samenwerkt om deze belangrijke economische sector weer op te bouwen. Cultuur in Actie! blijft de vorderingen nauw gezet volgen en staat vooraan om de sector te helpen bij het leggen van verbindingen. En om weer in actie te komen indien nodig.
De initiatiefnemers van Cultuur in Actie! roepen ook alle betrokkenen en deelnemers op om in actie te komen en zich in te spannen om de culturele sector in Nederland weer op gang te brengen.
In het belang van de maatschappij, in het belang van de economie en in het belang van het welzijn van heel Nederland.
Namens: Cultuur in Actie!
Johanna ter Steege
Marc Pos
Jan Kuiper
Peter Heres
Ilona Haaijer
Matthijs Bongertman
22-06-2020 om 17:43
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
LUC JANSSEN KEERT TERUG NAAR DE RADIO EN PRESENTEERT MET ZOON EPPO OP WILLY
Deze zomer kunnen luisteraars bij radiozender Willy weer genieten van de vertrouwde stem van radio-icoon Luc Janssen.
Hoewel Luc vorig jaar in februari met pensioen ging, vond Willy dat hij nog lang niet uitgepraat was op de radio.
Daarom lokten zij hem naar de studio voor een nieuw radioprogramma.
En dat wordt er eentje samen met zijn zoon Eppo. H
et nieuwe programma krijgt de toepasselijke naam Janssen & Janssen en is vanaf 3 juli elke vrijdag tussen 16u00 en 17u00 te horen bij Willy.
Eppo kiest de platen en Luc praat ze aan elkaar.
Luc Janssen:Ik ben dan wel met pensioen maar voor Willy maak ik graag een uitzondering. We hebben voor ons programma van de opper-Willy echt volledig carte blanche gekregen. Zowel Eppo als ik hebben een uit de kluiten gewassen muziekcollectie en we zijn altijd op zoek naar nieuwe dingen. Het programma wordt dus een mix van oude en nieuwe muziek.
Eppo Janssen: Normaal stond ik deze zomer op de Pukkelpopweide, waar ik mee de affiche samenstel. Maar driewerf helaas, corona stak er een stokje voor. Tijd om een oude liefde op te zoeken: de radio. En met wie beter dan met de meest vertrouwde stem die ik ken. We hebben er superveel zin in!"
Ook Marcel Vanthilt, Sofie Engelen en Annelies Orye deze zomer op Willy
Tijdens de zomer blijven Willy-djs Sofie Engelen en Annelies Orye elke weekdag op post tussen 10u00 en 16u00.
Vanaf 29 juni presenteert Marcel Vanthilt Rock Willy, van maandag tot donderdag tussen 16u00 en 17u00, waarin hij anekdotes en verhalen van legendarische festivaledities deelt met heel Vlaanderen.
De zomer beleven bij Willy?
Luister dan vanaf maandag 29 juni naar Willy via willy.radio, DAB+, het Radioplayer-platform, via Google Home (commando: Praat met Willy radio) en via Telenet kanaal 931.
22-06-2020 om 17:09
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
NORDIN DE MOOR WORDT 'WILLY WONKA' IN 'CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY'
Na MAMMA MIA! en The Sound of Music pakt Deep Bridge vanaf december 2021 opnieuw uit met een eigen Vlaamse versie van een internationale titel.
Over anderhalf jaar opent Willy Wonkas mysterieuze chocoladefabriek de deuren in de Antwerpse Stadsschouwburg.
Na Broadway en West End kan je er terecht voor de Vlaamse versie van de Roald Dahl-klassieker Charlie and the Chocolate Factory.
De eigenzinnige, kleurrijke Willy Wonka wordt gespeeld door Nordin De Moor.
"Na zijn glansrol 4 jaar geleden in de musical Chaplin, is Nordin klaar voor Willy Wonka, een rol die hem op het lijf geschreven is en waar hij gegarandeerd opnieuw mee zal verbazen, klinkt het bij de producent.
Het verhaal van Charlie and the Chocolate Factory is gebaseerd op het boek van Roald Dahl en betovert de wereld al meer dan 50 jaar.
Het boek werd verfilmd met Gene Wilder en recenter Johnny Depp in de rol van Willy Wonka.
De musical speelde eerder op de Londense West End en Broadway.
De wereldberoemde Willy Wonka opent de poorten van zijn mysterieuze fabriek, maar alleen voor enkele gelukkigen.
De jonge Charlie Bucket en vier andere gouden ticketwinnaars gaan op een onvergetelijke reis in de wondere wereld van Willy Wonkas chocoladefabriek.
Een chocolade tuin, een leger van eekhoorns en de eigenaardige Oompa-Loompas moet je zelf gezien hebben voordat je het gelooft.
Charlie and the Chocolate Factory is een spectaculaire nieuwe musical boordevol zoete traktaties.
Nordin is een vaste waarde in de Deep Bridge producties.
Hij speelde Brad Majors in de Rocky Horror Show en Patsy in 'Spamalot'.
Met zijn vertolking van Thomas Andrews in Titanic op het Donkmeer, kon hij opnieuw rekenen op lovende kritieken.
In de spektakelmusicals van Studio 100 heeft hij een vaste stek in het ensemble en als understudy.
Met zijn rol als Willy Wonka stapt hij nu door de grote poort naar binnen, in wat één van de meest verrassende familievoorstellingen van 2021 belooft te worden.
Nordin is een klasbak. We hebben al vaak samengewerkt en keer op keer is dat een plezier geweest. Of Nordin nu een plaats in het ensemble inneemt of een hoofdrol, dat is altijd met veel goesting en vakmanschap. Naast een fijn mens is Nordin een natuurtalent. We zijn blij dat hij deze rol ziet zitten en meteen toehapte zodra deze titel bij ons ter sprake kwam. De erfgenamen van Roald Dahl, die toekijken op deze productie, hebben hem onmiddellijk goedgekeurd, klinkt het bij Deep Bridge.
Dit wordt voor mij veruit de lekkerste show die ik ooit gedaan zal hebben, zegt Nordin De Moor.
Als chocoholic zal geen enkele chocoladereep in deze voorstelling veilig zijn voor mij en dat is een belofte! Dankbaar om deze unieke kans, maar ook omdat ik een eigen twist mag geven aan Willy Wonka, het geweldige personage uit het unieke brein van Roald Dahl. Een kleurrijk avontuur staat er mij en het publiek te wachten, want dit is een musical die je moet gezien hebben én voor het eerst in een Vlaamse uitvoering. Ik kijk er nu al naar uit!
Ondertussen wordt er bij Deep Bridge verder gepuzzeld aan de cast.
De kinderrollen van Veruca Salt, Mike Teevee en Charlie Bucket worden net als op de Londense West End - door kinderen gespeeld. Heel binnenkort lanceren we die audities. De zoektocht wordt bijzonder.
De Vlaamse versie van Charlie and the Chocolate Factory, met Nordin De Moor als Willy Wonka, speelt vanaf december 2021 in de Antwerpse Stadsschouwburg.
Nordin De Moor werd gekneed in de Koninklijke Balletschool in Antwerpen. Hij speelde zijn eerste musicalrol in 1998 in 'The Kind and I'. Willy Wonka wordt zijn 36ste musical, in het jaar waarin hij 36 wordt. Nordin was te zien in o.a. West Side Story, My Fair Lady, Beauty and the Beast, Grease, Oliver!, Kiss me Kate, Fiddler on the Roof, Robin Hood, Shrek, The Little Mermaid, War Horse en 14-18. Met 'Peter Pan, The Never Ending Story' trok hij naar het buitenland, waaronder Singapore en Abu Dhabi. In 2011 won hij de Vlaamse Musicalprijs voor Beste Mannelijke Bijrol voor zijn rol(len) als Patsy, Wachter en Burgemeester van Finland in Spamalot'. Recentelijk speelde hij de titelrol in de musical Chaplin', de rol van Brad Majors in de 'Rocky Horror Show' en is hij te zien in '40-45 en Daens. Met zijn vertolking van Thomas Andrews in Titanic' op het Donkmeer, kon hij opnieuw rekenen op lovende kritieken.
OVER DEEP BRIDGE
Deep Bridge werd in het voorjaar van 2017 opgericht. Het huis maakt musical en theater voor een breed publiek en benadert zijn voorstellingen altijd met een gezonde dosis gekheid. Deep Bridge kiest voor een mix van lokale, nieuwe producties en eigen versies van internationale titels.
In het eerste jaar tekende het huis voor de Rocky Horror Show', 'Ridders van de Ronde Keukentafel'en 'Doornroosje'.
In het tweede seizoen werden daar heel wat voorstellingen aan toegevoegd: Er was Eens , het Sprookjesconcert, Meiskes & Jongens met muziek van Raymond van het Groenewoud, Monty Pythons Spamalot, La Cage Aux Folles en Assepoester.
Recent gingen Sneeuwwitje met Maureen Vanherberghen en een eigen, volledig Vlaamse versie van MAMMA MIA! in première. Voor die laatste wist Deep Bridge een verrassende cast samen te stellen met onder andere Ann Van den Broeck, Evi Hanssen, Tinne Oltmans en Michiel De Meyer.
In de volgende seizoenen staat een nieuwe versie van 'The Sound of Music gepland en een musical rond het universum van Urbanus. I
n december 2021 kan je in de Antwerpse Stadsschouwburg gaan kijken naar de eerste Vlaamse versie van Charlie and the Chocolate Factory, met Nordin De Moor als Willy Wonka.
22-06-2020 om 17:06
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
BEAU GAAT NAAR BUITEN!
Nederland maakt zich op voor een week zalig zomerweer en daarom ruilt Beau van Erven Dorens de studio in voor een heerlijke plek in de buitenlucht.
Vanaf vanavond ontvangt Beau zijn gasten op het sfeervolle terras van Artis, in het centrum van Amsterdam naast restaurant De Plantage.
Zwoele zomeravonden met het gesprek van de dag en bijzondere gasten uit de wereld van politiek, cultuur, sport en media.
Vanavond ontvangt hij onder anderen minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat). Omdat droogte het nieuwe normaal wordt, werkt zij met het kabinet aan een pakket noodmaatregelen.
Ook zijn theaterproducent Albert Verlinde en MKB-voorzitter Jacco Vonhof te gast: wat hen betreft gaat de versoepeling van de intelligente lockdown niet snel genoeg.
BEAU is elke werkdag te zien om 21.30 uur bij RTL 4
22-06-2020 om 16:59
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
MARTIEN GAAT VOOR COUPE CORONA: MAXIME KNIPT ZIJN HAAR
Nu er geen gasten zijn op de Chateau is er alle rust om druk te gaan klussen.
Er is zelfs tijd om de prive-vertrekken op te knappen en dat is hard nodig want er moeten foto's worden gemaakt voor de verkoop.
Lastig is alleen dat de meeste winkels nog dicht zijn en de doe-het-zelf spullen uitverkocht.
En de crisis heeft meer gevolgen: de kappers zijn nog dicht in Frankrijk en het haar van Martien ziet er niet uit.
Dus gaat Maxime met vaste hand en tondeuse het hoofd van haar vader te lijf.
Chateau Meiland, dinsdag om 20.35 uur op VIJF
22-06-2020 om 16:56
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
TRAILER 'ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN' GELANCEERD
De trailer van de nieuwe feelgoodfilm ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN is zojuist gelanceerd.
Eerder deze week werd ook bekendgemaakt dat de verfilming van de bestseller van Daphne Deckers een maand eerder uitkomt in de bioscoop, namelijk op 13 augustus.
Het is hiermee de eerste film die wordt vervroegd in plaats van uitgesteld.
ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN is een feelgoodfilm naar het succesvolle romandebuut van Daphne Deckers.
Barbara Sloesen en Jan Kooijman vertolken de hoofdrollen.
Andere rollen zijn voor Sanne Langelaar, Holly Mae Brood, Julia Akkermans en Jelle de Jong.
Bram van der Heijden, Renee Fokker, Victoria Koblenko, Tom van Landuyt, Meral Polat en Patrick Stoof zijn ook te zien.
De productie is in handen van Tom de Mol en Marcel de Block (Zwaar Verliefd!; 100% Coco) en Ruud Schuurman (100% Coco New York; De Masters; Verliefd op Ibiza de serie) is verantwoordelijk voor de regie.
Het scenario is geschreven door Anna Pauwels (Zwaar Verliefd!; Soof de serie).
Het verhaal
Meteen na de geboorte van hun eerste kind biecht Iris' vriend Pieter op dat hij dit kind nooit heeft gewild en binnenkort met zijn nieuwe liefde naar Afrika vertrekt. Zich woedend wentelend in zelfmedelijden en alcohol komen Iris' prille moederschap, haar baan in de televisiewereld en haar sociale leven ernstig in de verdrukking. Iris wil niets liever dan dat Pieter terug komt. Samen met haar twee beste vriendinnen (en een ongrijpbare hondenuitlater) krijgt Iris in het jaar dat volgt haar leven weer op de rails en vindt ze ware liefde, maar niet voor ze heeft afgerekend met haar overspelige ex, een valse collega en een onwillige hond.
22-06-2020 om 16:50
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
HELDEN MAUREEN, SIEG, DEMPSEY EN NICO BRENGEN BUURTEN SAMEN IN NIEUWE HELDEN-AVONTUREN
Zondagmorgen waren de HeldenMaureen, Sieg, Dempsey en Nico te gast in Kingsize Kotlive met groot nieuws: deze zomervakantie zullen de Helden nieuwe avonturen beleven in Heldentoeren.
Samen met de Ketnetters, de gezinnen en de buurten zullen Maureen, Sieg, Dempsey en Nico geweldige speelplekken bouwen waar kinderen naar hartenlust kunnen ravotten en avonturen beleven.
Zo brengen de Helden de kinderen, gezinnen en buurten opnieuw samen na wekenlang binnen te moeten blijven.
Maureen, Sieg, Dempsey en Nico kijken er alvast naar uit:
We hebben er keiveel zin in om samen met de kinderen te ravotten, te bouwen en de boel op stelten te zetten. Iedereen moest zo lang binnen blijven, tijd om er nu met zn allen terug volop in te vliegen. Tsjik tsjak vollenbak!
Heldhaftige speelplekken in Heldentoeren
We hebben er een aantal bizarre weken opzitten. Iedereen moest 'in zijn kot' blijven, kinderen mochten niet langer naar school, contact met anderen werd tot het minimum beperkt...
De Helden Maureen, Sieg, Dempsey en Nico willen zich daarom deze zomervakantie inzetten om de kinderen, gezinnen en buurten op een veilige manier weer samen te brengen en te verbinden.
In Heldentoeren trekken de Helden 6 weken lang naar de straten, pleintjes en velden in Vlaanderen, om ze samen met de Ketnetters extra Heldhaftig te maken.
Ze creëren samen met de kinderen een magische plek die de kinderen en de buurt samenbrengt tijdens het bouwen.
De Helden slaan daarvoor telkens hun tenten op in de straat of op het plein.
Er is een goede reden waarom ze ergens zijn: het ontbreekt de kinderen en de buurt aan een toffe speelruimte.
En daar gaan de Helden mee aan de slag met al hun enthousiasme en geschifte ideeën.
Ze zullen samen met de kinderen ter plaatse iets ongelofelijks bouwen en zo ook de kinderen thuis veel plezier en inspiratie bezorgen.
Heldentoeren: vanaf maandag 21 september op Ketnet, Ketnet.be en in de Ketnet-app.