Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
10-07-2018
STAD AALST KLAAR VOOR MEGA PARTY MET DE AALST TOP 111
Stad Aalst pakt morgen (woensdag 11 juli 2018) uit met een gloednieuw muzikaal concept ter gelegenheid van het feest van de Vlaamse gemeenschap: de Aalst Top 111.
De Aalstenaar stemde de afgelopen weken massaal op hun favoriete Vlaamse muziek op de website van het evenement.
De resultaten van deze 'voting' resulteren in een unieke top 111.
DJ Sven Ornelis zal op basis van deze lijst morgen de Grote Markt van Aalst in vuur en vlam zetten.
Met dit gloednieuw en verrassend muzikaal concept wordt morgen op de Grote Markt een groot Vlaams volksfeest georganiseerd.
Drie uur lang zal er gefeest en gedanst worden met de beste muziek van eigen bodem tijdens een spetterende DJ-set van Sven Ornelis.
Zoals bij een echt festival zal de sfeer magisch zijn: special FX, confetti, vuurwerk, lichtshow
Zo beleefde je onze Vlaamse muziek nog nooit!
En bovendien is de toegang helemaal gratis.
Maar er is nog meer!
Sven Ornelis brengt enkele muzikale vrienden mee die hun of een andere verkozen nummer uit de Aalst Top 111 live zullen brengen.
Deze topartiesten zijn morgen alvast van de partij: Bart Kaëll, Udo, Tom Dice en Garry Hagger!
Sven Ornelis kijkt er alvast naar uit: "Op 11 juli mag ik de Grote Markt van Aalst in vuur en vlam zetten met de beste muziek van eigen bodem. Helemaal mijn ding! En als kers op de taart breng ik dus verrassing enkele artiesten mee die hun of een andere hit uit de Top 111 live zullen brengen! En misschien zijn er nog wel enkele verrassingen!
Wie op nummer 1 staat in de Aalst Top 111 wordt morgen bekend gemaakt.
Dit lied kan in elk geval doorgaan als de 'lieveling' van de Aalstenaar.
Dit nieuwe muziekconcept is een idee van LIVE Entertainment en wordt georganiseerd in opdracht van stad Aalst in samenwerking met Vlaanderen Feest! en de provincie Oost-Vlaanderen.
10-07-2018 om 15:49
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
PIETER EMBRECHTS IN EEN DUBBELROL OP NIGHT OP THE PROMS
Pieter Embrechts wordt de nieuwe presentator van de komende editie van Night of the Proms.
De Antwerpse singer-songwriter waagt zich bij zijn debuut onmiddellijk aan een unieke dubbelrol: die van gastheer én zanger.
De Belgische Milow en Amerikaanse singer-songwriter Suzanne Vega zijn reeds bekendgemaakt als eerste artiesten voor de editie van dit najaar.
EMBRECHTS IN 2017 VIRTUEEL, DIT JAAR IN LEVENDEN LIJVE OP HET PROMSPODIUM
De naam Pieter Embrechts komt niet uit de lucht gevallen. Ook in 2015 stond Embrechts al op de shortlist van de producenten van Night of the Proms, maar tot een samenwerking kwam het toen nog niet wegens andere bezigheden.
Op de vorige editie kreeg het publiek Embrechts al eens te zien op Night of the Proms: op het LED-scherm boven het podium, bij het duet Envoûte Moi met Isabelle A.
We hebben daar toen erg veel enthousiaste reacties over ontvangen. Ook Pieter, die in het Sportpaleis is komen kijken, was aangenaam verrast door de muzikale variatie van de avond en de vormgeving van de show in zijn geheel. Daarna zijn we in gesprek gebleven over een eventueel presentatorschap en allerhande muzikale ideeën, aldus Jan Vereecke van Night of the Proms.
SUZANNE VEGA HEEFT ME OVER DE STREEP GETROKKEN
Embrechts was verrast en gecharmeerd door het voorstel om niet enkel te presenteren, maar zelf ook te zingen.
Een combinatie die op Night of the Proms in Nederland al langer zeer geslaagd is gebleken.
In Nederland werken we al enkele jaren samen met Leona Philippo, die naast presentatrice ook een voortreffelijke zangeres is. Die combinatie wilden we ook in België op het podium brengen.
Dat Pieter een persoonlijke muzikale inbreng zou hebben in de show was voor hem een cruciaal element in de verkennende gesprekken..
Ik merkte meteen dat de organisatoren fijne mensen zijn die openstaan voor nieuwe ideeën. Het feit dat ze op zoek waren naar iemand die zowel in de muziek thuis is als in het presenteren maakte de vraag voor mij zeker interessant. Ik gaf aan dat het voor mij belangrijk was om op Night of the Proms ook iets te kunnen brengen dat aansluit bij mijn eigen muzikale parcours en dat vonden ze een goed idee. Het idee om een song te kunnen brengen met orkest vind ik prachtig en toen ik hoorde dat Suzanne Vega een van de solisten zou zijn heb ik niet lang getwijfeld en volmondig ja gezegd, aldus Pieter Embrechts.
10-07-2018 om 15:47
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
FATMA TASPINAR EN XAVIER TAVEIRNE VERSTERKEN HET JOURNAAL LAAT
Vanaf september presenteren Fatma Taspinar en Xavier Taveirne mee het Journaal Laat op Eén.
Nu Lieven Verstraete De 7de dag gaat presenteren, versterken zij als nieuwe gezichten de ploeg van vertrouwde ankers.
Fatma blijft naast anker actief als verslaggever van justitienieuws.
Xavier presenteert vanaf dit najaar De ochtend op Radio 1, afwisselend met Michaël Van Droogenbroeck.
De weken dat hij s ochtends niet presenteert, kan hij in het Journaal Laat te zien zijn.
Inge Vrancken, hoofdredacteur Journaal: Met Xavier en Fatma hebben we twee nieuwe, maar tegelijk ook vertrouwde gezichten, om het nieuws van de dag s avonds in een vlot en gebald overzicht te brengen naar de kijkers van Eén. Het anker van Journaal Laat neemt ook de VRT NWS Update voor zn rekening die elke dag rond 18u08 (zes over zes) uitgezonden wordt op Eén en verschijnt op vrtnws.be.
Journaal Laat is er elke avond rond 11 uur te zien op Eén, en in de nachtlus.
10-07-2018 om 15:41
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
09-07-2018
PARTYFRIEX SCOREN DÃ ZOMER-/VOETBALHIT: "ONZE 'IK MOET ZUIPEN' GAAT BIJNA EVEN HARD ALS HET TRIO DE BRUYNE - HAZARD - LUKAKU!"
Na Henkies Lief klein konijntje, de Snollebollekes en Jebroer zijn Kind van de Duivel, zijn het dit keer de Nederlandse PartyfrieX en Schorre Chef die met hun Ik moet zuipen een gigantische feesthit scoren.
We hebben het niet wetenschappelijk onderzocht, maar als onze party-anthem wordt gespeeld, stijgt het drankverbruik zienderogen en wordt het aanzienlijk drukker aan de toog, klinkt het bij de gasten.
Het liedje is al een tijdje uit, maar werd pas in het voorjaar opgepikt door de Vlaamse jeugd die het massaal begon mee te zingen en te streamen, waardoor de video op weg is naar de magische kaap van 5 miljoen YouTube-views.
Kwam je dit weekend een bende vrijgezellen tegen of stond je aan de toog in Werchter te wachten op je drankje, dan hoorde je wel iemand Ik moet zuipen inzetten, want zo hard gaat het ondertussen.
Feestjes, bruiloften, jongerenkampen en het voetbal. Spelen de Rode Duivels en scoren ze, dan speelt de dj onmiddellijk Ik moet zuipen. Vrijdag was dat het geval in Antwerpen, maar ook in Hasselt en de rest van Vlaanderen zingt iedereen mee. We doen met Nederland niet mee aan het wereldkampioenschap, maar we scoren wel met Ik moet zuipen en zien dat de Vlamingen er massaal plezier aan beleven. Het liedje gaat momenteel in Vlaanderen bijna even hard als de aanvalsgolven van het trio De Bruyne-Hazard-Lukaku heerlijk toch!, klinkt het bij de PartyfrieX.
Hou je van feesten en ga je morgenavond op groot scherm kijken naar de halve finale van België tegen Frankrijk, dan kan je nu al je stembanden oefenen met de PartyfrieX-bom Ik moet zuipen.
DATAVERBRUIK DOOR HET DAK DOOR FESTIVALS EN WEDSTRIJDEN VAN DE RODE DUIVELS
Op basis van de recordopkomst in Werchter, en zolang de zon blijft stralen, kunnen we één ding met zekerheid zeggen: het festivalseizoen is begonnen.
En met een absolute knaller dan nog!
Dat blijkt uit de explosie van mobiel dataverkeer tijdens de eerste grote evenementen.
Vooral het mobiele dataverbruik barstte letterlijk uit zijn voegen: tijdens Werchter Boutique is het verviervoudigd en tijdens Graspop verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar.
Bij Rock Werchter, de echte barometer van de sector, zagen we dit weekend nog een sprong van 100% in het dataverbruik.
Overigens wordt deze stijging uiteraard beïnvloed door het parcours dat de Rode Duivels afleggen op het WK.
Op Graspop verdubbelde het dataverbruik kortstondig tijdens de match België-Tunesië.
Ook de explosie in het verbruik op Werchter Boutique het eerste WK weekend - kan waarschijnlijk deels verklaard worden door de voetbalkoorts.
En ook de wedstrijd van de Duivels tegen Brazilië vorige vrijdag op de wei van Rock Werchter gaf een piek.
Het effect bleef daar weliswaar eerder beperkt omdat er op de wei verschillende reuzeschermen geplaatst werden. Dat heeft ertoe geleid dat minder mensen de wedstrijd zelf streamden.
De comeback van bellen en smsen
Een verrassender feit: de sms, die in 2017 leek weg te deemsteren en grotendeels het onderspit moest delven tegen instant messaging-apps als WhatsApp en Facebook Messenger, lijkt opnieuw in de gunst te vallen van de festivalgangers.
Het aantal sms'en dat tijdens Werchter Boutique en Graspop verstuurd werd, is op een jaar tijd maar liefst verdubbeld en met 20% gestegen tijdens Rock Werchter.
Ook het aantal belminuten verdubbelde op Graspop en Rock Werchter ten opzichte van vorig jaar, en verviervoudigde zelfs bijna tijdens Werchter Boutique!
Ook dit zou een effect kunnen zijn van het WK.
Vooruitlopen op de vraag
Om tegemoet te kunnen komen aan deze steeds toenemende vraag op zijn mobiel netwerk, heeft Telenet zoals de vorige jaren zijn technische uitrusting ter plaatse moeten versterken.
Daarom werden dit jaar maar liefst 9 tijdelijke installaties ingezet voor Rock Werchter. Dat zijn er twee meer dan vorig jaar.
Voor Tomorrowland zal Telenet zelfs 11 tijdelijke installaties plaatsen. Een record!
De operator versterkt ook de 'backbone'-infrastructuur achter deze antennes door ze rechtstreeks met glasvezel te verbinden met de kern van het netwerk van Telenet.
Hierdoor zijn transmissiesnelheden tot 2 gigabit per seconde mogelijk, ofwel vijf keer sneller dan de traditionele transmissie via straalverbinding.
Alle sites van Rock Werchter, Tomorrowland, Pukkelpop en Graspop zullen dus voortaan verbonden zijn met de glasvezel van Telenet.
Voor de grootste festivals zullen deze infrastructuren trouwens het hele jaar ter plaatse blijven.
Op de sites die nog niet over glasvezel beschikken, zal Telenet een nieuwe technologie inzetten: de E-Band, die het mogelijk maakt om de transmissiesnelheid via straalverbinding te verdubbelen.
Een eigen mobiele frequentie
Tot slot gaat Telenet, om te kunnen tegemoetkomen aan de vraag en congestie te voorkomen, nog een stap verder: het activeert gewoon een nieuwe radiofrequentieband ter gelegenheid van de festivals.
Concreet activeert Telenet de band van 2.600 Mhz ter aanvulling van die van 1.800 Mhz om gebruikers 4G+ aan te bieden, wat downloadsnelheden mogelijk maakt die tot 100% hoger liggen dan bij de klassieke 4G.
09-07-2018 om 15:27
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
07-07-2018
VERBREEKT TRAVIS PASTRANA MAANDAG DE EVEL KNIEVEL-RECORDS EN SPRINGT HIJ OVER 50 AUTO'S, 16 AUTOBUSSEN EN DE BEFAAMDE CAESARS PALACE FONTEIN?
Maanden kijkt hij er al naar uit, meervoudig X-Game medaillewinnaar en live action sportheld Travis Pastrana, en aanstaande maandag is het eindelijk zover.
Om 09.00 uur start hij zijn motor en begint de freestyle motorsportkampioen aan de grootste, spannendste en meest gedurfde uitdaging uit zijn carrière.
Pastrana geeft zichzelf drie uur om 3 stunts van de wereldvermaarde Amerikaanse stuntman Evel Knievel te evenaren en te verbeteren.
Knievels bekendste stunt is de sprong met zijn motor, 50 meter over de legendarische Caesers Palace fontein.
Travis wil dat record verbeteren en hij wil ook de eerste FMX-rijder zijn die over meer dan 50 autos springt en 16 autobussen, twee andere records van Evel Knievel.
Als hij slaagt in zijn missie is Pastrana de eerste die drie stuntsprongen doet in één nacht. Het is crazy, want hij besliste ook om gebruik te maken van een V-Twin motor, vergelijkbaar met wat Evel Knievel destijds gebruikte, klinkt het in Pastranas omgeving.
Speciaal voor de stunt van Travis Pastrana slaan Nitro Circus en tv-zender HISTORY® de handen in elkaar voor Evel Live, het programma waarin de kijkers de drie Evel Knievel-stunts van Travis Pastrana kunnen meemaken, rechtstreeks vanuit Caesars Palace, Las Vegas.
Travis en de kijkers worden tijdens de recordpogingen op de hoogte gehouden van de weersomstandigheden, want de stunts zijn niet zonder risicos.
Beroemdheden en deskundigen schuiven aan om aan tafel de prestaties van Travis te bespreken.
Freestyle motorsporthelden Carey Hart en Johnny Knoxville (The "Jackass" -serie, "Action Point", "Being Evel") delen hun inzichten en ervaringen op een set die uitzicht geeft op de Caesars Palace fonteinen.
Naast Travis familie en vrienden, is Kelly Knievel, de zoon van wijlen Evel aanwezig. Hij geeft tekst en uitleg over zijn vader. Wie hij was en hoe groot zijn impact was op de actiesport en popcultuur. In de uitzending worden archiefbeelden getoond en de geschiedenis verteld achter de gewaagde sprongen.
Travis is klaar om opnieuw geschiedenis te schrijven, zegt zijn woordvoerder.
Hou je van live action sport, dan moet je dit najaar komen kijken naar de nieuwe You Got This-tour van Nitro Circus Live.
Zondag 9 december eindigt de tour in het Antwerps Sportpaleis, waar sportjournalist Ruben Van Gucht een exclusieve BMX-stunt demonstratie geeft.
De echte zomer staat voor de deur... tijd dus voor een nieuwe single voor de dame en heren van De Stoempers!
Zoals iedere zomer komt dit vrolijke viertal weer aanzetten met een aanstekelijk melodietje.
Deze keer zochten ze hun inspiratie bij de voormalige formatie 'Cartoons' en pikten er de hit 'Witch Doctor' uit.
In de versie van De Stoempers, voorzien van een leuke Vlaamse tekst, wordt dit nummer deze zomer gegarandeerd een oorwurm die je niet snel uit je hoofd zal krijgen.
"Oe ie oe ah ah" van De Stoempers is digitaal verkrijgbaar als download en via streaming.
NIEUWE WEBSITE ROND RECLAMEWIJSHEID VOOR KINDEREN EN JONGEREN
Hedendaagse reclame is dusdanig verweven met gewone media-inhoud dat het voor consumenten, kinderen en jongeren in het bijzonder, erg moeilijk is om reclame te herkennen. Zo verwijzen influencers vaak naar merken en producten in hun vlogs en Instagramposts.
Een doelgroep die het bijzonder moeilijk heeft met het herkennen van geïntegreerde vormen van reclame zijn kinderen.
Daarom ging het AdLit project (AdLit staat voor advertising literacy of reclamewijsheid) na hoe kinderen en jongeren kritisch kunnen leren omgaan met reclame, zodat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten die zelf bewuste keuzes maken.
Vanuit de nood om kinderen en jongeren kritisch stil te laten staan bij (subtiele) reclame werd de website reclamewijs.be ontwikkeld.
AdLit, dat is (reclame)wijs
De website is het resultaat van vier jaar onderzoek rond reclamewijsheid: de vaardigheden en kennis die nodig zijn om reclame op een bewuste manier te verwerken.
Dit betekent reclame herkennen, maar ook de commerciële bedoelingen erachter begrijpen en bewust nadenken over reclame (Welke strategie gebruiken de reclamemakers? Welke emoties wekt deze reclame bij mij op? Vind ik deze reclame eerlijk?).
Het AdLit-project wordt gecoördineerd vanuit het Centrum voor Persuasieve Communicatie van de Universiteit Gent. Andere partners van dit project zijn: vakgroep Marketing (UA), onderzoeksgroep MIOS (UAntwerpen), CiTiP (KU Leuven), vakgroep Onderwijskunde (UGent) en CEMESCO (VUB).
niet enkel voor kinderen en jongeren
AdLit ontwikkelde ook tools die ouders, leerkrachten, het middenveld en de reclamesector kunnen bijstaan op het vlak van reclamewijsheid voor kinderen en jongeren.
Deze tools werden ontwikkeld in samenspraak met relevante stakeholders uit die doelgroepen.
Alle informatie staat gebundeld per doelgroep. Op de website is informatie terug te vinden voor jongeren, ouders, leerkrachten, organisaties, en de reclamesector.
Jongeren: jongeren vinden er onder meer reclamewijze games en een animatiefilm over reclame op sociale media. De games leren jongeren nieuwe vormen van reclame te herkennen, overtuigingsstrategieën te begrijpen en kritisch na te denken over reclame.
Ouders: ouders vinden op de website informatie om samen met hun kind te werken rond reclamewijsheid, evenals een toolbox met meer info over juridische aspecten rond kinderen en reclame.
Organisaties: ook vanuit allerlei organisaties (bijv. Steunpunt Mens en Samenleving, Gezinsbond of Vlaams Instituut Gezond Leven) bestaat er de vraag naar informatie omtrent de reclamewijsheid. Op de website vinden ze rapporten en tools om kinderen en jongeren kritisch te leren omgaan met reclamewijsheid.
Leerkrachten: AdLit brengt twee lessenpakketten uit, 1 voor basisonderwijs, en 1 voor het secundair onderwijs. Beide pakketten zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast heeft het Vlaams Instituut Gezond Leven samen met AdLit een pakket uitgebracht specifiek rond reclame en voeding.
Reclamesector: voor de reclamesector bundelde AdLit informatie over de juridische aspecten, en rapporten.
Reclamelabels: kinderen hebben het bijzonder moeilijk om geïntegreerde vormen van reclame te herkennen. Om hen hierbij te helpen wordt in de praktijk gebruik gemaakt van zogenaamde reclamelabels, die de commerciële inhoud aanduiden. Uit het AdLit-onderzoek blijkt dat deze reclamelabels kinderen onvoldoende helpen om reclame te herkennen. Op basis van de onderzoeksresultaten formuleerden de wetenschappers concrete aanbevelingen voor de sector: een waarschuwing vooraf is duidelijker voor kinderen dan op het moment dat de commerciële inhoud verschijnt, vermijd Engelse termen, vermijd afkortingen, vestig meer aandacht op het reclamelabel (bijvoorbeeld door felle kleuren te gebruiken), enz.
Chatbot: AdLit betrok ook de reclamesector bij het project. De sector vroeg naar een laagdrempelige en praktische tool die adverteerders helpen om de relevante regels en de best geplaatste instantie inzake reclame en minderjarigen te vinden. AdLit werkt aan een chatbot, die in real time antwoord geeft op een reeks juridische vragen en/of doorverwijst naar de gepaste instantie voor meer informatie.
Over AdLit
Het doel van het AdLit project (wat staat voor advertising literacy of reclamewijsheid) is nagaan hoe we kinderen en jongeren kunnen leren omgaan met reclame, zodat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten die zelf bewuste keuzes maken.
Het AdLit project wordt gecoördineerd vanuit de Universiteit Gent, onderzoeksgroep CEPEC (vakgroep Communicatiewetenschappen). Andere partners van dit project zijn: vakgroep Marketing (UAntwerpen), onderzoeksgroep MIOS (UAntwerpen), ICRI (KU Leuven), vakgroep Onderwijskunde (UGent) en CEMESCO (VUB).
07-07-2018 om 15:46
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
JETTIE PALLETTIE ZORGT MET 'PINTEN & PATATTEN' VOOR EEN KNALLENDE AFTERPARTY!
Pakken, pakken, pakken, wat je lekker pakken kan, zingt de feestorkaan Jettie Pallettie terwijl ze haar muzikale Pinten & Patatten uitdeelt.
De titelsong van haar recentste album is meteen de nieuwe single van de populaire blondine, die in één adem zorgt voor een stevige afterparty.
Een koud pintje met vers gebakken frietjes wij noemen het patatten en meer heb je niet nodig om er een tof feestje van te maken. De Vlamingen zijn er verknocht aan. Dat merk ik als ik in de feesttenten sta, op braderijen, op de koers of het voetbal. Overal kom ik Pinten & Patatten tegen en die vreugde heb ik netjes verwerkt in een originele, tijdloze meezinger met een zomers randje. De Jettie Pallettie-beat maakt het nummer herkenbaar, waardoor je niet kan stilstaan. Je zingt het vanzelf mee merkte ik al in Blankenberge, Antwerpen, Hasselt en Maastricht, want zo universeel is het liedje, zegt de partyzangeres enthousiast.
Jettie Pallettie blijft ook investeren in leuke clipjes: Omdat mijn fans het waarderen en ze goed worden bekeken op het internet.
De Pinten & Patatten Afterparty komt helemaal op smaak dankzij het Blonde Jettie-biertje, dat Jettie begin juni voorstelde bij brouwerij De Saeter in Eke-Nazareth.
Samen met Kurt van Dépoo 7 brengen we mijn biertje exclusief, gelimiteerd op de markt. Op mijn website kan je het genietbiertje bestellen. Tijdens de perspresentatie hebben we de clip opgenomen in de brouwerij en dat zorgt voor doldwaze feesttoestanden.
Op het gelijknamige album Pinten & Patatten vind je Jettie haar nieuwe afterparty-single terug.
PLOPSA TRAPT ZOMERSEIZOEN AF MET INDRUKWEKKENDE EVENEMENTEN
Naeen succesvol voorjaar, stomen de Plopsa-parken zich helemaal klaar voor het zomerseizoen.
De aftrap wordt gegeven in Plopsaland De Panne met de populaire F.C. De Kampioenen Fandagen en de exclusieve laatavondopening: Nacht van de Abonnees.
Plopsaland De Panne
Ontmoetingen met de F.C. De Kampioenen-cast
De cast van F.C. De Kampioenen geeft de aftrap van de zomer in Plopsaland De Panne.
Van 6 tot en met 9 juli staat het park dan ook volledig in het teken van de gezelligste caféploeg van heel het land met vier dagen vol Meet & Greets met onder andere Marcske, Boma, DDT en Carmen.
Fans krijgen er de kans hun helden te ontmoeten in het F.C. De Kampioenen Café.
Plopsa Late Night voortaan op woensdag
Op zaterdagavond 7 juli verwent Plopsaland De Panne haar 10.000 abonnees tijdens de exclusieve laatavondopening: Nacht van de Abonnees.
Onze abonnees zijn onze trouwste fans. Met deze avond willen we hen dan ook eens extra in de bloemetjes zetten., aldus Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group.
Gastheer van de avond is Jacques Vermeire en kondigt toppers zoals K3 en Gers Pardoel aan.
Bovendien krijgt Gers Pardoel diezelfde avond een eigen ster op de prestigieuze Story Walk of Fame aan het Plopsa Theater in Plopsaland De Panne.
Daarnaast pakt Plopsaland De Panne nog 5 opeenvolgende woensdagen uit met Plopsa Late Night, waarbij het park tot 22u30 openblijft en de dag afgesloten wordt met een spectaculair vuurwerk.
Bezoek van K3 & Samson en Gert
Tijdens het weekend van 14 en 15 juli geven de meiden van K3 het beste van zichzelf tijdens een spetterend liveoptreden. Hanne, Marthe en Klaasje brengen er niet alleen de klassiekers, maar pakken ook uit met nieuwe hits zoals de swingende zomersingle Whoppa!.
Ook Samson & Gert vinden tijdens de zomervakantie hun weg naar Plopsaland De Panne.
Ze veroveren het podium van het Plopsa Theater op weekdagen van 16 juli tot en met 17 augustus met de swingende Samson & Gert Zomershow, begeleid door een fantastisch live-orkest.
Plopsa Indoor Hasselt
Shows van Kabouter Klus & Bumba
De echte Kabouter Klus van televisie ruilt de Melkherberg in voor een zomervakantie in Plopsa Indoor Hasselt. Elke weekdag, van 16 juli tot en met 17 augustus, staat hij op het podium met een knotsgekke zomershow vol dansjes, liedjes en leuke moppen.
Voor de allerkleinsten is de aanwezigheid van Bumba uiteraard een must.
De publiekslieveling geeft dan ook elke dag het beste van zichzelf tijdens de Bumba op Reis Show.
Plopsa Coo
Fête de la Cascade
Plopsa Coo pakt deze zomer uit met een nieuw zomerconcept.
Elke woensdag, van 18 juli tot en met 22 augustus, hangt er niet enkel een magische sfeer in het park, bezoekers krijgen er ook de kans om de meer dan 20 adembenemende attracties bij het vallen van de avond te beleven.
Vervolgens barst er om 22 uur een spetterend vuurwerk los boven de beroemde Watervallen van Coo.
K3 & de pups van PAW Patrol
Om de Nationale Feestdag te vieren, nodigt Plopsa Coo op zaterdag 21 en zondag 22 juli de meiden van K3 uit voor een spetterend optreden met klassiekers en nieuwe hits.
Daarnaast brengen op 15 augustus ook de immens populaire pups van PAW Patrol een bezoek aan het park.
Fans krijgen er niet alleen de kans om de pups in levenden lijve te ontmoeten, maar ook om op de foto te gaan als souvenir van een avontuurlijke dag.
06-07-2018 om 16:20
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
JAN SMIT KONDIGT MYSTERIEUS NIEUW ALBUM AAN 'MET ANDERE WOORDEN'
Vandaag kondigt Jan Smit op zijn social media zijn op stapel staande nieuwe album 'Met Andere Woorden' aan. Het album verschijnt op 20 september en is nu al te reserveren.
In de omschrijving van het album wordt gesproken over inspiratie uit onverwachte hoek.
Verder wordt er nog niets losgelaten over het albumconcept.
Eerder deze maand is de gloednieuwe single Ik Wil Slapen gereleaset.
De track is een spontane en bijzondere samenwerking tussen gelegenheidstrio Jan Smit, Alain Clark en Glen Faria welke ontstond tijdens opnames van 'De Beste Zangers'
Voor Jan Smit luidt dit album een nieuwe periode in.
Op 20 september komt het album uit welke direct wordt ondersteund door een Theatertour door heel Nederland.
De tour start op 26 september in Zaandam.
Zowel de tour als het album heten Met Andere Woorden.
GERARD JOLLING IS DE TOPPER OP HET FESTIVAL VAN DE AMBIANCE!
Festival van de Ambiance-organisator House of Entertainment kondigde het een paar weken geleden al aan:
Voor onze 8ste editie, die plaatsvindt op zaterdag 1 december in t Kuipke Gent, hebben we opnieuw een Topper gestrikt. Na eerdere passages van René Froger en Jan Smit, voegen we nu Gerard Joling toe als headliner aan de Festival van de Ambiance-affiche 2018. Eindelijk kunnen zijn talrijke Vlaamse fans hem dit najaar nog eens in een concertzaal in Vlaanderen aan het werk zien. Ons festival schakelt een tandje hoger: Voor bedrijven en particulieren is er met het Ambiance Café een gloednieuwe VIP-formule. Onze bezoekers kunnen gebruikmaken van parkeerfaciliteiten. We blijven inzetten op mobiliteit en bereikbaarheid en we investeerden in onze line-up met drie debutanten: Gerard Joling, Get Ready! en Herbert Verhaeghe. Zij krijgen het gezelschap van vaste waarden: De Romeos, 2 Fabiola, Lindsay, Swoop, Sergio, Willy Sommers en Christoff. Tien topartiesten, die onze feestvierders en muziekliefhebbers in de tribunes op 1 december een onvergetelijke avond gaan bezorgen. Op www.ticketkopen.eu vind je tickets en info, zegt festivalwoordvoerder Kurt Frederickx.
De Soundmixshow met Henny Huisman was in 1985 één van de drukst bekeken tv-programmas. Het kijkcijferkanon was voor heel wat artiesten een springplank, waaronder Helmut Lotti, Marco Borsato en Gerard Joling.
Zijn imitatie van Don McLeans klassieker Crying was goed voor de derde plaats én de rechtstreekse doorbraak in Nederland en België.
Met Love Is In Your Eyes en Ticket To The Tropics scoorde Joling direct twee nummer één-hits in Nederland.
Joling combineerde zijn charismatische persoonlijkheid met een bijzondere stemtechniek, waardoor hij een paar octaven hoger kan zingen dan zijn collegas.
Het zorgde ervoor dat hij in de jaren tachtig even populair en beroemd was als Michael Jackson en Wham!
De grootste hit scoorde Joling in 1989 met No More Boleros. Wekenlang stond het nummer op één in de Nederlandse hitlijsten en domineerde het ook de Belgische en Aziatische charts.
Het was slim gezien om Cant Take My Eyes Of You van Boys Town Gang te voorzien van een remake en samen met Playmate en Flodder-actrice Tatjana Simic, werd het voor Gerard een zoveelste succesverhaal.
Joling houdt van controverse, risicos en stunts.
In 2007 slaat hij iedereen met verstomming door met een Nederlandstalige single Maak me gek opnieuw een nummer één-hit te scoren.
Doorheen de jaren is het aantal Joling-fans blijven aandikken, mede dankzij zijn succesvolle tv-programmas (Geer & Goor, K3 zoekt K3, wat hij samen met Niels Destadsbader presenteerde) en zijn deelname aan de Toppers, een gelegenheidsband die hij vormt met collega-toppers Jan Smit, Jeroen Van der Boom en René Froger.
Jaarlijks ontvangt het viertal tienduizenden bezoekers tijdens de uitverkochte concerten in de Johan Cruijff ArenA.
De positieve ervaringen van Smit en Froger, hebben Gerard over de streep getrokken, waardoor hij op 1 december zijn Festival van de Ambiance-debuut maakt in het Gentse Kuipke. Wees gerust, het publiek en de fans gaan hem met de nodige egards ontvangen, klinkt het bij de organisatie.
Het Festival van de Ambiance 2018 vindt plaats op zaterdag 1 december in t Kuipke Gent, met Gerard Joling, De Romeos, 2 Fabiola, Herbert Verhaeghe, Get Ready!, Lindsay, Swoop, Sergio, Willy Sommers en Christoff.
Festival van de Ambiance is een organisatie van House of Entertainment.
06-07-2018 om 16:10
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
CUBAANSE DANSERES WIL NAAKTSCÃNE LATEN VERWIJDEREN UIT BELGISCHE VIDEOCLIP
Voor zijn single Tongue Tongue heeft songwriter Carlos Venture, geboren en getogen in Vlaams Brabant, zich kosten noch moeite gespaard.
Hij trakteert ons op een ietwat ondeugende videoclip, met een vleugje subtiel bloot, enkele leuke verrassingen en vooral heel veel humor.
Carlos Venture is de pseudoniem van een boekhouder uit Vlaams Brabant.
Hij hield zich op jonge leeftijd bezig met het spelen van piano en schrijven van songs.
Hij schreef muziek voor Barbara Dex, stond met één van zijn nummers op een Knuffelrock- CD, had een nummer in de Gouden Zeemeermin (preselecties voor Eurosong), etc.
Door de drukke job en de uitbreiding van de familie, kwam het musiceren op een laag pitje te staan.
Een paar jaar geleden nam hij de draad terug op en begon opnieuw nummers te schrijven.
Hij startte een project onder zijn pseudoniem Carlos Venture en komt met "Tongue Tongue" als eerste resultaat.
Vandaag wordt zijn geluk echter overschaduwd door de dansende Cubaanse parel die zich halverwege de clip helemaal naakt vertoont.
De Cubaanse schone is onlangs een eigen zangcarrière begonnen en vreest namelijk dat de naaktscène haar droom zal bemoeilijken of schaden. Zij eist nu dat deze scène uit de videoclip verwijderd wordt.
Ik wou een vrolijke videoclip met veel humor, ietwat ondeugend, maar op een speelse, onschuldige manier gebracht. Cuba is een warm land met heel veel zon en weinig regen. Op sommige stranden vind je bijgevolg mensen met letterlijk weinig om het lijf. Ik vond dan ook dat een streepje bloot niet mocht ontbreken in de clip. zegt Carlos Venture.
Het Cubaanse hoofdpersonage is echter een andere mening toegedaan.
Zij dreigt nu met stappen te ondernemen als de naaktscène niet verwijderd wordt uit de videoclip.
Toen ik het verhaal voor de clip van Tongue Tongue schreef, zat deze scène er reeds van bij het begin in. Vóór de audities heeft de producer uitgelegd wat er van haar verwacht werd. Zij wist dat ze op een gegeven moment volledig uit de kleren moest, heeft er mee ingestemd en de nodige contracten ondertekend. Na de opnames heeft ze de beelden trouwens bekeken en goed bevonden. Ik vind het jammer dat ze nu problemen gaat maken, enkel omdat ze gestart is met een eigen zangcarrière. Het is wel zo, dat naakt in Cuba gelijkgesteld wordt met porno ... en porno is illegaal. Vandaar dat we ook gegaan zijn voor mooi en subtiel naakt, het soort naakt dat niet verboden is en dat iedereen wel kan pruimen. Dat deze scène haar carrière zal schaden is dus eerder nihil." zegt Carlos Venture.
Bekijk hier de videoclip van 'Tongue Tongue':
'Tongue Tongue', de nieuwe single van Carlos Venture kan u HIER beluisteren op Spotify en HIER downloaden op iTunes!
AANPASSINGEN AAN NATUUR KUNNEN WATERSCHAARSTE VERMIJDEN
De zomers in Vlaanderen zullen droger en warmer worden, een gevolg van de klimaatverandering.
Tegelijkertijd neemt het risico op extreme regenbuien ook toe.
Het internationale project PROWATER, geleid door UAntwerpen en de Vlaamse overheid, wil die problemen het hoofd bieden door de natuur gericht aan te passen aan de veranderende realiteit.
De aanhoudende droogte zorgt stilaan voor problemen: de oogsten komen in het gedrang, met kraantjeswater moet spaarzaam worden omgesprongen. Klimaatprojecties voor Vlaanderen geven aan dat de zomers in de toekomst structureel droger en warmer worden.
Het risico op extreme en geconcentreerdere regenbuien, met risico op overstromingen, neemt ook toe.
Via het Interreg 2 Zeeën-fonds investeert de Europese Unie de komende vier jaar 1,3 miljoen euro in klimaatadaptatie in de provincie Antwerpen.Het project heet PROWATER, wat voluit staat voor protecting and restoring raw water sources through actions at the landscape scale. De Universiteit Antwerpen werkt in Vlaanderen samen met Pidpa, Natuurpunt en Provincie Antwerpen. Daarnaast zijn er ook partners in Engeland en Nederland.
Extra heidelandschappen
We bestuderen welke ecosysteemgebaseerde adaptatiemaatregelen we kunnen nemen om de veerkracht ten aanzien van droogte en extreme neerslag te versterken, vertelt bioloog Jan Staes (UAntwerpen).
Met andere woorden: door aanpassingen te doen aan de natuur kunnen we het landschap efficiënt gaan inzetten om waterschaarste tegen te gaan, overstromingen beter te beheren en de waterkwaliteit op peil te houden.
Doel van PROWATER is om geschikte plaatsen voor die adaptatiemaatregelen te identificeren.
Staes: Die maatregelen kunnen de aanvulling van grondwaterreserves vergroten en de snelle afvoer van water beperken. Denk bijvoorbeeld aan het omvormen van naaldbossen naar heidelandschappen, waardoor het water beter in de bodem kan infiltreren, of het aanplanten van extra vegetatie waardoor de bodem meer watervasthoudend wordt. Hermeandering en het verminderen van drainage kan ervoor zorgen dat water minder snel wordt afgevoerd.
Prijskaartje
De onderzoekers willen uiteindelijk ook een prijskaartje kleven op de adaptatiemaatregelen.
We hebben het over ecosysteemdiensten als we alle voordelen van dergelijke aanpassingen in kaart brengen, legt collega Katrien Van der Biest uit.
Het vermijden van droogteschade is één aspect, maar ook een verbeterde waterkwaliteit en de mogelijkheden voor recreatie spelen bijvoorbeeld een rol.
Als al die voordelen geïdentificeerd zijn, kunnen de wetenschappers een Payment for Ecosystem Services-model ontwikkelen.
Op basis van een dergelijk model kunnen organisaties die ecosysteemgebaseerde maatregelen nemen om waterschaarste tegen te gaan, beloond worden.
Onafhankelijke organisaties kunnen zo een rol spelen als ethical broker: door de kwaliteit van de woonomgeving te verbeteren, leveren ze diensten aan de maatschappij.
Meerdere proefprojecten
De komende jaren worden er in Vlaanderen, Nederland en Engeland verscheidene testcases uitgevoerd:
- Heiberg (Herentals): 2,5 ha dennenaanplant wordt omgevormd tot heidelandschap en zal begraasd worden.
- Visbeekvallei (Lille): 2 ha kunstmatig gedraineerde landbouwgrond wordt omgevormd tot vennen door dempen van grachten en het plaggen van de bovenste voedselrijke bodemlaag.
- Den Rooy (Hoogstraten): 3 ha den wordt tot heidelandschap omgevormd, er worden drainagegrachten gedempt en er zal geplagd worden.
- Griesbroek (Balen): 3 ha den wordt tot heidelandschap en loofbos omgevormd en 1 ha voormalige visvijvers worden tot natuurlijke vijvers en veen hersteld.
Jan Staes: Met dit project kunnen we Vlaanderen echt voorbereiden op de grillige neerslagpatronen die ons in de toekomst te wachten staan. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, is water een eerder schaars goed in Vlaanderen. Vlaanderen en Brussel bengelen onderaan de lijst van waterbeschikbaarheid per inwoner in Europa.
06-07-2018 om 15:40
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
05-07-2018
DJ LICIOUS WERKT SAMEN MET DRAGONETTE VOOR NIEUWE SINGLE 'RICH GIRL'
DJ Licious lanceert zijn nieuwe single Rich Girl, hetgeen een samenwerking is met de Canadese zangeres Dragonette; die eerder wereldwijde hits scoorde met Martin Solveig, Galantis en Mike Mago.
De single is de opvolger van eerdere hits als I Hear You Calling en I Cant Stop.
DJ Licious over de samenwerking: Het is eigenlijk een plaat waar we al een hele tijd aan werken. Eind vorig jaar zijn we opnieuw de studio ingedoken in Londen, waar we het nummer afgeschreven hebben. Zon twee maanden geleden hadden we de finale versie en was iedereen enthousiast. Ik ben trots dat ik met een zangeres van haar kaliber mag samenwerken. We hebben erg veel plezier gehad in de studio.
Op de dag van de release vertrok DJ Licious naar India, waar hij met Don Diablo zal touren langs steden als Mumbai, Hyderabad en Indore.
DJ Licious over de tour: Het is mijn eerste tour naar India en ik heb het voorrecht dat ik meteen op grote podia mag starten, dankzij Don Diablo. Ik kijk er zeer naar uit.
Deze zomer heeft DJ Licious weer een bomvolle Europese agenda, die hem o.a. voert langs festivals als Parookaville (Duitsland), Sziget (Bulgarije), Tomorrowland (België), Defected Croatia (Kroatië) en Solar (Nederland).
05-07-2018 om 11:58
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
04-07-2018
STRIPRECENSIE: VERTONGEN & CO â 23. POREI TEGEN POREI
Recnt is met 'Porei tegen Porei' reeds het 23ste album van de F.C. De Kampioenen spin-off Vertongen & Co verkrijgbaar.
Mark en Paulien gaan naar het grootwarenhuis om een fantasiejuweel te kopen ter gelegenheid van de verjaardag van Bieke. Plots zijn ze getuige van een gewelddadige overval op de juweliersafdeling door niemand minder dan inspecteur Porei. Iedereen wijst hem als dader aan en vervolgens wordt de politieinspecteur gearresteerd.
Porei schreeuwt echter zijn onschuld uit en belt Oma Boma op met de vraag of zij hem kan helpen ontsnappen. Hij tracht kost wat kost zijn onschuld te bewijzen, want als de zaak in de pers komt kan hij zijn carrière finaal vergeten.
In eerste instantie weigert Oma Boma resoluut haar medewerking aan het ontsnappingsplan, maar na overleg met Mark en Paulien besluit ze haar goede vriend toch te helpen ontsnappen bij zijn overbrenging naar de onderzoeksrechter. Oma is van mening dat wanneer Porei vrij is, hij eindelijk kan onderzoeken wie hem er heeft ingeluisd.
De ontsnappingsactie loopt echter grondig fout! Niet Mark & co, maar de bende die Porei te grazen wilt nemen overmeesteert de combi, bindt de politieagenten vast én ontvoert Porei
Vervolgens zit de inspecteur niet stil en begaat de ene misdaad na de andere. In de uren na zijn ontsnapping heeft hij tal van hold-ups gepleegd. Dit met als resultaat dat hij wordt uitgeroepen tot publieke vijand nummer 1.
Oma Boma, Mark en Paulien weten niet wat ze ervan moeten denken. Tot Oma om vier uur 's nachts plots een SOS-bericht van Porei ontvangt met een geolocalisatiesignaal, dat aanduidt waar hij zich exact bevindt.
Oma pikt met haar camper Mark & Paulien op en samen gaan ze meteen naar de plek die het SOS-bericht heeft aangeduid...
Weten Mark, Paulien & Oma Boma de waarheid te achterhalen? Wie zit er nu eigenlijk achter al de hold-ups? En wie heeft het op Porei gemunt?
Hec Leemans, Wim Swerts & Luc Vanas leveren - naar het scenario van François Corteggiani - met 'Porei tegen Porei' een inventief verhaal af gelardeerd met actie, spanning en een vleugje humor, dit in de alom gekende tekenstijl.
Ook de verwijzingen naar Brad Pitt, Leonardo Di Caprio en stripmaker Jean-Pol zijn een fijne meerwaarde. Bovendien is er in de strip een leuke bijrol weggelegd voor Fernand Costermans.
Het 24ste album van Vertongen & Co, met de mysterieuze titel 'Balthazar van Baskerville', is verkrijgbaar vanaf 7 augustus.
Ilyas Baert
Vertongen & Co 23 Porei tegen Porei, telt 32 paginas, kost 6,50 en verscheen bij Standaard Uitgeverij.
04-07-2018 om 14:54
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Standaard Uitgeverij
PLAR YOUTH DOOK DE STUDIO IN MET DJ FRESH VOOR DEBUUTSINGLE
Polar Youth, het alias van de 23-jarige Elisabeth Verstraete, is een naam die al geruime tijd furore maakt op het wereldwijde web.
Al bijna 10 jaar werkt Elisabeth aan eigen beats in haar slaapkamer in Gent.
Gewapend met niet meer dan een laptop, een paar stevige speakers en een ongeremde bron aan creativiteit schudt ze de online muziek-community wakker met haar frisse mix van Hip-Hop, Electronica en Trap beats.
In 2014 werd, de aan haar oranje lokken herkenbare Polar Youth door Red Bull Elektropedia bekroond met een award voor 'Most Promising Artist'.
Heel wat deuren gingen open in zowel binnen- als buitenland en Polar Youth werd gevraagd om beats te maken voor het Vlaamse Hip-Hop fenomeen Coely en een remix voor het Zweedse duo The Endorphins op het toonaangevende Majestic Casual label.
Een zee van talent die ook bij de legendarische Britse producer DJ Fresh niet onopgemerkt bleef:
"Dan Stein (DJ Fresh) had me uitgenodigd in zijn studio in Oxford waar ik hem enkele van mijn demo's heb laten horen. 'All night' sprong er meteen uit en die hebben we dan op vier dagen tijd samen in de studio afgewerkt. Een enorm leuke ervaring om met zo een held te mogen samenwerken waardoor dit nummer altijd speciaal voor me zal blijven!" - Polar Youth
Elisabeth straalt nog meer wanneer ze vertelt dat haar single internationaal zal uitkomen op het platenlabel Positiva (onderdeel van Universal Music Group).
"Een droom om als Belgische producer met je eerste single al direct te kunnen releasen op één van de grootste labels voor dance-muziek wereldwijd!".
In de komende maanden plant Polar Youth nog heel wat samenwerkingen met grote namen uit zowel België als het buitenland en gaat ze remixen voor het legendarische Gentse label Eskimo Recordings.
Wanneer ze even geen inspiratie heeft om muziek te schrijven, is de gaming wereld haar eerste toevluchtsoord.
Gamen is altijd haar tweede passie geweest en ooit hoopt Polar Youth de muziek te mogen schrijven voor een groot videospel.
"Dromen kan nooit geen kwaad" aldus Elisabeth.
04-07-2018 om 14:47
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
DEATH CAB FOR CUTIE LANCEERT OP 17/8 NIEUW ALBUM!
Death Cab For Cutie brengt op 17 augustus hun nieuwe plaat Thank You for Today uit. S
amen met de aankondiging van hun inmiddels negende studioalbum, lost de band meteen ook een gloednieuwe single: Gold Rush.
De bijhorende videoclip werd geregisseerd door Alex Southam (alt-J, Mumford & Sons).
Thank You for Today werd geproducet en gemixt door Rich Costey (Fiona Apple, Franz Ferdinand, Muse), die ook al de productie van hun laatste album KINTSUGI voor zijn rekening nam.
Voor de opnames van Thank You for Today werden kernleden Ben Gibbard, Nick Harmer, en Jason McGerr voor het eerst vergezeld van nieuwe leden Dave Depper (Menomena, Fruit Bats, Corin Tucker, Ray Lamontagne) en Zac Rae (My Brightest Diamond, Fiona Apple, Lana Del Rey, Gnarls Barkley), die al sinds 2015 touren met de band.
Thank You For Today is vanaf vandaag beschikbaar voor pre-order op alle download- en streamingplatformen.
Wie de plaat nu voorbestelt, krijgt de eerste single Gold Rush er meteen bij als instant grat.
TRACKLISTING
1. I Dreamt We Spoke Again
2. Summer Years
3. Gold Rush
4. Your Hurricane
5. When We Drive
6. Autumn Love
7. Northern Lights
8. You Moved Away
9. Near/Far
10. 60 & Punk
04-07-2018 om 14:44
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
LISSA LEWIS LANCEERT PRACHTIGE NIEUWE SINGLE 'ROTS'
Eerder dit jaar bracht Lissa Lewis haar recentste single "M'n Eigen Gang Gaan" uit, een nummer waarin ze haar ervaring beschreef toen ze eerder het veilige nest van mama en papa verliet om met haar vriend samen te gaan wonen.
Ondertussen zijn Lissa en haar vriend al best gewend geraakt aan hun leventje samen en vond Lissa het tijd om een nieuw nummer aan hem op te dragen.
"Rots", zo heet Lissa's nieuwe zomersingle... een nummer van Italiaanse oorsprong waarvoor niemand minder dan Stefaan Fernande voor een gepaste Nederlandstalige tekst zorgde, Yannic Fonderie zorgde voor de typerende 'Lissa Lewis'-sound.
"Rots" verschijnt vandaag als digitale download en via streaming.
04-07-2018 om 14:40
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
EXTRA VOORSTELLINGEN DE SINKSENFOOR OP 4 EN 11 AUGUSTUS NA SUCCESVOLLE PREMIERE
"Driemaal is scheepsrecht", zo luidt het spreekwoord.
En jawel, op 1 juli ging DE SINKSENFOOR, de derde zomerproductie van Het Achterland na Viva Minerva en Café Beveren, in première in de Rode Zaal van het Fakkeltheater.
Acteurs Carry Goossens, Linda De Ridder, Luc Caals, Danni Heylen, Anne Van Opstal, Brent Pannier en Timo Descamps speelden de pannen van het dak. "
De Sinksenfoor" staat tot en met 12 augustus op de affiche van de Rode Zaal van het Fakkeltheater te Antwerpen.
De kaartjes verkopen goed en de zondagse matinees zitten al bijna helemaal vol.
Vandaar het heugelijke nieuws dat er twee extra voorstellingen in verkoop werden gezet.
Het gaat om zaterdag 4 augustus en zaterdag 11 augustus, telkens om 15 uur.
ENTHOUSIASTE REACTIES VAN PERS EN GENODIGDEN OP PREMIERE
Pers en genodigden lieten alvast bijzonder enthousiaste reacties achter op social media, websites en in de krant.
"De komedie 'De Sinksenfoor' is minstens zo amusant als de kermis zelf! Je gaat net niet over de kop van het lachen in deze rollercoaster met verrassende bochten, momenten om naar adem te happen en snelle grappen! Ga kijken ... altijd prijs altijd gewonnen!" (Luc Milio - Radio 2)
"De Sinksenfoor is zoooo plezant! Ik wou na afloop zo naar de echte Sinksenfoor! Fijn team, leuk geschreven en een cast met ervaren klasbakken die hun jonge collegas de kans geven om te schitteren, een kans die Timo Descamps, Brent Pannier en Anne Van Opstal helemaal grijpen " (Guy Van Vliet - Gazet van Antwerpen)
HET WORDT OPNIEUW EEN WARME, "FEEL GOOD"- ZOMER IN HET ANTWERPSE FAKKELTHEATER
Het Achterland presenteert zich met "De Sinksenfoor", voor het derde jaar op rij, als hét productiehuis dat originele, Antwerpse, zomerse komedies maakt voor een breed publiek. "Viva Minerva" en "Café Beveren" waren telkens een schot in de roos.
Het authentieke, Antwerpse, warmhartige karakter gekruid met een snufje nostalgie in combinatie met een topcast en een schitterend regisseur-scenarist werden meteen dé signatuur van dit jonge, ambitieuze productiehuis.
Ook dit jaar zal het publiek kunnen intekenen op een heerlijke dinner formule op zondag.
"De Sinksenfoor" is te zien tot en met 12 augustus in de Rode Zaal van het Fakkeltheater.
DE SINKSENFOOR - EEN WARE ROLLER-COASTER LOVE-STORY
In De Sinksenfoor maken we kennis met enkele gedreven forains. Zo is er onze top-entertainer Firmin, die zijn paardenkoers op geheel eigen wijze van commentaar voorziet. Zijn vrouw Vivianne waakt, als een volleerde moederkloek, over haar eendjes in de Duck Race. En bij Suzy vind je de beste oliebollen van t stad. Jakke jaagt u de stuipen op het lijf in zijn spookkot Scary factory, indien hij goed personeel vindt echter, want keer op keer geven zijn levende zombies er namelijk de brui aan. Tot we kennis maken met Bram, een ietwat verlegen jongeman maar, gebeten door de foormicrobe. Jakke koestert nieuwe hoop, maar die is van korte duur, ook Bram wil het na een korte sessie reeds opgeven. De verschijning van de beeldschone Anita - dochter van Firmin en Vivianne - doet hem op slag van gedachten veranderen. Dat Anita echter voorbestemd is voor Ronny de zoon van Jakke - , is dan weer een domper voor Bram, zeker als blijkt dat Ronny nogal een kort lontje heeft en op de koop toe eigenaar is van een schietkraam. Een explosieve situatie dus die elk moment kan ontploffen en voor vuurwerk zorgt - iets wat op de Sinksenfoor niet misstaat, natuurlijk. De Sinksenfoor belooft een ware rollercoaster love-story te worden. We nemen u mee in een roetsjbaan vol humor, heerlijk herkenbare personages en verrassende wendingen. Allez allez, roulez roulez! Regardez cest gagné!
PRAKTISCHE INFO - DE SINKSENFOOR
DE SINKSENFOOR is een productie van vzw Het Achterland
http://hetachterland.be/producties/de-sinksenfoor
Script & Regie: Jeroen Maes
Cast : Linda De Ridder, Carry Goossens, Luc Caals, Danni Heylen, Timo Descamps, Brent Pannier en Anne Van Opstal.
"De Sinksenfoor" speelt tot en met 12 augustus 2018 in het Fakkeltheater.
(vrijdag, zaterdag om 20u30 en zondag om 15u00)
(opties op donderdag om 20u30 en zaterdag om 15u00)