Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
27-04-2018
ELLIS LANCEERT NIEUWE SINGLE 'HEARTACHE'
Rond haar 18de ontmoet Elke Taelman, geboren in Lier op 4 december 1986, zangcoach Wilfried Van Beveren die haar ervan overtuigd dat ze zeker iets moet doen met haar mooie stem.
Ze voegt de daad bij het woord en in 2012 wint ze de Muziekklas bij Radio 2.
Het harde werken loont en Elke brengt een aantal Vlaamse, succesvolle singles op de markt.
In 2017 beslist ze om het over een totaal andere boeg te gooien. Haar hart ligt immers bij de country-pop stijl. Ze werkt samen met Jo Cassiers aan een aantal nieuwe nummers. En onder haar nieuwe naam Ellis komt haar eerste popsingle Bring Me Back op de markt.
Het liedje wordt zeer goed onthaald bij de radios. Maar ondertussen zijn we alweer een aantal maanden verder en is het tijd om een volgende song op haar publiek los te laten.
Heartache is een popsong met ballen. Je wordt instant blij als je de melodie hoort ook al gaat het over pijn.
Geniet van deze fantastische song.... en ja het wordt meteen lente in je hart!
POPULAIRE NICKELODEON-FIGUREN PALMEN VOOR HET EERST PLOPSALAND DE PANNE IN
Tijdens het verlengd weekend van zaterdag 28 april tot en met dinsdag 1 mei strijken de bekendste Nickelodeon-helden in Plopsaland De Panne neer voor vier dagen vol Meet & Greets tijdens het gloednieuwe evenement: Nickelodeon Fandays.
Plopsaland De Panne maakte onlangs bekend om in 2018 volop te investeren in een uitgebreide evenementenkalender.
Dit maakt het park met de Nickelodeon Fandays meer dan waar.
PAW Patrol, Dora & Diego, SpongeBob & Patrick, Shimmer & Shine en De Teenage Mutant Ninja Turtles kiezen ervoor om hun verlengd weekend in Plopsaland De Panne door te brengen. In samenwerking met de razendpopulaire televisiezender Nickelodeon kunnen kinderen er hun favoriete helden ontmoeten en leuke selfies nemen tijdens de verschillende Meet & Greets.
Daarnaast kunnen ze deelnemen aan tal van interactieve activiteiten en is er zelfs een volledig gethematiseerd Nickelodeon Village met PAW Patrol-playzone, Blaze en de Monsterwielen Springkussen en Shimmer & Shine tent waarin de creatievelingen hun eigen tiara kunnen maken.
Voor wie het wat competitiever mag, is er meerdere keren per dag een Nickelodeon Quiz met Nickelodeon-gezicht Stef Poelmans waarbij er leuke prijzen te rapen vallen. Vervolgens herenigen de figuurtjes van Nickelodeon zich in de kleurrijke Nickelodeon Parade, als perfecte afsluiter van de dag.
Het evenement inclusief Meet & Greets en activiteiten is inbegrepen in het toegangsticket.
27-04-2018 om 15:10
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
HET BELGISCHE CONCERTPUBLIEK ONTRAFELD
De voorbije maanden werkte AB intensief samen met onderzoeksbureau GfKom een uitgebreid publieksonderzoek te voeren, en dat niet enkel onder het AB-publiek maar de brede populatie van Belgische concertgangers.
GfK is erg verheugd dat Ancienne Belgique het initiatief nam om hun specifieke sector en (potentiële) bezoekers gedetailleerd in kaart te brengen met zowel diepgaand kwantitatief als kwalitatief onderzoek. We kwamen zo tot kennis die ook buiten de grenzen van AB relevant is voor de muziek- en entertainmentsector. Wim Mathues (GfK, Marketing Director Southern Europe)
Wat kwamen we o.a. te weten:
49% van alle Belgen bezocht de voorbije twee jaar een concertzaal
De top drie van meest bezochte zalen zijn het Antwerps Sportpaleis, Vorst Nationaal en AB
Gemiddeld gaat 168 per jaar naar concerten in AB, onder de niet-AB-bezoekers is dat 134
30% van de AB-bezoekers zou een verbod op het filmen met smartphones een goede zaak vinden
We zijn erg verheugd vast te stellen dat we in AB een zeer divers publiek over de vloer krijgen. We stellen met plezier vast dat we meer Franstaligen en vrouwen verwelkomen dan vijf jaar geleden en dat we alle leeftijdscategorieën weten aan te spreken. De AB-bezoeker blijkt ook meer gebruik te maken van het openbaar vervoer, wat ons als ecodynamische onderneming uiteraard erg tevreden stemt, al kan het nog beter en gaan we met de onderzoeksresultaten aan de slag om ervoor te zorgen dat AB ook in de toekomst de concertzaal van en voor iedereen blijft. - Kevin McMullan (AB, Manager Marketing & Communicatie)
DE BELGISCHE CONCERTGANGER
Het publieksonderzoek focuste in de eerste plaats op het algemene profiel van de Belgische concertganger en een vergelijking van hun opdeling in leeftijdscategorieën, gender, regio, sociale klassen, met de algemene verdeling binnen de Belgische bevolking.
Uit de resultaten bleek dat de concertganger het profiel van de Belgische bevolking tussen 16 en 90 jaar redelijk goed weerspiegelt. Concertgangers zijn iets meer vertegenwoordigd in de hogere sociale klassen en de lagere leeftijdscategorieën, al is 21% zestigplussers misschien ook een verrassend aandeel. 9% van de concertgangers zijn de hardcore liefhebbers die iedere maand een concert op de agenda hebben staan, gevolgd door 37% die meerdere keren per jaar een concert bijwonen.
Het AB-publiek weerspiegelt de meeste van deze cijfers. Mannen zijn een tikje meer vertegenwoordigd (52% van de AB-bezoekers) en 48% van de bezoekers behoort tot de twee hoogste sociale klassen, wat meer is dan onder het gemiddelde concertgaande publiek. AB bereikt ook significant meer thuiswonende 19-30-jarigen (18%) en volwassenen in de leeftijdscategorie 31-42 jaar zonder kinderen (14%). Het Franstalige publiek vond ook in groten getale de weg naar AB. Waar zij vijf jaar geleden nog 40% uitmaakten van de bezoekers is dat aantal nu gestegen tot liefst 46%.
DE BELGISCHE CONCERTZALEN
Van de Belgische bevolking bezocht net niet de helft (49%) in de voorbije twee jaar een concertzaal. Ancienne Belgique staat daarbij op de derde plaats (19% van zij die een concertzaal bezochten). De top drie wordt aangevoerd door het Antwerps Sportpaleis (38%), gevolgd door Vorst Nationaal (29%). De ranking:
Het Antwerps Sportpaleis is specifiek populair bij de mensen die één of enkele keren per jaar een concert bijwonen. Vorst Nationaal en AB zijn dan weer populairder onder meer frequente concertgangers die tot één keer per maand een concert bijwonen.
De AB-bezoeker is dan ook een zéér fervente concertganger, duidelijk meer dan de gemiddelde concertbezoeker. Niet minder dan 14% gaat maandelijks naar een concert en 54%(!) doet dat meermaals per jaar. De grootste overlap zien we met de bezoekers van het Antwerps Sportpaleis en Vorst Nationaal. Respectievelijk 42% en 41% van de AB-bezoekers bezocht de voorbije twee jaar ook deze zalen.
Concertzalen die de voorbije twee jaar ook door de AB-bezoeker werden bezocht:
Binnen de top drie van meest bezochte zalen scoort AB het best wat treingebruik onder de bezoekers betreft. Er komen ook minder bezoekers met de auto naar AB dan naar Vorst Nationaal of het Antwerps Sportpaleis. Tien jaar geleden gebruikte nog 71% van de bezoekers de wagen om AB te bereiken, vijf jaar geleden zakte dat aantal naar 60% en ondertussen is dat gedaald tot 50%. De andere 50% geeft dus aan vooral gebruik te maken van het openbaar vervoer. Een erg fijn resultaat, al wil AB de bezoeker de komende jaren verder blijven stimuleren om voor een groener transportmiddel te kiezen.
De AB-bezoeker geeft ook meer uit aan concerten dan zij die AB niet bezoeken. Gemiddeld gaat 168 per jaar naar concerten in AB, onder de niet-AB-bezoekers is dat 134.
MEDIAGEBRUIK
Het onderzoek peilde ook naar het wekelijkse gebruik van streaming apps en beluisterde radiostations en het dagelijkse sociale mediagebruik van de concertgangers. In de eerste categorie scoren YouTube (36% gebruikt dit wekelijks) en Spotify (23%) weinig verwonderlijk het hoogst. De Vlaamse en Franstalige publieke radiostations domineren de ranking van zenders waar de meest fervente concertgangers wekelijks het meest naar luisteren. Studio Brussel leidt met 24%, gevolgd door Radio 1 (22%), Pure FM (17%) en Nostalgie (16%). Het verbaast ook niet dat deze bezoekerscategorie zeer actief is op sociale media:Wanneer echter werd gevraagd of een verbod op het filmen met smartphones een goede zaak zou zijn, vond toch 30% van de AB-bezoekers dat een zeer goed idee en slechts 19% helemaal niet.
27-04-2018 om 15:05
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
26-04-2018
JURY ZET ZICH SCHRAP VOOR OLYMPIÃRS, GOLDEN BUZZER EN YOUTUBE-FENOMEEN IN DERDE STUDIOSHOW
Belgiums Got Talent telt ondertussen al drie finalisten. Percussiegroep DrumSpirit en acrobaat Gilles Thiry kregen de voorbije twee shows een ticket van de jury. Kijkend Vlaanderen vorige week alweer talrijk op post met 938.807 kijkers, goed voor een marktaandeel van 44,2% (VVA 18-54, live+5) stemde dansduo Twice door naar de finale. De vierde act die hen mag vervoegen wordt op vrijdag 27 april in de derde studioshow bekendgemaakt. Dan betreden ook zeven nieuwe, uiteenlopende talenten het podium in de hoop hun kans deze week te verzilveren.
Special guest tijdens deze derde studioshow is Tristan, de kleuter die in de tweede reeks van Belgiums Got Talent furore maakte met zijn versie van Gangnam Style. Hij schopte het toen niet alleen tot de finale, maar ook tot YouTube-held met meer dan 42 miljoen views voor zijn auditiefilmpje. Nu, 5 jaar later, waagt Tristan zich opnieuw aan de danspasjes van Psy. Heeft hij de choreografie nog even goed onder de knie?
De stoere hiphop van de meiden van Faemme Nation (17-27, Gent) bracht het hoofd van Niels zodanig op hol dat hij zijn Golden Buzzer indrukte. Ze belandden rechtstreeks in de studioshows en daar beloven ze opnieuw voor een stevige portie girlpower te zorgen. Op hoge hakken tonen ze dat hun dansstijl ook enorm vrouwelijk én sexy kan zijn. Jagen ze de temperatuur aan de jurydesk opnieuw de hoogte in?
Gymnasten Jimmy en Noah van Interius Fortitudo (18 en 24, Brussel en Deurne), stuwen Belgiums Got Talent vrijdag even naar Olympisch niveau. Met hun adembenemende stunts aan de rekstok en op de mat, die volgens henzelf nog zotter en uitdagender zijn, hopen ze indruk te maken op de jury.
Funk in de puurste vorm, dat is wat dansleraar Dennis en zijn leerling Gianni, samen Rhythmic Mobility (17 en 23, Antwerpen), doen. Ze willen de popping-stijl uit de jaren 80 terug onder de aandacht brengen en daarvoor kregen ze tijdens hun auditie alleen maar superlatieven van de jury. Vrijdag halen ze als twee poppendeEgyptische standbeelden opnieuw alles uit de kast.
Haar studies brachten haar uit het verre Kameroen naar Gent en zo verzeilde Sonita (25) met haar prachtige stem ook op het podium van Belgiums Got Talent. Met de klassieker Purple Rain van Prince laat ze tijdens de studioshow een andere, emotionele kant van zichzelf zien. Benieuwd of ze daarmee de zaal én jury opnieuw kan inpakken.
Meer zang is er van de warme man met zijn nog warmere stem, Fried Ringoot (51, Westende). Als ik zing, wil ik mensen graag ontroeren, zegt de eeuwige optimist. En dat deed hij tijdens zijn auditie, toen hij een gevoelige snaar raakte met een zelfgeschreven ode aan zijn vrouw. Hij brengt vrijdag opnieuw een eigen nummer over de dagen waarop het minder goed gaat.
Ze staan letterlijk te trappelen om op het podium te gaan: tapdansgroep Taptone (15-44, Kessel-Lo) gooit het dit keer over een andere boeg. Ze tappen niet op traditionele Ierse muziek, maar geven er een Amerikaanse swing aan. Als je één stap mist, is de act om zeep, beseffen de dansers maar al te goed.
Stan, An, Dan en Niels vielen van de ene verbazing in de andere toen mentalist Piet Kusters (24, Kuringen) tijdens zijn auditie hun gedachten moeiteloos las. Ook nu heeft hij zich goed voorbereid en de juryleden maandenlang geobserveerd voor een nog straffer mentaal spelletje. Jaagt hij Stan opnieuw de stuipen op het lijf?
26-04-2018 om 14:29
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
400 JONGEREN TOEN HUN TALENTEN OP VRT NXT LAB
Op woensdag 25 april stond de VRT helemaal in het teken van jongeren.
Tijdens VRT NXT LAB namen 400 jongeren tussen 16 en 23 jaar voor één dag de VRT over.
Ze leerden vloggen van Linde Merckpoel, lieten zich inspireren door lezingen van Ish Ait Hamou en Rudi Vranckx, deden een screen-of stemtest en volgden Ketnetwrappers Sarah en Sander.
Bovendien leerden de enthousiaste jongeren elkaar en VRT-medewerkers van verschillende netten beter kennen. De Talent Booth bood de ideale gelegenheid om te netwerken.
Op het einde stond Kamal Kharmach op de planken, die ook het exclusief optreden van SLM aankondigde.
En Ewa Ja, de sfeer zat goed!
Het doel van VRT NXT LAB was om jongeren dichter te brengen bij de Openbare Omroep en om nieuw talent bij die jongeren op te sporen. Het was het eerste project onder het label VRT NXT dat recent gelanceerd werd.
Met deze goede start zet VRT NXT andere plannen op de agenda. Volgende zomer vindt VRT NXT INVASION plaats: dan zullen 20 jongeren tijdens hun vakantie zelf met media mogen experimenteren op de VRT.
26-04-2018 om 14:21
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
1,7 MILJOEN BEZOEKERS VOOR VLAAMSE FILMS IN 2017
In 2017 trokken Vlaamse (co)producties 1,7 miljoen bezoekers naar de Belgische bioscopen.
Op televisie bereikten Vlaamse films ruim 11 miljoen kijkers, terwijl Vlaamse televisiereeksen 67 miljoen keer bekeken werden. Internationaal haalden Vlaamse (co)producties 236 filmprijzen binnen.
Deze en andere cijfers worden vandaag toegelicht tijdens de presentatie van de VAF Jaarverslagen van 2017.
De Vlaamse audiovisuele creatie in 2017 (kort)
In 2017 verleende het VAF/Filmfonds productiesteun aan 50 majoritair Vlaamse projecten, goed voor een bedrag van 7.307.917 EUR. Via het VAF/Mediafonds ontvingen 11 majoritair Vlaamse reeksen samen voor 4.740.000 EUR productiesteun. Binnen het VAF/Gamefonds ging in totaal 647.053 EUR naar (pre)productiesteun voor games.
Het economisch fonds Screen Flanders investeerde 4.495.000 EUR in 24 binnen- en buitenlandse producties.
29 Vlaamse films (waarvan slechts een deel met VAF- en/of Screen Flanders-steun gemaakt) lokten 1,7 miljoen Belgische bezoekers naar de bioscoop.
F.C. De Kampioenen 3: Forever was de grote publiekstrekker en komt binnen op de elfde plaats in de lijst van best bekeken Vlaamse speelfilms. De film kwam pas midden december in de zalen en blijft het ook in 2018 goed doen.
Op tv keken 11 miljoen Belgen naar 86 Vlaamse filmproducties, terwijl 67 miljoen kijkers afstemden op reeksen die met VAF/Screen Flanders-steun gemaakt zijn.
Vlaamse films en reeksen kaapten internationaal 236 prijzen en een veelvoud aan festivalselecties weg.
2018 is goed begonnen voor de Vlaamse film: na amper vier maanden staat de teller van bioscoopbezoekers al op bijna 1 miljoen.
De Vlaamse audiovisuele creatie in 2017 (in detail)
De cijfers In 2017 verleende het VAF/Filmfonds productiesteun aan 50 majoritair Vlaamse projecten, goed voor een bedrag van 7.307.917 EUR. Hiervan ging 4.743.500 EUR naar negen fictiespeelfilms, 420.000 EUR naar zeven korte fictiefilms, 1.120.000 EUR naar 14 documentaires, 581.500 EUR naar zeven animatiefilms en 442.917 EUR naar 13 FilmLab-projecten.
Via het VAF/Mediafonds ontvingen 11 majoritair Vlaamse reeksen samen voor 4.740.000 EUR productiesteun: drie fictiereeksen (2.670.000 EUR), vier documentairereeksen (862.500 EUR) en vier animatiereeksen (1.207.500 EUR). Binnen het VAF/Gamefondsging in totaal 647.053 EUR naar (pre)productiesteun voor games, waarvan 185.553 EUR toegekend werd aan vier serious games bestemd voor het leerplichtonderwijs. De overige 461.500 EUR werd toegekend aan negen games binnen de categorie entertainment en andere serious games.
Het economisch fonds Screen Flanders investeerde in 2017 4.495.000 EUR in binnen- en buitenlandse producties. In totaal werden 46 dossiers ingediend, het hoogste aantal sinds de start van de steunmaatregel en vier meer dan in 2016. Uiteindelijk werden 24 projecten goedgekeurd (twee minder dan in 2016). De hefboom (verhouding structurele investeringen in het Vlaamse Gewest en toegekende steun) lag gemiddeld op 7,70. De Vlaamse in aanmerking komende kosten liepen op tot een nieuw recordbedrag van 34.610.081 EUR. De werkelijke impact op de economie is overigens nog groter, want tal van uitgaven worden niet in het bedrag opgenomen omdat ze niet als structurerend voor de audiovisuele sector worden beschouwd (o.a. transport, horeca, overheads).
De resultaten In 2017 kwamen 29 majoritair Vlaamse filmproducties (waarvan slechts een deel gemaakt met steun van het VAF en/of Screen Flanders) in de bioscoop. Maar liefst negen titels waren documentaires. Vlaamse films wisten 1.693.498 bezoekers naar de Belgische bioscopen te lokken, waarvan 91% voor majoritair Vlaamse producties. Het totale aantal bioscoopbezoekers van Vlaamse films is met 11% gedaald ten opzichte van 2016. In vergelijking met de voorbije 10 jaar blijft het cijfer echter relatief stabiel. Daarbij komt dat de grote publiekstrekker van 2017, FC De Kampioenen 3: Forever, pas midden december bij ons in de zalen kwam waardoor een groot deel van het totale aantal bioscoopbezoekers pas in de cijfers van 2018 zullen voorkomen. Het is overigens zo dat Vlaamse films in de eerste vier maanden van 2018 al bijna 1 miljoen bezoekers naar de cinema lokten. Naast FC De Kampioenen 3 is dit onder meer te danken aan de prestaties van Patser, K3 Love Cruise en De buurtpolitie: De tunnel.
Terug naar 2017, met F.C. De Kampioenen 3: Forever dat op 31 december 2017 op 309.692 bezoekers afklokte. Op 15 maart van dit jaar stond de teller al op 592.000. Hiermee komt de film binnen op de elfde plaats in de lijst van best bekeken Vlaamse films aller tijden. De top drie van 2017 wordt vervolledigd met Het tweede gelaat (214.048 bezoekers op 31/12) en Le Fidèle (135.546 kijkers op 31/12).
Een trend die zich blijft doorzetten is dat de grote concentratie van bioscoopbezoekers voor enkele films afneemt. De bioscoop is vandaag maar één manier om films te consumeren, naast streaming en VOD, televisie, dvd en blu-ray. Het grote publiek wordt via verschillende kanalen bereikt. Helaas zijn de streamingdiensten en dvd-distributeurs bijzonder karig met cijfers, waardoor we geen volledig beeld kunnen geven. Op het vlak van video-on-demand zette De Premier het bioscoopsucces van 2016 verder. De top vijf van best bekeken films op de VOD-markt wordt verder aangevuld met Dode Hoek, Uitschot, Sprakeloos en Everybody Happy. De Premier was ook de best verkopende titel op dvd/blu-ray.
In 2017 werden 86 Vlaamse (co)producties op Vlaamse omroepen vertoond. In totaal stemden 11.301.491 kijkers af. De top vijf van kijkcijfers in 2017 wordt aangevoerd door Broer, gevolgd door W. Witse de film, Safety First: the Movie, Groenten uit Balen en Allez, Eddy!
In het buitenland was er opnieuw veel aandacht voor Vlaamse audiovisuele creaties, dat bewijzen de 236 internationale filmprijzen en een veelvoud aan selecties die Vlaamse creaties in 2017 binnenhaalden. De korte animatiefilm Catherine won wereldwijd maar liefst 27 filmprijzen, de speelfilm King of the Belgians mocht er negen in ontvangst nemen, terwijl de korte VAF Wildcardwinnende documentaire The Jungle Knows You Better Than You Do van Juanita Onzaga drie keer in de prijzen viel. Opmerkelijk: Onzaga's nieuwste documentaire Our Song To War gaat dit jaar in première als onderdeel van de Quinzaine des Réalisateurs in Cannes. Ten slotte won Sorry voor alles een International Emmy Award en waren drie Vlaamse films genomineerd voor de European Film Awards.
Op televisie stemden 67.165.814 kijkers af op reeksen die gemaakt werden met steun van het VAF en/of Screen Flanders (de voorbije twee jaar was dit cijfer stabiel rond 49 miljoen). De stijging is vooral te danken aan de druk bekeken fictiereeksen Beau Séjour, Tabula rasa en Tytgat Chocolat, die elke aflevering gemiddeld 1,1 tot 1,5 miljoen kijkers bereikten. Opvallend is dat animatiereeksen jaar na jaar aan belang winnen: het aandeel van Vlaamse animatiereeksen is de voorbije drie jaar gestegen van 7% naar 12%.
Naast onderscheidingen voor Tytgat Chocolat, Mijn ridder en ik en George & Paul vielen vooral de lofbetuigingen van de buitenlandse pers op: zo vroeg The Guardian begin 2018 luidop of Vlaamse fictie op weg is om de nieuwe scandi-noir te worden?
Ook buiten Vlaanderen bleef Vlaams talent het goed doen. Felix van Groeningen werkte in Los Angeles zijn eerste Amerikaanse speelfilm af, het door Amazon Studios gefinancierde Beautiful Boy. Pieter Van Hees zat in de regisseursstoel van de seizoensfinale van het derde seizoen van de Franse reeks Versailles, terwijl Hans Herbots de BBC-reeks Rellik mocht regisseren. Tim Mielants werkte aan Legion en The Terror, en Jakob Verbruggen mocht met The Alienist voor TNT een van de duurste tv-reeksen ooit regisseren. Ten slotte was het Patser-duo Adil El Arbi en Bilall Fallah in onderhandeling met verschillende Amerikaanse studio's.
En verder In 2017 kregen vier speelfilmproducties het e-Mission-label voor het succesvol volbrengen van een duurzaamheidstraject en als beloning voor hun inspanningen om de CO2-uitstoot van de productie te verminderen. De aanpak van het VAF is daarmee uniek in Europa.
Er werden in 2017 opnieuw zes VAF Wildcards uitgereikt. Maar liefst 83 jonge filmmakers stuurden hun eindwerk in, een bewijs dat de VAF Wildcards felbegeerd zijn bij de jonge filmmakers. Ze worden ook scherp in de gaten gehouden door de gevestigde producenten een blik op de lijst van laureaten bewijst dat.
De tweede editie van CONNeXT, het internationaal presentatieplatform van Flanders Image, bracht zon 75 internationale filmprofessionals in oktober samen in Gent om er kennis te maken met Vlaamse filmmakers en hun films en projecten. CONNeXT slaagt er zo in om Vlaamse creaties vroeger op de radar van de filmindustrie te brengen en brengt Vlaamse filmmakers rechtstreeks in contact met de buitenlandse gasten. De resultaten waren al op korte termijn zichtbaar.
Vlaanderen was focusregio tijdens Cartoon Movie in Bordeaux, een belangrijke bijeenkomst voor de internationale animatiesector. De Flandriens of Animation-branding werd ontwikkeld en staat vandaag als toolbox ter beschikking van de sector.
Eind 2017 maakte de Vlaamse regering bekend dat de dotaties voor het VAF/Mediafonds en het VAF/Gamefonds vanaf 2018 verhoogd zouden worden, wat een verdere uitbreiding en professionalisering van de fondsen mogelijk maakt. In december werden de nieuwe beheersovereenkomsten voor de drie fondsen goedgekeurd door het Vlaams Parlement. Ten slotte nam Pierre Drouot eind 2017 afscheid als directeur-intendant. Hij werd opgevolgd door Erwin Provoost.
Het VAF/Filmfonds, VAF/Mediafonds en VAF/Gamefonds vallen onder de bevoegdheid van Vlaams minister van Cultuur en Media Sven Gatz. Het VAF/Gamefonds krijgt daarnaast ook steun van Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits. De Screen Flanders-maatregel valt onder de bevoegdheid van Vlaams minister van Economie Philippe Muyters in samenspraak met Vlaams minister van Cultuur Sven Gatz.
26-04-2018 om 14:20
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
25-04-2018
JARIGE STEVE TIELENS LANCEERT VEEL BESPROKEN VOETBALLIED!
Dat zanger Steve Tielens niet om een stunt verlegen zit, wisten we al sinds het Couckenbak was met zijn duet met toenmalig voorzitter van KV Oostende en huidig RSC Anderlecht-preses Marc Coucke.
Toen er beslist werd dat ons nationale elftal en de supporters het voor het WK in Rusland zonder officieel WK-lied zouden moeten stellen, zag voetballiefhebber Steve Tielens dit als de ideale voorzet, sterker nog, zelfs zijn plicht om zelf in de pen te kruipen.
Met zijn sfeervolle, pompende nieuwe single Het voetballied (Come On Belgium) hoopt de ambiancemaker uit Boom natuurlijk ook zelf te scoren, maar vooral dat dit nummer er mede voor kan zorgen dat de supporters als één blok achter onze nationale ploeg zullen staan, om hen zo richting wereldtitel te stuwen.
Steve viert vandaag niet alleen de release van zijn voetballied, hij mag vandaag ook de 47 kaarsjes op zijn verjaardagstaart uitblazen!
Een WK zonder WK-lied, is als een café zonder bier, zo zegt feestvarken Steve Tielens. "We hebben in het verleden zon leuke liedjes gehad bij die WKs, liedjes die de supporters wisten te verenigen en die zorgden voor extra beleving. Ik vond het dan ook echt zonde toen ik hoorde dat er geen officieel WK-lied zou komen deze keer, net nu we zon sterke ploeg hebben. Met of zonder toestemming van de bond, officieel of niet-officieel, ik zag het meteen als mijn plicht om dan maar zelf een nummer in elkaar te boksen. Ik hoop dat Het voetballied (Come On Belgium) aanslaat en zorgt voor extra enthousiasme bij de supporters, en dat het op één of andere manier kan bijdragen om onze nationale ploeg richting finale in Moskou te loodsen."
Met de hulp van Jill De Greef!
Om deze missie te ondersteunen, riep Steve ook de hulp in van de bevallige Jill De Greef.
De sympathieke Antwerpse fashionista die te zien was in het VIJF-programma Pink Ambition, ging graag in op de vraag van Steve om als ambassadrice voor zijn voetballied op te draven.
Jill was daarom ook aanwezig bij de studio-opnames van het nummer en werd zo enthousiast bij het beluisteren ervan, dat ze besloot om aan te sluiten bij het koor en ook haar stem te lenen aan Het voetballied (Come On Belgium).
Ik liep Steve tegen het lijf achter de schermen bij een TV-opname, waar ik als reporter de artiesten mocht interviewen. Ik kende hem vooraf niet persoonlijk, maar blijkbaar was hij erg gecharmeerd door mijn enthousiasme, want even later contacteerde hij me en vroeg of ik wilde samenwerken met hem rond zijn voetballied. Ik ben nogal impulsief en zeg niet snel nee tegen een uitdaging, dus ben ik naar de studio getrokken waar ze het nummer aan het opnemen waren. Ik werd meteen meegezogen in de ambiance van het liedje en heb me zonder nadenken bij het koor gevoegd. Ik kijk er enorm naar uit om de komende weken en maanden mee dit supporterslied te gaan promoten met Steve, zo besluit Jill.
Het voetballied (Come On Belgium) van Steve Tielens ft. Jill De Greef is HIER verkrijgbaar opiTunes en kan u HIER beluisteren op Spotify!
Volg Steve Tielens HIER op Facebook. Check HIER de website.
25-04-2018 om 15:36
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
AFTERWORK FESTIVAL EN REPLAY FESTIVAL OPENEN DIT WEEKEND HET NIEUWE FESTIVALSEIZOEN!
In het Herentalse Netepark wordt momenteel alles in gereedheid gebracht voor Afterwork Festival', het grootste afterwork event van België dat vrijdagavond plaatsvindt én het Replay Festival, dat zaterdagmiddag op hetzelfde terrein de deuren opent.
Beide events zitten duidelijk in de lift. Opnieuw is het aantal deelnemende bedrijven gestegen, waardoor we nu al meer bezoekers noteren voor onze Afterwork dan de voorbije jaren. Met dank aan Jong Voka Kempen en een rits toonaangevende, regionale bedrijfsambassadeurs die ons festival een warm hart toedragen. Het was de voorbije dagen mooi weer en dat hebben we positief gevoeld in de stijgende ticketverkoop voor ons Replay Festival. Liefst is het komend weekend droog en zonnig, maar valt er toch regen uit de lucht, dan staan onze bezoekers op beide festivaldagen kurkdroog, waardoor ze in perfecte omstandigheden de dj-sets en optredens kunnen meepakken van o.a DJ Ward en DJ Jan Vervloet (Afterwork), Kenn Colt, Nore en Pure, Coone, Lowriderz, Jebroer en onze blikvanger Boef. Hij brengt uiteraard zijn YouTube nummer één-hit Soufiane mee naar ons festivalpodium. Zowel voor Replay Afterwork (www.afterworkfestival) als het Replay Festival (www.replayfestival.be) kan je online tickets bestellen of gewoon aan de kassa tijdens de festivaldagen, zegt festivalwoordvoerder Jelte Lambaerts.
Komend weekend is het iets minder stil in De Kempen en wordt de buitenlucht gevuld met de beats vanop het Afterwork Festival, gespeeld door o.a. DJ Ward, DJ Jan Vervloet en Q-music-djs Dorothee Vegas en Like Maarten.
Business en pleasure gecombineerd op een festivalterrein, een unieke combinatie die aanstekelijk werkt en aanslaat. Wie te gast was op ons Afterwork gebeuren, komt terug en brengt nieuwe collegas mee, waardoor we blijven groeien en het grootste Afterwork event van België blijven, zegt Jelte.
O.a. Afval Alternatief, Heylen Vastgoed, Mercedes-Benz Groep VDH, Plantrent en nog een reeks regionale bedrijven nemen vrijdag deel.
We leven online, zijn vergroeid met onze smartphone, maar netwerken is hipper dan ooit, zeker als je het kan doen op een festivalterrein, omgeven met bijpassende food en drinks. Het is de ideale plaats om je bedrijf voor te stellen aan een interessant publiek, wat op korte en lange termijn nieuwe business oplevert, klinkt het bij de participerende bedrijven. Je kan er vrijdag nog bij als je snel de laatste tickets bestelt, online via www.afterworkfestival.beof je koopt ze vrijdag aan de kassa, klinkt het bij de organisatie.
Op zaterdag krijg je nog meer muziek te horen in het Netepark, tijdens het Replay Festival. Het festival opent officieel het nieuwe festivalseizoen en is doorheen de jaren uitgegroeid tot een internationaal gebeuren. Naast de Belgische bezoekers, zijn er ook heel wat Nederlanders, Fransen, Duitsers en Spanjaarden present.
Op de drie volwaardig overdekte stages wordt het uitkijken naar o.a. Kenn Colt, Nore en Pure, Coone, Yolotanker, Lowriderz, Jebroer én de populaire rapper Boef.
In ons land herkanst hij op het festival, nadat hij vorig jaar onder vuur kwam te liggen wegens diverse uitspraken en nadat hij begin dit jaar zijn optreden in een Belgische discotheek moest onderbreken wegens technische problemen.
Dat laatste is op het Replay Festival uitgesloten, want de organisatie staat ook op productioneel gebied erg hoog aangeschreven.
Online bestel je nu op www.replayfestival.be de laatste tickets of je koopt ze zaterdag aan de kassa.
Het Replay Festival vindt plaats op zaterdag 28 april 2018 in het Netepark in Herentals.
Nele Van den Broeck komt naar buiten met een nieuw project.
Naast theatermaker, columniste, en frontvrouw van haar band Nele Needs A Holiday, komt Nele binnenkort met Nele Needs A Holiday: The Musical.
De Belgische première zal plaatsvinden op vrijdag 8 februari 2019 in de KVS in Brussel.
Nele Van den Broeck was onlangs nog te zien in De Ideale Wereld, waar ze haar plannen al wat toelichtte.
Ik heb drie jaar in Londen gewoond in een kamer niet veel groter dan een koelkast. Het leven is er voor artiesten enorm hard. En toen Brexit er door kwam, heb ik me dat heel erg persoonlijk aangetrokken. vertelt Van den Broeck.
Ondertussen heb ik dat allemaal een plaats kunnen geven en woon ik ook terug in België, maar het was wel de inspiratie voor deze musical. Ik schrijf het script en de muziek, en speel zelf ook mee."
De musical wordt een gefictionaliseerde versie van Neles ervaring tijdens haar verblijf in GrootBritannië.
De Terugkeer
De voorstelling wordt in Engeland gemaakt en zal daar ook voor het eerst te zien zijn.
We kregen enorm enthousiaste reacties binnen op het project en werden geselecteerd om op Latitude Festivalte spelen, en daarnaast spelen we nog een reeks voorstellingen bij Ovalhouse in Londen. Ik denk dat dat de cirkel rond maakt. lacht Van den Broeck.
Momenteel staat er slechts één Belgische voorstelling gepland, op 8 februari 2019 in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg.
Ik vond het belangrijk deze voorstelling ook naar Brussel te brengen, rond de tijd dat Brexit in voege gaat. We hebben er heel veel zin in."
Na een korte draaiperiode in Vlaanderen, vertrekt regisseur Serge Gabriëls eind deze week naar Lefkada (Griekenland) voor de verdere opnames van zijn eerste langspeelfilm Cruise Control.
Deze tot hiertoe onbekende regisseur slaagde erin een hele resem topacteurs te strikken die hem naar Griekenland vergezellen.
Niemand minder dan Dirk Roofthooft, Gene Bervoets, Elke Van Mello, Herbert Flack, Hilde Heijnen, Peter Bulckaen, Charlotte-Anne Bongaerts, Robert de la Haye, Hans De Munter, Francesca Vanthielen en Frank Focketyn spelen belangrijke rollen in de film.
Serge Gabriëls is behalve regisseur eveneens producent met zijn productiehuis Inimaginable Productions.
De film wordt in april 2019 in de bioscoopzalen verwacht.
Joeri (27) en René (28) zijn 2 jonge kerels. Ze zijn samen opgegroeid en al 25 jaar de beste vrienden. Het zijn twee sportieve binken die gek zijn op fitness en een gezonde levensstijl. Op hun salontafel ligt het handboek van jonge singles Think And Grow Rich. Single, want de mannen hebben op dit moment geen vriendin. Gelukkig hebben ze mekaar. Een goede vriend is beter dan een relatie, zegt René, Joeri zal me nooit voor iets laten staan. Joeri is zes maand geleden gedumpt door zijn vriendin en vraagt zich echt af wat de meerwaarde is van liefde. Toch voelen ze de druk, want voor je 30ste moet je gesetteld zijn, toch?. Hun vriendschap primeert. Ze hebben dan ook op dezelfde plek dezelfde tattoo: een roze flamingo. Maar ze zijn niet voor de mannen.
Martin is een kunstenaar. Zijn favoriet model is zijn vriendin Bianca. Al verschillen ze 30 jaar in leeftijd, toch zijn ze al vier jaar samen. Ze ontmoetten mekaar gewoon op straat. Hij nodigde haar uit om eens naar zijn schilderijen te kijken, en van het een kwam het ander. Vier dagen per week wonen ze samen. De basis voor een goede relatie, zegt Bianca, het houdt het allemaal boeiend, je hebt heel veel te vertellen tegen mekaar. Ondanks het leeftijdsverschil zien ze hun leven niet zonder mekaar. Martin: Ik heb het soms lastig met dat leeftijdsverschil, veel lastiger dan Bianca. Na een jaar maakte Martin van Bianca een naakt schilderij. Maar hij heeft het nog altijd niet te koopaangeboden.
Luk ontmoet Benoit, een jonge schrijver die met vier vrienden in een gemeenschapshuis woont. Na zijn laatste relatie wil hij nu single blijven. Hij wil geen beloftes meer maken aan vrouwen, want hij houdt niet van de verplichtingen. Ik wil mijn zin kunnen doen. Benoit geeft toe dat hij in zijn laatste relatie domme dingen deed. Omdat hij de druk voelde, deed hij impulsief de verkeerde dingen. Nu heeft hij af en toe een stormachtige nacht met een meisje. Ook daar komen soms gevoelens bij naar boven, maar daar weigert Benoit op in te gaan.
Ronny (48) heeft de zware spierziekte ALS en gaat snel achteruit. Zijn vrouw Sonja (62) probeert hem zoveel mogelijk bij te staan, ook nu hij al een maand in het ziekenhuis ligt. Ze beseffen allebei dat Ronny nooit meer naar huis zal keren, tenzij om te sterven. Toen hij de eerste symptomen kreeg, wachtte hij veel te lang om naar de dokter te gaan. Nu kan hij nauwelijks nog bewegen. Maar hij blijft vechten, als een leeuw, zegt Sonja, dat doet hij voor mij. Hun liefdesverhaal is vrij uniek. Sonja is de zus van Ronnys eerste vrouw. Op haar sterfbed vroeg de zus aan Sonja om voor Ronny te zorgen. Dat deed ze, en de vonk sloeg over.
In Moorsel stapt Luk een frituur binnen, en sprokkelt hij bij de klanten naar hun eigen liefdesverhaal. Tussen de grote met mayonaise en de bitterballen polst hij naar liefde, vriendschap en seks. Ook uitbaatster Veronique brengt haar eigen verhaal. Op haar 17de moest ze trouwen. Het was van moeten, maar ze verloor haar eerste kind. Na de geboorte van haar tweede dochter, werd Serge langdurig ziek en depressief. Hij zag het leven niet meer zitten. Maar hun liefde loodste hen er door. Ondertussen zijn Serge en Veronique al 37 jaar samen.
25-04-2018 om 15:21
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
24-04-2018
LAATSTE VERBOUWINGSFASE OP GRENSLANDHALLENSITE IN HASSELT: ESPLANADE WORDT NIEUWE EXPO- EN EVENTRUIMTE
Op de Grenslandhallensite heeft de nv Antwerps Sportpaleis de laatste verbouwingsfase gestart van zijn bij de overname in januari 2012 vooropgestelde investeringsprogramma.
De omvorming van Esplanade en Hexagoon, oudste delen van de Grenslandhallen, naar een nieuwe expo- en eventruimte vormt het sluitstuk van een totale investering van ruim 14 miljoen euro, waarbij eerder al 8,5 miljoen euro naar de Ethias Arena en 4 miljoen euro naar het Ethias Theater gingen.
De huidige Esplanade (1.700 m²), met daaromheen de Hexagoon (2.000 m²) en aansluitend een foyer (500 m²), was door haar verouderde structuur en look en haar vorm amper nog in trek bij organisatoren. Omdat sinds het najaar van 2017 Jumpsquare op permanente basis de voormalige Studio succesvol invult, was bovendien de nood ontstaan aan extra ruimte voor kleinere beurzen, congressen en bedrijfsfeesten op de Grenslandhallensite.
Om aan de nieuwe noden van event- en beursorganisatoren te voldoen, drong een verregaande aanpassing en modernisering van de Esplanade en de Hexagoon zich op. In samenwerking met abv+architecten en aannemingsbedrijf Mathieu Gijbels passen we nu het centrale gedeelte van de Grenslandhallen aan naar een nieuwe en polyvalent te gebruiken blackbox, legt uitbater Jan Van Esbroeck van de nv Antwerps Sportpaleis/Sportpaleis Group uit.
De typerende glazen piramide op het dak ruimt plaats voor een veel lichtere en energievoordelige orthogonale dakstructuur die zal rusten op de bestaande funderingen. Ook de structuur van de rondom gelegen Hexagoon wordt mee opgehangen aan deze nieuwe dakstructuur. De vrije hoogte van de zaal verhoogt van 3m80 naar 6m50 en het merendeel van de 21 kleinere en storende kolommen in de ruimte verdwijnt. Zo wordt één grote en flexibel in te delen open ruimte gecreëerd, verduidelijkt Erik Andries van abv+architecten.
De vzw Grenslandhallen en Sportpaleis Group bekostigen elk 50% van de verbouwingswerken, die geraamd zijn op 1,5 miljoen euro, licht Tom Vandeput, voorzitter van de vzw Grenslandhallen, toe. Het gedeelte van de vzw Grenslandhallen wordt vanaf 2020 afgeschreven via de 650.000 euro die de vzw en de Stad Hasselt jaarlijks samen van de Sportpaleis Group ontvangen.
De verbouwing zal begin september voltooid zijn, zodat bij de start van het nieuwe seizoen de eerste activiteiten in de nieuwe infrastructuur plaats kunnen vinden. De nieuwe Esplanade krijgt samen met de aanpalende Hal 4, Plaza en Passage de naam Expo Hasselt (www.expohasselt.be), om zo een duidelijker onderscheid te maken met de Grenslandhallensite, het Ethias Theater en de Ethias Arena. Expo Hasselt zal de kleinere beurzen en events herbergen. De Sportpaleis Group gelooft, na de ingebruikname van de vernieuwde en modulair inzetbare Esplanade en door het aantrekken van nieuwe beursinitiatieven, heel sterk in een groei richting 150.000 beurs-, congres- en bedrijfsfeestbezoekers per seizoen. Of ruim 60% meer dan het bezoekersaantal dat in 2015-2016 werd opgetekend.
24-04-2018 om 15:59
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
STRIPRECENSIE: F.C. DE KAMPIOENEN â 98. BOMA BURGEMEESTER
Vanaf heden is het 98ste stripalbum van F.C. De Kampioenen, 'Boma Burgemeester', verkrijgbaar.
Onaangekondigd schrapt burgemeester Freddy Van Overloop de volledige subsidie van F.C. De Kampioenen, terwijl hij die van de concurrerende voetbalclub De Schellekens heeft verdubbelt.
Uiteraard heeft de burgemeester hiervoor een goede reden. Er zijn immers verkiezingen op komst en Jean-Luc Grootjans - de voorzitter van De Schellekens - kan het erg goed vinden met Freddy. De burgervader hoopt dan ook dat de 2.000 fans van De Schellekens - dat zijn er veel meer dan die van F.C. De Kampioenen - door de subsidieverhoging op hem zullen stemmen.
Dit maakt Balthazar Boma zo razend, dat hij besluit deel te nemen aan de verkiezingen met als doel burgemeester te worden en Freddy Van Overloop voorgoed te verslaan. Als Boma wint kan hij zo het subsidiebedrag van F.C. De Kampioenen verdubbelen en dat van De Schellekens finaal schrappen.
Meteen ontstaat er een heftige wedstrijd tussen de aanhangers van Freddy o.l.v. Fernand Costermans en Dikke Jo. Deze laatste is een pestkop uit de schooltijd van Mark en dook eerder al op in de albums 'Agent Vertongen', 'Supermarkske op het slechte pad' en 'Supermarkske is weer fit'. Ook in Vertongen & Co 6 'De Gepanteerde Pestkoppen' was er een opvallende rol voor hem weggelegd.
Tijdens het aanplakken van de verkiezingsaffiches ontaardt de rivaliteit dan ook in straatgevechten waarbij De Kampioenen zelfs gearresteerd worden.
Maurice en zijn buikspreekpop Ciske zijn intussen in tweestrijd, want Maurice moet vanwege zijn werk als gemeenteambtenaar de affiches van burgemeester Freddy Van Overloop aanplakken. Maar het onafscheidelijk duo beraamt een sabotageplan! Elke affiche die Maurice aanplakt, verscheurt Ciske onmiddellijk. In eerste instantie lijkt het plan goed te werken, tot op een ochtend Ciske ontvoerd blijkt te zijn. Wie zou dat op zijn geweten hebben?
Bieke - die door Boma als zijn campagneleidster werd aangesteld - vindt dat het genoeg geweest is en organiseert een televisiedebat tussen beide kemphanen. Maar ook dat loopt grondig fout! Boma & Freddy gaan, net als hun aanhangers, met elkaar op de vuist.
Er wordt dan maar een bokswedstrijd (een leuke knipoog naar het populaire VTM-programma 'Boxing Stars') georganiseerd tussen beide kandidaten. Degene die verliest, moet zich terugtrekken uit de kiesstrijd...
Wie zal de bokswedstrijd, alsook de verkiezingen winnen? Balthazar Boma of Freddy Van Overloop? En zullen Mark & Paulien Ciske terugvinden?
Hec Leemans levert met 'Boma Burgemeester' een origineel, actueel en bovenal humoristisch verhaal af dat helemaal accordeert met de kiesstrijd van de nakende gemeenteraadsverkiezingen.
Het 99ste stripalbum van F.C. De Kampioenen met als titel 'De nieuwe kolonel ' verschijnt op 13 juni.
Ilyas Baert
F.C. De Kampioenen 98. Boma Burgemeester, telt 32 paginas, kost 5.99 en verscheen bij Standaard Uitgeverij.
24-04-2018 om 14:59
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Standaard Uitgeverij
VERRASSEN MET VADERDAG: 'PAPA IS THE BEST'-TUTJES VOOR TROTSE PAPA'S
Op Vaderdag mogen alle papas eens in the spotlights geplaatst worden.
Voor de kersverse papas is dit zelfs een heel speciale dag.
Wat denk je daarom van een Papa is the best-tutje van bibi als kleine attentie?
Ideaal voor papa's om te pronken met hun kersverse spruit!
Papa trots en baby stil. Geweldig toch?
Bovendien worden de natural tutjes van bibi zowel door ziekenhuizen als specialisten aanbevolen om te gebruiken bij het geven van borstvoeding.
Prijs: Newborn (0-2): 4,49 euro Algemene collecties: 5,99 euro
24-04-2018 om 14:39
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
EERSTE ARTIESTEN VOOR NIGHT OF THE PROMS 2018
Suzanne Vega en Milow zijn de eerste namen op de line-up van Night of the Proms.
De organisatoren strikten de twee singer-songwriters voor de concerten in Antwerpen en Rotterdam, waar ze hun grootste hits zullen brengen in een symfonisch jasje.
De 34e editie van Night of the Proms vindt plaats op 23 en 24 november in het Antwerps Sportpaleis.
Meer artiestennamen worden later bekendgemaakt.
Night of the Proms-debuut voor Milow
Jonathan Vandenbroeck, beter bekend als Milow, schrijft zijn eigen nummers en verzorgt zijn eigen producties. Tussen 2007 en 2012 won de singer-songwriter maar liefst 12 MIAs, een prestatie die geen enkele Vlaamse artiest hem tot nu toe heeft nagedaan. Nadat hij in 2004 werd opgemerkt op Humos Rock Rally waagde hij een sprong in het diepe en bracht hij volledig in eigen productie zijn debuutplaat uit. The Bigger Picture (2006) viel erg in de smaak en stond tussen 2006 en 2010 in totaal 110 weken in de album top 100. De internationale doorbraak volgde 2 jaar later met een cover van Ayo Technology van 50 Cent feat. Justin Timberlake, waarmee Milow nummer 1-noteringen verwierf in de Europese hitlijsten.
Ook de jaren nadien reeg Milow verder de gouden en platina platen aan elkaar. In 2012 trad hij voor de vierde keer op op de weide van Werchter , waar hits als 'You And Me en 'Little In The Middle' opnieuw uit volle borst werden meegezongen door het grote publiek. In 2015 verraste Vandenbroeck met de single Fortune Cookie, een duet met Emma Bale waarmee hij de eerste plaats in de Ultratop behaalde. Zijn meest recente album is Modern Heart, waarvan Howling at the Moon de grootste hit werd. Momenteel werkt Milow volop aan nieuwe muziek, en dit najaar staat hij voor het eerst op het podium van Night of the Proms.
Amerikaanse singer-songwriter Suzanne Vega voor het eerst met groot orkest in het Antwerps Sportpaleis
Ook Suzanne Vega staat in november op het podium van Night of the Proms. 33 jaar na haar doorbraakhit Marlene on the Wall' is de zangeres nog steeds enorm geliefd bij het grote publiek. Vorig jaar vierde ze nog de 30e verjaardag van 'Solitude Standing, het album waarmee ze naam en faam maakte dankzij wereldhits als Luka en Toms Diner.
De Amerikaanse is een van de meest succesvolle singer-songwriters van haar generatie. Wereldwijd verkocht ze meer dan 7 miljoen albums en kreeg ze maar liefst 7 Grammy Award-nominaties achter haar naam. In 1990 won Vega de Grammy Award Best Album Package voor het album Days Of Open Hand. Ze tourt nog steeds de wereld rond en treedt op in uitverkochte zalen. In november staat ze voor het eerst met groot orkest op het podium van het Antwerps Sportpaleis.
24-04-2018 om 14:34
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
23-04-2018
DVD-RECENSIE: LOLLY LOLBROEK - VOLUME 2. SHOWTIME
Sinds kort is met 'Showtime' de langverwachte tweede dvd van Lolly Lolbroek verkrijgbaar.
Lolly Lolbroek is de dochter van Lex Lolbroek, een uitvinder die vaak van huis is, waardoor Lolly lekker haar eigen gang kan gaan samen met haar vrienden Kara en Marx. Het huis en de tuin van Lolly zijn een ware speeltuin, waarin de drie jongelui geregeld een uitvinding van Lollys vader uittesten. Maar die experimenten lopen telkens weer fout...
In 'Beestenboel' moet Hubert voor het ledenblad van de fanfare zijn grootste fans fotograferen. Hij besluit hiervoor aan te kloppen bij Lolly, Kara en Marx. Het trio speelt met de Spelfloepser, die Lex recent heeft uitgevonden. Als je niet kan raden welk dier je bent, moet iemand op een knop drukken en dan verander je in dat dier. Marx verandert in een kat, Hubert in een duif. Kat Marx wil maar wat graag duif Hubert oppeuzelen. Wanneer Lolly hen wil terugfloepsen, valt de Spelfloepser stuk. Moeten Marx en Hubert nu eeuwig dieren blijven?
Lex heeft de verkleinfloepsmat uitgevonden waardoor hij krimpt en zo de tandwielen van zijn klok kan herstellen. Hij besluit de verkleinfloepsmat naar Lolly door te sturen. Wanneer Hubert een basketbal komt lenen, gaat hij op de mat staan en stapt per ongeluk op de knop waardoor hij erg klein wordt. Hubert is razend omdat hij tijdig een basketbalwedstrijd moet spelen. Helaas weet niemand Hubert weer tot zijn normale proportie ten herleiden. Lolly & Kara besluiten hem dan maar in het poppenhuis te zetten. Of Hubert ooit terug groot wordt zie je in de episode 'Gekrompen'.
In 'Dubbelgangers' besluit Kara buurman Hubert te helpen met de voorbereidingen voor de stand van de fanfare voor het dorpsfeest. Maar er moet nog zoveel gebeuren, dat Kara vreest dat ze niet tijdig klaar zullen geraken. Lolly geeft Kara de Kopieerfloepser mee, zodat haar dubbelgangers haar kunnen helpen. Uiteraard loopt dit grondig uit de hand...
Lolly besluit de Pauzefloepser te gebruiken op haar luie dag. Maar dan zet Hubert Marx plots op pauze, dit tot grote ergernis van Kara die met hem naar de opera wenst te gaan. Wanneer Kara Marx terug 'normaal' wil maken, laat ze de Pauzefloepser vallen en lijkt alles verloren. Hoe dit afloopt zie je in 'Op pauze'.
In 'Een plakkerige zooi' breekt Lolly Lollybroek per ongeluk de vaas van buurvrouw Leontien. Dit is catastrofaal want Hubert had de vaas gekocht voor hun 40ste huwelijksverjaardag! Gelukkig heeft Lex Floepslijm uitgevonden, die hij meteen naar zijn dochter doorstuurt. De lijm werkt echter wat té goed, want Lolly, Kara en Marx blijven aan alles plakken...
In het titelverhaal 'Showtime', tenslotte, moet Hubert een speech voorbereiden voor de fanfare. Hij verwart de Musicalfloepser echter met een muntspray, en kan hierdoor niet meer stoppen met zingen en dansen. Zo kan hij onmogelijk zijn speech brengen! De kinderen moeten een oplossing zoeken...
Als extra staan er ook drie afleveringen van de gloednieuwe reeks 'Lolly's Weetjesschap' op het schijfje. Dat Lolly Lolbroek en haar papa Lex niet vies zijn van een experimentje is geen geheim. In 'Lollys Weetjesschap' doen de twee nieuwsgierige wijsneuzen leuke en spannende wetenschappelijke proefjes en vertellen ze boeiende weetjes.
In de eerste aflevering gaan Lolly en haar papa Lex op onderzoek naar onze slaap. Waarom slapen we eigenlijk? Kan je te veel slapen? Hoe komt het dat je snurkt? Waarom dromen we? Waar komen de slaapmutsen vandaan? En hoe slapen dolfijnen?
Naast slapen gaan Lolly en Lex ook nog op onderzoek naar eten & drinken en geluid. 'Lollys Weetjesschap' is spannend, humoristisch en bovenal heel leerrijk!
De hoofdrollen worden vertolkt door drie jonge talenten: Amber Michiels (Junior Musical Kadanza) typeert Lolly Lolbroek, Eva Kolsteren (o.a. bekend van musicals) is Kara en Wannes Lacroix (musical 14-18, Ridders van de Ronde Keukentafel) figureert als Marx. Anton Cogen schittert als buurman Hubert en Alain Rinckhout vertolkt Lex Lolbroek.
De dvd 'Showtime' staat garant voor 85 minuten kijkplezier met Lolly Lolbroek en haar gekke vrienden.
Ilyas Baert
23-04-2018 om 15:43
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Studio 100
21-04-2018
HET TWEEDE SEIZOEN VAN HET HUIS ANUBIS IS BINNENKORT TE ZIEN OP NICKELODEON!
Vanaf 23 april start Nickelodeon met seizoen 2 van Het Huis Anubis.
Iedere schooldag te zien om 19.30 uur op Nickelodeon.
Het wordt een race tegen de klok!
Nienke staat op het altaar terwijl Fabian, Amber en Appie met alle macht proberen hun vriendin te redden. Horen ze haar gillen of lijkt dat maar zo? Hoe zal het aflopen met Nienke? Het mysterie van het Huis Anubis gaat verder Ook nu zullen er weer spannende tijden beleefd worden in het Huis Anubis. Hoeveel raadsels moet de Club van de Oude Wilg nog ontcijferen? Hoeveel geheimen zal het Huis Anubis nog prijs geven? Zal het Trudie allemaal teveel worden? Wat zal Jeroen doen met zijn informatie? En wat heeft Noa te maken met de ontknoping van het grote geheim? Het wordt een race tegen de klok...
Beleef het eerste seizoen opnieuw in boekvorm
Lees nu de immens populaire boeken bij de televisieserie Het Huis Anubis.
Nu opnieuw uitgebracht en ideaal om mee te nemen op vakantie...
Het Huis van Anubis cd Huis Anubis leeft nog steeds gigantisch, het in 2007 uitgebrachte album wordt daarom in een nieuw jasje uitgebracht.
Beleef de spanning van alle Anubis bewoners opnieuw met deze speciale musicalnummers, ingezongen door Nienke, gesteund door de andere club-leden.
21-04-2018 om 12:48
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
20-04-2018
DÃ KINDERFILM VAN HET JAAR NU UIT OP DVD!
Vandaag komt K3 Love Cruise, dé kinderfilm van het jaar, uit op dvd. Meer dan 300.000 bezoekers (Benelux) zagen de film in de bioscoop!
K3 Love Cruise
De meisjes van K3 zijn in de wolken: ze mogen als special guests mee met een cruise. Het lijkt een rustige, ontspannen trip te worden, maar het wordt een heel andere reis wanneer de parel die Klaasje van haar grootmoeder heeft gekregen, plotseling verandert in een parel-elf. K3 beleeft een erg spannend avontuur! Deze eerste film van Hanne, Marthe en Klaasje zit ook nog eens boordevol vrolijke nieuwe K3 hits! Met K3, Jacques Vermeire, Winston Post, Nicolette van Dam, Tim Douwsma, Sven De Ridder, e.a.
Onlangs verschenen nog meer leuke dvds:
Plop & Felle
Een nieuwe reeks met afleveringen rond de bekendste kabouter van Vlaanderen vanuit zijn legendarische Melkherberg! De kijkers maken voor het eerst kennis met Felle, het jonge en hippe nichtje van Plop. Felle is ook te zien in de nieuwe Plop show, nog tot 13 mei 2018.
Ghost Rockers on Tour 2
De dvd van de tournee van eind 2017! Laat je onderdompelen in een show vol spanning, avontuur en geheimen, en zing samen met de Ghost Rockers mee met hun allergrootste hits!
Lolly Lolbroek Showtime (vol 2)
Lolly Lolbroek is de dochter van Lex Lolbroek, een uitvinder die vaak van huis is, waardoor Lolly lekker haar gang kan gaan samen met haar vrienden Kara en Marx. Afleveringen: Beestenboel, Gekrompen, Dubbelgangers, Op pauze, Een plakkerige zooi, Showtime.
Rox dvd: Racen met Rox
Rick, Olivia en Xavier, drie jonge helden met speciale talenten én een nog veel specialere auto: de biologische superwagen ROX!
Afleveringen op deze dvd: De race, Quad terreur, Rood licht, Valse agenten.
Ghost Rockers dvd, Het volledige 4een laatsteseizoen in 1 box!
De Ghost Rockers keren na een geweldige zomervakantie terug naar het DAM en vinden tussen torenhoge stapels fanmail een duistere speldoos. De Klaverkoningin maant de Ghost Rockers met vreemde, beschreven speelkaarten aan haar spel te spelen. Ze geraken steeds verder verstrikt in het net van de Klaverkoningin, maar hebben geen keuze. Ze moeten haar bizarre spel spelen
20-04-2018 om 14:58
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
A PERFECT CIRCLE'S NIEUWE PLAAT EAT THE ELEPHANT UIT VANDAAG
Vandaag komt de nieuwe plaat van A Perfect Circle uit bij BMG. Luister HIER naar de nieuwe singleSo Long, And Thanks For All The Fish, de song kende een première bij BBC Radio 1 tijdens de Rock Show als Daniel P. Carters Rockest Record en staat op de nieuwe plaat.
We all cope with the absurd in our own manner, vertelt Maynard James Keenan over de nieuwe song. The Italian side of me produces and shares wine with friends in order to feel grounded and connected in the midst of all the madness. But once the wine is gone, the drunk and sarcastic Irish side of me goes straight for the unreasonable jugular. #comedyfirstandalways
A Perfect Circle speelde vorige week voor de eerste keer op Coachella en speelde verschillende nieuwe nummers, waaronder het eerder genoemde So Long, And Thanks For All The Fish, maar ook Eat The Elephant en TalkTalk. A Perfect Circle zal te gast zijn bij Jimmy Kimmel Live! deze maandag 23 april!
Revolver, die de band op hun huidige cover gezet heeft, verkondigt: Eat The Elephant is a call to action in a world that sometimes seems doomed. Rolling Stone zei dat de verzameling met 12 nummers "een humeurig, gevoelig portret is van een band die besloot op te groeien en een plaat te maken die weergeeft waar ze nu zijn ..., terwijl Kerrang het album een toekomstige klassieker noemde.
Eat The Elephant is uit vandaag: Het uit 12 songs bestaande album is verkrijgbaar in meerdere formaten, waaronder digitaal, CD, dubbel gatefold vinyl en een boxset met zowel de vinyl en de CD alsook een prisma en een exclusieve set speelkaarten. Voor Record Store Day werd een limited-edition witte vinyl gemaakt met alternatieve cover.
De huidige line up van A Perfect Circle bestaat uit Maynard James Keenan (Tool, Puscifer), Billy Howerdel (Ashes Divide), James Iha (Tinted Windows, Smashing Pumpkins), Jeff Friedl (Puscifer, The Beta Machine) en Matt McJunkins (Eagles of Death Metal, The Beta Machine).
Live June 24 Dessel, Belgium Graspop
20-04-2018 om 14:48
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
DOCHTERS VAN BEKENDE VLAMINGEN STRIJDEN OM HET KROONTJE VAN SHOPPING QUEEN
Vier dochters van een of meer bekende ouders trotseren in de week van 24 april de Leuvense binnenstad om er een outfit te scoren waarmee ze Vlaanderens grootste fashion autoriteit willen bekoren. Maxine Michiels (25), Laura Van Tongelen, (24), Maartje Van Neygen (22) en Jasmine Vermassen (27) krijgen elk een bijzonder accessoire toegewezen dat als basis moet dienen voor hun styling. Jani is deze week extra gul en verhoogt de inzet naar 500 euro. Benieuwd of de vier dochters de succesvolle genen van hun bekende ouders hebben geërfd?
Shopping Queens - Telkens van dinsdag t.e.m. vrijdag om 20u35 bij VIJF.
Dinsdag 24 april MAXINE:The good, the bad and the fashionable: Maxine (25) is de dochter van Soulsister Paul Michiels. Deze knappe brunette is de Vlaamse horse whisperer en paardentrainster van beroep. Maxines bohemian look is erg beïnvloed door theWild Wild West, waar ze geregeld naartoe reist voor haar job. Houd je teugels stevig vast, want Maxine is hier om te winnen. Howdy cowgirls!
Woensdag 25 april LAURA: Familie-acteur Chris Van Tongelen heeft er het volste vertrouwen in dat oogappel Laura (24) met glans zal slagen voor de modieuze uitdaging. Laura krijgt immers al jarenlang een stylish voorbeeld van schlagerband De Romeos. Deze schoonheidsspecialiste is ook leerlingenbegeleidster en heeft een zwak voor Disney. Ze houdt dan ook van kleur in de kleerkast en op de catwalk.
Donderdag 26 april MAARTJE: Maartje (22) heeft met haar muzikale ouders Sanne en Erik Van Neygen al ettelijke stappen gezet in de wereld van glitter and glamour. Deze mooie nachtegaal houdt van een gewaagde look en ziet Taylor Swift als haar Amerikaanse sister from another mister. Er is een verschil tussen braaf en lief. Ik ben lief, maar daarom niet braaf. Trekt dit rebelse engeltje straks haar stoute schoenen aan op de catwalk?
Vrijdag 27 april JASMINE: Met strafpleiter Jef Vermassen als vader aan haar zijde, weet Jasmine (27) keurig de moderegels te volgen. Dé place to be om te shoppen volgens deze jongedame? Molenbeek! Met Audrey Hepburn als ultiem stijlicoon en een heuse blingbling-verslaving lijkt deze opdracht haar op het lijf geschreven. Toch?