Naar de "Baltics" en terug
Foto
Mijn favorieten
  • mijn foto-site
  • Noordkaap 2009
  • Compostela - Tarifa 2011
  • 07-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salacgriva - Sigulda

    Vanmorgen zonnig maar nog steeds vrij winderig. De wind was wel een beetje gedraaid, zodat ik hem al eens meer in de rug had.
    Het zag er allemaal zo mooi uit, overnachten op de camping waar ik deed en vanmorgen na een paar kilometer de A1 verlaten voor de kleinere P12 die ik zou volgen tot Limbazi. En het begon ook zo mooi zoals gepland, na een paar kilometer de P12 op ... alleen werd die, mooie gele route, enkele kilometers verder ineens onverhard. Een alternatieve route zoeken was niet echt een optie. Het kon wel, een stuk verder over de A1 en dan een andere gele route naar Limbazi maar dat zag ik niet zitten. Dus besloot ik om maar te volharden in het onverhard, ruim 40 Km lang. Uiteindelijk werden het er slechts 10, daarna werd hij terug geasfalteerd. Ik mag zelfs zeggen mooi geasfalteerd. Het onverhard was overigens, zoals al eens eerder gezegd, niet overal even slecht maar nergens aangenaam.
    In Limbazi even rondgekeken en dan verder over de P9 richting Riga tot Ragana. Op dit stuk zou ik 2 kastelen tegenkomen. Eerst het mij onbekende Igates Pils en daarna Birini Pils, waar ik wel over gelezen had en de reden waarom ik voor deze route koos. Beiden doen nu dienst als hotel en in beiden was er een trouwfeest geweest waarvan de gasten nog aan het vertrekken waren. Hier zegt men overigens in het engels Castle (kasteel dus) terwijl men in Estland Manor (landhuis) gebruikte maar in wezen gaat het gewoon over hetzelfde natuurlijk.
    Dan in Ragana verliet ik de richting Riga, dat is voor over een paar dagen. Ik ging eerst richting Sigulda, waar ik de volgende 2 nachten kampeer in het bos langs de rivier. Morgen ga ik in de omgeving een rondje fietsen.
    De afstand vandaag: 108 Km.












    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    07-07-2013, 17:57 geschreven door Danny  
    06-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parnu - Salacgriva

    Vanmorgen grijs en winderig, met de wind die weer de hele tijd op de kop zou staan.
    Verder was het vandaag een echte overgangsetappe, niet echt veel aan te zien. Het begon over de “grote” weg, de 4. Op kaart lijkt dit een kustweg maar de zee krijg je van daar niet te zien. Na een goede 30 Km kon ik verder over een kleinere parallel weg, tussen de 4 en de zee maar ook hier krijg je hem slechts sporadisch te zien. Precies op de middag reed ik Latvija terug binnen en even verder moest ik dan terug over de grotere weg, die hier ondertussen de A1 is. Nog een stukje verder hield ik dan halt aan de camping net voor Salacgriva.
    De afstand was vandaag een bescheiden 75 Km.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3620745   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-07-2013, 13:55 geschreven door Danny  
    05-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liiva - Pärnu

    Gisteren in totaal 8 fietsers op de camping, 3 paren en 2 individualisten. Gisteren trouwens nog een leuk stel tegengekomen, een koppel fietsers met de kleine in een aanhangwagentje achter vader en met op dat wagentje een kinderfietsje gebonden zodat de kleine als ze ergens ter plaatse zijn ook een stukje kan fietsen. Die andere individualist op de camping, een Duitser (veel Duitsers op de fiets ook), volgt schijnbaar het boekje “Langs het ijzeren gordijn”. Een route die, in 3 delen, het vroegere ijzeren gordijn volgt van in het noorden van Noorwegen tot aan de Zwarte Zee in het zuiden, opgesteld door een Duitse politieker. Ik heb dit ook bij maar terzijde geschoven wegens, volgens mij, totaal waardeloos als gids.
    Vanmorgen opgestaan met wind en een grijze hemel, en een kwartiertje later met regen. De goesting was er daarom niet zo en alles ging wat moeizamer en trager dan anders, wat dan weer een geluk bleek te zijn want een kleine 2 uur later stopte het en met de hulp van de toch redelijke temperatuur, de wind en een zwak zonnetje was mijn tentje even later zelfs praktisch droog om in te pakken.
    Vanmorgen nog een achttal kilometer afgekort door een stuk onverhard te nemen richting Padaste in plaats van de langere weg en een stuk heen en terug naar de Manor in Padaste, waar veel over geschreven wordt. De Manor doet ook dienst als duur hotel en restaurant en voor dat geld wordt je er zonder twijfel goed verzorgd en is het er aangenaam verblijven maar op mij maakte het geen super indruk. Ik moet daarbij wel toegeven dat het park nog niet officieel open was om te bezoeken en ik dus slechts een beperkt onofficieel bezoekje bracht, misschien is mijn indruk dus te beperkt.
    Van Padaste was het nog een klein stukje tot aan de boot, waar ze de aangekomen boot net begonnen te lossen toen ik er aan kwam. 10 minuten later waren wij al weer op weg en nog 20 minuten verder was ik terug op het vaste land. Ook hier kon ik nog een achttal kilometer afsnijden richting Pärnu omdat een kleine “witte” weg toch verhard bleek te zijn.
    Na 74 Km kwam ik terug in Liiva maar herkende niets van het dorp dat ik vanmorgen verliet, schijnbaar zijn er hier meerdere Liiva's.
    En dan kwam ik dus in Pärnu. Het klinkt zo mooi als Tartu maar heeft lang zoveel niet te bieden. Niet dat er niets te zien is maar toch niet voldoende om er een dag te blijven. Dan ging het naar mijn camping, een kilometertje verder aan de rand van het centrum en langs de rivier. Een camping die behoorlijk overvol staat. Ze zijn hier behoorlijk aan het puzzelen om iedereen er op te krijgen.
    Ondertussen is er nog een Bretoense fietser aangekomen. Hij is vorig jaar begonnen aan zijn tocht door Europa, is dan gefietst tot in Praag, heeft daar dan zijn fiets achtergelaten voor de winter en is in mei terug naar Praag gereisd om verder te fietsen.
    Door de 9 Km van gisteren en de zowat 16 Km die ik afsneed vandaag ben ik uiteindelijk met een gewone 91 Km toegekomen.
    Morgen gaat het terug naar Letland en zit mijn verblijf in Estland er dus op, het enige land dat ik deze reis slechts 1 keer zal bezoeken en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn verblijf hier.
    Toen ik op voorhand las dat de Esten zich meer naar het noorden richten omdat ze vinden dat ze meer Scandinavisch zijn dan Baltisch stond ik daar nogal sceptisch tegenover maar nu kan ik ze daar wel in volgen. De taal is alvast totaal anders dan in Litouwen en Letland en sluit veel meer aan met Scandinavisch dan met het Slavisch dat men in de beide andere landen spreekt. Wat ze natuurlijk wel gemeen hebben met hun Baltische buren is hun recente geschiedenis. Ik heb er hier niet meer over geschreven maar wat dat betreft zijn de 3 Baltische landen gelijk met hun drievoudige bezetting (40-41 USSR; 41-44 Nazi Duitsland en 44-91 USSR), de actieve verzetsstrijd tegen deze bezettingen tot ver in de jaren 50 toen de Soviet Unie de verschillende partizanenlegers uiteindelijk klein kreeg, de deportaties richting Siberië en uiteindelijk de nieuwe onafhankelijkheid in 91. In Estland verliep deze nieuwe onafhankelijkheid wel vredevoller dan bij zijn buren en dat is dan te danken aan de toenmalige bevelhebber van de Soviet troepen in Estland die de bevelen vanuit Moskou negeerde en weigerde zijn manschappen in te zetten tegen de Estse bevolking en er zelfs mee dreigde zijn artillerie om te keren moesten er andere troepen gestuurd worden vanuit Moskou. Die bevelhebber was de Tsjetsjeen Dzhokhar Dudayev, die later de onafhankelijkheidsstrijd in Tsjetsjenië zou leiden en er president zou worden. In 1996 werd hij door het Russische leger gedood. De Tsjetsjenen hebben in het algemeen geen te beste reputatie maar deze ene is in Estland een held.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3620737   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-07-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    04-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kuressaare - Liiva

    Er was gisteren op de camping ook nog een Duits fietskoppel, vertrokken op 28 april en nog tot eind september onderweg. Nu onderweg naar Tallinn en dan de boot naar Helsinki. Ik schat ze een ietsje ouder dan mezelf en veronderstel dat zij wel vroeg op pensioen zijn mogen gaan. Verder waren het weer allemaal Finnen.
    Gisteren ook nog geleerd dat de bijlage aan mijn rijstschotels eigenlijk soepen moeten zijn, of eigenlijk de avond er voor al maar gisteren bevestigd gezien. Ik heb hier goede bokaaltjes van een kleine 500 gram gevonden die perfect bij rijst smaken. Omdat eergisteren, aan dat haventje, de prijzen zo goed meevielen heb ik nog eens “uit” gegeten en toen bleek dat de soep die ik bestelde precies dezelfde naam had als mijn recentste aankoop voor bij de rijst. Gisteren heb ik dan eens goed op het etiket gekeken en blijkt dat je ze eigenlijk inderdaad moet opwarmen met een halve liter water voor een portie soep voor 4 personen. Ik zal ze echter blijven gebruiken bij mijn rijst want zo zijn ze ook heel lekker.
    Vandaag dan, het weer was alvast mooi zonnig en warm met af en toe wat sluier bewolking en een fris windje.
    De route was vandaag voorzien om gewoon over de 10 te gaan maar onderweg besliste ik om af te wijken over een kleiner baantje dat volgens een lokaal toeristisch kaartje ook verhard bleef en niet veel langer was. Niet dat de 10 super druk was maar het alternatief was alvast nog een stuk rustiger. Onderweg passeerde ik langs hier een grote orthodoxe kerk, ergens in een bos langs de kant, en in Pöide bracht ik een bezoek aan de Heilige Maria kerk., gebouwd in de 13° eeuw. Ze ziet er een beetje uit alsof ze gebouwd is als een fort maar dat is waarschijnlijk omdat ze gebruikt werd als hoofdkwartier van het Duitse Ridderschap van het Zwaard. Doorheen de geschiedenis hebben schijnbaar steeds 4 grootmachten gestreden voor de macht over Estland: de Duitsers, de Zweden, de Denen en de Russen. Tijdens een opstand werden de Ridders gedurende 8 dagen belegerd in de kerk. Toen hun Estse belegeraars hun beloofden geen zwaard te zullen heffen als ze zich overgaven, gaven de Ridders zich over. Trouw aan hun woord, en met enige zin voor sarcasme, stenigden de Esten hierop de Ridders tot de dood. Momenteel wordt de kerk gerestaureerd maar blijft ondertussen wel dienst doen, misschien ook best want ik denk dat de restauratie een werk van lange adem (en budgetten waarschijnlijk) gaat worden.
    Mijn bestemming lag vandaag op een derde eiland(je) Muhu. Geen boot echter deze keer, ze hebben hier een dijk met een weg aangelegd om de verbinding te maken. De omgeving voor die dijk was schitterend, mijn camera (of de fotograaf) schoot tekort om het echt recht aan te doen in de foto's.
    Op Muhu ging het eerst naar Koguva, een dorp waarvan men zegt dat het echt bijzonder is. Volgens plan zou ik daar ook kamperen maar op een plannetje aan het einde van de dijk zag ik dat er nog 2 geschikte mogelijkheden waren om te kamperen en ik besliste om minstens tot de eerstvolgende, verderop op de route, te gaan. Morgen belooft een lange dag te worden en dat zijn alvast enkele kilometers minder voor morgen. Toch wou ik eerst eens gaan kijken naar dat dorp. Ik had me de moeite kunnen besparen, ik vond er niks aan. Alweer 12 km die ik niet nodig had.
    Uiteindelijk deed ik van in het dorp nog 9 Km tot aan de camping in Liiva. Het totaal kwam vandaag op 79 Km. Morgen terug naar het vaste land, met de boot.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3620729   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-07-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    03-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orjaku - Kuressaare

    De wind was vanmorgen wat gaan liggen maar verder was het grijs en kil. Tegen dat ik op Saaremaa aan kwam was de wind, voor de fietser, toch al weer goed voelbaar maar net als gisteren was het voordeel dat die verdomde wind de, soms behoorlijk dreigende, wolken weer over blies. In de namiddag klaarde het zelfs volledig op en werd het nog behoorlijk warm.
    Ik was al een paar dagen zonder hartslag onderweg dus heb ik gister avond maar een nieuwe batterij gestoken, in mijn hartslagmeter (borstband) dus. En vandaag had ik mijn hartslag weer netjes terug, tenminste Bryton kon hem weer netjes vinden. Niet dat het veel uitmaakt maar het is leuk om te weten.
    Vanmorgen was het dus vroeg dag voor mij. Het nadeel van het vaarschema, en deze vaarde maar drie maal per dag, te kennen is dat je goed op tijd wil zijn. Dus ruim op tijd opgestaan en met een beperkt ontbijt rustig, zonder stress, op weg naar Soru om daar bijna drie kwartier op voorhand aan te komen. De accommodatie van Soru heb ik niet kunnen inschatten, die ligt een beetje verder in “het centrum” en ondanks de tijd die ik had ben ik ze niet gaan opzoeken. Eens aan boord heb ik dan mijn tweede ontbijt genomen.
    Aan de overkant ging het eerst naar de “Angla Windmolen Heuvel”, tenminste ik passeerde er sowieso omdat hij vlak naast de weg ligt maar het zou ook anders een bestemming geweest zijn. Er staan op die heuvel 5 windmolens op een rij, 4 in klassieke lokale stijl en 1 in Hollandse stijl. Je zou dan denken dat ze hier verzameld zijn als een soort Bokrijk maar dat blijkt niet het geval. Deze heuvel heeft schijnbaar de meest geschikte ligging voor windmolens in de buurt. In (tax-) documenten uit de 16° eeuw wordt in verband met het dorpje Angla gesproken over 19 boerderijen en 12 windmolens, waarvan 9 op deze heuvel. De “nieuwste” is de “Hollandse” die in 1927 gebouwd werd door een wat rijkere boer, de oudsten van de huidige nog resterende 5 dateren uit de 19° eeuw. Het verschil tussen de Hollandse en de anderen is, naast uiteraard zijn grote, dat de anderen volledig om hun as gaan om in de wind te draaien terwijl bij de Hollandse alleen de top ronddraait. Verder is de Hollandse vanwege zijn grootte natuurlijk ook krachtiger, waardoor hij meer werk kon verzetten en zo de andere molenaars behoorlijk onder druk zette. De meeste molens bleven in gebruik tot in de oorlog. Na de oorlog, tijdens de Soviet bezetting met zijn collectieve boerderijen, werden ze niet meer gebruikt en raakten ze in verval. Op het einde van de vorige en het begin van deze eeuw werden deze 5 resterende dan gerestaureerd.
    Na mijn bezoek aan de molens en het kleine bijhorende museum nam ik in de cafetaria mijn derde en beste ontbijt van de dag. Ik dacht gelezen te hebben pannekoek met kaas en jam maar blijkbaar moest het zijn met kaas en ham. Ik heb bij mijn vertrek vergeten te controleren of zij fout geschreven of ik fout gelezen heb. Hoe dan ook het was een stevige pannekoek met kaas en ham en daarlangs een behoorlijke slaatje van tomaat en komkommer. In België denken wij in de eerste plaats aan zoete pannekoeken maar ook deze was echt lekker. Daarna ging ik eerst even 2 Km uit de richting, naar het 14° eeuws kerkje van Karja. Het opvallendste aan het kerkje, naast dat er geen toren bij is en dat ze wel erg stevig gebouwd is, is een gravure boven een zijdeur met daarop de kruisigingsscene met Jezus en de 2 rovers. De ziel van de berouwvolle rover komt uit zijn mond en wordt bij de hand genomen door een engel, die van de andere rover komt eveneens uit zijn mond en wordt begeleid door de duivel.
    Dan ging het verder naar Kali en zijn meteoor krater. De meteoor zou zo'n 4.000 jaar geleden ingeslagen zijn en heeft daarbij een serieuze deuk achter gelaten, ruim 100 meter diameter en 22 meter diep. Er zijn in de omgeving ook nog 8 kleinere kraters van de brokstukken maar die heb ik niet opgezocht.
    Daarna ben ik nog eens afgeweken van de direkte route om een “stronghold” te gaan bekijken. Strongholds zijn gewoonlijk pre-middeleeuwse versterkingen, gemaakt van aarde en hout waardoor er gewoonlijk niet echt veel te zien is maar aangezien het niet ver omrijden was ... De lokale verantwoordelijken vonden er echter ook niet veel aan te zien en hebben hem niet aangeduid vanaf de weg, ik heb dus niets gezien. Dat waren een paar kilometer die ik me had kunnen besparen.
    Het uiteindelijke doel van vandaag was Kuressaare, een stadje met onder andere ook een Bisschoppelijk kasteel maar na dat van Haapsalu valt dit toch een beetje tegen. Het stadje zelf leek wel behoorlijk mooi.
    De afstand van vandaag was 91 Km.
    Na dat ik me geïnstalleerd had ben ik nog even, zonder bagage, naar een winkel gereden voor wat inkopen, het is toch telkens weer aanpassen om een keer zonder bagage te fietsen.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3596671   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-07-2013, 17:30 geschreven door Danny  
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malvaste - Orjuka

    Het is gisteren uiteindelijk toch nog opgeklaard, zodanig dat ik er aan dacht om naar de zonsondergang te gaan kijken. Tegen 9 uur zag ik het echter terug overtrekken en dan ben ik maar wat vroeger nog eens naar het strandje gewandeld. En tegen dat ik een half uur later in mijn slaapzak kroop, vielen de eerste druppels van de zachte regen waarmee ik in slaap viel. Om dan vanmorgen weer wakker te worden met een blauwe hemel, met een blauwe hemel maar ook met een pittig windje die, hoe ik ook keerde of draaide, steeds op de kop leek te staan. Een windje dat ook al snel wat wolken meebracht, die soms behoorlijk grijs waren maar die ook voldoende gaten lieten voor enkele zonnige foto's. En een windje dat ook al die wolken weer over blies, ook die grotere grijze van na de middag.
    Vanmorgen ging het eerst terug naar de weg, dan terug naar de “grotere” weg en dan verder rond het eiland. Na 25 Km sloeg ik wel af voor een extraatje van een 50 Km om nog twee vuurtorens te gaan bekijken. Daarna ging het verder tot Emmaste, waar ik voor een keuze stond. Ofwel 6 Km zuidwaarts naar Soru, waar ik morgenvroeg moet zijn en waar in principe wel een of ander hotel of guesthouse moet zijn, ofwel een Km of 15 terug noordwaarts, waar ik enkele campings zou moeten vinden. Ik koos uiteindelijk voor het tweede. De kilometers bleven echter oplopen en ik kwam maar niet dat kruispunt tegen waar ik rechtsaf moest. Uiteindelijk kwam het natuurlijk toch en hier nam ik de eerste de beste gelegenheid om een plaatsje te vragen, in dit geval aan een klein jachthaventje in Orjuka. Ze hadden er wel een bordje met een caravan staan maar er stond geen tentje bij, het bleek echter geen probleem en zo sta ik nu in het gras naast de cafetaria van het haventje. Bij het opstellen van mijn tentje speelde wel die wind me wat parten. Ik maakte dan ook twee grote fouten: 1. in geval van wind je tent altijd opstellen met de achterkant naar de wind, ik was fout begonnen maar heb het, met een beetje moeite, wel kunnen corrigeren; 2. in geval van wind sta je, indien mogelijk beter achter de cafetaria dan er naast.
    Het werden uiteindelijk 19 Km van Emmaste tot hier, tot de verwachtte campings is het nog wat verder. 19 Km plus nog eens 6 Km verder tot Soru maakt dus 25 Km, die ik moet gedaan hebben voor 8 uur morgen vroeg. Om 8u15 vertrekt de eerste boot naar het volgende eiland, Saaremaa, en die wil ik nemen en liefst iets minder spannend dan gisteren.
    De totale afstand was vandaag 115 Km. Ik had ook wat kunnen afsnijden door over het eiland te gaan in plaats van er rond maar alles wat in land gaat wordt op een bepaald punt onverhard en dan doe ik liever enkele kilometers meer.
    De eerste 2 foto's zijn dus van gisteravond op de camping.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3596655   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-07-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    01-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haapsalu - Malvaste

    De camping gisteren was een beetje minder klein dan ik dacht, er was nog een stuk achter de hoek. Daar moeten nog minstens één Duitser en één Zwitser gestaan hebben, de gastvrouw houd eraan om de vlaggen van de landen waarvan ze gasten heeft uit te hangen en naast de Belgische en de Finse hing er dus ook nog de Duitse en de Zwitserse.
    De lucht was vanmorgen zwaar bewolkt.
    Al vlug na mijn vertrek werd ik weer verrast door een ruïne, deze keer van een of ander landhuis. Ze worden schijnbaar niet allemaal gerestaureerd of misschien was ze van minder belang. Er stond een plakkaat midden op een grasveld maar ik ben niet gaan kijken.
    Om 8u30 kwam ik aan bij Rohuküla en was daarmee, letterlijk, nog net op tijd om mijn boot, naar het eiland Hiiumaa, te halen. Ze waren klaar om de oprit te sluiten. Een foto meer of toch even gaan kijken naar dat plakkaat en ik zou hem gemist hebben. Ik had trouwens geen flauw idee van het vaarschema, alleen dat hij “een paar keer per dag” vaarde. Ik had onderweg al wel bedacht dat 8u30 of 9 uur wel een valabel tijdstip zou zijn om een eerste keer af te varen. Vandaar dat ik ook even wat steviger doorduwde toen ik hem een eindje verder zag liggen, ook dat heeft dus nog even geholpen. Nu, anders had ik een paar uur gewacht op de volgende. Alleszins had ik een uur en een kwart om tot rust te komen, de tijd die hij nodig had om de 22 Km te overbruggen. Op de boot zat trouwens nog een vrij grote groep fietsers, met minstens een aantal Amerikanen erbij. Althans, ze droegen fietskledij maar ik had op het dek geen andere fietsen gezien. Bij het aanmeren zag ik dan een grote bus met een bord met “bike tours” achter het venster. Het is dus een rondreis waarbij gedeeltes gefietst worden, zoals ikzelf tenslotte ook doe in “ver weg” bestemmingen. Alleen gebruiken wij gemiddeld wat kleinere transportmiddelen, naast de fietsen.
    Ik had gelezen dat Hiiumaa een microklimaat heeft en dat het er altijd merkbaar warmer is dan op het vaste land. Niet zo vandaag, was het op het vaste land nog bewolkt en, redelijk, warm dan was het hier gewoon bewolkt en fris. En even nadat ik op het eiland beland was begon het er ook nog te regenen. Er was regelmatig wel een sprankeltje hoop met de wat lichtere lucht aan de horizon maar die lichtere lucht is telkens mee blijven opschuiven. Het is eigenlijk de hele tijd wisselend blijven regenen, wisselend en dus ook af en toe een kleine onderbreking. Mijn goede zomer van de afgelopen weken lijkt wel degelijk even opgeschort.
    Op het eiland ging het richting Malvaste maar toen ik het pad naar de camping zag ben ik het eerst nog even voorbij gereden, om een eind verder naar de vuurtoren te gaan kijken. Bij de vuurtoren staat ook weer een monument ter herinnering aan de ramp met de Estonia. Het ziet er een beetje raar uit maar zou zo gemaakt zijn dat wanneer de wind uit dezelfde richting en met dezelfde kracht waait als die bewuste dag de bel zou luiden. Vandaag was dat duidelijk niet het geval maar het moet raar zijn wanneer die bel belt.
    En toen ik aan de vuurtoren verder ging was de laatste onderbreking van de regen voorbij, nog fijn dat ik tenminste nog eerst wat foto's mocht nemen.
    Deze keer nam ik het pad dus wel en kwam, behoorlijk nat, op mijn camping aan. Deze kant van Estland is duidelijk meer toeristisch, niet alleen te zien aan het groter aantal vreemde nummerplaten maar ook aan de prijzen. Terwijl de gangbare prijs tot dusver 4 á 6 € was, dan doet deze met 10 € niet veel onder voor deze van gisteren. Die van vandaag is echter echt wel mooi, moest het mooi weer zijn ik zou kunnen genieten van deze camping. Overigens kan je tegenwoordig ook het internet niet meer geloven. Volgens mijn gastvrouw zei het internet dat het niet zou regenen.
    De afstand was vandaag 65 Km.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3578923   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-07-2013, 17:09 geschreven door Danny  
    Inhoud blog
  • Gent - Ieper
  • Vorselaar - Gent
  • Venray - Vorselaar
  • Lette - Venray
  • Bielefeld - Lette
    Archief per week
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs