Inhoud blog
  • Eindejaars groeten
  • Essen Motorshow
  • Classic Car Show Brussel
  • 24 H 2CV
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    BUCK SPEED RACING
    The experience of having the automobiel virus
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD GT 40
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze Ford werd gebouwd anno 1963 als "wraak" op dat andere merk Ferrari. Tijdens de strijd om nog een andere constructeur te kunnen opkopen (Fiat).
    Ford wist dat ze Ferrari maar konden 'pijn' doen op één manier, namelijk Ferrari verslaan op het circuit gebeuren. Eerst waren er prototypes van de wagen, eigenlijk verbouwingen op Lola-wagens. Pas in 1966 kon de GT40 het circuit op. De oorsprong van de naam is de Gran Turismocategorie waarvoor de wagen bedoeld was. De eis in deze categorie was de maximale hoogte van 102 cm gemeten bij het windscherm.
    Het was een succes, de GT40 won 4 maal achter elkaar de 24 uren race van Le Mans (1966-1969) .
    Ford gebruikte V8 motoren waartegen de Ferrarie V12 motoren.
    In 1966 won Ford zelfs de 24 uur van Daytona met een ford GT40 (MkII).

    In 1996 toen de GT40 , 30 jaar bestond bracht Ford een model GT90 uit. Het bleef echter bij een concept auto. Pas in 2006, toen de GT40 veertig jaar bestond, bracht men de GT uit die bedoeld was als een volwaardig opvolger. Doch de wagen is slechts gebouwd in een kleine serie
    en is enkel bedoeld voor de 'uitverkorene' , mensen die echt een passie hebben voor auto's. Bedrijfs zeker is de wagen echter niet . Getuige daarvan is Jeremy Clarkson ( presentator van het engelse programma Top Gear) die reeds zijn Ford GT verkocht heeft wegens talloze problemen en exorbitante verbruikscijfers.

    10-08-2009 om 10:23 geschreven door JPDB  


    Tags:Ford, GT40
    >> Reageer (0)
    04-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Cortina
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Ford cortina werd in het bijzonder gebouwd in de Britse afdeling van Ford (Dagenham). De naam zou afkomstig zijn van een wintersport plaats: Cortina d'Ampezzo.
    Het eerste model (Mk1) werd in 1962 gepresenteerd en het laatste model (de britse taunus) werd tot de introductie van  de Ford Sierra in 1983 gemaakt. Gedurende de productie van Cortina's besloot ford de britse en de europese modellen te verminderen. Daardoor werd de Cortina,Mk3, min of meer een Ford Taunus (in Keulen gemaakt.)
    Van het model zijn ook sportieve afgeleide geproduceerd zoals de GT en de Lotus, alom gekend door de groene band op de zijflanken.

    04-08-2009 om 14:50 geschreven door JPDB  


    Tags:ford, cortina
    >> Reageer (0)
    28-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri (EU.)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Capri was een sportieve tweezits coupé van Ford. In 1969 geïntroduceerd op het autosalon van Brussel. Het was een poging van ford om een europese variant van de Mustang te maken. De wagen was gebaseerd op de ford Cortina. In de aanvangs fase wilde men de naam 'Colt' gebruiken maar Mitsubischi was hen hierin voor. De wagen was een echt europees produkt, hij werd gebouwd in Groot-Britanië, België en Duitsland. De wagen werd verkocht met een ruime keuze aan motoren.
    In 1972 kwam een kleine facelift waar de wagen een andere vering kreeg en rechthoekige koplampen.
    Anno 1974 kwam de zogenaamde Mk2 uit waarbij het opvalenste was dat de 'neus' ingekort werd en de auto een achterklep kreeg.
    We schrijven 1977 wanneer de laatste update verscheen de Mk3. De wagen werd vanaf 1984 bijna uitsluitend in Groot -Brittanië verkocht.
    Een kleine 2 miljoen exemplaren werden van de Capri verkocht.
    Vele race's werden gewonnen met het model; 24h van Franchorchamps, 24h. van de Nürburgring. 

    28-07-2009 om 19:18 geschreven door JPDB  


    Tags:Ford Capri
    >> Reageer (1)
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Ford Taunus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Ford Taunus was een middenklasse wagen van autobouwer Ford. Tot 1967 werd taunus gebruikt voor alle Duitse modellen ( Taunus is de naam van een duits gebergte) van het europese dochterbedrijf van Ford. Zo bestond er het model de 12M,15M,en de 17M.Nog later de 20M en de 20MRS.  Anno '67 werd dit beleid gewijzigd. Nagenoeg hetzelfde model werd in Engeland geproduceerd maar onder de naam Ford Cortina.
    Daaar werd het model omschreven in de omgangstaal als de 'coke-botlle'. Ergens was de vormgeving van de wagen, de stroomlijn, bijna gelijkaardig aan een cola-flesje. Het mij meest populaire model is de 2-deurs coupé die "gelopen" heeft van 1970-1975.

    Van motor inhoud was het latere model verkrijgbaar met een PINTO motor. Vanaf 1300cc tot 2300 cc wel als zes cylinder dan.
    De meest gegeerde motor is de 2 liter OHC motor met 90PK.

    Het voorgaande model van de Taunus is de Ford Eifel en de opvolger is de Ford Sierra.(1983) 

    22-07-2009 om 09:43 geschreven door JPDB  


    Tags:Ford taunus
    >> Reageer (0)
    14-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford World
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele modellen uit de tijd van toen er nog geen 'groene' waren en de economische crisis iets was als een slechte droom.

    Ford Mustang, een echt succespaard, knapdesign gekoppeld aan betrouwbare motoren en dat voor een redelijke prijs.
    Ford verkocht massa's mustangs vanaf zijn lancering van het model in 1964, een oldtimer uit 1966 met 141.000km op de teller wordt nog verkocht voor een kleine 11.000 euro.
    Ford Capri, een sportieve coupé. De sportwagen van de gewone man, dat was de sierlijke Ford Capri. Gelanceerd in 1969 als een tegenzet in Europa voor de Mustang. Alhoewel de capri met zijn 'lichte' motoren vele maten te klein is voor de Amerikaanse 'muscle car'. Het model verkocht goed en werd ook in Genk gebouwd.
    Ford Anglia, tot in 1967 bouwde het Britse Ford de Anglia, een niet onknappe sedan met als opvallendste kenmerk de naar binnen gekeerde achteruit (Zo bleef deze proper bij regen) We kennen tegenwoordig de Anglia uit de film Harry Potter Er bestaat van de wagen ook een sport versie, de clubman, genaamd. Als optie kon men het reservewiel achteraan gemonteerd verkrijgen ,dit was een Belgische 'uitvinding'.
    Ford Thunderbird, deze wagen moest de rivaal worden van de Chevrolet Corvette, maar behalve het koetswerk was deze ford niet zo'n snelle wagen. Nu kan je een thunderbird (Bwj. 1964) aanschaffen voor de luttele som van 13.000€

    14-07-2009 om 14:49 geschreven door JPDB  


    Tags:Ford
    >> Reageer (0)
    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto' van vroeger en nu
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zonet een 'oude krant" gelezen waarin een artikel stond over onze heilige koe. Ik citeer:
    Ford T : eerste serie product van de automobiel wereld. De Ford T was de eerste auto die op grote schaal werd geproduceerd vanaf 1908.
    Meer dan vijftienmiljoen (15.000.000) werden ervan verkocht. In 1918 was de helft van de auto's op de wereld een Ford T.
    Nu ,anno 2009, kan men nog zo'n  oer wagentje kopen voor de luttele som van +/- 30.000 eurookes.

    07-07-2009 om 15:05 geschreven door JPDB  


    Tags:Ford
    >> Reageer (0)
    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken,warm,zweten,werken,veel zweten...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens dit warme, maar zalig , weder eventjes een vriend uit de nood geholpen, Gaan zien naar een spitfire die al enkele jaren 'stilstaat'.
    Dus nieuwe batterij, de ontsteking nagezien, endankzij de 'spuitbus' de motor gestart gekregen. En dan begint het, lek hier en ginder.
    Nieuwe afdichtingen, waterdarmen en wat nog niet meer. Maar toch een mens gelukkig gemaakt. Nu nog de remmen en dan kunnen we gaan 'toeren' En tijdens dit weder gaan we vast wat 'terrasjes' doen zoals ze het zeggen.
    Bijgaande pic. is niet van de Tiumph waar aan gesleuteld werd, dit wagentje op de pic. is een ander verhaal.

    30-06-2009 om 14:16 geschreven door JPDB  


    Tags:ford,triumph,spitfire,escort
    >> Reageer (0)
    23-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar is die "goeie ouwe" tijd ????
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals beloofd ben ik naar de 24h van Ieper geweest, op uitnodiging.
    Ik heb een prachtige dag gehad met al dat moois rond me. Als je het tegenwoordige vergelijkt met wat is geweest .
    Een pak nieuwe wagens met een hoeveelheid pk onder de motorkap waar de meeste autosport liefhebber 'natte' dromen van krijgt.
    Gevaarlijk ook, want die wagens zijn niet in de handel verkrijgbaar, dus als je zo'n model koopt is het niet de bedoeling als een rallye piloot de bochten te nemen !!!! Speciale remmen,vering en dergelijke meer zijn vaak een dure optie.

    Wat wel mijn hart deed bloeden was de 'oldtimer' deelnemers zowel de piloot,de co als de wagen bedoel ik hier mee.
    Lekker 'side-ways' en spektakel gewaarborgd.

    Zo iets doet je weer 'goesting' krijgen, dus deze week gaan we weer sleutellen !!!!!

    23-06-2009 om 17:42 geschreven door JPDB  


    Tags:ford,escort
    >> Reageer (0)
    18-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24H. YPRES RALLY
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is weer zover, alle rallyliefhebbers hebben een afspraak in Ieper!!
    Dat we erbij zijn is bijna vanzelfsprekend doch is het slechts als toeschouwer (zoals zo velen) met pijn in mijn hart.
    Maar zoals het spreekwoord zegt; er is een tijd van komen en gaan.
    Menig liefhebber is er vast mee eens dat de tijd van 'side-ways' voorbij is maar het had toch iets, getuige hiervan zijn de talrijke toeschouwers bij het historiek gebeuren. Voor sommigen een terugblik in het verleden en voor anderen een ontdekking dat sommige 'oude wagens' toch zo rap kunnen gaan.

    See you

    18-06-2009 om 00:00 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    11-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Fiesta Mk1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Fiesta (05/76–08/81)

    De Fiesta werd als driedeurs hatchback en als bestelwagen gebouwd. De verschillende uitvoeringen waren met 1,0; 1,1; 1,3 en 1,6 liter benzinemotoren te koop. De Fiesta Super S met 1,1 of 1,3 liter motor geldt als de voorloper van de latere XR2 met 1,6 liter en 84 pk. Deze had ook al de sierstrips aan de zijkant (Bouwjaren 1980 tot 1981). Van de motorsportafdelingen kwam in dezelfde tijd de Fiesta X met 1,1 liter motor en 70 pk. (Als basis diende de Fiesta Ghia.) In de basismodellen werd de 8-kleppen 4-cilinder OHV-motor met carburateur ingebouwd. Dit model motor werd nog tot in 2002 gebouwd, met het verschil dat er mono- en later multipoint benzine-injectie werd gebruikt. Van de Fiesta was ook een actiemodel leverbaar, genaamd "Festival".

    Dus daar tegenwoordig prijzen gevraagd worden voor een Ford Mk1/Mk2 heb ik een Fiesta'ke gekocht, en werkelijk het rijden( al is het een voorwiel trekker) valt best mee.

    11-06-2009 om 11:12 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Schatten in turkije"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ben net terug van 'weg geweest', een te korte onderbreking van de dagelijkse bezigheden en om een beetje 'energie' op doen.
    Men gaat naar het buitenland om te rustten maar wat zag ik daar...
    Een ford granada cabrio, waarschijnlijk wel zelfbouw maar zeker niet zomaar de slijpschijf gebruikt, een woord : prachtig.
    En tussen de natuur een kerkhof ! Niet zomaar een kerkhof maar een waar auto kerkhof. Spijtig genoeg had ik mijn foto toestel niet bij maar
    ik had ogen en geld tekort. Waarlijk, meer dan duizend wagens, alle merken, alle modellen en van een leeftijd tussen de 70 en de 30 jaar oud. 
    Volgend jaar ga ik terug !!

    02-06-2009 om 15:09 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    20-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijzen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is ongeloofelijk, het zal aan de economische toestand liggen zeker? Op een bepaalde web site waar ik enkele onderdelen van Fordjes te koop heb, krijg ik veel reaktie. Beloftes, afspraken en dergelijke maar geen 'Haan' die komt. Is dit nu de ideale verkoop ? Via het 'Net' vind je alles en kan je alles kwijt. Ja, mijn grootje!Als je iets zoekt dan vind je het zeker maar tegen welke prijs. En als je iets verkoopt dan ben je altijd te duur. Ik denk dat ik niet de enige ben die soms gefrustreerd wordt van het niet na komen van afspraken. Het moest toch effekens van mijn hart dus pen ik het hier neer.Maar het zal wel keren, men moet immers altijd positief blijven denken.

    20-05-2009 om 15:55 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschiedenis,Histoire,History
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In England 1968, werd de escort voorgesteld als de opvolger van de Anglia. Het was een conventionele wagen, met een motor voorin die de achterwielen aandreef.Eerst werd de auto alleen verkocht als een  twee deurs sedan, later kwam een stationwagen met drie deuren en een bestelwagen erbij. In 1969 werd pas de vierdeurs versie voorgesteld. Aanvankelijk was een escort alleen te verkrijgen in een 1.1 en een 1.3 versie.
    Later verscheen een 1300 GTen een 1300 Sport . Een snellere versie van de 'gewone'1.3' door ondermeer een andere nokkenas,carburator en uitlaat 'manifold'. Een speciaal model, enkel voor races en rally's was de escort Twin Cam met een Lotus 1.6 motor met dubbel bovenliggende nokkenas. Deze auto bezorgde Ford veel succes in de autosport vandaar dat de escort wordt gezien als de meest succesvolle rally-auto aller tijden.
    Een speciale RS 1600 en later zelfs een RS 2000 versie met een 100pk. 2 liter motor werd geïntoduceerd en zorgde voor een flink aantal overwinningen in het autosport gebeuren.
    De tweede generatie werd in samenwerking met de Keulse (duitsland) Ford afdeling ontwikkeld. Mechanisch waren dus de Mk1 en de Mk2 bijna identiek. Enkel de Mk2 had een 'modernere' carrosserie gekregen. De escort bleef een populaire auto die veel werd verkocht. In de loop der jaren werd het uiterlijk van de Mk2 lichtjes gewijzigd. Zo hadden de eerste modellen ronde koplampen en de losse letters FORD in de grille. De vierkante, halogeen koplampen weren voorbehouden aan de luxe uitvoeringen zoals de escort GL en Ghia. Pas later, omstreeks 1978, kreeg de escort vierkante koplampen, vormgegeven velgen en een andere vorm van stuurwiel.
    Ook van de Escort Mk2 verschenen enkele bijzondere uitvoeringen. Zoals de RS1800,RSMexico en de RS2000. Deze laatste had in tegenstelling tot de andere escorts een 'aerodynamische' vormgeving bestaande uit een polyurethaan grille met dubbele ronde koplampen.
    De meest luxueze uitvoering van de Mk1 en de Mk2 was altijd het model Ghia .
    Zelfs nu rijden er nog escortjes rond, the legend is still living.....

    11-05-2009 om 09:39 geschreven door JPDB  


    Tags:Ford. Escort. Mk1. Mk2.
    >> Reageer (0)
    04-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Escort Club Meeting '09
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dat het goed was, was duidelijk. Een wagenpark die bijna alle fordjes toonde en een zon die ook op de afspraak was.
    Een organisatie die zeker voor herhaling vatbaar is. De kofferbak verkoop was tevens een pluspunt. Menig onderdeel verwisselde van eigenaar.
    Dus voor ieder wat. Ik zelf heb een schaalmodel van mijn Mk1 aangeschaft. En nog goedkoop ook! Wat de doorslag gaf was dat het schaalmodelleke zelfs in dezelfde kleur is als zijn grote broer. Bij deze inrichting zou men kunnen spreken van een 'Landgraaf' in het (nu nog) klein.
    De kenners weten vast dat 'Landgraaf' een treffen in Nederland is voor alle 'Ford rijders' Dus meer van dat !Volgend jaar terug.

    04-05-2009 om 09:48 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KHC 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag was dus de eerste inrichting van KHC, opnieuw een opkomst om U tegen te zeggen. Ongeveer een 200 tal oldies!
    Van alle merken ,modellen en allen door hun eigenaar gekoesterd en opgeblonken voor deze uitstap. Het weer zat een klein beetje tegen maar zo warm hoeft het voor ons zeker niet te zijn, ik rij namelijk geen cabrio. De toerrit was uitgestippeld  langs de vlaamse wegen ook maakten we een klein bezoekje in Frankrijk. We waren tevens uitgenodigt in een brouwerij voor een nieuwe pint (er was ook fruitsap) te proeven . Doch aan alles komt een eind.

    Na de middag werd ik achteraan mijn fordje aangereden door een andere deelnemer. Een "old-Timer" die volhoudend beweerde dat ik achteruit reed....

    Gelukkig valt de schade best mee en was dat de enige domper die ik te verwerken kreeg. Op tijd thuis dus.
    Hoe de mensen van KHC het voor elkaar kregen, wel die mannen hebben een feeling voor zo iets.Een pluim verdienen ze wel!
    Vogend jaar ,bij leven en welzijn ,zijn we er terug.......

    28-04-2009 om 12:18 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metertjes ?!?!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als men een origineel daschbord bekijkt worden alle gegevens dat de bestuurder kan nodig hebben op één plaats gezet : Het Daschbord.
    Wanneer men een auto verbouwd(zoals ik) wordt men een beetje nieuwsgierig en wil men meer te weten te komen dan de snelheid die je rijd of hoever staat het met de benzine ? Hierbij geef ik een opsomming wat naar mijn mening belangrijk kan zijn.

    1/ De snelheidsmeter, zeer belangrijk daar de opgelegde boeten voor te snel rijden niet meer zo 'goedkoop ' zijn. Meestal voor europees gebruik opgesteld in Kilometer per uur maar als men 'veel' in Engeland vertoeft kan Miles per Hour ook zeer interresant wezen. In ieder geval een dagteller is zeer interessant ,zo kan je na enige tijd weten hoeveel je wagen eigenlijk verbruikt.
    2/ De benzine meter, zeer interresant om te weten hoeveel nog van die 'dure' brandstof er nog in je tank steekt. Zonder benzine vallen is zo schamelijk en in sommige landen kan je ervoor beboet worden !
    3/ Toerenteller, niet alle wagens hebben deze origineel. Een toerenteller is pas interessant wanneer je voertuig iets sleept anders is het interessant voor sommigen onder ons dat je weet wanneer je moet een versnelling hoger of lager schakelen .
    4/ De temperatuur meter, niet de binnen temperatuur maar de temperatuur van je motor, is belangrijk voor het zuinig rijden ! De juiste bedrijfstemperatuur van de motor te weten ook bij zware belasting en of hoge/zeer lage omgevingstemperatuur. Ook deze kan een aanduiding wezen of je motor correct afgesteld is .
    5/ De oliedruk meter, bij een goeie oliedruk verloopt de smering van je motor perfekt. Dus een bepaalde oliedruk staat evenredig met het toerental of de temperatuur van je motor. Is ook meestal niet standaard op een wagen gëinstalleerd.
    6/ De voltmeter, eigenlijk is het een meter die aangeeft of de batterij opgeladen wordt en toont aan wanneer een verbruiker aangesloten wordt
    Onder verbruiker verstaat men ,bijkomende lichten enz.....

    20-04-2009 om 10:28 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    13-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."binnen- ruimte"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weet ook dat de afmetingen van de binnen ruimte werkelijk verschillen!! Dit speelt vooral belang wanneer onderdelen zoals kuipzetels en/of 'roll-bar' ingebouwd worden. De binnen ruimte gemeten van deurstijl naar deurstijl is ongeveer 40mm kleiner . Dit betekent dus dat een Roll kooi uit een Mk2 zeker niet past....

    De 'kuipzetels' of gewone zetels zullen dus dichter op elkaar staan , wat mogelijks een probleem kan zijn voor de goede bereikbaarheid van de Handrem.

    13-04-2009 om 12:24 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektriciteit.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toen ik mijn Mk1 restaureerde,opbouwde. Had ik al de beslissing genomen alles van een escort Mk2 onder een Mk1 te plaatsen. Zelfs de elektrische bekabeling, die was veel "jonger" dan die van een escortje Mk1. Dus eerst de oude bekabeling volledig uit gesloopt en begonnen met het inbouwen van de 'nieuwe' Hierbij enkele verschillen.
    De Mk1 had geen achteruitverwarming, geen kabel voor de verplichte mistlamp(in België), de aansluiting van de achteruitrij- lichten en het vierpinkersysteem is ook niet standaar onder een Mk1.
    Ik heb de 'draad' voorzien voor de achteruit verwarming gebruikt voor het mistlicht. Het knipperlicht systeem gewoon over gebouwd. Eventjes na gedacht en de achteruit rij lichten aangesloten mat de voorziene draden , let wel die werken op het systeem 'massa sluiting'. Het ruitenwissersysteem van een Mk2 overgenomen Want het sproier pompje van de Mk1 ws met de voet en er was geen simultane samenwerking met de ruiten wissers. Ik heb dan ook de volleige stuurkolom verbouwd, tevens de hendels , het kan dus gemakkelijk als men een beetje handig is. Betreffende de aanjager ,heb ik deze van een Mk1 behouden doch de bediening is deze van een Mk2. 

    06-04-2009 om 09:22 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1° Rondrit 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag laatstleden richte de Ford-Historic-Club in samen werking met de Ford Taunus club hun eerste rondrit in van 2009.
    Eindelijk, mijn escortje van onder het stof gehaald. Rem,water en oliepeil nagezien. De wagen gestart (zonder enig probleem) en laten warmdraaien. De bandenspanning gecontroleerd en een kleine testrit gemaakt. Op de middag mijn co-piloot opgehaald in Brugge en opweg naar de 'start' van het gebeuren. Prachtig weer, een helderblauwe hemel, echt een dag om te genieten. De startplaats, Domein De Gavers, heeft een ruime parking en dat was voldoende voor al die "oude" fordjes ten toon te stellen. Dus genieten was het zeker.
    De rit, ongeveer 100km, ging voor een stuk langs het parcours van de Ronde van Vlaanderen, zeker gekend door de wieler fanaten.
    Dit betekende ook een pak wieler liefhebbers en menig strook 'kassei' baan. Wat voor de renners enorm pijn moet doen aan het 'poepke' deed ook pijn aan mijn escortje. Ik heb op dat moment besloten dat ik nieuwe vering nodig heb onder de wagen en dat ik nimmer een wieler toerist ga worden.
    Een prachtige dag was het, zelfs die korte en hevige hagelbui, kon geen roet in het eten gooien. Hopelijk zal de volgende rit ook genieten worden.
    Mocht er iemand zijn die nog nieuwe of goeie 'amortiseurs' liggen geeft, laat het me weten. 
      

    31-03-2009 om 15:01 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)
    23-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij regen : Goeie ruitenwissers !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wanneer men probeert het ruitenwisser systeem,compleet =motor en armen, van een Mk2 in te bouwen in een Mk1 ziet men duidelijk dat dit geen eenvoudig zaakje is. De motor van het ruitenwisser systeem is dezelfde doch ingebouwd op een andere plaats. Bij een Mk2 is die gemakkelijk te vinden ,onder het dashbord zijde passagier . bij een Mk1 is die meer naar de chauffeurs zijde gebouwd naarst een uitblaas van de verwarmings kachel . Men kan dus niet dezelfde 'armen' gebruiken van het systeem. Het beste is van de twee systemen één maken vooraleer men deze inbouwd bij een Mk1. Ik zeg het u geen makkelijke klus.

    23-03-2009 om 15:59 geschreven door JPDB  


    >> Reageer (0)


    Archief per jaar
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs