Toen ik mijn Mk1 restaureerde,opbouwde. Had ik al de beslissing genomen alles van een escort Mk2 onder een Mk1 te plaatsen. Zelfs de elektrische bekabeling, die was veel "jonger" dan die van een escortje Mk1. Dus eerst de oude bekabeling volledig uit gesloopt en begonnen met het inbouwen van de 'nieuwe' Hierbij enkele verschillen. De Mk1 had geen achteruitverwarming, geen kabel voor de verplichte mistlamp(in Belgiƫ), de aansluiting van de achteruitrij- lichten en het vierpinkersysteem is ook niet standaar onder een Mk1. Ik heb de 'draad' voorzien voor de achteruit verwarming gebruikt voor het mistlicht. Het knipperlicht systeem gewoon over gebouwd. Eventjes na gedacht en de achteruit rij lichten aangesloten mat de voorziene draden , let wel die werken op het systeem 'massa sluiting'. Het ruitenwissersysteem van een Mk2 overgenomen Want het sproier pompje van de Mk1 ws met de voet en er was geen simultane samenwerking met de ruiten wissers. Ik heb dan ook de volleige stuurkolom verbouwd, tevens de hendels , het kan dus gemakkelijk als men een beetje handig is. Betreffende de aanjager ,heb ik deze van een Mk1 behouden doch de bediening is deze van een Mk2.