Foto
Onze sponsors:
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Kalender ATC Cycling 2011:

November 2010:
14: Bollekescross Hamme-Zogge (Tutti Insieme activiteit)
21: Cross Gavere Asper (Tutti Insieme activiteit)
26: 6daagse Gent (Tutti Insieme activiteit)


December 2010:
4: Eindejaarsdiner Open Fire (Tutti Insieme activiteit)
31: Oudejaarsparty Michal Lubanski (Tutti Insieme activiteit)

Maart:

19: Ename Classic - Reuzen van Vlaanderen, Zottegem
26: Omloop Passage Fitness, Gent
27: E3 Prijs, Harelbeke

April:
2: Ronde Van Vlaanderen
16: Peter Van Petegem Classic
16: Amstel Gold Race, Valkenburg (NL)
17: Gran Fondo Colnago, Saint Tropez (FR)
23: Davitamon Classic, Nazareth

Mei:
1: Mons-Chimay-Mons
7: Grinta! Challenge,
Doornik
28: La Chouffe Classic, Houffalize

Juni:
4: Waalse Pijl, Spa
4: Tour de Namur, Namen
11: 3 Ballons Vogezen (FR)
18: Gran Fondo Eddy Merckx, Hoei
25: La Magnifique des Ardennes, Bouillon
25: Limburgs Mooiste, Heerlen (NL)

Juli:
2: La Marmotte
(FR)

Augustus:
20: Lotto Géants des Ardennes Luik


Inhoud blog
  • ATC forever
  • Les 3 Ballons 2012 van Ward
  • Een tweede dochter voor de voorzitter
  • Stekene-Geraardsbergen-Stekene
  • Monschau 12/05/2012
  • Comeback weekend
  • Mons - Chimay - Mons 2012
  • Zaterdag 28 april 2012 La Philippe Gilbert
  • ATC-team levendiger dan ooit! (open brief van de voorzitter)
  • Vive les Ballons
    Archief per maand
  • 05-2016
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
    Zeker de moeite om eens naar te surfen...
  • Schitterende verhalen over 's werelds zwaarste eendagstocht
  • Nederlandstalige info over de Marmotte
  • Officiële website organisatie Marmotte
  • Website over het "Real Madrid" van tweede provinciale
  • E-mail ons

    Op stap met
    de helden:
    Foto
    Foto
    A.T.C. Cycling
    TUTTI INSIEME PER SEMPRE
    Eroi in cuore e reni
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Marmotte van Michal
    4u45; Rik zijn wekker gaat af. Ikzelf en collega-HBC-er Ignace ontwaken lepeltje lepeltje ... oei dat begint goed. Na een korte maar toch goeie nachtrust begint het ritueel van het aan te kleden en alles klaar te leggen voor de zware strijd van vandaag. Na maanden voorbereiding en liters zweet is het vandaag zover, we rijden de Marmotte!! De afspraak is om om 6u15 richting Bourg af te zakken, om zeker niet in de stroom van de wedstrijd te geraken, want de eersten vetrekken al om 7u. Na een stevig ontbijt(je), en het eten-om-te-fietsen dagje van gisteren zijn de reserves méér dan aangevuld, en de beentjes kriebelen al om de opgeslagen energie af te geven. Helm check, bril check, bidons gevuld check, alle eten mee check. Ik heb een eetschema opgesteld van 3 banananbroden op de top van de eerste 3 'hellingen' en 2 à 3 powerbars voor de 2 lange valleien, op de klims zelf rooi ik het met een 10-tal gellekes. We zetten aan richting Bourg, na een beetje zoekwerk, vinden we ons vak (het laatste), de tijd geeft 6u45 aan, goed op tijd dus. Dan begint het ijsberen en het constant plassen-terug-plassen-terug ritueel, zeker als je meer dan 1,5 liter water 's morgens hebt gedronken. De groep zet zich in beweging, de eersten zijn vertrokken, iets later nogmaals, de groep van 7u20 is vertrokken, nog 30 min en het is aan ons. Tijd om nog snel de laatste suikerwafel en banaan te verorberen en dan aftellen. 7u50, de groep zet zich in beweging ... met alle helden, die in het laatste vak stonden, rijden we samen arm over schouder, onder luid applaus en muziek van de fanfare, over de meet rond 8u, ONZE Marmotte is begonnen!
    De eerste 10-12 km is het vlak, alhoewel ik mijzelf had voorgenomen rustig te beginnen, kan ik mij niet houden en schiet ik mij achter collega-held-in-spé Stijn richting de eerste beklimming. Snelheden gaat vlot boven 40km/u, en er vorm zich een mooi groepje dat zich tussen de andere massa door maneuvreert. Eénmaal over de dam laten we het tempo wat zakken en bereiden we ons voor op de eerste klim. Brugje over, tak tandwiel kleiner, de 24km klimmen zijn begonnen, collega-held-in-spé-alles-op-de-grote-plateau Stijn schiet mij voorbij, ik roep nog dat het een lange klim is, maar het mag niet baten. Ikzelf zoek een goed ritme en nestel mij in het wiel van 2 Italianen en samen werken we de klim af. Wat mij vooal opvalt is hoeveel mensen we inhalen, hoeveel mensen al knalrood aanlopen en hoeveel mensen ons inhalen, maar 100 meter verder volledig stilvallen ... Na 1u40 vanaf de start in Bourg bereik ik de top. Ik rijd over de mat en beslis héél effe uit te rusten omdat de tijd, om veiligheidsredenen, toch niet verder loopt. Er volgde een (letterlijk) gevecht voor water, onze Fransman had er niet beter op gevonden om aan een tafel waar tientallen uitgedroogde wielertoeristen staan de flessen 1 voor 1 aan te geven, je kan het gevolg wel raden. Nadat de bidons gevuld zijn en net begonnen aan mijn eerste bananenbrood, zie ik de Italianen vertrekken, damn ik moet ze volgen, ze rijden mijn tempo bergop en kunnen nog goeie bondgenoten zijn verder in de race. Ik stort mij in de afdaling achter hen! Héél véél collega-fietsers staan lek, dat zou mijn ergste nachtmerrie zijn, en ik hoop dat mij dit niet overkomt, ook omdat ik niet van de handigste ben als het aankomt om een band te vervangen. Net voor de mat stoppen mijn bondgenoten om hun vestje weg te steken, waarop ik hun voorbeeld volg, maar snel weer aanzet voor de lange en vooral saaie vallei die volgt.
    Ik rijd in het begin mijn eigen ritme en haal weer héél wat mensen in, tot plots er een pletwals treintje passeert en ik mij snel daarin nestel en waar ik terug 'mijn' Italianen tegenkom. Vooraan zit een Hollander (denk ik volledig oranje pakje), er het tempo goed op te leggen en tegen 45-50km/u rijden we de vallei door. Tussendoor verorber ik 2 powerbars en drink ik voldoende! Net voor de voet van de 2de klim van de dag, halen we het zoveelste groepje in en ... wie zie ik collega-held Joris die in de groep in Bourg voor ons gestart was. Ik roep hem aan om samen met ons tot aan de voet te rijden. Eénmaal aan de voet van de Télégraphe, neem ik weer mijn ritme aan, vooral gebaseerd op hartslag, en in het wiel van de Italianen wederom laat ik collega-held Joris achter en zet ik mijn tocht verder. Wat mij op dat moment vooral opvalt, is 1 hoe goed ik mij nog voel (alhoewel al bijna halfkoers), en dat ik mij tussen nummers bevind kleiner dan 4000, dat betekent dat ik al héél wat mensen heb moeten inhalen. De Italianen hebben er ook zin in en porren mij zelfs aan, want ze hebben uitgerekend dat we op een schema van 7u aan het rijden zijn!
    Boven beslis ik niet te stoppen om me te bevoorraden, alhoewel de Italianen dat wel doen en ik ze vanaf dan niet meer zal terugzien, en rij ik direct door naar Valloire, waar ook een bevoorrading is. In de afdaling eet ik (verplicht) mijn 2de bananenbrood op en wacht ik op de bevoorrading voor water, maar éénmaal Valloire gepasseerd nergens een bevoorrading te zien, het is niet waar denk ik bij mezelf tot plots al goed 5 kilometer in de 3de klim de bevrijding ... weer snel snel bidons vullen, 1 gelleke achterover slagen en weer aanzetten. Nog steeds voel ik mij prima en hoef ik niet lang stil te staan, omdat dit bij mij toch een nefast effect heeft. Dan plots begint het besef dat ik de Galibier moet opfietsen, de berg waar ik vorig jaar op trainingskamp met de protour ploeg HBC een GIGANTISCHE klop heb gekregen en deze dus als mijn zwarte beest beschouw. Met volle bidons en met volle moed begin ik eraan. Tot mijn grote verbazing zit ik in een mooi ritme en cadans en rijd ik deze relatief gezwind op. Eénmaal Plan l'Achat gepasseerd is het nog 8km, deze zijn niet alleen loodzwaar maar de hoogte begint ook te wegen. Maar nog steeds kan ik mijn hartslag onder controle houden (onder 160 slagen) en haal ik de ene na de andere fietser in. Ik realiseer mij dat er sinds het begin van de eerst klim, mij nog niemand voorbij is gereden en ik mij tussen fietsers bevind met nummers onder de 1000, dat betekent dat ik de allereerste groep heb ingehaald! Dat gaat goed! Laatste kilometer effe het tempo, voor de eerste maal vandaag onder de 10km/u, om het zwaarste stuk over te komen en dan bevoorraden! Boven evalueer ik mijn lichaam en nog steeds alles onder controle! Galibier overwonnen, mijn zwart beest is verleden tijd. Snel bidons vullen en ik besluit te eten in de afdaling en niet te wachten.
    De afdaling gaat héél vlot, mits effe moeten stoppen voor een rood licht. Snel vormt zich een groepje en zo rijden we richting Bourg. Met snelheden boven de 60km (licht bergaf wel te verstaan) rijden we in de vallei, en eet ik mijn laatste bananenbrood en powerbars op. Alhoewel ik er één heb moeten wegsmijten in volle vaart, want het was kiezen remmen of powerbar, heb wijselijk voor het eerste gekozen! De dam van Les 2 Alpes gepasseerd loopt de weg weer beetje naar omhoog, ik kijk naar de tijd en zie dat 7u30 in de maak is en besluit zelf kop te nemen. Wat begon als een groep van een 30-tal renners, eindigde aan de voet van Alpe d'Huez met een 8-tal na mijn kopwerk. Maar ik ben er!
    Om 14u30 sta ik aan de voet. Ik stop niet meer om bidons te vullen omdat er langs de baan er nog 2 posten en zijn en begin aan de laatste 13 kilometer klimmen. Hoe goed ik mij voelde en hoe perfect ik mijn hartslag onder controle kon houden voordien, alles smolt letterlijk als sneeuw voor de zon. Mijn hartslag begon boven 165 te gaan (wat voor mij abnormaal véél is), mijn voetzolen begonnen te branden (alhoewel ik de brandweerman had aangespoord om met zijn lans over mijn schoenen te spuiten), het tempo begon te zakken, de bidons geraakten leeg ... was ik te overmoedig, had ik teveel pijlen in de vallei voorschoten? Op 4 kilometer van de top besloot ik te stoppen, ik was roofbouw aan het plegen op mij lichaam, en welgeteld 120 seconden stil te staan. Mijn hartslag zakte, ik heb nog een gelleke naar binnen geslagen en begon dan weer te klimmen. De rust heeft mij goed gedaan, ik geraakte weer in mijn ritme en vond weer 'plezier' in het klimmen.
    De laatste kilometer is onbeschrijfelijk, ik rij Alpe 'd Huez dorp binnen en plost flitst alles door mijn hoofd, de voorbereiding, de vriendchap, het geduld van partner, alles, kiekevel van kop tot teen, daarbij het publiek dat je aanmoedigt. Na 7u47 rij ik over de eindstreep! GOLD, GOLD, mijn GPS geeft 7u30 aan als netto-totaal, dat betekent dat ik in totaal 17min heb stilgestaan over de hele rit. Mijn 'officiële' eindtijd (dus met stilstaan, maar zonder afdaling Glandon) is 7u11, waarbij ik 346 eindig en 149 in mijn categorie, wat voor een eerste Marmotte niet slecht is denk ik. Na de aankomst wacht ik op mijn collega-Helden-HBC'ers en deze sijpelen één voor één binnen, de ene wat frisser dan de andere. Het slechste nieuws komt van Ignace, die zelfs na telefonische aanmoedigingen van mezelf en zijn vrouw met krampen heeft moeten opgeven aan de voet van Alpe d'Huez en Stijn die volledig stil stond op de laatste klim maar dat omwille van zijn onmenselijke verhoudingen (53-39) waarmee hij de race heeft aangevat. Héél véél respect voor IEDEREEN, de durf om al deel te nemen aan zo'n uitdaging is een prestatie op zich! Volgend jaar? Het kriebelt, alles zal afhangen van tijd en situatie maar de gedachte om volgende jaar in het eerste vak te mogen starten met de toppers, kriebelt, samen met nog een extra uitdaging? 3 Ballons, we will see!


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Het A.T.C. Team:

    Joris
    De Clippeleir:

    Foto

    Michal
    Lubanski:

    Foto

    Tom
    Van Doorslaer:

    Foto

    Ward
    De Bock:

    Foto

    Rik
    Wymeersch:

    Foto

    Stijn
    De Clippeleir:

    Foto

    Nicolas
    De Deken:

    Foto

    Wim
    Pieters:

    Foto

    Matthias
    Van Wachbeke:



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs