Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
24-03-2011
Mars voor het Leven 27 maart 2011
NOTEER ALVAST DEZE DATUM 25-03-2012 MARIA BOODSCHAP VERTREK OM 15.00UUR
Oproep tot deelname aan deze Mars voor het Leven,
Graag uw aanwezigheid op "de mars voor het leven "
op zondag 27 maart om 15 uur op het Koningsplein !
Bereikbaarheid:
Met de trein vanuit Brussel Centraal station
Als je uit het station komt, sla je linksaf en wandel je achter het station, tot aan de Kantersteen. Daar steek je over en je gaat rechtdoor, de Kunstberg in. Op de T-splitsing sla je rechtsaf, je komt op het Koningsplein uit.
De bussen en de trams van de MIVB brengen je vlot naar het Koningsplein. Vervoersbewijzen voor de MIVB kan je kopen op de voertuigen, in de meeste grote stations, aan de automaten in een aantal metrostations, boekhandels en supermarkten.
MAIL DIT OP EEN EENVOUDIGE MANIER DOOR NAAR AL UW KENNISSEN EN VRIENDEN VIA HET GELE ENVLOPJE HIER RECHTS ONDERAAN
Uit de verdere Boodschappen even ook hier het voornaamste geplaatst:
Jezus laat ons weten : U herkent duidelijk Zijn stijl
Voorwaar, Ik zeg u: voor één onschuldig leven dat na zijn ontvangenis weggemaaid wordt door de meest monsterachtige der ongerechtigheden zullen honderd schuldige levens boeten en deze misdaad vergelden met hun eeuwigheid.
In naam van de gerechtigheid en van het recht waarop zij zich beroepen, vermoorden ze ongestraft het werk van de Schepper in zijn schepsel, vermoorden ze het kleine wezentje in de schoot van zijn moeder. En deze is zelf schuldig door haar instemming met de vreselijkste aller misdaden: zij plaatst zich op een lager peil dan de dieren die trouw hun moederlijk instinkt bewaren in al zijn schoonheid en zijn zelfverloochening.
Niets trilt er nog in deze zielen die een cultus bedrijven met hun lijf, dat zelf helemaal overgeleverd is aan het verderf.
Hoe zou de Liefde kunnen wortel schieten wanneer het wezen dat Zij is komen verlossen zich zo verlaagt en ontaardt door een onnoemelijke vuigheid.
Het probleem van de vruchtafdrijving moet opgelost worden, mijn woorden dienen openbaar gemaakt en mijn waarschuwing mag men niet in de wind slaan.
Op dit ogenblik wordt mijn Hart diep gegriefd door het bloedbad onder de onschuldige slachtoffers van een goddeloze samenleving. De eerste plicht van deze maatschappij is het leven, dat van bij de bevruchting heilig is, te beschermen, maar zij maakt zich schuldig aan de afschuwelijkste der misdaden wanneer ze, schijnbaar ongestraft, de toorn van haar God tart.
Die geslachtofferde kinderzielen roepen om wraak in de hemel.
H. José Maria Escriva de Balaguer (1902-1975), priester, stichter Homilie op 19/03/63 in Es Cristo que pasa
De roeping van Jozef
Voor de heilige Jozef was het leven van Jezus een voortdurende ontdekking van zijn eigen roeping... Zijn eerste jaren [waren] vol van schijnbare tegenstrijdige omstandigheden: verheerlijking en vlucht, de majesteit van de magiërs en de armoede van de voederbak, het gezang van engelen en de stilte van de mensen. Als het ogenblik komt dat het Kind in de tempel gepresenteerd wordt, ziet Jozef, die de eenvoudige offerande van een koppel duiven meebracht, hoe Simeon en Anna verklaren dat Jezus de Messias is: "Zijn vader en zijn moeder luisterden met verbazing" (2,33). Later blijft het Kind in de tempel zonder Maria en Jozef dat wisten en dezelfde evangelist schrijft dat zij "verwonderd waren" toen ze Hem na een zoektocht van drie dagen terugvonden (2,48).
Jozef is verbaasd, hij is verwonderd. Beetje bij beetje openbaart God zijn plan aan hem en hij probeert om het te begrijpen. Zoals elke ziel die Jezus van dichtbij wil volgen, ontdekt hij onmiddellijk dat het onmogelijk is om dat achteloos te zijn, routine past hier niet. Op een bepaald niveau stoppen en op zijn lauweren rusten is ontoereikend in Gods ogen. Hij eist voordurend meer, en zijn wegen zijn niet de onze. Jozef heeft van Jezus geleerd, zoals geen ander dat heeft gedaan, om zijn ziel en zijn hart te openen en om wakker te blijven om de wonderen van God te herkennen.
Maar als Jozef van Jezus heeft geleerd om op een goddelijke wijze te leven, dan waag ik het om te zeggen dat hij op het menselijk vlak veel geleerd heeft aan de Zoon van God... Jozef heeft zich met dat Kind beziggehouden alsof het hem bevolen was en hij heeft van Jezus een vakman gemaakt door Hem zijn eigen beroep te leren... Jozef was op menselijk vlak de meester van Jezus. Dag in, dag uit heeft hij Hem omgeven met tedere affectie; hij heeft voor Hem gezorgd met een vreugdevolle zelfverloochening. Is dat geen goede reden om deze man als een rechtvaardige te beschouwen (Mt 1,19), deze heilige aartsvader in wie het geloof van het Oude Verbond zijn hoogtepunt bereikt als meester van het innerlijke leven?
Lees aub de oproep tot gebed, zoals die geplaatst werd in het gastenboek, aarzel niet U aan te sluiten in gebed ter ondersteuning van de geplaatste smeekbede.
Vereingd in de H.Harten van Jezus en Maria
Genegen groeten
Willy
het gastenboek bevindt zich op de rechterzijde van dit blog
Pakistaans minister van minderheden, vermoord op 2 maart
Ik wil Jezus dienen
Rome, 6 maart 2011 (ZENIT.org)
Hoge regeringsverantwoordelijken hebben mij voorgesteld en gevraagd mijn strijd op te geven, maar ik heb altijd geweigerd, zelfs nu ik weet dat mijn leven in gevaar is. Mijn antwoord was steeds hetzelfde: nee, als man van het volk wil ik Jezus dienen.
Deze toewijding maakt mij gelukkig. Ik zoek geen populariteit, ik wil geen machtsposities. Ik wil slechts een plaats aan de voeten van Jezus. Ik wil dat mijn leven, mijn karakter, mijn daden voor mij spreken en zeggen dat ik Jezus Christus volg. Dit verlangen is zo sterk in mij dat ik het als een voorrecht zou beschouwen indien in mijn inzet en strijd om de noodlijdenden, armen, vervolgde christenen in Pakistan te helpen Jezus het offer van mijn leven zou willen aanvaarden. Ik wil voor Christus leven en voor Hem wil ik sterven. Ik heb in dit land helemaal geen angst.
Vele keren hebben extremisten mij proberen te doden en gevangen te nemen; zij hebben mij bedreigd, vervolgd en mijn familie geterroriseerd. Enkele jaren geleden hebben extremisten mijn ouders, mijn moeder en vader zelfs gevraagd, mij ervan te overtuigen mijn hulp aan christenen en noodlijdenden te stoppen, zoniet zouden ze mij verliezen. Doch mijn vader heeft mij altijd aangemoedigd. Zolang ik leef, zou ik tot mijn laatste adem zeggen, dat ik Jezus en deze arme lijdende mensheid, christenen, noodlijdenden, armen blijf dienen.
Ik wil zeggen dat ik in de Bijbel en in Jezus leven veel inspiratie vind. Hoe meer ik het Nieuwe en Oude Testament lees, de verzen van de Bijbel en het woord van de Heer , des te groter wordt mijn sterkte en vastberadenheid. Als ik nadenk over het feit dat Jezus alles heeft opgeofferd, dat God Zijn Zoon gezonden heeft voor onze verlossing en ons heil, vraag ik mij af, hoe kan ik de weg van Calvarie gaan? Onze Heer heeft gezegd: Neem uw kruis op en volg Mij. De passages uit de Bijbel waar ik het meest van hou, zijn: Ik had honger en gij hebt Mij eten gegeven; Ik had dorst en gij hebt Mij drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en gij hebt Mij opgevangen; Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed; Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht; ik was in de gevangenis en gij zijt naar Mij toe gekomen! Als ik dan arme en noodlijdende mensen zie, denk ik dat Jezus mij in hen tegemoet komt.
Om die reden probeer ik altijd mijn collegas te helpen en wie hulp nodig heeft, bij te staan.
Doopsel volwassenen en opname in de Katholieke Kerk
Op Youtube staan er sinds vandaag weer 2 nieuwe catechesefilmpjes.
Een over de opname in de Rooms-Katholieke Kerk. ======================================== Wanneer een protestant of een orthodox opgenomen wil worden in de Rooms-Katholieke Kerk, wat moet er dan gebeuren ? Hoe ziet zo een plechtigheid eruit ?
Een over de doop van een volwassene. =============================== Steeds meer mensen in Nederland en Vlaanderen worden als volwassene gedoopt. Wat gebeurt er bij een volwassenendoop ?
La Légion des Petites Ames - Rue de Chèvremont, 99 B 4051 Vaux- Sous- Chèvremont - BELGIQUE
`
The Lord is Tenderness and Mercy,
Slow to anger and full of Love
The Lord does not treat us according to our faults, the Lord does not get back
at us for our trespasses. As is the height of heavens above the earth, powerful
is his Love for the one who fears him; as far is the distance from East to West,
He moves our sins away from us. As is a fathers tenderness for his children,
sweet is the Lord for the one who fears him ; He knows from what we have
been kneaded , He remembers the dust that we are. (Ps 102-103)
The Right and Duty of the Church:
Interceding for the world
Pope John Paul II
Not a moment nor a period in history especially during a time as critical as
ours the Church cannot forget Prayer which is a call out to Gods Mercy
when facing multiple forms of evil that weigh upon mankind and threaten it.
Such are the essential right and duty of the Church, in Jesus Christ : this is
the right and duty of the Church towards God and towards men.
The more human conscience, succumbing to secularization, forgets the very
meaning of the word Mercy ; by distancing itself from God, the more
human conscience drifts away from the mystery of Mercy, and so more does the
Church have the right and duty to invoke Gods Mercy in loud voices .
These loud voices have to characterize the Church of our time (...)
... This is in this Mystery (the Paschal mystery) which carries in its nature, the
most complete revelation of Mercy, of Love stronger than death, stronger than
sin regardless of all evil, of Love that catches man on his deepest falls, and set
him free from the gravest threats...
(Dives in Misericordia 15)
`
I am Tenderness and Mercy.
Mercy for those who take the paths of perdition
J Subject yourself to my demands !
M What demands, oh my Jesus ?
J Be a limpid little brook that I stream forth upon the world.
Flow gently over its wounds, the breath of my love, refreshing and
strengthening.
Follow faithfully the way that I have drawn in front of you,
for my Love passes in you, you so little.
Do not turn aside from your path, this path plenty of Pure Love in
bloom.
No matter what is said or done, do not take your eyes off an instant
from my plan that I have composed for you, my daughter.
I am Tenderness and Mercy.
Mercy for those who take the paths of perdition,
which are clearly not joining the Royal Way of Merciful Love.
Tenderness and Mercy for painful suffering
which has been relentlessly breaking the Hearts of men.
Tenderness and Mercy for this world troubled and cruel,
who does not comprehend that Love is present inside the quagmire
portrayed by sins, which cease not offending my Divine Heart.
Mercy and Tenderness for sinner,
but I am Justice for sin and pride that dominate him.
(13 octobre 1986)
`
Sorrowful mysteries O
First Mystery : Agony of Jesus in the garden of Gethsemani
J The sacrifice of the Cross will be enduring as long as there are sinners,
meaning until the end of times. Until that day, men will make their God
suffer.
(24 April 1966)
Het Kruisoffer zal voortduren zolang er zondaars zijn, dit wil zeggen tot het einde der tijden. Zolang zullen de mensen hun God doen lijden.
Second Mystery: The scourging of Jesus
J My little child, to the end of your life, you would have to suffer from
yourself and by others. Do not ask me to spare you from it.
What I give you as suffering is not unbearable for I take almost everything
on me. Must I not hold you under humility ?
(1 October 1966)
Kindlief, tot het einde van uw leven zult ge u zelf en van anderen te lijden hebben.
Vraag Mij niet u ervan te ontslaan. Wat Ik u te lijden geef is niet ondraaglijk want Ik neem bijna alles op Mij. Moet Ik u niet nederig houden?
Third Mystery : The crowning of thorns
J It must have a great deal of love to suffer well. How many have turned
away from God in the hour of suffering. How petty their love is. And how
could they say that they love me ?
(30 November 1966)
Er is zoveel liefde nodig om goed te lijden. Hoevelen wenden zich van hun God af zodra er te lijden valt. Wat ishun liefde schraal. En hoe kunnen ze zeggen dat ze Mij liefhebben?
Fourth Mystery: Jesus carries his Cross to Calvary
J Examine whether you are in disposition to suffer for My love :
If yes, you are on the holy and glorious way of true love
(20 February 1967)
Onderzoekt of ge geneigd zijt uit liefde tot Mij norsheid, spotternij,misprijzen, onbegrip, vervolging te doorstaan. Zo ja, dan bevindt ge u op de heilige en glorierijke weg van de ware liefde.
Fifth Mystery: Jesus is crucified and died on the Cross
M The secret of the King is exclusive, demanding and must be well guarded.
I live this secret intensely, watching it live, suffer, die and devote itself,
recover itself in order to give itself better.
Het geheim van de Koning is exclusief, vragend en moet wel bewaard worden.
Ik leef intensief met dit geheim, kijk toe hoe het leeft, sterft en terug uit zichzelf opstaat in functie om zichzelf nog beter te geven.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.