Maak van je hart een stakingspost waarin je kost wat kost je vuur brandend houdt. Omdat er simpelweg geen alternatief is. Weiger je uitdoofscenario. Laat de toekomst niet als een stolp over je heen trekken. Duw terug. We hebben je nodig.
Voed je vlammen. Tot je hart als een kloppend protestlied uit je keel klinkt zich de lucht inzingt als een spreekkoor waarin nu elk moment een ander in kan vallen. En nog een. Hoor. Je bent niet alleen.
Zie je hoe de nacht een stadion is geworden waarin wij die dachten veilig thuis te zijn gekomen nu worden uitgedaagd tot een uitmatch tegen sterren die ons ongunstig staan.
We zouden forfait kunnen geven omdat zij zich zo hoog ophemelen maar niets, niemand straalt zo dichtbij als wij dat kunnen wanneer we staan voor waar we in geloven. Dus.
Blaas je hart aan. Spreek het toe. Word Vuur. Vuur. Vuur.
Lieve
Vrouw van Syracuse, die om ons, uw kinderen, in tranen uitgebarsten
zijt, laat u troosten door een hulpbehoevend gebed. Wij hebben u zo
nodig.
Schenk
ons het licht dat afstraalt uit uw zachte ogen, schenk ons de warmte
die uitgaat van uw bekommerd moederhart, schenk ons de sterkte van de
innerlijke rust, gij die toch de Koningin van de Vrede zijt.
Al
onze zorgen vertrouwen wij u toe: wat ons aan pijn en smart is
toegedacht en door uw hand verzacht, misschien genezen wordt; wat ons
gemoed bezwaart en in uw Hart gelouters of gelenigd wordt; wat onze
ziel bedreigt en uw genaderijkdom opvangen of afwenden zal.
Wat
gij, tot schreiens toe bewogen, uw Zoon vragen oogt, kan door een God
die Liefde is niet afgewezen worden.
Verenig
daarom uw tranen met de onze, lieve Moeder in de hemel, maak een
zegenend gebaar, laat uw Hart aan het woord en spreek met Jezus over
de gunst die wij u afsmeken.
Lieve
Vrouw van Syracuse, Wenende Moeder van Barmhartigheid, onntferm u
over ons. Amen.
(
gebed van de heer Ernest Luyten zaliger gedachtenis)
Wenende
Moeder,
wij
hebben U nodig!
Wij
vragen het licht dat uw goedheid uitstraalt;
Wij
smeken om de kracht van uw Hart;
Wij
hunkeren naar de vrede, waarvan U de Koningin bent.
In
vertrouwen klagen wij U onze nood:
troost
ons in de smart, genees onze ziekten;
vervul
ons hart met berouw en liefde;
heilig
onze zielen.
Weet,
o bedroefd en onbevlekt Hart, dat Jezus voor uw heilige tranen niets
kan weigeren.
O
goede Moeder, moge onze tranen zich verenigen met de uwe opdat uw
goddelijke Zoon ons de genade schenke die wij zo vurig afsmeken.
Olie-, oliedomme staat
die leerlingen vanaf twaalf jaar
nog altijd letterlijk met A labelt of B. Welkom in het middelbaar!
Aan Vlaanderen een vraag: wanneer ligt de maatschappij volledig plat?
Is dat wanneer de notarissen en de senators staken?
Of als de loodgieters, de bakkers en de havenarbeiders niet opdagen?
Ah, inderdaad! Het land ligt op zijn gat als de dakwerkers nakateren,
als alle winkeliers hun schup afkuisen, als de onthaalmoeders
de luiers zelf aandoen, als koks hun kat sturen naar Nam Fong,
Mister Spaghetti en naar alle internaten.
En wie is nu het slimst, iemand die weet
waar de Aconcagua ligt (vraag uit De slimste mens ter wereld)
of wie het hele stroomschema kan tekenen en uitvoeren
voor een schoolkeuken, het Sportpaleis, Wetstraat-vergaderzalen?
Iemand die weet hoeveel een flamingo weegt of iemand die een tillift kan
bedienen zonder dat de bomma valt op koude tegels voor het licht uitgaat?
Wij moesten maar eens over A- en B-ministers praten.
Dan zouden ze misschien verstaan hoe het aanvoelt. Alsof wij tweede keus zijn,
alsof een stiel leren slechts een plan B kan zijn
voor als de A-richting iemand niet ligt, niet gaat.
Straks vraagt gij, Vlaanderen, nog losgeld voor het woord intelligent
dat gij al eeuwenlang gegijzeld houdt, alleen voor quizzers reserveert,
voor dokters, architecten, wetenschappers, voor mevrouw Michiels en advocaten.
Terwijl wij, trappenmakers, de hellingsgraad berekenen,
de ideale afstand tussen treden.
Kunt gij dat, Vlaanderen? En weet gij alles, zoals wij, mecaniciens,
over de juiste spanningskracht
op bouten van de nokkenas of hoe de distributieriem vervangen dient
voor een perfecte kleptiming?
Zolang gij, Vlaanderen, niet ook de vakman slim noemt
in kranten, spelprogrammas en journaals,
zijt gij de As in uw naam VlAAnderen niet waard.
Kelvin Kamau, Miguel Angel, Charlotte Sibaers, Amber Serresen, Nyano Van Mechelen,
[23] De majesteit van de onvergankelijke God hebben zij verruild* voor de afbeelding van de gestalte van een vergankelijk mens, en van vogels en van viervoetig en kruipend gedierte.
[24] Daarom heeft God hen prijsgegeven* aan hun onreine begeerten, zodat zij hun eigen lichaam onteren.
[25] Zij hebben de goddelijke waarheid verruild voor de leugen, en de schepping geëerd en aanbeden in plaats van de schepper; Hij is gezegend in eeuwigheid! Amen.
[26] Daarom heeft God hen prijsgegeven aan onterende hartstochten. Hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke.
[27] Eveneens hebben de mannen de natuurlijke gemeenschap met vrouwen opgegeven en zijn ze in lust voor elkaar ontbrand: mannen plegen ontucht met mannen. Zo ontvangen zij aan den lijve het verdiende loon voor hun afdwaling.
[28] En omdat zij zich niet verwaardigd hebben God te erkennen, heeft God hen prijsgegeven aan hun nietswaardige gezindheid, zodat zij alles doen wat niet te pas komt.
[29] Vervuld* zijn zij van allerlei ongerechtigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid; vol nijd, bloeddorst, ruzie, bedrog en kwaadaardigheid. Roddelaars zijn het,
[30] lasteraars, haters* van God, vermetel, verwaand, protserig, vindingrijk in het kwaad, ongehoorzaam aan hun ouders,
[31] onverstandig, onbestendig, zonder liefde en zonder mededogen. [32] En geheel en al bekend met Gods vonnis, dat wie zulke dingen doet de dood verdient, bedrijven zij deze misdaden niet alleen, maar juichen die ze die ook toe bij hen die ze begaan.
Rom 2, 5-9
[5] Met je botte en onboetvaardige gezindheid stapel je voor jezelf een kapitaal van toorn op tegen de dag* van de toorn, wanneer Gods rechtvaardig oordeel openbaar zal worden.
[6] Hij zal iedereen loon naar werken geven:
[7] het eeuwig leven aan hen die door standvastig het goede te doen, streven naar onvergankelijke heerlijkheid en eer;
[8] maar toorn en gramschap wacht hen die weerspannig de waarheid verwerpen en de ongerechtigheid omhelzen.
[9] Kwelling en benauwdheid wacht elke mens die het kwade bedrijft, de Jood in de eerste plaats, maar ook de Griek;
De eerste
lezing tijdens de katholieke mis van zaterdag 16/07/22
is duidelijk
bedoeld voor Poetin en trawanten:
Uit de profeet Micha 2,1-5.
Wee over hen die
onrecht beramen en in hun bed boze daden bedenken om die bij het eerste
morgenlicht te bedrijven, machtig als hun handen zijn.
Begeren zij
akkers, dan roven zij die, begeren zij huizen, dan nemen zij die! Zij leggen
beslag op de man en zijn huis, op de bezitter en op zijn bezit.
Daarom, zo spreekt
de Heer, ga Ik tegen dat soort lieden nu eens een boze daad bedenken,
iets dat gij niet
van uw nek kunt schudden, en rechtop gaan zult gij niet meer; het wordt
beslist een kwade tijd!
Op die dag zal men
een spotlied op u aanheffen en zal er een droevige klaagzang klinken:
'Wij zijn te
gronde gericht, totaal te gronde gericht! Het erfdeel van mijn volk geeft Hij
aan vreemden! Ach, Hij ontrukt het mij! Aan de goddelozen deelt Hij onze
akkers uit!'
Dan zult gij
niemand meer hebben die u een erfdeel toewijst in de gemeente van de Heer.
Em
várias communiações intimas,Nosso Senhor não tem deixado de
insistir neste pedido, prometendo ultimamente, et Vossa Santidade se
digna fazer a Consegração do Mundo ao Imaculado Coração de Maria
com menção especial pela Rússia e ordenar que em união com Vossa
Santidade e ao mesmo tempo,a façon também todos os Bispos do mundo,
abreviar os dias de tribulação com que tem determinado punir as
nações de seus crimes, par meio da guerra, da forme de várias
perseguições à Santa Igreja e a Vossa Santidade.
een pad onder de ogen van Maria
blz 248
Bij verscheidene intieme mededelingen heeft Onze Lieve Heer nietnagelaten aan te dringen op dit verzoek dat Hij onlangs heeftgedaan: dat uwe heiligheid zich zou verwaardigen de wereld toe tewijden aan het Onbevlekt Hart van Maria, met een specialevermelding voor Rusland. De opdracht is dat het gebeurt door allebischoppen van de wereld, samen met uwe heiligheid om zodoendede dagen van beproeving - waarmee besloten is dat de naties gestraft zouden worden voor hun misdaden zoals oorlogen en verscheiden manieren van vervolging van de H. Kerk en uweheiligheid te bekorten.
Wat ge te doen hebt, doe dat uit liefde, niet uit dwang.
Dwang veronderstelt inspanningen zonder liefde noch overtuiging, maar als de dwang die gij uw hart oplegt,kan bijdragen tot meerdere
Glorie van God, dan is hij goed, zeer goed; dan wordt hij een maatstaf.
Aarzel niet, want onder deze voorwaarden is dwang nauw verbonden met liefde.
Marguerite tot Jezus
Heer Jezus, wat gaat er met de wereld gebeuren en met de wereldse dingen?
Jezus tot Marguerite
Het ergste.
Marguerite tot Jezus
Maar Gij zijt Goed!
Jezus tot Marguerite
Men kan niet ongestraft blijven spotten met God die niet ophoudt uit te stellen. De tijdslimiet wordt van dag tot dag kleiner.
Marguerite tot Jezus
Maar de Liefde verandert niet: ze kan niet veranderen.
Jezus tot Marguerite
Ze zal nooit veranderen: Ze is wat Ze is. Maar heeft een Vader niet het recht streng op te treden tegen zijn kinderen die opstaan tegen zijn wet? Om hen tot het Leven terug te brengen, is er een totale ommekeer nodig van mijn Schepping, die door de mens vernield wordt. Ze was tot zegen voor hem, maar hij heeft er geen rekening mee gehouden. Beoordeel de omvang van iedere Hemelse tussenkomst om de mens tot de Werkelijkheid terug te brengen. Helaas! Velen zullen er het leven bij inschieten, en Ik kan niets voor hen doen.
Marguerite tot Jezus
Maar gij kunt alles.
Jezus tot Marguerite
Indien Ik zonder grenzen ben , zijn ook zij zonder grenzen in hun zonden.
Marguerite tot Jezus
Mijn God, ik schrijf dit alles niet graag op.
Jezus tot Marguerite
Doe het uit liefde, niet uit dwang.
Marguerite tot Jezus
Toen Gij bij ons verbleef, Jezus, hebt Gij uw Apostelen gekozen
om het goede nieuws van uw Barmhartige Liefde aan de wereld te brengen. Vandaag zijn uw Apostelen nog steeds aan het werk. Als men de goede werken beschouwt die doorheen de wereld opgericht worden en die overal edelmoedigheid, inspanningen en vooral veel liefde oproepen, kan ik toch bevestigen dat ik deze boodschappers aan het werk zie die Gij overal gezonden hebt om de Volkeren te evangeliseren. Betreffende Sodoma en Gomorra, hebt Gij gezegd dat, indien Gij slechts enkele rechtvaardigen vond , gij deze steden niet zoudt vernielen. Thans zie ik dat in de wereld van nu, ieder van uw leerlingen zonder drukte maar vastberaden, verschillende centra van liefde tot nieuw leven brengt: uw Werken, mijn God!
Jezus tot Marguerite
Het is omwille van deze Waarheid dat Ik tot nu toe, mijn Dag heb uitgesteld. Maar vergeet niet dat mijn Apostelen niet overal verwelkomd werden en dat ze mijn raad opgevolgd hebben: Waar men u niet verwelkomt, schudt daar het stof van uw sandalen af, vertrekt en vervolgt uw weg. In deze tijden van onheil zijn sommige Werken aan het aftakelen in hun opdracht die moeilijk wordt en ze schijnen gedoemd te mislukken. Hier en daar ziet men dat christenen de armen laten zakken. Het heil is hun niet meer duidelijk, want ze staan zonder leiders.
Marguerite tot Jezus
Kunt Gij hun armen niet ondersteunen?
Jezus tot Marguerite
Niet tegen hun wil ! in dergelijke omstandigheden heeft mijn Wil geen uitwerking.
Na een tijdje
Marguerite tot Jezus
Weet Ge,Jezus, ik zal mijn schrijfboek nooit volledig in orde krijgen.
Jezus tot Marguerite
Doe het uit liefde, niet uit dwang.
Dat is uw opdracht en uw werk.
Mijn liefdebloempje, ontvang mijn Zegen, en die van mijn Moeder.
Rachels
Vineyard is een
veilige plek om je leven te vernieuwen en opnieuw op te bouwen na het
trauma van abortus. De genezingsweekenden bieden een ondersteunende,
vertrouwelijke en niet-veroordelende omgeving waar vrouwen en mannen
de pijnlijke post-abortieve emoties kunnen verwerken.
Rachels
Vineyard kan helpen
om Gods liefde en barmhartigheid op een diep niveau te ervaren. Het
is een plaats waar mannen en vrouwen, vaak voor de eerste keer, hun
diepste gevoelens over abortus kunnen uiten en delen.
Rachels
Vineyard is een
plaats van verzoening. Deelnemers die een diepe boosheid ten opzichte
van zichzelf of anderen hebben gevoeld, ervaren er vergeving. Vrede
wordt er gevonden. Levens worden hersteld. Hoop en betekenis voor de
toekomst worden er ontdekt.
Een
Rachels Vineyard
Weekend is een kans om even weg te zijn van de dagelijkse
beslommeringen van werk en familie om te kunnen focussen op deze
pijnlijke tijd in je leven met behulp van een ondersteunend en
niet-veroordelend verwerkingsproces.
Deze
tijd weg geeft je de gelegenheid om het diepe rouwproces aan te gaan
en alle manieren waarop abortus je heeft geraakt aan te wijzen.
Rachels Vineyard
bevat een aantal krachtige oefeningen die je in staat stellen je
verdriet en pijn uit te spreken. De oefeningen helpen een verbinding
tot stand te brengen tussen de deelnemers, en tot de liefde van God.
De
oefeningen in dit weekend helpen deelnemers vergeving te aanvaarden
voor zichzelf en naar anderen toe. Er is ook de gelegenheid de band
met de kinderen die geaborteerd zijn te herstellen, en hen te
herdenken.
Het
is een weekend van hard werken, maar voor degenen die bereid zijn de
reis door hun verdriet te maken, zal er genezing zijn. Zij zullen
betekenis kunnen vinden in wat er is gebeurd en zullen God toestaan
die ervaring te veranderen in iets dat hoop, vrijheid en vrede
schenkt.
Rachels
Vineyard wordt
gegeven door mensen die intuïtief aanvoelen dat het leven kostbaar
is. Wij erkennen het verlies van dit onvervangbare leven en het
verdriet dat veroorzaakt wordt door het verlies van iemand die zo
intiem met ons verbonden was.
Rachels
Vineyard is bedoeld
om diegenen te helpen die hun weg proberen te vinden in de heel
normale manifestatie van verdriet. Rouwen en verdriet hebben zijn
zeer belangrijke fases waar we doorheen moeten om door te kunnen gaan
met ons leven. Wanneer dit proces voltrokken is, is er een nieuw
begin.
Rachels
Vineyard Nederland
Genezing
van pijn vanwege een abortus: R.k. hulpverlening voor verwerking van
abortus voor vrouwen en mannen gedurende een weekend.
DE
GESCHIEDENIS VAN HET ONTSTAAN VAN HET WONDER VAN DE AFBEELDING VAN DE
H. MAAGD IN GUADALUPE
De
tot de eerste bekeerde en gedoopte Mexicaanse christenen behorende
57-jarige Azteekse indiaan Juan Diego (1474 - 1548), die op zaterdag
9 december 1531 op zijn voettocht naar de missiepost om het feest van
de Onbevlekte Ontvangenis te vieren een zachte vrouwenstem hoorde die
hem op de meest lieflijke wijze riep: Juanito (het koosnaampje
voor Juan). Een mooie dame stond daar en maakte zich bekend als
Maria, de Onbevlekte en de Moeder van de ware God door wie alles tot
leven komt, de Schepper van alle dingen, die Heer van hemel en aarde
is.
Zij
wenste dat op deze plek, de Tepeyac, een Godshuis gebouwd zou worden
waar zij als moeder van alle mensen haar liefde en hulp kon geven.
Zij vroeg Juan Diego naar de bisschop te gaan in Mexico-Stad om haar
wens kenbaar te maken.
De
indiaan gehoorzaamde en bezocht diverse malen bisschop Zumarraga die
aanvankelijk twijfelde en om een teken vroeg.
De
hemel gaf gehoor: Juan Diegos oom, Juan Bernardino, werd doodziek
en hij moest een priester halen voor de laatste sacramenten. Onderweg
verscheen Maria hem bij de Tepeyac en vroeg de heuvel op te gaan naar
de plek waar zij hem de eerste keer ontmoette. Op die bevroren stenen
grond plukte hij vele bloeiende rozen die Maria zorgvuldig in zijn
tilma (schoudermantel) schikte. Hij mocht deze pas in de aanwezigheid
van de bisschop openen.
En
aldus gebeurde. Hij vouwde de tilma voor de verbijsterende bisschop
en de aanwezigen open en terwijl de rozen op de grond vielen werd de
afbeelding van Onze Lieve Vrouw zichtbaar op de tilma.
Tezelfdertijd
verscheen Maria aan de stervende oom Juan Bernardino die direct
wonderbaarlijk genas. De heilige maagd zei hem dat zij zijn neef had
opgehouden om hem met haar afbeelding op zijn tilma naar de bisschop
te zenden.
Zij
wenste te worden aangeroepen onder de naam: Onze Lieve Vrouwe van
Guadalupe, altijd Maagd.
De
dag daarop begon men direct met het bouwen van het Godshuis op de
aangewezen plek.
Op
26 december 1531 werd de kapel ingewijd en het beheer ervan
toevertrouwd aan Juan Diego, waar hij nog 17 jaar in een kleine kluis
leefde.
Op
30 mei 1548 overleed de ziener en werd bijgezet in de kapel.
Op
31 juli 2002 is Juan Diego door Paus Johannes Paulus II heilig
verklaard.
WETENSCHAPPELIJKE
ONDERZOEKINGEN OVER DE TILMA VANAF 1929 TOT HEDEN
In
1929 ontdekte de beroepsfotograaf Alfons Gonzales op een vergroting
iets in het rechteroog van Maria wat er uitzag als een menselijk
gezicht. In de loop van de volgende decennia werden door digitale
technieken nog 7 figuren in het oog van Maria ontdekt en tenslotte
stelde men vast dat in het oog van de moeder Gods zich een
authentiek, perfect beeld weerspiegelt van het gebeuren dat
plaatsvond toen Juan Diego de tilma voor het oog van de bisschop
opende.
In
1936 onderzocht professor Richard Kuhn een rode en gele vezel van de
afbeelding; op en in de vezel trof men geen spoor van kleurstof aan.
In
1946 bleek voor het eerst uit microscopisch onderzoek dat er geen
penseelstreken op de afbeelding te vinden waren, d.w.z. het is geen
schilderij.
In
1963 verklaarde de directie van de firma Kodak dat het eerder het
karakter van een foto had.
In
1979 concludeerden prof. Callahan en prof. Smith na vele infrarood
foto-opnamen van de tilma gemaakt te hebben dat de helderheid van de
kleuren en de wijze van verven onverklaarbaar zijn.
Bijzonder
is dat het grove materiaal van de tilma, gemaakt uit vezels van
cactusbladeren, lichtbreking veroorzaakt en daarmee een schijnbare
kleurverandering geeft bij waarneming vanuit verschillende
gezichtspunten.
Wetenschappelijke
onderzoekingen bevestigen: het gezicht, het kleed en de mantel zijn
niet door mensenhanden geschilderd.
De
Maagd van Guadalupe heeft zeven typische zwarte linten over haar
schoot; de Azteken wisten meteen de betekenis: deze vrouw is in
verwachting.
In
1995 deed professor pater Mario Rogas een hartslagonderzoek: op de
afbeelding waren in de buurt van de schoot hartslagen te horen en bij
de video-opnamen van regisseur John Bird werden bovendien op dezelfde
plek bewegingen zichtbaar zoals bij een vrouw in het laatste stadium
van zwangerschap.
De
gynaecoloog dr. Carlos Fernandez del Castillo concludeerde: de vrouw
op de afbeelding verwacht een kind dat met het hoofdje in de
linkerpositie in haar schoot ligt in de laatste fase van de
zwangerschap.
De
afbeelding geniet duidelijke bescherming van de hemel. Op 14 november
1921, gedurende de hoogmis van 10u30, explodeerde een tijdbom die in
een vaas met bloemen onder de beeltenis verstopt was. De ontploffing
rukte marmer en metselwerk aan stukken en versplinterde de prachtige
glasramen van de basiliek. Hoewel de explosie zeer krachtig was en
zelfs een zwaar ijzeren kruis verboog, bleef de beeltenis ongedeerd.
Zelfs het dunne glas waarachter de beeltenis van Onze Lieve Vrouw van
Guadalupe bewaard werd, was niet gebarsten.
HET
WONDER IN DE BASILIEK VAN ONZE LIEVE VROUWE VAN GUADALUPE OP 24 APRIL
2007
Op
24 april 2007 vond een nieuw wonder plaats in deze basiliek nadat
diezelfde dag de gemeenteraad van Mexico-Stad besloten had: de
abortus die tot dan toe verboden was, nu wettelijk toe te staan (tot
12 zwangerschapsweken).
Pater
Luis Matos gaf het zo weer: Op het einde van de H. Mis, die voor
de geaborteerde kinderen werd gevierd, vroegen de gelovigen zich af,
wat de H. Maagd van Guadalupe van hen verwachtte.
Terwijl
vele gelovigen fotos van de beeltenis maakten aan wiens voet de
vele pelgrims op een rolpad voorbijtrokken, begon de beeltenis van de
H. Maagd te vervagen en maakte plaats voor een bron van licht in de
vorm van een embryo. Met een overeenkomende vorm en een aanzienlijke
vergroting kon men de positie van het uitstralende licht inschatten,
dat werkelijk van de buik van de beeltenis van de H. Maagd uitging en
noch een weerschijnsel, noch een kunstproduct was. Het fenomeen
duurde een uur en getuigen konden het fotograferen.
Ingenieur
Luis Girault, die het zo opgenomen beeld onderzocht, bevestigde de
echtheid van het negatief en kon verklaren dat het noch bewerkt, noch
vervalst is. Hij verklaarde dat dit licht geen weerschijn vertoont,
maar letterlijk vanuit het binnenste van de beeltenis van de H. Maagd
uitgaat. Het daaruit komende licht is zeer wit, zuiver en intens en
van de gewoonlijke lichteffecten op fotos, die door flitslicht te
zien zijn, duidelijk te onderscheiden. Het licht wordt door een halo
omgeven en schijnt in het binnenste van de buik van de H. Maagd te
zweven. Deze lichtbron heeft de vorm en de lichaamsmaten van een
embryo. Als men dit beeld nog nauwkeuriger onderzoekt, kan men in het
binnenste van de lichtbron zekere schaduwzones waarnemen, die met de
kenmerken van een menselijk embryo in de moederschoot overeenkomen.
Is
het niet zo dat de moeder Gods opnieuw door deze zelfde tilma
ons wil attenderen op de heiligheid van het ongeboren leven vanaf de
conceptie en zo, ook langs deze weg, haar antwoord op abortus kenbaar
wenst te maken?
De
feestdag van O.L.V. van Guadalupe is op 9 december. Jaarlijks wordt
dit bedevaartsoord door 20 (twintig) miljoen pelgrims bezocht.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.