Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Feest van Don Bosco 31 januari
  • Paus: abortus en euthanasie zijn “extreme kwaden”
  • Abortus deel 3
  • Abortus deel 2
  • Abortus
  • Ivf, abortus, euthanasie….
  • Gebed gevraagd voor abortus en euthanasie
  • Koning Boudewijn de abortusbrief- 5 april 1990
  • Het Kroontje
  • De O antifonen voor Kerstmis
  • Noveen tot de heilige Charbel
  • Boodschap van 9 december 1977
  • Boodschap van 7 december 1977
  • Boodschap van 28 november 1985
  • Boodschap van 19 november 1965
  • Lourdes 23 oktober 2023
  • Voor deze tijd, even uit de Bijbel
  • Heb je Jezus gezien in de straten van New York?
  • De tien geboden van de hoop
  • 26 september De heiligen Cosmas en Damianus
  • Boodschap van 18 januari 1978
  • 19 AUGUSTUS FEESTDAG LOUYS FRARYN ANTWERPEN
  • Poëzie
  • Rabbi onthult de naam van de Messias.
  • Het gebed – van de hand van Matta al Maskin
  • De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • Noveen van het Kindje Jezus van Praag
  • Pinksteren
  • Boodschap van 3 december 1966
  • De Orde der Kleine Zielen
  • Jezus stelt zichzelf voor 19 april 1978
  • 11 februari 2023
  • 11 februari Onze Lieve Vrouw van Lourdes
  • Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen
  • We vieren Kerstmis
  • Zonde
  • Gebed tot het Kindje Jezus
  • Poëzie -3
  • Onze Lieve Vrouw van Syracuse
  • Poëzie -2
  • Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit
  • de eerste lezing van vandaag 16-07-2022
  • HEMELTERGEND
  • Noveen tot de H Geest
  • Een nederig gebed in de devotie tot het Kostbaar Bloed
  • Het gebed van Fatima
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Oorlog - oorlogen
  • Een gebed voor 2022
  • Nieuwjaarswens
  • Uit de biografie van Zr Lucia
  • Boodschap van 8 juli 1992
  • OLVrouw van Guadeloupe
  • de Paus
  • Gertrudis de Grote
  • En opmerkelijke KENTERING
  • 6 Juli H Godelieve van Gistel
  • 25 JUNI - 25 DECEMBER FEESTDAG KINDJE JEZUS VAN PRAAG
  • Psalm 74
  • DE OVERGAVE-NOVEEN-FR DOLINDO RUOTOLO
  • NEGENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ACHTSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZEVENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZESDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIJFDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • DERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • TWEEDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • EERSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet, Sint Jozef
  • 12 december OL V van Guadelupe
  • highly recommended - warm aanbevolen
  • MOEDER EUGENIA
  • Moederkes dag
  • 20 Juli Feestdag van de H ELIA
  • Lucy’s Fatima Vision
  • 6 Juli We vieren Sint Godelieve
  • Eerste brief Johannes gedateert rond het jaar 90 AD
  • **VERZUCHTING NAAR HET EEUWIG LEVEN **
  • Boodschap van 20 januari 1967
  • Zondag 8 december 2019 Uur van Genade van 12u tot 13u.
  • 29 SEPTEMBER ST Michaël
  • Krachtig gebed tot de Heilige Kleine Theresia van Lisieux
  • DE NAAM VAN MARIA...
  • 15 agustus Moederdag O.L.Vrouw tenhemelopneming
  • Het Kruisteken- de realiteit een krachtig gebed
  • De miraculeuze stem van de Heilige Clelia Barbieri
  • Eerste Communie
  • Veni, Creator Spiritus - Kom Schepper, Geest
  • Maand juni Toewijding aan het allerheiligst hart van Jezus
  • 22 MEI FEEST H RITA
  • Onze Lieve Vrouw der Schelde
  • H Charbel Makhlouf
  • Opmerkelijk interview Kennisdeling
  • Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Maand maart St Jozef maand
  • Boodschap van 21 februari 1994
  • Een studie verschillen tussen Islam en Christendom
  • Een tegennatuurlijke doodzonde
  • Moslim die priester wordt
  • eVEN WAT BIJBELSTUDIE
  • Nieuwjaarsdag 2010
  • Kerstmis 25 december
  • Stille nacht, heilige nacht
  • Heuglijk nieuws
  • 7 NOVEMBER H. WILLIBRORDUS
  • Pater Damiaan Heilig verklaard op 11 oktober 2009
  • Theresia van Lisieux - Kennisdeling van het sermoen
  • 30 SEPTEMBER 1978 DOOD PAUS JPI
  • Bekering van een zondaar , druk dit gebed af voor dagelijks gebruik
  • HET HEILIG SACRAMENT VAN MIRAKEL VAN HERCKENRODE
  • Aanbevolen om uit de duisternis te komen
  • Brief vanuit Chèvremont – Retraite te Beauraing
  • DE BIJBEL EN DE BOODSCHAP
  • Vrijdag 8 juni Feest van het Heilig Hart van Jezus
  • De Eerste Noveen in de Kerkgeschiedenis
  • Boodschap van 20 februari 1967
  • 8 april Beloken Pasen
  • Noveen Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet O Jozef
  • Noveen aan Sint Jozef
  • Pater Yves-Marie Legrain
  • Op weg naar Pasen
  • Love I en Love II
  • Boodschap van 16 januari 1992
  • Gebed van de H. Pius X tot Maria Onbevlekt Ontvangen
  • Nieuwjaar 2018
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Negende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Achtste dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zevende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zesde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vijfde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vierde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Derde dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Tweede dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Eerste dag
  • Roráte caéli
  • We naderen Allerheiligen
  • Bedevaart op 13 oktober 2017 OL Vrouw van Fatima te Tongerlo
  • Noveengebed van vertrouwen tot HET HEILIG HART VAN JEZUS
  • Pinksteren
  • Een verschijning van Maria in Colombia in de 18e eeuw.
  • 1 mei Feest van de arbeid – Feest van Sint Jozef
  • Voor onze voorouders in het Geloof
  • De Zeven Woorden van Jezus aan het Kruis
  • Wees gegroet O Jozef
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Wat zijt Gij goed, o Heer.
  • De Bron van het geluk
  • Een gebedje
  • Het Kerstgeheim
  • Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop
  • LITANIE VAN DE H.CHARBEL MAKHLOUF
  • Boodschap van 24 december 1992
  • Mededeling begin van Noveen
  • Elisabeth van de Drie-eenheid leert ons hoe heilig te leven
  • 8 december O.L.Vrouw Onbevlekte Ontvangenis
  • 20 NOVEMBER 2016 FEEST VAN CHRISTUS KONING
  • De Kleine Li
  • Het Vagevuur en de Hel een indruk
  • Boodschap van 29 oktober 1992
  • Boodschap van 24 oktober 1977 - ZEER ACTUEEL
  • 15 OKTOBER H.TERESIA VAN AVILA
  • Samenspraak tussen Jezus en Marguerite op 14 juli 1996
  • 5 OKTOBER Feestdag Zuster Faustina
  • Oktober maand van de Rozenkrans
  • Teresia van Lisieux
  • Smeekbeden tot de wenende Lievevrouw
  • 1 september Feest van Sint Gillis
  • Het Onze Vader verduidelijkt door Marguerite
  • 19 juni Feest van het H.Hart van Jezus
  • Kom, Schepper,Geest, daal tot ons neer
  • Noveen tot de Heilige Geest
  • Opmerkelijk het begin van een ommekeer
  • Boodschap van 3 januari 1968
  • Kerstmis
  • Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • Wees gegroet O Jozef
  • Goed om te weten
  • Bijzondere gebeden
  • "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • zeer actueel
  • Meimaand Mariamaand
  • 1 mei Feest van St Jozef Arbeider
  • Boodschap van 19 maart 1979
  • St Jozef kapel nieuwe wijk te Kapellen programma maart 2015
  • Boodschap van 31 mei 1978
  • De Mysteries van de Rozenkrans
  • 2 februari OL Vrouw Lichtmis
  • Welzalig wie de rechte wegen gaan
  • De geboorte van Jezus
  • Nieuwe Wijk te Kapellen bezoek meer dan waard
    Laatste commentaren
  • heel mooi en wederzijds (ria39)
        op Nieuwjaar 2018
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Welke plaats wordt er bedoeld met 15 km van Tabriz? (Hennekens)
        op Het Doopsel in de Kerk
  • DANK (ria39)
        op Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Wees gegroet O Jozef
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Boodschap van 19 maart 1979
  • MARY, SWEETEST OF ALL MOTHERS (Rita Biesemans)
        op "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • MDM (frank)
        op DE WAARSCHUWING WEERLEGT !!!!
  • MOOIE BLOG! (frank bultinck)
        op Boodschap van 3 december 1966
  • AT THE FOOT OF THE CROSS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • TO MARY, ARK OF THE NEW COVENANT (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • WHY HEAVEN IS CRYING (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • PRAYING THE ROSARY (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • OUR LADY OF SORROWS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • ODE AAN ONZE LIEVE VROUW (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zeker te bezoeken
  • Nature and Poetry
  • www.karmel.be
  • Luisteren naar Jezus
  • Legioen Kleine Zielen
  • Moeder van Vrede
  • Voor zieke kinderen
  • English blog Little Souls
  • Feest van de H.Barmhartigheid
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    movie
    www.bloggen.be/movie
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kwisfan
    www.bloggen.be/kwisfan
    WILLIBRORD
    Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
    24-05-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 3 december 1966

     

    Jezus zegt tegen Margeurite

     

    Ja, Maria, zuiver pronkjuweel van mijn hemel. Middelares tussen Mij en de mensen.

    Kanaal langswaar mijn genade tot bij de kinderen van de aarde vloeit.

    Maria, stralende Ster, heersend over al de zielen in de hemel en op aarde.

    Miskent haar macht niet, want ze is onmetelijk.

    Door haar zal de boze geest overwonnen worden. Bedenkt dan ook hoe belangrijk het gebed tot Maria is.

    De daden van de mensen hebben grotere waarde wanneer ze verricht worden in haar en door haar. Mijn Hart zindert van vreugde wanneer ze met haar moederlijke handen Mij uw gaven aanbiedt.

    Als ge beter het Hart van uw lieve Moeder kende, zoudt ge mijn liefdegave meer op prijs stellen. Bemint haar, schenk haar u zelf. Het is Mij veel aangenamer u uit haar handen te ontvangen. Kunt ge u voorstellen, dat Ik u zou verstoten wanneer zij Mij hulp en bijstand voor u vraagt?

    Wat is het bedroevend voor Mij wanneer ik mijn Onbevlekte Moeder zo verwaarloosd zie tot in de kerken toe. Geeft haar weer de verering die haar van rechtswege toekomt.

     

    Zij is mijn Moeder en de uwe. Verbindingsteken tussen ons.

    Ik zal genadig zijn voor degenen die haar oprecht liefhebben, haar die onophoudelijk bidt voor allen.

    Zij is de steunpilaar van mijn Kerk, niets ontsnapt aan haar waakzame blik.

    Zij is schrikwekkend voor de vijand.

    Vertrouw u aan Maria toe.

    Zij zal Mij uw noden, uw zorgen en uw vreugden brengen. Vertrouwt op haar.

    Bemint haar met dezelfde liefde waarmee ge Mij bemint.

    Ik zal er niet jaloers om zijn.

     

    24-05-2023 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    17-05-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Orde der Kleine Zielen

    De Orde der Kleine Zielen


    Onbekend is onbemind.

    De meeste mensen kennen de Orde der Franciskanen, de Orde van St Dominicus ( Dominikanen), de Orde der Jezuïeten, de Orde van de Karmelieten....

    Maar van een Orde der Kleine Zielen heeft tot nu toe slechts een klein aantal ooit een glimp opgevangen. Daarom is enige toelichting niet overbodig; en dat doen we best aan de hand van de Boodschap van Jezus.

    “ Ge zult de Orde der Kleine Zielen van Jezus’ Barmhartig Hart oprichten”.

    Vrees niet. Laat uw Jezus doen.

    Al wie de staat van volmaaktheid nastreeft zal uitgenodigd zijn toe te treden.

    Ik zal hun elke dag slechts een bloemenruikertje vragen, samengesteld met kleine offers en veel liefde en aangeboden tot mijn eer en glorie en voor de vrede in de wereld. “

    ( 01.04.1967)

    Misschien zullen velen geneigd zijn terug te deinzen als ze horen over het “Streven naar volmaaktheid”. De moderne valse profeten en onze media in ( kranten en TV) hebben jarenlang hun afbraakvisie op geloof en moraal verspreid, terwijl het Evangelie stelselmatig werd ondermijnd.

    Christus had ons gewaarschuwd:”Weest waakzaam; past op voor valse profeten”. Het heeft weinig gebaat. Daarom raden we allen aan de gehele Bergrede, ( Mt. Hfdst 5) ter hand te nemen. En in vers 48 lezen we Jezus’ aanbeveling:

    “ Weest dus volmaakt, zoals uw hemelse Vader volmaakt is”.

    Hoe we dit , met Gods hulp kunnen realiseren leren we in het Evangelie, en ook in de betrouwbare hedendaagse vertolking van het Evangelie, de Boodschap van Jezus’ Barmhartige Liefde, die jammer genoeg vaak veronachtzaamd wordt.

    “ Het werk van mijn Liefde begint met haar Boodschap. Men moet alles geven aan de Liefde”. ( 28.01.1970)

    Zo weten we dat de Orde der Kleine Zielen het Werk is van Jezus Liefde, waaraan we alles moeten geven.

    “ Geen lippendienst wil Ik, maar uw hart....

    “ Oprechte liefde, die zich in gebed , boete en zelfverloochening verkwikt aan de Bron, zal het eeuwig leven vinden in het heilig bezit van haar God”( 01.02.1967)

    “ Zoek Mij in uw wil

    Waak en houd u ieder ogenblik beschikbaar voor mijn oproep”( 03.02.1967)

    “ Beleef intens mijn liefdeboodschap..

    Win voor Mij andere zielen, door uw karaktervastheid, uw volharding, uw naastenliefde.

    Wees vol kinderlijke liefde jegens uw heilige Moeder....Zij weze voor u en de andere Kleine zielen het lichtbaken dat verlicht en naar het hemels geluk leidt”.( 09.02.1967)

    “Bezorgdheid om gebed en boete, zelfovergave aan de Liefde: ziedaar wat Ik u opleg. Dezelfde uitnodiging die mijn Moeder herhaalt bij haar bezoeken: bidt, bidt, doet boete”.

    ( 12.02.1967)

    “ Velen sidderen en beven als het op het leven aankomt. Sidder en beef gij om mijn leven in de zielen, want als ze Mij verstoten....(17.02.1967).

    “Wees niet zuinig met uw inspanningen voor Mij, uw Heiland.

    Wees standvastig in de hoop, sterk door mijn Liefde en beloften”.( 20.02.1967)

    “ Leef van mijn tedere Liefde.... verkwist uw tijd niet die u gegund is om lief te hebben....(23.02.1967)

    “Wees vurig en edelmoedig....

    Kniel vaak en aanbid in geest en waarheid de God van liefde en goedheid, die u met zijn gaven overstelpt. Weet ge dat door uw liefde onwrikbaar gesloten deuren opengaan om de Heer uw God te laten binnentreden?”. (27.02.1967)

    “ Wilt ge Mij aanroepen, wilt ge Mij wat vragen, mijn Hart staat wijd open voor u. Vraag voor uzelf, vraag voor allen.( 28.02.1967)

    “Wat de orde der Kleine zielen betreft:

    Één enkele meester : God

    Één enkele gids: mijn Moeder

    Één klein werktuig, gij;

    Één kleine weg, de overgave in mijn armen.

    De eerste vijand die moet overwonnen worden: het eigen ik.

    De eerste deugd die moet beoefend worden: de edelmoedigheid

    En zo zal de verovering van de zielen tot stand komen.

    Wat Ik hun geef moet Mij terugbezorgd worden, vermeerderd met de verdiensten die door de aanwending van de ontvangen gave werden verworven.

    De Liefde kan alles. Niets houdt haar tegen. (09.05.1967)

    Aan Marguerite, de Boodschapster en tegelijk een levend voorbeeld voor alle Kleine zielen, geeft Jezus voortdurend kostbare raad die ook wij kunnen gebruiken.

    “ Uw leven zal worden wat Ik wil dat het zal zijn. Totale onderwerping aan mijn Wil.

    De wereld moet het bewijs krijgen, dat de ziel in de moeilijkste situaties volkomen één kan en moet zijn met haar Schepper.

    Uw dagen dienen niet meer besteed aan genot, maar aan zelfverloochening, ge moet uw eigen wensen helemaal verzaken.

    Doe Mij dat genoegen, reageer met een “ja” op mijn werking.

    Gedenk dat Ik u liefheb en welke prijs Ik voor u heb betaald, gij niemendalletje, verloren in de onmetelijkheid van wat niet bestaat en aan wie mijn liefde het leven heeft geschonken.

    Denk eraan dat Ik, behalve uw ziel, nog andere zielen te beminnen en te redden heb.

    Ge moet met al uw krachten medewerken aan hun heil. Ik wil dat ge Mij helpt. Wees gelukkig om uw keuze.

    Zucht niet omdat de volgende dag onzeker is.

    Waaruit zal hij bestaan?

    Uit wat Mij zal behagen u te geven.

    Diep in uw hart is er een gevoel van nood. Waarom?

    Uw geluk moet erin bestaan, uit liefde tot Mij te lijden.

    Wees er gelukkig om, dat ge met die offers zielen kunt redden.

    Ik zeg u: overal zullen er kleine zielen zijn, kinderen die uit onze liefde geboren werden en in wie Wij met de liefde ook de edelmoedigheid zullen storten.

    Uw leven: één onophoudelijk hernieuwd gebed.

    Uw hart: mijn schuilplaats.

    In Mij: uw toevlucht ( 11.05.1967)

    “Wie zonder troost is, is daarom nog niet zonder genade.

    De beproeving brengt de harten tot rijpheid en toont Mij hoezeer ze Mij liefhebben.

    Zo weinig zielen blijven touw in de beproeving.

    Gij kind; wees sterk door al mijn tederheid. Vergeet nooit, dat in u het Leven is.

    Verhef uw hart tot Mij. Zoek Mij in uw hart.( 17.05.1967)

    “ Ge kunt niet veel tijd aan Mij besteden, zegt ge? Maar kind, al uw tijd behoort Mij toe. Schenkt ge Mij niet alles elke morgen?

    Geloof dan maar, dat er niets voor u overschiet.

    Ik neem alles van u over. En Ik kneed uw ziel met mijn bloed en verwek in u een nieuw leven waarvan Ik de Koning ben.

    Gij zult zegepralen, mijn getrouwen. Want Ik zal mijn erfenis niet prijsgeven aan indringers.

    Maar er moet gewerkt worden met gebed en onthechting.”( 19.05.1967)

    “ Ontvangt de vreugde van de Heer in zijn altijddurende liefde.

    Kruidt al uw daden met zuivere liefde, dat mijn genade niet ophoudt u te bezoeken.

    Bewaart voor eeuwig dit gebod in uw hart :” GIJ ZULT DE HEER UW GOD BEMINNEN MET ALLE KRACHTEN VAN UW ZIEL, MET GEHEEL UW HART, EN MET GEHEEL UW VERSTAND!”. ( 12.02.1968)

    “ Mijn kleine kinderen beroemen zich op het Hart van hun God.

    Daar waar liefde is, zijn er geen moeilijkheden meer. Alles vergaat, alles smelt weg in haar oneindigheid. Kind, ontvang elke kleine ziel met tederheid, wees een lichtje voor haar. De trouw, de edelmoedigheid zijn deugden die verdiend moeten worden, want zonder liefde ontbreken de menselijke en de goddelijke waarden. De hoogmoed is erger dan de dood der lichamen. Hij is de dood en het verderf van de zielen, hij lokt Gods straf uit over hen.

    Vreest de zonde. Bemint uw God en uw naaste in Hem. Het offer maakt deel uit van elk menselijk leven dat ernaar verlangt de hemelse glorie te bereiken. Offers in verhouding tot uw zwakke krachten, offers die noodzakelijk zijn om mijn gerechtigheid te verzoenen en zo de zielen te redden.

    Koester heilige verlangens en laat uw hart zich zo gereed maken voor de genade.

    Zoek niet de gave Gods die ge reeds bezit, tracht veeleer ze te bewaren in een zuiver hart.

    Weest zachtmoedig en geduldig, barmhartig naar mijn beeld.

    Laat de wolven huilen, want zo zal men ze aan hun werken herkennen, dode werken omdat ze liefdeloos zijn. ( 27.10.1969)

    “ Ik vraag om nederige kleine zielen, om de hoogmoed te bestrijden.

    Liefdevolle, om het gebrek aan de liefde te bestrijden.

    Edelmoedige, om de ikzucht te bestrijden.

    Kleine zielen die bidden, om te strijden tegen het gebrek

    aan gebed.

    Kleine zielen vol vertrouwen, om het pessimisme te bestrijden.

    Kleine zielen die zuiver zijn om de onzuiverheid te bestrijden.

    Kleine zielen die waarachtig zijn, om de leugen en de huichelarij te bestrijden.

    Kleine zielen met de geest van onderdanigheid, om de ongehoorzaamheid te bestrijden.

    Vurige kleine zielen, om de lauwheid en de lafhartigheid te bestrijden.

    Kleine zielen die zich zelf slachtofferen, om de ketterij te bestrijden.

    En aan ieder van hen vraag Ik een mateloze eerbied voor mijn Liefdesakrament.

    Ik wil geestdriftige verdedigers van dit zozeer door smaad getroffen sakrament.

    Laat u door deze liefdesvereisten niet afschrikken. Ik zal in zoetheid veranderen wat u bitter lijkt en Ik zal u mijn glorie deelachtig maken. ( 17.02.1970).

    Nog een kort besluit

    “Leef verbonden met uw God en met Zijn Wil.

    Bemin Hem met heel uw hart, met al uw krachten, met heel uw wil.

    Weet ge kind, beminnen is schenken wat moeite kost en niet enkel wat gemakkelijk is.”

    ( 18.07.1967)

    Jezus stierf op het Kruis , uit liefde.

    Jezus vraagt wederliefde, vertrouwen, overgave

    Jezus schenkt zichzelf aan u in de Eucharistie, helemaal.

    Schenk Hem geheel uw hart, uw leven, uw wil. Dit is de goddelijke Bron van eeuwig geluk, voor ieder die een kleine ziel wil zijn, innig verenigd met Jezus’ Hart.

    En zo kunnen we bidden als opdracht bij het begin van elke dag:

    Jezus, Maria, ik geef U mijn hart, kom met uw Hart in mij.

    Jezus, Maria, ik geef U mijn wil, kom met uw Wil in mijn wil.

    Jezus, Maria, ik schenk U mijn leven, kom met Uw Leven in mijn ziel.

    Ik dank U voor uw liefde, die alles omvat.

    Jezus, Maria , redt de zielen.

    JDC


    17-05-2023 om 08:43 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jezus stelt zichzelf voor 19 april 1978

    Boodschap van 19 april 1978

    Jezus tot Marguerite

    Ik ben de Vader der armen.

    Ik ben de Keizer der Volkeren.

    Ik ben de Liefdevorst.

    Ik ben de Verdediger van geringen en kleinen.

    Ik ben Gerechtigheid voor opstandigen.

    Ik ben Toevlucht en Vergiffenis voor zondaars.

    Ik ben het Goede en Ik zoek Mezelf in de zielen.

    Ik ben de Wraak van vervolgden en verdrukten.

    Vader der armen, Leider der volkeren en Liefdevorst zijn mijn mooiste titels.

    Ik ben het Lijden op het kruis, om te zuiveren en om recht te verschaffen.

    Ik vat Mijzelf samen in één Woord : Ik ben God !

    Ik heb de mens geschapen naar Mijn beeld. Een beeld dat weerkaatst wordt in een vervormende spiegel, die alleen het monsterachtige laat zien van de zielen die zich aan Satan hebben toevertrouwd. Ik ontmoet Mezelf alleen nog in de nederige van hart, in de strijder voor het Rijk van de Liefde hier op aarde!

    Voor hen die eenvoudig en zachtmoedig zijn, ben Ik Bescherming en Vader!

    Om het kwaad te ontwortelen zal ik heel hard moeten slaan; dan zullen de blinden zien en de doven horen, wat de gramschap van God is.

    19-04-2023 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 februari 2023

    Boodschap van Jezus op 11 februari 2023 om 7u35 aan Bernadette



    « Mijn Welbeminden,


    Aan iedereen die Mij leest en naar Mij luistert, begrijp dit goed :


    Ik ben tegen abortus.
    Ik ben tegen euthanasie.
    Ik ben tegen oorlog.

    Ik ben de Vrede en het Leven. Alle oplossingen moeten overwogen worden om de Vrede te creëren en alle mensen die Ik heb geschapen in leven te houden. Verzin geen excuses. Rechtvaardig uw gedrag niet wanneer het niet overeenkomt met wat Ik van u verwacht. Verschuil je niet achter anderen. Het is geen collectieve verantwoordelijkheid. Het is uw individuele en persoonlijke verantwoordelijkheid die op het spel staat.

    Geef goede raadgevingen aan anderen maar vertrouw op Mijn Raadgevingen en volg de huidige trends niet. Ik heb je altijd begeleid. Blijf Mijn Weg volgen zonder je te laten beïnvloeden door de trends van de wereld. Bedankt dat u Mijn Woorden in de praktijk brengt, ook al is het niet altijd gemakkelijk. »



    Dank u Jezus.


    Bernadette is een dame die woont in Thimister, in de buurt van Banneux, waar zij elke dag naar de mis gaat en helpt het heiligdom te verzorgen. Zij bezoekt ook de gebedsgroep rond Béatrice en begon zelf inspraken te krijgen toen we samen op bedevaart waren naar Medjugorje, meerdere jaren geleden. Het is een fijne, integere vrouw, gehuwd, perfect tweetalig (franstalig van origine, getrouwd met een vlaming en lerares nederlands). 

     

    Verenigd in gebed,

    12-02-2023 om 18:21 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 februari Onze Lieve Vrouw van Lourdes
    In België en Vlaanderen zijn er heel veel grotten van Lourdes. Ook in de tuin van de Paus in Rome in het Vaticaan staat er een grot. Ik ben als 50 jarige opgegroeid in een mengeling van devotie en heel grote kritiek tegenover deze devotie. Uiteindelijk heb ik voor het geloof gekozen, al is dit met veel vallen en opstaan en heb ik voor mezelf een aannemelijke uitleg en zingeving gegeven aan al die verhalen van Onze Lieve Vrouw van Lourdes.

    Vooreerst als ik het rozenhoedje dagelijks bid, is Onze Lieve Vrouw niet alleen een persoon, maar heel de Rooms Katholieke Kerk.

    Zo is Maria, de kerk, aan het zieke en arme meisje Bernadette verschenen. De Kerk komt zo een ziek en arm meisje en haar arme en zieke familie en regio ter hulp m.a;w. de kerk is "goed". Door Bernadette te helpen wordt heel de kerk in Frankrijk gered. Bernadette van haar kant liegt en steelt niet ondanks haar armoede. Bernadette blijft koppig volharden in goedheid.
    Heel die regio was toen in moeilijkheden. Er was de overgang naar nieuwe machines (trein, stoommachines, fabrieken...) Molenaars verloren hun werk. 

    Het eerste Vaticaans Concilie had plaats waarbij de Paus zijn sociale encycliek "rerum novarum" lanceerde. Hierbij bleef hij bij het ideaal van een familiale nijverheid met coöperatieven, een verbeterde versie van de middeleeuwse ambachten. Hij wees communisme en kapitalisme op hun gevaren. Ondertussen zijn deze sociale encyclieken al aangepast aan de huidige tijd.

     De bloei van Lourdes heeft welvaart gebracht aan de streek rond de Pyreneeën. Ik ken een vrouw (40'er) die elk jaar met haar gelovige moeder naar Lourdes ging. Hierdoor kan ze perfect Frans In de jaren '70, '80, werd zij gelovig op haar manier d.w.z. ze ging meer mee voor de sport en de wandelingen en de bergen dan voor het geloof.

    Lourdes is na Parijs de tweede hotelstad van Frankrijk.

    Wanneer een goed geest behouden blijft, komt er welvaart een welzijn in een regio



    Met dank aan Johan

    MARIA’s verschijningen te Lourdes, Frankrijk; 1858.

    Feest 11 februari

    Op 11 februari 1858 kreeg Bernadette Soubirous de eerste verschijning van ‘een vrouwe’, zoals ze zelf zei. Het meisje was de 14-jarige dochter van een werkeloze molenaar. Ze was arm en zo traag van begrip dat ze niet eens de antwoorden van de katechismus uit haar hoofd kon leren. Op 25 februari droeg de Vrouwe het meisje op naar de bron in de rots te gaan die daar vlakbij lag, en van het water te drinken en zich ermee te wassen. Bovendien gaf de Vrouwe te kennen dat er een kapel moest komen ter ere van haar zodat de mensen er naartoe konden gaan op bedevaart. Toen het kind ervan aan de pastoor vertelde, was deze aanvankelijk zeer terughoudend. Hij droeg het meisje op de Vrouwe te vragen naar haar naam. Zij kwam terug met het bericht dat de Vrouwe had gezegd: “Ik ben de Onbevlekte Ontvangenis.” Door dit antwoord geloofde de pastoor in de echtheid van de verschijningen. Vier jaar eerder had de paus het dogma afgekondigd van Maria’s Onbevlekte Ontvangenis. Maar dat een eenvoudig, dommig kind als Bernadette die woorden in de mond nam: dat kon ze eenvoudig niet van zichzelf hebben. Alles bijeen herhaalden zich de verschijningen achttien keer. De laatste vond plaats op 16 juli van datzelfde jaar.

    Nog geen veertien dagen later had de bisschop van Tarbes er al een commissie op gezet om te onderzoeken wat hier aan de hand was. Het duurde bijna drie jaar voor ze met haar eindoordeel kwam, dat het hier zeer waarschijnlijk authentieke verschijningen betrof. De gelovigen werd toegestaan naar die plek op bedevaart te gaan. Op aanwijzingen van Bernadette vervaardigde de beeldhouwer J. Fabisch een beeld van de Vrouwe dat vanaf 1864 een plaatsje kreeg in de grot van de verschijningen. In 1876 kon men de kerk inwijden die er gebouwd was. Vijfentwintig jaar later was ook de eronder liggende Rozenkranskerk klaar.

    Vandaag de dag komen er elk jaar zo’n twee miljoen mensen naar Lourdes, onder wie vele zieken die er meestal bemoedigd en getroost weer vandaan komen. Sinds de bedevaarten op gang zijn gekomen, zijn er zestig officieel erkende wonderen gebeurd. Van vele andere wonderbare gebedsgenezingen en verhoringen wordt nog onderzocht of zij als wonder kunnen worden erkend. Produceerde de bron op het moment van de verschijning een klein waterstroompje, tegenwoordig geeft ze ruim honderdduizend liter water per dag.

    Bernadette werd in 1925 zalig en in 1933 heilig verklaard († 1879; feest 16 april).



    Bron: Hh-3s

    2013
    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/ODN_130212_BliksemVaticaan?HKEY=839A65619D9908E0CFD5DD1E0DEBB231

    http://www.spiritdaily.com/pope2.htm

    10-02-2023 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerst en vooral een gezegend Kerstmis!

    We beginnen 2023 met goed nieuws! :)  

     

    Het Relikwieschijn van Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen!! Alleluja!!!  

    Allen daarheen om bij haar te gaan smeken en bidden om de kerk in België te bevrijden van de dwalingen, want door de dwalingen vinden vele niet meer de lift naar de Hemel. 

    De lift waar Theresia Van Lisieux over sprak.. Samen met de Zalige Anna Bartholomeus en de Heilige Kleine Theresia Antwerpen bevrijden van de dwalingen, dat moet lukken!! 

     

    Op 19 september komt het relikwieschijn dus van Theresia Van Lisieux naar de Karmel Rosier in Antwerpen. 

    Er zijn nog anderen plaatsen waar het relikwieschijn naar toe zal gaan, zoals de Basiliek in Brussel. 

     

    Hoe komt dat? 

    Om de twee jaar, kiest de Unesco enkele persoonlijkheden uit die, ieder op zijn manier, een wereldwijde uitstraling hebben en menselijke waarden bevorderen in dienst van de vrede. Vanuit Lisieux, heeft Frankrijk, gesteund door België en Italië, Thérèse van Lisieux voorgesteld. Zij is geboren in 1873 en gestorven in 1897. Haar geschriften hebben het geestelijk leven getekend van miljoenen mensen wereldwijd. En de Unesco heeft de kleine Thérèse weerhouden.


    Op 2 januari 2023 vieren we de 150ste verjaardag van haar geboorte. Thérèse is vooral gekend door haar geschriften. Dit Unescojaar is een kans om de boodschap van het leven van Thérèse, een boodschap van liefde en vrede wereldwijd te laten klinken. Door de diepte van haar leven spreekt zij een taal die alle grenzen overschrijdt: de taal van de Liefde.

     

    De genezing van Maria Pellemans bij het graf van de H. Theresia, op 22 maart 1923, kan je op deze link lezen. 

    https://therese2023.be/welkom/waarom-therese2023/maria-pellemans/ 

     

    Maar zet 19 september 2023 maar al in de agenda. Deze kleine Heilige komt dus naar Antwerpen. :)


    Bisschop Lode Van Hecke van Gent opent op 15 januari 2023 een speciaal jaar voor de heilige Thérèse van Lisieux.

    Thérèse van Lisieux © karmel


    Thérèse van Lisieux © karmel


    Met een feestelijke eucharistieviering in de karmelietenkerk aan de Gentse Burgstraat waarin de bisschop van Gent Lode Van Hecke voorgaat, opent de Vlaamse Karmel op zondag 15 januari 2023 om 10 uur het speciale jaar dat de Unesco heeft uitgeroepen rond de figuur van Thérèse van Lisieux. Het koor Psallentes zorgt voor de muzikale ondersteuning van de viering. Met het Thérèse-jaar wordt herdacht dat de populaire Franse karmelietes 150 jaar geleden werd geboren. De Vlaamse Karmel zal die gebeurtenis een jaar lang met verschillende activiteiten herdenken, met bijzondere aandacht voor thema’s als internationale solidariteit, vrede, de positie van de vrouw en de culturele betekenis van Thérèse. 

    Balletvoorstelling


    De karmelieten van Brugge starten hun activiteiten op zondag 26 februari 2023 met een oecumenische gebedsviering in de Sint-Salvatorkathedraal. De komende tijd is er in de Vlaamse Karmel onder meer een fototentoonstelling uit Lisieux te zien, vinden er lezingen en retraites plaats en volgt in de zomer een bijzondere balletvoorstelling rond de figuur van Thérèse. In september komt het reliekschrijn van de heilige Thérèse naar Vlaanderen. De Vlaamse karmelieten werken voor dit gedenkjaar samen met een speciaal comité van de Heilig Hartbasiliek van Koekelberg in Brussel.

    Thérèse van Lisieux


    Marie-Françoise Thérèse Martin (1873-1897) groeide als de heilige Thérèse van Lisieux uit tot een van de bekendste en populairste heiligen van de 20ste eeuw. Zij werd geboren in het Normandische stadje Alençon. Vanaf haar vroege puberteit was zij overtuigd van haar roeping om kloosterlinge te worden. Zij wilde intreden in het karmelietessenklooster in Lisieux (Normandië), net als twee zussen Thérèse hadden voorgedaan en een derde zus na haar zou doen. Op haar vijftiende begon haar kloosterleven, met speciale toestemming van de lokale bisschop omdat zij daar eigenlijk nog te jong voor was. Op 24-jarige leeftijd werd tuberculose geconstateerd, waaraan ze uiteindelijk ook overleden is. Haar laatste woorden waren: Mijn God, ik hou van U.

    Populair


    Thérèse van Lisieux veroverde kort na haar dood de wereld met de publicatie van de geestelijke autobiografie die zij schreef: Het verhaal van een ziel. Het boek verscheen in meer dan vijftig talen en werd een bestseller. Na haar heiligverklaring in 1925 riep paus Joannes Paulus II in 1997 Thérèse van Lisieux uit tot kerkleraar. Nog steeds is er in vrijwel iedere Franse parochiekerk een beeld van Thérèse te vinden en wordt zij in de internationale gemeenschap van de Karmel gekoesterd als een van de meest geliefde heiligen van de kloosterorde. Ook buiten katholieke kringen geniet Thérèse veel populariteit.


    Bron: Karmel Vlaanderen



    Bijlagen:
    https://therese2023.be/welkom/materiaal/noveen-van-vertrouwen-ter-ere-van-de-heilige-therese-van-het-kind-jezus/   

    01-01-2023 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We vieren Kerstmis

    Lofprijzing

    Eer aan God in de hoge,

    schepper van hemel en aarde.

    Hij schenkt ons leven, licht en liefde.

    Hij schenkt ons zijn Zoon,

    die ons bevrijdt.

    Vrede op aarde onder mensen

    die handen reiken van volk tot volk

    en zich verzoenen met elkaar

    tot een wereld zonder grenzen.

    Mensen in wie Hij welbehagen heeft,

    om hun inzet voor vrijheid en gerechtigheid

    en om hun streven naar eerbied

    voor alles wat in zijn schepping leeft.

    Eer aan God in de hoge,

    want Hij sluit een verbond

    met de kleinen en de zwakken

    en met allen die aan zijn boodschap gestalte geven.

    Vrede op aarde aan alle mensen

    en zalig zij die vrede stichten,

    want zij worden kinderen van God genoemd.

    Moge Hij welbehagen vinden in ons,

    als volk onderweg,

    in het voetspoor van Jezus,

    onze Messias en onze Heer. Amen.

    25-12-2022 om 10:16 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonde

    BESTAAT ‘ZONDE’ NOG?



    VELEN, OOK GELOVIGEN, VRAGEN ZICH AF: IS ER NOG ZONDE EN WAT IS DAT DAN?



    • Lasterlijke uitspraak tegen de Heilige Geest ( bijv. Jezus is niet de Zoon van God)

    • De zonde van de rebellie = opstandig zijn

    • De zonde van verdeeldheid (bijv. verschillende data voor Pasen = katholieken, protestanten en orthodoxen)

    • De zonde van perversie = seksueel verderf en tegennatuurlijkheid die een gruwel is in Gods ogen

    • De zonde van vooroordelen

    • De zonde van minachting, verachting

    • De zonde van corruptie

    • De zonde van hoogmoed en trots

    • De zonde van rancune (haat)

    • De zonde van verontwaardiging en boosheid

    • De zonde van vijandschap

    • De zonde van ontaarding

    • De zonde van lethargie = desinteresse, slaapzucht

    • De zonde van lasterpraat (achterklap)

    • De zonde van een verkeerd oordeel

    • De zonde van roddel

    • De zonde van het niet-vergeven

    • De zonde van het gebrek aan naastenliefde, ...

    21-11-2022 om 09:27 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebed tot het Kindje Jezus

    In het heiligdom van het Kindje Jezus bij de Paters Karmelieten te Arenzano ( Italië) wordt volgend gebed iedere avond gezegd:

    Goddelijk Kindje Jezus,

    Allen die u aanroepen vervult Gij met uw genade, zie ons neergeknield voor uw heilig beeld en luister naar ons gebed.

    Wij bevelen U alle behoeftigen aan die zich toevertrouwen aan uw Goddelijk Hart.

    Strek over hen Uw machtige hand uit en sta hen bij in hun nood.

    Strek Uw hand uit over de zieken, om hen te genezen en hun lijden te heiligen;

    over de bedroefden om hen te troosten;

    over de zondaars om hen naar het licht van uw genade te trekken;
     
    over alle gebroken van hart die U aanroepen en vertrouwen op uw liefdevolle hulp.

    Strek nog Uw zegende hand over ons uit.

    Geef, o Kleine Koning, de schatten van uw barmhartigheid aan heel de wereld en bewaar ons nu en altijd in Uw liefderijke genade! Amen.

    07-11-2022 om 08:50 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poëzie -3

    PROTESTLIED VAN LOTTE DODION

    Maak van je hart een stakingspost
    waarin je kost wat kost je vuur
    brandend houdt. Omdat er simpelweg geen alternatief is.
    Weiger je uitdoofscenario. Laat de toekomst niet
    als een stolp over je heen trekken. Duw terug.
    We hebben je nodig.

    Voed je vlammen.
    Tot je hart als een kloppend protestlied uit je keel klinkt
    zich de lucht inzingt als een spreekkoor
    waarin nu elk moment een ander in kan vallen.
    En nog een. Hoor. Je bent niet alleen.

    Zie je hoe de nacht een stadion is geworden
    waarin wij die dachten veilig thuis te zijn gekomen
    nu worden uitgedaagd tot een uitmatch
    tegen sterren die ons ongunstig staan.

    We zouden forfait kunnen geven omdat zij zich zo hoog ophemelen
    maar niets, niemand straalt zo dichtbij als wij dat kunnen
    wanneer we staan voor waar we in geloven. Dus.

    Blaas je hart aan.
    Spreek het toe. Word Vuur. Vuur. Vuur.

    06-11-2022 om 11:50 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze Lieve Vrouw van Syracuse
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Smeekbeden tot de wenende Lieve Vrouw


    Lieve Vrouw van Syracuse, die om ons, uw kinderen, in tranen uitgebarsten zijt, laat u troosten door een hulpbehoevend gebed. Wij hebben u zo nodig.


    Schenk ons het licht dat afstraalt uit uw zachte ogen, schenk ons de warmte die uitgaat van uw bekommerd moederhart, schenk ons de sterkte van de innerlijke rust, gij die toch de Koningin van de Vrede zijt.


    Al onze zorgen vertrouwen wij u toe: wat ons aan pijn en smart is toegedacht en door uw hand verzacht, misschien genezen wordt; wat ons gemoed bezwaart en in uw Hart gelouters of gelenigd wordt; wat onze ziel bedreigt en uw genaderijkdom opvangen of afwenden zal.


    Wat gij, tot schreiens toe bewogen, uw Zoon vragen oogt, kan door een God die Liefde is niet afgewezen worden.


    Verenig daarom uw tranen met de onze, lieve Moeder in de hemel, maak een zegenend gebaar, laat uw Hart aan het woord en spreek met Jezus over de gunst die wij u afsmeken.


    Lieve Vrouw van Syracuse, Wenende Moeder van Barmhartigheid, onntferm u over ons. Amen.


    ( gebed van de heer Ernest Luyten zaliger gedachtenis)


    Wenende Moeder,

    wij hebben U nodig!

    Wij vragen het licht dat uw goedheid uitstraalt;


    Wij smeken om de kracht van uw Hart;


    Wij hunkeren naar de vrede, waarvan U de Koningin bent.


    In vertrouwen klagen wij U onze nood:

    troost ons in de smart, genees onze ziekten;

    vervul ons hart met berouw en liefde;

    heilig onze zielen.


    Weet, o bedroefd en onbevlekt Hart, dat Jezus voor uw heilige tranen niets kan weigeren.


    O goede Moeder, moge onze tranen zich verenigen met de uwe opdat uw goddelijke Zoon ons de genade schenke die wij zo vurig afsmeken.


    ( gebed van Mgr Baranzini).

    17-09-2022 om 15:14 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poëzie -2

    Losgeld

    Olie-, oliedomme staat
    die leerlingen vanaf twaalf jaar
    nog altijd letterlijk met ‘A’ labelt of ‘B’. Welkom in het middelbaar!
    Aan Vlaanderen een vraag: wanneer ligt de maatschappij volledig plat?
    Is dat wanneer de notarissen en de senators staken?
    Of als de loodgieters, de bakkers en de havenarbeiders niet opdagen?
    Ah, inderdaad! Het land ligt op zijn gat als de dakwerkers nakateren,
    als alle winkeliers hun schup afkuisen, als de onthaalmoeders
    de luiers zelf aandoen, als koks hun kat sturen naar Nam Fong,
    Mister Spaghetti en naar alle internaten.
    En wie is nu het slimst, iemand die weet
    waar de Aconcagua ligt (vraag uit De slimste mens ter wereld)
    of wie het hele stroomschema kan tekenen en uitvoeren
    voor een schoolkeuken, het Sportpaleis, Wetstraat-vergaderzalen?
    Iemand die weet hoeveel een flamingo weegt of iemand die een tillift kan
    bedienen zonder dat de bomma valt op koude tegels voor het licht uitgaat?
    Wij moesten maar eens over A- en B-ministers praten.
    Dan zouden ze misschien verstaan hoe het aanvoelt. Alsof wij tweede keus zijn,
    alsof een stiel leren slechts een plan B kan zijn
    voor als de A-richting iemand niet ligt, niet gaat.
    Straks vraagt gij, Vlaanderen, nog losgeld voor het woord ‘intelligent’
    dat gij al eeuwenlang gegijzeld houdt, alleen voor quizzers reserveert,
    voor dokters, architecten, wetenschappers, voor mevrouw Michiels en advocaten.
    Terwijl wij, trappenmakers, de hellingsgraad berekenen,
    de ideale afstand tussen treden.
    Kunt gij dat, Vlaanderen? En weet gij alles, zoals wij, mecaniciens,
    over de juiste spanningskracht
    op bouten van de nokkenas of hoe de distributieriem vervangen dient
    voor een perfecte kleptiming?
    Zolang gij, Vlaanderen, niet ook de vakman slim noemt
    in kranten, spelprogramma’s en journaals,
    zijt gij de A’s in uw naam VlAAnderen niet waard.’

    Kelvin Kamau, Miguel Angel, Charlotte Sibaers, Amber Serresen, Nyano Van Mechelen,

    Inne Michiels, Ruth Lasters

    Spectrumschool, Deurne

    01-09-2022 om 08:37 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit

    Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit

    Rom 1, 23-32

    [23] De majesteit van de onvergankelijke God hebben zij verruild* voor de afbeelding van de gestalte van een vergankelijk mens, en van vogels en van viervoetig en kruipend gedierte.

    [24] Daarom heeft God hen prijsgegeven* aan hun onreine begeerten, zodat zij hun eigen lichaam onteren.

    [25] Zij hebben de goddelijke waarheid verruild voor de leugen, en de schepping geëerd en aanbeden in plaats van de schepper; Hij is gezegend in eeuwigheid! Amen.

    [26] Daarom heeft God hen prijsgegeven aan onterende hartstochten. Hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke.

    [27] Eveneens hebben de mannen de natuurlijke gemeenschap met vrouwen opgegeven en zijn ze in lust voor elkaar ontbrand: mannen plegen ontucht met mannen. Zo ontvangen zij aan den lijve het verdiende loon voor hun afdwaling.

    [28] En omdat zij zich niet verwaardigd hebben God te erkennen, heeft God hen prijsgegeven aan hun nietswaardige gezindheid, zodat zij alles doen wat niet te pas komt.

    [29] Vervuld* zijn zij van allerlei ongerechtigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid; vol nijd, bloeddorst, ruzie, bedrog en kwaadaardigheid. Roddelaars zijn het,

    [30] lasteraars, haters* van God, vermetel, verwaand, protserig, vindingrijk in het kwaad, ongehoorzaam aan hun ouders,

    [31] onverstandig, onbestendig, zonder liefde en zonder mededogen. [32] En geheel en al bekend met Gods vonnis, dat wie zulke dingen doet de dood verdient, bedrijven zij deze misdaden niet alleen, maar juichen die ze die ook toe bij hen die ze begaan.

    Rom 2, 5-9

    [5] Met je botte en onboetvaardige gezindheid stapel je voor jezelf een kapitaal van toorn op tegen de dag* van de toorn, wanneer Gods rechtvaardig oordeel openbaar zal worden.

    [6] Hij zal iedereen loon naar werken geven:

    [7] het eeuwig leven aan hen die door standvastig het goede te doen, streven naar onvergankelijke heerlijkheid en eer;

    [8] maar toorn en gramschap wacht hen die weerspannig de waarheid verwerpen en de ongerechtigheid omhelzen.

    [9] Kwelling en benauwdheid wacht elke mens die het kwade bedrijft, de Jood in de eerste plaats, maar ook de Griek;

    Bron: Bijbel Willibrordvertaling

    15-08-2022 om 15:17 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de eerste lezing van vandaag 16-07-2022


    Beste,

    De eerste lezing tijdens de katholieke mis van zaterdag 16/07/22

    is duidelijk bedoeld voor Poetin en trawanten:





    Uit de profeet Micha
     2,1-5.

    Wee over hen die onrecht beramen en in hun bed boze daden bedenken om die bij het eerste morgenlicht te bedrijven, machtig als hun handen zijn.

    Begeren zij akkers, dan roven zij die, begeren zij huizen, dan nemen zij die! Zij leggen beslag op de man en zijn huis, op de bezitter en op zijn bezit.

    Daarom, zo spreekt de Heer, ga Ik tegen dat soort lieden nu eens een boze daad bedenken,

    iets dat gij niet van uw nek kunt schudden, en rechtop gaan zult gij niet meer; het wordt beslist een kwade tijd!

    Op die dag zal men een spotlied op u aanheffen en zal er een droevige klaagzang klinken:

    'Wij zijn te gronde gericht, totaal te gronde gericht! Het erfdeel van mijn volk geeft Hij aan vreemden! Ach, Hij ontrukt het mij! Aan de goddelozen deelt Hij onze akkers uit!'

    Dan zult gij niemand meer hebben die u een erfdeel toewijst in de gemeente van de Heer.