Foto
Inhoud blog
  • Op zoek naar coachdirk?
  • IM Lanzarote 2018
  • Ironman Vichy
  • 70.3 Lanzarote
  • Embrun 2016 - Hot - Hotter - Hottest
  • Voorbeschouwing Embrunman 2016
  • Wedstrijdverslag Hawaii 2015
  • IM Lanzarote 2015
  • Wedstrijdverslag IM Lanzarote 2014
  • Voorbeschouwing IM Lanzarote 2014
  • Wedstrijdverslag IM Lanzarote
  • Voorbeschouwing IM Lanzarote 2013
  • wedstrijdverslag roth 2012
  • overzicht trainingen 01/11/2011 - 19/05/2012
  • wedstrijdverslag IM Lanzarote
  • specifieke periode III - week 23-27
  • Specifieke periode II Lanza week 17-22
  • specifieke periode I Lanza
  • tussenevaluatie na eindejaarscorrida Leuven
  • marathon Eindhoven
    Mijn favorieten
  • Machel triatlon team
  • Atletiekclub ACKO
  • Blog Machels Triatlon Team
  • 3 athlon.be
  • triathlon links belgie
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn sportbelevingswereld

    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. laatse rechte lijn naar alpe d'huez - Eupen
    Verleden week de 70.3 in Rapperswille meegedaan. Goed uitgerust naar de wedstrijd toegeleefd. Goed gezwommen, goed gefietst en goed gelopen naar mijn gevoel. Ik wou vooral iets frisser beginnen lopen, dus iets meer gedoseerd tijdens het fietsen. Tot km 14-15 in het lopen ging het zeer lekker, dan kwam het tekort aan loopkilometers toch naar boven. Om maar te zwijgen van de bebloede voet, het scheelde niet veel of ik was niet eens gestart. Voor de zwemstart mijn voet gesneden in het water. Heeft me wat voorzichtiger doen starten en ook wat focusverlies. Maar bon al bij al zeer positieve ervaring, mooie wedstrijd daar in Rapperswill, een aanrader. Het was dan ook mijn weer, zonnig en warm.
    Deze week gerust, vandaag meegedaan in sterrebeek scott2runloop 15.4km. Bedoeling was tempo3-loop aan zelfde hartslag als verleden week maar eens zien wat het tempoverschil is. Het gevoel van inspanning was idem, de hartslag toch 5-10 tal slagen hoger (door het rusten?) en de snelheid lag op avg 14.7 - 4'03". Goed om weten om een prognose voor de marathon van eindhoven te maken later. De 21km van zaventem zal de start van de voorbereiding zijn en een vergelijkbare test als vandaag.
    Maar nu is het nog 6 weken focussen op fietsen-fietsen-fietsen, vooral dan klimmen aan bepaalde hartslag.
    Ik ben nu overgeschakeld naar trainingsblokken van 10dagen inspanning-4 dagen rustiger ipv de al enige jaren 3weken opbouw-1 week rust.
    Benieuwd wat dit zal geven...
    Alles nog eens uittesten om dan een perfect plan voor IM Lanzarotte 2012 op te maken, dat is het resterende doel van 2011. De snelheidswinst is er niet gekomen, ik ben al blij met de geleverde prestaties en vooral de frissere conditie door het aanzienlijk minder trainen. Nu voor enkel 1/2 is dit nog wel ruim voldoende, de basis is goed en we hebben ze onderhouden.
    Next update na alpe d'huez, waar ik vooral wil genieten van de week vakantie met de familie. Dus wil ik zo goed mogelijk getraind zijn om zo fris mogelijk te eindigen.

    12-06-2011 om 17:10 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    16-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/2 Leuven 2011
    Wat te onthouden van deze wedstrijd:
    • swim: zeer lang geleden dat ik een dergelijk mooie tijd gezwommen heb: dank zij goede startplaats en vooral een goed zicht! ik heb verleden jaar gelijk ne blinde mol gezwommen besef ik nu. Daarbij eindelijk een goede ademhalingstechniek-dril in open water en bingo 50 ste uit het water
    • T1: tijd genomen om vest aan te doen want ne kouwelijke mens als ik heb dat nodig als het geen 18-20°C is. Remember Stein vorig jaar...
    • Bike: aanloopronde rustig ingelopen op hartslag, wetende dat het windop is dus gevoel kon niet goed zijn. Ronde1: mooi groepje gevormd van een 10 tal man waar niemand stayerde, steeds voorlaatste of laatste en steeds moto bij ons. Ronde 2: de 2 man voor mij kregen het moeilijk, ik moest teveel naar mijn goesting inhouden dus hup naar de kop. Daar een 5 al km met hartslag iets te hoog, maar gevoel was goed. Einde Ronde2: oei nu beginnen de mannen gaas te geven, een andere sterkere groep haalt ons in... moeten lossen, eten en terug hartslag zoeken. ronde 3: hartslag 5-10 te laag, doch niet hoger te krijgen, verdomste wind, kou, mijn weer niet. Maar bon niet forceren of panikeren, mijn onderdeel moet nog komen (hoop ik). Ondertussen rijd ik wel stuk trager, benen lopen voller dan ik wil en mannen passeren mij, ziet er objectief gezien niet goed uit.
    • T2: op mijne blauwe bak moeten gaan zitten daar anders kramp in de benen om loopschoenen aan te doen... tja we zullen maar rustig vertrekken met lopen, oei 1 gelleke laten vallen, foert al teveel tijd verloren....weg
    • run: ronde 1: rustig de benen laten werken, ontspanning zoeken in het lopen en hopen dat er nog iets goed uit komt. Hartslag zit waar hij moet, en na 1 gelleke halfweg begint het eindelijk wat te beteren. ronde 1 29'50", oei das traag, ik hoop op een negatieve split want anders ga ik hier nog meer dan 1h30 lopen op deze 20k. ronde2: gevoel is beter, gaat vlotter, begin er een paar in te halen maar dat gaat niet zo vlot als in andere wedstrijden, halfweg terug gel, ik mis dus laatste gel voor laatste ronde maar besluit de 2 laatste bevooradingen cola te nemen. ronde 2 58'55", oef toch een beetje negatieve split.... bevoorading, geen cola meer. Oei ramp want de tank zal leeggeraken. Ik reken uit dat ik toch aan de laatste bevoorading moet raken en besluit wat trager te lopen(of ik geraak er niet schat ik in). Goed geraden want een 200 tal meter voor die bevoorading zwarte puntjes voor mijn ogen en leegleegleeg. 2 cola's, stappen, leegdrinken en rustig terug vertrekken. ok de energie komt beetje terug maar natuurlijk komt dit niet meer goed.... velen halen mij terug in en na 1h33 lopen finish in 4h26.
    Besluit: geen topprestatie, de prestatie is een gevolg van:
    • minder looptrainingen deze winter, dus de loopconditie is minder dan anders
    • koud weer vreet energie bij mij, weeral bewezen.
    • mijn voedingsplan klopt, ik ken mezelf goed op dat vlak
    • zwemmen: zit goed, waar ik wou
    • bike: is eigenlijk ook niet slecht, maar leer toch nog meer op hartslag te rijden: kijken naar een ander of groep=cash betalen! volgende winter werk voor lanzerote!
    • run: als ik niet onozel doe op de fiets en wat specifieker train komt dat wel goed. mss na eupen voor het jaar af te sluiten een loopdoel instellen (marathon in oktober??) Het overwegen waard maar dat doe ik later...
    Nu rust, want dit heeft meer energie gekost dan ik wou, opbouw naar rapperswil. Hopelijk is het daar snikheet



    16-05-2011 om 19:22 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage Antibes
    Voor de totalen achteraf: 570km gefietst, 34km gelopen en 14 gezwommen.29h45min trainingsarbeid en belangrijk: 9500hoogtemeters op de fiets.
    Nog belangrijker: sterker geworden. Alée dat denk ik toch... Volgende zondag clubkampioenschap, eerste intensieve test. Het zal pijn doen maar ik ben echt benieuwd hoe ik dat ga verteren. Heb nog een beetje een dubbel gevoel. Om van dit jaar een "snelheidsjaar" te maken ben ik eigenlijk nie goed bezig. Nog teveel volume aan het draaien en te weinig interval. Maar ja ne mens doet nu eenmaal wat hij graag doet... Toch probeer ik daar vanaf nu verandering in te brengen.
    Binnenkort inschrijven voor Lanzerotte 2012. Ik heb nu nog even de tijd om te twijfelen


    Bijlagen:
    https://picasaweb.google.com/104710103924058487382/StageAntibes201102#   

    01-05-2011 om 20:14 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    17-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scott2run Perk
    Ja de furaloop vorige maand was zoals verwacht in mineur geeindigd. De vermoedelijke bekkenkanteling speelde nog op en na 10km moest ik loslopen. Ondertussen in de maand april aanbeland, en dat is toch wel de maand om ne goeie fond te leggen, dus heel wat volume-trainingen op het menu. Natuurlijk niet zoveel als voor ne volle, maar bon, we willen er toch wat staan dit jaar.
    Vandaag dus in perk voor het eerst in meer dan een maand eens doorlopen. Ik had me voorgenomen niet te snel te starten en na 1 van 3 ronden te zien hoe de benen voelen om toch eens tegen de 4 mmolgrens te lopen. Na 1/2 ronde voelde ik al dat het goed zat en ik wou het gat op Michel niet te groot laten worden.
    Dus dan jacht op Michel en pas na 2.5 ronden had ik hem vast. Intussen juist achter mij een groep met allemaal loopvrienden, tja die mocht ik liefst niet laten terugkeren... Is gelukt en dus een voldaan gevoel.  Altijd tegen de grens aan gelopen, zou dus niet verzuurd mogen zijn. Nog 50 km gaan losfietsen en de beentjes zitten echt wel goed.
    Op naar de stageweek, dat wordt echt de afsluiter van de volumeperiode. Echt de perfecte vakantie: trainen-eten-slapen-zeveren, zaaalig.
    Misschien de laatste stage in Antibes, dus we nemen wel het fototoestel mee...

    17-04-2011 om 20:51 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Furaloop 2011, voorbeschouwing
    Na een fantastisch 2010 is het toch moeilijk om mij op te laden voor het nieuwe seizoen 2011. Ik ging beginnen eind november. Met veel moeite tot eind december geraakt. Dan even een opflakkering voor de relais givrées. Nadien wat achillesproblemen, verkoudheden, en zo werd het half februari eer we echt van start gingen...  Daartussenin wel de 20 km van Bosvoorde gelopen in een periode waar ik in 3 weken 3x heb gelopen... Toch een mooi resultaat, 1h26, niet slecht puur op uithouding en basis.
    Nu is een eerste blok al verteerd en ik moet zeggen dat de goesting en het gevoel toeneemt. Het weer wordt ook al iets beter, de conditie ook. Vooral in de looptrainingen bouw ik wat snelheidswerk in. De motor is goed maar de carrosserie kraakt toch wat als ik de gas openzet... Het zal er niet op beteren, maar we doen het met wat we hebben, en dragen er zorg voor. Meer kan niet.
    Het zwemmen gaat goed, zeker nu ik daar het volume wat opdrijf. Het fietsen, tja daar is nog werk aan. Daar zal de stage eind april hopelijk wel iets aan verbeteren. Straks de eerste echte loopwedstrijd, Furaloop. Ha ik heb zin om de gas open te zetten, ben echt benieuwd. Toch een beetje met schrik daar dinsdag op looptraining tijdens de laatste snelle 400 plots steek in mijn bil. Ik vermoed bekken gekanteld, heb het zelf terug rechtgekregen denk ik, maar hoe gaat het zich nu houden? Ook de linkerknie begint op te spelen, definitieve slijtage?? Questions questions, straks antwoorden...

    20-03-2011 om 10:48 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais Givrés 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    zie http://machelstriathlonteam.wordpress.com/

    16-01-2011 om 21:24 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    01-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.totaaloverzicht per jaar vanaf 1995
    Onderstaand overzicht van mijn gelopen, gefietste en gezwommen kilometers per jaar. Dit jaar kom ik dicht bij de ideale verhouding van 20%lopen, 20%zwemmen en 60% fietsen...
    1995 was mijn topjaar in de atletiek: ik heb er al mijn pr's gelopen: niets voor niets zo blijkt: avg van 89.5km lopen per week...
    Mijn topjaar in de triathlon moet nog komen, dus ik trek daar nog nergens conclusies, enkel vastleggen.
    Meten is weten !




    1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010


















    LOPEN km/totaal 4653 2910 2560 4006 3953 3380 3264 2950 2273 2016 2154 2128 1913 1514 1935 1850

    uren totaal



    329,417 282 272 246 189 168 180 177 159 126 161 154,2

    %



    88% 55% 45% 38% 28% 25% 26% 25% 29% 26% 27% 22%
    FIETSEN km/totaal - - - - 822 4511 6355 7508 9571 9420 9247 9394 7980 6960 8744 10987

    uren totaal



    29,3571 161 227 268 342 336,4 330 336 285 249 312 392,4

    %



    8% 31% 37% 41% 50% 51% 49% 48% 51% 52% 52% 57%
    ZWEMMEN km/totaal - - - - 43 214 319 418 460 468 504 566 336 317 376 420

    uren totaal



    14,3333 71,3 106 139 153 156 168 189 112 106 125 140

    %



    4% 14% 18% 21% 22% 24% 25% 27% 20% 22% 21% 20%















































































































































































































    01-01-2011 om 18:42 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    27-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seizoen 2011

    Ziezo, de planning is gemaakt:

    Mission: In 2011 de snelheid wat onderhouden (en verscherpen??) met 1/2 afstanden om deze speed te kunnen aanhouden het jaar erop in een volledige. Dit niet door snelle wedstrijden te doen maar juist door even terug naar een oude liefde te gaan, Les Hautes Alpes... Klinkt tegenstrijdig, maar is eigenlijk een combinatie van wat krachtiger te worden, wat dieper te kunnen gaan en helpen een droom van mijn zoon waar te maken: ne col opfietsen.

    Hoe??

    Enkele loopwedstrijden in de winter, eindejaarscorrida leuven, relais givrees, hivernalles

    Misschien ook ergens een scott2run als dat past in de training van de week.

     

    23/04-30/04 stage Nice

    07/05?? ¼ clubkampioenschap MTT (eerste afspraak, KNALLEN)

    15/05 ½ leuven (proeven van het langere werk)

    06/06 ½ IM rapperswil (suise) (zou al beter moeten gaan)

    19/06 1/2 Stein of Budgenbach(in functie van alpe d'huez, nog niet beslist dewelke ik neem)

    17/07 1/3 aarschot (leuk, nog even knallen!)

    27/07 1/2 alpe d‘huez (staat al lang op mijn verlanglijstje!!!…) Ook vakantie met gezin en introductie van enkele cols aan Steven...of is het introductie van Steven aan enkele cols???

    07/08 1/2 Eupen (zal nog wel een beetje in vorm zijn zeker??)

     Seizoen stopt dan om terras te leggen 

    En om vroeg te beginnen trainen voor IM Lanzerote mei 2012???


    27-11-2010 om 00:00 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    23-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's online
    Via de link "mijn foto's" map "hawaii 2010" zijn alle foto's nu beschikbaar. Veel kijkplezier. Ik ga nu even andere dingen doen dan sportbeleving, maar de plannen voor 2011 zitten te broeden. Next update hierover eind november-begin december.

    23-10-2010 om 00:00 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (1)
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hawaii : wedstrijdverslag

    Ik heb geen inspiratie om een vervolg te maken op “toevallig of niet” dus maak ik er maar een klassiek wedstrijdverslag van.

    The swim: Ik weet dat ik hier 1h05-1h10 waard ben. Gezien mijn huidig zichtprobleem in het zonlicht diende ik een zonwerend zwembrilletje te hebben. Van thuis uit had ik een groot “masker” mee dat perfect is op training, geweldig zicht, maar het nadeel is dat eens je begint te zweten er zweet in je ogen loopt. De dagen voor de wedstrijd dus op zoek naar een kleiner “donker” exemplaar, doch zonder resultaat. Ik wist dus op voorhand dat ik niet te snel kon zwemmen en bovendien verplicht was om regelmatig te stoppen en mijn bril uit te spoelen. Ik had dat de laatste training wat geoefend. 5 minuten voor de start in het water de minst bevolkte regio op de derde rij opgezocht, dit was dit jaar zo’n 15 meter van de pier af. Bang, daar gaan we. Wat een gevecht. Ik ga gewoon bovenop anderen liggen en ploeter me een weg naar voor. Na 400m diende ik al een eerste maal mijn bril te spoelen… Ondertussen was ik al opgeschoven naar de meest rechtse kant, en daar zwom het nog redelijk vlot. Het pak geraakt wat uitgerokken en ja er is sprake van techniekzwemmen… Ik heb een groep wel 10X ingehaald maar zij hebben mij ook wel 10 X ingehaald telkens ik mijn brilletje moest uitspoelen. Nu dit was belangrijk want indien mijn ogen geïrriteerd zouden raken zou ik zelf mijn fiets niet meer vinden straks… Echt rustig gezwommen, de dag is nog lang, wat maken 10 minuten uit…

    Na 1h12 op de pier, zak nemen en wisselen zoals ik me had voorgenomen. Ook dit was uitvoeren van wat gepland was, alles zonder stress. Dank u Koen, the Transition champion voor de tips.

    The Bike: Computertje opzetten, bike nemen en weg zijn we. Gelukkig geen platte banden op voorhand. Planning was om de 15 minuten een slok geconcentreerde voeding te nemen en veel water te drinken + op gepaste tijden een zouttablet innemen. Probleem : ik kan mijn fietscomputerje waar ik de tijd op diende te zien niet lezen door het zonlicht, en mijn garmin had ik op 1 scherm hartslag gezet… Dan maar eten op het gevoel en adhv de bevoorradingen de tijden inschatten. Zonder te forceren naar Hawi, het keerpunt, alhoewel niet forceren de laatste 10 km niet simpel was, de gekende Hawiwinden waren komen opzetten. De profs op de terugweg hadden er waarschijnlijk minder last van gehad… Wind schuin op kop naar Hawi, hartslag constant houden en stuur vasthouden!! De eerste 10 km terug van Hawi omgekeerd scenario, wind schuin langs achter maar met verraderlijke rukken. Meer dan 1 man-vrouw ben ik gepasseerd die met een aerowiel vooraan echt met een pamper aan aan het rijden waren. 1x iemand die echt in het midden reed, en gezien je niet rechts voorbij mag steken riep ik “right please” maar ze riep terug “I can’t damned”. Beetje verder de winden weg en begon het eindelijk een beetje op te warmen JNa 140 km een grote groep ingehaald, maar waarschijnlijk iets te snel, iets verder kreeg ik een moeilijk momentje. Beetje extra eten en da zal wel overgaan. Onderussen halen er sommigen mij in. Er is hier echt wel sfeer tussen de deelnemers, iemand roept me toe “common man, push, push!” Inderdaad iets verder ging het dan weer beter. Pas bij het binnenrijden zie ik mijn fietstijd, 5h44. Alles onder de zes uur was goed, dus hiermede ben ik tevreden. De benen voel ik noch niet echt, dus het lopen moet wel meevallen…Voldoende gedronken heb ik ook want ik heb een drietal keren moeten plassen.

    The Run:

    De eerste kilometer of drie moest ik nog in het ritme komen, Ondertussen de terugkerende atleten die een klein uurtje voor mij zijn aanschouwen op hun terugweg van Ali Drive. Manman daar zitten vliegers en vliegsters tussen… Daarna gaat het steeds beter, ik vind het juiste ritme en hartslag. Beetje rekenen leert me dat het MTT clubrecord buiten schot is maar een tijd onder de 11h00, zelf met wat verval mogelijk is. Ok daar gaan we dus voor! Eten- drinken op de juiste tijden en hopen dat het verval zich niet te snel inzet. Heet vind ik het niet, gewoon warm. Zou dit dan een “koude” editie zijn?? Zelf in energy-lab valt het nog mee. Beneden in energy-lab zie ik een put niet in het asfant en bang daar lig ik de grond op. Goede reflex van mijn handen uit te steken. Gevolg de handpalmen, knie, en elebogen geschaafd. Ik blijf een 10 seconden liggen en denk, hoe kan ik nu zo stom zijn. Andere deelnemers roepen “get up, and keep going man!” Nu dat was ik zeker van plan. Terug weg en het valt mee. Direct daarna de klim en dat was dan wel effe doorbijten. Boven, ik schat kilometer 32 pas de eerste maal cola genomen en ja dat was de boost die ik nodig had.

    De afstanden waren moeilijk in te schatten, soms stonden ze in miles, dan weer in kilometers… Na 40 km zie ik dat ik een mooie tijd ga halen en dan begint de film van de voorbereiding, zijn moeilijke, zijn mooie momenten, af te spelen. Ondertussen roept de menigte en ja, daar is de finish! Geweldig gevoel, vergeet ik nooit.

     

    T’is een dikke commerce die IM toestanden, maar Hawaii is toch wel iets speciaal. Bij alles wat je hier doet de dagen op voorhand word je door alles en iedereen in de watten gelegd, zeker door de 5000 vrijwilligers. Als je bijvoorbeeld uw fiets gaat inchecken krijg je een volonteer mee die je fiets neemt, op zijn plaats zet, met jou het fietspark afstapt en helpt uw zakken weg te hangen en te memoriseren waar ze hangen…   

    De voorbereiding heeft zijn vruchten afgeworpen, ik ben redelijk fris binnengekomen en vandaag de dag na de wedstrijd voel ik de marathon in mijn benen en de aeropositie in mijn rug. Hang loose is nu de boodschap.

    11-10-2010 om 04:09 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hawaii: uitslag
    Hieronder alvast het resultaat, ik ben superblij, race perfect ingedeeld.
    the swim : http://connect.garmin.com/activity/52348196
    the bike: http://connect.garmin.com/activity/52348199
    the run: http://connect.garmin.com/activity/52348202

    de dip in hartslag en snelheid na 2h30 in energylab is door een val(put, voet omgeslagen en hups de grond op) met gelukkig enkel schaafwonden tot gevolg. Was wel effe van mijn melk en da juist voor de klim in energylab om eruit te gaan, even op de tanden bijten maar ben erdoor gekomen... man wat een geweldig gevoel!
    verslag volgt morgen of overmorgen, als ik er zin in heb.
    hieronder result.


    Dirk Logghe

    BIB

    AGE

    STATE/COUNTRY

    PROFESSION

    762

    45

    Kortenberg BEL /

    Administrator

     

     

     

    SWIM

    BIKE

    RUN

    OVERALL

    RANK

    DIV.POS.

    1:12:52

    5:42:54

    3:38:27

    10:41:57

    846

    86

     

    AthletePage

    LEG

    DISTANCE

    PACE

    RANK

    DIV.POS.

    TOTAL SWIM

    2.4 mi. (1:12:52)

    1:55/100m

    1004

    91

     

     

    BIKE SPLIT 1

    5.5 mi. (15:35)

    21.18 mph

     

     

    BIKE SPLIT 2

    28 mi. (1:06:11)

    20.40 mph

     

     

    BIKE SPLIT 3

    59 mi. (1:40:58)

    18.42 mph

     

     

    BIKE SPLIT 4

    88 mi. (1:24:35)

    20.57 mph

     

     

    FINAL BIKE SPLIT

    112 mi. (1:15:35)

    19.05 mph

     

     

    TOTAL BIKE

    112 mi. (5:42:54)

    19.60 mph

    1049

    117

     

     

    RUN SPLIT 1

    5 mi. (40:24)

    8:04/mile

     

     

    RUN SPLIT 2

    10.2 mi. (40:46)

    7:50/mile

     

     

    RUN SPLIT 3

    17.2 mi. (1:02:23)

    8:54/mile

     

     

    FINAL RUN SPLIT

    26.2 mi. (1:14:54)

    8:19/mile

     

     

    TOTAL RUN

    26.2 mi. (3:38:27)

    8:20/mile

    846

    86

     

     

    TRANSITION

    TIME

    T1: SWIM-TO-BIKE

    4:29

    T2: BIKE-TO-RUN

    3:15

    10-10-2010 om 09:20 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (2)
    07-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsanalyse Hawaii: toevallig of niet??

    Vandaag voelde ik me de hele dag moe. Niet moeilijk want de voorbije nacht om het uur wakker geworden. Enkel een swim van 40 minuten afgewerkt in de morgen. Veel volk nu aan de ochtendswim. Voor de rest rusten, zuipen en plannen.  

    Dan volgt nu de analyse:

    Ik ben 44 jaar oud, 23 jaar gehuwd, mijn zoon is er juist 20 en dochterlief 17. Op 09/10/10, 10 jaar na mijn start in het triatlongebeuren heb ik specifiek hiervoor sedert 01/08/10 92 km gezwommen, 2779 km gefietst en 427 km gelopen. Avg per week geeft dit alles /10 en 17 uur training/week. In die 10 weken had ik 2 blokken van 3 weken, de rest is rust(iger) of taperen.  

    Het vervolg van het verhaal moet dan worden: Is het dan toeval of niet dat ik xx tijd op het zwemmen, xx tijd op het fietsen en xx tijd heb gelopen om te eindigen als xx en xx in mijn categorie??

    Nu MOET ik wel finishen om het verhaal af te maken, een DNS, DQ of DNF kan dus niet J  

    Hopelijk heb ik aan bovenstaande info genoeg, anders moet ik wat data bij gaan halen.

    Als je het mij vraagt heb je toeval-geluk dus wel degelijk een stuk zelf in handen. Als je maar genoeg gegevens en inspiratie hebt is er voor alles een uitleg te verzinnen. Met cijfers bewijs je wat je wil. En voor de prestatie op zich: hoe beter voorbereid hoe minder “toevalligheden” er kunnen zijn…

    Morgen laatste kort fietstochtje, pasta-party en race briefing. Ik zal er maar eens naartoe gaan, heb hier niet veel anders meer te doen.

    Vrijdag alles klaarmaken en fiets inleveren + tweede pasta party van Hannes.

    Ik zal misschen nog wat fotos posten de komende 2 dagen maar vind dat ik genoeg geluld heb nu: time for action!

    07-10-2010 om 05:36 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (2)
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vandaag na een min of meer goede nachtrust opgestaan voor een ochtend ocean swim. Het weer is intussen terug normaal. Na ontbijt de bus op die ons dropt op 9,5 km van de finishlijn. Zo de laatste run in de volle ochtendzon afgewerkt. Avg van 13,0 met hi van 142

    Zie ook via http://connect.garmin.com/activity/51875129

    Hartslag iets hoger dan normaal maar het gevoel is zeer goed. Voor mij is dit niet heet maar gewoon lekker warm. Het is natuurlijk niet energy lab en ook  10h00 s’morgens natuurlijk…Ben ik nu al zo goed aangepast of ben ik juist nog niks aangepast? In ieder geval zal zaterdag voorzichtigheid geboden zijn.

    In de namiddag de atletenparade, maar echte toppers zie je daar niet. Vandaar dat ik er wel was J . En ja de Belgen, wie is er nu nog fier Belg te zijn?

    Op de foto’s zonsopgang, enkele foto’s van dit hotel en mijn kamer + de atletenparade (en ook enkele auto’s natuurlijk J) en als afsluiter de gekende zonsondergang die ik mocht aanschouwen bij mijn avondmaal.

    Morgen eerste echte rustdag, enkel zwemmen en voor de rest chillen. Ik ga dan mezelf mentaal voorbereiden met de wedstrijdplanning-voedingsplanning en een een trainingsoverzicht van Zurich tot nu maken.

     


    06-10-2010 om 18:10 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D-Day-5 : verkenning fietsparcours
    Na een goede nachtrust van zomaar eventjes 10 uur vandaag met de bus en fiets in de camion naar Hawi, het keerpunt op het fietsparcours. Tijdens de briefing vooraf slecht nieuws: gisteren tijdens deze activiteit waren er verschillende atleten omver geblazen en 1 gewond afgevoerd. Reden: er is wind in Hawi, en als ze hier zeggen dat er wind staat... Dus we rijden met de bus naar ginder maar zeker dat we gaan mogen starten zijn we niet. Onderweg naar ginder wolken, regen zelf, en inderdaad op het laatste stuk WIND, de buschauffeur heeft zijn training gehad. Nu toch groen licht gekregen daar er beterschap in zicht was, al weet je nooit hier. Vertrokken en de eerste 10 km tijdens de afdaling was het inderdaad wind schuin opzij, en beetje regen erbij soms. Ben ik blij dat ik mijn "gewoon" voorwiel meeheb zeg! De benen voelen niet slecht aan maar ook niet goed. Spijtig dat er wolken zijn, ik vind het hier maar frisjes En geen enkele Hawaiiganger had me gezegd dat ik een regenvestje moest meebrengen. Het zit nog niet zoals het moet, maar ik had eerlijk gezegd slechter verwacht. Geen foto's vandaag, maar ik nodig jullie uit om de fietstraning ne keer te bekijken via http://connect.garmin.com/activity/51740662
    Leuk spul die Garmin toestanden!
    De aanpassing aan de uren is min of meer ok, Aanpassing aan de hitte nog niet, er is hier gewoon geen hitte in mijn ogen. Deze namiddag waren de wolken min of meer verdwenen, en dan voelt het voor mij aan als een aangename zomerdag. Wie mij kent weet dat ik van warme dagen hou... Bon morgen kan ik natuurlijk al helemaal anders piepen want dan ga ik de laatste 10 km van de marathon lopen. De organisatie doet ons weg met de bus en zorgt voor bevoorrading.

    05-10-2010 om 08:13 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (1)
    04-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hawaii - 6 dagen, toegekomen
    Ik ben vertrokken thuis zaterdagochtend om 1h00 (vrijdagnacht eigenlijk) en toegekomen in mijn kamer in het Kona Resort zondagmorgen om 9h00 belgische tijd; Een reistijd van 32 uur dus. Hawaii tijd van aankomst 21h00 zaterdagavond, First target in Hawaii toekomen met al het gerief zonder kleerscheuren, die jet-lag te verteren en aan de hitte gewend te raken. De reis op zich is goed meegevallen. Ik schat een 30 tal atleten, 99% Duitsers, zaten op dezelfde vlucht. Je hebt ze ook in alle maten en soorten die Duitsers... Al het gerief is toegekomen, oef. Vreemd, je haalde zo de atleten eruit op de tussenstop: Ze gingen allen direct naar de afzonderlijke plaats waar "uitzonderlijke goederen (fietsen dus) opgehaald moesten worden. De gewone bagage kan wachten... Gisternacht na de reis om 23h00 bedje in, direct in slaap, maar om 2h00 wakker, en niet meer in slaap te raken. Toch verplicht om in bed te blijven liggen rusten tot 5h30. Om 7h00 shuttle in naar de pier waar de zwemstart is. En een eerste zwemgewenning van 20 minuutjes. Je wordt stil als je dit beleeft, dit is hier voor triatleten eigenlijk "heilige grond" en dit voelde wel speciaal aan. Deze plaats al zo dikwijls vanuit de livestreams gezien, en nu sta ik er zelf. Fototje moest erbij natuurlijk. Winkelen en bewust terug te voet naar hotel: de hitte is op dit ogenblik voor mij ZALIG; De frigo is dus ook al gevuld. Na de middag fiets ineen gestoken (zie de foto voor-na ...), klein dutje (het lichaam wou duidelijk meer, maar ja t'is hier dag natuurlijk) en klein uurtje gereden, de plaatselijke ronde + nog wat gear bij de organisatie oppikken. De hartslag zit goed,  na de middag was de zon wel verdwenen, maakte het eigenlijk alleen maar plakkiger. Eigenlijk zin om veel meer te doen, maar ik sla de eenzelfde raad van al die ex-Hawaiigangers niet in de wind, merci mannen. Beetje bijsleutelen, snoepen en verslagje schrijven... Nog eten, wandelingske maken en bedje in. Morgen verkenning fietsparcours: De organisatie doet ons weg naar het keerpunt in Hawi en wij komen terug met de fiets. Jaja het leven kan toch mooi zijn.
    PS: Graag geen berichten op mijn gsm sturen, ik heb hier toch geen ontvangst. Mijn mailadres is momenteel dirk.logghe@hotmail.com moest je een maileke willen sturen. fotos zie "mijn favorieten" onderste link "mijn fotos" Map Hawaii 2010 moet ik nog zien te verwijderen, maar is vanop mijn gecrashte pc gemaakt...

    Dirk

    04-10-2010 om 00:00 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Race day - 2 weeks
    De zware trainingen zitten erop. Ik heb er een beetje dubbel gevoel bij.
    Deze week een tweetal trainingen niet uitgevoerd. Maar de belangrijkste trainingen daardoor wel correct kunnen uitvoeren. In totaal een 22 tal uur waarvan toch een 7.5-8 uur aan IM tempo..
    Nu is het kwestie van deze goede vorm te houden, de spieren dus onder spanning houden met kortere trainingen, recupereren, niet ziek worden en in Kona geraken. Ik vertrek zaterdag 02//10. .Ik weiger alvast me aan dit kl*teweer hier aan te passen en begin vanaf vrijdag aan het uurverschil van 12 uur aan te passen.

    next post: zondag 03/10 hopelijk vanuit Kona in good shape en met alle gear aangekomen, met ook voor mezelf eens een trainingsanalyse van zurich tot nu..

    26-09-2010 om 15:19 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    19-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Race day - 3 weeks
    Nog 1 weekje echt doortrainen. Het begint zwaar te worden. Ik had voorzien om 2 x 3 weken op te bouwen met 1 rustweek tussen. Ik zit nu dus in de laatste blok na 2 weken. Tot nu toe alles perfect kunnen uitvoeren. Met uitzondering van verleden week. Voelde me moe en heb bewust 2 dagen rust ingebouwd, zeker nadat ik 2 nachten moeilijk geslapen heb (overtraingingssymptoom??). Maar na de extra rust zat de goesting er weer goed in en voelde het trainen zeer goed aan.  De blok van 3 weken zal dus een blok van 2 x 10 dagen worden. Over het weer hoor je me ook niet klagen, t'is droog en dat is het belangrijkste. Weliswaar 20°C te koud en de dagen zijn al veel te kort. Maar alles is aan te passen: Gisteren 180km gefietst in winterkledij, om het dan toch maar te warm te hebben en te zweten... Zoutpillen en voeding testen+ het laatste uur niet meer eten-drinken. Zo dan toch nog eens redelijk leeg binnengekomen. Vandaag 30 km gelopen, juistgeteld 2h30 voor 30.6km. Het eerste halfuur ging moeilijk, maar ik ben erdoor gekomen. Eten en drinken op tijd en vlot binnengekomen. In mijn laatste zware week leg ik de nadruk op blokken van IM tempo in mijn trainingen.
    Next berichtje: race day-2weeks. Hopelijk geraak ik daar al, en dan next step...

    check out mijn fotos, heb een mapje "hawaii 2010" aangemaakt waar ik momenteel detail van mijn fietsgear heb opgezet. Superlichte drinkbushouder achter het zadel waar ook reservemateriaal "aero" kan in opgeborgen worden, thx voor het lenen Igor!
    En in mijn aerobar zie je een rood knopje: daarin kan ik 6 zouttabletten steken en door simpelweg te draaien komen ze er 1 voor 1 uit. Techniek staat voor niets in de triwereld, details tellen ook!

    19-09-2010 om 15:09 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    02-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trainen voor IM Hawaii

    Ja trainen voor DE IM is wel motiverend. Ik heb nog nooit zo gefocust bezig geweest als deze laatste maand. Intussen een eerste trainingsblok van 3 weken achter de rug, 42 km swim, 1425km bike en 175km run. Nu een rustweekje met slechts een 12 tal uur training. En dan een iets minder volumineus blokje van opnieuw 3 weken. De kwaliteit moet dan iets omhoog met blokken aan IM tempo of er juist boven. Ik hoop alleen maar dat het nog wat deftig weer blijft. Het korten van de dagen is nu wel echt ingezet, iedereen zegt "de zomer is gedaan" maar voor mij moet het warmste nog komen
    Alles is gepland en geregeld, hopelijk blijft alles zo verder verlopen.
    Dan ga ik niet enkel om te finishen maar ook om een tijd neer te zetten waar er nog veel clubgenoten hun tanden op stuk gaan bijten, als ze er al geraken natuurlijk enfin dat is momenteel het plan... 
    volgende update in week 39, dan is de trainingsblok gedaan. Ik vertrek op zaterdag 02/10 naar Hawaii.

    02-09-2010 om 13:02 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (1)
    03-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.newnew mijn foto's online
    http://picasaweb.google.be/104710103924058487382

    03-08-2010 om 00:00 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)
    01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trainingsstatistiek 01/01/2010 - 01/08/2010
    Zwemmen fietsen lopen Andere Totalen
    Aantal sessies   86     147     77     21     331  
    Gemiddeld aantal sessies   2.87     4.9     2.57     0.7      11.04  
    per week
    Totale tijd   97 h  59     271 h  43     95 h  6     24 h  5     488 h  53  
    Gemiddelde tijd   3 h   16     9 h   3     3 h   10       48     16 h  18  
    per week
    Gemiddelde tijd   1 h 8     1 h 51     1 h 14     1 h 9     1 h  29  
    per sessie
    Totale afstand   295.3  km    7342  km    1144.8  km    0  km    8782.1  km 
    Gemid afstand   9.84  km    244.73  km    38.16  km    0  km    292.73  km 
    per week
    Gemid afstand   3.43  km    49.95  km    14.87  km    0  km    26.53  km 
    per sessie
    Percentage van totale   20.04  %    55.58  %    19.45  %    4.93  %    100  % 
    trainingstijd
    Uitvoeringsrapport   95.56  %    96.71  %    93.9  %    91.3  %    95.39  % 
    Zerodagen          20
    Aantal wedstrijden   4     4     8     0     8  
    Totale afstand   8.9  km    330  km    154  km    0  km    492.9  km 
    in wedstrijd
    Totale tijd   2 h  14     9 h  7     11 h  28      0     22 h  49  
    in wedstrijd

    01-08-2010 om 13:54 geschreven door tridirk  


    >> Reageer (0)



    Over mijzelf
    Ik ben Dirk Logghe
    Ik ben een man en woon in Kortenberg () en mijn beroep is Administrator.
    Ik ben geboren op 17/12/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Triathlon.
    bedoeling van deze blog: verzameling van mijn sportverslagjes door de jaren heen.

    Wedstrijdkalender 2018


    07/05: clubkampioenschap 1/4 triathlon
    26/05: IM Lanzarote
    08/09: 1/2 triathlon Knokke

    Tussendoor meedoen loopcriterium http://runningmate.be/events.html



    Op zoek naar Coachdirk?  

    https://www.coachdirk.com


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs