Voorwoord:Om de
gevoelige zielen onder ons niet tegen de borst te stoten, zal ik in volgend
verslag het woord shit niet gebruiken.Omdat ik het woord stront ook liever niet in de mond neem vervang ik
beiden door kaka, dat klinkt misschien een beetje bekakt, maar is volgens mij
het beste alternatief.We worden
uitgenodigd om 8uur met de fiets, en om 8.30 met de wagen.Het heeft bijna de ganse nacht geregend, echt
kaka-weer, dus veel goesting om te starten heb ik niet, maar als het tijd is om
op te staan, is het over.Dus toch maar
het koerstenueke aan.Bij aankomst op
het kerkplein staan Nadine en Cedric al klaar met de wagen, Rudy DC is gekomen
met de fiets.Er is echter maar 1
plaatske over in de auto, dus met een beetje geluk kunnen we niet allemaal mee,
en kunnen we kiezen voor een plaatselijk ritje.Maar dat is buiten Tom VDB gerekend, die even later aankomt met zijn
fiets, maar dan wel achterin zijn wagen. (kaka).We vertrekken richting Sinaai en Nadine neemt
gezwind de leiding.Tom zal zijne GPS
niet moeten gebruiken.Als ik hem vraag
hoeveel dat kost, zon gepersonaliseerde GPS, antwoord Tom doodserieus dat
TomTom gewoon de merknaam is.Als we
aankomen in Sinaai, is het opnieuw beginnen regenen, en het is nog koud
ook.Ik besluit dan maar mijn
regenvestje over te trekken, maar na een beetje geprust, trek ik mijn
kaka-tirette kapot.Het zit mij nie mee
vandaag.Ook Cedric deelt in de miserie,
want we zijn nog maar net vertrokken als hij op een modderstukse onderuit
gaat.Na zijn 2 duiken van vorige week,
heeft hij blijkbaar de smaak te pakken.Ik weet van vorige keren dat de rit van vandaag mij niet goed ligt, en
na een 10-tal km op het kaka-parcours, met de nodige kaka-modder (soms
letterlijk) en vele stroken kaka-kassei, zakt de moed mij in de schoenen.Als ik voor de zoveelste keer het gat
dichtrij, zeg ik tegen mijn gezellen dat ze niet meer op mij moeten wachten en
kies voor een kortere afstand.Misschien
rij ik nog wel met de fiets naar huis.Na een laatste loodzwaar stuk (bolt voor geen meter, en wind op kop) zit
de rit erop, kan ik mijn kaka-veloke afspuiten.Het is nog een tijdje wachten voor we weer voltallig zijn voor de
terugreis, en als we bij de autos aankomen, merken we dat we in de drukte Nadine
en Tom zijn kwijtgespeeld.Na een 10-tal
minuten te verkleumen van de kou, gaat Rudy toch eens kijken waar zij zo lang
blijven maar het duurt nog een tijdje voor hij ze gevonden heeft.Blijkt dat ze de verkeerde kant uitgereden
waren en in bijna alle straatjes op zoek gingen naar de wagens.Jaja, zonder zijne TomTom is onze Tom een
beetje DomDom. (Sorry Tom, dit kon ik niet laten liggen).Wie er nog allemaal gereden heeft?Ik zou het begot niet weten, want door het
late terugkomen, en omdat ik aan het vrouwke beloofd had om tegen half-een
thuis te zijn, ben ik niet meer in De Beize geraakt.Daar waar een mens een ganse week naar
uitkijkt, een babbel met de vrienden bij een Duvelke na de rit, zelfs dat was
mij niet gegund.Daar heb ik maar een
woord voor, KAK.
Enkele moddervrienden nodigen ons uit tot het bijwonen van één of meerdere activiteiten :
zaterdag 19/02 kinderfeest in Skala om 13u zaterdag 19/02 fuif Gymfever in de kantine van HO Kalken om 21u met DJ Mister Molotov kaarten te bekomen in de Beize zondag 20/02 de geschiedenis van Turnclub Kalken in woord en beeld, in Skala vanaf 13u
Ik kreeg al meerdere keren de opmerking dat het de
laatste tijd gene vetten is op gebied van de ritverslagskes.Het zit zo.Ik vind het niet nodig een verslag te schrijven over 3 man en een
paardekop die een plaatselijk toerke doen, terwijl een andere groep op
verplaatsing is naar Lille, Kalmthout, Jamaica of andere exotische oorden.Maar niet getreurd beste lezer, speciaal voor
u ga ik mee voor de verre en vroege verplaatsing naar Hamme-Zogge. EN MET DE
FIETS DAN NOG WEL!!! Er zijn er die gemakkelijker hun boterham verdienen.We verzamelen om 8uur.De 3 Rudys, Gert V, Danny F, Dirk DB, Steven
DM, Frank VDS, Luk K, Patrick R, Jan W, en Ronny VH houden mij gezelschap.Even voorbij Overmere pikt Pascal L ook nog in.De strakke westenwind waait ons vlotjes naar
het oosten, maar we beseffen maar al te goed dat de terugreis heel wat
moeizamer zal verlopen.We hopen nog dat
tegen de middag de wind zal vallen, of beter nog, zal draaien, maar dat wordt
afwachten.Bij de inschrijving staat Jo
R ons ook nog op te wachten en kunnen we voltallig de rit aanvatten.Wij, de iets minder hevigen, hebben wel al
besloten om op te splitsen als het vooraan te rap gaat.En het gaat al van bij het begin goe vooruit,
45km/u zie ik op mijn kilometriekske, maar toch blijven de traagste van de
rappe, en de rapste van de tragere in elkaars buurt rondtoeren.Aan de Mira-brug, krijgen we het technisch
BMX-parcourke voorgeschoteld, altijd leuk, maar het lag er deze keer behoorlijk
vettig bij.Bij het laatste stuk moet
ik, bijna vanuit stilstand een pittig klimmetje omhoog, waarbij ik net als
enkele weken geleden, mijn ketting doormidden trap.Zou ik dan toch teveel macht krijgen, of is
het een gebrek aan techniek en enkel domme kracht?Met de technische bijstand van Danny en Patje
is het euvel snel verholpen, en kunnen we terug verder, waar de rest van de
bende ons staat op te wachten.Even
voorbij de bevoorrading, zijn we nog altijd samen, maar aan een splitsing van
45/50 en 55/60km besluiten Frank, Pascal, Rudy DC en ikzelf ons lijden niet
nodeloos te rekken en kiezen we voor de iets kortere afstand.Wanneer we even later aan een tweede
bevoorrading aankomen hebben we al een dikke 55km op de teller en nog een
tiental op het parcours te gaan.Rudy
merkt echter op dat we richting Zele rijden, en denkt dan het niet onmogelijk
zou zijn dat we straks een pijltje missen en zo een beetje vroeger richting
Kalken kunnen.En zo geschiedde.Voor mij niet gelaten, zelf het bonnetje voor
een pannenkoek bij aankomst kan mij niet overhalen.(was het nu nog nen Duvel geweest)Frank was zelfs al wat vroeger
afgeslagen.Zijn lange verblijf in het
verre China hing nog een beetje in zijn benen.Hij begint zich ginder al goed aan te passen, en ziet zelfs al een
beetje geel.Al kan dat ook komen
doordat hij er serieus door zat.Zoals
gevreesd was de wind niet gevallen noch gedraaid, waardoor we richting
huiswaarts de wind vol op kop kregen.Gelukkig had ik 2 brede ruggen om mij achter te verstoppen, maar het was
bijten om in het wiel te blijven.Bij
aankomst in De Beize worden we opgewacht door de plaatselijke rijders.Vader Frank en zonen Zeno en Svevo, Geert B
die ook nog eens buiten mocht, Eddy T en Andre DC.Mario was er ook nog bij, maar moest op tijd
thuis zijn om patatjes te schillen, en er was blijkbaar nog ene Patricia bij,
maar die mag zich eerst eens komen voorstellen voor ze met naam en toenaam in
het verslag mag.Even later worden Els,
Nancy en Ann afgeleverd door Filip B.Zij deden de verplaatsing met de wagen.
Zondag 30 januari mountainbiketocht te Hamme. Starten aan Kalkenkerk om 8u met de fiets. Wie het niet ziet zitten om met de fiets te rijden: om 8u30 met de auto
Wie is er liefhebber om Parijs-Roubaix mee te rijden met
de mtb.
De tocht gaat door de zaterdag voor Parijs-Roubaix.(9 april)
Vanuit Gent vertrekkend met de bus, worden we gelost voor de eerste
kasseistrook. Na de laatste kasseistrook brengt de bus ons terug naar Gent.
Onderweg worden we gevolgd door 2 auto's voor bevoorrading, te helpen bij pech
enz.
Dus wie zin heeft om mee te rijden, bel me schrijf me, laat me vlug iets weten.
Sinds enige tijd komen een aantal dames af en toe eens samen
om onder vakkundige begeleiding van Nancy een bloemstuk te maken.
Onder het motto het hoeft niet altijd fietsen te zijn
is bij een aantal mannelijke clubleden tussen pot en pint het idee gegroeid om
éénmalig ons creatief talent boven te halen.
Zou het niet fantastisch zijn om vrouw of vriendin te
kunnen verrassen met een zelfgemaakte struik op Valentijnsdag ?
Nancy gaat ons daarbij helpen op woensdagavond 9
februari. Voorwaarde is dat er zeker 8 à 10 deelnemers zijn. Momenteel kunnen
we reeds rekenen op een viertal groene jongens.
Wie zich geroepen voelt om met het fingerspitzengefuhl van een Modderfokker een struik in elkaar te toveren
kan zich inschrijven via mail jurgen.vion@telenet.be
of telefonisch op het nummer 0477/31 56 30.
Om de nieuwjaarskater uit het lijf te rijden stelt Rudy
een plaatselijk ritje voor, start om 9.00u aan de kerk.Het iets latere vertrekuur valt blijkbaar in
de smaak, want er komen 18 kandidaten op af.Carla en Annemie vertegenwoordigen de dames en kiezen voor een
modderloos ritje op de weg.Guy R en
Andre DC bieden zich spontaan aan om hen te begeleiden en uit de wind te
zetten.Achteraf hoor ik van ons
Carlaatje dat het net andersom was, maar dat zij en Amie toch niet teveel
hebben moeten wachten.Wij starten met
14 voor een ritje naar de verre kapel in Eksaarde.De 3 Rudys, Jan W, Frank VDS, Geert S, Dirk
H, Dirk DB, Davy P, Danny F, Luc K, Steven DM,( die ik vorige keer verkeerdelijk VD noemde, waarvoor mijn excuses ),
Tim VD ( met wie ik DM verwarde ) en ikzelf.De sneeuw van de voorbije weken, is zogoed als weg.Zogoed als, want hier en daar ligt nog een verraderlijk
stuk op ons te wachten, en dat mag Frank ondervinden.Bij het indraaien van een straatje gaat hij
op een ijsplek onderuit.Gelukkig zonder
veel erg, want zon lichtgewicht valt niet, maar dwarrelt naar beneden.Ons ander lichtgewichtje, Dirk DB blijft
zelfs zweven (op uitzondering van een voetje aan de grond)We vervolgen onze weg, en krijgen even
voorbij Doorselaar, na het kruisen van de Persijzerstraat het bij de meeste
Modderfokkers gekende keuzemoment.De
echte rijden links van de beek door een lang stuk boerenslag, de rest blijft
rechts op 2 paadjes in beton.Het was
stil aan de overkant, want niemand zag het zitten om dit ploeterstuk te
trotseren.Aangekomen aan de Kruiskapel
houden we een korte rustpauze voor een hapje en een drankje, en voor degene die
het nodig achtten, een schietgebedje te plaatsen voor een pechvrij jaar.Mijn schietgebedje had blijkbaar wat
vertraging, want we zijn nog maar net vertrokken als mijn ketting
doorbreekt.Ja, dat komt ervan als je
teveel macht hebt hé.Tijdens de herstelling
weet Rudy mij te vertellen dat er al redelijk wa sleet op mijn ketting zat, en
dat dit wel de reden van de breuk zou kunnen zijn.Weeral een illusie armer.En dan krijgen we nog een bui van ijsregen
over onze kop ook.Nog geen 2 km verder
mag Frank aan de kant met een platte band.Zoveel pech op zon korte tijd, dat belooft niet veel goeds.Misschien volgend keer toch maar een Euroken
in den offerblok steken.We hervatten
onze rit, maar besluiten het lastig stuk Durmedijk links te laten liggen en
kiezen voor de oude spoorwegbedding richting Lokeren.Net voor we over de Durme rijden, kruisen we
een andere groep Mtb-ers, die wel stoer willen doen, en van de zijflank naar
beneden rijden.Normaal geen probleem,
maar nu ligt er wel erg veel ijs daar beneden, en de ene na de andere gaat dan
ook onderuit.En passant, waarschuw ik
hen nog dat het ginds beneden wel eens glad zou kunnen liggen, maar de meeste
zijn ondertussen al terug rechtgekrabbeld.Verder richting Heiende begin ik mijne stal te rieken, en krijg zowaar
courrage, maar die wordt als snel getemperd als men besluit via de Vogelenzang
naar huis te dokkeren.Nog even afzien
dus, en aan het einde van de kasseistrook zeg ik dat het nog een chanche is,
dat we nu geen brug over moeten.RIJDEN ZE
TOCH WEL NAAR LINKS ZEKER!!!Gelukkig is
de brug van de Bontinckstraat de laatste hindernis, en wordt deze al bij al nog
goed verteerd.De laatste kilometers
richting Kalken zet Danny zich op kop, en jaagt het tempo op tot zon 33 34
per uur.Als Rudy V zijn eindrush inzet
met alle rappe mannen in het wiel gaat het zelfs richting 40.Ik kan nog net mijnwagonnetje aanpikken en zie dat hij zijn
koppositie behoudt en als eerste aan De Beize aankomt.Het moet gezegd worden, Rudy V is toch ne
rappe gast, zeker alst is om zo rap mogelijk op cafe te zitten.