MARK MEEKERS
Inhoud blog
  • KRUIP IN JE PEN Poëziewedstrijd 2016
  • MARK MEEKERS publiceert 'SALTO VITALE'
  • MARK MEEKERS en de RED STAR LINE
  • MARK MEEKERS OP HET "WOORDFEES" IN NAMIBIË

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    POEZIE IS SOFTWARE VOOR DE ZIEL
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DOEL POETISCH GEADOPTEERD DOOR MARK MEEKERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op initiatief van Hilde Van Cauteren (derde dorpsdichter van Doel) kwamen op zondag 13 november (2011) Daniel Billiet en de vorige dorpsdichters Frank De Vos en Mark Meekers (Marcel Rademakers) samen in Doel om opnames te maken in het kader van het Poëtisch Adoptieproject Doel.

    Ze kozen een locatie uit en lazen het daarbij passend gedicht. Gido VanGent haalde zijn beste vingers boven en zorgde voor een sfeervolle muzikale begeleiding. De nevel legde een koude sluier over het dorp, maar warme tomatensoep bracht het gezelschap terug op temperatuur.

    Mark Meekers (Marcel Rademakers) adopteerde een huis dat ooit op de hoek van de Vissersstraat en de Pastorijstraat stond. De leegte is overwoekerd met onkruid en woorden:

     -

    KADASTRAAL INKOMEN: NIHIL

     

    geen erfgoed of paleis, wel erg goed: eigen

    haard was goud waard. noem het een nest

    van steen. er werd warmte gebakken. onze

    schaduwen kusten elkaar op de zwarte mond.

     

    kinderen luisterden zich in slaap bij het

    xylofoonspel van stortbuien op de pannen.

    de toekomst was er thuis. wij stonden als

    een heilige familie onder een glazen stolp.

     

    tot een tik van Hogerhand ons kraakte,

    scherven maakte. wat konden wij, lagere

    dieren meer dan opspringen, grommen tegen

    de graafmachines? ik bel aan de deur van

     

    het huis dat er stond. ze verloor haar stem.

    ik klop bij de leegte aan, die ik doorslik en

    herkauw, herkauw. mijn toekomst is over-

    woekerd met kommer en judaspenningen.

     

    Mark Meekers

    13-11-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARK MEEKERS GEDENKT ELF NOVEMBER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    11 November: mijn vader was een knaap. Hij was in een boom geklommen om over de heide uit te kijken. Een Duitse soldaat dacht dat hij met een spion te maken had en schoot de hoofdvogel ei zo na af. Mijn moeder speelde met haar poppen verpleegstertje. Jacques, de broer van mijn vader had het seminarie verlaten en ruilde uit vaderlandsliefde zijn soetane tegen een legeruniform. Mijn grootvader lag in de loopgraven te verkommeren. Mijn tante Johanna smokkelde berichten van België naar Nederland over de "electrische draad", een omheining onder hoogspanning die elk grensverkeer onmogelijk maakte. (Mark Meekers/Marcel Rademakers)

    -

    GEILE MOORDENAAR

                     voor Otto Dix


    verschrikte gezichten op elkaar gestoten.

    wit geweekt broodkruim. pupillen roterend

    als zonnen. de wilde bajonet door jong

    vlees voelen glijden. suprême sensualiteit.

     

    een rode slang gulpt uit de mond. de stank

    van de ziel. vingers als vochtige sigaretten

    lossen hun greep. de embryonale larf terug-

    gegeven aan de wormen. een afschuwelijk

     

    mooie soldatengisant in schaterlachend

    groen. bombardons schetteren een nawoord.

    na al die bombarie, het geweten schoon

    geschrobd, zich vergeten onder de hang-

     

    borsten van een martiale matrone. weer

    steken laten vallen. de bajonet afspoelen

    en opbergen in het foedraal van de haat.

    charmant voorspel van nog hondser oorlog.


    Mark Meekers

    10-11-2011, 11:59 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN: MARK MEEKERS OP DE BOEKENBEURS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Boekenbeurs: kookboeken, strips, kinderboeken, biografieën van politici, detectiveromans, detectiveromans, strips, kinderboeken, politici, kookboeken, kookboeken... amusement dat voor literatuur moet doorgaan, poëzie... Even langs Poëziekrant, Uitgeverij P en Point-edities gestapt: marginaal.

    “… 18 Auteurs zullen hun medewerking verlenen aan dit literaire festijn en voorlezen uit eigen werk. De voorgelezen teksten worden gepubliceerd in een brochure die op de Dag van de Auteur, 3 december, gratis aan 600 auteurs wordt toegezonden.” (Vereniging van Vlaamse Letterkundigen) (Knack Focus, Boekenbeurs 2011, p. 15)

    Tot de geselecteerde auteurs (romanciers en dichters) behoorden o.a. Clara Haesaert, Gust Van Brussel, Marleen de Crée en Mark Meekers (Marcel Rademakers).
    Mark Meekers las zijn gedichten op donderdag 3 november tijdens de LITERAIRE ESTAFETTE van 16 tot 18 uur in de Oranje Zaal van de Boekenbeurs.
    -

    INSULAIR


    ik spit de zee om en om, ben kasteelheer

    van tien torens strandzand. het water sist

    als slangen. vóór het mij wurgt redt vaders

    takelarm, legt mij op een vliegende bad-


    handdoek. ik zweef langs roltrappen naar

    het warenhuis vol springende knikkers en

    meccano’s. de wereld werd nog aan elkaar

    geschroefd. dan zon uit de kleren geschud,


    huistoe, drie hoog, waar moeder oorlogs-

    karamellen smelt, de kachel voorleest uit

    de magere kolen. tot duister het raam af-

    plakt, rauw geluid verschrompelt tot asse.


    met oren als koptelefoon luisteren wij leidingen

    af, hoe water badkuipen vult, porseleinen

    lichamen aait, achter dunne kamerwanden

    slaap de geliefden in hun paradijs onthoofdt.




    09-11-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CONCEPT POEZIEPRIJS 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    De jury onder voorzitterschap van Mark Meekers (Marcel Rademakers) besliste de vijfentwintigste Concept Poëzieprijs toe te kennen aan Juliën Holtrigter (Henk van Loenen) voor zijn gedicht "Het laatste huis".
    Hij ontving de bronzen sculptuur "Finale" van Jeffrie Devriese en dankte:

    "Wat ben ik blij dat ik hier in Vlaanderen een prijs in ontvangst mag nemen. Ik houd van dit land en de mensen. Ik ben het aan een van mijn leermeesters in de poëzie verplicht om hier in Vlaanderen zijn naam te noemen: Paul Snoek. Deze grote dichter heeft mij veel geleerd (zonder het te weten), vermaakt, aan het denken gezet, geïnspireerd en wat al niet. Ik blijf hem lezen.
    Mijn bewondering voor een andere Vlaming (die helaas ook niet meer leeft) en die over de mooiste dictie beschikte in ons taalgebied heb ik in mijn pseudoniem uitgedrukt: Julien Schoenaerts.
    En dan heb ik het nog niet gehad over James Ensor. En ook niet over mijn recente ontdekking: Gustave Van de Woestyne wiens werk nog springlevend is en war de spirituele kracht van af spat.
    Echt een schilder voor dichters!"


    Het winnnende gedicht en een selectie van de ingezonden gedichten is te vinden in de verzamelbundel:
    Mark Meekers - Atze van Wieren, Finale, uitg.: Concept, Brugge-Nuenen, 2011, 160 p., (ISBN/EAN 9789081679305)

    13-06-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE PUBLICATIES van MARK MEEKERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mark Meekers (Marcel Rademakers) publiceerde twee nieuwe uitgaven:

    - Finale, uitgave van Concept, Brugge-Nuenen, 2011, 160 p., omslagontwerp H. Hogendoorn (ISBN/EAN 9789081679305).
    Mark Meekers leidt het thema van deze bloemlezing in: einde, ondergang in mineur en majeur, nieuw begin.
    Samen met Atze van Wieren selecteerde hij 142 gedichten, o.a. Juliën Holtrigter, Stefan Heulot, Ann Van Dessel, Karel Wasch, Gert J. Peelen, Deen Engels, Christina Guirlande, Martin Carrette, Achilles Cools e.a.

    - Verbarium, de mooiste gedichten uit 25 jaar Concept, uitgave van Concept, Brugge-Nuenen, 2011,
      96 p., omslagontwerp Marcel Rademakers (ISBN/EAN 9789081679312).
    Mark Meekers schetst een uitgebreid historisch overzicht van de Vlaams-Nederlandse literair-culturele vereniging Concept (1986-2011) en maakt een selectie uit de 4642 gedichten, die voor de jaarlijkse poëziewedstrijd werden ingezonden. Met o.a. Fernand Florizoone, Johan Van Oers, Mark Meekers (Marcel Rademakers), Patricia Lasoen, Gerda De Preter, Sylvie Marie, Juliën Holtrigter e.a.

    De publicatie kan besteld worden tegen de prijs van 12,50 euro plus verzendingskosten op het secretariaat van Concept: Suzanne Gossé, Kerkhofstraat 2, 8480 Ichtegem-Eernegem, (gossesu@hotmail.com).

    01-06-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Tags:literatuur, poëzie, Mark Meekers
    28-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JURYVERSLAG VAN DE 25-ste CONCEPT POEZIERIJS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op zondag 13 maart 2011vergaderde de jury van de CONCEPT POËZIEPRIJS, bestaande uit Riet De Bakker, Eke Veenbrand, Helma Michielsen, Atze van Wieren en Mark Meekers (Marcel Rademakers, voorzitter) te Eernegem. Suzanne Gossé nam het secretariaat waar. De jury verheugde zich over de grote belangstelling en de hoge kwaliteit van de ingezonden teksten. Ze beoordeelde 130 gedichten die aan de reglementaire voorschriften voldeden en anoniem waren ingezonden uit België en Nederland. Ze hield rekening met originaliteit, adequate verwoording van het thema "finale" en poëtische zeggingskracht.

    De eerste prijs gaat naar Juliën Holtrigter (Vianen) voor het gedicht "Het laatste huis". Het beschrijft magisch, gedreven en indringend de ondergang van onze wereld. Hij ontvangt een bronzen sculptuur van Jeffrie Devriese.
    De tweede prijs is voor Stefaan Heulot (Antwerpen) voor "Slotstuk". Het vers valt op door sober woordgebruik en het spel met klank, ritme en repetitieve elementen, met een slot dat teruggrijpt naar het begin zodat het gedicht in een ander daglicht komt te staan.
    De derde prijs wordt toegekend aan Ann Van Dessel (Wespelaar) voor "Zonder einde". Een gaaf, goed geconstrueerd gedicht dat helder en verhalend realiteit en verlangen mengt.

    Nog twee gedichten mochten op de waardering van de jury rekenen.
    De eerste eervolle vermelding val Karel Wasch (Amsterdam) ten deel voor "Finale".
    De tweede eervolle vermelding komt Gert J. Peelen (Amsterdam) toe voor het gedicht "Icarus".
    Alle laureaten ontvingen een kunstwerk als prijs.

    Mark Meekers (Marcel Rademakers), voorzitter van de Vlaams-Nederlandse literair-culturele vereniging Concept

    Bijlagen:
    concept20114.jpg (194.2 KB)   

    28-05-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Tags:actualiteit, poëzie, literatuur, Mark Meekers, Concept, Atze van Wieren
    26-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25-STE CONCEPTDAG 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    Zaterdag 28 mei, om 13.00 uur start de 25-ste CONCEPTDAG onder voorzitterschap van Mark Meekers (Marcel Rademakers).

    Deze samenkomst van Vlaamse en Nederlandse dichters zet in met een academische zitting
    waarop de voorzitter, de burgemeester en de schepen van cultuur het woord voeren.

    Daarop volgt de proclamatie van de 25-ste Concept Poëzieprijs. Een gekend Nederlands dichter wint,
    de tweede prijs gaat naar een aanstormend Vlaams talent.
    Na de pauze volgt een uitgebreid vrij podium, waarna een bezoek wordt gebracht aan de poëzietuin
    ('De Buzestove') in Eernegem.
    De dag wordt afgesloten met een dichtersdiner.

    Naast de obligate bloemlezing ontvangen de deelnemer gratis een publicatie
    met een historisch overzicht van 25 jaar Concept en een bloemlezing uit de poëzieprijzen.

    publicaties:
    - Mark Meekers - Atze Van Wieren, Finale, uitg.: Concept, Brugge-Nuenen, 2011, 160 p.
    - Mark Meekers, Verbarium, uitg.: Concept, Brugge-Nuenen, 2011, 96 p.




    Bijlagen:
    concept20113.jpg (166.7 KB)   
    concept20118.jpg (166.7 KB)   

    26-05-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:poëzie, actualiteit, Atze Van Wieren, Mark Meekers, Concept, cultuur
    22-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN NIEUWE DORPSDICHTER VOOR DOEL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op zondag 20 maart presenteerden Annemarie Sauer en Mark Meekers (Marcel Rademakers) in het literair café "De Hopsack" de poëzienamiddag waarop de nieuwe dorpsdichter van Doel werd aangesteld. Mark Meekers las het juryrapport.

    JURYVERSLAG VAN DE DORPSDICHTERDOEL PRIJS 2011
    De juryleden Bert Bevers, Hilde Coolen, Paul Vincent en Mark Meekers (Marcel Rademakers) kwamen op dinsdag 11 januari 2011 samen te Antwerpen.
    Dianne Nuyts en Willem Persoon waren wegens ziekte verhinderd en maakten hun evaluatie schriftelijk over. Frank De Vos fungeerde als (niet stemgerechtigd) secretaris.
    De jury hield rekening met poëtische zeggingskracht, originaliteit en thematische verwoording. Nadat ze het evenwicht gevonden had tussen de beoordelingscriteria van "vorm" en "vent", was ze aangenaam verrast te kunnen vaststellen dat vier van de vijf nominaties naar dames gingen. "Wat een weelde!" riep een van de (zieke) juryleden uit, "je zou daarvoor aan de baxters willen gaan liggen. Driewerf uitroepteken!!!"

    Walter Simons viel op met het gedicht "Ruïnes", dat in een zeer barokke stijl blijkt geeft van een onstuimige doch eerlijke en onbevangen verontwaardiging.
    Het gedicht "Plan B" van Marie-Thérèse Van Aerdebrugge beschrijft op indringende wijze de eenzaamheid van de inwoners en het dorp en laat ondanks de sloop een raam open op uitzicht.
    In "Het huis is leeg" komt een dichteres aan het woord die rijkelijk de metafoor hanteert. Lies Van Gasse weet daarmee de sfeer van verlatenheid doelgericht te suggereren.
    Ann Van Dessel was manifest aanwezig met twee krachtige gedichten. Vooral "Kraakland" werd geprezen: de kordate neorealistische toon, scherpe observaties, een kritische blik en een sterke metaforiek maken er een beklijvend geheel van.
    Ook Hilde Van Cauteren schreef twee homogene gedichten. de jury verkoos "Voor D." boven "In D." Ze apprecieerde de sterke harmonische structuur, de directe taal en de rake tekening van het lege, doch levensvatbare dorp. Inhoudelijk sterk, met vlotte ritmiek, gedreven geschreven. helderheid en toegankelijkheid zijn een extra troef. Wie kan niet akkoord gaan met de slotzin: "Want hoe zot moet de zijn om een dorp te slopen / dat een haven was, voor mensen?" Een ontroerende klassieker in de DOEL-literatuur.

    In opvolging van Mark Meekers (Marcel Rademakers) (2007-2009) en Frank De Vos (2009-2011) wordt Hilde Van Cauteren voor de twee volgende jaren de nieuwe dorpsdichter van Doel. De jury wenst dat zij het mismeesterde dorp nog lang op de kaart kan houden.

    Mark Meekers (Marcel Rademakers), juryvoorzitter.

    22-03-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    Tags:Doel, Mark Meekers, Literatuur, Actualiteit
    18-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SHOCK WAVE

    SHOCK WAVE

    one wrinkle in the fur changed the sea
    into roaring tigers. fire-spitting
    reactors. roads off the orbit, the houses
    drifting on the foundations of water.

    classrooms become a morgue. the writing
    is in black chalk. no snowman fills
    the empty mirrors. from this no man's land
    only the splinters of cries stick out.

    tracks of runaway horses, the horse-
    men of the apocalypse thrown off. what
    cherry tree will ever dare to blossom here
    again? who can live in hollow words?

    and yet there is bier and birth.
    between debris and breaking earth's crusts
    a child is searching the sky for souls.
    airlifted, they sink back as flakes.

    Mark Meekers


    18-03-2011, 11:31 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Japan, poetry, Mark Meekers, earthquake, tsunami
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHOKGOLF

    SCHOKGOLF

    één rimpel in de pels veranderde de zee
    in brullende tijgers, vlammenspuwende
    reactoren. wegen van de baan, de huizen
    afgedreven op fundamenten van water.

    scholen worden lijkenhuis. er wordt met
    zwart krijt geschreven. geen sneeuwman
    vult de spiegels. uit dit niemandsland
    steken enkel nog de kreten als splinters.

    sporen van op hol geslagen paarden,
    de ruiters van de Apocalyps afgeworpen
    welke kersenbloesem durft hier nog
    bloeien? hoe in holle woorden wonen?

    en toch wordt er opgebaard en gebaard,
    zoekt een kind tussen steenbrokken en bre-
    kende aardkorsten de hemel af naar zielen.
    opgevlogen dalen ze weer als vlokken.

    Mark Meekers


    18-03-2011, 11:17 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:actualiteit, Japan, tsunami, Mark Meekers, poëzie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EINDFACTUUR


    EINDFACTUUR


    het hoofd verloren. enkel de ogen niet
    meegespoeld. hij weent zijn haren grijs.
    daar stond het huis. een flard behang
    of een hemdsmouw wuift uit de wand.

    een bankautomaat waar slechts angst uit
    af te halen is. zijn toyota geen blik meer
    waard. boeddha's, bacteriën, pianotoetsen,
    maar geen foto, geen schaduw of silhouet.

    alles van alles verloren. kamer na kamer,
    cabine na cabine opengebroken, breekijzers
    op wanhoop, om slechts dood te begroeten.
    hoe geliefde lijven onderscheiden van die

    rottende ravage, geest van slijk? alles in
    lijkenzak en as. koude vriest het tafereel
    voor altijd in. krijgt hij ooit nog vaste grond
    onder de voet, een haiku door de keel?

    Mark Meekers


    18-03-2011, 11:09 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Mark Meekers, poëzie, Japan, aardbeving, tsunami, actualiteit
    11-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PENNENVRUCHTEN POEZIEPRIJS 2011

    Op donderdag 10 februari 2011, tijdens een Valentijnsdiner, werd de Pennenvruchten Poëzieprijs uitgereikt in de ontvangsthal van de Universiteit Hasselt. De prijs is georganiseerd door de Universiteit Hasselt, Xios en de Provinciale Hogeschool Limburg.
    "Poëzie is bezinning op zijn ’s zondags. Een gedicht is een contactmiddel dat op een eigen wijze ideeën, intuïties, emoties, formuleert. Het suggereert, associeert, roept op, geeft een boodschap door op een dieper niveau dan het rationele. In die zin heeft poëzie de efficiëntie van een roos. Het gedicht  begint waar de woorden ophouden. Ik wens je die rustpunten toe, die sprekende stilte." Aldus Mark Meekers in zijn inleiding.
    Voorwoord, juryrapport en ingezonden gedichten zijn te vinden in de uitgave: Pennenvruchten, poëziewedstrijd, 2011, Hasselt 2011, 62 p.

    °
    JURYRAPPORT

    De juryleden Greet Hendrix, Ria Snellinx, André Janssens en Mark Meekers (voorzitter) kwamen op maandag 31 januari samen in de Universiteit Hasselt. Jee Kast was verhinderd en deelde zijn evaluatie schriftelijk mee. Johan Schoofs fungeerde als (niet stemgerechtigd) secretaris. De jury hield rekening met poëtische zeggingskracht, originaliteit, inhoud en verwoording van de vijftig ingezonden gedichten. Ze was blij verrast door de kwaliteit van de inzendingen. Na grondige bespreking besliste de jury unaniem om de eerste prijs, de Pennevruchten Poëzieprijs (2011) toe te kennen aan het gedicht “Winterse Wandeling” van Jolien Bruyninckx, studente aan de PHL. Het is een gevoelig liefdesgedicht dat opvalt door de beeldige metaforen, het aangehouden ritme en de structuur, die precies op de juiste plaats accenten weet te leggen. De contrasten, die tot in de slotzin volgehouden zijn, zorgen voor de spanning.

    De tweede prijs gaat naar het gedicht “Tussen zomer en herfst…” van Liesbeth Govaers, studente aan de UHasselt. Een gaaf en warm gedicht, met klassieke allures, dat op delicate wijze het levenseinde ter sprake brengt. Met zachte beelden, in alle eenvoud, maar gedragen en kleurrijk wordt de dood als een natuurlijk gegeven voorgesteld.

    Het gedicht “(  spatie)” springt onmiddellijk in het oog. Liselotte Dreessen, studente aan de PHL., verdient ermee de derde prijs. De lezer wordt bekoord door het spel van klanken, binnenrijmen en dubbele betekenissen. In dit origineel, taalvaardig spel van afstoten en aantrekken, worden afstandelijkheid en nabijheid nog beklemtoond door de efficiënte inzet van typografische middelen.

    “ Mag ik vragen…” zo begint het opgewekte, pretentieloze gedicht, dat een eerste eervolle vermelding verdient. De auteur is Vincent Vliegen, student van de UHasselt. Schijnbaar kommerloos tot aan de slotsnik. Prettig, vrolijk, vlot, met verkleinwoordjes en binnenrijmen, ongedwongen, pittig en schalks.

    De tweede eervolle vermelding wordt weggekaapt door Anne Bauwens, studente aan de PHL, met het vers “Vluchtig”.  De dichteres haalt een herinnering aan een vergane liefde op, tekent haar psychologie en eindigt in bitterheid. De jury had oog voor de parallelle opbouw en de gecamoufleerde gevoeligheid.

    °

    WINTERSE WANDELING


    Ik raap je
    woorden op als ze vallen en schrijf
    er verhalen mee in mijn hoofd. Laat ze gerust
    los

    want ik kan ze laten dansen in nieuwe zinnen die dan
    als een zondvloed van verloren lettergrepen
    weer
    aarzelend
    tot leven komen.

    Je mag ook tranen
    geven want
    niets is zo mooi

    als gevallen verdriet en dan huil ik je geen
    rivier van tranen maar
    bergen van ijs om elk kil woord dat
    viel.

    Als je dat wil, mag je ook zelf
    struikelen maar dan
    raap ik je
    niet op, nee.

    Ik zal naast je neerhurken en huilen
    om de woorden die je
    wel wou, maar niet kon

    uitspreken. Misschien zal ik ook
    lachen, en dan verzetten we
    bergen.

    Jolien Bruyninckx



    11-02-2011, 11:33 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Tags:poëzie, Pennenvruchten Poëzieprijs 2011, Mark Meekers, Universiteit Hasselt, Xios, Provinciale Hogeschool Limburg
    22-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TENTOONSTELLING DANS-POEZIE

    Helemaal in de lijn van wat Mark Meekers (initiator) met Mengmettaal voorhad, stelt het dichtercollectief voor een drietal weken een dertigtal gedichten tentoon in het Danscentrum Aike Raes.

    Tussen de balletpassen door kunnen de dansers en ballerina’s gedichten lezen van o.a. Karel Sergen, Lieve Devijver, Luc Vandeborght, Mark Meekers (Marcel Rademakers) e.a. De gedichten leggen het accent op ritme en beweging. Ze werden vergroot tot schouwmantelformaat.

    Een tentoonstelling met schwung van tango tot draaiende derwisj!

    Danscentrum Aike Raes, Hollestraat 31-33, 3001 Heverlee, van eind februari tot Valentijn 2011.

    --

    HOOGSTE SPRONG

    tollende derwisjen

     

    wij eten geen glinster glas, slikken geen

    lemmeten. dansen, bidden met de voeten.

    mantel en schaduw afgeschud, klimmen langs

    de toonladders van de rietfluit, draaien als

     

    klei op een pottenbakkersschijf, klimmen

    langzaam langs de as van hiel naar hemel

    tot het trage rage wordt, de rokken open-

    waaien tot hagewinde, wervelstorm van wit.

     

    de armen strekken, trekken hun kringen als

    ringen rond planeten. de linkerhand zegent

    de aarde met licht dat de rechter- ontvangt.

    wij cirkelen op steeds ijlere stijglucht tot

     

    aan de nietigheid van een stip, tot de draai-

    kolk stokt, de tijd weer ademt. wij blijven

    sprakeloos met in ons hart het kloppende

    hamertje van de goddelijke goudsmid.

     

    Mark Meekers (Marcel Rademakers)


    22-01-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:dans, kunst, poëzie, Mengmettaal, Mark Meekers, Marcel Rademakers
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUDY VAN MEEKERS: MONOGRAFIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Onlangs verscheen: “Rudy Van Meekers, schilder-pintor-painter”.

    Deze monografie belicht leven en werk van de Vlaams-Spaanse dichter en schilder Rudy Van Meekers (°1940), minder gekend in zijn regio van oorsprong (Vlaanderen/Antwerpen), des te meer geapprecieerd in talrijke tentoonstellingen in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Spanje. Zijn werk is een zuiver picturaal project dat licht en kleur als drager van het immateriële verkent.

    De auteur (Mark Meekers) is zelf beeldend kunstenaar (onder zijn eigen naam Marcel Rademakers) en leidde het werk in van meer dan vijftig kunstenaars, was curator van meerdere tentoonstellingen, schreef talrijke essay’s over kunst en literatuur in Nederlandse en Vlaamse tijdschriften.

    23 Zwart-wit-afbeeldingen en 9 illustraties in kleur verhelderen de tekst (86 pag.).

    Prijs (in België):17 euro (+ 3 € verzendingskosten) over te maken op rekening 000-0618809-46 (IBAN BE33 0000 6188 0946, BIC BPOTBEB1) van Rademakers Marcel, Leo Dartelaan 20, 3001 Heverlee met de vermelding “monografie Rudy Van Meekers”.

    Uniek kijk- en leesplezier!

     

    FLAPTEKST

    Rudy Van Meekers transcendeert het materiële en zichtbare met zuiver picturale middelen, zoekt gestalte te geven aan “het essentiële licht”. In Vlaanderen toetst hij de artistieke tendenzen van zijn tijd af en trekt naar Frankrijk om er zich te verdiepen in de natuur. Figuratie maakt plaats voor abstractie als enig adequaat middel om de essentie van leven en wereld te evoceren. Levensinzicht en artistieke uiting gaan bij Van Meekers hand in hand. Rond de eeuwwisseling zoekt deze originele, eigenzinnige, gedreven schilder het Spaanse licht op en komt zijn werk tot een boeiende synthese.

    www.marcelrademakers.be  //  www.dorpsdichter.be

    10-01-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Tags:mark meekers, schilderkunst, marcel rademakers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARK MEEKERS OP GEDICHTENDAG 27/O1/2011


    Ter gelegenheid van Gedichtendag wordt Mark Meekers uitgenodigd in de bibliotheek van de gemeente Zwijndrecht.

    Hij houdt een lezing over eigen poëzie, becommentarieerd en geïllustreerd met dia’s.

    Mark Meekers spreekt over poëzie, die voor hem “software voor de ziel” is, het wedstrijdencircuit, de kenmerken van zijn verzen, zijn inzichten over vorm en inhoud. Hij doet zijn “carrière” uit de doeken van wieg tot wandelstok en illustreert dit met gedichten. 

    Als beeldend kunstenaar (onder zijn eigen naam Marcel Rademakers) ligt het beeldgedicht -het gedicht bij het werk en het leven van een kunstenaar- hem nauw aan het hart. Hij toont een reeks dia’s, met een lijntje muziek, en draagt daarbij voor. Komen aan bod: Van Gogh, Camille Claudel (beeldhouwster), Gauguin, Rembrandt, Meunier (van de koperen mijnwerksmuntjes). Zij illustreren thema’s als: existentiële angst, vrouwenemancipatie, verlangen naar het paradijs, de zoektocht naar Licht, sociale bewogenheid. 

    Hij staat wat langer stil bij zijn bundel over de schilder van de Antwerpse haven: Eugeen Van Mieghem. Als eerste dorpsdichter van Doel verduidelijkt hij zijn standpunt over het verdronken dorp en brengt het poëtisch weer tot leven. Hij krijgt daarbij steun van Wannes Van de Velde. Als provinciedichter opent hij even een Vlaams-Brabants boekje. Hij leest enkele pikante teksten uit zijn recente bundel rond de verketterde tekenaar Félicien Rops.

    Tot slot toont hij zich als sociaal geëngageerd dichter en legt hij de vinger op asielbeleid, dierenmishandeling, kinderarbeid, fascisme, en hemeltergende miserabele toestanden in Afrika, zoals beschreven in zijn Tanzania-bundel.

    Donderdag 27 januari 2011 om 20.00 uur

    Bibliotheek, Binnenplein 1, 2070 Zwijndrecht. Inkom gratis.

    10-01-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Tags:gedichtendag, poëzie, lezing, mark meekers,
    01-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAT IS POEZIE?


    “Poëzie is software voor de ziel” (Mark Meekers) / "Poësie is sagteware vir die siel" (Mark Meekers) / “La poésie est un logiciel pour l’âme” (Mark Meekers) / “carmina animae software” (Mark Meekers)/ “Poetry is software for the soul” (Mark Meekers) / “Poesie ist eine Software für die Seele“ (Mark Meekers) / 詩是靈魂的軟 (Mark Meekers) / “La poesía es un software para el alma” (Mark Meekers) / “La poesia è un software per l'anima” (Mark Meekers) / “A poesia é um software para a alma” (Mark Meekers) / “Poesia soul egiteko softwarea da” (Mark Meekers) / “паэзія гэта праграмнае забеспячэнне для душы” (Mark Meekers) / “La poesia és un programari per a l'ànima” (Mark Meekers) / “Poesi er software for sjælen” (Mark Meekers) / ”Runous on ohjelmisto sielu” (Mark Meekers) / “ποίηση είναι ένα λογισμικό για την ψυχή” (Mark Meekers) / “Költészet szoftver a lélek” (Mark Meekers) / “Puisi adalah perangkat lunak untuk jiwa” (Mark Meekers) / “Tá filíocht bogearraí le haghaidh an anam” (Mark Meekers) / “Ljóð er hugbúnaður fyrir sálina“ (Mark Meekers) / 詩は魂のためのソフトウェアで (Mark Meekers) / “Poeżija huwa softwer għall-ruħ” (Mark Meekers) / “Poesi er programvare for sjelen” (Mark Meekers) / “Poezja jest oprogramowanie dla duszy” (Mark Meekers) / “Poezia este un software pentru suflet” (Mark Meekers) / ”şiir ruh için yazılım” (Mark Meekers) / ”Poezija je programska oprema za dušo” (Mark Meekers) / ”Poesi är ett program för själen” (Mark Meekers) / “Mashairi ni programu kwa ajili ya nafsi” (Mark Meekers) / “Poezie je software pro duši“ (Mark Meekers) / “Thơ là phần mềm cho các linh hồn” (Mark Meekers)

    01-01-2011, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:poëzie, literatuur, Mark Meekers
    26-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mark Meekers op het KERSTCONCERT (Herent)


    Naar jaarlijkse traditie gaat op 26 december 2010 het KERSTCONCERT door in Galerie Hannah te Herent om 10.00 uur.

    Mark Meekers leest zijn gedichten rond vier thema’s: oorsprong en begin, geboorte en nieuw leven, verwachting en hoop, vreugde en dankbaarheid.

    Cello: Herman Van Puyenbroek (Kon. Vlaamse Opera Antwerpen, Nationaal Orkest van België)

    Piano: Lode Luts

    Ze spelen Paul Bazalaire, Henry Purcell, Jules Massenet, Miska Hauser, Anton Dvorak  , H. Ackermans, Emile Dunkler, Brahms, Kiselgof, Grieg, Beethoven en Fernand Bastin.

    Na afloop wijn en kaas. Deelname: 20 euro.


    *

    KERSTMIS IN RAVENSBRUECK 1943

     

    onderhuids smokkelde zij een engel binnen

    in de hel, baarde hem tussen oedeemzieke

    benen. hij werd niet voor de honden geworpen:

    zijn geluk had blauwe ogen, hennepen haar

     

    dat groeide met angst en koolraapsoep:

    “Gott mit Uns” drie hoog in een kribbe.

    de moeder ging, geen kapo die haar als

    voedstervader verving. vingers grepen in

     

    wierpen de pop met afgelopen mechanisme

    boven op de lijken, die haar wiegden

    op de schokdempers van hun ribben.

    er was geen vet of tand te trekken,

     

    dus reden ze hem recht de ovenmond in,

    waar nu een krans een blad laat ontglippen.

    wat weerloos is, is wezenlijk beter dan

    geweld voor de toekomst gewapend.


    Mark Meekers

    26-12-2010, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Tags:poëzie, Mark Meekers, Kerstmis, Herman Van Puyenbroeck
    10-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mark Meekers (Marcel Rademakers) belicht de TENTOONSTELLING VAN PETER VERDONCK

    AAN DE LIJN GEHOUDEN: PETER VERDONCK,
    graficus-schilder

    “schilderen

    is de kleine materie mateloos beminnen

    met alle ogen jagen op licht, licht opjagen

    lopen op zonnestralen, vinden en verliezen.” (Mark Meekers*)



    Na zijn studies als grafisch vormgever was Peter Verdonk 25 jaar werkzaam in de design en de publicitaire sector.
    Hoewel dit een koele, eerder onpersoonlijke  technische bezigheid was, bleef hij voeling houden met het écht creatieve en “het warm-menselijke”. Door allerlei omstandigheden in zijn privéleven werd hij onlangs gedwongen dieper in te gaan op essentiële zaken als dood, liefde, maatschappelijke verhoudingen. Hierbij onderging hij een kleine hergeboorte en knoopte terug aan bij de interesses en de impulsen uit zijn jeugdjaren. De druk van dit mentale drijfgas werd hem te sterk zodat hij een uitlaatklep moest zoeken. Zijn beeldend werk kan dan ook voor een stuk worden gezien als therapeutische sessie, als louterend en bevrijdend. De kunstenaar getuigt: “Het wordt meer en meer een passie…  Spontaan, zonder veel nadenken, beredeneren of voorbereiding. Heel direct dus, momentopnames van gevoelens.” Dit artistiek project is echter geen solotocht, maar bezit voldoende beeldende kwaliteiten om ook de medemens aan te spreken, te confronteren. “Ik wil mijn werken niet opbergen maar anderen mee laten genieten van het resultaat,” laat hij zich ontvallen en voegt eraan toe: “Net zoals muzikanten, theatermakers of stand-up comedians inkom vragen.”

    Verdonck is geen nieuwkomer: Peter heeft een doorgrondende blik op de kunstgeschiedenis, de actuele esthetische aanvoeling en neemt niet voor het eerst potlood en penseel ter hand. Hij nam deel aan enkele groepstentoonstellingen in culturele centra, het Jordaenshuis en café’s in het Antwerpse. Recent stelde hij tentoon in de Sint Jozefskapel te Brasschaat, de Bistro-ruimte galerij van Campo (Antwerpen), de showroom SITnSO (Boechout), de Foyer Vooruit (Boechout) en ook het Badhuis in Antwerpen en het Cultuurcentrum Trancé te Ekeren staan op het programma.

    De materiaalkeuze van zijn werk is bewust eenvoudig: papier, karton, recyclagemateriaal, houtskool, potlood, inkten, verf. Hij noemt het “onbelangrijk”. Het achterliggende idee telt wel voluit mee: “Geen artistieke voorschriften! Ik houd mij niet aan bepaalde stijlen, normen, afspraken, het resultaat is niet te voorspellen. Ik wil experimenteren!”  Mooi zo dit anarchistisch trekje. Een echte kunstenaar moet niet de bestaande orde of zekerheden nogmaals bevestigen. Hij moet exploreren, vernieuwen. Dat vereist veel meer creativiteit en durf.  Elke echte kunstenaar heeft in wezen iets anarchistisch, zoekt naar een oprechte, eerlijke kunst, die zo respectvol is om de toeschouwer niet te bedriegen met clichés of gevestigde visies van het artistieke establishment.

    Verdonck is geen filosoof die mediteert over mens en kosmos of over de picturale act. Hij is meer “een verteller die zijn gevoelens, ervaringen, emoties en belevenissen wil uiten, niet met woorden, maar plastisch, omdat ik deze vorm of ambacht het best beheers.” Leven en kunst liggen bij hem in elkaars verlengde. Hij put zijn onderwerpen uit de kleine dagelijkse omgeving zoals die hem onder de ogen komt. Maar ook weer niet zo letterlijk, hij levert geen kopie af: door de combinatie van uiteenlopende elementen krijgt het resultaat een bijklank, een vreemde surreële betekenis. Hij geeft de vrije loop aan hand en hoofd zodat elk werk experiment wordt, dat de auteur zelf moet verrassen. Het mondt echter nooit uit in betekenisloosheid. Een bevreemdende fascinatie, een wat bizarre magie gaat van deze werken uit.
    Hij switcht van figuratie naar abstractie of beweegt zich even ongegeneerd, ongeremd op het tussenliggend terrein.

    Hij werkt met zuiver grafische en picturale middelen. Dit is (nog) grafiek! Dit is (nog) penseelkunst! In de lijn van de traditie maar toch actueel, van deze tijd. Zijn werk bezit uitgesproken eigen accenten: stijl.

    In zijn gestileerde figuren speelt de lijn de hoofdrol. Met grote soepelheid laat hij ze dansen, arabesken tekenen, strak in houding staan, meestal tegen een abstracte achtergrond. Soms komen ze na wat kijkwerk uit het netwerk van strepen en graveringen te voorschijn. Een aantal werken is louter textuur, die dynamisch werkt, afwisselend zich bescheiden op de achtergrond houdt om zich dan weer op de voorgrond te dringen.

     

    Er is niet alleen de losse pols, er is ook het ironisch berispende vingertje: “ Frivool spotten met maatschappij en kunstenaars die het te ernstig nemen, te zakelijk!” Of gewoon “plezant doen”, “Zotte dingen maken” (waarom “Zot” niet met hoofdletter?) Humor relativeert, maakt vrij. Peter heeft spontaan de essentie van de lach gevat: een combinatie van herkenbare elementen uit diverse situaties die met elkaar botsen en zo de logica aan het wankelen brengen. Zie deze tekeningen als een bevrijdende gezondheidskuur: maak de wangen los.

     

    Het kleurgebruik is gereduceerd tot het inkleuren van grafische vormen. Door deze ondergeschiktheid horen de werken eerder tot de grafiek dan tot de schilderkunst. Wie zal er zich zorgen om maken? Verdonck zeker niet: “Naast of onder de lijnen/normen werken, daar hou ik van.” Zijn scala bestaat uit: oker, rood, wit van de ondergrond en het zwart van de omtrekkende lijn (voor zover zwart / wit kleuren zijn). “Ik hou van rood… maar evengoed van grijs en zwart”. Hoewel hij aan elke tint bepaalde psychologische eigenschappen toekent past hij dit zelden bewust, functioneel toe. Anders gezegd: ook als hij kleur gebruikt, tekent hij ermee. Deze soberheid van palet geeft sterkte, stevigheid, werkt overtuigend, nadrukkelijk.

     

    Peter Verdonck liet zich ook opmerken als gesmaakt rockartiest, die flink wat eigen composities uit zijn gitaar sloeg. Deze muzikale gen werkt door in zijn beeldend werk: het ritmische accent, het hoge tempo van zijn grafiek getuigt hiervan. Als weinigen slaagt hij erin zijn tekeningen te electriseren, onder hoogspanning te brengen. Saaiheid staat niet in zijn vocabularium.

    Vergelijkingen met andere kunstenaars zijn lichtjes denigrerend alsof Verdonck geen eigen (hand)tekening zou hebben. Zoals aangetoond heeft hij dat beslist. Maar omdat hijzelf dit doosje opende haal ik er ook even zijn “lievelingsartiesten”  uit. “Houden van” wil niet zeggen kopiëren, maar wel: dezelfde snaren in zich voelen trillen, dezelfde akkoorden op een ander instrument, volgens een persoonlijke interpretatie aanslaan. Een Alechinsky-touch vind je in de eerder abstracte bladen, Paul Klee loert over de schouder in de figuratieve prenten,  Bosch, Brueghel en Fred Bervoets knipogen mee in de mild ironiserende platen. Dit zijn niet de minsten. Het is geen oneer met dit niveau verwantschap te voelen.

    Uit het trefzeker, dynamisch, muzikaal, humoristisch werk van Peter Verdonck straalt de vreugde van het creëren van het papier af, precies zoals hij het uitdrukt: “Ik geniet ervan, ook van het resultaat.” Wij ook Peter. En wanneer de kunstenaar zich ontvallen laat: “Kan er niet mee stoppen… fantasieën dwarrelen door mijn hoofd, moeten eruit, op papier, hout  of karton, doet er niet toe.” Kunnen we met veel plezier deze artistieke verslaving aanmoedigen!

    Marcel Rademakers (Mark Meekers), kunstrecensent
    * Uit: Van binnen uit verlicht, gedichten en kunst, Demer Uitgeverij, 2010, p. 8

     

    10-12-2010, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Mark Meekers, schilderkunst, Peter Verdonck, Marcel Rademakers
    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mark Meekers "ONDER VUUR"

    ONDER VUUR

    Is de titel van een literaire solidariteitsavond met de Liga voor de Mensenrechten
    Mark Meekers (eerste dorpsdichter van Doel) - Peter Holvoet-Hanssen (stadsdichter van Antwerpen) - Paul Vincent - Dianne Nuyts - Bert Bevers - Frank De Vos (huidig dorpsdichter van Doel)
    lezen hun gedichten
    Intermezzo’s: Hans Gooris, dwarsfluit -  Lisa Geets, altblokfluit

     
    Op vrijdag 2 juli, 20.00 uur, in het Vrijzinnig Ontmoetingscentrum

    Lange leemstraat 57, Antwerpen, *inkom 2€ voor de Liga*
    Organisatie: KunstDoel vzw

    -

    IN TRANSIT

                              voor Semira Adamu (+)


    zij kwam uit de lucht gevallen. met stalen

    zenuwen de metaaldetector langs. de koffers

    zwaar van hoop, sprongen uit de band.

    honden snuffelden haar het vel van de kuit.


    bij de pascontrole werd ze louter papier.

    de foto te zwart, een letter van haar naam

    die mankt: officieel is ze nooit geland,

    zweeft op eigen vleugels door niemands-


    land, eet wat van de fastfoodtafels valt.

    zakenlui grissen parfums uit de vitrines.

    dan gaan haar heupen krankzinnig zingen,

    spiegelt ze zich een kind voor met de kleur


    van belgian chocolates. dassen steken hun

    zijden tongen uit. zij is totaal verloren

    voorwerp, paradijsvogel voor de kat. reeds

    nadert een uniform met hemelsblauw kussen.


    02-07-2010, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:poëzie, literatuur, mark meekers, Liga voor de Mensenrechten
    25-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARCEL RADEMAKERS (MARK MEEKERS): TENTOONSTELLING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op vrijdag 25 juni om 20.00 uur liep de groepstentoonstelling

    HET NIEUWE DOEL van stapel.

    Voor deze gelegenheid componeerde schilder-dichter MARCEL RADEMAKERS / MARK MEEKERS een vijfdelige PICTURALE SUITE IN Doel-mineur. (Vijf schilderijen in gemengde techniek, acryl, pastel, potlood, organische materie, 70 x 100 cm)

    De tentoonstelling loopt van 27 juni en 4 juli 2010 van 14 tot 17 uur

    In het Vrijzinnig Ontmoetingscentrum, Lange leemstraat 57, Antwerpen

    Organisatie: KunstDoel

    25-06-2010, 00:00 geschreven door Mark Meekers  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 28/01-03/02 2019
  • 08/02-14/02 2016
  • 02/06-08/06 2014
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 15/06-21/06 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs