Zoeken in blog

Inhoud blog
  • DE STRAFSTE PROGRAMMA'S VAN HIER EN INTERNATIONALE TOPCONTENT DAT VIND JE IN 2022 OP EEN, CANVAS EN VRT NU
  • GENIET TOT 30 JANUARI OPNIEUW VAN 'THE CHRISTMAS SHOW - HOME EDITION'!
  • DEEP BRIDGE MAAKT NIEUWE SPEELDATA BEKEND!
  • METEJOOR GEEFT EXTRA CONCERT OP ZATERDAG 7 MEI 2022 IN TRIXXO THEATER HASSELT
  • BRIT FLOYD NIEUWE DATA OP VRIJDAG 28 OKTOBER 2022 IN STADSSCHOUWBURG ANTWERPEN & ZATERDAG 29 OKTOBER 2022 IN KURSAAL OOSTENDE
  • K3 MET ALBUM EN SINGLE OP NUMMER 1!
  • BV'S; OUDE BEKENDEN EN NIEUWE GEZICHTEN IN SPECIALE VIP-EDITIE VAN DE BUURTPOLITIE
  • EEN MENGSEL VOOR IJS LATEN AANBRANDEN? SERGIO KAN DAT!
  • SIEG DE DONCKER DOET VERRASSENDE INTREDE IN FAMILIE
  • STAF EN CO BEVELEVEN MAGISCHE KERST IN HET ZWEEDSE HOGE NOORDEN
  • LUMIERE STADSBIOSCOPEN OPENEN OPNIEUW DE DEUREN VANAF 29 DECEMBER
  • DE MIA'S EN DE GOUDEN K'S WORDEN VERPLAATST NAAR APRIL 2022
  • DE EMOTIES LOPEN HOOG OP IN DE STERKSTE HANDEN
  • JULIA MAAKT VAN K2 WEER K3!
  • TRIBUTE BAND 'MYDONNA' BRENGT ALS EERSTE SINGLE EEN COVERVERSIE VAN MADONNA'S CONTROVERSIËLE WERELDHIT 'FROZEN'
  • WORKSHOP VAN KINDERPSYCHOLOGE EN EN AUTEUR KLAAR HAMMENECKER WAS EEN VOLTREFFER
  • 'THE SOUND OF MUSIC' TELT AF NAAR DE PREMIERE!
  • STUDIO 100 HAALT MAAR LIEFST DRIE ENSOR-NOMINATIES BINNEN!
  • WEGENWACHTER ANTHONY HELPT FIETSER OP SCHATTENJACHT UIT DE NOOD IN 'PECH ONDERWEG'
  • ARSENAL LIVE INDOOR OP VRIJDAG 13 MEI 2022 IN LOTTO ARENA: NIEUUWE DATUM!
  • VTM STELT 30 JAAR FAMILIE FEEST UIT
  • EXCLUSIEF OP VTM GO: EEN BLIK ACHTER DE SCHERMEN VAN JAN DE LICHTE
  • NACHTWACHT KOMT TERUG NAAR HET THEATER!
  • CHARLES OP DONDERDAG 20 OKTOBER 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • JENS DENDONCKER GEEFT EEN PERSOONLIJKE BOODSCHAP IN HET TEKEN VAN RODE NEUZEN DAG
  • EERSTE NAMEN VESTROCK 2022
  • LIONEL RICHIE IS DE EERSTE LOKERSE FEESTEN 2022 HEADLINER
  • MANESKIN OP 2 JULI OP ROCK WERCHTER 2022
  • VRT NWS LANCEERT NIEUWE PODCAST ROND JONGEREN EN OPINIE
  • THEATERSHOW KOM ERBIJ VOOR K3 IN NIEUWE BEZETTING DIT NAJAAR OOK TE ZIEN IN NEDERLAND
  • IN DEN OLIFANT ONTVANGT NU ZATERDAG KLAAR HAMMENECKER VOOR DE VOORSTELLING VAN HET BOEK EN EEN EXCLUSIEVE '50 KEER DURVEN'-WORKSHOP
  • LISA DEL BO, DIE SCHNAPPERS EN NOG ZES TOPARTIESTEN ZIJN IN MAART TE GAST OP HET ZESTIENDE SCHLAGERFESTIVAL
  • ELLEN HAEKENS UIT RIEMST IN VIJFDE AFLEVERING VAN SUCCESVOLLE TV PLUS-REEKS 'MY RIGORGEOUS LIFE'
  • HET LOOPT BIJNA MIS MET DE VERHUISWAGEN IN 'IK VERTREK UIT VLAANDEREN'
  • GOOSE OP VRIJDAG 1 APRIL 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE: EXTRA CONCERT!
  • SLODDERVOS ANDY PEELMAN MOET EN ZAL LEREN OPRUIMEN IN HOE ZAL IK HET ZEGGEN
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • HEBBEN CHRISTOPHE EN NICK EEN BETERE GAYRADAR DAN DINA EN ANDY?
  • MONOPOLY KOMT THUIS
  • BESTSELLER LONNEKE VAN ENGELEN WORDT VERFILMD
  • CORONA SCHEIDT ZANGER BORIS VAN DER HAM VAN ZIJN KINDEREN IN NIEUW-ZEELAND
  • SOPHIE ELLIS-BEXTOR OP 3 APRIL IN LA MADELEINE IN BRUSSEL
  • GHOST OP DINSDAG 3 MEI 2022 IN VORST NATIONAAL
  • NATALIA DE MUSICAL, NIEUW MUZIKAAL SPEKTAKEL OP PLAY4
  • WIE MAAKT K2 WEER K3?
  • K3 KOMT MET EIGEN IMMERSIVE K3 BOOTCAMP
  • ARTIESTEN VAN LIEFDE VOOR MUZIEK STEKEN JONGEREN EN HUN LEERKRACHT EEN HART ONDER DE RIEM IN LIEFDE VOOR MUZIEK SPECIAL
  • 16 KEER NIEUW VOOR ROCK WERCHTER 2022
  • MEER DAN 30 TOPARTIESTEN ZORGEN VOOR DE APOTHEOSE VAN RODE NEUZEN DAG
    Categorieën
  • 123 Comedy Club (2)
  • 3Pees (1)
  • Abimo (8)
  • Actualia (19858)
  • Amfi Theaterproducties (1)
  • Baeckens Books (34)
  • Bakermat (14)
  • Ballon Media (71)
  • BATS (2)
  • Benelive (11)
  • Benelux Theater (1)
  • Bis Producties (1)
  • Borgerhoff & Lamberigts (6)
  • Boston (1)
  • Bros Producties (2)
  • CC Merksem (3)
  • CD-recensie (80)
  • Clavis (2)
  • Comics Station Antwerp (1)
  • De Harmonie (1)
  • De Komedie Compagnie (9)
  • De Speling (1)
  • Deep Bridge (3)
  • Dutch FilmWorks (4)
  • Echt Antwaarps Teater (40)
  • Efteling (1)
  • EIC (3)
  • Entertainment One (5)
  • Exclusief (2)
  • Experimentele Werkgroep voor Toneel (1)
  • Expo (1)
  • Fakkelteater vzw (1)
  • FRS Showcase (5)
  • Garifuna (3)
  • Geert Hoste (3)
  • Goedenavond (1)
  • Gracia Live (3)
  • Greenhouse Talent (1)
  • Harlekijn Holland BV (5)
  • Het Achterland vzw (1)
  • Het Huis Van Take Twee (2)
  • Het Prethuis (2)
  • HETPALEIS (1)
  • Hotel Hungaria (2)
  • Ilyas Baert (5)
  • Independent Films (2)
  • Judas TheaterProducties (2)
  • King Entertainment (1)
  • Koekstraat (1)
  • Lannoo (1)
  • Listen Up (1)
  • Live Nation (14)
  • Loge10 Theaterproducties (9)
  • Lot's Foundation (1)
  • Luc Stevens Producties (1)
  • Maandacht (1)
  • Manteau (1)
  • Marc D'Hollander (1)
  • Marmalade (2)
  • Medialaan (3)
  • Mercis Publishing (6)
  • Music Hall (18)
  • Musicalia (1)
  • Nekka (3)
  • Nieuw Amsterdam (1)
  • Noordteater (2)
  • Nu Nogh (1)
  • Paljas Producties (5)
  • Paradiso Filmed Entertainment (1)
  • Peter Verstraelen Agency (2)
  • PSE (7)
  • Roxy Theaterproducties (1)
  • Rumoer (2)
  • Sanoma (1)
  • SBS Belgium (1)
  • Segunda (1)
  • Shelter (1)
  • So What? Productions (1)
  • Standaard Uitgeverij (59)
  • Strip2000 (3)
  • Studio 100 (213)
  • Theater aan de Stroom (4)
  • Theater Familie (1)
  • Theater Malpertuis (1)
  • Theater Zeemanshuis (6)
  • Theaterimpresariaat XL & Lapinne (4)
  • Theatertainment (1)
  • Twin Pics (1)
  • Uitgeverij Harlekijn (1)
  • Uitgeverij Vrijdag (1)
  • Uitgezonderd. (10)
  • Van Halewyck (9)
  • VIP (1)
  • VRT Line Extensions (6)
  • ZEB (1)
  • Zodiak Belgium (1)
  • [PIAS] Comedy (1)
  • Music, Media & Entertainment
    Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
    14-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: ELKE TAELMAN – HEMELS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elke Taelman begon haar zangcarrière toen ze meedeed aan het VTM-programma ‘Can you duet’ en won in 2012 ‘De muziekklas’ van Radio 2 in de afdeling meezingers. We hebben er even op moeten wachten maar sinds kort heeft ze met ‘Hemels’ ook haar debuutalbum uitgebracht.

    De plaat wordt geopend met haar allereerste single ‘Dat hemels gevoel’. De titel verwijst overigens naar de titel van dit album en in de song etaleert Elke al meteen haar vocale kwaliteiten.

    Ook ‘Jij bent zo anders’ en ‘Zolang er dromen zijn’, waarbij de compositie sterk wordt gedomineerd door een gitaarsound, ontbreken niet op dit debuut.

    ‘Sla je arm om me heen’ mag dan wel een cover zijn van Bonnie St. Claire, toch slaagt Taelman erin deze song in een eigentijdse versie te vertolken. De zangeres imponeert met haar uithalen en een accordeon completeert het geheel.

    Met ‘Pierrot’ staat er nog een St. Claire-cover op ‘Hemels’. Deze huidige zomersingle doet het overigens uitstekend in de hitlijsten.

    De opzwepende dance-song ‘Duizend nachten’ valt meteen op, terwijl ‘Voor altijd in mijn hart’ gewoon een prima schlager is.

    Met ‘Mexico’ staat er nog een cover op het schijfje. Deze hit van Zangeres Zonder Naam doet, mede door het trompetgeschal, je meteen in zomerse sferen vertoeven.

    De ballade ‘Zonder jou’ werd geschreven door Elke haar gitarist Manfred Jongenelis en ‘Wanneer ik in zijn ogen keek’ bewees eerder al zijn nut als hitsingle.

    Topper van het album is ‘Leeftijdsverschil’, een duet met Chris Van Tongelen. Het duo bezingt een relatie tussen twee mensen waarbij er sprake is van een hoog leeftijdsverschil. Ondanks het feit dat hun omgeving er tegen is besluiten ze toch hun hart te volgen en bij elkaar te blijven. Deze song heeft hitpotentieel!

    Afsluiten doet de Lierse met ‘Ik zie de zon’. Het is een dance-nummer met schlagerinvloeden. Zeer opzwepend overigens!

    Elke Taelman heeft een straf parcours afgelegd, waar ze best trots op mag zijn.

    Met ‘Hemels’ heeft ze in ieder geval een puik debuutalbum uitgebracht!

    Ilyas Baert

    14-07-2015 om 14:40 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    10-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: EMMA BALE – MY WORLD UNTOUCHED
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het najaar van 2014 nam de 15-jarige Emma Baelemans deel aan ‘The Voice Kids’. Winnen deed ze niet, maar ze geraakte wel tot in de halve finale. Inmiddels heeft ze onder de artiestennaam Emma Bale de ep ‘My World untouched’ uit, die onder leiding van producer Hans Francken tot stand kwam.

    Openen doet Emma met de Kodaline-cover ‘All I want’. Ze wordt enkel begeleid door piano en meteen valt haar mooie en breekbare stem op. Het nummer scoorde dan ook terecht hoog in de hitlijsten.

    Ook de huidige hitsingle ‘Run’ staat op het schijfje. De song duurt drie minuten, bloeit na het eerste refrein helemaal open en blijft hangen door het scanderen van ‘Ohooh ooh’.

    ‘Shame’ is een prima akoestisch popnummer, terwijl ook de pakkende, emotionele song ‘Nothing arrived’ overtuigt. Bale haalt hier een enorm hoog niveau. Heel sterk voor iemand die amper vijftien jaar oud is!

    ‘Wonderland’ start sober, de opzwepende drum na het eerste refrein en de gitaarsolo van Leendert Haaksma completeren het geheel. Ook het refrein blijft meteen bij.

    De puike afsluiter is de vier minuten durende titeltrack ‘World untouched’, met knap geschreven lyrics. Topsong!

    Met de straffe ep ‘My world untouched’ van Emma Bale ontluikt een nieuw muzikaal talent in de Belgische muziekscène.

    Als je bedenkt dat ze ook nog het voorprogramma van Milow mag verzorgen tijdens zijn volgende tour, dan weet je dat Emma een mooie muzikale toekomst te wachten staat!

    Ilyas Baert

    10-07-2015 om 13:34 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    29-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: MAAIKE OUBOTER – EN HOE HET DAN OOK WEER DAG WORDT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 2013 gooide Maaike Oubouter hoge ogen met ‘Dat ik je mis’ in ‘De beste singer-songwriter van Nederland’. Ze won het programma niet, maar haar naam was wel meteen gevestigd in Vlaanderen en Nederland. Na meer dan twee jaar wachten is er nu eindelijk haar eerste magnifieke debuut ‘En hoe het dan ook weer dag wordt’, dat geproduceerd werd door Joost Zweegers van Novastar.

    Openen doet de straffe Nederlandse zangeres – songschrijfster en gitariste uiteraard met ‘Dat ik je mis’. Met deze superhit maakte ze meteen naambekendheid in Nederland en Vlaanderen. Deze emotionele song valt ook op door het fenomenale rijmschema.

    De huidige single ‘Anders’, dat over afscheid nemen gaat, doet het overigens ook uitstekend in de hitlijsten en ‘Smoor’ lijkt eerst een ballade, maar na twee minuten transformeert de song in een psychedelische track.

    ‘Maarten’ gaat over Maaikes’ inspiratiebron zanger Maarten Van Roozendaal, terwijl in ‘Nieuwe dag’ de percussie haast domineert.

    In ‘Wattendag’ bezingt de zangeres een dag waarop je alles rustig aandoet en de wereld om je heen laat draaien. Originele lyrics overigens!

    Nog zo’n prima song is ‘Als het kon’, waarin een bluesharp en hammond het geheel complementeren.

    Ouboter opent ’23 april’ a cappella. De song gaat over de ontmoeting van haar ouders en is een uiterst romantisch nummer geworden.

    In de breekbare ballade ‘Lijmen’ is Maaike op haar best en de akoestische afsluiter ‘Jij de koning’ gaat over haar broer.

    ‘En hoe het dan ook weer dag wordt’ is een excellent debuut geworden over eindigheid, liefde en verwondering met prachtige teksten.

    Met dit album figureert Maaike Oubouter prominent in de Nederlandstalige muziekscène.

    Zonder twijfel: 10/10!

    Ilyas Baert

    29-06-2015 om 16:55 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    19-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: MANS ZELMERLÖW – PERFECTLY DAMAGED
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds 5 juni is ‘Perfectly Damaged’, het zesde album van Måns Zelmerlöw, die het Eurovisiesongfestival overtuigend won met ‘Heroes’ verkrijgbaar.

    Openen doet de Zweed met ‘Stir it up’. De song start eenvoudig, maar barst uit zijn voegen in het refrein. Måns etaleert meteen zijn zangkunsten met erg krachtige uithalen.

    Uiteraard staat ook het winnende ‘Heroes’ op het schijfje. Het lied stond in meer dan 21 landen op nummer 1 en is wereldwijd de 2de best verkochte single op iTunes. ‘Heroes’ is dus een echte wereldhit geworden!

    ‘Someday’ valt op door de rocksound in combo met dance. De opzwepende drums completeren het geheel.

    De prima popsong ‘Let it burn’ bevat een vleugje electro, terwijl ‘Fade away’ een internationale sound uitademt. Het knappe ritme blijft overigens sterk nazinderen.

    Topper van de plaat is ‘Live while we’re alive’. Naast het scanderen van ‘O-hooh-ooh’ is er ook een piano en viool te horen.

    De ballade ‘Should ‘ve gone home’ start met een piano-intro, waarna een prachtig, Celine Dion-achtig nummer, met echo’s in de refreinen, weerklinkt.
    Ballades gaan Zelmerlöw blijkbaar erg goed af. Dat bewijst de zanger ook in ‘Hearts collide’.

    Een dwarsfluit domineert de hele compositie van ‘The core of you’. De song is overigens goed geschreven, met knappe rijmschema’s tot gevolg.

    ‘Unbreakable is een energieke dancesong waarin synts en drums knallen. Het refrein bestaat uit niet veel meer dan ettelijke malen het repetitief uitroepen van ‘Unbreakable’.

    De plaat wordt afgesloten met het prachtige duet ‘What’s in your eyes’. Dit duet brengt Måns met zangeres Tilde Vinther. De stemmen blenden mooi samen op een uiterst geraffineerde piano-compositie.

    De natuurlijk stem van Måns Zelmerlöw blijft meteen bij.

    Overigens kan de zanger verschillende muzikale genres aan, wat zal resulteren in een mooie artistieke toekomst!

    Ilyas Baert

    19-06-2015 om 15:08 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    04-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: SLONGS DIEVANONGS – GOEIEN DAG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben er even op moeten wachten, maar eind mei kwam met ‘Goeien Dag’ het debuutalbum uit van de Antwerpse rapster Slongs Dievanongs (alias Charissa Parassiadis).

    De plaat opent uiteraard met ‘Goeiemorgend goeiendag’, het nummer waar het voor Slongs allemaal mee begon. Voor ‘In the mix’ schreef ze immers een nieuwe versie van ‘Goedemorgen’ van Nicole & Hugo. Het resultaat is gekend…

    Ook de superhit ‘Lacht nor mij’ staat op het schijfje, net als de singles ‘iFoon, ‘Ik wil mier’ en ‘Ik zen ni de bank’, dat gaat over het feit dat de zangeres steeds mannen aantrekt die vooral uit zijn op haar geld.

    Huidige hitsingle ‘Danse me a’ is een samenwerking met Sista Flex. Het nummer is erg hitgevoelig. Dit komt o.a. omdat de compositie erg doet denken aan ‘Lacht nor mij’, het lied dat de zomer van 2013 kleurde.

    Tom Lodewijckx schreef met ‘Vakskes’ een oerdegelijke rocksong (met blazers!) voor de Antwerpse hiphpopster. Het mag gezegd worden: je kan Dievanongs niet in een vakske stoppen!

    Met Adil Araab performed Slongs de rustige R&B-song ‘Doeda ogen dicht’. Het nummer start met een piano-intro, is zeer emotioneel en de topper van het album!

    De prima song ‘Netje’ werd geschreven door Halve Neuro en ook het opzwepende ‘Nieve ex’ valt op, mede door het scanderen van ‘A ge wet wa ge wilt!’.

    Samen met haar goede vriend Axl Peleman schreef de entertainster ‘Kraken’. Een duet waarbij Slongs in dialoog gaat over hoe de wereld aan het vergaan is. Peleman reageert eerder ludiek door te melden dat hij het gaat maken en dat ze er zelfs niet aan moet denken om hem te proberen kraken.

    De puike afsluiter ‘Gin zweet’ zou deze zomer wel eens alle festivals en disco’s op zijn kop kunnen zetten. Het refrein ‘Gin zweet, zoe doe-doe- doen wij da! One love van ’t stad tot in Jamiaca! Gin zweet, oek al breken w’elke tent af!’ zing je zo mee en de stevige dancebeat continueert heel de compositie.

    Als extra staan er ook nog de live-uitvoering van ‘Welcome home’ en ‘Voyage Voyage’ op de plaat. Deze songs van Stan Van Samang en Kate Ryan werden door Slongs onder handen genomen voor het VTM-programma ‘Liefde voor Muziek’.

    Een leuke Sikey-remix van ‘Goeiemorgend goeiendag’ sluit het album af.

    Met ‘Goeien Dag’ heeft Slongs Dievanongs een uitstekend debuutalbum gemaakt, laverend tussen emotie en humor!

    Ilyas Baert

    04-06-2015 om 00:00 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    12-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: MAARTJE VAN NEYGEN – BRUSSEL – BERLIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op haar tweede plaat ‘Brussel – Berlin’ vertelt de 19-jarige Maartje Van Neygen het verhaal van Elsa, die tijdens een reis naar Berlijn verliefd wordt op streetartist Tim. Het is een verhaal boordevol heerlijke momenten, maar ook met vragen en twijfels en de belofte van een leven in Berlijn, samen met Tim.

    Elsa stelde zich steeds de vraag waarom Tim steeds een meisje met donker haar schildert, terwijl zijzelf blond is. Ze vindt één jaar later het antwoord op haar vraag bij de Gedenkstaette Berliner Mauer. Ze is inmiddels niet meer samen met Tim,maar ze herkent een foto. Het meisje op de muur was dus geen liefdesrivale, maar de mama van Tim…

    Het album wordt straf geopend met ‘Welkom in Berlijn’. De song zet in met mandoline en heeft een poppy sound. Er wordt afwisselend Nederlands – Duits in gezongen en het lied werd geschreven door Stefan Fernande. Ook de hitsingle ‘Nood aan jou’ is overigens van zijn hand, waarin een bas domineert.

    In ‘Tweede plaats’ overheerst het trompetgeschal en het refrein ‘Henk is zo hip, hip, hip. Hij staat met stip stip stip – Karim is knap, knap, knap. Hij verovert stap voor stap….’ blijft meteen hangen.

    ‘Het meisje op de muur’ is een akoestisch nummer geworden, met een beperkte begeleiding. Van Neygen etaleert hierin haar vocaal vermogen.

    De song ‘Polaroid’ werd geschreven door Maartje en haar vader Eric en heeft een country-achtige sound, terwijl ‘Praten in je slaap’ een emotionele ballade is, die raakt tot in het diepste van je ziel.

    ‘Tranen boven Düsseldorf’ valt op door de originele opening van het nummer en in ‘Wilmersdorf’ is er een hoofdrol weggelegd voor een strijkerkwartet.

    De track ‘Ik kom er wel doorheen’ start eenvoudig met viool, maar bloeit stelselmatig open na de eerste strofe. Een gitaarsolo kondigt het einde van deze prima song aan.

    ‘Vrij zijn’ heeft een opzwepende compositie, die overigens ook meteen start met een gitaarsolo. Het is een puike popsong met magnifieke uithalen in het refrein.

    Afsluiter ‘Zolang er helden zin’ is een ode voor de gesneuvelden aan de Berlijnse Muur. Het lied valt ook op door het scanderen van ‘Ahahahaah’.

    Met ‘Brussel – Berlin’ manifesteert Maartje Van Neygen zich met verve in de Nederlandstalige muziekscène.

    Deze tweede langspeler overtreft haar debuutplaat en is van een hoog niveau.

    Ilyas Baert

    12-05-2015 om 12:19 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    28-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: LOS CALLEJEROS – UKAMAO!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De 8-koppige Leuvense band Los Callejeros heeft met ‘Ukamao!’ reeds zijn derde langspeler uit. De groep heeft een eigenzinnige sound waarin vrij geëxperimenteerd wordt met Afro, Etnic-folkmusic, reggae, jazz en zelfs rockinvloeden.

    Opener ‘Cumbia Callejera’ heeft een opzwepend en dansbaar ritme, waarin het trompetgeschal overheersend is. Een vergelijking met Django Reinhardt gaat hier zeker op.

    ‘Connected’ duurt zo’n 5 minuten en gaat over het met elkaar verbonden zijn. Het refrein bestaat uit slechts 1 zin ‘Connected the same time’ en in de compositie domineren de ukelele en de electric bas de song.

    Bij de intro van ‘Aroma de primavera’ heerst eerst een mystieke sound, waarna het feest losbarst. Rainsticks, toyos en panfluit completeren het geheel.

    Kreten luiden dan weer het swingende salsagetinte ‘Amor de cottoreo’ in, terwijl ‘Ce pays’ over ons land gaat.

    ‘Te lleva’ heeft dan weer een zeer sobere compositie. Het nummer start met een fluitintro, waarna akoestische gitaar en erg mooie samenzang weerklinken.

    ‘No me quieras tanto’ heeft door de elektrische gitaren en drums iets weg van een rocksong en daar dragen de wisselende lyrics zeker toe bij.

    In ‘Hoy’ weerklinken de trompetten in verschillende ritmes en toonaarden en met ‘Eenzame Charango’ weet de band ook instrumentaal te overtuigen.

    ‘Con suma sociedad’ is een heerlijk zomers nummer en met ‘La concha tu conga’ wordt de plaat puik afgesloten.

    Los Callejeros bewijst dat wereldmuziek ook boeiend en erg divers kan zijn.

    Met ‘Ukamao!’ wordt het sowieso een hete zomer!

    Ilyas Baert

    28-04-2015 om 12:19 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    23-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: MERDAN TAPLAK – IMPERIAL DANCEFLOOR MATERIAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na zijn succesvol debuutalbum ‘In it for the honey’ heeft de Antwerpse deejay en producer Merdan Taplak nu met ‘Imperial Dancefloor Material’ een nieuwe popplaat uitgebracht.

    Met opener ‘I’m your captain’ laat Merdan meteen zien wie de baas is en het opzwepende ritme in ‘Troubles in my head‘ is erg aanstekelijk. De zangpartijen worden verzorgd door SIAM (alias Isolde Van Den Bulcke).

    ‘Face the blame’ wordt gezongen door Renée Seys. Naast de internationale sound valt de song vooral op door het scanderen van de titel.

    ‘Slow your face’ is één van de toppers van de plaat. Het nummer wordt overigens gezongen door The Voice’-ontdekking Sarah Godard.

    Ook solo (zonder gastzangeressen) weet Merdan te overtuigen. ‘Rip it’ en ‘Bumper’ zijn daar de beste voorbeelden van.

    Nina Sampermans mag in zowel ‘My love is yours’ als ‘New crew’ haar zangkunsten etaleren. Sampermans schreef ‘My love is yours’ overigens volledig zelf en daar is hiermee zeker niet aan haar proefstuk toe. Zo schreef Nina ook ‘Would you’, de Eurosong-inzending van Airis.

    Voor ‘Gravity’ ging de Antwerpenaar dan weer een samenwerking aan met Stellar en Sunday Rose. De vocals van Rachel Mulowayi tillen de song naar een hoger niveau en de jazzy trompet completeert het geheel.

    De puike song ‘I don’t like you’ werd geschreven en ingezongen door Jasmine Tomballe, die overigens de meeste lyrics voor Merdan’s tweede langspeler tekstueel voor haar rekening nam.

    Met ‘Think I wanna’ sluit de producer af in stijl!

    Als bonustracks gooit de deejay er nog 3 remixen van ‘Troubles in my head’, ‘Face the blame’ en ‘Run throught the night’ tegenaan.

    Laat één ding duidelijk zijn: met ‘Imperial Dancefloor Material’ is Merdan Taplak terug van nooit weggeweest!

    Ilyas Baert

    23-04-2015 om 14:41 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    17-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: SCARVED – DYNAMITE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds januari 2015 is ‘Dynamite’, het debuutalbum van de Belgische female hardrockband ScaRveD, vrij te verkrijgen in de Benelux.

    Opener ‘Masquerade’ valt meteen op door de indrukwekkende solo van Luc Van Dessel en in de metalsong ‘Devil in disguise’ smelt je meteen voor de warme stem van frontzangeres Caroline (Caro voor de vrienden) Verboven. Leuk om weten is dat Caroline eerder 2 hits scoorde met haar eigen dance-project ‘K-Line’ en daarna overstapte naar de rock- en metalwereld. Eén ding is zeker: you rock girl!

    ‘Army on wheels’ is pure hardrock en wordt gedomineerd door de bassound, terwijl ‘Valley of Gloom’ opvalt door de bijzondere compositie en Wim Mertens’ keyboard samples.

    De uitstekende rocksong ‘Vampire’s tale’ bevat een zeer opzwepende compositie en in de strofes blenden de stemmen van Caroline en de backing vocals mooi samen.

    ‘Eternal rush’ is de topper van dit excellente debuut. In het nummer alterneren echo’s met continuerende gitaarsolo’s.

    ‘Eastern treasure’ ademt een Far West-sfeer uit en ‘Payback time’ gaat erover dat je revanche moet nemen, als ze je geleend geld niet terugbetalen. Dit alles met een keiharde rocksound.

    Het emotionele ‘Silence’ is een ode van zangeres Caroline aan haar overleden vriendin Wendy. De strofes zijn akoestisch, maar de refreinen baden weer in de gekende metalsferen.

    Titelsong ‘Dynamite’ is, zoals de titel doet vermoeden, één brok explosie en in de schitterende afsluiter ‘Brainfog’ toont Verboven nogmaals wat ze vocaal in huis heeft door ijzersterke uithalen te brengen op een magnifieke sound.

    ‘Dynamite’ van ScaRveD is zeker het ontdekken waard!

    Ilyas Baert

    17-04-2015 om 12:49 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    14-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: ETHERNITY – OBSCURE ILLUSIONS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 20 maart verscheen ‘Obscure Illusions’, het debuutalbum van Ethernity, een progressieve powermetal-band uit Wallonië.

    In de straffe opener ‘False Lamentations’ demonstreert frontzangeres Julie Colin meteen haar vocale kunsten en in ‘Entities’ domineert een zinderende bassound. Na een zacht intermezzo na de laatste strofe volgen de powermetal gitaarsolo’s zich in sneltreinvaart op.

    Het energieke ‘Shadows on the wall’ valt op door het scanderen van ‘Shadows on the wall’, terwijl ‘Never thought’ door het pianospel van Julien Spreutels een mystieke sound creëert. Opzwepende drums completeren de krachtige compositie van het nummer.

    ‘Street door’ opent met een piano-intro. Meteen valt de stem van Julie weer op, die deze song overigens meeschreef. Piano en gitarenpartijen blenden mooi samen en het refrein is top!

    Het loeiharde ‘Alone’ barst haast uit zijn voegen door de snedige gitaarrif, maar eindigt rustig met piano, waarna een volgende zinderende solo start en ‘Broken memories’ is een mix van rock- en danceinvloeden (echo, keyboards).

    ‘After all has turned to pain’ opent als een akoestische ballade, met enkel de stem van Julie en pianospel, waarna een rocksound de bovenhand neemt. Zonder twijfel één van de toppers van deze plaat!

    Op ‘Interlude’ hoor je enkel de stem van Jean Pascale Spreutels, die alle songteksten voor dit debuut schreef.

    De uitmuntende afsluiter ‘Obscure Illusions’ is dan weer een samenwerking met Tom E. Englund (Evergrey), Kelly Sundown Carpenter (Beyond Twilight, Firewind) en Mark Basile (DGM) als gastzangers.

    Ethernity levert met ‘Obscure Illusions’ een ijzersterk debuut af en manifesteert zich met dit album opmerkelijk in de metalscene.

    Deze band staat ongetwijfeld nog een mooie toekomst te wachten!

    Ilyas Baert

    14-04-2015 om 12:27 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    09-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: GUILTY AS CHARGED – LEAP OF FAITH
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vierkoppige heavy metalband uit West-Vlaanderen, Guilty As Charged, heeft met ‘Leap of faith’ na een vijftal jaar eindelijk hun debuut klaar na hun demo-cd uit 2009.

    De stevige opener ‘Preach to the masses’ heeft maar één boodschap ‘Preach!’, terwijl ‘Last chance’ opvalt door een ijzersterke compositie waarbij het meerstemmig refrein meteen blijft hangen.

    In de titelsong ‘Leap of Faith’ domineren opzwepende drums en gitaarsolo’s de song en het refrein van ‘I’ll never…’ bestaat uit een aantal repetitieve woorden die samen één mooi geheel vormen, dit alles met een harde metalsound.

    Het instrumentale ‘Elysium’ is 2’50” lang puur genieten. Dit is echt een topper en bewijst dat Guilty As Charged ook instrumentaal weet te overtuigen.

    ‘Lone wolf’ vat met een magistrale instrumentale opener aan, waarna met een beperkte tekst het nummer volledig losbarst.

    Ook ‘Lack of control’ knalt weer stevig en ‘Down’ is een prima afsluiter.

    Goed om weten is dat deze plaat enkel als eigen beheer-release via de band te verkrijgen is of bij één van hun concerten.

    ‘Leap of faith’ is alvast een voltreffer, graag meer van dat!

    Ilyas Baert

    09-04-2015 om 11:28 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    02-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: SELAH SUE – REASON
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vier jaar na haar titelloze debuutalbum heeft Selah Sue (alias Sanne Putseys) met ‘Reason’ een waardige (volwassen) opvolger klaar.

    De plaat wordt geopend met de hitsingle ‘Alone’, die opvalt door zijn opzwepend refrein en de disco-invloeden uit de jaren ’80, en titeltrack ‘Reason’ die het als single reeds prima heeft gedaan.

    ‘Together’ is een stralende liefdesverklaring aan hiphop, met medewerking van Childish Gambino, terwijl ‘The light’ een mystieke sound heeft en vooral opvalt door de hoge uithalen in het refrein.

    Topper van deze tweede langspeler is de akoestische ballade ‘Alive’, waarin de backing vocals mooi samen blenden met Selah’s zwoele soulstem.

    Sue haalt een impressionante vocale krachttour uit in ‘Fear nothing’, die werd beïnvloed door triphop en ‘Daddy’ is een emotionele ode aan haar vader. Op het einde van de song hoor je hem trouwens enkele zinnen zeggen. Ontroerend!

    ‘Feel’ is een prima nummer met opzwepende drums. De sterke opbouw gaat over in een magnifiek refrein, met sterke uithalen.

    In ‘Right were I want u’ completeert een trompetsolo de typische Selah Sue-sound. Het resultaat is op zijn minst bijzonder te noemen.

    ‘Always home’ is een pure en oprechte song waarin door de beperkte muziekbegeleiding de stem van de zangeres op de voorgrond komt.

    Het album wordt knallend afgesloten met ‘Falling out’.

    ‘Reason’ is een meer dan geslaagde opvolger waarin de luisteraar getuige is van de vocale ontplooiing van een soulzangeres met akoestische gitaar, verrijkt door backing vocals met motown invloeden, strijkersarrangementen en een hele resem tempowisselingen.

    Het was 4 jaar wachten zeker waard!

    Ilyas Baert

    02-04-2015 om 16:24 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    06-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: PURE JOYCE – H.O.P.E.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De 19-jarige singer-songwriter Joyce Lemmens studeerde in 2013 af, maar won in 2012 reeds ‘De muziekklas van Radio 2’ met Tom Dice.

    Vorig jaar deed ze mee aan de preselecties van Eurosong 2014, waarin ze steeds haar vrolijke zelf was. Ze schreef er een eigen song ‘I think I’, die de halve finale helaas net niet haalde.

    Onder haar huidige artiestennaam Pure Joyce bracht ze al de verrassende cover ‘Blue’ uit. Eiffel 65, de originele uitvoerders, waren zo onder de indruk dat de bandleden haar prezen.

    Nu is er de nieuwe single ‘H.O.P.E.’, wat staat voor Hold On, Pain Ends. Joyce schreef dit nummer zelf en speelt tevens gitaar. Jens Wijnants doet, naast de erg fragiele backings, ook de extra gitaar. Een cello completeert het geheel.

    ‘H.O.P.E.’ is een akoestisch, eerlijk, oprecht en zuiver nummer vol emoties geworden. Lemmens etaleert een krachtige stem vol gevoel en doet een magnifieke uithaal op het einde. Het lied is prachtig in zijn eenvoud.

    Er zit overigens een interessant verhaal achter de single. Begin september kreeg Joyce de vraag of ze op de ‘Dag tegen kanker’ wilde optreden voor de patiënten van het ZOL in Genk. Joyce bracht die dag een aantal nummers en was zo onder de indruk door deze emotionele rollercoaster dat ze diezelfde avond nog de nieuwe song ‘H.O.P.E.’ schreef.

    Er zijn 1.000 exemplaren van ‘H.O.P.E.’ gedrukt en de opbrengst gaat integraal naar ‘Kom op tegen kanker’.

    De toekomst oogt alleszins verrassend en artistiek veelzijdig voor Pure Joyce. Ik ben alvast fan!

    Ilyas Baert

    06-03-2015 om 14:28 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    24-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: CHARLI XCX – SUCKER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Charli XCX, het pseudoniem van Charlotte Emma Aitchison, kende tot nu toe nog geen grote successen. Misschien dat daar voor de 22-jarige singer-songwriter met haar nieuwste album ‘Sucker’ wel eens verandering in zou kunnen komen.

    De plaat wordt geopend met de titelsong ‘Sucker’ meteen toont Charlotte dat ze een rebelse twintiger is. Er wordt met o.a. ‘fuck you’ gevloekt dat het een lieve lust is.

    De hitsingle ‘Break the rules’ valt op door een dominante basintro en een opzwepende beat. In het lied zingt Charli dat ze niet meer naar school wil en niets liever doet dan te rebelleren.

    ‘London Queen’ wordt niet gezongen maar eerder afgerateld, al maken de stevige drums veel goed, terwijl ‘Breaking up’ een groovy gitaarrif bevat.

    In ‘Gold coins’ etaleert Charlie haar vocale kwaliteiten en dat doet ze eveneens in haar duet met Rita Ora op ‘Doing it’.

    Topper van het album is de hitsingle ‘Boom clap’. Het refrein is bepalend voor het nummer, er is zowaar een internationale sound aanwezig en het lied nestelt zich als een oorwurm. Zet deze track op repeat en geloof me: je krijgt er niet genoeg van. ‘Boom clap’ is echt een pareltje!

    ‘Body on my own’ is een oerdegelijke popsong met leuke synths geworden en in ‘Famous’ wordt er vooral op de dance gefocust met een erg hoge compositie en dito zanglijnen.

    ‘Hanging around’ doet qua compositie aan ‘We will rock you’ denken en tevens bewijst Charli dat ze een echte rockchick is.

    Met ‘So over you’ wil Aitchison duidelijk maken dat ze het verleden achter zich laat en een frisse sound domineert in ‘Die tonight’. In deze ritmische song is er in het refrein ook plaats voor de scandering van ‘oooh’.

    Het lied ‘Need ur luv’ ademt een vrolijke uitbundigheid uit. Dat komt omdat dit nummer een mix van dance en fanfare is.

    Afsluiten doet Charli XCX in stijl met ‘Red Balloon’.

    ‘Sucker’ van Charlotte Emma Aitchison is er eentje om te ontdekken. Je vindt 15 tracks op deze langspeler, die allemaal van de hand zijn van Charli herself.

    ‘Boom clap’ halen die handel!

    Ilyas Baert

    24-02-2015 om 15:24 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    19-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: CIVILIAN – THE SECOND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee jaar geleden kreeg Civilian prima reviews voor hun debuutalbum ‘Wake up call’. Nu is er met ‘The second’ eindelijk een opvolger met 12 energieke songs. Al houdt de Belgische band wel vast aan een mix van hardrock, metal en groovy rock.

    Dat bewijst de opener ‘Zusammen’ overigens meteen. De song mag dan wel een Duitse titel hebben, het is een 100% Engelstalige rocksong.

    Deze stevige rocksound is ook te horen in ‘Wrong side of the road’ en het loeiharde ‘Love in the moshpit’. De duizelingwekkende drums completeren het nummer.

    ‘Dead man walking’ valt dan weer op door de gesproken tekst. Het lied start redelijk rustig met een mooi gitaarakkoord en explodeert na het refrein.

    In ‘Stars tonight’ en ‘Break the chain’ etaleert de band opnieuw hun hardrockgehalte.

    En dan is er ook nog de titeltrack ‘The second’. Officieel is het nog niet, maar normaal gezien is ‘The second’ het kortste nummer ooit op een cd gezet. Een wereldrecord dus! Want één seconde muziek is 0,316 seconden korter dan de vorige recordhouder ‘You suffer’ van Napalm Death.

    In ‘C.E.O.’ volgen de bassolo’s elkaar aan record tempo op en ‘Closed door’ bevat een extra cello wat resulteert in een mooie compositie.

    Op de afsluiter ‘Hallelujahland’ is nog een extra gitarist te horen: Peter Vrancken. Civilian haalt hiermee extra hard uit.

    De titel van dit tweede Civilian-album is dus meer dan zomaar een opvolger. De Limburgse formatie bevestigt zich zowel muzikaal als tekstueel en dat kan alleen maar toegejuicht worden.

    Ilyas Baert

    19-02-2015 om 16:31 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    20-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: OSTROGOTH – LAST TRIBE STANDING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ‘Last tribe standing’ zal op 23 januari 2015 uitkomen via het Belgische Empire Records. Dit is sedert 1987 de eerste officiële release van de Belgische old school metal band Ostrogoth.

    Opener ‘No risk taken’ start met een eerder rustige solo van wijlen Rudy Vercruysse. Een tweede stem complementeert de eerste 2 strofes. Vanaf de derde strofe wordt de song volledig in metal ondergedompeld met een (redelijk) lang refrein.

    ‘Clouds’ opent met een indrukwekkende gitaarsolo en valt op door de sterke opbouw en het refrein ‘’Up high in the clouds. The clouds. The clouds”, dat zich meteen als een oorwurm nestelt. Ongetwijfeld de topper van de plaat!

    Ook in de aanstekelijke rocksong,‘Return tot the heroes museum’, blijft het refrein hangen, mede door het scanderen van ‘hey hey hey’.

    In de titeltrack ‘Last tribe standing’ komen maar liefst drie gitaarsolo’s aan bod, waarbij bij bas en drums reeds domineren, met opmerkelijke rijmschema’s (now/show/vow/bow en night/light/bright/heart).

    Naast deze vier nieuwe studio songs staan als bonus ook nog vier live tracks op het schijfje, dat in totaal 40 minuten duurt.

    Deze langspeler werd overigens geproduceerd door gitarist / achtergrondzanger Dario Frodo & Pete Mush en gemastered door Jacob Hansen.

    Het artwork is dan weer van de hand van de getalenteerde Velio Josto uit Italië.

    Met ‘Last tribe standing’ staat Ostrogoth ongetwijfeld nog een lange metalcarrière te wachten!

    Ilyas Baert

    20-01-2015 om 00:00 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    01-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: BRABANCONNE, DE SOUNDTRACK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds 10 december speelt ‘Brabançonne’ in de bioscoop.

    De film verhaalt de strijd tussen een Vlaams en een Waals harmonieorkest die allebei geselecteerd zijn voor de grote Europese finale.
    Maar wanneer de solist van het Vlaams orkest dood neerstort heeft Elke een fantastisch idee om alsnog hun finale te redden: de fantastische trompettist Hugues weghalen bij de Walen.

    Vanaf nu is ook de verbluffende soundtrack van deze prent verkrijgbaar. Hierop is een unieke mix van pure Belgische klassiekers, nieuwe nummers en harmonieën uit de film te horen.

    Allereerst zijn er de klassieke versies van songs ‘Zo mooi, zo blond’, ‘Het kan niet zijn’, ‘Geen wonder dat ik ween’, ‘Dag Vreemde Man’ en ‘Goeiemorgen morgen’ gebundeld in hun oorspronkelijke versie en dito uitvoerders.

    Maar er werden ook nieuwe liedjes opgenomen. Zo zingt Amaryllis Uitterlinden (Ozark Henry) ‘Amoureux Soltaires, ‘Bla bla bla’ van Ann Christy en Jimmy Frey’s ‘Zo mooi zo blond’. Dit doet ze uitstekend en het is een zegen om haar eens in het Nederlands te horen zingen.

    Verder staan er ook twee duetten van Amaryllis en David Cantens (Marsman) op de plaat. Dat is de titelsong ‘Ziede gij mij gere’ en het prachtige ‘Verloren hart, verloren droom’ van Barry White. Na een zachte intro breekt het met rockinvloeden helemaal open na de eerste strofes.

    Tot slot zijn er ook nog medleys te horen waarin liedjes als ‘De allereerste keer’, ‘Ik wil je’, ‘Hou toch van mij’ en ‘Goeiemorgen morgen’ de revue passeren.

    Steve Willaert maakte ook zowel een Vlaamse als Waalse instrumentale harmoniemedley.

    Dit album bevat 50% Vlaamse songs en 50% Waalse, wat resulteert in een 100% Belgisch album.
    Waar zie je dat nog?

    Ilyas Baert

    01-01-2015 om 00:00 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    17-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: REGI IN THE MIX – ULTIMATE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ook al steekt Milk Inc. nu in de koelkast, toch blijft Regi Penxten actief als DJ. Dit doet hij tevens al 10 jaar en omdat te vieren is er nu de luxueuze 3CD-box ‘Regi In The Mix – Ultimate’.

    ‘Regi In The Mix Ultimate’ is dus zeker geen einde, maar een terugblik op wat is geweest en wat nog moet komen.

    Op CD “Past” schotelt Regi zijn ultieme Retro Mix voor en dat wordt, en ik citeer, een echte "trip down memory lane". Zo knallen vette beats uit de boxen van o.a. Techotronic, Zolex, Da Rick, Tunderball, Push en vele anderen.

    CD “Present” is alweer een super mix in echte Regi stijl. Toppers als Dimitri Vegas & Like Mike, Avicii, Kiesza, Coldplay, Zonderling en Tiësto passeren dan ook de revue. Ook eigen songs van Regi als ‘Ultimatie Domintion, ‘Invicible’ en ‘La Vache’ van Milk Inc. staan op het schijfje. Opvallendste mix is die van ‘The Final Countdown’ (Europe) en ‘Slapjack’ van Henry Fong & Reece Low.

    CD “Future”, tenslotte, is een eigenzinnige mix van nieuwe deep house tracks (misschien wel de toekomstige sound) en van eigen songs als ‘Sundown in Paarl’ en ‘Don’t say goodbye’.

    ‘Regi In The Mix Ultimatie’ is dé partycompilatie die je in huis moet hebben of zoals Regi het zelf zo goed verwoord: The Ultimate Christmas Gift!

    Ilyas Baert

    17-12-2014 om 14:43 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    05-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: SELENA GOMEZ – FOR YOU
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 22-jarige leeftijd reeds een best-of album uitbrengen is niet iedereen gegeven. De Amerikaanse Selena Gomze slaagde hier wonderwel in. Ze selecteerde het beste uit haar reeds vier eerder verschenen albums onder de noemer ‘For you’.

    Opener ‘The heart wants what it wants’ fungeert prima als popsong, maar de hitsingle ‘Come & get it’ is pas echt top.

    Het opzwepende en verleidelijke ‘Love you like a love song’ ademt pure dance uit en ‘Tell me something I don't know’ valt op door Gomez’ strak getimede zanglijnen en haast afgehaspelde lyrics.

    ‘Who says?’ kent een akoestische start, waarna een perfecte opbouw crescendo gaat in een uitermate sterk refrein.

    ‘My dilemma 2.0’ is zonder twijfel de beste song van het album. Op 3 minuten tijd horen we pop, rock en dance invloeden met een prachtige tekst.

    ‘Round and round’ is een dancesong met gitaarrifs waarop ‘Round and round’ wordt gescandeerd. De gekende single ‘Forget forever’ werd geremixed door Boy Lighting.

    Ook ‘Naturally’ en ‘A year without rain’, waar het refrein enkel uit de zin 'I’m missing you so much’ bestaat, werden in een radioremix gegoten door Dave Audé.

    ‘Slow down’ bevat een groovy dancecompositie met een internationale sound. De zangeres etaleert hier ook haar vocale kunnen.

    Selena spreidt haar Spaanse kennis tentoon in ‘MAS’ alsook in het exotische duet met een andere Selena ‘Bidi bidi bom bom’.

    Deze puike best-of wordt afgesloten met ‘Do it’ en de stevige popsong ‘Falling down’.

    Perfect eindejaarscadeau!

    Ilyas Baert

    05-12-2014 om 13:39 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie
    25-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: LAURA OMLOOP – MEER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kleine meisjes worden groot. Daar is Laura Omloop het beste voorbeeld van. In 2009 scoorde ze met
    'Zo Verliefd’ een enorme hit en nu 5 jaar later staat er een coole meid die nog steeds Nederlandstalige popsongs brengt, maar dan iets volwassener. Laura zei vaarwel tegen haar songschrijvers Miguel Wiels, Tracy Atkins en Peter Gillis en verliet ook de veilige haven van Studio 100. Nu zit ze onder dak bij Warner Benelux en worden haar songs geschreven en geproduced door Jeroen Swinnen (Daan, KATO, Free Souffriau,…).

    Het album wordt geopend met de titeltrack, en tevens huidige single, ‘Meer’. Deze track is een R&B-song en was de ideale tussenschakel tussen de vorige albums. Het is wel een cover.

    ‘Zo zonder jou’ is een duet met de Nederlandse rapper Monsif. Deze popsong gaat over verleiden en het refrein blijft bij met de zin ‘weet wat je doet doet doet – gaat het goed goed goed’.

    Het trompetgeweld in ‘Sorry’ moet de scheldwoorden overtreffen en ‘Magie’ is een loepzuivere popsong, die snel blijft hangen.

    De opzwepende cover van Doe Maar’s ‘Smoorverliefd’ is leuk uitgevoerd, maar past niet in het geheel, terwijl ‘Waar ben jij’ met enkel piano opent en daarna zorgvuldig met vioolarrangementen wordt afgewerkt.

    ‘Kleine Maud’ gaat over pesten en de voice-over wordt verzorgd door Catherine Moerkerke. Zo’n song brengen is al een engagement op zich!

    ‘Tijgerkat’ haalde duidelijk zijn invloeden bij ‘Roar’ van Katy Perry en gaat over seks. Laura omschrijft zich als een tijger die het nachtelijke verleidingsspel wil spelen, maar dan wel onder haar voowaarden. Ongetwijfeld het meest volwassen lied van het album!

    ‘OMG’ staat bol van de afkortingen en gaat over het hectische leven van jongeren de dag van vandaag hebben. Het refrein is zowel Engels- als Nederlandstalig.

    ‘Judge me’ wordt muzikaal gedomineerd door trompet, trombone en een tenorsax. Het lied swingt, maar breekt geen potten.

    De plaat wordt afgesloten met ‘Try’. Hier zingt Omloop voor het eerst in het Engels en dat gaat haar goed af. Maar persoonlijk hoor ik haar liever in het Nederlands.

    Als eerste ‘volwassen’ album kan ‘Meer’ tellen, maar door te veel covers en te verschillende stijlen is het nog niet helemaal duidelijk welke artistiek - muzikale kant Laura Omloop juist wil opgaan.

    We houden je in de gaten, meid!

    Ilyas Baert

    25-11-2014 om 15:25 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:CD-recensie


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs