Recreatieve fietstochten in Vlaanderen en Zuid-Nederland
Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind,
Zichzelf een weg baant.

24-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ff tussendoor
Klik op de afbeelding om de link te volgen Prachtig weer deze dagen, misschien iets te warm om overdag te fietsen, maar toch ideaal om 's avonds na het werk nog een fietstochtje te maken.

Ik las op FB dat iemand van de vrienden naar de palm parkies in Sint-Niklaas ging, dus dacht ik, waarom daar ook niet eens naartoe fietsen. Het was wel later dan anders dat ik aan het avondeten was, langer moeten werken omdat ik tijdens de werkuren naar de tandarts was geweest.
We reden dus eerst naar het veer van Callebeek. Toen ik daarop zat, liet ik ook weten via FB dat ik op de boot zat. Net toen de boot langst de kant van Bazel was aangemeerd kreeg ik sms'jes dat de vrienden niet tot in het park van Sint-Niklaas waren geraakt, ze waren niet verder geraakt dan de grote Markt waar ze op een terrasje zaten. Maakte geen verschil uit voor mijn tochtje, ik reed grotendeels via de knooppunten maar sneed hier en daar toch een stukje af.
In Sint-Niklaas gekomen reed in met de fiets een éénrichtingsstraat in, en wat denk je, net in die straat kwam een agent aangewandeld die mij natuurlijk tegenhield. Naja hij bleef vriendelijk en vertelde mij, als ik niet omdraaide en terug de straat uit reed dat ik 150 eurootjes zou mogen neertellen.
Wat verder, bijna op de grote Markt, zag ik dan de Garry met zijn madam wandelen, was bijna 30 jaar geleden dat ik hem nog gesproken had. Hij dacht toen hij het berichtje had gelezen dat ik op de boot zat, dat het al de boot naar huis was en ze waren dus ook al maar doorgegaan. Wat bijgepraat over die 30 jaar, herinneren opgehaald, je weet hoe dat gaat en dan toch maar de terug weg aangevat. Ik wou eerst langst Temse en Boom rijden omdat ik niet wist tot hoe laat het veer zou varen, maar uiteindelijk toch maar geriskeerd om terug aan Callebeek over te steken.
Het was al aardig donker toen ik terug thuiskwam, maar was toch een leuk avondlijk tochtje van 43.3 km tegen een bewogen gemiddelde van 23.5 km/u en we hadden onderweg zelfs ééns 36.9 km/u gehaald.

24-07-2012 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
Tags:sint-Niklaas
» Reageer (0)
21-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tank
Weinig zomerse dagen in deze vakantie, maar als ze er dan toch zijn, dan springen we graag de fiets op.

Eerst reden we naar het veer Schelle-Wintam en vervolgens de sluis over. Verder via de knooppunten ging het nu richting Willebroek.



Als de kinderen aan het spelen waren in een park in Ruisbroek-Sauvegarde kwamen er plots heel veel verschillende vliegtuigen overvliegen, het was natuurlijk vandaag het verdriet dat belgie noemt, mochten we er toch mee van genieten hoe ons belastinggeld zinloos door de lucht vloog.



In klein Willebroek speelde de kinderen dan zelf maar de veroveraar. We reden verder richting de fietsersbruggen in Rumst en daar draaiden we terug naar Richting Boom.



Ook op het Hellegat werd nog een korte pauze ingelast en dan ging het verder terug naar huis.



We fietste vandaag 40.6 km.








21-07-2012 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:met de kids
Tags:klein-Willebroek
» Reageer (0)


Inhoud blog
  • en nu dan
  • daar is de lente
  • Fietsen of niet
  • Goede voornemens
  • Zaventem en Leuven
    Categorieën
  • Allerlei (7)
  • Dagtochtjes (62)
  • Meerdaagse trips (26)
  • met de kids (16)
  • Tips en Trics (2)
  • agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Archief per maand
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
    Fietsze
  • fietsmaatje

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Aanbevolen links:
  • Fietsnet, de Fietsrouteplanner voor de knooppunten
  • Jeugdherbergen in Vlaanderen
  • pdf veerdiensten waterwegen en zeekanaal nv
  • 7 veerdiensten van VLOOT
  • Een Velotariër vreet kilometers op de fiets
  • een ander leuk fietsers blogje
  • fietsreis naar Santiago De Compostela
  • De Vakantiefietser informeert over fietsreizen moedigt fietsreizen aan.
  • Rijwielen De Zwaluw te Reet
  • Fietsen De Nutte
    Een interessant adres?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Queen
    Jazz (1978)
    Bicycle Race


    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like

    You say black I say white
    You say bark I say bite
    You say shark I say hey man
    Jaws was never my scene
    And I don't like Star Wars
    You say Rolls I say Royce
    You say God give me a choice
    You say Lord I say Christ
    I don't believe in Peter Pan
    Frankenstein or Superman
    All I wanna do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my
    Bicycle races are coming your way
    So forget all your duties oh yeah!
    Fat bottomed girls they'll be riding today
    So look out for those beauties oh yeah
    On your marks get set go
    Bicycle race bicycle race bicycle race
    Bicycle bicycle bicyI want to ride my bicycle
    Bicycle bicycle bicycle
    Bicycle race

    You say coke I say caine
    You say John I say Wayne
    Hot dog I say cool it man
    I don't wanna be the President of America
    You say smile I say cheese
    Cartier I say please
    Income tax I say Jesus
    I don't wanna be a candidate
    For Vietnam or Watergate
    Cos all I want to do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like






    Fietsweer
    Schelle
    Meer fietsweer in Schelle


    My Great Web page
    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs