Recreatieve fietstochten in Vlaanderen en Zuid-Nederland
Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind,
Zichzelf een weg baant.

30-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk vakantie
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit weekend is mijn vakantie begonnen. Lekker veel fietsen. Nee hoor, niet veel fietsen, vandaag eens lekker van profiteren en een mooi toertje maken, want vanaf morgen is het werken geblazen, opbouw casa-blanca festival en dan daarna komen mijn kids naar hier voor 17 dagen.

We vertrokken richting Boom, daar de brug over naar Willebroek en dan reden we van daaruit richting Sint Amands om verder naar Temse te rijden en de Schelde over te rijden. Van hieruit ging het dan naar Sint-Niklaas om dan over Belsele en Sinaai naar Eksaarde te rijden. Een beetje verder kwamen we dan op de oude spoorwegbedding, die zalige lange rechte weg die langst het oude station van Stekene passeert. In Sint-Gillis-Waas zijn we dan ff richting grens gereden en vlak voor Hulst zijn we dan richting Nieuw Namen uitgereden om daarna over Beveren, Zwijndrecht, Kruibeke en Bazel bij het veer van Callebeek uit te komen en zo terug in Schelle aan te komen.

Een leuke tocht van ± 136 km.

30-07-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

Categorie:Dagtochtjes
17-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch maar gaan fietsen.
Het was niet zo'n mooi weer vandaag, een aardig windje, maar we konden toch weer niet binnenblijven.

Toen we de brug van Temse overreden pakten donkere wolken zich samen boven Temse en we konden nog net op tijd gaan schuilen onder de bruggen van Temse.

En wat later klaarde de lucht terug uit en konden we onze tocht van 64 km verder zetten.

Nog af en toe wat regen gehad, maar we waren toch nog niet verzopen toen we terug thuis kwamen.

17-07-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

Categorie:Dagtochtjes
03-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1-3juli : 4/4 de kaarten
De drie kaartjes bij onze meerdaagse fietstocht naar Wenduine en Wolphaartsdijk.

Schelle - Wenduine (± 132 km)

Wenduine - Wolphaartsdijk (± 112 km)

Wolphaartsdijk - Schelle (± 120 km)

18 staat er op dit bordje, ja toch ?
Natuurlijk gemeld aan de routedokter ... en ...

"Beste,

Bij deze kan ik u melden dat de onderhoudsploeg ter plaatse is geweest op 05/07. Het probleem werd opgelost, een correct bordje werd opgehangen.

Vriendelijke groeten,

Routedokter TPA"

03-07-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

Categorie:Meerdaagse trips
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1-3juli : 3/4 Wolphaartsdijk - Schelle
Deze derde dag was de minst leuke dag, omdat we terug naar huis moesten fietsen.
Na het afbreken en inpakken van de tent richting spar van Wolphaartsdijk gereden en daar met de kortingbon die we op de camping hadden gekregen enkele broodjes gekocht en dan vertrokken richting Yerseke.

Eén van de eerste dorpjes die we tegenkwamen was Wilhelminadorp, zo'n echt cliché voorbeeld van een Zeeuws dorpje, leuke huisjes gelegen aan de waterkant en brugje middenin.

Wat later kwamen we dan ook aan bij de monding van het Kanaal Goes-Goese Sas.

En dat hier veel kanalen en riviertjes zijn, waar het aangenaam is om langst te fietsen, moet ik jullie niet meer vertellen. Hier rijden we dan ook langst het kanaal door Zuid-Beveland met op de achtergrond de windmolens van Wemeldinge.

En de monding van het kanaal in de Oosterschelde met heel in de verte de Zeeland brug.

Yerseke is niet alleen bekend om de mosselen maar je vindt er ook veel oesterkwekerijen.

Het kleine strand aan Roelshoek. Het is echter ook moeilijk surfen buiten de gele boeien zonder water. Bij dit uitzicht hebben we dan ook een korte picknick gehouden.

Vlakbij Bath zien we terug de Westerschelde.

Na al de mooie landschappen is dit het zicht als we terug richting belgie rijden.

En als afsluitende foto nog het kasteel Ravenhof te Putte-Stabroek.

Tenslotte hebben we op deze derde dag net geen 120 km afgelegd.

03-07-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

Categorie:Meerdaagse trips
Tags:wolphaartsdijk, schelle, fietsen, oosterschelde, tent, water, nederland
02-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1-3juli : 2/4 Wenduine - Wolphaartsdijk
Toen we onze tent uit kropen rond 8 uur voelden we metéén dat de tegenwind van gisteren nog in onze benen zat. Enkele koffiekoeken gaan kopen in de camping superette, tent afgebroken en alles terug netjes op de fiets geladen en tegen 10.00 zaten we terug op de fiets richting Blankenberge.
Een zeebries overwegend komende van opzij en afhankelijk van de rijrichting ook weer tegenwind maakte dat ik ook vandaag niet zou kunnen doorfietsen en ik trok dan ook onmiddellijk het besluit om mijn tocht vandaag 10 km korter te maken dan oorspronkelijk gepland.
Na een stukje nutteloos rondrijden in Zeebrugge, de knooppunten maakten een lus door woonwijken waar niets te zien was en dan nog eens wat rondrijden om een straat over te steken, hielden we ff pauze bij de haven, waar ze ook op zaterdag aan het werken waren.

Na Zeebrugge reden we nog een beetje verder langst de kust tot in Duinbergen en van daaruit zouden we dan richting Sluis rijden.

Onderweg passeerden we de kerk Sint Anna ter Muiden, de robuuste toren afgewerkt met een kleine spits.

In Sluis hielden we ff halt en kochten een belegd broodje, ook een foto vanop de wallen rond Sluis mocht hier niet ontbreken.
Na sluis ging het dan richting Breskens, maar we zouden dit niet via de kortste weg doen, maar terug de dijken bij de kust opzoeken.

Nabij Breskens dacht ik eraan dat ik nog geen foto van de zee had genomen, hierbij dus een blik op de Noordzee.

De monding van de Schelde is enorm, je kan amper de overkant zien. In Breskens namen we dan de overzet voor 3,80 € naar Vlissingen. Het was geleden van toen hier ook nog auto's op de overzet gingen dat ik deze overzet nog had genomen. Vanuit Vlissingen reden we verder richting Middelburg.

In de rand van Middelburg passeerden we 'Ons genoegen' en fietsten vervolgens verder om in Middelberg zelf ook ff het stadscentrum in te duiken.

Er was van alles te doen op het plein voor het Stadhuis van Middelburg, druk druk druk, toch nog maar een broodje gaan kopen, vond amper een plaats om mijn fiets ff achter te laten en toen ik met mijn broodje terug bij mijn fiets kwam, lag die om. Na Middelburg reden we richting Veere om van daar dan verder langst de boorden van het Veerse meer richting Wolphaartsdijk te rijden.

Onderweg passeerden we deze Halflingers aan het Veerse meer en dat was net ook het moment dat de rit van de ronde van Frankrijk de meet zou bereiken en we hoorden door mijn radiootje hoe Philippe zijn aangekondigde overwinning ook waar maakte. Nog een beetje verder gefietst tot we aan de landschapscamping "de heerlijkheid van Wolphaartsdijk" aankwamen, helaas geen foto's, batterijen waren leeg.

Deze tweede dag hebben we volgens Fietsnet: de Fietsrouteplanner voor de Knooppunten 111.7 km afgelegd, kaartjes kan je twee posts hierboven terugvinden.

02-07-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

01-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1-3juli : 1/4 Schelle - Wenduine
Rond 13.00 u vertrokken met een volgeladen fiets om de overzet Hemiksem - Bazel van 13.15 u te halen.
We zouden deze eerste dag voornamelijk met de GPS rijden, dit is een mengeling van knooppunten met LF routes.
Vanuit Bazel ging het over Velle en Nieuwkerke-Waas richting Kemzeke waar we dan het rechte fietspad (oude spoorwegbedding) naast Stekene zouden nemen. Over Moerbeke en Wachtebeke ging het dan richting Zelzate om via de brug het kanaal Gent-Terneuzen over te steken. Eens die brug over maakte ik een kleine omweg richting Rieme om mijn kinderen even te gaan groeten. Alhoewel er duidelijke afspraken waren gemaakt dat ik in de namiddag zou passeren was mijn vrees om niemand thuis te vinden helaas uitgekomen. Na deze omweg reden we richting Assenede om terug op ons traject te zitten en ook hier reden we weer op zo'n oude spoorwegbedding, lekker lange rechte weg. Onze weg vervolgend richting Sint-Laureins begon het dankzij de tegenwind toch al aardig laat te worden en waren we 18.00 u al gepasseerd, dus besloot ik ook maar om te stoppen aan een frituur omdat het als ik zou doorrijden tot Wenduine toch al te laat zou zijn om nog te eten. Na mijn fritstop in Sint-Laureins reden we met vernieuwde krachten verder echter nu voornamelijk langst kanalen.

Vaststellend dat we nog op de goede weg zaten passeerden we Damme en reden verder richting Brugge.

Tussen Damme en Brugge, verscholen tussen het zomergroen zou een lieflijk dorpje liggen, het enige dat ik tegenkwam was het platte Vlaamse land. En nog steeds tegen de wind in bonkend sloegen we iets voor Brugge af richting Dudzele om daar dan een stuk langst het Boudewijnkanaal verder richting kust te fietsen. Ik sloeg toen ik het kanaal overstak waar ik eigenlijk zou moeten afslaan, maar de GPS reclameerde en toonde dat ik een U-bocht moest maken, dus ik maar gedaan en het volgende wegje naar rechts genomen, hier stonden ook de knooppuntbordjes. Dus dacht ik echt wel goed te zitten, er stonden echter aan het begin van deze weg aanwijzingen dat er werken in deze straat waren en dat die zou doodlopen, maar meestal kunnen fietsers wel door dus nam ik het risico. Hoorde ik ineens geroep vanop het jaagpad dat ik eerst wou nemen, een wielertoerist zag mij fietsen en riep dat ik hier niet zou door kunnen, dus fiets terug gedraaid en terug naar het jaagpad gereden, waar die wielertoerist inhield en me zat op te wachten. Uitgebreide babbel over zijn toekomstige fietstocht in de vakantie in Nederland en een mooi bewijs dat niet alle wielertoeristen wielerterroristen zijn. Bij Lissewege verlieten we de kanaal boorden en reden we via rustige baantjes tot we aankwamen bij camping "New Ideal" en tegen dat het begon te schemeren stond mijn tent recht.

Tentje op camping "New Ideal" in Wenduine.

Deze eerste dag van de driedaagse tocht hebben we ook gebruik gemaakt van onze GPS en volgende resultaten kwamen er na de rit uit:
Totale afstand: 131.65 km

• met de kids (16)
  • Tips en Trics (2)
  • agenda

Belangrijke data in mijn agenda

• 04-2015
  • 01-2011
    Fietsze
  • fietsmaatje

Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Aanbevolen links:
  • Fietsnet, de Fietsrouteplanner voor de knooppunten
  • Jeugdherbergen in Vlaanderen
  • pdf veerdiensten waterwegen en zeekanaal nv
  • 7 veerdiensten van VLOOT
  • Een Velotariër vreet kilometers op de fiets
  • een ander leuk fietsers blogje
  • fietsreis naar Santiago De Compostela
  • De Vakantiefietser informeert over fietsreizen moedigt fietsreizen aan.
  • Rijwielen De Zwaluw te Reet
  • Fietsen De Nutte
    Een interessant adres?

Queen
    Jazz (1978)
    Bicycle Race

I want to ride it where I like

You say black I say white
    You say bark I say bite
    You say shark I say hey man
    Jaws was never my scene
    And I don't like Star Wars
    You say Rolls I say Royce
    You say God give me a choice
    You say Lord I say Christ
    I don't believe in Peter Pan
    Frankenstein or Superman
    All I wanna do is

I want to ride my
    Bicycle races are coming your way
    So forget all your duties oh yeah!
    Fat bottomed girls they'll be riding today
    So look out for those beauties oh yeah
    On your marks get set go
    Bicycle race bicycle race bicycle race
    Bicycle bicycle bicyI want to ride my bicycle
    Bicycle race

You say coke I say caine
    You say John I say Wayne
    Hot dog I say cool it man
    I don't wanna be the President of America
    You say smile I say cheese
    Cartier I say please
    Income tax I say Jesus
    I don't wanna be a candidate