Recreatieve fietstochten in Vlaanderen en Zuid-Nederland
Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind,
Zichzelf een weg baant.

30-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stuntmarkt
Niet echt zomers weer, toch goed genoeg om nog eens een aardig fietstochtje te koppelen aan het nuttige. Ik ga zo af en toe wel eens langst bij de Stuntmarkt in Hulst, dus plande ik daar mijn tochtje eens naartoe maar ik wilde toch de nodige km aftrappen dus langst Terneuzen rondrijden leek mij wel een mooie tocht.

Vertrokken richting Hemiksem en daar Kallebeek veer genomen, dan ging het in Noordelijke richting om de E17 over te steken. Langst de overzijde van de E17 zijn grootse werken bezig, op de achtergrond tekenen de contouren van Antwerpse haven zich af. Via Beveren ging het dan verder richting Verrebroek.



Leuk vertoeven, dicht bij de haven, maar toch zo buiten. Met Doel op achtergrond naderde nu snel de Nederlandse grens.



Echter reden we hier een beetje verkeerd en weken dus een beetje van de knooppunten af.



Nabij Emmadorp kunnen we niet laten om toch steeds ff de dijk op te gaan en te genieten van het verdronken land.



Ook wat verder, bij Paal hadden we de fiets nog ff opzij gezet. Na deze rustpauzes reden we nu richting Terneuzen.



Onderweg toch steeds die leuke gemeente namen meepikken, toch heel wat leuker dan de die saaie gemeentenamen die ze hier bij ons geven.



Na Terneuzen ging het terug weg van de Schelde en reden we richting Axel.



Ook hier kennen ze de nodige industrie, maar de leuke dorpsnamen blijven toch veel goedmaken. Een traditie wordt het hier ook bijna, als ik deze vijver passeer dan is het tijd voor een korte picnic. Doch in de verte begon de lucht nu echt heel donker te worden en klonken er zelfs al donderslagen. Tijd om dus terug te vertrekken richting Hulst, nog eens achterom kijkend maakte dat ik nog wat sneller ging trappen in de hoop dat ik de bui zou kunnen voor blijven.



Net toen ik in Hulst aan kwam vielen de eerste druppels dus dook ik snel de stuntmarkt in. Na ons bezoekje aan de stuntmarkt waren de donkerste wolken voorbij, doch, net terug op de fiets begon het terug te regenen, gelukkig was dit maar kort en niet al te hevig. We vervolgde onze weg nu eerst richting Sint-Niklaas en dit over de oude bedding van de spoorlijn 54 Mechelen - Terneuzen. Het waasland heeft wel meerdere van deze oude spoorweglijnen omgetoverd tot leuke fietspaden met weinig bochten in. Van Sint-Niklaas reden we terug naar het veer van Callebeek om tenslotte ook terug in Schelle te belanden.



Een tochtje van ± 143km  welke we hebben afgelegd met een bewogen gemiddelde van 21 km/u en we haalden zelfs een piek van 39,6 km/u.

30-06-2012 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
Tags:Hulst, stuntmarkt
» Reageer (0)
23-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vis & Folklore feesten
Vorig jaar was ik met Maarten met de fiets naar vis- en folklore feesten in Mariekerke aan de Schelde gereden. We hadden toen met de heenrit een korte kassei strook genomen en dat was Maarten niet bevallen, hij wou absoluut niet meer langst die weg rijden. Nu dit jaar waren al de kinderen bij mij tijdens de vis- en folklore feesten. Het weer zat goed, dus maar met z'n allen met de fiets naar die feesten.

Eerst reden we naar het veer Schelle-Wintam om dan via Eikevliet en Puurs richting Mariekerke te rijden. Ongeveer in helft van de heenrit werd Robbe het moe dat er steeds werd gezeurd wie er voorop reed en liet hij zien dat hij mss wel de jongste is, maar zeker niet te onderschatten en reed hij steeds voorop tot bij knooppunt 12. Hier gingen we van het knooppunten netwerk om binnendoor naar Mariekerke te rijden. Het laatste stuk naar één van de fiestparkings gingen we wel reeds te voet tussen verschillende standjes en langst de vismarkt. Deze heenrit zal ongeveer 18 km geweest zijn.



Op de feesten is het steeds smullen en de ogen uitkijken en ...



het kan wel eens gebeuren dat één of andere artiest je vastneemt en je in zijn plaats moet werken, Robbe vond dit natuurlijk wel heel leuk. Nadat we een tweetal keer al de straten waren doorgewandeld en we van alles geproefd hadden, namen we nog een ijsje en dan was het tijd om onze stalen rossen terug te bestijgen en de terugrit aan te vatten. We reden langst een andere weg terug dan dat we gekomen waren, een beetje langer, maar na al dat lekker eten moest dat ons zeker lukken. We waren nog niet lang terug aan het rijden of moesten halt houden aan een klein speeltuintje.



Robbe had nog steeds de goede benen en kwam steeds vragen naar welk knooppunt hij moest rijden en dan zagen we hem niet meer tot wij ook aan dat knooppunt aan kwamen.



In het Buitenland hielden we ook nog een korte pauze, de kinderen vinden het steeds leuk als ze kunnen navertellen dat ze in het buitenland gefietst hebben. We reden nu verder langst de Schelde dijken en de windmolens van Schelle kwamen steeds dichter, het veer nog nemen en dan waren we terug thuis na een heel leuke dag.



De terugweg was ongeveer 21 km, zodat we vandaag toch weer bijna 40 km hadden afgelegd.

23-06-2012 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
17-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog altijd niet
Normaal 144 km vandaag, maar ik voelde me toch niet in topvorm om zo'n afstand af te leggen, dus maar opnieuw een uitstel van twee weken. Ik wou toch de conditie op peil houden en omdat die 144 te ver was voor 1 rit, zou ik ze wel op twee dagen doen en dus tekende ik een tochtje van ± 72 km uit, zodat we dit weekend toch die 144 km zouden gefietst hebben. Volgens de weersvoorspelling zou het deze namiddag ook nog windkracht 4 zijn, dus ik tekende mijn tochtje zo dat ik vooral het tweede deel meewind zou hebben.
We vertrokken richting Boom, langst het fietspad naast het spoor, dat Niel met Boom verbind. Dan ging het de Rupelbrug over en van Klein-Willebroek reden we dan naar Willebroek.



Ze zijn hier in het centrum aan het werken zodat er voorlopig geen auto's over de brug mogen, maar voor fietsers is het geen probleem. Naast het kanaal reden we nu verder tot het Sas van Humbeek. Vanaf hier reden we richting Peizegem en dit zou ook het stuk zijn waar we het meest tegenwind zouden hebben.



Onderweg passeerde we ook de zendmasten van Impde in de verte. Toen we in Peizegem afdraaiden richting Steenhuffel voelde we onmiddellijk het effect van de meewind en we konden enkel tandwielen hoger schakelen. Over Londerzeel, Breendonk en Ruisbroek reden we terug naar de sluizen van Wintam en daarna de overzet naar Schelle om toch niet al te vermoeid terug thuis te komen. Ik voelde me zelfs fitter dan deze voormiddag.


De 72.11 km van vandaag hebben we afgelegd tegen een bewogen gemiddelde van 20.9 km/u

17-06-2012 om 19:57 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
16-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fortengordel
Enkele weken geleden hadden we meegedaan met de fortengordel, we hadden toen de omloop van ± 40 km genomen. Ik vond dat stuk wel leuk en wou dus ook eens kijken wat de grote lus te bieden had, dus kaartje van de fortengordel naast Fietsnet gelegd en een route uitgetekend.
Het was niet zo'n prachtige juni dag, maar de voorspellingen gaven toch aan dat het droog zou blijven alleen wat winderig.
We zouden eerst naar het veer van Hoboken rijden, maar blijkbaar heb ik al een gewoonte om langst andere wegen te rijden want ik was al een km te ver gereden dat mijn euro viel en ik dus moest terugdraaien.
Langst de linker Schelde oever ging het eerst richting fort van Zwijndrecht om dan terug richting Schelde te rijden.



Langst linkeroever heb je toch altijd een mooi zicht over Antwerpen.



Via de Sint-Anna tunnel reden we terug naar de andere kant van de Schelde en onze weg ging nu vooral langst het fietspad dat naast de ring ligt.



Sterckshof was ons keerpunt en nu reden we richting Wommelgem, ff met het fietspad onder het drukke bekende rondpunt en dan ging het richting Borsbeek om daarna via Boechout en Edegem naar Wilrijk te rijden en vandaar ging ons laatste stukje terug over dezelfde weg als dat we gestart waren.



Totaal 74.05 km tegen een bewogen gemiddeld van 20.3 km/u. De stukken meewind die gingen vlot, de stukken tegenwind waren echt wel boksen vandaag, maar was toch een leuke tocht, morgen misschien eentje van 144 km.

16-06-2012 om 23:37 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
02-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampeerwinkel De Waele & Co
Ik zou normaal vandaag verder opbouwen, 144 km stond op het programma, maar ik was nog niet helemaal gerecupereerd van vorig verlengd weekend, dus dacht ik om toch in het ritme te blijven de helft te doen. Vorige week was ik nog in de buurt van Kampeerwinkel De Waele & Co  gepasseerd, dus plande  ik dan maar om daar eens naar toe te rijden, tenminste als het niet te ver zou zijn. Ik tekende een route uit via fietsnet en dit bleek uiteindelijk toch nog 105 km te zijn, nog ff geaarzeld maar toch maar besloten deze rit aan te vatten.

We reden eerst naar het veer van Callebeek en dan richting Sint-Niklaas.



Ik ging zelf misschien wat shoppen in die kampeerwinkel, het was zaterdag, een hele week tumult over shopping centra, dus waarom geen fotootje schieten van een shopping center.



Ook in het centrum van Sint-Niklaas hielde we ff halt om dan richting Lokeren te gaan rijden langst de spoorlijn, is lekker recht, met uitzondering van het stuk dat we moesten omrijden wegens werken. En zo passeerde we de stationetjes van Belsele en Sinaai.



Effe pauzeren op zo'n mooi Reynaert bankje en dan reden we over Daknam en kwamen Lokeren binnengereden en dan ging het verder naar Lochristi. In Lochristi moesten we wel van het knooppunten net om naar Kampeerwinkel De Waele & Co te rijden. Gelukkig hadden ze daar lokkers zodat ik veilig al mijn spullen kon opbergen. Een uurtje rondgekeken, enkele spulletjes gekocht en dan terug naar de fiets om alles op te laden. Doch ik had iets gekocht dat net niet in mijn tassen ging, na wat prutsen en toestanden dacht ik toch wel dat ik het goed had weggestoken en vastgemaakt, maar na een vijftal km moest ik terug stoppen om het te versteken en ditmaal deden we het wel goed. Tijdens het winkelen was de grijze lucht verdwenen en was er een mooi blauwe lucht in de plaats gekomen. Tot in Lokeren reden we dezelfde weg als dat we gekomen waren, maar van Lokeren zouden we nu richting Temse gaan rijden.



Aan het Molsbroek zijn we vorig weekend ook nog gestopt, maar ik kan het niet laten om er nu toch ook weer een pauze te nemen, toch zo'n prachtig stukje natuur. Een stuk naast de E17 ging het nu en dan via Waasmunster zouden we de boorden van de Durme bereiken.



In Tielrode waar de Durme bijna uitmond in de Schelde vinden we het beeld van de Veerman, de veerboten zijn nu wel allemaal gemotoriseerd, maar we zijn toch nog altijd blij dat ze ons naar de overzijde brengen. Onze volgende halte was in Temse waar een bakje friet gingen eten. En dan reden we de brug over, langst de Schelde dijk richting Wintam, de sluizen over en kwam ik aan het veer van Schelle die ook net aanlegde en metéén nadat ik was opgestapt met nog een andere fietser terug naar de overkant vertrok. Iets voor 8 uur kwam ik thuis.



104.37 km stond er op de teller tegen een bewogen gemiddelde van 22 km/u rond.

02-06-2012 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
Tags:Kampeerwinkel De Waele & Co, Lochristi, Sint Niklaas, Temse
» Reageer (0)


Inhoud blog
  • en nu dan
  • daar is de lente
  • Fietsen of niet
  • Goede voornemens
  • Zaventem en Leuven
    Categorieën
  • Allerlei (7)
  • Dagtochtjes (62)
  • Meerdaagse trips (26)
  • met de kids (16)
  • Tips en Trics (2)
  • agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Archief per maand
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
    Fietsze
  • fietsmaatje

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Aanbevolen links:
  • Fietsnet, de Fietsrouteplanner voor de knooppunten
  • Jeugdherbergen in Vlaanderen
  • pdf veerdiensten waterwegen en zeekanaal nv
  • 7 veerdiensten van VLOOT
  • Een Velotariër vreet kilometers op de fiets
  • een ander leuk fietsers blogje
  • fietsreis naar Santiago De Compostela
  • De Vakantiefietser informeert over fietsreizen moedigt fietsreizen aan.
  • Rijwielen De Zwaluw te Reet
  • Fietsen De Nutte
    Een interessant adres?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Queen
    Jazz (1978)
    Bicycle Race


    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like

    You say black I say white
    You say bark I say bite
    You say shark I say hey man
    Jaws was never my scene
    And I don't like Star Wars
    You say Rolls I say Royce
    You say God give me a choice
    You say Lord I say Christ
    I don't believe in Peter Pan
    Frankenstein or Superman
    All I wanna do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my
    Bicycle races are coming your way
    So forget all your duties oh yeah!
    Fat bottomed girls they'll be riding today
    So look out for those beauties oh yeah
    On your marks get set go
    Bicycle race bicycle race bicycle race
    Bicycle bicycle bicyI want to ride my bicycle
    Bicycle bicycle bicycle
    Bicycle race

    You say coke I say caine
    You say John I say Wayne
    Hot dog I say cool it man
    I don't wanna be the President of America
    You say smile I say cheese
    Cartier I say please
    Income tax I say Jesus
    I don't wanna be a candidate
    For Vietnam or Watergate
    Cos all I want to do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like






    Fietsweer
    Schelle
    Meer fietsweer in Schelle


    My Great Web page
    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs