Recreatieve fietstochten in Vlaanderen en Zuid-Nederland
Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind,
Zichzelf een weg baant.

30-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koninginnedag
Allemaal koninklijke feesten de laatste dagen, gisteren die trouw van die Engelse, deze morgen hoorde ik op de radio dat het vandaag koninginnedag was in Nederland. Dus waarom vandaag niet eens keer de grens over steken met de fiets. Een tochtje uit de doos genomen van ± 122 km richting Grenspark-Kalmthoutse heide.

Traditioneel vertrokken richting 30 en dan verder via 70, 32, 33, 43, 42, 41, 59, 57 over de Antwerpse kaaien, over 56 voorbij het eilandje richting 54, maar hier waren er weer werken en nergens nog een bordje te zien richting 96, dus maar een stukje terug gedraaid en op goed geluk naast het Kattendijkdok gefietst in de hoop dat we terug aansluiting zouden vinden met het fietsnetwerk, na nog ff twijfelen zaten we aan de staatsburgbrug toch terug op het juiste traject. Eerst nog wat tussen de havenbedrijven door om in Ekeren via 13 het haventerrein te verlaten en verder te fietsen over 14, 85 en 84 en zonder dat we het wisten waren we in Nederland. Verder gereden via 83, 56 naast de Grote meer en wat verder aan 38 naast Kleine meer, maakte we aan 36 een bocht naar rechts waar we wat verder ineens volgend beeld zagen opduiken:



Op het beeld lezen we volgende tekst: "Water geweerd. Verdroging in het verleden. Stroom van leven teruggeven in het heden." (Ton Neijenhof).
Na dit korte intermezzo verder over 37 en bij het volgend punt 89 waren we Nederland al terug uit. Enige dat we van koninginnedag gezien hebben, waren veel vlaggen aan de huizen en hier en daar een groep kinderen in het bos helemaal in het oranje gestoken met papieren kroontjes op.
Onze tocht dan maar verder op belgische bodem via 24, 23, 82, 58, 70, 71, 72, 27 om uit te komen bij het oude schietveld. Dit doet mij een beetje terugdenken aan mijn eigen leger tijd, was wel niet hier, maar in Kleine Brogel en kwa omgeving heeft er wel een beetje van weg.



Na het passeren van het militair vliegveld van Brasschaat ging het dan verder over 38, 39, 11, 35, 32, 20 en aan 16 in Schoten heb ik nog ff een break genomen om tenslotte het laatste gedeelte van onze tocht aan te vatten langst 30, 03, 04, 40, 09, 14, 33, 32 en dan nog een stukje richting 17 om de laatste twee km's af te leggen op een stukje weg dat ik dagelijks met de fiets afleg als ik ga werken.

30-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
25-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iedereen op de fiets
Druk vandaag op de fiets- en wandelwegen, deze mooie vrije dag werd door iedereen benut om niet binnen te blijven te zitten, ook wij dus niet.

Vertrokken zoals vaak richting knooppunt 30 en vandaar over 70-32-33-43-42-41 richting Antwerpen, en verder langst de Schelde kaaien 59-56 richting 03 waar we eerst het MAS passeerden



Antwerpen zou hier tussen 56 en 03 toch wat meer werk mogen maken van een beter traject voor de fietsers, nu met al die wandelaars, zonnekloppers en spelende kinderen was dit stuk van tocht echt niet te doen. Ook wat verder in het Rivierenhof hoorde ik verschillende wandelaars reclameren op de fietsers, naja zo gaat het als Antwerpen de fietsknooppunten door de drukste wandelwegen laat lopen.
Na Rivierenhof naar 30 en via 16  richting dijken van het Albert kanaal 22-24-29-78-56-70-69-98 om dan via Viersel 74-75 naar de kleine Nete richting 76 en 88 naar Lier, via 20 en 30 een mooie bocht rond Lier gemaakt. Maar dan moet ik ergens een bordje gemist hebben zodat ik uiteindelijk langst de verkeerde oever van de Beneden Nete aan het fietsen was, toen ik dit merkte natuurlijk onmiddellijk teruggedraaid en ergens een brug overgestoken zodat ik uiteindelijk kon verder fietsen richting 56-55, waar het leuk fietsen is met langst beide kanten water,



en dan richting de fietsers bruggen aan knooppunt 51 en verder over 50-26-28 richting Boom waar we nog een frietje zijn gaan eten om tenslotte via 29-34-30 terug huiswaarts te komen en hadden we ons tochtje van net geen 90 km afgewerkt.

25-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
23-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met de kids
Ook mijn kinderen zijn reeds verzot op fietsen.
Vandaag dan ook een tochtje met hen gemaakt, naja tochtje ... 36 km en als je dan weet dat de jongste 6 jaar is, dan is dit wel een hele prestatie.
Ze wilden veel overzet boten nemen en we hadden er dan ook drie gepland. Omdat de eerste dicht bij bomma was, wilden ze daar eventjes goeiedag zeggen, maar helaas ... bomma was niet thuis, dan maar naar de overzet Hoboken-Kruibeke. Toen we in Kruibeke aanmeerde wou Lena de kortste weg nemen naar de volgende boot, dus maar op de kaart gekeken en het risico genomen om langst de polderdijken richting Bazel te rijden, de eerste km gingen nog, maar dan kwam er toch een stuk van twee à drie km dat Robbe en ik te voet moesten afleggen door het mulle zand, Maarten en Lena konden hier dankzij hun brede banden nog wel door fietsten.



Op de gewone weg onze route verder gezet richting Rupelmonde en daar het veer genomen naar Wintam en dan wat verder het veer genomen naar Schelle.



Tenslotte nog wat langst de dijk blijven rijden naar Hemiksem om tenslotte aan het kasteel Kleidaal terug richting Schelle en huis te rijden, maar dan moesten we toch nog even halt houden bij dit pasgeboren kalfje.



23-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
17-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.+ 100 km
We treffen het nogal met zo'n mooi voorjaar.
Normaal zou ik vandaag zo'n 87 km gaan doen, maar die tocht ging door Antwerpen en met die loop wedstrijd wou ik het daar maar niet op wagen en heb maar een volgend toertje uit mijn lijstje genomen, meteen ook de eerste dit jaar van meer dan 100 km, naja meer? 101 gepland, maar zijn er uiteindelijk toch nog 102 km geworden.
Vertrokken zoals steeds thuis tussen knooppunt 30 en 18, maar eerst naar knooppunt 17 gereden langst de snelste weg. Dan richting Kontich gereden, Lier doorkruist en verder richting Viersel gereden, waar weer een wedstrijd op het Albert-kanaal plaats had. Een stukje langst de dijken van het Albert-kanaal gefietst om in Oelegem deze boorden terug te verlaten en via Sint-Antonius verder door te rijden richting Brecht. Aan knooppunt 99 zou ik de terugweg aanvatten naast het kanaal Schoten-Dessel, maar helaas ... omleiding, en wat voor één, zo'n slechte weg kan iedereen afraden, los zand waar je weggleed op het ene stuk, steenslag waar ik heel blij voor ben dat ik er zonder lekke band ben doorgekomen op een volgend stuk, ... de laatste 10-talle meters naar onderstaand bordje waren gelukkig terug op het jaagpad naast het water, maar wat was ik blij dat ik dit bordje zag.



Het kanaal verder blijven volgen zonder grote problemen tot in Schoten en vandaar naar Rivierenhof en dan zouden we een stuk van de tocht van gisteren doen maar dan in de andere richting, dus ook weer langst de ring, waar het om 17:30 fille was in de richting van Gent.



Zonder tegenslag ons laatste stukje kunnen verder zetten, zodat uiteindelijk onze eerste tocht van 100 km dit jaar een feit was.

En tot slot de gebruikelijke enkele knooppunten:
17 - 89 - 75 - 48 - 99 - 16 - 4 - 30


17-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
16-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GPS
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorig jaar een fiets-GPS gekocht en heb die toen gebruikt toen ik mijn driedaags tripje naar de zee had gemaakt, echter zonder veel succes. Ondertussen nog enkele keren geprobeerd, steeds zonder veel succes. Handleiding nog eens deftig doorgenomen, vorige week een route gemaakt via MapSource en opgeladen. Vandaag dan maar gestart met die route en de GPS, voor de veiligheid toch maar een kaart met knooppunten meegenomen.
We vertrokken richting Hemiksem om via Hoboken over Wilrijk naar het fietspad naast de Antwerpse ring te rijden. Zover geen enkel probleem, GPS gaf duidelijk aan wanneer we een straat moesten inslagen, zelfs hoeveel seconden het zou duren eer we bij die straat zouden zijn, naja ging zeer goed, te goed eigenlijk ...
In Berchem begon hij raar te doen, op een gegeven moment zegt hij "maak U bocht als het mogelijk is", ik dan maar gedaan, en een km terug gereden, ondertussen zag ik ook dat hij na Berchem ook het traject om verder te rijden niet meer aangaf. Toen we ongeveer een km hadden terug gereden gaf die weer aan: "maak U bocht als het mogelijk is" dus ik mijn fiets weer gekeerd. Toen ik aankwam aan het punt waar ik de eerste keer moest terug draaien gaf die terug de route aan die ik moest verder rijden, dus ik mijn tocht verder gezet richting Deurne. Aan het Rivierenhof ging het helemaal mis, kwam het nu omdat ik tijdens het rijden mss op een verkeerd knopje had geduwd of ...
Naja eerst gaf die weer een paar keer het U bocht richtlijntje weer en daarna ... daarna ... gaf die als vervolg van mijn tocht gewoon de weg die ik reeds had afgelegd als terugweg aan, terwijl ik toch een mooie ronde toer had gepland.
Navigatie dan maar afgezet en via de kaart maar terug richting huis gereden over Mortsel, Edegem, Kontich, Aartselaar en Hemiksem.
Eén ding masjeerde er wel goed en dat was de Trip comp en deze gaf aan toen ik terug thuis kwam:
Totale afstand: 50.6 km
max speed: 27.9 km/u
bewogen tijd: 2:37
bewogen gemiddelde: 19.3 km/u
stilstand: 34 min
totaal gemiddelde: 15.7 km/u

16-04-2011 om 16:58 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
10-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsnet
De ideale routeplanner voor fietstochten is Fietsnet.
Niet om de kortste routes samen te stellen maar wel voor leuke tochtjes te maken, en het grote voordeel is natuurlijk dat de tochten die je plant via Fietsnet, dat die helemaal bewegwijzerd zijn.

Op Fietsnet heb je zelf de mogelijkheid om als je je tocht helemaal hebt gepland, deze af te drukken of zelfs op te laden op jouw fiets gps.
Een site die dus heel handig in gebruik is, je kan telkens opnieuw plannen.

Als je een route samenstelt en je gaat die ook daadwerkelijk fietsen, dan is het toch steeds handig om de fietskaarten met de knooppunten ook bij te hebben. Als je je route hebt gepland, dan klik je gewoon op de aanduiding langst de rechterkant en dan kom je met één uit op de provinciale site waar je de kaarten kan bestellen. Je kan die kaarten natuurlijk ook steeds gaan kopen in één van de provinciale toeristische infokantoren.
Als je de kaarten on-line wil bestellen dan dien je je meestal te beperken tot de kaarten van één provincie en dien je dus als je uit verschillende provincies kaarten wil, meerdere malen te bestellen en ook telkens apart verzendkosten te betalen. Een alternatief hierop is de kaarten bestellen via fietsen123, de kaarten zijn hier soms wel een half eurotje duurder, maar je vind hier wel alle kaarten bij elkaar, zowel van Vlaanderen als van Nederland.

10-04-2011 om 23:55 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:Tips en Trics
» Reageer (1)
06-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Storende reclame.
Sorry voor de storende reclame die u soms tussen de verschillende berichtjes ziet verschijnen.
Bloggen.be is gratis voor de gebruikers en zij moeten dus inkomsten langst andere wegen proberen te genereren. Er zou wel gewerkt worden aan een mogelijkheid tot reclame-vrije blogs, maar zolang die er nog niet zijn, zal je helaas op die vervelende reclame spam moeten kijken en liefst niet op klikken ;) 

06-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
» Reageer (0)
04-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verhuis
Mijn fiets dagboek dat tot nu toe werd bijgehouden op http://fietsze.messageboard.nl/ zal ik langzaam maar vrijwel zeker overbrengen naar  hier.

Eerst krijg ik te horen dat de naam van het forum niet meer actief is, zonder mij meer inlichtingen te geven over het hoe en waarom. Naja ... niet echt een probleem dacht ik, ik zocht en vond de oude originele naam van het forum en probeerde daar op in te loggen, met succes kwam ik dus op http://zulu.messageboard.nl/12976/portal.php.
Vervolgens poste ik het verslagje van zaterdag samen met twee foto's en wat zag ik daarnet. Post verdwenen, terwijl ik hem na het posten echt wel gecontroleerd had.
Als messageboard zo lastig blijft doen, dan zal ik in de loop van de week, alles overbrengen naar hier ;)

iig iedereen al welkom op deze blog en veel leesplezier.

Klungelbeest

04-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
» Reageer (0)
02-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albert kanaal
Op deze zomerse dag en terwijl een hele hoop fietstoeristen hun Ronde van Vlaanderen aan het rijden waren kon ik natuurlijk ook niet thuisblijven, niet voor zo'n Ronde van Vlaanderen te rijden, dat is een beetje te lang voor mij. Mijn toertje was ± 94 km en liep voor een groot stuk langst de boorden van het Albert kanaal.
We reden eerst richting Antwerpse ring en namen daar het fietspad dat naast die ring loopt tot in Deurne. Van daar ging het dan naar Schoten om daar de dijken van het Albert kanaal op te zoeken. Met het nodige klimwerk met de fiets in de hand moesten we aan knooppunt 16 de dijk daar ff verlaten omdat er werken waren die niet op voorhand stonden aangegeven voor de fietsknooppunt fietsers. Wat verder konden we dan toch terug de dijk op en ging voor een kleine 20 km altijd rechtdoor. Op het laatste stuk van dit traject was ook net een loopwedstrijd bezig dus het was een beetje zigzag rijden om geen lopers onderuit te rijden. Ook had ik medelijden met die vrouw op de fiets, haar man achterna rijdend maar helemaal op en dan ben ik toch blij dat ik langzaam mijn km aan het opbouwen ben en toch altijd kan genieten van mijn tochten en niet moet afzien.

In Grobbendonk staken we dan het Albert kanaal over om nog ff langst de overkant langst het kanaal te rijden om vervolgens de tocht verder te zetten langst de boorden van de kleine Nete richting Lier. Iets voorbij Lier passeerden we dan het stulpje van Dries Van Noten, het Hof van Ringen.

 

Hier gepasseerd ging het dan via de beneden Nete naar Duffel om dan via de fietsers bruggen in Rumst via de Rupeldijken terug naar huis te rijden.

Tenslotte nog enkele knooppunten meegeven:
30 - 40 - 16 - 9 - 88 - 51 - 30

02-04-2011 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)


Inhoud blog
  • en nu dan
  • daar is de lente
  • Fietsen of niet
  • Goede voornemens
  • Zaventem en Leuven
    Categorieën
  • Allerlei (7)
  • Dagtochtjes (62)
  • Meerdaagse trips (26)
  • met de kids (16)
  • Tips en Trics (2)
  • agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Archief per maand
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
    Fietsze
  • fietsmaatje

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Aanbevolen links:
  • Fietsnet, de Fietsrouteplanner voor de knooppunten
  • Jeugdherbergen in Vlaanderen
  • pdf veerdiensten waterwegen en zeekanaal nv
  • 7 veerdiensten van VLOOT
  • Een Velotariër vreet kilometers op de fiets
  • een ander leuk fietsers blogje
  • fietsreis naar Santiago De Compostela
  • De Vakantiefietser informeert over fietsreizen moedigt fietsreizen aan.
  • Rijwielen De Zwaluw te Reet
  • Fietsen De Nutte
    Een interessant adres?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Queen
    Jazz (1978)
    Bicycle Race


    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like

    You say black I say white
    You say bark I say bite
    You say shark I say hey man
    Jaws was never my scene
    And I don't like Star Wars
    You say Rolls I say Royce
    You say God give me a choice
    You say Lord I say Christ
    I don't believe in Peter Pan
    Frankenstein or Superman
    All I wanna do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my
    Bicycle races are coming your way
    So forget all your duties oh yeah!
    Fat bottomed girls they'll be riding today
    So look out for those beauties oh yeah
    On your marks get set go
    Bicycle race bicycle race bicycle race
    Bicycle bicycle bicyI want to ride my bicycle
    Bicycle bicycle bicycle
    Bicycle race

    You say coke I say caine
    You say John I say Wayne
    Hot dog I say cool it man
    I don't wanna be the President of America
    You say smile I say cheese
    Cartier I say please
    Income tax I say Jesus
    I don't wanna be a candidate
    For Vietnam or Watergate
    Cos all I want to do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like






    Fietsweer
    Schelle
    Meer fietsweer in Schelle


    My Great Web page
    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs