Ellen Everdeen
The only necessary for the triumph of evil is for good people to do nothing
Nobody made a greater mistake than he who did nothing because he could only do a little.
Foto
Inhoud blog
  • Hoofdstuk 38: Traan van de slang --> Vijand
  • Hoofdstuk 37: verborgen informatie
  • Hoofdstuk 36: Wie kan je vertrouwen met je problemen
  • Hoofdstuk 35: Samen sta je sterk
  • hoofdstuk 34: In de roos
  • hoofdstuk 33: oproepen
  • Hoofdstuk 32: Slecht, onbekend nieuws
  • Hoofdstuk 31: ontmoeting
  • Hoofdstuk 30: Onnuttige informatie
  • Hoofdstuk 29: Waar is Evan ?
  • Hoofdstuk 28: Hoe een arend in verband staat met dreigend gevaar:
  • Hoofdstuk 27: Het moment van de waarheid
  • Hoofdstuk 26: Test nr.2
  • Hoofdstuk 25: Komt de waarheid aan het licht?
  • Hoofdstuk 24: Pijn en in de problemen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Friends
  • Panasonic
  • Ontmoetingen
  • 17-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoofdstuk 36: Wie kan je vertrouwen met je problemen
    ‘Ik was ziek en voelde me opeens onwel nadat ik mijn wolf had gekregen dus ben ik weggegaan naar mijn kamer’ antwoordde hij zachtjes.
    Nog voor ik mijn andere vragen kon stellen, begon professor stones aan zijn les.
    ‘Jullie nemen best notities en studeren die dan voor het examen. De eerste les zal gaan over de oprichting van onze school in het jaar 1413.’
    Vele leerlingen zochten haastig naar pen en papier terwijl professor Stones rustig doorvertelde en ondertussen slides toonde van de bijbehorende presentatie. Persoonlijk vond ik het eigenlijk een heel interessante les en de stem van Stones was zeer aangenaam om naar te luisteren. Alleen in het nemen van notities was ik slecht en ik kon amper volgen dus gaf ik het op en luisterde gewoon. Emma, die vooraan vlijtig zat te schrijven, zou me vast wel haar notities lenen. Hoopte ik toch. Nu ik meer tijd vrij had omdat ik was gestopt met schrijven kon ik Evan mijn vragen stellen.
    ‘Ik heb je diezelfde avond nog gezien Evan,  je zag er nogal verwilderd uit in plaats van ziek en op je kamer’ fluisterde ik tegen hem, waarop hij zijn pen steviger vashield.
    ‘waar heb je me gezien?’
    ‘Aan de bosrand en je kleren waren gescheurd en bruin van de modder. Wat heb je in hemelsnaam uitgespookt dat-‘
    ‘Dat gaat je niets aan’ onderbrak Evan me boos.
    ‘Maar ik vroeg me gewoon af waarom-‘
    ‘En dan, dat zijn jouw zaken niet’
    ‘Waarom doe je zo geheimzinnig ? Ik heb jou alles verteld over mijn arend !’
    ‘Ja, daar koos je zelf voor’
    ‘Omdat ik je vertrouwde. En als jij mij zou vertrouwen dan zou je me vertellen waarom je om 20:00 aan de bosrand stond met gescheurde kleren’
    ‘Sommige dingen hou ik gewoon liever voor mezelf, dat heeft niets met vertrouwen te maken’ zei hij snibbig.
    ‘Oké dan zal ik wat er gisteren met mijn arend gebeurd is ook voor mezelf houden’ antwoordde ik pissig.
    ‘Wat is er dan gebeurd ?’ vroeg hij nu zeer opgewonden.
    ‘Ik zeg het pas als jij verteld wat jij in het bos deed’
    ‘Maar-‘
    ‘Evan en Ellen, let nu eens op en neem notitie!’ zei professor Stones kwaad.
    De rest van de les luisterde ik aandachtig en toen de bel ging voegde ik me bij katie en Emma. We liepen van de vele trappen, aangezien we op de 25ste verdieping zaten waren dat er veer, toen Evan ons inhaalde en haastig zei: ‘Ik was aan het paardrijden, ben van mijn paard gevallen en mijn voet is in de stijgbeugel blijven haken, best genant dus daarom wou ik het niet vertellen’
    Ik wou net serieus, rijd jij paard ? vragen maar Emma, zoals we haar kennen, was me voor.
    ‘Als dat een excuus is voor wat je gisteren in het bos deed is dat mooi mislukt, want het is verboden om te paardrijden in het bosgedeelte vlak voor de schoolgebouwen’
    ‘Als jij nu eens je mond zou houden zou het geen mislukt excuus zijn’ zei Evan boos.
    ‘Je wou tegen me liegen !’ zei ik ontzet.
    Hij leek niet echt direct een antwoord te hebben en haalde zijn schouders op waarna hij ‘een leugente om bestwil..’ mompelde.
    ‘Waarom voor bestwil?’ vroeg Emma nieuwsgierig.
    ‘Shht, Emma ik denk dat we ons beter niet moeien met wat er tussen Evan en Ellen is.’ zei Katie verstandig.
    ‘Ach, ik moet het jullie ook nog vertellen, er is gisterenavond nog iets gebeurd’
    ‘Kun jij  nu nooit eens rustig doen, en geen dingen meemaken?’ zei Emma geïrriteerd, maar Katie antwoordde gretig ‘Wat ?’
    ‘Nou ik zal het jullie zeggen als we alleen zijn’
    ‘Ja, zodat ik het niet kan horen ook als is het iets heel belangrijk en  heeft het te maken met haar arend, terwijl ze weet dat ik haar alleen maar wil helpen’ zei Evan boos.
    ‘Nou ik zou het je zeggen, als jij mij ook jouw persoonlijke dingen zegt, dat heet nu eenmaal vriendschap’ wees ik hem terecht.
    ‘Je snapt er helemaal niks van, maar laat ook maar! Een advies: Pas goed op, want je weet niet wie je wel en wie je niet kan vertrouwen hier..  Trouwens, hoe meer mensen je het verteld hoe groter de kans dat dingen uitlekken!’ zei hij met een rood gezicht en een blik op Katie en Emma waarna hij verder naar beneden liep en uit het zicht verdween.
    ‘Wat heeft die nu weer ?’ zei Katie verbaasd, de blikken van andere mensen negerend.
    ‘Hij is gewoon raar’ zuchtte Emma ‘en dat is dus mijn jaarpartner’
    Ik vond Evan helemaal niet raar, er was gewoon iets vreemd aan hem. En het feit dat professor Lombard zijn oom is die hij haatte kon daar wel iets mee te maken hebben en maakte het heel interessant, maar ik besloot om dat niet met Emma en Katie te delen. Het leek nogal gevoelig te liggen voor Evan.
    ‘Kom we zetten ons ergens in het hoekje van de kantine en dan vertel je het ons’ zei Katie, van onderwerp veranderd. Ik onderging de starende blikken nogmaals, net als Sophie, toen we ons met onze plateau’s vol eten in een hoekje plaatsten. ’s Middags was het altijd heel druk in de kantine wat perfect was om ongemerkt te kunnen praten over belangrijke dingen. Ashley zat twee tafels verder plakkerig naast Erik en wierp me een uitdagende blik toe die ik negeerde.
    ‘Oké vertel op’ zei Katie terwijl we aan de kip met rijst begonnen.
    ‘gisteren zat de slang van het schoolhoofd op mijn bed’
    Emma stopte direct met eten en keek me verbaasd aan. Ik vervolgde mijn verhaal.
    ‘Ik gilde en toen verscheen mijn arend. Ik had totaal geen controle over haar. Ik moest zelfs van haar vragen wat voor een boodschap saskia, de slang, voor mij had. Maar de slang kon enkel ja en nee knikken. Toen ik vroeg of het iets erg was knikte ze ja en rolde er een zilveren traan over haar wang! Ik kon vanbinnen paniek bij de arend voelen oplaaien. Toen ik haar probeerde te bevelen wat er was wou ze niets zeggen en verdween ze samen met de slang’
    ‘Woow..’ bracht Katie uit.
    ‘Je weet toch wat dat betekent Ellen’ zei Emma.
    ‘Wat?’
    ‘Zoiets moet je gewoon aan een leerkracht of zelfs het schoolhoofd zeggen. Er is iets heel belangrijks mis wanneer machtige dieren verschijnen, dus alles wat er gebeurt heeft betekenis’
    ‘Ik zou het toch niet aan het schoolhoofd zeggen’ zei Katie duister.
    ‘Waarom ?’ vroegen ik en Emma telijk.
    ‘Is het niet raar, dat zijn slang waarmee hij perfect kan communiceren jou een boodschap geeft ? Ik bedoel, als het iets erg is zou ze het gewoon aan het schoolhoofd kunnen zeggen en dan kan hij alarm slaan. Hij heeft tenslotte ook meer ervaring..’
    ‘Je vergeet het feit dat de boodschap niet voor Ellen bedoeld was maar voor de Arend’ zei Emma. ‘Misschien wou de slang deels iets met de arend bespreken en kan dat alleen maar op die manier. Ik zou er wat boeken over moeten opzoeken’
    ‘Zodra de arend is opgeroepen kunnen de twee perfect communiceren weet ik uit ervaring Emma.  Eva, mijn arend, liet me toch een beetje raden naar de boodschap om te weten dat het erg en belangrijk is. Blijkbaar moest ik dat weten, en die traan betekende ook iets want zodra die er was startte het paniekerige gevoel.’ Antwoordde ik om duidelijk te maken dat het van belang was dat ik het wist.
    ‘Wat Evan zei over dat niet iedereen te vertrouwen valt, is wel waar denk ik’ mompelde Katie bedachtzaam en serieus, wat meestal niet van haar doen was.
    ‘Ik ga na de lessen van de namiddag naar de bibliotheek om er dingen over op te zoeken en dan kunnen we zien of we het aan iemand vertellen, oké ?’ zei Emma,
    ‘Want laten we eerlijk zijn, we zijn eerstejaars.. Dit zijn dingen die ons hoedje te boven gaan en waar we duidelijk hulp nodig hebben van een volwassene’
    ‘Wel een betrouwbare volwassene’ zei ik haastig
    ‘Vind dat maar eens op deze school’ grapte Katie.
    Ze heeft wel gelijk..


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    17-01-2014, 16:06 geschreven door Cindy<3  
    22-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoofdstuk 37: verborgen informatie

    Dierenverzorging, algemene training en geschiedenis zaten erop. In de namiddag hadden we nederlands en wiskunde. Redelijk gewone vakken waar niet veel aan te beleven valt. Een groot minpunt is wel dat ze hier op een hoog niveau werken en veel huiswerk geven. Je huiswerk niet maken gaat niet, want je tablet volgt al je bewegingen op en vanaf dat je 3 dingen niet maakt krijg je blijkbaar een extra taak per vak waarvoor je iets niet gedaan hebt. Wel een goede reden om altijd het huiswerk van mr. Lombard te maken.
    Ik plofte neer op mijn bed en bekeek het huiswerk voor vandaag.
    huiswerk 14/09/14:
    - Algemene training: Al de spieroefeningen die je in onderstaande bijlage vind. (25 oefeningen)
    - Dierenverzorging: Deze week zoveel mogelijk proberen je dier op te roepen, indien je dier aan het einde van de week nog niet verschenen is zul je bijlessen moeten volgen in de avond.
    - Geschiedenis: Verder opzoekingswerk verrichten omtrent het ontstaan van de school en hier een samenvatting van maken. Zal te kennen zijn voor het examen.
    - Wiskunde: Oefeningenblad vergelijkingen en ongelijkheden maken.

    Dan was er ook nog een smsje van Evan: Ik geef je de wiskunde oplossingen als jij me vertelt over de arend.

    Zucht… Dat belooft een leuke avond te worden. Om 18u30 had ik met Emma en Katie in de bib afsgesproken voor het geschiedenishuiswerk en het opzoeken van informatie omtrent de situatie van gisteren. Laat ik dan maar aan de spieroefeningen en wiskunde beginnen.

    …

    ‘Niet te geloven, ik vind echt niets !’ zuchtte Emma terwijl ze weer een afgekeurd boek op de steeds groter wordende stapel met afgekeurde boeken smeet. Ik reikte mijn arm uit om het boek zelf eens te bekijken, de titel was tenslotte ‘Alle soorten verzorgdieren en hun eigenschappen’, maar trok mijn arm krampachtig terug door de spierpijn. ‘Wat heb jij voor?’ vroeg Katie bezorgd.
    ‘Spierpijn van Lombard’s huiswerk, jullie niet ?’
    ‘Maar dat is pas tegen vrijdag’ zei Katie verbaasd
    ‘Serieus? Mijn tablet zei: huiswerk voor vandaag’
    ‘Ja alles komt op één lijst te staan, je moet zelf zien wanneer de volgende les is. Het beste is natuurlijk om die spieroefeningen te verspreiden over de verschillende dagen’ legde Emma uit.
    ‘Kieke toch’ lachtte Katie.
    ‘Kom kom, niet van onderwerp veranderen, we hebben alle boeken over verzorgdieren geraadpleegd en niks gevonden, dat kan toch niet’ zei Emma gefrustreerd.
    ‘Misschien heeft het schoolhoofd al de boeken over machtige dieren, omdat hij de enige was die er toen een had en moet je het aan hem vragen ?’ vroeg Katie.
    ‘Nee, want er liggen hier boeken over machtige dieren, maar er wordt gewoon niet alles verteld. Er klopt iets niet. Volgens mij ontbreken er boeken, een vermoeden dat ik al had bij het lezen van enkele geschiedenisboeken vorige week’ zei Emma diep nadenkend.
    ‘En waarom denk je dat… ?’ vroeg ik.
    ‘Het is ingewikkeld. Kijk naar de datum waarin de boeken geschreven zijn die expliciet over machtige dieren gaan’ zei Emma
    ‘1998, 2001, 2001, 2001, 2002 …’ las ik luidop af.
    ‘ Zie je, dat is allemaal heel recent, terwijl deze encyclopedie van verzorgdieren bijvoorbeeld in 1787 geschreven is. Het kan niet dat er vroeger geen boeken werden geschreven over de vier machtigsten’
    ‘Gohh, ja maar misschien zijn die in een andere bibliotheek ofzo omdat ze oud en zeldzaam zijn ?’ bedacht Katie.
    ‘Onmogelijk. Onze school heeft, of zou toch een heel uitgebreide bibliotheek moeten hebben aangezien het de eerst opgerichte school is. Kijk bijvoorbeeld eens naar onze taak geschiedenis die we daarnet gemaakt hebben. Alles wat over de vijand gaat werd superkort beschreven, terwijl zijn invloed op de oprichting van onze school juist zo groot is’ legde Emma nog steeds met een diepe frons uit.
    ‘Ik durf te wedden..’ mompelde ze terwijl ze rechtstond uit haar rode zetel en tussen de boekenrekken verdween. Ik en Katie keken elkaar verward aan.
    Een drietal minuten later kwam ze terug.
    ‘Inderdaad! Ik vind geen enkel boek over de vijand! En in alle andere boeken die ik al gelezen heb wordt hij altijd oppervlakkig beschreven. Er klopt hier iets niet. Volgens mij zijn alle boeken die dingen schreven over de vijand weggehaald en hebben ze boeken over de belangrijke onderwerpen, zoals bijvoorbeeld deze’ ze wees naar een boek uit de stapel afgekeurde boeken met recente datum, ‘herschreven op een manier zodat alle stukken die in verband met de vijand komen er zijn uitgelaten’ zei ze nu vastbesloten.
    ‘Is dat niet een beetje absurd ?’ vroeg Katie.
    ‘Ik ga het eens aan de balie vragen’ zei ik, geneigd Emma te geloven
    ‘wij gaan mee’ zei Emma.
    We liepen met zijn drieën naar de houten, cirkelvormige balie in het midden van de ruimte. Er zat een blond gekrulde, twintigjarige vrouw met een bril achter een computer. Toen we de balie hadden bereikt vroeg ze glimlachend: ‘Kan ik jullie helpen?’
    ‘Ja’, antwoordde ik, minder zeker van wat ik ging vragen, ‘Ehh.. zou het kunnen dat er boeken zijn weggehaald uit de bibliotheek?’
    ‘Ja, maar dat zijn boeken die je in principe niet nodig hebt’antwoordde de vrouw op een koele toon, haar glimlach was verdwenen.
    ‘Waarom ?’ vroeg Emma er tussenin komend. ‘Mogen we dan niets meer opzoeken over de vijand ?’ vroeg ze redelijk uitdagend, wat het humeur van de bibliothecaresse niet echt ten goede deed.
    ‘Kijk meisjes, William heeft de vijand verslagen, de hele mensheid wilt er niets meer over horen en hem zo rap mogelijk vergeten. Voor jullie eigen toekomst is het aangenamer om er niet over te lezen. Het zijn toch gruwelijke dingen’
    ‘Maar Ellen wil graag lezen over de verbanden tussen de arend en de vijand’ zei Emma.
    ‘Er is geen vijand meer, dat is dus nergens voor nodig. Kunnen jullie jullie niet beter  bezighouden met belangrijke dingen zoals huiswerk?’
    ‘Ze moet een opstel schrijven over de geschiedenis van haar arend, daarmee dat ze dat wil opzoeken’ zei Katie liegend.
    ‘Denken jullie nu echt dat ik dom ben ?’ vroeg de bibliothecaresse boos. ‘Hou jullie ergens anders mee bezig en verdwijn uit mijn zicht !’

    Teleurgesteld liepen we terug naar de rode zetels waar we zaten. Het was intussen al acht uur dertig. ‘Nou ik moet mijn wiskunde nog maken dus ik ga voort’ zuchtte ik.
    ‘Waarom heb je dat niet eerst gemaakt ?’ vroeg Katie.
    ‘De spieroefeningen, remember’ zij ik terwijl ik mijn boekentas op mijn rug zwierde. Zelfs dat deed pijn.
    ‘Echt vreselijk, hoe moeten we het zo ooit te weten komen’ klaagde Emma.
    ‘Het was toch jouw plan om nu een leraar op de hoogte te brengen?’ vroeg ik terwijl ik me ook wel teleurgesteld voelde dat we niets hadden kunnen vinden.
    ‘Het moet ten eerste al een oude leerkracht zijn, want anders kan die het ook niet weten. En ik heb geen idee aan wie we zoiets zouden kunnen vragen.’ Mopperde Emma.
    ‘Laten we het vergeten voor vandaag. Ik ga door hé, tot morgen!’
    ‘Tot morgen’ zeiden Emma en Katie terwijl ze hun geschiedenistaak gingen nabespreken. Het begon al donker te worden toen ik langs de hoofdweg tussen het bos naar de schoolgebouwen liep. Dit was nu al de tweede keer dat ik zo alleen door het donker liep. Ik leek wel op Evan  bedacht ik glimlachend. Alhoewel hij veel erger was dan ik als het ging om alleen in het donker rond te sluipen.
    Leerlingen liepen nog rond in de gangen en ik groette Hannah, Samantha en Mariah op weg naar mijn kamer.
    Eenmaal in mijn kamertje gearriveerd startte ik met mijn wiskundehuiswerk. Vijf vergelijkingen en vijf ongelijkheden, hoe moeilijk kon het zijn!

     

     

     

    Heel moeilijk dus. 22:30 ’s avonds en ik had er maar vier kunnen oplossen. Dat was niet genoeg om erdoor te zijn en ik had geen zin in nog slechte punten. Die twee op dertig voor mv. Filster bij dierenzorg was al erg genoeg. Een mogelijke oplossing, die al een vijftal keren door mijn gedachten is gepasseerd in het aflgelopen uur, nam weer vorm aan. Evan.
    Vroeg of laat zou ik het hem toch vertellen van mijn arend. En ik stond tenslotte een soort van in het krijt bij hem. Hij is wel een leugenaar. Maar hij heeft me gered van Mason, gelogen tegen zijn eigen oom en bovendien lijkt hij mij oprecht te willen helpen met mijn arend zei een protesterend stemmetje in mijn hoofd. Het was gewoonweg zielig hoe ik mezelf probeerde te overtuigen om hem te sturen. Dus stuurde ik een sms voor ik het goed en wel besefte. Het had me wel  tenminste verlost van mijn eeuwige getwijfel.

    Ellen (22:36): Wil je me nog steeds helpen met wiskunde ?

    Zijn antwoord volgde direct.

    Evan (22:37): Als je over je arend vertelt, ja.
    Ellen (22:37): Nu op facebook dan ?
    Evan (22:38): Nee Kamer 107. Zoiets bespreek je niet op facebook..
    Ellen (22:39): We mogen niet meer buiten
    Evan (22:39): Voor Mason’s feestje vond je het niet erg om tegen de regels in naar buiten te glippen
    Ellen (22:39): ’t is al goed. Ik kom af. Tot zo.

    Ik sloot mijn laptop af, propte wiskunde in mijn boekentas, deed mijn jas en schoenen aan en opende de deur op een kier. De gang was donker en verlaten.
    Dus sluipte ik naar beneden. Het was maar goed dat de eerstejaars maar een trap naar beneden moesten gaan. Boven me klonk het lawaai van ouderejaars die langer buiten mochten. Beneden was er niemand, oef. Ook toen ik buiten in de kou stond lag het schooldomein er stilletjes bij. Veel oudejaars gingen blijkbaar niet buiten, nu ja het was dan ook koud. Ik probeerde geruisloos langs bosrand te lopen om naar het jongensgebouw te gaan. Het was een iets langere omweg, maar zo was ik tenminste niet zichtbaar. Verbaasd over mijn eigen succes bereikte ik deur van het jongensgebouw. Ze controleren hier echt slecht dacht ik, toen ik mijn hand uitstrekte naar de deurklink.
    ‘Ha Ellen.’ Klonk een kalme, koele stem. Ik maakte een voorwaards sprongetje van schrik en botste daarbij pijnlijk en genant tegen de deur van het jongengsgebouw. Erger betrapt worden kon wel niet. ‘OH.. Professor Calfer..’ zei ik stamelend en met een gloeiend rood hoofd.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-01-2014, 17:34 geschreven door Cindy<3  
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • super !
  • yeah!

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Archief per maand
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 09-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 08-2012
  • 07-2012

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs