Deze dag was ik bezig met het verder optimaliseren van de scènes en testen of occlusion culling nuttig zal zijn voor ons project.
Ik was het meeste bezig met het implementeren van occlusion culling in onze game. Hiervoor moest ik eerst informatie opzoeken vooraleer te implementeren. Sinds onze game niet zo groot is weet ik niet of het nuttig is om het te gebruiken in onze game.
Het andere wat ik heb gedaan is het bekijken van onze oude modellen en zien welke van de models kon geoptimaliseerd worden. Sinds hoe minder onnodige polygonen in de scene hoe beter onze performantie.
Deze dag was ik bezig met het optimaliseren van onze scenes.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van probuilder. Sinds wij onze grond hadden omgezet tot één mesh in plaats van verschillende kleine meshes. Hiervoor hebben wij gebruik gemaakt van meshbaker.
Als wij deze mesh zouden veranderen buiten unity moesten we nog een andere plugin gebruiken om het model te exporteren.Dit zou veel langer hebben geduurd in plaats van gebruik te maken van probuilder.
Ten slotte heb ik mijn geoptimaliseerde scenes doorgestuurd en zullen wij morgen een build kunnen maken.
Deze dag was ik vooral bezig met light baking. Zodat onze game performanter wordt tijdens het spelen van onze game.
In de voormiddag was ik bezig met het implementeren van light probes in unity in verschillende scènes van onze game. Hiervoor heb ik allereerst ook tutorials gevolgd vooraleer implementatie.
In de namiddag was ik bezig met de optimalisatie van het light baking en optimalisatie van overige modellen. Om onze scene te optimaliseren heb ik ook hiervoor tutorials gevolgd vooraleer implementatie.
Ten slotte heb ik mijn light baking doorgestuurd naar mijn medecollega’s zodat wij een eerste build van onze project konden maken.
Deze dag was ik bezig met het verbeteren van de opening animatie en te oefenen met light baking.
Tijdens de voormiddag was ik bezig om de opening animatie te veranderen naar een animatie die gebruik maakt van meerdere objecten en deze objecten te scalen.
Sinds unity geen gebruik maakt van point animation zonder een plugin te kopen. Deze methode was door mijn begeleider voorgesteld.
Tijdens de namiddag heb ik informatie gezocht over belichting in unity en deze toe te passen in onze game. Hiervoor heb ik ook hulp gekregen van mijn stagebegeleider en heeft mij toegestuurd naar een mooi resultaat dat nog afwerking nodig heeft.
Ten slotte heb ik één van onze levels geoptimaliseerd van het aantal vertices. Sinds wij een groot deel van onze level niet gebruiken maar ook dat het geen onnodige plaats inneemt in onze light map tijdens het baken.