Inhoud blog
  • stage dag 60:
  • stage dag 59:
  • stage dag 58:
  • stage dag 57:
  • stage dag 56:
    Zoeken in blog

    Stage

    15-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 10:
    Vandaag heb ik voor de oculus go testscenes gemaakt rond mist. Maar helaas kreeg ik geen mooi resultaat. Mijn begeleider heeft dan gevraagd om post-processing toe te passen sinds het pakket ook een soort van mist omgeving kon creĆ«ren. 

    Hiervoor moest ik het pakket eerst downloaden vooraleer ik het kon gebruiken want het was niet zomaar ingebouwd in unity. Hierna heb ik op aanvraag al mijn scenes moeten veranderen met betrekking tot licht gebruik sinds ik realtime licht gebruikte. Realtime licht is reeds niet geschikt voor VR projecten dus moest ik ze overschakelen naar baked lights. Zodat de stress op de oculus vele minder is. Helaas heb ik nooit geleerd hoe ik lights moet baken in unity dus het was weer een avontuur om uit te zoeken. 

    Nadat ik klaar was met belichting kreeg ik als opmerking dat het scene vetragingen vertoonde dus moest ik een fps counter coderen om te zien of de scene vertragingen vertoonde.

    15-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 9:
    Vandaag heb ik vooral geholpen indien het nodig was om het particle system te implementeren. Maar had ook deze namiddag  nieuw werk gekregen namelijk om de oculus go uit testen om zo te zien hoeveel stress het kon verdragen.
    Dit vergde veel downloads van oculus en zekere APK's. Na de downloads heb ik een paar testscenes gemaakt en uitgestest. Mijn begeleider heeft gevraagd om een soort van teleporter te maken zodat ik van plaats kon verwisselen niet met de camera maar met de controller. Dus heb meerdere tutorials gevolgd om deze teleporter te maken.

    14-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 8:
    Tweede dag werken met het systeem. Het is me ondertussen gelukt om meerdere paths aan te maken die loopen met het particle systeem.

    Toen ik klaar was met het systeem. Was het enige werk dat nog aan het systeem te doen was, om bepaalde wegen een specifieke kleur te geven en hun speciale effecten aan toe te voegen. Voor analyse van juiste kleurverbruik en duidelijk maken van hoe alles in elkaar zit heb ik de scene doorgestuurd naar mijn partner voor overleg. Indien verandering nodig was heb ik het samen met mijn partner door middel van overleg aangepast.

    Ten slotte hebben we al onze branches samengevoegd en de problemen opgelost die tijdens het samenvoegen gebeurde.

    13-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 7:
    Ons werk voor dit project is bijna ten einde. 
    Het enige werk dat ik nog bezit was het maken van een particle system dat een pad zou moeten volgen.
    Ik heb de voormiddag me het meeste mee beziggehouden met het begrijpen van het systeem in unity.
    Dit deed ik door voorbeelden te volgen.
    Helaas kon ik met deze voorbeelden geen loops maken van de paden die ik had gemaakt.

    Gelukkig had mijn baas met dit soort problemen gewerkt en heeft mij doorverwijst naar een asset.
    Deze asset maakte het makkelijker om een pad met particles te maken.
    Dus heb ik mij deze namiddag het meeste mee beziggehouden.
    Zonder deze asset zou ik het probleem nooit hebben opgelost.




    12-02-2019 om 16:28 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 6:
    Een nieuwe week een nieuw begin.
    Zoals voorheen vermeld moest ik de backface culling probleem zien te repareren.
    Het is mij helaas niet gelukt want 3DS max inverteert de kant waarop de backface culling op voorkomt.
    Het probleem verplaatst dus van kant.
    Enige oplossing was om een shell modifier aan toe te voegen zodat er geen culling in voorkomt.
    Helaas betekent dit een vermeerdering van polygonen.
    Dat was niet acceptabel.

    Het object met zijn probleem moest ook opnieuw geanimeerd worden. 
    Er waren paar animaties samengevoegd in unity waardoor de animatie tegelijkertijd speelde en de animatie vervormde.
    Na de aanpassing kon het in unity normaal afgespeeld worden.


    11-02-2019 om 16:25 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs