Voor de voormiddag heb ik mij vooral beziggehouden met het finale grafisch design van onze tekstballonnen in ons vorig project. Sinds onze eerdere designs niet paste bij onze UI. Ik heb hiervoor meerdere designs gemaakt en dan doorgestuurd naar één van onze begeleiders.
De begeleider analyseerde mijn designs en heeft als opmerking gegeven om het in de "scene" te plaatsen. Dit betekent dat de designs in photoshop geïmplementeerd moesten worden alsof ze in de scene waren in plaats van het rechtstreeks in unity te steken.
Voor de namiddag heb ik mij vooral bezig gehouden met het programmeren en analyseren van het A* star pathing project. Ik moest onderzoeken hoe men het pad van het AI dynamisch kon updaten door er een obstakel te plaatsen. Want het zou onze game veel interessanter maken volgens gameplay in VR in plaats van fixed pathing.
Ik heb hiervoor naar documentatie gezocht of naar tutorials maar het enige wat ik vond dat interessant was dat een paar example scenes het ook in die aard gebruikte.
Ik heb naar hun code gekeken en getest maar heb helaas nog niets zelf kunnen programmeren. Het zal voor morgen moeten zijn.
Vandaag heb ik mij vooral beziggehouden met de verschillende soorten AI pathing dat men gebruikt voor games. Om het te begrijpen moest ik eerst informatie zoeken over hoe men die pathing zou gebruiken in theorie. Na informatie te zoeken heb ik dan besloten voor A* pathing. Mijn begeleider heeft om me te helpen begrijpen verwezen naar een paper over A*. Na de paper gelezen te hebben en om tijd uit te sparen, heb ik gebruik gemaakt van een unity package.
Na een paar tests kwam ik onder de indruk dat als ik dit zou gebruiken. Dat ik een script zou moeten schrijven in samenhang met de pathing. Zodat als men een toren zou plaatsen dat de AI pathing dynamisch zou moeten updaten.
Ondertussen heeft één van onze begeleider onze vorige project nogmaals is bekeken. We kregen als opmerking dat onze UI nogmaals anders moet. Sinds de stijl waarop ze gemaakt waren niet goed was voor onze begeleider. Voor inspiratie hebben ze ons verwezen naar een video waar we inspiratie uit konden halen. Ons probleem vooral was dat het UI mee met de camera moest gaan en niet mag clippen met het model. Maar sinds de dag ten einde kwam hebben we het werk pas voor morgen onderverdeeld.
Vandaag heb ik mij vooral beziggehouden met het leren van het maken van een tower defense game door gebruik te maken van tutorials. Maar ook over het gebruik van VRTK in VR zodat we dat ook konden gebruiken voor onze game.
Tijdens het maken van de AI pathing systeem kreeg ik als opmerking dat ik mijn pathing anders zou moeten doen en niet volgens de tutorial. Sinds het interessanter leek om variabel AI pathing te maken in plaats van fixed. Dus hield ik mij meer bezig met pathing te leren in het algemeen voor de rest van de dag.
Vandaag hadden we een bespreking over ons project. We zagen in dat een paar sprites omgedraaid moesten worden. Diegene die dit werk moest doen was ik. Tijdens het omdraaien heb ik gemerkt dat ze niet perfect rond hun as draaien. Dus vooraleer ik de omdraaiing moest doen, moest ik het probleem rond het as draaien regelen. Het probleem was in het algemeen dat het middelpunt in het midden stond dus het was makkelijk geregeld. Na mijn correcties heb ik het terug doorgestuurd voor nakijking.
We hadden in de voormiddag een bespreking over onze stage game. We hadden een kamer verhuurd. Hierbij hebben we een paar features opgesomd dat we in onze game zouden gebruiken. Samen hebben we gekozen wat er moeilijk zou zijn en welke niet en welke we niet zouden doen.
Na de bespreking hadden we samen een document gemaakt hoe onze game zou zijn en de basis van onze game in stappen gezet.