Deze dag hebben we feedback gekregen van onze stagebegeleider over onze game. Ons eerste opmerking was over onze gameplay.
Onze tweede opmerking was dat onze torens het spel niet overzichtelijk maakten.
Nadat we deze feedback kregen hebben we de taken verdeeld. Mijn taak was het redesignen, modelen en animeren van de opening animatie van de torens.
Tijdens de voormiddag was ik bezig met nieuwe designs te bedenken en feedback vragen over mijn designs. Nadat ik het groen licht heb gekregen heb ik het eerste model gemaakt.
Tijdens de namiddag heb ik de twee overige torens gemaakt en in unity geïmporteerd of er eventueel scaling issues voorkwamen. Per toeval had er één toch een scaling issue.
Nadat ik klaar was met het regelen van de scaling issues heb ik de open animatie gemaakt voor elk van de torens. Helaas had ik problemen met de opening animatie van de torens sinds één van de toren objecten gebruik maakte van point animation.
Unity kan geen gebruik maken van point animation dus moest ik hiervoor een oplossing vinden maar helaas niet kunnen vinden.
Mijn stagebegeleider heeft dan voorgesteld om het object in verschillende objecten te maken en daarna met scaling te werken. Helaas zal deze aanpassing voor morgen zijn.
Ten slotte heb ik nog een toren gemaakt dat als enige functie heeft om een muur te zijn.
Deze dag was ik vooral bezig met optimalisatie en het verbeteren van onze toren info UI.
Vanmorgen was ik bezig met de bugs wegwerken van onze tower info UI. Hiervoor heb ik de oculus go gebruikt om te testen. Ik heb gemerkt dat één van onze UIs zijn letters veel meer vergrootte dan de andere. Hiervoor heb ik de UI nogmaals gemaakt en het heeft het probleem grotendeels opgelost.
Ten slotte heb ik voor de rest van de dag bezig geweest met optimalisatie van onze game voor mobile VR.
Deze dag was ik bezig met het menu design meer speels te laten uitzien.
Ik heb ook de particle effect die ik gisteren had gemaakt verbeterd.
Als laatste heb ik onze background omgezet van script naar particle system.
Ten eerste heb ik de hover particle effect die ik gisteren had gemaakt nagekeken en kleine aanpassingen aan toegevoegd vooraleer ik het heb doorgestuurd.
Ten tweede heb ik mij beziggehouden met het menu design. De design die we hadden, heb ik veranderd naar een etch-a-sketch model. Ik vind deze model passend om het speels te laten uitzien. Sinds de feedback die we kregen voor onze game was dat de wereld speelser moest uitzien. Bijvoorbeeld net zoals speelgoed.
Ten derde heb ik de lijnen van onze skybox die zichtbaar “verwijderd”. Dit heb ik gedaan door mijn texture om te zetten van repeat wrapping naar clamp wrapping.
Ten slotte heb ik onze bestaande asteroïde veld omgezet naar een particle systeem. Op vraag van één van onze collega’s. Het probleem met het vorige was dat het veld te leeg leek en dat een particle systeem performanter te gebruiken is dan met een script.
Deze dag hield ik mij vooral bezig met de tiles in unity hetzelfde laten uitzien als in 3ds max en een menu design te ontwerpen dat meer uitziet als speelgoed.
In de voormiddag heb ik mijn tiles moeten aanpassen in unity. Sinds meeste effecten die ik heb gebruikt in 3ds max niet hetzelfde resultaat hebben gegeven in unity.
Hiervoor heb ik het geprobeerd goed te maken in unity. Maar helaas is het mij niet gelukt en moest ik hetgeen wat ik kon eruit krijgen maar gebruiken.
In de namiddag heb ik mij vooral beziggehouden met het maken van een nieuw design van ons menu. Ik heb gekozen om een etch-a-sketch na te maken maar met verschillende kleuren in plaats van één kleur. Ik wou het eventueel normal mappen maar het resultaat was niet veel mooier dan zonder.
Ten slotte heb ik mij beziggehouden met een hover animatie. Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de stijl van onze vorige particle systemen.
De animatie lijkt op een teleport animatie maar dan in cartoon stijl.
Ik vond deze animatie het beste passen bij onze game maar het is mogelijk dat ik mijn ontwerp zal moeten aanpassen.
Deze dag heb ik mij vooral beziggehouden met normal mappen van mijn tiles en het begrijpen van baken in 3ds max.
In de voormiddag heb ik mijn textures bekeken en besloten om anders te werk te gaan. Sinds ik mijn resultaat niet goed genoeg vond voor onze game. Na trial en error is het mij uiteindelijk gelukt om een mooi resultaat te verkrijgen. Deze resultaat heb ik laten zien aan mijn mede collega's en het resultaat heeft groen licht gekregen.
In de namiddag hield ik mij vooral bezig met het baken van mijn textures. Sinds ik geen ervaring heb met baken in 3ds max. Moest ik tutorials op het internet volgen vooraleer ik uiteindelijk zou baken. Ik heb dan mijn tiles gebaked en geïmporteerd in unity.