Deze dag was ik voornamelijk aan het builden van de app. Ik moest zien of het in AR schoon eruit ziet of niet. Er dook onmiddellijk een probleem na het builden namelijk dat de text niet naar de juiste kant wou draaien. Dus heb ik een tijdje naar het probleem gezocht. Wat bleek was dat een script extra code had dat toch niet nodig was. Dus heb ik die code aangepast.
Na mijn laatste build kreeg ik als opmerking dat ze leken als de drukknoppen op het scherm. Dus moest ik in photoshop een nieuwe sprite maken voor de tekst. Na de volgende build kreeg ik als opmerking dat ze met elkaar samen voegde in andere woorden heb ik een omranding moeten toevoegen aan de sprites. Jammer genoeg kan deze build pas na de weekend getoond worden.
De volgende dag was ik weer bezig met de implementatie van mijn tekst. Toen ik klaar was heb ik mijn werk doorgestuurd maar er dook een probleem op
na het doorsturen. Namelijk dat ik niet alleen de animatie heb veranderd maar ook dat het programma niet wou meewerken.
Ik heb geprobeerd om het zelf op te lossen maar hiervoor moest ik hulp inroepen.
Het probleem was ondertussen geregeld en het grootste deel van de namiddag heb ik de tekst moeten aanpassen in world space na enkele tests te doen zonder
de applicatie te builden.
Ten slotte heb ik nog informatie gezocht die ons met het volgend project zou moeten helpen.
Vandaag hebben we onze eerste review gekregen voor het project. Er was hier en daar iets mis maar het grootste deel was om in het project nog tekst te plaatsen. Dit was mijn job.
Allereerst moest ik een video zien en het ontleden. Dan in AR een manier vinden om de tekst te kunnen lezen. Dit was gedaan door een canvas toe te voegen.
Die canvas moest dan in plaats van in screen space te zetten omgezet worden naar world space. Nadat ik klaar was had ik mijn werk voor een bizar reden verloren dus moest ik het opnieuw maken. Helaas moest ik een grote deel morgen doen.
Vandaag hebben we vooral gebrainstormed over ons stage game. De game was bedoeld om in VR te maken Wij kwamen uit op een paar verschillende games. Puzzle game met perspectieven, tower defense en zeeslag.
We hebben onze ideeën voorgesteld aan onze begeleider en hebben voor een tower defense game gekozen. Hij raadde aan sinds we niet veel tijd hadden voor deze game om onze scope klein te houden. Voor de game hebben we ook een moodboard gemaakt maar we hebben nog niet besloten wat voor soort stijl onze game zou zijn. Ten slotte hebben we de game mechanics van onze game besproken. We hopen dat we niet de scope te groot hebben gemaakt.
Vanmorgen had ik problemen met de oculus dat de linkeroog niet wou renderen. Het probleem was dat het project in unity aan single pass stereo rendering deed.
Origineel staat het project op multi pass dit betekent simpelweg dat het tweemaal zou moeten renderen omdat men 2 camera's gebruikt om te renderen in VR ieders voor één oog. Single pass is dan eenmaal rendering aan beide ogen.
Het probleem is dat de post-processing alleen werkt als men multi pass gaat gebruiken als men single pass zou willen gaan moet men achter de schermen werken.
Hiervoor ben ik overgestapt naar multi pass rendering om het probleem op te lossen. Hierdoor concludeerde ik dat de meeste effecten van post processing in unity niet bruikbaar was voor VR.
Hiervoor heeft mijn begeleider voorgesteld om lightweight rendering te testen. Sinds dit het probleem van post-processing regelt. Ik heb dan een paar tests uitgevoerd maar heb nog niet conclusie kunnen trekken van deze soort rendering.