Vandaag was ik vooral bezig met twee opdrachten. Het probleem zoeken met het builden van de scene en eventuele script verbetering.
Vanmorgen was ik vooral bezig met het builden. Ik moest een probleem vinden met het builden van de scene. Het wou voor één bepaalde reden niet builden. Na extensief zoeken lag het aan een shader script die één van partners had gemaakt. Ik heb dan gevraagd aan mijn partner waarvoor deze script bedoeld was. Het was specifiek gebruikt voor licht. Ik had op dit moment geen nood aan deze script dus heb ik het verwijderd. De scene kon uiteindelijk gebuild worden en ik kon verder met tests uit te voeren in VR.
Tijdens de middag was ik bezig aan het verbeteren van de tower placement script. Ik heb geprobeerd om in plaats van een disable te gebruiken een node disconnect te gebruiken. Een interessant resultaat dook op en misschien ook bruikbaar. Maar ben nog niet op een resultaat gekomen waarmee ik verder kon. Ik zal morgen proberen om het resultaat te bekomen waarmee ik eventueel verder mee kan.
Vandaag hebben we onze laatste review gekregen voor ons vorig project. Alles was in orde en ze waren tevreden met resultaat van mijn UI. Maar toch waren er een paar stukken dat nog verbeteringen kon hebben. Ten eerste dat de lettertype voor elke UI niet groot genoeg was dus moest ik ze allemaal even groot zetten. Ten tweede dat de UI nog meer uit elkaar moesten want anders clipt het UI in het model en dat wou niemand. Dus moest ik voor de rest van de dag bezig houden met kleine stukken te repareren. Want die zouden het resultaat veel mooier maken.
Ten slotte wou ik ons nieuwe project testen of het VR ready was voor mobile gaming maar dit zal pas voor morgen zijn.
Vandaag was ik vooral bezig dat er één tile altijd open is zodat de enemy altijd een pad heeft naar de eindpositie. Ik heb hiervoor eerst zelf geprobeerd om het te coderen maar moest hulp vragen aan mijn begeleider sinds ik in de problemen kwam. Want hetgeen dat ik kreeg was als het pad was geblokkeerd dat men niets kon bouwen dichtbij het eindpunt. Mijn begeleider heeft dan samen met mij gedebugged naar het probleem. Nu is het mogelijk dat de enemy altijd een pad heeft naar het eindpunt.
Het andere dat ik vandaag heb gedaan is. Een turret maken dat bullets kan schieten. Ik heb er vandaag voor gezorgd dat het minstens naar één enemy kan schieten want ik kreeg een paar problemen dat ik in korte tijd niet kon regelen wanneer het meerdere enemy's wou schieten. Ik zal morgen ervoor zorgen dat het zijn enemy dat het schiet kan updaten. Maar vooraleer ik dat zou doen zal ik eerst mijn andere scripts is bekijken of ik ze kan verbeteren.
Vandaag zal de laatste dag zijn van mijn UI designen vermoed ik. en zal ik het voor de laatste keer moeten tonen. Maar diegene die het moet nakijken kan het pas morgen nazien.
Hierna hebben we samen een nieuw project gestart zodat we al onze research samen konden brengen voor onze stage game.
Ik heb dan mijn pathing toegepast in het nieuwe project en verbeterd. Na het toepassen heb ik nog een enemy spawner gemaakt en een basis waar de enemy's naartoe moeten gaan. Voor nu als ze aankomen of afvallen vernietigen ze zichzelf maar dat zal later veranderen. Moet nu nog een manier vinden dat het pad update vooraleer het spel start en dat de enemy's altijd een pad zullen hebben naar het eindpunt.
Deze dag heb ik gewerkt aan het programmeren van het dynamisch updaten van het AI pathing. Hiervoor heb ik voorbeeld scenes bekeken en informatie uitgehaald.
Net zoals gisteren maar vandaag ben ik in geslaagd om het pad dynamisch up te daten.
De reden was simpel de grid die ik gebruikte met A* star pathing moest in plaats van grid naar point graph. Dit zou veel minder last geven aan het programma + de code die ik gebruikte was bedoeld voor point graph's. Want voor gridgraph moet je een variabele geven die je graph constant moet updaten voor elke object geplaatst op de grid. Dit zou voor ons project niet optimaal zijn. Dus ben ik voor optimalisatie en verbetering over gegaan naar pointgraph. Nadat ik klaar was had ik een bericht gekregen over onze vorig project. Dit zal jammer genoeg voor maandag zijn.