Deze dag had ik twee opdrachten in verband met de enemy en onze VR gun.
Ten eerste was ik bezig met de animatie voor onze gun. Ik heb hiervoor een paar designs gemaakt. In unity heb ik met deze designs een sprite animatie gemaakt. Heb als gekregen opmerking dat het in VR niet zo goed zal uitzien en dat het niet hetzelfde effect zou kunnen geven. Dus heb ik gebruik gemaakt van een particle system om het een beter effect te verkrijgen.
Ten tweede was ik bezig met het maken van een spawnpoint. Ik heb eerst een spawn animatie gemaakt en de shader gebruikt van onze UI. Maar het blijkt dat we al een shader hadden die als een portal zou kunnen dienen.
Hiervoor heb ik een spawnpoint gemaakt. Het leek als een speelgoedfabriek met een handvat. Daarna heb ik mijn werk laten nakijken en feedback op teruggekregen. Het handvat van mijn model zou voor problemen kunnen zorgen als men dit spel zou spelen. Het model miste ook zijn specifieke tile waarop hij zou staan.
Sinds de dag gedaan is zal ik deze model pas morgen kunnen aanpassen met de feedback die ik heb gekregen.
Deze dag was ik bezig met het UI van ons stage game en kleine aanpassingen te brengen aan onze 3D modellen.
Ten eerste was ik bezig om een UI te designen voor onze torens om hun informatie te zien in VR. Ik had een quad gemaakt met afgeronde hoeken.
Ten tweede heb ik in unity verder gewerkt aan de UI. Ik heb materialen gebruikt die gebruik maken van een hologram texture zodat het lijkt als een tv-scherm.
deze design heb ik laten nakijken en daarna aangepast aan hun opmerkingen.
Ten slotte moest ik een paar modellen hun groottes en axis veranderen sinds ze niet op de juiste grootte waren en ook niet op de juiste axis. Zodat mijn partners makkelijker hun job konden afmaken.
Sinds ik klaar ben met mijn werk van gisteren kan ik terug mee werken aan onze stage project.
Ten eerste moest ik een UI verzinnen om onze wave info informatie op te zetten.
Hiervoor heb ik eerst nagevraagd of er al een idee was voor de UI.
Hun idee was om een 6-hoek of 8-hoek te gebruiken waar op elke zijde informatie zou te zien zijn. Ik heb dan die vorm gemaakt en aan elke zijde een canvas geplaatst.
Ten tweede moest ik de trail van de tower bullets verbeteren sinds het origineel niet goed overeenkomt met het game zelf. Hiervoor heb ik eerst naar tutorials gezocht om het tot een goed einde te laten komen. Ik heb dan mijn ontwerpen laten nakijken en met opmerkingen rekening gehouden voor als er toch veranderingen nodig zouden zijn.
Ten slotte heb ik mij voor de laatste uren bezig gehouden met het volgen van tutorials voor het maken van radial UI voor onze game.
Deze dag was de laatste dag dat ik zou werken aan de riolering. Sinds mijn stagebegeleider en anderen mijn riool moesten gebruiken voor hun project.
Mijn stagebegeleider heeft dan zijn laatste opmerkingen aan mij doorgegeven om te verbeteren.
Ten eerste moest ik de railing aanpassen die ik al in de scène had door de scène die mij vrijdag werd doorgestuurd.
Dan kon ik pas beginnen aan de texturing. Jammer genoeg was de texturing die ik vrijdag had gedaan niet goed dus moest ik opnieuw beginnen wat betekende dat ik dubbel werk had verricht. Wat mijn stagebegeleider wou vermijden.
Ten tweede moest ik de grond en de riool samenvoegen zodat men één geheel bekomt. Hierna moest de grond symmetrisch gelegd worden met de riolering.
Hiervoor moest ik gebruik maken van snapping. Ik had geen ervaring met snapping dus moest ik hulp gaan vragen. Dankzij snapping maakte het mijn werk eenvoudiger maar het zal nog duren vooraleer ik snapping volledig beheers.
Ten slotte heb ik de scene nog opgekuist en daarna doorgestuurd naar mijn stage. Zodat zij verder kunnen met mijn werk.
Deze dag net zoals gisteren moest ik aan de omgeving werken die ik een paar dagen geleden had gemaakt. Zoals gisteren moest ik aan de hand van mijn begeleider aanpassingen brengen zodat het resultaat tot een goed geheel kan komen.
Ik was vooral bezig met het texturen van het riool maar blijkbaar moest ik een paar andere aanpassingen in de scène brengen vooraleer te texturen zodat ik geen dubbel werk zou moeten doen.
Ik moest de riool groter maken want een medewerker had een scène gemaakt die ik moest mee includeren in mijn scene.
Met de resterende tijd die ik over had heb ik geprobeerd om de polygon count van mijn scène te verminderen