Twee FBI-agenten onderzoeken de mysterieuze moord op een student die in verband gebracht wordt met de man die hielp bij het opbouwen van een hoogtechnologisch fenomeen waarmee mensen perfecte robotversies van zichzelf kunnen kopen: fitte, knappe machines met afstandsbediening die hun leven uiteindelijk overnemen. Mensen kunnen zo vanop afstand uit hun eigen comfortabele woonkamer hun leven leiden. De moord roept heel wat vragen op: wie is echt in een wereld vol maskers en wie is te vertrouwen?
Leuke film, geen hoogvlieger, maar toch prettig amusement.
Een mysterieuze houten doos wordt gedeponeerd voor het huis van een jong getrouwd koppel. Een aantal dagen later komen ze te weten dat ze 1 miljoen dollar kunnen verdienen als ze op de rode knop van de doos duwen. Dat betekent echter ook dat een vreemdeling sterft.
Deze film gaat vooral in de mist door de slechte, niet overtuigende acteerprestatie van Cameron Diaz. Sceanarieel is hij misschien nog wel in orde, technisch gezien mist hij net dat beetje extra.
Coco Chanel was een revolutionair figuur in de modewereld van de 20ste eeuw. Haar moderne filosofie, door mannenmode geïnspireerde kleding en liefhebberij van dure eenvoud, veroorzaakten een ware revolutie in de mode. Coco Chanel stierf in 1971, ze werd 87 jaar oud. Anne en Camille Fontaine verzorgen het script voor de film, die Anne Fontaine tevens zal regisseren. De focus zal liggen in de periode na 1910, toen Coco Chanel haar eerste winkel opende in Parijs. Karl Lagerfeld zal de kostuums in de film voor zijn rekening nemen, hij is ondertussen art director van het voormalige imperium van Coco Chanel. Veel van kledij in de film zullen remakes zijn van ontwerpen van Coco Chanel.
Charmante film, met mooie kostuums. Inhoudelijk gezien misschien niet zo speciaal, maar toch onderhoudend. Meer iets voor de liefhebbers.
Cliff en Cydney zijn een avontuurlijk, jong stel dat voor hun huwelijksreis gaat hiken op Hawai. Ze denken het paradijs te hebben gevonden tot ze een ander stel Nick en Gina tegenkomen en horen van een gruwelijke moord op een pasgetrouwd stel. Een ander paar dat ze eerder zijn tegenkomen lijkt verdacht. Cliff en Cydney trekken verder met Nick en Gina. Ondertussen neemt de spanning toe. Ver van hulp en de geciviliseerde wereld wordt iedereen een bedreiging en weet niemand meer wie ze nog kunnen vertrouwen. Het paradijs wordt een hel als de echte survival begint...
Spijtig genoeg wist ik het plot al voor ik de film bekeken had, en dan moet ik zeggen dat alles er nogal dik op ligt. Maar zonder dit te weten is de film best nog wel ok. Buiten het feit dat ik de acteerprestaties niet echt wist te waarderen.
Detective Cristofuoro krijgt te maken met een verschrikkelijke familiemoord. Hij start het onderzoek en beland bij het enige overgebleven gezinslid, genaamd Eric Poole. Als blijkt dat deze zijn familie heeft omgebracht, gaat Cristofuoro op zoek naar de reden achter zijn gruwelijke daad.
Ondanks het feit dat deze film vrij veel negatieve recensies gekregen heeft vond ik toch wel best de moeite. Dat de personages niet genoeg diepgang zouden hebben, ervaar ik niet als dusdanig. Daarbij is het scenario best spannend en onvoorspelbaar. Niet om te zeggen een topper, maar toch een aardig filmpje.
Niemand kon Dillinger en zijn bende stuiten. Geen bajes kon hem vasthouden. Zijn ontwapendende charme en zn gedurfde ontsnappingen maakten hem geliefd bij vrijwel iedereen, van zijn vriendin Billie Frechette tot de gewone Amerikaanse burgers die een hekel hadden aan de banken die hen tot de nek toe in een recessie gebracht hadden. De avonturen van Dillingers bende, later ook met de psychopaat Baby Face Nelson en Alvin Karpis, werden door veel mensen in extase gevolgd. Hoover wilde met het oppakken van de bandiet dolgraag van zijn onderzoeksbureau een nationale politiedienst maken, de latere FBI. Hij riep Dillinger uit tot Staatsvijand Nummer Eén en liet de jacht leiden door zette Purvis, de opvallende Clark Gable van de FBI. Dillinger en zn bende zijn qua slimheid en vuurkracht de mannen van Purvis steeds de baas tijdens wilde achtervolgingen en schietpartijen. Purvis laat ten einde raad een stel ex-sheriffs uit het Wilde Westen komen (die hij omdoopt tot agenten). Bovendien zorgt hij er op geraffineerde wijze voor dat enkele mensen verraad plegen, zoals de beruchte Lady in Red en misdaadbaas Frank Nitti uit Chicago. Eindelijk slagen Purvis, de FBI en hun nieuwe revolverhelden erin Dillinger steeds meer in het nauw te brengen...
Ondanks de knappe cameraprestaties, en nette montage en natuurlijk de geweldige acteerprestaties vond ik deze toch een beetje tegenvallen. Er zit veel geweld en weinig verhaal in de film, wat ik toch wel een beetje jammer vond. Maar al bij al toch tijd en moeite waard om te bekijken.
Connor Mead is celebrity journalist en houdt van zijn vrijheid, plezier maken én van vrouwen. Connor is een verstokte vrijgezel die er geen graten in ziet om met verschillende vrouwen tegelijk te breken via een conference call. Zijn manifest gebrek aan romantiek valt niet in goede aarde bij zijn jongere broer Paul, die op het punt staat te trouwen. Maar op Pauls huwelijksfeest ontmoet Connor een vrouw op wie hij meteen stapelverliefd is. De twee worden steeds closer maar dan beginnen er rare dingen te gebeuren met Connor. Hij wordt namelijk achtervolgd door de geesten van al zijn ex-vriendinnen. En dat zijn er heel wat...
Er valt maar één woord te zeggen over deze film: flauw en inspiratieloos. Ok, dat waren er twee en dat zijn er eigenlijk twee teveel voor dit geval.
Categorie:in the picture Tags:ghost,of,girlfiends,past
23-01-2010
The Ugly Truth
Abby Richter is een producer van een ochtendshow, die haar zoektocht naar Mr. Perfect nog niet heeft opgegeven. Haar carrière heeft haar nog geen windeieren gelegd...tot haar baas Mike Chadway in dienst neemt, een echte macho die belooft om de harde waarheid over mannen en vrouwen voor eens en voor altijd duidelijk te maken.
Dit soort filmpjes doen meestal wel het werk waar ze voor gemaakt zijn. Grappig, voorspelbaar maar leuk als je een avondje niet te veel wil nadenken.
Op de eenzame wegen van Winston-Salem in North Carolina smeden twee mannen een onwaarschijnlijke vriendschap, die voor altijd hun levens zal veranderen. Solo is een Senegalese taxichauffeur die werkt om zijn jonge familie een beter leven te schenken. William is een harde zeventiger uit het Zuiden met een leven vol spijt. De ''American dream'' van de ene is nog maar net begonnen, terwijl die van de andere gedoemd lijkt te zijn. Maar ondanks hun verschillen realiseren beide mannen snel dat ze elkaar meer nodig hebben dan ze willen toegeven.
Eerlijk gezegd waren mijn verwachtingen hoog gespannen bij deze film. Het leek me een leuke, emotionele film. Niets is echter minder waar. Ik heb totaal geen idee wat juist de drijfveren van de twee mannen zijn en eigenlijk kom je niet veel te weten in deze film. Toch niets dat je enigzins een goed gevoel geeft. Een echte tegenvaller dus.
Na de dood van zijn vrouw vertrekt Joe met zijn dochters Mary en Kelly naar Genua om les te geven aan de universiteit. Ieder probeert op zijn manier de dood van de moeder te verwerken. Joe probeert er zo veel mogelijk voor zijn dochters te zijn, maar weet soms niet goed hoe met hen te praten. Mary heeft het ongeluk veroorzaakt en voelt zich erg schuldig. Ze begint de dode moeder te zien en ontwikkelt een obsessie voor kerken. Kelly gaat voortdurend uit met Italiaanse jongens. Joe schrijft ze allebei in voor pianolessen, om ze bezig te houden tijdens de zomer. Kelly verwijt Mary hun moeders dood en de afstand tussen de twee zussen groeit met de dag. Dit wordt getoond in de fysieke afstand die geleidelijk tussen hen groeit, tijdens hun dagelijkse wandeling naar huis doorheen de smalle, labyrinthische steegjes van Genua. Elk kiem van (melo)drama, dat potentieel aanwezig is in het thema van de dood, werd chirurgisch verwijderd uit dit sobere en mooie relaas van een rouwende familie.
Dit verhaal is waarschijnlijk bedoeld om als pakkend drama uit de bus te komen. Toch kan hij mij niet overtuigen. De vader is absoluut niet in de rouw, wanneer zijn vrouw sterft. De band met zijn dochters is misschien wel redelijk sterk, maar ook hier mis ik enige diepgang. Na een half jaar staat de man al met een andere vrouw te kussen. Deze vrouw wordt er echter onwel van en hij blijft als een stokvis aan het water staan. Daarnaast worden er oude vriendschappen uit de doos gehaald waar niets mee gebeurt. En nieuwe opgebouwd die al even leeg zijn. Kortom een film met weinig inhoud en emotie.
Up vertelt het grappige verhaal van de 78-jarige ballonnenverkoper Carl Fredricksen, die er altijd al van droomt een groot avontuur te beleven. Die droom gaat eindelijk in vervulling wanneer hij duizenden ballonnen aan zijn huis bevestigt en zo naar de Zuid-Amerikaanse wildernis vliegt. Hij ontdekt echter te laat dat onverwachts ook zijn grootste nachtmerrie mee op reis gaat: het overenthousiaste 8-jarige padvindertje Russell.
Met de stemmen van Arnold Willems, Sam de Graef, Chris Dusauchoit, Herbert Flack, Ivan Pecnik, Gunther Lesage, Frank Van Erum... in de nederlandstalige versie van de film.
Denzel Washington de rol van Walter Garber die bij de verkeerscentrale van de New Yorkse metro werkt. Zijn routinedag verandert in chaos door een gewaagde misdaad: de kaping van een metrotrein. John Travolta vertolkt de rol van Ryder, het meesterbrein achter de kaping. Als leider van een zwaar gewapende bende van vier dreigt hij de passagiers van de trein te doden tenzij binnen het uur een grote som losgeld betaald wordt. Terwijl de spanning groeit, wendt Garber zijn kennis van het metrosysteem aan om te proberen Ryder te slim af te zijn en de gijzelaars te redden. Er is echter één raadsel dat Garber niet kan oplossen: zelfs als de dieven het geld krijgen, hoe zijn ze dan van plan te ontsnappen ?
Niet echt overtuigende film. Als men zo wanhopig is om de passagiers te redden, waarom laat men ze dan op het einde gewoon in de steek? Waarom heeft Garber niet meer interesse in hen wanneer hij op de Pelham stapt. Het is allemaal leuk in elkaar gestoken, maar emotioneel klopt het verhaaltje niet echt.
Categorie:in the picture Tags:harry,potter,and,the,halfblood,prince,production,notes
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Voldemort versterkt zijn greep op de werelden van Dreuzels en tovenaars en zelfs Zweinstein is niet meer de veilige haven van weleer. Harry vermoedt dat het gevaar zelfs binnen het kasteel schuilt, maar Perkamentus is vooral bezig met hem voor te bereiden op de laatste strijd, die alsmaar sneller dichterbij komt. Samen proberen ze de sleutel te vinden om Voldemorts verdediging open te breken. Hiervoor roept Perkamentus de hulp in van zijn oude vriend Hildebrand Slakhoorn, van wie hij vermoedt dat hij belangrijke informatie achterhoudt. Intussen worden de studenten door andere problemen geteisterd: op hol geslagen tienerhormonen. Harry voelt zich steeds meer aangetrokken tot Ginny, maar dat geldt ook voor Daan Tomas. Belinda Broom beslist dat Ron haar grote liefde is, maar heeft geen rekening gehouden met de magische krachten van Regina Valsters chocolade! En dan is er nog Hermelien, die wordt verteerd door jaloezie, maar vastberaden is om haar gevoelens niet prijs te geven. Terwijl de romantiek bloeit, is er één student die zich afzijdig houdt, vastberaden om zijn duister plan uit te voeren. Liefde hangt in de lucht, maar tragedie ligt in het vooruitzicht en Zweinstein zal misschien nooit meer hetzelfde zijn.
Wat mij betreft film met weinig inhoud. Er lijkt weinig te gebeuren in deze. Blijkbaar is men ervan overtuigd dat men met de reeds opgebouwde Potter hype geen moeite meer moet doen om nog een goede film te maken. Misschien enkel nog voor de mensen die Harry Potter steeds nog in roze zien door hun Potter bril. Mij kon deze film alleszins niet bekoren.
Categorie:in the picture Tags:The,proposal, bloopers
The Proposal
Wanneer de energieke uitgeefster Margaret gedwongen naar haar geboorteland Canada moet terugkeren, verklaart ze snel dat ze eigenlijk verloofd is met haar nietsvermoedende assistent Andrew die ze al jarenlang kwelt. Hij is bereid mee te doen aan deze vertoning, maar heeft wel een aantal voorwaarden. Het onwaarschijnlijke koppel trekt naar Alaska om er kennis te maken met zijn eigenzinnige familie en het stadsmeisje dat altijd alle situaties de baas is, belandt in de ene komische gebeurtenis na de andere. Met een onverwacht huwelijk op komst en een immigratie-ambtenaar op hun hielen spreken Margaret en Andrew aarzelend af om zich aan het plan te houden, ondanks de onzekere gevolgen.
Voorspelbare, maar toch leuke film voor zijn genre.
Batman verhoogt de inzet in zijn strijd tegen de misdaad. Met de hulp van Lieutenant Jim Gordon en District Attorney Harvey Dent, probeert Batman om de overgebleven criminele organisaties die de straten teisteren te ontmantelen. De samenwerking blijkt effectief, maar al snel komen ze tegenover een vlaag van chaos te staan, gecreëerd door een opkomend crimineel meesterbrein, bij de inwoners van Gotham beter bekend als The Joker.
Veel actie, knappe acteerprestatie van Heather Ledger als The Joker. Echter vrij weinig inhoud. Maar wel de moeite om te zien door de special effects.
Irak. Vezeild in een gevaarlijk kat-en-muisspel, komt een elite ontmijningsteam terecht in een stad, waar iedereen een potentiele vijand is en elk voorwerp een mogelijke bom.
Film waarin veel en weinig gebeurt. De actie is eigenlijk altijd hetzelfde: het ontmantelen van de bommen. En wonder boven wonder lukt dit vrijwel altijd. Men is zelfs te lui geweest om echt creatief te zijn in het bommenwerk. Men kan ze op een halve hand tellen. Het camerawerk in het begin van de film is om hoofdpijn van te krijgen. Hier heeft men wat spannende actie willen creeëren, maar het maakt het geheel gewoon verwarrend en vermoeiend. Waarschijnlijk was dit nodig om toch nog iets in de film te stoppen. De gehele film vertelt eigenlijk helemaal geen verhaal, het is enkel een paar magere actiescènes die achter elkaar zijn geplakt. En als het voor jullie echt duidelijk is wie het hoofdpersonage is, dan kan je gerust een pluim op je hoed steken. Op het einde wordt er wel duidelijk gemaakt wie het volgens de film moet zijn. Maar tijdens de film komt dit weinig naar voor. De karakters zijn bovendien slecht en mager uitgewerkt. Tja veel meer hoef ik er niet over kwijt om te zeggen dat dit weggegooid geld is.
Crossing Over is een film over de L.A. immigratiedienst waarin diverse verhaallijnen elkaar op genadeloze wijze kruisen. Max Brogan, werkzaam bij de Immigratiepolitie in L.A., hanteert met gemengde gevoelens de regelgeving tegenover de duizenden immigranten die hem passeren. Via zijn ogen, maar ook door die van zijn collega Hamid Baraheri, immigratieconsultant Denise, en haar man Cole die voor de beoordelingscommissie werkt, is te zien hoe talloze mensen van verschillende nationaliteiten trachten de grens van L.A. over te steken, in de hoop daar een beter leven te vinden. Door de verhalen van deze mensen wordt het verschil pijnlijk duidelijk tussen de Amerikaanse Droom en de realiteit die de immigranten in het L.A. van de 21e eeuw aantreffen.
Verwacht bij deze geen hapklare brok entertainment. Crossing over is een mooie, emotionele film. De verschillende verhaallijnen kruisen elkaar en komen op het einde netjes samen. Veel valt er niet op aan te meken. Wel meer een film om in je luie zetel te bekijken ipv in de cinemazaal. Al bij al goede film als je geboeid bent door het thema.
De gebroeders Bloom zijn de beste oplichters van de wereld en hebben al miljoenen verdiend met hun complexe scenarios gebaseerd op lust en intrige. Ze hebben besloten nog een laatste klus te doen: een mooie en excentrieke erfgename de tijd van haar leven bezorgen met een romantisch avontuur dat hen de hele wereld rondbrengt...
Scenarieel gezien is deze film dik in orde. Hij is niet voorspelbaar, heeft de nodige wendingen om het geheel boeiend te maken. En alles wat wordt ingezet wordt later ook netjes ingelost. In de montage zitten een paar minder fraaie cuts, maar niet in die mate dat ze storend zijn. Spijtig genoeg heeft men ervoor gekozen om toch een soort klucht van deze film te maken. Hierdoor is het acteerwerk er soms echt over en dit doet wel een beetje af aan de kwaliteit van de film. Maar als je van dit genre houdt, is The Brothers Bloom zeker de moeite waard.