Batman verhoogt de inzet in zijn strijd tegen de misdaad. Met de hulp van Lieutenant Jim Gordon en District Attorney Harvey Dent, probeert Batman om de overgebleven criminele organisaties die de straten teisteren te ontmantelen. De samenwerking blijkt effectief, maar al snel komen ze tegenover een vlaag van chaos te staan, gecreëerd door een opkomend crimineel meesterbrein, bij de inwoners van Gotham beter bekend als The Joker.
Veel actie, knappe acteerprestatie van Heather Ledger als The Joker. Echter vrij weinig inhoud. Maar wel de moeite om te zien door de special effects.
De helden van de succesvolle ICE AGE franchise zijn terug in een ongelofelijk avontuur. Scrat probeert nog steeds om zijn noot te vangen (ondertussen vindt hij misschien de ware liefde); Manny en Ellie wachten op de geboorte van hun mini-mammoet; Sid de luiaard voelt ook de drang om een gezin te stichten en gaat aan de haal met enkele dinosauruseieren; en Diego de sabeltandtijger vraagt zich af of zijn vrienden hem geen softie maken. In een poging om de ongelukkige Sid te redden, waagt de bende zich in een mysterieuze ondergrondse wereld, waar ze oog in oog komen te staan met dinosaurussen. Daar ontmoeten ze ook Buck, een meedogenloze, eenogige en op dinosaurussen jagende wezel.
Een vervolg op een vervolg is zelden een goed idee. Ook hier lijkt het concept wel een beetje uitgemolken als je het mij vraagt. Weinig humor, en ik heb al betere animaties gezien. Gezien de film niet te lang duurt, gaat hij niet vervelen maar niet echt een aanrader.
Manny: [Sid guards the three baby Tyrannosaurs from an adult] Sid! Give them to her! She's their mother! Sid: How do I know she's their mother? Manny: What do you want, a birth certificate? She's a *dinosaur*!
Op 14 oktober organiseert het Genootschap van Vlaamse Misdaadauteurs vzw in samenwerking met De Diamanten Kogel en het Instituut voor de Studie van de Letterkunde in de Nederlanden haar tweede masterclass:
Criminal Characters: Good Guys, Bad Guys and the Grey Guys In Between
door Tim Heald
Plaats van afspraak: Hof van Liere in Antwerpen 20u.
Het programma vindt u in de bijlage; reserveren voor deze masterclass is noodzakelijk.
Het genootschap hoopt jullie ook deze keer in groten getale te mogen ontvangen!
Praktisch
Waar? UA - Hof van Liere, Prinsstraat 13, 2000 Antwerpen
Wanneer? 14 oktober 2009 van 20:00 tot 22:40 uur; onthaal met koffie vanaf 19:30 uur
Prijs Leden van het GVM; studenten: gratis. Niet-leden: 5 euro
Reserveren Per sms +32 (0)498 19 80 80 of per mail
Categorie:Filmfestival/cursussen ea Tags:masterclass,misdaadauteurs,karakterontwikkeling
06-10-2009
The Hurt Locker
Irak. Vezeild in een gevaarlijk kat-en-muisspel, komt een elite ontmijningsteam terecht in een stad, waar iedereen een potentiele vijand is en elk voorwerp een mogelijke bom.
Film waarin veel en weinig gebeurt. De actie is eigenlijk altijd hetzelfde: het ontmantelen van de bommen. En wonder boven wonder lukt dit vrijwel altijd. Men is zelfs te lui geweest om echt creatief te zijn in het bommenwerk. Men kan ze op een halve hand tellen. Het camerawerk in het begin van de film is om hoofdpijn van te krijgen. Hier heeft men wat spannende actie willen creeëren, maar het maakt het geheel gewoon verwarrend en vermoeiend. Waarschijnlijk was dit nodig om toch nog iets in de film te stoppen. De gehele film vertelt eigenlijk helemaal geen verhaal, het is enkel een paar magere actiescènes die achter elkaar zijn geplakt. En als het voor jullie echt duidelijk is wie het hoofdpersonage is, dan kan je gerust een pluim op je hoed steken. Op het einde wordt er wel duidelijk gemaakt wie het volgens de film moet zijn. Maar tijdens de film komt dit weinig naar voor. De karakters zijn bovendien slecht en mager uitgewerkt. Tja veel meer hoef ik er niet over kwijt om te zeggen dat dit weggegooid geld is.
Special Agent Howell: You see what's interesting Miss Shepard is we ran a check on your name. A Claire Shepard arrived on a B-2 visitors visa seven months ago and then just two days ago she has her status adjusted to an EB-1 green card for persons of extraordinary ability. According to The Internet Movie Database, the only Claire Shepard that matches your spelling, age and place of birth has two credits on little known Aussie TV shows. Walk on roles. She hasn't won any national or international awards Special Agent Ludwig: which is something the adjudicator who handled your case would have to have been aware of and yet he approved you for an EB-1. Miss Shepard we'd like you to tell us about your relationship with center adjudications officer Cole Frankel?
Crossing Over is een film over de L.A. immigratiedienst waarin diverse verhaallijnen elkaar op genadeloze wijze kruisen. Max Brogan, werkzaam bij de Immigratiepolitie in L.A., hanteert met gemengde gevoelens de regelgeving tegenover de duizenden immigranten die hem passeren. Via zijn ogen, maar ook door die van zijn collega Hamid Baraheri, immigratieconsultant Denise, en haar man Cole die voor de beoordelingscommissie werkt, is te zien hoe talloze mensen van verschillende nationaliteiten trachten de grens van L.A. over te steken, in de hoop daar een beter leven te vinden. Door de verhalen van deze mensen wordt het verschil pijnlijk duidelijk tussen de Amerikaanse Droom en de realiteit die de immigranten in het L.A. van de 21e eeuw aantreffen.
Verwacht bij deze geen hapklare brok entertainment. Crossing over is een mooie, emotionele film. De verschillende verhaallijnen kruisen elkaar en komen op het einde netjes samen. Veel valt er niet op aan te meken. Wel meer een film om in je luie zetel te bekijken ipv in de cinemazaal. Al bij al goede film als je geboeid bent door het thema.
De gebroeders Bloom zijn de beste oplichters van de wereld en hebben al miljoenen verdiend met hun complexe scenarios gebaseerd op lust en intrige. Ze hebben besloten nog een laatste klus te doen: een mooie en excentrieke erfgename de tijd van haar leven bezorgen met een romantisch avontuur dat hen de hele wereld rondbrengt...
Scenarieel gezien is deze film dik in orde. Hij is niet voorspelbaar, heeft de nodige wendingen om het geheel boeiend te maken. En alles wat wordt ingezet wordt later ook netjes ingelost. In de montage zitten een paar minder fraaie cuts, maar niet in die mate dat ze storend zijn. Spijtig genoeg heeft men ervoor gekozen om toch een soort klucht van deze film te maken. Hierdoor is het acteerwerk er soms echt over en dit doet wel een beetje af aan de kwaliteit van de film. Maar als je van dit genre houdt, is The Brothers Bloom zeker de moeite waard.
Ondertussen heeft mijn eerste 'kortfilm' zijn vuurdoop doorstaan. Er zijn reeds een heel aantal mensen die hem gezien hebben. De meningen zijn een beetje verdeeld. Het is natuurlijk geen professionele productie, maar kwalitatief gezien kan hij er nog mee door. Inhoudelijk is het een ander paar mouwen. Blijkbaar wil ik veel te veel vertellen op een te korte tijd. Ook wordt er gebruik gemaakt van flashbacks om het verhaal duidelijk te maken. Maar doordat er zoveel informatie wordt gegeven, en door het gebruik van de flashbacks lijkt het moeilijk te zijn voor de kijker om het verhaal te volgen.
Nu weet ik dat bijna in elk scenarioboek het gebruik van flashbacks wordt afgeraden, en ondertussen heb ik ook ondervonden waarom dit zo is. Ik denk, hoop dat ik nu wel alle fouten die een scenarist kan maken, gemaakt heb. Maar toch kan ik zeggen dat ik hier heel van geleerd heb naar de toekomst toe. Het is immers enkel door te doen, en fouten te durven maken dat men leert.
Ondetussen zit ik weeral vol nieuwe film- en scenarioideeën. Maar hierover vertel ik jullie later meer.
Lorna, een jonge Albanese die in België woont, wil samen met haar geliefde Sokol een snackbar openen. Daarvoor wordt ze medeplichtig aan een complot met Fabio, een zware kerel. Fabio zet voor haar een schijnhuwelijk op met Claudy, zodat zij de Belgische nationaliteit zou kunnen krijgen. Daarna moet ze dan trouwen met een Russische maffioso, die bereid is om veel te betalen om Belg te worden. Om snel dit tweede huwelijk rond te krijgen, is Fabio van plan om Claudy te vermoorden. Zal Lorna kunnen zwijgen?
Prachtige film op alle vlakken. Absoluut een aanrader !
Management is het lieve en grappige verhaal van Sue, een gestreste, overwerkte en reizende handelsvrouw die kunst voor hotels verkoopt en zo belandt in een wegmotel dat beheerd wordt door Mike, een eenzame en weinig ambitieuze man die nog steeds bij zijn ouders woont. Zijn onhandige pogingen om Sue te verleiden blijken weinig effect te hebben. Bovendien, logeert ze er maar 2 nachten en is ze zeker en vast niet aan het uitkijken naar enige vorm van contact. Echter, beiden op zoek naar een vorm van connectie, beleven een onverwachte affaire in het wassalon en dit net vóór zij de stad verlaat. Sue keert terug naar haar workaholic leventje maar Mike slaagt er niet in haar te vergeten. Voor de eerste maal in zijn leven, beslist Mike om actie te ondernemen en haar achterna te reizen, waardoor ze in een reeks van onwaarschijnlijke en hysterische avonturen terechtkomen die hun beider leven voor eeuwig zal veranderen.
Bekijk de trailer en je hebt meteen de hele film gezien. Saai.
Mike: What about kids? Do you want to have kids? Sue Claussen: [avoiding the question] You know what was really great about that Yoga class? Mike: ? Sue Claussen: It was the breathing stuff. I don't do that. Mike: Breathe? Sue Claussen: There are days where I have to instruct my heart to request additional air [takes a deep breath] Sue Claussen: and I have to tell myself "Breathe, Sue. Just keep breathing." [exhales] Sue Claussen: Yes, I want kids.
Bruno is een van de typetjes uit de Ali G show van Sacha Baron Cohen, die nu z'n eigen film krijgt, net als Borat. Bruno is een homoseksuele Oostenrijkse mode-verslaggever. In de film gaat hij naar Amerika en weet door te dringen tot de mode-hotspots.
Domme film, misschien iets voor pamperdragende tieners, maar eigenlijk is het gewoon weggesmeten tijd en geld. En dan niet vergeten te vermelden dat dit misbaksel slechts 70 minuten duurt en je evenveel betaald als voor een volwaardige film. En of hij nu de homogemeenschap eigenlijk in een positief daglicht zet is ook maar zeer de vraag. Wat mij betreft doet hij net het tegenovergestelde. Vooral niet gaan zien is dus de boodschap.
Brüno: Ich was going to become famous by solving a world problem! But which one? Clooney's got Darfur, Sting's got the Amazon, and Bono's got AIDS! Luckily, there was still one shithole left to fix: the Middle Earth.