Twee FBI-agenten onderzoeken de mysterieuze moord op een student die in verband gebracht wordt met de man die hielp bij het opbouwen van een hoogtechnologisch fenomeen waarmee mensen perfecte robotversies van zichzelf kunnen kopen: fitte, knappe machines met afstandsbediening die hun leven uiteindelijk overnemen. Mensen kunnen zo vanop afstand uit hun eigen comfortabele woonkamer hun leven leiden. De moord roept heel wat vragen op: wie is echt in een wereld vol maskers en wie is te vertrouwen?
Leuke film, geen hoogvlieger, maar toch prettig amusement.
Female Counsel: Agent Greer, we're not doctors. Tom Greer: Honey, I don't know what you are. I mean, for all I know, you could be some big fat dude sittin' in his stem chair with his dick hanging out.
Een mysterieuze houten doos wordt gedeponeerd voor het huis van een jong getrouwd koppel. Een aantal dagen later komen ze te weten dat ze 1 miljoen dollar kunnen verdienen als ze op de rode knop van de doos duwen. Dat betekent echter ook dat een vreemdeling sterft.
Deze film gaat vooral in de mist door de slechte, niet overtuigende acteerprestatie van Cameron Diaz. Sceanarieel is hij misschien nog wel in orde, technisch gezien mist hij net dat beetje extra.
Coco Chanel was een revolutionair figuur in de modewereld van de 20ste eeuw. Haar moderne filosofie, door mannenmode geïnspireerde kleding en liefhebberij van dure eenvoud, veroorzaakten een ware revolutie in de mode. Coco Chanel stierf in 1971, ze werd 87 jaar oud. Anne en Camille Fontaine verzorgen het script voor de film, die Anne Fontaine tevens zal regisseren. De focus zal liggen in de periode na 1910, toen Coco Chanel haar eerste winkel opende in Parijs. Karl Lagerfeld zal de kostuums in de film voor zijn rekening nemen, hij is ondertussen art director van het voormalige imperium van Coco Chanel. Veel van kledij in de film zullen remakes zijn van ontwerpen van Coco Chanel.
Charmante film, met mooie kostuums. Inhoudelijk gezien misschien niet zo speciaal, maar toch onderhoudend. Meer iets voor de liefhebbers.
Het volgende internationale animatiefilmfestival van Brussel gaat door in Flagey van 10 tot 20 februari 2010.
Anima is uitgegroeid tot een belangrijk rendez-vous voor de internationale animatiefilm met meer dan 150 films in competitie (korte en lange animatiefilms, reclamefilms en videoclips), retrospectieve programma's, tentoonstellingen, masterclasses en Futuranima-programma voor professionals, rondetafelgesprekken, tal van internationale gasten en filmconcerten. Men kan er ook kennismaken met de nieuwste animatiefilms van eigen bodem, in de competitie of de panoramaprogramma's. Samen met felgesmaakte evenementen als de Animeernacht, workshops en namiddagvoorstellingen voor kinderen maakt dit van Anima een must is voor de 30.000 toeschouwers die elk jaar van de partij zijn in het mooie Flagey-gebouw.
- 2 x 50 tickets voor 2 voorstellingen. waarde per voorstelling: 7,00 euro (Coraline en First Squad - tijdstip zie verder op deze pagina)
- 5 Minipass (Deze kaart staat niet op naam en is geldig voor 5 vertoningen naar keuze. De toegangstickets zijn beschikbaar voor zover er plaatsen zijn. Niet geldig voor de Animeernacht en de workshops!! Waarde Minipass: 25,00 euro)
(Tickets zijn persoonlijk en kunnen niet ingeruild worden)
Cliff en Cydney zijn een avontuurlijk, jong stel dat voor hun huwelijksreis gaat hiken op Hawai. Ze denken het paradijs te hebben gevonden tot ze een ander stel Nick en Gina tegenkomen en horen van een gruwelijke moord op een pasgetrouwd stel. Een ander paar dat ze eerder zijn tegenkomen lijkt verdacht. Cliff en Cydney trekken verder met Nick en Gina. Ondertussen neemt de spanning toe. Ver van hulp en de geciviliseerde wereld wordt iedereen een bedreiging en weet niemand meer wie ze nog kunnen vertrouwen. Het paradijs wordt een hel als de echte survival begint...
Spijtig genoeg wist ik het plot al voor ik de film bekeken had, en dan moet ik zeggen dat alles er nogal dik op ligt. Maar zonder dit te weten is de film best nog wel ok. Buiten het feit dat ik de acteerprestaties niet echt wist te waarderen.
Detective Cristofuoro krijgt te maken met een verschrikkelijke familiemoord. Hij start het onderzoek en beland bij het enige overgebleven gezinslid, genaamd Eric Poole. Als blijkt dat deze zijn familie heeft omgebracht, gaat Cristofuoro op zoek naar de reden achter zijn gruwelijke daad.
Ondanks het feit dat deze film vrij veel negatieve recensies gekregen heeft vond ik toch wel best de moeite. Dat de personages niet genoeg diepgang zouden hebben, ervaar ik niet als dusdanig. Daarbij is het scenario best spannend en onvoorspelbaar. Niet om te zeggen een topper, maar toch een aardig filmpje.
Niemand kon Dillinger en zijn bende stuiten. Geen bajes kon hem vasthouden. Zijn ontwapendende charme en zn gedurfde ontsnappingen maakten hem geliefd bij vrijwel iedereen, van zijn vriendin Billie Frechette tot de gewone Amerikaanse burgers die een hekel hadden aan de banken die hen tot de nek toe in een recessie gebracht hadden. De avonturen van Dillingers bende, later ook met de psychopaat Baby Face Nelson en Alvin Karpis, werden door veel mensen in extase gevolgd. Hoover wilde met het oppakken van de bandiet dolgraag van zijn onderzoeksbureau een nationale politiedienst maken, de latere FBI. Hij riep Dillinger uit tot Staatsvijand Nummer Eén en liet de jacht leiden door zette Purvis, de opvallende Clark Gable van de FBI. Dillinger en zn bende zijn qua slimheid en vuurkracht de mannen van Purvis steeds de baas tijdens wilde achtervolgingen en schietpartijen. Purvis laat ten einde raad een stel ex-sheriffs uit het Wilde Westen komen (die hij omdoopt tot agenten). Bovendien zorgt hij er op geraffineerde wijze voor dat enkele mensen verraad plegen, zoals de beruchte Lady in Red en misdaadbaas Frank Nitti uit Chicago. Eindelijk slagen Purvis, de FBI en hun nieuwe revolverhelden erin Dillinger steeds meer in het nauw te brengen...
Ondanks de knappe cameraprestaties, en nette montage en natuurlijk de geweldige acteerprestaties vond ik deze toch een beetje tegenvallen. Er zit veel geweld en weinig verhaal in de film, wat ik toch wel een beetje jammer vond. Maar al bij al toch tijd en moeite waard om te bekijken.
Voor dit salongesprek ontvangt filmjournalist Steven De Foer scenarist Carl Joos, die na de succesfilm De Zaak Alzheimer ook het scenario schreef voor Dossier K.
Een brutale moord op een spilfiguur van de Albanese maffia in Antwerpen zet een onontkoombare clanoorlog in gang. Volgens de wetten van de Kanun, een eeuwenoude erecode uit de onherbergzame bergen van Albanië, moet bloed worden gewroken met bloed, en het is dan ook een kwestie van tijd voor er meer slachtoffers vallen. Erik Vincke en Freddy Verstuyft worden meegesleurd in een noodlottige spiraal waaruit niemand nog lijkt te kunnen ontsnappen.
De Scenaristengilde wil weten hoe Carl Joos zelf te werk gaat, en hoe de samenwerking met Erik Van Looy en Jan Verheyen verliep. Zette de regisseurswissel ook een scenario-oorlog in gang? Moesten er scènes sneuvelen en notes gewroken worden door andere notes? Vallen er in de film meer slachtoffers dan in het boek? En kwam Carl ook onder vuur door JefGeeraerts?
Op deze en andere vragen krijg je op deze avond een antwoord uit de mond van de scenarist zelf. En zit je op het einde zelf nog met vragen, dan stel je die gewoon aan de man zelf.
Categorie:Filmfestival/cursussen ea Tags:dossier,K,scenarist,salongesprek,scenaristengilde
Ghost of Girlfriends Past
Connor Mead: Someone once told me that the power in all relationships lies with whoever cares less, and he was right. But power isn't happiness, and I think that maybe happiness comes from caring more about people rather than less...
Connor Mead is celebrity journalist en houdt van zijn vrijheid, plezier maken én van vrouwen. Connor is een verstokte vrijgezel die er geen graten in ziet om met verschillende vrouwen tegelijk te breken via een conference call. Zijn manifest gebrek aan romantiek valt niet in goede aarde bij zijn jongere broer Paul, die op het punt staat te trouwen. Maar op Pauls huwelijksfeest ontmoet Connor een vrouw op wie hij meteen stapelverliefd is. De twee worden steeds closer maar dan beginnen er rare dingen te gebeuren met Connor. Hij wordt namelijk achtervolgd door de geesten van al zijn ex-vriendinnen. En dat zijn er heel wat...
Er valt maar één woord te zeggen over deze film: flauw en inspiratieloos. Ok, dat waren er twee en dat zijn er eigenlijk twee teveel voor dit geval.
Categorie:in the picture Tags:ghost,of,girlfiends,past
23-01-2010
The Ugly Truth
Mike Chadway: [From red band clip] You're all about comfort and efficiency! Abby Richter: What's wrong with comfort and efficiency? Mike Chadway: Well nothing, except no one wants to fuck it.
Abby Richter is een producer van een ochtendshow, die haar zoektocht naar Mr. Perfect nog niet heeft opgegeven. Haar carrière heeft haar nog geen windeieren gelegd...tot haar baas Mike Chadway in dienst neemt, een echte macho die belooft om de harde waarheid over mannen en vrouwen voor eens en voor altijd duidelijk te maken.
Dit soort filmpjes doen meestal wel het werk waar ze voor gemaakt zijn. Grappig, voorspelbaar maar leuk als je een avondje niet te veel wil nadenken.