Stond te pronken bij de marketing-bieren in Delhaize Izegem en was nieuwsgierig. Begonnen als fictief bier in de VTM Soap 'Familie' . Gebrouwen door Nico Schuurmans (Jo Hens) als eerbetoon voor leermeester/brouwer Gust Stuyvens ( Door Van Boeckel) wiens brouwerij hij over nam in de serie. Het veel besproken bier km terecht in het verhaal van Palm Breweries en werd exclusief voor Delhaize in 2016 op de markt gebracht. Nadien werd wegens succes ook andere winkels bevoorraad. Fictie en realiteit in dezelfde ketels met belangrijke keuze van mout en hop.
PROEFKOTJE: Goudkleurig met mooie witte schuimkraag en voldoende carbonatatie. Een zacht gistaroma waarbij de sporen van de speciale moutsoort zich aanbiedt en waar tevens al een zachte gewaarwording van alcoholwarmte. Een mild mondgevoel brengt de frisse moutbitterheid naar boven met een citrusachtige zijn invloed gebruikt om lekker drinkbaar over te gaan naar een fruitige (banaan) moutbittere afdronk. Gezellig om samen te bierbrabbelen al dan niet 'injekot'.
Brouwerij Palm BV (Swinkels Family Brewers) - Steenhuffeldorp 3, Steenhuffel - Peter.buelens@palmbreweriee.be - 052/31 74 76 - https://www.swinkelsfamilybtrewers.com
|