Kalender ATC Cycling 2011: November 2010: 14: Bollekescross Hamme-Zogge (Tutti Insieme activiteit) 21: Cross Gavere Asper (Tutti Insieme activiteit) 26: 6daagse Gent (Tutti Insieme activiteit) December 2010: 4: Eindejaarsdiner Open Fire (Tutti Insieme activiteit) 31: Oudejaarsparty Michal Lubanski (Tutti Insieme activiteit)
April: 2: Ronde Van Vlaanderen 16: Peter Van Petegem Classic 16: Amstel Gold Race, Valkenburg (NL) 17: Gran Fondo Colnago, Saint Tropez (FR) 23: Davitamon Classic, Nazareth
Juni: 4: Waalse Pijl, Spa 4: Tour de Namur, Namen 11: 3 Ballons Vogezen (FR) 18: Gran Fondo Eddy Merckx, Hoei 25: La Magnifique des Ardennes, Bouillon 25: Limburgs Mooiste, Heerlen (NL)
Gent Wevelgem, sinds 2011
onderdeel van de UCI World Tour en daarom met stip aangeduid op de
ATC-kalender. Een dag voor de profs arriveerde het ATC-team omstreeks 8u00 in
het dorp aan de Leie, Wevelgem. De stewards verwelkomden helden Ward, Tom, Wim,
Joris en Stijn op de VIP-parking, waar het ATC-konvooi juist achter het podium
plaats kon nemen. Er werd besloten om zowel de 130km als de 180km te verkennen.
Na het tekenen van de feuille, waarbij de helden met hun bolides zelfs de recht
de VIP tent mochten inrijden, werd het tempo onmiddellijk de hoogte ingejaagd.
Met wind in de rug trok het zwarte ATC treintje zich op gang over de prachtige
slingerende wegen doorheen het West-Vlaamse landschap. Aan de eerste
bevoorrading klokten we af met een moyenne van 34 km/u. Het was duidelijk dat
het hoge tempo niet zonder gevolgen bleef. Held Wim voelde zich niet lekker
lijkbleek en met draaiende Gin-ogen wou hij met de tuinlans zijn drinkbus
afspuiten in plaats van ze te vullen. Zelfs naar zijn fiets moest er even
gezocht worden en als klap op de vuurpijl werd er al gelachen met de grijze
VWB volgwagen, dat later echter nog een godsgeschenk zou zijn.
Kort na deze
pitstop volgde de splitsing. De Clippeleirkes kozen voor een 180 km koppeltijdrit,
terwijl helden Ward en Tom kozen voor de 130 km. Held van de dag, Wim, verkoos kort na
deze splitsing om via zijn WIFI-gestuurde GPS terug te keren richting aankomst.
Echter besliste mechanische pech en evenwichtsstoornissen ter hoogte van de
Menenpoort voor een andere wending. Onder het fluwelen geluid van de Last Post,
gespeeld door enkele lokale klaroenblazers, werd Wim afgevoerd met de fameuze
VWB volgwagen. Een latere controle in het UZ te Lokeren bleek noodzakelijk,
maar bracht gelukkig geen slecht nieuws aan het licht.
De andere helden zetten
vrolijk hun tocht verder richting Heuvelland. Daar werden kleppers als De Mont
de Cats, Vidaigneberg, Rodeberg, Zwarte Berg en natuurlijk Kemmelberg en
Monteberg op de grote plaat bedwongen. Op de top van de Monteberg werd er via
het radiosysteem van Jerre nog even met helden Ward en Tom gecommuniceerd. Zij
waren reeds vlotjes aangekomen.Voor de Clippeleirkes wachtte er nog een finale
gekruid met tegenwind en licht hoogteverschil. Held Stijn bedwong de finish met
2 vingers in de neus, terwijl Jerre, bijtend op zijn tandvlees, met water in de
ogen en krampen tot achter zijn reet, uitgeput over de meet bolde. Er werd
afgeklokt met een gemiddelde van 32,9 km/u.