Vliegend paardrijden
Foto
Inhoud blog
  • Op de pony
  • Op de ladder en naar Equitana
  • Waterbossen
  • koude dag
  • Eerste foto van het veulentje
  • Iedereen op bezoek bi het veulentje
  • Voor de 2de keer het bos in!
  • Paardrijden in de Kempen
  • Weer vliegen
  • Kinderen komen spelen
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Erwin
    Ik ben een man en woon in Maaseik (België) en mijn beroep is Human Resource Director.
    Ik ben geboren op 22/05/1960 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Paardrijden, Vliegen, Tafeltennis.
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Een interessant adres?

    Wedstrijdkalender Endurance 2009 (in de buurt)

    29.03.2009: Helchteren      
    12.04.2009: Geel       
    19.04.2009: Spa               
    09.05.2009: Zuid-Limburg 
    04.07.2009: Oud-Hevelee   
    12.07.2009: Tienen           
    02.08.2009: Tessenderlo    
    23.08.2009: Opoeteren      

    06.09.2009: Tessenderlo    
    27.09.2009: Lichtaard       
    04.10.2009: Peer              
    18.10.2009: Bierbeek        
    25.10.2009: Lanaken        

    VLP : Vlaamse liga

    VET2000: Landelijke rijvereniging

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De lucht, het bos en zandverstuivingen
    Avonturen met vliegtuigen en paarden
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hapje eten
    In Cerfontaine hebben we natuurlijk ook een overigens voortreffelijk hapje gegeten. Gezellig en niet te duur. Het landingsgeld bedroeg trouwens ook maar 5 euro dus daar moet je het zeker niet voor laten. De terugvlucht naar Zwartberg verliep zonder verdere problemen. Alleen was er plots heel veel luchtverkeer en werden we verschillende keren gevraagd om uit te kijken naar "traffic into your vicinity". Daarnaast kregen we plotseling ook af te rekenen met een regenbuitje en was het nogal wat bumpy in de lucht wat me nogal wat stuur en voetenwerk opleverde. Ook kon ik de gyro niet meer oplijnen met het kompas, maar dat hebben we weten op te lossen met onze GPS die perfect aangaf welke koers we dienden te volgen. Blijkbaar was dit probleem op de club bekend maar was het nog niet hersteld.
    Na drie uur en tien minuten vliegen hebben we de Cessna 172 (OOCIR) terug in zijn hangar geplaatst. Volgende keer gaan we zeker landen in Laon en daarna gaan we eens naar de Waddeneilanden vliegen. Lijkt me ook een leuke uitdaging. 







    02-08-2009, 18:57 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parachutisten
    Aangezien zowat iedere 15min. een vracht parachutisten naar onder kwam in Cerfontaine waren er natuurlijk leuke foto´s te maken van hun capriolen. Verder ook nog even de windzak in beeld met die .........crosswind met wie ik nog een appeltje te schillen had op dat moment.













    02-08-2009, 18:44 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cerfontaine
    Dan maar naar Cerfontaine. Cerfontaine is een privé luchthaven net over de Belgische grens, gelegen aan een reusachtig meer in Henegouwen. De eigenaar is van plan om 40 huizen te bouwen vlakbij het vliegveld. De huizen hebben allemaal een garage voor het vliegtuig (je). In Amerika bestaat dit reeds. Het luchthaven gebouw is één van de mooiere in België. Vrij recent en goed onderhouden. De landingsbaan is echter andere koek. Poehoe.... Als het regent is het zo wie zo niet aan te raden op dit grasveld te gaan landen want je kan je behoorlijk vast rijden. Verder ligt de baan bergop wat met een goed vol geladen 4 persoons cessna wel eens problemen kan geven bij het opstijgen. Verder is er heel veel para activiteit waardoor je steeds goed moet uitkijken of er geen parachutist aan het landen is. Kortom, vliegtechnisch niet de meest populaire bestemming voor de meeste piloten. Qua ambiance is het echter wel een uniek vliegveld. Veel volk. Blijkbaar ook bekend bij veel Nederlanders. Een campingplaatsje vlak naast de baan. Veel parachutisten en een groot terras. Het heeft een soort easy feeling festival gevoel. Alleen de muziek ontbrak maar dat werd gecompenseerd door iemand die door een luidspreker telkens aankondigde als er een lading para´s uit de lucht kwalm vallen. Het was bovendien warm zwoel weer wat het allemaal nog iets leuker maakte. Ik keek echter uit naar het opstijgen. Crosswind, bergop, 4 personen aan boord, warm, hoogte van het vliegveld toch al op 900ft, grasveld, niet al te lange baan; allemaal signalen waarvan je geleerd hebt dat je hier goed mee moet uitkijken bij het opstijgen. Het was echter maar een 50min. vliegen naar Zwartberg dus we konden ons veroorloven dat de tanks niet al te vol dienden te zijn. Uiteindelijk is de take off goed verlopen. Maar ik was toch blij toen ik de meter 1500ft zag aangeven. We hebben de flaps net ietsje langer op 10° laten staan kweste van niet te snel hoogte te verliezen. En met die "verdomde" crosswind heb ik ook nog een robbertje uit dienen te vechten.







    02-08-2009, 18:37 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.L´Ailette

    Eén van de Franse parken van Center Parcs is Le Lac L´Ailette. Het park ligt in de champagne streek aan een prachtig meer. Het is ons meest recente park. Vorig jaar geopend voor de zomer. Ik kon het niet laten enkele leuke foto´s van het park te nemen in een prachtige omgeving. Let op de kleurijke cottages en het imposante centrum.









    02-08-2009, 18:11 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laon
    De vlucht verliep als een fluitje van een cent. We kwamen precies binnen de tijd van 1u en 7 minuten op onze eindbestemming. Na nog een rondje boven het park L´Ailette vonden we dat het tijd was om de radio van Laon op te roepen. Geen antwoord?! Hoe was dat nu mogelijk. Het signalen vierkant op de grond gaf aan dat het vliegveld geopend was maar er kwam geen antwoord. Bovendien zagen we geen T op de grond liggen die de richting en de baan aangeeft om te landen. Aangezien we ook nog moesten tanken begonnen we na te denken wat we best konden doen. Landen en dan alweer een hoop tijd verliezen met het risico niet te kunnen tanken of uitwijken naar een ander vliegveld. Na wat heen en weer gepalaver besloten we naar Cerfontaine te vliegen net over de Belgische grens. France info deed wel nog een beetje moeilijk (in het frans) aangezien we op Frans grondgebied het vluchtplan dienden af te sluiten. Uiteindelijk gaf hij toestemming om bij het overschrijden van de Belgische grens ons plan af te sluiten.
    Bij terugkomst in Zwartberg wist onze voorzitter te vertellen dat het eigenlijk vrij normaal is dat er op de Franse luchthavens wel eens niemand te vinden is terwijl het gewoon open is. Meestal tussen 12:00u en 14:00u. Verder moet je ook maar zelf zien uit te zoeken aan de hand van de windzak vanuit welke kant je best kan landen. Toen ik nadien nog eens belde met mijn GSM naar het vliegveld bleek dat inderdaad allemaal zo gegaan te zijn. Alweer iets geleerd zullen we maar zeggen. Volgende keer gaan we zeker de kist op de grond zetten. Je ziet op de foto het vliegveld en een aantal luchtfoto´s van Laon met zijn imposante kathedraal.





    02-08-2009, 18:04 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andere vliegtuigen onderweg
    Soms kom je ook andere vliegtuigen tegen in de lucht. Meestal wordt je hier door Brussels info netjes van op de hoogte gebracht, maar het blijft toch altijd goed uitkijken. Vooral boven vliegvelden is er vaak allerlei activiteit. Hier zie je dat een vliegtuig net opstijgt van het vliegveld van Namur. Je ziet de startbaan links onder - midden. Namur heeft een grasveld en de eerste keer dat ik er naar toe vloog moest ik heel goed kijken om het te vinden. Na een tijdje went het wel en ga je veel letten op andere objecten in debuurt om e eindbestemming te vinden, zoals bv. de snelweg rechts boven of bv. de witte hangars vallen ook snel op als je er een beetje oog voor hebt.
    Een beeld verder is er een vliegtuig een zwever aan het optrekken. Soms vliegen de de vliegtuigen bv. 400 voet onder je door. Dat lijkt veel maar in feite zijn dat maar een goede 130 meter verschil. En het gaat uiteraard allemaal verschrikkelijk snel....



    02-08-2009, 17:51 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de cockpit

    Gisteren zijn we naar Laon in Frankrijk gevlogen. Het is te zeggen. We zijn boven Laon in Frankrijk geraakt en daarna in Cerfontaine in België uiteindelijk geland. Hier een foto van de cockpit van de Cessna 172 waar we met enkele vrienden mee naar Laon gevlogen zijn. Het vliegtuig is bijzonder comfortabel zowel voor de piloten als voor de passagiers. Veel beenruimte (meer als in een boeing) en een goed uitzicht langs alle kanten.





    02-08-2009, 17:38 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen naar Laon
    We hebben morgenvroeg een vlucht naar Laon gepland. We hebben deze vlucht als eens willen doen in mei maar toen ging de vlucht niet door door het slechte weer.
    Laon ligt in de Champagne streek niet zo ver van Reims. Als alles meezit zijn we op een uur en 10 minuten ter plekke. Wellicht gaan we het park Lac de L´ailette bezoeken. Eerst vanuit de lucht en daarna met de taxi even een bezoekje brengen.
    Samen met Johan en zijn vrouw hebben we om 9.15u afgesproken in het clubhuis. Om 10.00u vertrekken we. Morgenavond of zondag zullen we de foto´s laten zien op de blog........

    31-07-2009, 17:43 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 20/06-26/06 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Gastenboek
  • wow - en gefeliciteerd!
  • reaktie op de dierenvriendin
  • groetjes van een dierenvriendin
  • vriendelijk bezoekje aan deze zeer mooie blog
  • Lieve-Groetjes

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    VLIEGEND PAARDRIJDEN


    Laatste commentaren
  • reaktie op de dierenvriendin (Erwin)
        op Lipizzaner
  • Mooie foto,s (eigen paard)
        op Lipizzaner
  • LEUK ZO,N DAGRIT ()
        op Paard valt neer bij Impio
  • Meet and greet (Frank)
        op Terug naar België
  • vliegendpaardrijden (erwin )
        op Masters
  • Rondvraag / Poll
    Is motorvliegen een sport
    Ja, want je moet in prima conditie zijn; mentaal en fysiek.
    Ja, want je moet een prima coördinatie koppelen aan concentratie
    Helemaal niet
    Nee, want je doet geen fysieke inspanning
    Nee, want je doet geen anaerobe inspanning
    Nee want je doet geen wedstrijden
    Bekijk resultaat


    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     





    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wijdoenhet
    www.bloggen.be/wijdoen
    Foto

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs