Vliegend paardrijden
Foto
Inhoud blog
  • Op de pony
  • Op de ladder en naar Equitana
  • Waterbossen
  • koude dag
  • Eerste foto van het veulentje
  • Iedereen op bezoek bi het veulentje
  • Voor de 2de keer het bos in!
  • Paardrijden in de Kempen
  • Weer vliegen
  • Kinderen komen spelen
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Erwin
    Ik ben een man en woon in Maaseik (België) en mijn beroep is Human Resource Director.
    Ik ben geboren op 22/05/1960 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Paardrijden, Vliegen, Tafeltennis.
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Een interessant adres?

    Wedstrijdkalender Endurance 2009 (in de buurt)

    29.03.2009: Helchteren      
    12.04.2009: Geel       
    19.04.2009: Spa               
    09.05.2009: Zuid-Limburg 
    04.07.2009: Oud-Hevelee   
    12.07.2009: Tienen           
    02.08.2009: Tessenderlo    
    23.08.2009: Opoeteren      

    06.09.2009: Tessenderlo    
    27.09.2009: Lichtaard       
    04.10.2009: Peer              
    18.10.2009: Bierbeek        
    25.10.2009: Lanaken        

    VLP : Vlaamse liga

    VET2000: Landelijke rijvereniging

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De lucht, het bos en zandverstuivingen
    Avonturen met vliegtuigen en paarden
    04-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trim
    Hier een foto van de "trim". Door aan de trim te draaien kan je een vleugeltje (stabilo) in de staart naar boven of naar onder bewegen. Hierdoor kan je, eens als je de juiste snelheid en hoogte te pakken hebt, het toestel stabiel laten vliegen. Daarna moet je bijna niet meer aan het stuur duwen of trekken om op dezelfde hoogte te blijven. Beginnende piloten blijven soms continue hun stuur naar onder of naar boven duwen om de hoogte te houden. Veel beter is om meteen het toestel te stabiliseren waardoor je veel relaxer kan vliegen. Ook bij het landen of opstijgen kan het handig zijn je toestel "af te trimmen". 
    Bij het opstijgen vandaag was het weer toch niet van dien aard om verre vluchten te maken. Ik was van plan om richting Tienen te vliegen en via Haspengouw terug te keren. Echter, eens boven kon je haast niets meer zien en het werd alleen maar erger naarmate ik westwaarts vloog. Men had aangegeven dat het zicht meer dan 10 km zou zijn, maar daar bleek toch niet veel van te kloppen eens ik boven was. Boven Hasselt heb ik dan maar het besluit genomen terug te keren en gelukkig ken ik de streek ondertussen wel zo goed dat ik goed kon inschatten hoe ik moest vliegen. Met wat hulp van de "Flora" baken en het "Fenixstadion" kon ik uiteindelijk netjes de "downwind" binnenvliegen en landen (wat overigens voortreffelijk verliep). "No panic on the Titanic" zullen we maar zeggen en steeds "koel" blijven is de boodschap. Er staan nu eenmaal geen wegwijzers in de lucht.



    04-01-2009, 18:33 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedalen
    Hier een foto van de pedalen van een vliegtuig. Het lijkt vrij logisch maar toch zit er iets speciaals aan de pedalen van een vliegtuig. De onderkant van de pedalen dient om de staart te besturen bij het nemen van een bocht of bij het opstijgen om mooi opgelijnd te blijven. De bovenkant van de pedalen zijn de remmen. Je kan ze natuurlijk alleen op de grond gebruiken. Ze dienen om af te remmen maar toch vooral om te sturen op de grond. Op de grond werkt het handstuur nl. niet want dit doet de vleugels bewegen. Je moet dus met de remmen links of rechts afremmen zodat je kan draaien. In het begin is dit wel even oefenen.....
    Verder zie je een foto van het dashboard van dit toestel. Vrij uitgebreid en voorzien van alle mogelijke belangrijke instrumenten die je kan bedenken in een vliegtuig. Bij dit toestel is opmerkelijk dat er een GPS systeem ingebouwd is wat bij de C152 niet het geval is.



    04-01-2009, 18:18 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OO TRJ
    Vandaag ben ik gaan vliegen met de OOTRJ. Dit is een Cessna 172 voor 4 personen. Het was al een hele tijd geleden dat ik met dit toestel nog was gaan vliegen. Maar de principes zijn eigenlijk gelijk voor alle Cessna's dus dit viel wel mee. Het toestel is doorgaans stabieler als de kleinere Cessna 152. Alleen moet je goed uitkijken dat je een goede Weight and Balance berekening maakt zodat je niet met teveel gewicht probeert op te stijgen. We hebben binnen de club 2 van deze toestellen.



    04-01-2009, 17:31 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Masters
    Master ruitertoernooi in de "Warre". Deze middag hebben we bij Elvire en Danny op het Jonkershof onze paarden opgehaald. We hadden ze daar gestald omdat we enkele dagen naar Barcelona zijn geweest. Natuurlijk hebben we de paarden in de manege nog even losgereden. Favory had het wel nodig. Toen ik hem aan de loge nam ging hij meteen rollen en daarna ging hij helemaal rechtop staan op 2 benen. Danny wist ons te vertellen dat de professionele ruiter die bij hen zijn paarden heeft staan vanavond meedeed aan de "Masters" in "de Warre". De Warre is een hele mooie manege bij ons in het dorp. Van overal in de wereld komen ze hier rijden. Manege is eigenlijk niet het juiste woord. Er zijn niet minder dan een drietal overdekte rijhallen en nog veel meer overige faciliteiten. Dus zijn we eens een kijkje gaan nemen. Er waren inderdaad van overal ruiters naar dit toernooi gekomen; Spanje, US, Oostblok ruiters etc..Maar dus ook enkele ruiters van bij ons in de streek die we persoonlijk nog als kind gekend hebben. Joke Mardaga bv. was nog maar een jaar of 7 toen wij zelf bij haar ouders op de Castershoeve hebben leren paardrijden. Zij deed dus ook mee. Mijn grootmoeder heeft als kind nog op de Castershoeve gewoond en zij reed zelf (blijkbaar volgens de overleveringen erg goed) paard en koets. Joke Mardaga haar vader "Luc" had in de tijd dat wij er leerden paardrijden reeds hele goede paarden. "Bon ami" en " Elanville" waren toen superhengsten en hebben nog vele internationale toernooien gewonnen. Ik denk dat Bon Ami zelfs de Olympische spelen heeft gehaald. Het ging er op de Castershoeve altijd heel gemoedelijk aan toe. Goede ambiance en prima paarden. Ik weet nog dat ik als beginnend ruiter tijdens de springlessen zomaar even de ex-belgische kampioen "Kerrygold" mocht rijden. Zij was op pensioen en af en toe mocht ze nog eens "opdraven". Ook stond er "Abendnebel"; nog zo'n springtank. Die mocht ik ook af en toe eens rijden. Die sprong vanuit draf over 1m30.
    Onze streek leent zich erg goed om paard te rijden en reeds generaties lang wordt er aan paardensport gedaan. Dit vertaalt zich nu in vele internationale successen. (Philippaerts met zijn "Darco", maar zeker ook Zangersheide zijn enkele voorbeelden van bekende stallen en natuurlijk de Jumping wereldkampioen Jos Lansink; maar die is dan weer ingeweken).
    Onze overige plaatselijke ruiters deden het zeker niet slecht op de "Masters". Cox heeft zelfs gewonnen. De ruiter van bij Elvire en Danny (Goossens) is er in de 2de barage uit gegaan. Jammer, hij is nog maar 20 jaar maar heeft toch nu reeds gekozen voor een professioneel bestaan als ruiter. Hij heeft nu een 5-tal paarden die hij met zijn Zweedse vriendin, die ook professional is, berijdt. Hij is bij ons in het dorp opgegroeid en heeft de stap dus nu gezet. Knap van hem en ik hoop dat het hem zal lukken in de toekomst.





    03-01-2009, 00:00 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 20/06-26/06 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Gastenboek
  • wow - en gefeliciteerd!
  • reaktie op de dierenvriendin
  • groetjes van een dierenvriendin
  • vriendelijk bezoekje aan deze zeer mooie blog
  • Lieve-Groetjes

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    VLIEGEND PAARDRIJDEN


    Laatste commentaren
  • reaktie op de dierenvriendin (Erwin)
        op Lipizzaner
  • Mooie foto,s (eigen paard)
        op Lipizzaner
  • LEUK ZO,N DAGRIT ()
        op Paard valt neer bij Impio
  • Meet and greet (Frank)
        op Terug naar België
  • vliegendpaardrijden (erwin )
        op Masters
  • Rondvraag / Poll
    Is motorvliegen een sport
    Ja, want je moet in prima conditie zijn; mentaal en fysiek.
    Ja, want je moet een prima coördinatie koppelen aan concentratie
    Helemaal niet
    Nee, want je doet geen fysieke inspanning
    Nee, want je doet geen anaerobe inspanning
    Nee want je doet geen wedstrijden
    Bekijk resultaat


    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     





    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    gam1
    www.bloggen.be/gam1
    Foto

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs