Vliegend paardrijden
Foto
Inhoud blog
  • Op de pony
  • Op de ladder en naar Equitana
  • Waterbossen
  • koude dag
  • Eerste foto van het veulentje
  • Iedereen op bezoek bi het veulentje
  • Voor de 2de keer het bos in!
  • Paardrijden in de Kempen
  • Weer vliegen
  • Kinderen komen spelen
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Erwin
    Ik ben een man en woon in Maaseik (België) en mijn beroep is Human Resource Director.
    Ik ben geboren op 22/05/1960 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Paardrijden, Vliegen, Tafeltennis.
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Een interessant adres?

    Wedstrijdkalender Endurance 2009 (in de buurt)

    29.03.2009: Helchteren      
    12.04.2009: Geel       
    19.04.2009: Spa               
    09.05.2009: Zuid-Limburg 
    04.07.2009: Oud-Hevelee   
    12.07.2009: Tienen           
    02.08.2009: Tessenderlo    
    23.08.2009: Opoeteren      

    06.09.2009: Tessenderlo    
    27.09.2009: Lichtaard       
    04.10.2009: Peer              
    18.10.2009: Bierbeek        
    25.10.2009: Lanaken        

    VLP : Vlaamse liga

    VET2000: Landelijke rijvereniging

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De lucht, het bos en zandverstuivingen
    Avonturen met vliegtuigen en paarden
    25-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels Information
    Als je naar een luchthaven vliegt die een eindje weg is, is het aangewezen om onderweg over te schakelen naar de radiofrequentie van "Brussels Information". Zij geven de noodzakelijke informatie die nodig is t.a.v. de luchtdruk, vliegverkeer etc.Als je op deze frequentie overschakelt moet je natuurlijk steeds alert blijven en steeds een selectie van de informatie herhalen die er aan je gegeven wordt. Vandaag was ik niet in grote doen. Ik herhaalde de regionale QNH "991" als "999" en mijn squac wist ik ook al foutief te reproduceren 7741 i.p.v. 0041. Niet echt overtuigend voor de verkeersleider aan de overkant!! Een tijdje nadien vroeg hij op welke hoogte ik vloog. Natuurlijk kon hij dat zien op zijn scherm maar hij wilde waarschijnlijk weten of ik ondertussen de juiste QNH had ingesteld waardoor mijn hoogte met de zijne zou overeenkomen. Er is nochthans een eenvoudig trucje om geen fouten te maken. Je schakelt over naar de frequentie van "Brussel information" en wacht even tot de eerste piloten hun zegje gedaan hebben. Aangezien de QNH toch steeds aangegeven wordt en de squaq ook altijd in de lijn van de verwachting ligt kan je dan alvast even oefenen voor het jouw beurt is!!! 
    Op de foto zie je een vliegtuig waarvan de piloot ook een foutje bij ons op het vliegplein heeft gemaakt. Dit had ietwat grotere gevolgen dan mijn communicatie "hic up" je. Deze piloot had zijn landingsgestel vergeten uit te klappen; tja dat kan ook gebeuren. "Niiiiiiet" goed voor de de propeller en de onderkant van je toestel.




    25-01-2009, 23:21 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vloot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hierbij gevoegd een foto van onze "vloot" Cessna 152. Met  de blauwe op de voorgrond heb ik vandaag gevlogen. Het is de OOANM. als je op de foto klikt wordt ze vanzelf groter.......

    25-01-2009, 15:17 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nathalie Penquitt
    Nathalie Penquitt is een Duitse paardentrainer die overal in Europa lessen geeft. Christine heeft reeds een aantal keer bij haar een cursus gevolgd en tracht onze paarden met deze technieken op te voeden. Binnenkort staat er weer een cursus van een aantal dagen gepland die ze samen met Nathalie Penquitt georganiseerd heeft. Christine zorgt voor de logistiek en Nathalie voor de nodige kennis.
    Christine heeft gisteren en vandaag Favory gereden, onze Lipizzaner. Favory wordt normaal door mezelf gereden. Maar ik rij meestal in het bos en een grote dressuurrijder ben ik nu eenmaal niet. Christine zorgt met heel veel geduld dat hij mooi naar beneden rijdt en zo mak als een lammetje wordt. Ze bereidt zich 's avonds altijd goed voor met videofilms en boeken en probeert dit dan uit met één van onze paarden. Het liefst test ze dit dan uit zonder dat er iemand komt storen; dus dan blijf ik even uit de buurt. Ik ben meer van het recht toe- recht aan type. Hop het bos in en rijden. Ik denk dat het voor Favory ook heel leuk is om af en toe af te wisselen en een combinatie leert tussen vrij buiten rijden en "aan de teugel" in de paddock. Op de foto zie je Nathalie Penquitt.



    25-01-2009, 14:46 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 20/06-26/06 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Gastenboek
  • wow - en gefeliciteerd!
  • reaktie op de dierenvriendin
  • groetjes van een dierenvriendin
  • vriendelijk bezoekje aan deze zeer mooie blog
  • Lieve-Groetjes

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    VLIEGEND PAARDRIJDEN


    Laatste commentaren
  • reaktie op de dierenvriendin (Erwin)
        op Lipizzaner
  • Mooie foto,s (eigen paard)
        op Lipizzaner
  • LEUK ZO,N DAGRIT ()
        op Paard valt neer bij Impio
  • Meet and greet (Frank)
        op Terug naar België
  • vliegendpaardrijden (erwin )
        op Masters
  • Rondvraag / Poll
    Is motorvliegen een sport
    Ja, want je moet in prima conditie zijn; mentaal en fysiek.
    Ja, want je moet een prima coördinatie koppelen aan concentratie
    Helemaal niet
    Nee, want je doet geen fysieke inspanning
    Nee, want je doet geen anaerobe inspanning
    Nee want je doet geen wedstrijden
    Bekijk resultaat


    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     





    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    gam1
    www.bloggen.be/gam1
    Foto

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs