Vliegend paardrijden
Foto
Inhoud blog
  • Op de pony
  • Op de ladder en naar Equitana
  • Waterbossen
  • koude dag
  • Eerste foto van het veulentje
  • Iedereen op bezoek bi het veulentje
  • Voor de 2de keer het bos in!
  • Paardrijden in de Kempen
  • Weer vliegen
  • Kinderen komen spelen
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Erwin
    Ik ben een man en woon in Maaseik (België) en mijn beroep is Human Resource Director.
    Ik ben geboren op 22/05/1960 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Paardrijden, Vliegen, Tafeltennis.
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Een interessant adres?

    Wedstrijdkalender Endurance 2009 (in de buurt)

    29.03.2009: Helchteren      
    12.04.2009: Geel       
    19.04.2009: Spa               
    09.05.2009: Zuid-Limburg 
    04.07.2009: Oud-Hevelee   
    12.07.2009: Tienen           
    02.08.2009: Tessenderlo    
    23.08.2009: Opoeteren      

    06.09.2009: Tessenderlo    
    27.09.2009: Lichtaard       
    04.10.2009: Peer              
    18.10.2009: Bierbeek        
    25.10.2009: Lanaken        

    VLP : Vlaamse liga

    VET2000: Landelijke rijvereniging

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De lucht, het bos en zandverstuivingen
    Avonturen met vliegtuigen en paarden
    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk weer vliegen
    Het is nu al weken aan een stuk onmogelijk geweest om te vliegen. Gelukkig scheen de zon vandaag en het leek een prachtige vliegdag te worden. Ik had een vliegtuig gereserveerd en om 11.00u zou ik opgestijgen. Alhoewel er een mooie blauwe hemel te zien was bleek het bij nader inzien toch niet zo'n superdag te worden om te vliegen. 25knts wind op 1500ft. 1033 QNA (hoge luchtdruk) en bovenal crosswind. En hier bovenop was ik al een tijdje niet meer in de lucht geweest. Ik wist dat het dus behoorlijk "bumpy" zou worden en ik netjes door elkaar geschud zou worden. Maar bovenal moest ik tijdens landing met crosswind een speciale landingstechniek gaan gebruiken die niet voor de hand ligt. 
    Op een koude dag is het bovendien niet voor de hand liggend dat je je vlliegtuig meteen aan de praat krijgt. Na enkele pogingen lukte het me toch de motor aan de gang te krijgen. Vol gas liet ik het vliegtuig opstijgen maar ik voelde dat hij behoorlijk wat moeite had om op te stijgen. Waarschijnlijk door de koude motor en doordat de schroef van de ANM Cessna niet op supersnel stijgen is gemaakt bleef hij wat " hangen" op 600 ft. Maar goed, we kwamen toch netjes op 1500 ft en ik besloot om mijn bochtenwerk wat bij te schaven. Na het opstijgen heb ik een foto van Opglabbeek genomen en ben dan even bij ons thuis overgevlogen; naar Neeroeteren en dan via Hasselt en Beringen terug naar de vlieghaven voor de landing. En inderdaad; de crosswind bleek nog steeds "goed" te waaien. Ik besloot mijn vliegtuig met 20° flaps in de wind te zetten en net voor de landing met mijn linkervoet voetenstuur te geven waardoor ik op mijn rechterwiel zou landen. Ik zou het vliegtuig dus met zijn rechtervleugel tegen de wind in laten "hangen" zodat ik niet van de baan zou vliegen en ik gebruikte mijn staartstuur om toch rechtdoor te kunnen vliegen.  Alles verliep perfect alleen moest ik op enkele meters van de landingsbaan toch nog even wat gas bij  geven om netjes op de baan te landen. Ik mocht bovendien geen snelheid verliezen. 
    Vlak achter mij was een Cessna 172 eveneens aan het landen en ik moest mij snel uit te voeten maken na de lading. Oscar oscar alpha november mike is "vacating the runway" was mijn laatste commando na de landing en de vlucht zat er weer op voor vandaag.
    Op de foto zie je de cessna 152 waar ik vandaag mee gevlogen heb en je ziet eveneens een para die zijn parachute aan het uittesten was voor hij zijn sprong ging wagen...  





    07-03-2010, 22:43 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in het zadel
    Eindelijk terug de zon. Alhoewel het nog fameus koud was scheen de zon vandaag. Tijd om het materiaal boven water te halen en aan de slag te gaan. De wei had een schoonmaakbeurt nodig na deze winter met veel sneeuw. Een aantal weipalen moesten vervangen worden. Verder heb ik de boomzaag moeten aan de gang trekken om een boomtop van een "vliegden" die in de wei gevallen was na de storm van vorige week in mootjes tezagen. De boomtop was wel 5 meter lang in totaal en er kwam behoorlijk wat hout vandaan.
    De paarden waren nog steeds erg braaf en na een longeerbeurt reden ze weer als nooit te voren.  



    07-03-2010, 22:19 Geschreven door Erwin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 20/06-26/06 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Gastenboek
  • wow - en gefeliciteerd!
  • reaktie op de dierenvriendin
  • groetjes van een dierenvriendin
  • vriendelijk bezoekje aan deze zeer mooie blog
  • Lieve-Groetjes

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    VLIEGEND PAARDRIJDEN


    Laatste commentaren
  • reaktie op de dierenvriendin (Erwin)
        op Lipizzaner
  • Mooie foto,s (eigen paard)
        op Lipizzaner
  • LEUK ZO,N DAGRIT ()
        op Paard valt neer bij Impio
  • Meet and greet (Frank)
        op Terug naar België
  • vliegendpaardrijden (erwin )
        op Masters
  • Rondvraag / Poll
    Is motorvliegen een sport
    Ja, want je moet in prima conditie zijn; mentaal en fysiek.
    Ja, want je moet een prima coördinatie koppelen aan concentratie
    Helemaal niet
    Nee, want je doet geen fysieke inspanning
    Nee, want je doet geen anaerobe inspanning
    Nee want je doet geen wedstrijden
    Bekijk resultaat


    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     





    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    animaties
    www.bloggen.be/animati
    Foto

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs