Derde kleuterklas
De Dinoklas!
Foto
Inhoud blog
  • Mama- en papadag!
  • Sporten!
  • Robot!
  • Pasen!
  • Schrijfdans: robot!
  • De vikingen!
  • IJskappen!
  • Schrijfdans: vulkaan!
  • carnaval!
  • Wafels!
  • Bob de Bouwer!
  • Kerstfeestje!
  • Kerstmis!
  • Pico Piccolo!
  • Zonder thema!
  • Brief voor de Sint!
  • Geheimpjesboom!
  • Soepmoment
  • Herfstperiode
  • Bos en boerderij!
  • Winkelen!
  • Steengoed jaar!
  • De schattenstaart!
  • Spinnen, slakken en parapluutjes!
  • Genieten van zon!
  • Appelmoes!
  • Welkom!
  • Frietjes!
  • Afstudeerfoto's!
  • Afzwaaidag!
  • Water!
  • Vaderdag!
  • Waterballonnen!
  • Pluk van de Petteflet!
  • Moederdag!
  • Bankcontact!
  • Winnen en verliezen!
  • Voetbal!
  • Slechtvalken!
  • Paaseieren zoeken!
  • Paasklas!
  • Bednet!
  • Dierentuin!
  • Korenslangen!
  • Klascarnaval!
  • Carnaval!
  • Een boot!
  • Valentijn!
  • Superhelden!
  • Pannenkoeken bakken!
  • Letter, cijfers en vormen!
  • Voorlezen!
  • Viesvuilland!
  • Pico Piccolo
  • 2017!
  • Kerstmis!
  • Sinterklaas!
  • Stagejuf Femke!
  • Voorleesweek!
  • Herfst!
  • Voorbereiden!
  • Grootouderfeest!
  • Bosuitstap!
  • Beweging bij juf Els!
  • Schattenstaart!
  • Indianen!
  • Appels plukken!
  • Waterpret!
  • In de zandbak!
  • In ons klasje!
  • Frietjesdag!
  • Afzwaaidag!
  • Schoolreis!
  • Voetbal!
  • Vaderdag!
  • Theater op school!
  • Bouwen en meten!
  • Juf Joline!
  • Moederdag!
  • Slechtvalken!
  • Fietsen!
  • Pasen!
  • Slaapklas!
  • De dokter/tandarts!
  • Carnaval Minions!
  • Wafels bakken!
  • Superhelden en Vikingen!
  • Op de stoel!
  • IJskappen!
  • Het letterwinkeltje!
  • Legodag!
  • Kerstmis!
  • Driekoningen!
  • Kleutervoorlezen!
  • Kerstknutselen!
  • Het eerste leerjaar!
  • Sinterklaas!
  • Gevoelens!
  • Gezonde griezels!
  • Sprookjesbos!
  • Schattenstaart!
  • Een fruitwinkel!
  • Zintuigen!
  • Rinus!
  • Paraplu!
  • De V van vogel!
  • Spelen in de klas!
  • Appelmoes!
  • Welkom!
  • Prettige vakantie!
  • Diploma foto's!
  • Afzwaaifuif!
  • Vaderdag!
  • Fietsen!
  • De tuin!
  • Zand!
  • De fotograaf!
  • Pasen!
  • 1 april!
  • Bloemen!
  • Een bankcontact!
  • Bibliotheek!
  • Bouwen en meten!
  • Jarige juf!
  • Dikketruiendag!
  • Carnaval!
  • Vikingen!
  • Wafels eten!
  • Brr ... ijs!
  • Superhelden!
  • Vormen!
  • Computerschermen!
  • Drie Koningen!
  • Kerst in de klas!
  • Auteurslezing!
  • Engel!
  • Licht en donker!
  • Voorleesweek!
  • Sinterklaas!
  • Springen!
  • Letters!
  • Brief aan Sint!
  • Sprookjes!
  • 100 jaar geleden!
  • Brief!
  • Herfstgriezels!
  • Tellen met noten!
  • Schattenstaart!
  • Spinnen!
  • Floepje!
  • Barbapapa!
  • De Rinusklas!
  • Kleuterdiploma!
  • Brabanconne!
  • Onze fuif!
  • Kat en hond!
  • Sporten!
  • Hinkelen!
  • Vaderdag!
  • Waterspelen!
  • Schoolreis!
  • Juf Dina2!
  • De dokter!
  • Moederdag!
  • Juf Dina!
  • Ruimtelijk inzicht!
  • Voorlezen!
  • Pasen!
  • Eén april!
  • De kip van juf Vera!
  • De lente!
  • Dozen!
  • Voorleesweek!
  • Carnavalsfeest!
  • Carnaval in de klas!
  • Verjaardag juf Marleen!
  • Sprookjes!
  • Dikketruiendag!
  • Valentijntjesdag!
  • Wafels eten!
  • Superhelden!
  • Letters en cijfers!
  • Gelukkig Nieuwjaar!
  • Voorlezen!
  • Kerst in de klas!
  • Sinterklaasfeest!
  • Sinterklaas!
  • Bankcontact!
  • Wiedediedie!
  • Geschenkdoos!
  • Grootouderfeest!
  • Voorbereiding grootouderfeest!
  • Spinnen!
  • Bang zijn!
  • Een schattenstaart!
  • Bloembollen planten!
  • Prachtig ontwerp!
  • Muchu, de hond!
  • Indianen!
  • Letters!
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indianen!
    In het bos bouwden wij een kamp van takken en gingen we als indianen op zoek. Na de grote vakantie maakten we tenten. De kleuters mochten zelf de vorm van hun tentje kiezen.

    Nu wordt het tijd om onze meegebrachte figuurtjes een indianenlook te geven.
    We kiezen stofjes en een pluimpje, knippen en knopen als echte ontwerpers.

    We maken van onze klas een indianenklas! Er wordt in de kring bedacht wat daarvoor nodig is en de juf tekent het op een groot blad papier: een totempaal, een tipi, boekjes, indianenmuziek, trommels, verkleedgerief, een vredespijp, verhaaltjes, vissen, heel veel pluimen, pijl en boog, … 
    De blokkenhoek sluit zijn kastjes en maakt plaats voor een grote indianentent met toebehoren. 
    Na een verhaaltje over de indianenkindjes één, twee, drie, vier en vijf, kiezen ook onze kinderen een echte indianennaam. We bedenken eerst een dier of een ding en zoeken er dan nog een woordje bij dat iets vertelt over dat gekozen dier of ding. Enkele voorbeelden zie je op de foto's met de indianentooi. Opdat de juf onze nieuwe namen niet zou vergeten, schrijft ze voor elke indiaan zijn of haar naam op een kaartje.
    De hoeken van de klas worden aangevuld met gezelschapspellen en letterkaarten over indianen. Op de waterbak komt een maquette en alles wordt aangevuld met mini-indiaantjes, tipi’s, paarden, …
    We zingen van: “Arendsoog en Berentand komen uit Indianenland”!
    In grote boeken gaan we op zoek naar alles wat indianen doen. We staan natuurlijk even stil bij het feit dat niet alle indianen nu nog leven zoals wij ze “spelen”. De indianen in Amerika wonen in hutten of in huizen en dragen meestal kleren zoals wij.

    Aan onze speciale spellentafel volgen we de pijlen zodat we altijd weten wie aan de beurt is.
    Om echt te genieten van het indianenspelletje moeten kinderen over heel wat vaardigheden beschikken.
    - beurt afwachten
    - eerlijk zijn
    - de dobbelsteen correct 'aflezen'
    - evenveel tellen
    - vooruit zien/tellen om het goed te laten uitkomen
    - je doel in het oog houden
    - tegen je verlies kunnen


    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/5944974168350867441   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    07-10-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    04-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Letters!
    Wij zitten in de derde kleuterklas maar toch willen wij onze eigen naam al schrijven en ook lezen.
    De juf maakt voor ieder kind een kaartje met een pijl en de naam in hoofdletters.
    "Juf Marleen zegt dat iedereen zo zijn/haar naam kan schrijven zonder verkeerde schrijftechnieken aan te leren want je naam in hoofdletters schrijven is eigenlijk tekenen en oefenen van ruimtelijke inzichten en afmetingen.
    Maar daar begrijp ik niets van ... ik kan toch mijn naam al zelf schrijven!!!"

    Gedurende het hele jaar zullen de kinderen nog kennis maken met een gevarieerd aanbod van activiteiten die het voorbereidend lezen en schrijven bevorderen.
    Van juf Els krijgen ze schrijfdans, een bewegingsvorm op muziek die vertrekt van grove motorische bewegingen en evolueert naar fijne handvaardigheden .


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    04-10-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    01-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brillen!

    Rinus en Thomas hebben een nieuwe bril!
    Rinus, onze klaspop is veel te wild en zijn bril valt altijd af ...
    We bespreken samen wat belangrijk is bij het dragen van een bril en we vermelden ook wat andere kinderen zeker niet mogen doen.
    Pommeline kan ons daar heel goed bij helpen want zij draagt al langer een bril.
    In de speelbak mogen we spelen met speciale kijkers, brillen, brillendozen, spiegels, ...
    Wat goed dat brillen bestaan want nu kunnen al onze kleutertjes heel goed zien.
    Rinus is ook heel blij met zijn bril want binnenkort brengt hij 'Rinusklusjes' voor ons mee en dan moet hij heel goed kunnen kijken naar wat wij doen!

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/5932725478127764177   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    01-10-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (3)
    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging bij juf Els!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als juf Els komt is het altijd feest!
    Dinsdag- en donderdagnamiddag komt ze in de klas met ons spelen en werken.
    In de turnzaal mogen wij ons uitleven want juf Els voorziet een groot aanbod om heerlijk en gevarieerd te bewegen.

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/5932734642526028177   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    25-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    17-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bouwen en showen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben zo hard aan dit treinspoor gewerkt ...
    Juf, wil je er een foto van nemen?
    Ja, natuurlijk!
    Bij ons geen vertragingen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    17-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat we nog helemaal niet uitverteld zijn over de vakantie, plannen wij allerlei activiteiten die verband houden met onze vakantie.
    Iedereen mag zijn/haar verhaal vertellen en daaruit pikken we een aantal overeenkomstige interesses.
    De knaptanden, de bloemenstoet, op vakantie gaan in een tent, meeuwen bekijken, schelpen rapen, zwemmen, gaan vissen, ...
    Onze brainstorm herschikken we in haalbare doe momentjes als:
    - een bloemenwagen maken met papieren bloemen in de kleuren van Kaatje, Victor en Kamiel
    - schelpen onderzoeken, benoemen en hanteren
    - spelen met klein fantasiemateriaal rond zwemmen, tenten, op vakantie
    - een tent knutselen met stokken, boetseerklei en doeken uit de lijm
    - we beginnen met het verhaal van Pluk van de Petteflet want daarin vliegt Karel met de houten poot, een meeuw
    - we omtrekken en beschilderen schelpen met de speciale toverwasco's
    - we proberen om met onderleggers tentjes te bouwen en ja, het lukt ...
    - we vangen kreeften, krabben, zeesterren in een groot net en soms vangen we ook wel eens een ander kindje
    - we zetten zelf verschillende tentjes op waar we zelf in mogen spelen

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/5932742258081037393   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een egeltje!
    Zondag vind ik thuis op de oprit van de garage een egel, helemaal vastzittend in de omheining.
    Omdat het diertje waarschijnlijk ver van huis is want in de omgeving is er niet echt veel groen, besluit ik om hem mee te nemen naar de klas.
    Dit prachtige diertje willen mijn kleutertjes zeker bewonderen!

    De volgende dag heeft het beestje het katteneten allemaal opgegeten. Ja, ja, katteneten voor de egel.
    Alhoewel we met de kinderen ontdekken dat het egeltje vooral insecten en wormen eet, is katteneten een goede vervanger in tijden van nood.
    De kinderen zijn er gek op ... luister maar hoe adembenemend rustig en stil ze zijn tijdens het eerste kijkmoment van dit stekelige diertje.
    Omdat de egel enkele teken heeft, mogen we hem niet aanraken.
    We mogen wel kijken naar een opgerolde egel, een etende egel en een slapende egel. We luisteren hoe hij smakelijk en smakkend het eten opsmikkelt.
    Dat is een spannend wondertje op deze maandagmorgen!

    Op de computer ontdekken we in een PowerPoint hoe kleine egeltjes eruit zien, hoe egels leven, wat andere dieren met hen doen, ...

    Juf Kim brengt het egeltje 's avonds naar het vogelopvangcentrum zodat de dokter de teken kan verwijderen.
    Na een nachtje ontsmettende rust, mag het diertje in de buurt van de vindplaats zijn eigen gangetje weer gaan.
    De dokter zegt dat het nog een jong dier is maar dat hij nog tijd genoeg heeft om een plaatsje te zoeken voor zijn lange winterslaap.
    Bekijk ook nog de foto's in de bijlage onderaan dit bericht.





    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5924964866399276945   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    16-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    10-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Appels plukken en proeven!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In onze schooltuin staan enkele appelbomen.
    In de lente bewonderden wij de prachtige bloesems en nu, na een mooie zomer, ontdekken we lekkere appeltjes aan de takken van onze appelbomen.
    Op vrijdag 6/09/13 gaan we met de hele klas en een grote mand, appels plukken.
    We ontdekken wat belangrijk is voor onze boom zodat we ook volgend jaar nog kunnen genieten van appels plukken.
    De boom overleeft ons enthousiaste gepluk, we plukken heel voorzichtig en we benoemen appels met "Juuuuf, die appel is rot, er zit een beest in, ik heb de grootste gevonden maar hij hangt te hoog, de mijne is geel en rood en oranje, er liggen ook appels op de grond, die zijn slecht geworden, ik zie een 'wepssss'(wesp), ...".

    We bezoeken ook nog ons mini-schooltuintje waar we een prachtige zonnebloem, lavendel, rabarber en nog tal van andere planten aantreffen.
    De lavendel nodigt ons uit om te voelen en te ruiken en in het midden van het tuintje, duwen we onze zelf aangeklede en versierde vogelverschrikker in de grond.
    We zoeken nog een sterke mama of papa die ons meneertje een extra klopje wil geven want hij valt altijd om ... De juf heeft een hamer maar blijkbaar geen spieren!

    Dinsdag 10/09 onderzoeken wij onze oogst zorgvuldig.
    We sorteren de appels en leggen ze van klein naar groot.
    De rij van appels geeft ons de kans om begrippen als: groter dan, kleiner dan, de eerste, de voorste, vooraan, achteraan in de rij, de laatste, de achterste, de voorlaatste, de middelste, de rangtelwoorden, de rotste, ... appel, speels in te oefenen.
    Als we een appel met een gaatje erin opensnijden, ontdekken we de resten van de rups van de fruitmot.
    In kleine groepjes bereiden we de appelmoes.
    Iedereen mag helpen maar enkele kleuters verkiezen om zich nog wat meer te verdiepen in het aanbod van de klashoekjes.
    We zoeken de lekkerste appels uit, wassen onze handen en snijden alles in stukjes.
    Als ons bordje vol is, verzamelen we de brokjes in een kom en voegen er citroensap en suiker aan toe.
    Even roeren en dan mag de 'hete appelmoes in wording' even in afzondering zodat we onze nieuwsgierige handen niet verbranden.
    Na de speeltijd proeven we met een lepeltje en als echte chef-koks, van onze zelf geplukte en zelfgemaakte appelmoes!
    Mmmmm!
    En weet je, zelfs de fervente hoekjesspelers, komen dan uit hun lievelingshoekje ...

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5921967585944489761   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    10-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Die gekke Rinus!
    In onze klas woont een gekke vogel!
    Hij kan niet eten, niet praten, niet bewegen, ... alleen maar slapen.
    Maar als de juf er is, begint dat rare 'bekdier' te leven: hij praat, hij beweegt, hij haalt gekke toeren uit!
    Het is RINUS onze klasvogel!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    04-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    03-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2013 in de derde kleuterklas!
    Joepie... we zijn nu de 'oudsten' van alle kleuters want wij zitten in de derde kleuterklas!
    We gaan op ontdekking, we kiezen zelf een hoekje uit en ervaren dat soms heeeel veeeel kinderen in hetzelfde hoekje willen spelen.
    We bedenken een oplossing zodat we rustig en met voldoende speelgoed kunnen spelen.
    In de hoekjesbak zien we met hoeveel we in elk hoekje mogen spelen en welke hoekjes open zijn.
    We oefenen en oefenen en blijven oefenen om alle afspraken te onthouden ... we oefenen dan ook nog eens om die afspraken na te leven!

    Opdat we later in ons nieuwe klasje zo zelfstandig mogelijk aan de slag zouden kunnen gaan, ontdekken we mondjesmaat en aan de hand van geleide activiteitjes, waar de scharen, de kleurpotloden, de schrijfpotloden, de stiften, het papier, de lijm, ... te vinden zijn.
    Sommige kleuters onthouden alle plaatsen heel snel en daarom helpen zij de kinderen die wat langer moeten wennen.
    Later in het schooljaar zullen alle kleutertjes ook de juf moeten helpen om te tonen waar ze haar nietjesmachine nu weer heeft gelegd!

    Klik op de bijlage voor de eerste foto's in de klas!

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5920120698205105265   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    03-09-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (1)
    30-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diploma!
    Nu we aan het einde van onze kleutertijd gekomen zijn, verdienen wij een diploma en daar hoort natuurlijk een foto bij.
    Stil zitten, lachen, niet te veel, oei zo ernstig, ja perfect!!!
    De beste foto krijgen alle ouders als verrassing en de grappige exemplaren zijn te bezichtigen op onderstaande link.
    Wij wensen alle kleutertjes een fijne eerste schooldag in het eerste leerjaar!
    "Want volgend jaar, ja, volgend jaar, gaan wij naar het eerste leerjaar ..."

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5912822433091421329   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    30-06-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor de vakantie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De piraten van onze piratenboot zijn ook klaar om op vakantie te vertrekken.
    Ze hebben alles netjes en goed afgemeten in hun boot gestapeld!
    Nu nog hopen dat er geen storm komt ...



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    26-06-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    16-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelen met water!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onderzoeken of voorwerpen drijven of zinken! In het begin raden ze erop los maar na enige technische uitleg i.v.m. de lucht die plaats geeft aan water en de eigenschappen van bepaalde grondstoffen, lukt het om door logisch nadenken, te voorspellen wat elk voorwerp zal doen op en in het water. Er zitten natuurlijk enkele “foppertjes” tussen!
    We vervangen het zand in onze klaszandbak door water en de juf brengt een waterbaan mee. De kinderen bedienen de pomp van het sas en leiden de boten vlot door hoog en laag water. In de waterbak experimenteren ze verder met drijven en zinken. Ook de klasvloer “experimenteert” met … “overstroming”.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-06-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    10-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderdag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit schooljaar werken wij op het schoolfeest rond kunst. En daar is papa of iemand anders die goed voor ons zorgt heel blij mee. We knutselen namelijk echte kunstwerken en omdat Vaderdag na het schoolfeest valt, worden alle kunstwerken: pakjes ... Een auto met gaten om potloden in stoppen, een prachtig schilderij, een tekening en een slinger waarmee wij onze 'liefste' versieren!

     


    Liefste ...

     

    Vandaag ga ik jou versieren want jij zorgt zo goed voor mij.

    Na elke verdrietje, maak jij mij weer blij!

    Je krijgt kunst om van te genieten.

    Je krijgt ook kunst waarbij je nooit meer zegt:

    “Waar heb ik mijn balpen (stift, potlood) nu weer gelegd?”

    Een kleurige auto met schrijfgerief,

    Heel speciaal van je hartedief!


    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5912836777862891793   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-06-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    01-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.K'l'eurige Kunst!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op het Keur beleven we K'l'EURige Kunst in al zijn facetten!
    We knutselen (zie Vaderdag) en dansen ... nee, geen K3 of 'cars'-muziek maar wij dansen op klassieke muziek.
    In de week voor het schoolfeest, kunnen we natuurlijk niet laten om al eens op het podium te staan.
    Bewegen op het podium verreist een paar goede afspraken ... maar het lukt!
    Wij zijn toch al de 'mannen en vrouwen' van de derde kleuterklas!

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5912841828203010721   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    01-06-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    13-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Speciaal voor onze mama maken wij een vogelhuisje, een geurzakje en een mooi hartje.
    Als we er nu nog het volgende versje bijzeggen dan kunnen we er toch zeker van zijn dat onze mama 'smelt'!
    Liefste mama,

    Heel lang geleden heb ik in jouw ei gezeten.

    Grapje … in jouw buik gezeten,

    dat ben ik echt nog niet vergeten.

    Daarna heb jij met takjes gesjouwd

    en een gezellig nestje gebouwd.

    Fout, tweede grapje …

    Ik ben natúúrlijk geen vogeltje-klein

    maar wel jouw kindje knap en fijn!

    En jij bent mijn mama,

    mijn allerliefste bovenste-beste MAMA.

    En als er iemand is waar jouw MEGA KIND

    iets wil aan geven, dan ben jij dat, mama!

    Jij krijgt van mij een warm nestje met enkele schatten erbij

    want jij geeft dat, ook elke dag, aan mij!

    Je kapoen

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5882231195664407185   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-05-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    06-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dierentuin!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omdat alle kinderen heel veel van dieren houden, besluiten we om onze klas om te toveren in een dierentuin.
    We brengen knuffeldieren mee en geven ze allemaal een aangepaste plaats om te wonen.
    In boeken zoeken we op wat de dieren eten. We tekenen informatiekaartjes voor aan de 'kooien'.
    Elke dag verzorgen we onze dieren en spelen de rol van bezoeker, dierenverzorger, dierendokter, winkelbediende, kassierster, ...
    De allerlaatste dag komen de kleuters van de eerste kleuterklas en daarna ook de kleuters van de tweede kleuterklas bij ons op bezoek.
    Gelukkig krijgen ze van ons een vrijkaartje!
    We zijn toch wel een beetje zenuwachtig maar geven het beste van onszelf door de enthousiaste bezoekers heel veel informatie te geven over onze dieren.
    Tevreden keren ze naar hun klasjes terug!

    Klik op onderstaande bijlage en bewonder onze dierentuin.

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5882226225643532817   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-05-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    03-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Treinspoor!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We willen ons treinspoor voor eeuwig bewaren ...
    Daarom maakt de juf er een foto van.
    Klik op de foto voor een grotere afbeelding.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-05-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    26-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlezen!
    Voor de tweede keer dit jaar komen de leerlingen van de derde graad voorlezen.
    Deze lieve jongens en meisjes zochten zelf boekjes uit in de bibliotheek van Dendermonde.
    Onder de deskundige begeleiding van juf Fleur leerden ze om hun verhaal met een creatieve invalshoek aan de kleuters te brengen!
    Dankjewel vanwege alle kleuters van de derde kleuterklas.

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113769729303218288291/albums/5871782315460006001   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    19-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemschikken!
    We zorgen zelf voor een beetje lente in onze klas door de 'bloemen te schikken' ...
    Bekijk ook de foto's in bijlage onderaan dit bericht.


    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/5871787205976599873   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-04-2013, 00:00 geschreven door Juf Marleen  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
    Categorieën
    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs