 |
Met knijpers en picto's ontdekken wij alle hoekjes en daarbij gebruiken wij het hoekenbakje.
In de kring vertellen we over ons lievelingshoekje en spelenderwijs,
(en ook al eens "botsenderwijs") leren we de afspraken kennen.
Elke dag wordt een hoekje in de kijker gezet: de spelletjeshoek (ik word niet boos als ik verlies), de computerhoek (op het smartbord toont de juf eerst hoe de spelletjes werken), de poppenhoek (ja, die kleertjes moeten weer aan de kapstokjes), de winkel met de letter- en cijfertafel, de boekenhoek, de speelbak, de legotafel en de blokkenhoek worden van naderbij bekeken.
We kleuren op een kader alle smurfen in waarvan we vinden dat ze bij ons passen. In de kring wordt vooraf aan elke smurf een gevoel of een gedrag gekoppeld. Enkele voorbeelden: ik proef graag nieuwe dingen, ik vind mezelf mooi, ik ga graag slapen, ik word snel boos, ik vind mezelf slim,
Achteraf voert de juf met elke kleuter een individueel gesprekje over hun smurfenlijstje. Zo komt ze al heel wat te weten en is er een eerste basis voor een toekomstig thema: gevoelens. |
|
|
Bijlagen: https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/6195512177250190369
|