Inhoud blog
  • stage dag 60:
  • stage dag 59:
  • stage dag 58:
  • stage dag 57:
  • stage dag 56:
    Zoeken in blog

    Stage

    01-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 40:

    Deze dag was ik bezig met het afwerken van de portal en verdere uitwerking van de tower info UI.


    Sinds ik gisteren de feedback had gekregen rondom mijn enemy spawner,

    kon ik pas vandaag deze feedback toepassen.

    Ten eerste moest ik ervoor zorgen dat mijn model er anders uitziet zodat het niet meer grijpbaar leek. Ten tweede moest ik deze spawner op een tile zetten en moest het spawner groter worden naarmate de grootte van onze enemy models.


    In de namiddag was ik bezig met het UI van onze tower info. Ik moest emblemen voor onze towers verzinnen. Ten eerste heb ik mijn concepten gemaakt en daarna laten zien aan mijn collega’s. Daarna heb ik de emblemen gemaakt in photoshop en heb dit ook laten nakijken. Ik heb hiervoor beide feedback op gekregen en deze feedback op toegepast.


    Ten slotte had ik level designs getekend voor de laatste uren.


    01-04-2019 om 08:45 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 39:

    Deze dag had ik twee opdrachten in verband met de enemy en onze VR gun.


    Ten eerste was ik bezig met de animatie voor onze gun. Ik heb hiervoor een paar designs gemaakt. In unity heb ik met deze designs een sprite animatie gemaakt. Heb  als gekregen opmerking dat het in VR niet zo goed zal uitzien en dat het niet hetzelfde effect zou kunnen geven. Dus heb ik gebruik gemaakt van een particle system om het een beter effect te verkrijgen.


    Ten tweede was ik bezig met het maken van een spawnpoint. Ik heb eerst een spawn animatie gemaakt en de shader gebruikt van onze UI. Maar het blijkt dat we al een shader hadden die als een portal zou kunnen dienen.


    Hiervoor heb ik een spawnpoint gemaakt. Het leek als een speelgoedfabriek met een handvat. Daarna heb ik mijn werk laten nakijken en feedback op teruggekregen. Het handvat van mijn model zou voor problemen kunnen zorgen als men dit spel zou spelen. Het model miste ook zijn specifieke tile waarop hij zou staan.


    Sinds de dag gedaan is zal ik deze model pas morgen kunnen aanpassen met de feedback die ik heb gekregen.


    29-03-2019 om 08:56 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 38:

    Deze dag was ik bezig met het UI van ons stage game en kleine aanpassingen te brengen aan onze 3D modellen.


    Ten eerste was ik bezig om een UI te designen voor onze torens om hun informatie te zien in VR. Ik had een quad gemaakt met afgeronde hoeken.


    Ten tweede heb ik in unity verder gewerkt aan de UI. Ik heb materialen gebruikt die gebruik maken van een hologram texture zodat het lijkt als een tv-scherm.

    deze design heb ik laten nakijken en daarna aangepast aan hun opmerkingen.


    Ten slotte moest ik een paar modellen hun groottes en axis veranderen sinds ze niet op de juiste grootte waren en ook niet op de juiste axis. Zodat mijn partners makkelijker hun job konden afmaken.


    28-03-2019 om 08:47 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 37:

    Sinds ik klaar ben met mijn werk van gisteren kan ik terug mee werken aan onze stage project.


    Ten eerste moest ik een UI verzinnen om onze wave info informatie op te zetten.

    Hiervoor heb ik eerst nagevraagd of er al een idee was voor de UI.

    Hun idee was om een 6-hoek of 8-hoek te gebruiken waar op elke zijde informatie zou te zien zijn. Ik heb dan die vorm gemaakt en aan elke zijde een canvas geplaatst.


    Ten tweede moest ik de trail van de tower bullets verbeteren sinds het origineel niet goed overeenkomt met het game zelf. Hiervoor heb ik eerst naar tutorials gezocht om het tot een goed einde te laten komen. Ik heb dan mijn ontwerpen laten nakijken en met opmerkingen rekening gehouden voor als er toch veranderingen nodig zouden zijn.


    Ten slotte heb ik mij voor de laatste uren bezig gehouden met het volgen van tutorials voor het maken van radial UI voor onze game.

    27-03-2019 om 08:42 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 36:

    Deze dag was de laatste dag dat ik zou werken aan de riolering. Sinds mijn stagebegeleider en anderen mijn riool moesten gebruiken voor hun project.

    Mijn stagebegeleider heeft dan zijn laatste opmerkingen aan mij doorgegeven om te verbeteren.


    Ten eerste moest ik de railing aanpassen die ik al in de scène had door de scène die mij vrijdag werd doorgestuurd.

    Dan kon ik pas beginnen aan de texturing. Jammer genoeg was de texturing die ik vrijdag had gedaan niet goed dus moest ik opnieuw beginnen wat betekende dat ik dubbel werk had verricht. Wat mijn stagebegeleider wou vermijden.


    Ten tweede moest ik de grond en de riool samenvoegen zodat men één geheel bekomt. Hierna moest de grond symmetrisch gelegd worden met de riolering.

    Hiervoor moest ik gebruik maken van snapping. Ik had geen ervaring met snapping dus moest ik hulp gaan vragen. Dankzij snapping maakte het mijn werk eenvoudiger maar het zal nog duren vooraleer ik snapping volledig beheers.


    Ten slotte heb ik de scene nog opgekuist en daarna doorgestuurd naar mijn stage. Zodat zij verder kunnen met mijn werk.

    26-03-2019 om 08:57 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 35:

    Deze dag net zoals gisteren moest ik aan de omgeving werken die ik een paar dagen geleden had gemaakt. Zoals gisteren moest ik aan de hand van mijn begeleider aanpassingen brengen zodat het resultaat tot een goed geheel kan komen.


    Ik was vooral bezig met het texturen van het riool maar blijkbaar moest ik een paar andere aanpassingen in de scène brengen vooraleer te texturen zodat ik geen dubbel werk zou moeten doen.


    Ik moest de riool groter maken want een medewerker had een scène gemaakt die ik moest mee includeren in mijn scene.


    Met de resterende tijd die ik over had heb ik geprobeerd om de polygon count van mijn scène te verminderen


    25-03-2019 om 08:51 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 34:

    Deze dag was ik bezig om de omgeving die ik gisteren had gemaakt aan te passen aan de instructies van mijn stagebegeleider. De omgeving moet er uitzien als een riool in realistische grootte.


    Ten eerste moest ik de grond een inzakking geven zodat als men water effecten gebruikt er natuurlijker zou overkomen.


    Ten tweede moest ik een railing maken zodat men niet uit de riool kan geraken.

    Sinds de omgeving in VR is, moest ik ervoor zorgen dat men niet de richting uitgaat die wij niet willen.


    Ten derde moest ik mijn ladder die ik voorheen had gemaakt verbeteren naar een realistische grootte van een ladder. Zodat men in een zo realistisch mogelijk omgeving terechtkomt.


    Ten slotte was ik bezig om mijn omgevingen te texturen. Zodat ik het in de volgende dagen kan doorsturen naar mijn begeleider.



    22-03-2019 om 09:03 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 33:

    Deze dag zou ik mijn laatste objecten texturen voor onze game texturen maar er werd gevraagd of er iemand vrij was om aan het nieuwe project te starten. Ik heb mij hiervoor opgegeven om aan het nieuwe project te starten.


    De taak die moest gedaan worden hiervoor was om een omgeving te modellen en texturing. Zodat men al een omgeving heeft om mee te kunnen werken. Om de taak tot een goed einde te brengen ben ik meerdere keren langs geweest langs mijn begeleider voor nakijking.


    Ondertussen tijdens het modellen kreeg ik als reactie dat één van mijn objecten in onze game aanpassingen nodig had. Degene die de aanpassingen voorstelde was iemand van het bedrijf zelf. Deze aanpassing is niet veel maar zou het object veel aangenamer maken. Helaas zal deze aanpassingen pas morgen ingevoerd kunnen worden.


    21-03-2019 om 08:50 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 32:

    Deze ochtend was ik bezig met het texturen van de spawntoren. Daarna heb ik het model getoond en kreeg als reactie dat ik één van mijn objecten van de spawn toren in een ander kleur moest zetten sinds ze het originele kleur niet goed vonden. Het resultaat was dat de andere kleur er beter uitzag dan voorheen.


    Hierna was ik bezig met het modellen van kogels voor de torens die op onze vijanden schieten. Ik heb hiervoor inspiratie uit levensechte kogels gehaald.

    Tijdens de namiddag heb ik de kogels getextureerd en doorgestuurd zodat mijn partner deze kogels kon gebruiken voor onze game.


    Ten slotte voor het eind van de dag was ik bezig met het texturen van de bracelet die ik voorheen had gemaakt. Zodat de bracelet er beter zou uitzien als men ze gebruikt tijdens de game. Hiervoor heb ik de texture zelf gemaakt met behulp van photoshop. Deze texture is helaas niet af want ik zal morgen bekijken of deze texture verbeteringen nodig zal hebben.

    20-03-2019 om 08:57 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 31:

    Deze dag was ik bezig met het modelleren van een spawntoren en zijwaartse uitzichten. Deze modellen zouden we dan gebruiken om te kunnen teleporteren vooraleer het spel begint en de plaats te beslissen waar wij zullen spawnen in het begin van het spel.


    Om op die modellen uit te komen zijn we samengekomen om te discussiëren hoe we het zouden doen.


    Na discussie hebben we besloten om 4 uitzichten te maken vooraleer het spel begint om dan naar die 4 punten te kunnen teleporteren.

    Het andere was hoe we onszelf in het spel zouden teleporteren. Wij hadden 2 manieren om dit te doen. Ten eerste door ons random op de map te spawnen. Ten tweede door een toren te maken die we kunnen gebruiken als ons spawnpunt. Wij hadden na overleg gekozen voor de 2de optie. Sinds wij die optie interessanter vonden.


    Ten slotte ben ik terug langs anderen geweest om mijn designs te laten nakijken door anderen. Zodat ik aan de slag kon gaan met modelleren.

    Hierna heb ik mijn modellen getextureerd en terug laten nakijken door anderen. Vooraleer ik de finale versie zou doorsturen.



    19-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 30:

    Deze dag was ik bezig met een nieuw design te maken voor ons eerste geweer in VR.

    Na mijn vorig design bekeken te hebben heb ik besloten opnieuw te beginnen.

    Sinds ik mijn vorig design niet passend vond voor onze game.


    Om mijn nieuw model naar een goed einde te brengen heb ik naar realistische geweren gezocht en hun model zo goed mogelijk overgenomen.

    Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de glock.

    Het model heb ik dan aangepast om het meer als een speelgoedwapen uit te zien.


    Nadat ik klaar was heb ik mijn modellen laten nazien en hebben we besloten dat mijn nieuwe design beter is dan mijn vorig design. Maar mijn nieuw design moest ook aangepast weer aangepast worden aan hun voorwaarden.


    Ten slotte heb ik kleine aanpassingen toegepast die voor wat meer detail kunnen zorgen en het model veel mooier maakt.



    18-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 29:

    Deze voormiddag was ik bezig met het modellen van de bracelet voor gebruik in VR.

    Eerst heb ik concepten gemaakt en dan doorgegeven aan mijn partners.

    Ten tweede na akkoord ben ik begonnen met modellen.

    Ten derde heb ik het model doorgegeven aan mijn partners voor nakijking.


    Deze namiddag was ik bezig met het maken van de eerste wapen voor onszelf in de game.

    Net zoals de bracelet heb ik eerst het concept gemaakt en dan doorgegeven aan mijn partners.

    Ik vond het model voor het wapen niet goed genoeg dat ik heb gemaakt.

    Ik zal morgen mijn wapen is herbekijken en eventueel opnieuw beginnen of moeten aanpassen.


    Ten slotte heeft één van mijn partners een fout gevonden die ik had gemaakt bij één van de torens. Het probleem was dat ze niet even groot waren.

    Ik zal morgen moeten zien of ik het kan regelen.



    15-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 28:

    Deze dag was ik bezig met het modelleren van meerdere torens. Zodat men meerdere torens kon gebruiken voor testing.

    Het eerste wat ik moest doen was concepten maken voor deze torens en dan door anderen laten bekijken.


    Het eerste was een EMP toren. Deze toren is bedoeld om enemies tegen te houden voor een paar seconden. Hiervoor heb ik het idee gebruikt van een tesla coil/toren. Sinds wij met robots als enemies gebruiken.


    De Tweede toren was een sniper toren. Deze toren is bedoeld voor hoge damage maar lage fire rate. De toren ziet er simpelweg er uit als een upgrade van de gewone toren. Hierdoor waren er problemen dat de twee op elkaar leken. Dus moest ik de gewone toren aanpassen. Zodat het verschil tussen deze twee torens zichtbaar is.






    14-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 27:

    Deze morgen hebben wij samen besproken om ieders een concept te maken voor onze toren. Het bedacht concept hebben wij aan elkaar laten zien. Hierdoor kregen wij nieuwe ideeën die we konden toepassen op het concept.


    Het concept heb ik daarna dan toegepast op onze nieuwe toren. Bij de afwerking van de toren, heb ik de afgewerkte toren bekeken en eventuele aanpassing op toegepast.

    De toren heb ik  dan door anderen laten bekijken en toepassingen op gebracht waar nodig.


    Ten slotte moest het model de juiste kleurenschema bevatten. Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de kleurenschema die mijn partners aan mij hebben gegeven.





    13-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 26:

    Deze morgen was ik bezig om mijn node building in VR uit te testen op de oculus go. De aanpassing was simpel in plaats van te werken met een muis gaan we werken met controller knoppen.


    Deze namiddag was ik vooral bezig om ons eerste toren te verbeteren van stijl. Door de stijl van de vorige toren dacht ik meer te gaan naar de magische kant in plaats van mechanisch. Deze miscommunicatie was de reden waarvoor ik mijn toren moest schrappen. Want mijn collega's wouden eerder naar de mechanische kant gaan in plaats van magisch. Zodat we deze probleem niet meer voorhebben, hebben we besloten om een gezamenlijk moodboard samen te stellen.


    Voor de laatste uren hebben we stijl van de game besproken. Na lange discussie hebben we een concreet idee bedacht dat nog verdere uitwerking nodig heeft. Maar wegens tijd te kort moeten wij dit voor morgen laten.


    12-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 25:

    Vandaag was ik vooral bezig geweest om een betere tower placement script te schrijven. Ik heb het mogelijk beter gemaakt sinds het geen seeker meer gebruikt maar een al berekende berekening gebruikt om te zien of het pad mogelijk is voor onze AI. Een seeker is een script bedoeld om een pad te berekenen voor ons AI en niet bedoeld voor onze tower placement. Om aan deze script te bekomen heb ik de raad gevolgd van onze begeleider en het script volgens zijn advies geprogrammeerd. Ik kwam eerst in de problemen met zijn advies sinds ik niet hetgeen kreeg wat ik verwachte. Maar het bleek dat ik een lijn code niet includeerde die het resultaat zou moeten geven die ik wou.


    Ten slotte was ik nog bezig om de tower placement script te implementeren voor de oculus go in VR. Ik heb hiervoor eerst documentatie moeten zoeken over hoe men dit doet. En dan tenslotte op aangepast.

    11-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 24:

    Vandaag was ik vooral bezig met twee opdrachten. Het probleem zoeken met het builden van de scene en eventuele script verbetering.


    Vanmorgen was ik vooral bezig met het builden. Ik moest een probleem vinden met het builden van de scene. Het wou voor één bepaalde reden niet builden. Na extensief zoeken lag het aan een shader script die één van partners had gemaakt. Ik heb dan gevraagd aan mijn partner waarvoor deze script bedoeld was. Het was specifiek gebruikt voor licht. Ik had op dit moment geen nood aan deze script dus heb ik het verwijderd. De scene kon uiteindelijk gebuild worden en ik kon verder met tests uit te voeren in VR.


    Tijdens de middag was ik bezig aan het verbeteren van de tower placement script. Ik heb geprobeerd om in plaats van een disable te gebruiken een node disconnect te gebruiken. Een interessant resultaat dook op en misschien ook bruikbaar. Maar ben nog niet op een resultaat gekomen waarmee ik verder kon. Ik zal morgen proberen om het resultaat te bekomen waarmee ik eventueel verder mee kan.


    08-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 23:

    Vandaag hebben we onze laatste review gekregen voor ons vorig project. Alles was in orde en ze waren tevreden met resultaat van mijn UI. Maar toch waren er een paar stukken dat nog verbeteringen kon hebben. Ten eerste dat de lettertype voor elke UI niet groot genoeg was dus moest ik ze allemaal even groot zetten. Ten tweede dat de UI nog meer uit elkaar moesten want anders clipt het UI in het model en dat wou niemand. Dus moest ik voor de rest van de dag bezig houden met kleine stukken te repareren. Want die zouden het resultaat veel mooier maken.


    Ten slotte wou ik ons nieuwe project testen of het VR ready was voor mobile gaming maar dit zal pas voor morgen zijn.



    07-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 22:

    Vandaag was ik vooral bezig dat er één tile altijd open is zodat de enemy altijd een pad heeft naar de eindpositie. Ik heb hiervoor eerst zelf geprobeerd om het te coderen maar moest hulp vragen aan mijn begeleider sinds ik in de problemen kwam. Want hetgeen dat ik kreeg was als het pad was geblokkeerd dat men niets kon bouwen dichtbij het eindpunt. Mijn begeleider heeft dan samen met mij gedebugged naar het probleem. Nu is het mogelijk dat de enemy altijd een pad heeft naar het eindpunt.


    Het andere dat ik vandaag heb gedaan is. Een turret maken dat bullets kan schieten. Ik heb er vandaag voor gezorgd dat het minstens naar één enemy kan schieten want ik kreeg een paar problemen dat ik in korte tijd niet kon regelen wanneer het meerdere enemy's wou schieten. Ik zal morgen ervoor zorgen dat het zijn enemy dat het schiet kan updaten. Maar vooraleer ik dat zou doen zal ik eerst mijn andere scripts is bekijken of ik ze kan verbeteren.


    06-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 21:

    Vandaag zal de laatste dag zijn van mijn UI designen vermoed ik. en zal ik het voor de laatste keer moeten tonen. Maar diegene die het moet nakijken kan het pas morgen nazien.


    Hierna hebben we samen een nieuw project gestart zodat we al onze research samen konden brengen voor onze stage game.

    Ik heb dan mijn pathing toegepast in het nieuwe project en verbeterd. Na het toepassen heb ik nog een enemy spawner gemaakt en een basis waar de enemy's naartoe moeten gaan. Voor nu als ze aankomen of afvallen vernietigen ze zichzelf maar dat zal later veranderen. Moet nu nog een manier vinden dat het pad update vooraleer het spel start en dat de enemy's altijd een pad zullen hebben naar het eindpunt.


    05-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs