Vandaag heb ik mij vooral beziggehouden met de verschillende soorten AI pathing dat men gebruikt voor games. Om het te begrijpen moest ik eerst informatie zoeken over hoe men die pathing zou gebruiken in theorie. Na informatie te zoeken heb ik dan besloten voor A* pathing. Mijn begeleider heeft om me te helpen begrijpen verwezen naar een paper over A*. Na de paper gelezen te hebben en om tijd uit te sparen, heb ik gebruik gemaakt van een unity package.
Na een paar tests kwam ik onder de indruk dat als ik dit zou gebruiken. Dat ik een script zou moeten schrijven in samenhang met de pathing. Zodat als men een toren zou plaatsen dat de AI pathing dynamisch zou moeten updaten.
Ondertussen heeft één van onze begeleider onze vorige project nogmaals is bekeken. We kregen als opmerking dat onze UI nogmaals anders moet. Sinds de stijl waarop ze gemaakt waren niet goed was voor onze begeleider. Voor inspiratie hebben ze ons verwezen naar een video waar we inspiratie uit konden halen. Ons probleem vooral was dat het UI mee met de camera moest gaan en niet mag clippen met het model. Maar sinds de dag ten einde kwam hebben we het werk pas voor morgen onderverdeeld.
|