Meegebracht bij Delhaize Izegem uit nieuwsgierigheid en om een juiste inschatting te kunnen maken over dit commercieel bier (die ook zijn rechten hebben) De biergigant uit Leuven wil hiermee een nieuwe doelgroep bereiken. Het bier is bestemd voor het genieten voor en na de sportprestaties. Het bereikt amper 3,5% en heeft meer dan 50% minder calorieën dan hun beroemde pilsen. Deze lichte doordrinker kende al menig succes in de Australische horecazaken. Deze, in Leuven gebrouwen versie (met koolhydraten) is er enkel voor de Belgische markt.
PROEFKOTJE: Blonde kleur met romige witte schuimkraag en pittige carbonatatie. Een zacht lcht kruidige moutbitterheid zweeft in het aroma met een zeer weinige invloed van de hop aanwezigheid. Een zeer licht, waterachtig mondgevoel waarin amper enige moutbitterheid merkbaar is gaat op het einde over naar een zachte zeer zacht bittere afdronk die snel verdwijnt. Waarschijnlijk goede dorstlesser.
AB InBev, Brouwerijlaan 1 Leuven, - 016/27 61 11 - 070/222 919 - www.ab-inbev.be/nl of www.horecasupport.be
|