ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    29-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.even tussendoor

    Geloof het of niet,
    maar het is mogelijk om de succesfactor
    van je naam te
    testen!
    Het kan op een site van een of ander wetenschappelijk instituut.
    Echt
    waanzinnig.
    Moet je echt ook even doen op:
    www.maakjijstraksnaam.nl

    Ben benieuwd hoe jij ervoor staat...

    29-08-2007 om 15:24 geschreven door annemiek


    27-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sinusitus???
    Nou had ik toch de laatste dagen iets raars:
    Wanneer ik op mijn hoofd klopte
    klonk het hol
    zo hol als een trommel
    ik moest er eigenlijk smakelijk om lachen
    had ik nog nooit meegemaakt
    tja, wie klopt er nu ook op zijn/haar hoofd...
    nou ja
    ik dus wel
    omdat ik wil oefenen met EFT
    ik moest toch langs de dokter voor enkele voorschriftjes
    en vroeg het haar maar meteen
    met een lach op mijn gezicht natuurlijk
    ik kon mezelf nauwelijks serieus nemen
    omdat ik ermee lachte
    begon zijn natuurlijk ook te lachen
    maar nee, serieus
    het is gewoon een sinusitus
    nou je het zegt!
    kheb ook al een hele tijd een vage hoofdpijn
    en snot dat steeds in mijn keel loopt
    en af en toe zweetaanvallen
    of koude rillingen
    dus met enkele pilletjes
    en dit vijf dagen aan een stuk
    zal daarna blijken
    dat mijn hoofd toch niet leeg is

    't ventje is denk ik beter
    want die is deze avond gaan duiken
    dus dat is ook al weer achter de rug

    om mijn ouders maak ik me meer zorgen
    die worden een dagje ouder
    en vele kwaaltjes steken de kop op
    soms maak ik me ook wel eens kwaad
    omdat ze er stevig op los fantaseren
    wat betreft oorzaak en gevolg van die kwaaltjes
    maar ok
    het gegeven blijft dat het niet echt zo best gaat

    mijn dochter daarentegen doet het goed!
    heeft de laatste dagen een hoop werk verzet
    kijk maar op gamez.nl
    bij
    deze mama is fier
    overmorgen wordt ze 23
    en dit weekend komt ze weer eens naar huis
    ik zie er naar uit!




    27-08-2007 om 20:34 geschreven door annemiek


    26-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag, wat doet een mens dan zoal?
    ik stel het me voor:

    familie bezoek
    naar de dierentuin
    wandelen op het strand
    of in de stad ..... het bos
    naar de biocoop
    duiken

    wat heb ik gedaan:
    gepoetst dat het een lieve lust was
    en daarvan genoten
    ik herken mezelf niet
    zo was ik nooit
    een poetsmadam
    nou ja
    ik moet niet overdrijven
    poetsmadammen poetsen alle dagen van de week
    één dag per week is genoeg
    om mezelf een poetsmadam te voelen
    ofschoon ik al plannen maak
    om me morgen nog eens uit te leven
    haha
    "omdat ik het ijzer moet smeden als het heet is"
    kronkelt er door mijn gedachten

    26-08-2007 om 20:50 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.arghhhhh, te laat!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-08-2007 om 00:04 geschreven door annemiek


    25-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sprokkelingen
    dat boek is niet te doen!!!!!!
    lang geleden dat ik er een zo snel heb uit gelezen
    daarna nog een lange en waardevolle chat gepleegd
    en twee artikeltjes geschreven voor ons verenigings blad
    met de dochter is alles kits
    tventje slaapt veel, maar dat komt wel goed
    de hond is vrolijk
    de spaghetti was lekker
    een ambetante madam maakte zich kwaad in mij
    en ik dacht: "ziezo, die zie ik niet meer terug!"
    en het is bijna 12 uur
    subiet verander ik in een pompoen

    25-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek


    24-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koud bier en krokodillen
    koud bier en krokodillen
    (op de fiets door Australië)
    van Roff Smith
    uitg. National Geographic
    is een boekje waar mijn oog op viel
    en dat ik nu aan het verslinden ben
    want die manier van beleven en schrijven
    komt perfect overeen met hoe ik mijn reizen beleef
    hij pakt niet uit met spetters en kicks
    maar beleeft alles met iedere vezel van zijn lichaam

    het kwam goed van pas
    want ik moest vanmorgen binnen voor een slokdarm onderzoek
    en daarna mocht ik een poos niet rijden
    dus dat boekje schoot op

    verder heeft mijn ventje, denk ik, een griepje vast
    heb maar verse soep gemaakt voor als ie honger krijgt

    'sinds zondag heb ik een water Kefir kweek opgestart
    en drink zowat iedere dag een verrukkelijk zelf gebrouwd drankje
    steeds gevarieerd met andere soorten fruit
    is goed voor mijn darmen
    ik geloofde dat niet zomaar,
    toch is het resultaat al direct merkbaar binnen enkele dagen.
    details zal ik besparen, haha





    24-08-2007 om 22:07 geschreven door annemiek


    22-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.saai?
    saaie blog
    er gebeurt nikske
    of toch wel heel erg weinig
    .....
    maar of mijn leven saai is
    kdenk het niet
    het speelt zich alleen wat minder op het net af
    ....
    onlangs bedacht ik me
    dat ik beslist wat minder op dit stoeltje moest zitten
    een beetje meer moest aanwezig zijn in real life
    .....
    "skype" geïnstalleerd en uitgetest
    en lekker gratis met mijn dochter gekletst
    ....
    veel gekokkereld
    .....
    en mp3 speler gekocht
    allerlei speeches daar op gezet
    en natuurlijk mijn favoriete Australische vogel geluiden
    .....
    nogal wat werk voor de vereniging verzet
    nog altijd te weinig
    moet nog veel afmaken
    dat zal voor vrijdag zijn
    want morgen ben ik weer vanaf 17 uur present
    in het park van Wijnegem

    kben benieuwd wat het weer betreft
    dit bepaalt het aantal bezoekers

    22-08-2007 om 22:45 geschreven door annemiek


    20-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EFT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen












    Gedurende enkele jaren bestudeer ik zo goed als alles over EFT
    en tot nu toe heb ik niets ondervonden
    wat wijst op bedrog
    vandaar dat ik dit filmpje wil laten zien
    amazing universal healing aid

    20-08-2007 om 20:11 geschreven door annemiek


    17-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dromen
    vannacht of eigenlijk vanmorgen veel gedroomd
    over zwembaden en auto's huren
    zo echt van die 'film' dromen, helemaal compleet
    niks ergs, niks angstigs,
    eerder alles onder controle en relaxt
    eigenlijk lang geleden dat ik zo'n droom heb gehad
    vroeger waren het meestal nachtmerries
    die meteen het hele huis wakker maakten

    gisteren een fijne dag gehad
    bijna niemand zag vanzelf dat mijn markt wagen een ander kleurtje had
    was gewoon grappig op de duur
    terwijl alles vroeger beige was
    en nu knalgeel met hier en daar een rode lijn
    in ieder geval was het 's morgens erg lang donker weer
    en toch had ikzelf het gevoel dat ik in het zonnetje stond
    en dat was nu net een van mijn bedoelingen
    het feit dat bijna niemand reageerde
    gaf me dan weer het gevoel dat het hun niet tegen stak
    iedereen was vriendelijk
    maar dat is meestal zo
    heeft te maken (denk ik) met acceptatie van het 'anders'-zijn van de anderen
    of zo iets....

    op dit moment ben ik zilveruitjes aan het koken
    heb een lekker recept gevonden
    was wel voor sjalotjes, maar kan ook dienen
    als het klaar is zoef ik weer richting boerenmarkt
    in Antwerpen zuid



    17-08-2007 om 10:43 geschreven door annemiek


    15-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schilderen
    weinig tijd om te bloggen
    mijn marktwagen is leeg gemaakt
    en vandaag binnenin geschilderd
    om het effect in te kunnen beelden van de nieuwe wagen
    tziet er prachtig uit!
    de verf is nu weeral droog
    dus direct een efforeke doen
    alles terug inladen en morgen terug naar de markt

    't is eens wat anders dan een gewone moederkesdag

    15-08-2007 om 19:43 geschreven door annemiek


    14-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kinesiologie en diverse toepassingen
    mijn oom in Australië wekte mijn interesse in kinesiologie
    tijdens mijn blogs in juli heb ik enkele keren Dr. David R. Hawkins vernoemd
    hij heeft een boek geschreven: Power versus Force
    jammer genoeg is dit nog niet in het Nederlands vertaald
    maar omdat het een interessant onderwerp was
    heb ik op Youtube gezocht naar filmpjes
    die weergeven wat kinesiologie in houdt

    Applied Kinesiology - Learn the Basics

    Applied Kinesiology Muscle Testing Influence- People & Names

    Applied Kinesiology for Other Products & Techniques

    Applied Kinesiology Muscle Testing Food Products

    learn kinesiology

    your pendulum and its secret uses


    14-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek


    12-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dit weekend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen








    onze dochter kwam voor een weekendje langs
    na 2 weken uit huis
    het is toch anders met of zonder dochter in huis
    ze mist ons
    en wij missen haar
    mijn man een beetje meer dan ik
    vanwege een dagelijks chatje lijkt ze niet zo ver weg
    en tijdens haar werk zien we ze soms passeren
    want er is een webcam in die ruimte
    het afscheid is iedere keer wel lastig
    ik zie haar niet graag verdrietig
    ook al weet ik dat ze graag bij d'r vriend is
    ook al weet ik dat ze daar op het strand kan wandelen
    of met de poes speelt
    ook al weet ik dat zij de job van haar leven heeft
    met d'r gatje in de boter is gevallen
    toch is ze verdrietig als ze vertrekt
    en dat raakt me

    12-08-2007 om 23:07 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stokje - vervolg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen













    dat stokje dus........
    gisteren helemaal geen zin gehad in dat stokje
    vanwege dat stokje zelfs geen zin gehad om te bloggen
    niet om wat ik ga schrijven
    maar ik blokkeer op het gegeven op zich

    het herinnert me aan de poëzie tijd
    vroeger werden er kant en klare gedichten in geschreven
    maar de teksten die gewoon spontaan ontstonden
    waren veel toffer en waardevoller
    die teksten werden geschreven door mensen
    die hun menig durfden te tonen
    en zich niet 'hoefden' te verschuilen achter een gedichtje
    dezelfde gedichtjes vond je in iedere poëzie terug
    maar de kleine persoonlijke verhaaltjes
    die waren uniek

    later zag ik meer en meer kant en klare poëzies verschijnen
    ofschoon ze nu vrienden boekjes of zo genoemd werden
    daar in stonden voorgedrukte woorden
    waarachter je jouw mening kon neerpennen
    je favoriete muziek, kleur, vriendin, film, eten
    enz.
    met helemaal vanonder nog een enkel lijntje om je uit te leven
    een lijntje wat te kort was om op te schrijven
    wat je werkelijk wilde vertellen
    ...
    ik voel mijn energie altijd wegzakken bij zulke boekjes, stokjes, enz
    ik die zo boordevol energie zit/zat?
    ook door zo'n simpel stokje?
    is het zo gemakkelijk om mij de dieperik in te krijgen?
    wie had dat gedacht
    .........
    en 'ik' zou 'ik' niet zijn als ik geen uitweg zocht
    zonder dwars te liggen
    .....
    mijn mening over:
    My favorite "Grab-a-bite"
    nootjes, gedroogde vruchten, olijven, gekruide lookteentjes
    van Morocco Nuts op de markten

    My favourite "Shop in town"
    Standaard boekhandel in Schoten
    het Alternatief hof van wonderen in Antwerpen

    My favorite "Restaurant"
    Pizz'amore in Schoten (al minstens 15 jaar)
    Man Far in Antwerpen linkeroever (al 28 jaar)

    My favourite "Take my friends in town"
    doe ik zelden nog...
    t Paters vaatje in Antwerpen
    De Kleine Post in Antwerpen
    XO melkmarkt Antwerpen

    5 other things to mention ...
    Plekjes waar ik me bijzonder goed in mijn vel voel:
    De Lichtbron vzw te Wijnegem
    de vogelkijkhut langs het Verdronken land van Saefthinge
    de 'boerenmarkt' vrijdagmiddag langs de Desguinlei in Antwerpen zuid
    'de steiger' net over de dijk in Walsoorden (Nederland)
    de slijkhoek in een bocht van de Schelde te Antwerpen

    allemaal zonder extra commentaar
    want deze lap tekst is al lang genoeg van zichzelf
    ik bedoel gewoon dat ik veel kan vertellen over elk onderwerp
    en dat er dan verveling optreedt
    ze zullen nog wel eens ter sprake komen

    maar om terug te komen op mijn onvrede van in het begin
    ik kan dit het gemakkelijkste duiden
    door het gedicht aan te halen van Oriah Mountain Dreamer
    The invitation of de uitnodiging
    waarbij het niet gaat om waar je mee uitpakt
    maar wel om wie binnen in bent
    wat je voelt in sommige omstandigheden
    en wat je onderneemt om je hartewensen vorm te geven
    hoe goed je jouw eigen schaduw kanten kent

    vragen waarbij ik weer bij kwam
    die nog thans niet in het stokje voor kwamen
    maar meteen ook vragen waarvan ik me realiseer
    dat men wel erg dapper moet zijn
    om antwoorden hierop breeduit op het net te publiceren
    hierover filosoferen kan nog net,
    maar een mens evolueert
    antwoorden van gisteren kunnen vandaag al herzien worden
    het heeft te maken met verschil tussen theorie en praktijk
    ....
    wat nu met dit stokje?
    ik leg dit stokje neer
    ....
    en ik ontwerp een nieuw stokje
    niet met 5 voor de hand liggende vragen
    wel met maar één vraag
    die me mateloos blijft boeien

    welke gebeurtenis uit het verleden heeft
    je intens beroerd of je leven een andere richting gegeven?

    dit stokje werp ik niemand toe
    wél nodig ik iedereen uit die dit leest
    om het stokje op te nemen
    en
     hierover iets op eigen blog te schijven
    of
    om te reageren via mijn blog
    of
    daar gewoon eens over na te denken
    en er over te spreken
    met mij of met anderen

    12-08-2007 om 22:52 geschreven door annemiek


    10-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stokje,,,,,,,,,
    alsof mijn  lappen tekst nog niet genoeg zijn
    ..........
    nu krijg ik ook nog een stokje toegeworpen
    hoopte dat dit mij nooit zou overkomen
    niet omdat ik niets weet te schrijven
    ......
    maar eerder omdat ik niet kan ophouden met schrijven
    waar te beginnen is niet moeilijk
    waar te eindigen
    dat is onoverzichtelijk
    dus ik zal me eens buigen over de volgende vragen:

    My favorite "Grab-a-bite"
    My favourite "Shop in town"
    My favorite "Restaurant"
    My favourite "Take my friends in town"
    5 other things to mention ...

    de eerste 4 vragen zijn gemakkelijke
    de laatste echter........ waar is die filter!!!

    ok, kben d'r vandoor




    10-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek


    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.diefstal???
    komt er vandaag een vrouwke bij mij vertellen
    dat er al een paar dagen een mooie witte auto in de straat staat
    en dat er nu twee jonge gastjes in zitten
    die bezig zijn met het stuur en onder het stuur
    en dat ze denkt dat die de auto gaan pikken
    ik zeg: "heb je de politie gebeld?"
    "oh, nee, en dat nog slaag krijgen ook!", zegt ze
    .........
    ik zeg: "zijn ze nog bezig in die auto?"
    zij kijkt en zegt: "nee, hij is nu net weg"
    .........
    hier kan ik zelf dus ook niks mee
    wanneer ik zelf bel
    vraagt die politie van alles aan mij
    maar ik heb het van horen zeggen
    en dat vrouwke zal niks willen getuigen
    ........
    daarnaast is dat vrouwke soms wel erg achterdochtig
    dus wie weet is er niks aan de hand... of wel
    dus ik handel niet maar denk er wel over na
    .....
    ik vraag aan anderen rondom me
    hoe zij zouden reageren
    wanneer ze getuige zouden zijn van een mogelijke diefstal
    niemand zou reageren
    en ze vragen mij wat ik zou doen
    ik hoef geen aantwoord te geven
    ze vullen het zelf wel in voor mij:
    "gij zou onmiddellijk reageren, jou kennende"
    zeker wel!
    altijd!
    sommigen van mijn gesprekgenoten lezen deze blog
    anoniem, reageren dus nooit
    geen probleem, ze vertellen het me wel,
    dus zeg ik:
    een prima onderwerp voor mijn blog, hè?

    ik vraag me dus af
    of het echt ieder voor zich is in dit landje?
    of er slechts een paar witte raven zijn die handelen?
    of iedereen zich omdraait en zijn schouders optrekt

    ik weet wel dat sommigen om hun nobele daden
    zelf afgestraft worden en soms zelfs gedood
    ik weet wel dat een hulpverlener soms zelf slachtoffer wordt
    ook ik heb al diverse malen
    de gevolgen gedragen van mijn gevoel van burgerplicht
    jawel, ik heb al klappen gekregen
    en jawel, ik heb al voor schade opgedraaid
    die indirect gevolg was van mijn alertheid
    en jawel door mijn toedoen
    is er ook al eens een onschuldige door de politie ondervraagd

    maar niks in mij belet me om te handelen
    wanneer ik een misdaad zie gebeuren
    niets, Annemiek?
    hmmm,
    ik hoop dat ik dit nooit meemaak,
    wanneer ik bijvoorbeeld een kind of bejaarde bij me heb
    die mag ik niet mee in gevaar brengen
    dus ik ken wel een uitzondering op mijn regel
    en zeg nooit "nooit"

    09-08-2007 om 15:54 geschreven door annemiek


    08-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voor wie denkt..........
    voor wie denkt dat ik bloedserieus ben
    en voor alle anderen die beter weten
    heb ik hier het resultaat van mijn ongebreidelde nieuwsgierigheid
    woman in shower and a man too

    08-08-2007 om 22:03 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie kiekjes
    mijn vakantie kiekjes vind je hier:
    Australië

    08-08-2007 om 15:23 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.many little wonder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen











    I never felt so good as I feel these days.

    I sing all day, putting an intention in my song.

    I don't work very hard,

    but what I do,

    I do with full attention.

    It is like there is also sunshine in my brains.

    Everything goes smooth and easy.

     

    And also I get everything what I think about.

    Sometimes small gifts, sometimes big it is strange,

    like this weekend for instance my mom gave me 3 red trousers,

    which she did not want to wear anymore.

    And I looked for red trousers for a few weeks now,

    even in Australia.....

    I love red more then ever before.

    Now I have three!

    This is one thing that happened,

    but there are many more.

    People tell me exactly what I want to know

    without being aware of my questions

    (which I keep inside me)

    When I think about my uncle in Australia,

    two people pass by who talk about a carrot/apple fruit drink...

    (what he used to make fresh every morning) 

    Something in me tells me that its is time

    to be aware of what I realy want!

    But it is already there:

    I am in peace with myself and with the world.

    I am grounded (don't know if this is the correct word) and wise.

    I listen to what is going on inside people behind their words

    and when I speak,

    people listen carrefully to what I tell them.

    I am also very much aware about my own thoughts and behaviour,

    I correct myself almost immediately.

    In the past this took days or months to realize.

    And there is also almost no interference of thoughts of others anymore.

    In the past I could be upset without knowing

    that I've got someone elses feelings and thoughts in me.

    I can see clearly the difference between mine and others.

    This all make me very happy and blissful.

    Thinking about the words of David Hawkins,

    I feel lifted up to another consiouslevel in a fast way.

    Thanks to my uncle again for giving me the opportunity to learn a lot,

    to feel a lot and to explore Australia and my inner "me".

    08-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek


    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vroeg slapen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen










    vanmorgen dacht ik nog:

    "vanavond toch een beetje vroeger gaan slapen...."
    .
    .
    het is weer later geworden dan gepland
    en daar is ook een verklaring voor
    ik weet het iedere smoes is een smoes
    om weer te laat in mijn bed te duiken
    wegens te lang aan de computer
    .
    maar deze keer is het dus anders
    echt!
    .
    vandaag heb ik op een vrij gestructureerde manier
    bergen werk verzet
    werk wat velen altijd gestructureerd doen
    maar ik dus zelden
    .
    vandaag (en gisteren trouwens ook al) was dat anders:
    alvorens de pc tegen te komen
    heb ik dus met enige structuur
    behoorlijk wat huishoudelijke taken uitgevoerd
    zelfs het een en ander voorbereid voor morgen
    én nog van alles en nog wat afgemaakt wat gewoonlijk blijft liggen
    .
    daarna een dringend telefoontje gepleegd
    iets wat ik gewoonlijk nog véél langer uitstel
    tot het echt te laat is
    en dan pas kalender en affiches gemaakt voor de vereniging
    .
    met andere woorden:
    bijna zou ik weer niet geblogd hebben
    er was zelfs geen inspiratie
    deze keer heb ik mezelf verteld:
    je krijgt altijd inspiratie als je je ingelogd hebt
    .
    dit is het resultaat:
    en ja, natuurlijk is het weer laat!
    ;)



    06-08-2007 om 23:52 geschreven door annemiek


    05-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbij is .........
    voorbij is
    een 'gewone' week in mijn leven
    een week na een bijzondere vakantie
    een week boordevol schrijf ideeën
    een week boordevol plannen
    een week van vele woorden over ervaringen
    een week van veel luisteren naar andermans ervaringen
    een week waarin onze dochter het huis verliet
    een week van een poes vasthouden en terug afgeven
    een week van voelen hoe het nu voor ons is
    een week van fijne chats met onze dochter
    een week van tevredenheid over haar
    een week van me gelukkig voelen
    een week van vrede in mijn hart
    een week van blij thuis te zijn
    een week van dit anders dan anders te ervaren
    een week van vakantie gevoel
    een week van geluk om hier te wonen
    een week van vogel(lok)voer
    een week van didgeridoo muziek
    een week van kadootjes geven en er zijn er nóg
    een week van contrasten tussen mij en zij
    een week die niet is samen te vatten in deze zinnen
    een week die gewoon is wat ze is
    een week boordevol kleine geschenkjes
    een week waar niemand mijn geluksgevoel kon verstoren
    een week die zich mag herhalen

    05-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek


    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een mail die ik toch even wil delen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen















    vandaag overviel me het gevoel dat ik deze mail moest sturen
    maar niet alleen naar mijn oom
    ook naar mijn lieve vriendin in Canada
    met wie ik in het engels converseer
    die dus deze blog probeert te lezen
    maar daar niet altijd in slaagt
    deze mail bevat allerlei gevoelens, gedachten en inzichten
    die tijdens en na mijn reis ontstonden
    die naar mijn mening waardevoller zijn
    dan alle woorden die mijn reis omschreven

    terwijl ik deze woorden neerschreef dacht ik:
    dit is belangrijk, dit is dé essentie
    dit is een scharnierpunt in mijn leven
    daarom plaats ik een stukje van deze mail ook in mijn blog

    .......

    This week I was a busy bee again,
    telling everybody about this perfect perfect month
    which I will keep in my heart as a present for ever....
    Everybody tells me that I look great! 
    That this holliday did me good.

    This is what it is.
    At the other hand (I realize now when I'm writing this mail) 
    my busy being this week,
    putted some emotions of me on the background.
    And now, at this moment, there are tears in my eyes again,
    which I cannot exactly explain.
    It must be the feeling of missing you both and Chippy and the 
    birds and the peace in your house, and the silence in nature........
    This all had a big impact, there are no words for this.... 
    There is also a strange feeling inside which came
    when I looked over and over again to all those figtrees everywhere.
    These are my most favorite trees
    and at the end of my holliday I asked "why?"
    Then the answer came:
    "because they make their own roots after they are born."
    I had no roots,
    but since I met these trees my roots started to grow,
    they went down during years.
    And this holliday they touched the earth...
    and went into it.
    Since I came back
    I'm every minute aware of the gound or floor under my feet.
    When I'm in close heart contact with people,
    I feel the energy
    flowing through my body, down to earth..
    I never felt this before,
    in the past I felt like it lifted me up,
    like my feet did not touch the ground.
    This gives me also the sign that a new period in my life started:
    "make some choises and live in balance with these choises"
    It is about neutralising the difference between theory and practise. 
    A long mail, huh?
    I'm glad that I've found words for what is happening inside.
    It is also good for me to express.

    I would give you all warm hugh for everything you gave me.

    .......

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek


    01-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vogelgeluiden-goede voornemens-boekenbon
    wakker geworden en meteen mijn gekochte CD opgezet:
    Australische vogel geluiden
    yessss! ze staan er allemaal op!
    vandaag een dagje chocolaterie
    ook babbelen met onze vriendin, collega, steun en toeverlaat
    die ook in onze zaak werkt

    ondertussen vliegen er al dagen
    allerlei goede voornemens door mijn gedachten
    ik voel me gelouterd sinds mijn reis
    heb verschillende conclusies getrokken
    ik voel me gelukkig
    dat is de belangrijkste
    al de anderen betreffen andere aanpak van huidige situaties
    hoe in de toekomst daar mee om te gaan
    zodat het vredige gevoel in me blijft bestaan

    ah ja,
    kben ook een vogelvoeder project gestart
    want wie zegt dat ik ze hier niet tammer krijg?

    ondertussen struin ik door oudere mails
    en plots valt mijn oog op boekenbon die ik gewonnen heb
    wacht ff
    kheb nog niet alle post doorgenomen...............ja:
    een bon van 10 euro van de Standaard Boekhandel!
    tof

    nu vandaag nog mijn terugreis publiceren
    (in het verleden, dus ergens hieronder)
    en/ mijn foto's en mini filmpjes uploaden
    en misschien een boekje van deze reis laten maken via Lulu
    maar dan moet ik eerst nog de foutjes corrigeren

    01-08-2007 om 00:00 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs