ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    13-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.natuur mens
    ik schreef onlangs dat ik een natuur mens ben
    en ik voel dat dit woord de lading ervan niet dekt
    maar ik vind geen ander woord
    ...
    ik kom van ver
    van uit een tijd dat ik tegen natuurlijk handelde
    niet tegen de natuur in het algemeen
    maar tegen mijn eigen natuur in
    ik zei 'ja' om te behagen
    en voelde 'neeeeee' diep binnen in mij
    ik smoorde de 'nee' tot ik niets meer voelde
    en weg was 'ik'
    wat wilde ik?
    (wist ik niet)
    wat wilde ik niet?
    (slikte ik in)
    wat nu?
    (geen idee)
    tranen stopten met stromen
    en ik dreef mee in het leven van anderen

    als ik nu, vandaag, zeg:
    ik ben een natuur mens
    dan bedoel ik misschien alleen maar:
    ik luister naar mijn lichaam
    ik luister naar mijn gevoelens
    ik luister naar mijn verlangens
    ik luister naar mijn dromen
    dit wil dan ook zeggen
    ik experimenteer
    ik wil voelen wat iets met me doet
    in plaats van klakkeloos een norm te volgen
    ik wil ervaren wat ik graag doe
    ik wil een veelbelovende toekomst
    niet noodzakelijk materieel
    maar met inhoud
    en zonder geheugenverlies achteraf
    ik wil vrij zijn
    dat bedoel ik met een 'natuurmens' te zijn

    heeft dus niets te maken
    met een afkeer van de moderne wereld
    in tegendeel
    wel wil ik blijven voelen
    of ik me in de (voor mij) juiste stroom van het leven bevind
    ik wil de tinteling voelen
    als ik zeg:
    'ik doe dit graag'
    'ik zie dit graag'
    'ik zie jou graag'
    'ik voel dit graag'
    'ik heb dit graag'
    en wat ik nog het leukste van al vind
    tegenwoordig plak ik daar nog maar weinig het woordje 'maar' achter
    dé grootste factor in mijn welbevinden
    want vroeger verknalden de 'maars' iedere gebeurtenis

    het is zoiets al het bijaardconcert
    wat vandaag tijdens de markt in Kontich speelde
    ik zou vroeger zeggen:
    'het is mooi maar ik versta mijn klanten niet'
    vandaag zei ik:
    "ik vind het prachtig
    het brengt me in vakantie stemming
    ik heb het gevoel dat ik mee huppel in het leven
    en zo echt hard is het ook weer niet
    toch niet zo hard als gewoonlijk op ieder heel uur
    vandaag klinkt Kontich anders"
    (en ondertussen heb ik nog reuze goed verkocht ook)

    vandaag liet een pas getrouwd koppel mij hun fotoboek zien
    met enkele foto's van hun voor mijn snoepkraam
    en weer kreeg ik mezelf in het oog
    vroeger zou ik denken:
    "lief van hun,
    maar moest dat nu echt?"
    of
    "het is een leuke reclame,
    maar oei, wat ben ik dik!'
    wat heb ik vandaag gedacht én gezegd:
    "wow, ik voel me vereerd,
    dat u deze foto's ook koos voor dit boek
    en ik ben verrast om mijn vreugde die ik uitstraal"
    van een ommekeer gesproken
    ....
    dat bedoel ik met een natuur mens
    ik begin te houden van mijn eigen natuur
    en dat is ooit wel anders geweest

    13-09-2008 om 21:30 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de laatste ballonvaart filmpjes
    de vlam om de ballonlucht op te warmen



    op zoek naar een landingsplaats in de buurt van Kijkuit



    Na de landing, uitstappen en de boel opruimen.



    Later champagne en een luchtdoop certificaat (niet op film)

    13-09-2008 om 20:59 geschreven door annemiek


    12-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    De kruisstraat

    over de express weg Antwerpen Zelzate

    laag over het maisveld

    ons spiegelbeeld

    12-09-2008 om 11:20 geschreven door annemiek


    11-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste filmpjes van de ballonvaart
    een filmpje van voorbereiding van de ballonvaart
    en van de start van de vlucht

    11-09-2008 om 23:09 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug naar mijn basis
    terug naar mijn basis
    en dan bedoel ik dit beslist niet letterlijk
    want na enkele blogs over mijn gedachten
    die toch een mooie discussie op gang brachten
    en na het verslag van de ballonvaart
    voel ik me weggezogen van mijn center
    op 'innerlijk non actief'
    ik weet wel dat ik me lekker in mijn vel voelde
    en dat ik voluit ging
    mooi toch?
    ja .... mooi
    dat is de buitenkant
    of 'de oppervlakte'
    indien ik moeder aarde was
    waren dat vulkaan erupties
    en af en toe een meteoren regen
    maar minder zichtbaar
    voel ik van alles in me verschuiven
    mijn basis wordt verbouwd lijkt het wel
    een aantal rotsvaste innerlijke overtuigingen
    komen op losse schroeven te staan
    dit komt omdat ik me afvroeg
    hoe het toch kwam dat ik me zo getriggerd voelde
    door mensen met rotsvaste overtuigingen
    mensen die een uitspraak doen die zo hermetisch klinkt
    alsof er geen twijfel meer bestaat
    zelfs nooit heeft bestaan
    of
    nooit heeft mogen bestaan
    dit triggerde me dus
    en dan denk ik
    dwars door alle schrijfsels en gebeurtenissen heen
    oeioei
    welke overtuigingen heb ik onlangs nog geuit?
    welke daarvan waren zo hermetisch gebracht
    dat ze mij maar ook anderen vast zetten?
    soms huppel ik na zo'n soort vraag onbekommerd verder
    en dan komt het inzicht als een donderslag bij heldere hemel
    ...
    deze keer was ik toch net iets meer op mijn hoede
    omdat er al een vermoeden rees
    sinds ik het woord 'olifantenvel' las was ik zeker
    ik vroeg me af welk gevoel ik niet toestond
    welk gevoel ik volledig ontkende
    welk gevoel mocht er niet zijn
    welk gevoel zag ik wel bij anderen
    maar wilde ik dus niet voelen bij mezelf
    ik ben rond de pot blijven draaien
    meer zoals in een stroom water rondom een afvoerputje
    bang dat ik onherroepelijk zou verdwijnen
    toeval wil dat een berichtje in de krant
    me hoop gaf
    een kind was ook in een afvoerputje weggezogen
    en kwam een eind verderop gelukkig levend in zicht
    haar papa heeft haar uit het water gehaald
    en hulpdiensten hielpen haar door het kritiekste moment van haar leven

    ook ik voel me weg gezogen worden
    in een draaikolk van gevoelens die niet mochten zijn
    dezelfde die altijd weer opduiken
    die gevoelens die ik nauwelijks onder woorden kan of durf brengen

    ik heb er vandaag tegen iemand een stukje van geuit
    ondertussen innerlijk voelend wat dit met mij deed
    ik voel me duizelen, wankelen, twijfelen
    en nog zo veel meer
    kwetsbaar ook
    maar van een ander kaliber
    ik heb te lang ontkend
    ik heb te lang ontweken
    ik heb mezelf te lang verhongerd
    of zo
    en toch is er geen weg terug
    behalve die naar de oorsprong
    zodat ik eindelijk mezelf kan bevrijden
    de oorsprong is/was me duister
    tot ik vandaag een boekje vond
    wat me meer leert over de wereld van het kind
    en de gevolgen van de kinderlijke interpretatie
    wanneer dit kind volwassen wordt
    ik dacht:
    interessante leerstof
    tot ik het open sloeg
    ooooo
    ik weet dat dit boekje op me lag te wachten
    en op vele anderen mensen
    "het drama van het begaafde kind"
    door
    Alice Miller

    11-09-2008 om 22:32 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg ballonvlucht
    veel extra woorden kan ik er niet voor vinden.
    we zijn op een andere plaats dan voorzien opgestegen.
    namelijk in Wachtebeke
    om vervolgens ten noord oosten van Hulst te landen
    op een stoppelveld in de buurt van Absdale
    dus niet echt over mijn geboortegrond gedreven,
    maar over mij toch zeer bekende dorpen en landerijen
    windkracht 1-2 bracht ons dus niet heel ver,
    maar omdat het 's middags harder had gewaaid,
    was de lucht gelukkig wel helder.
    We konden een schittering zien van het Atomium.
    Antwerpen was duidelijk zichtbaar en de Noordzee kust.
    soms dreven we dan weer tot een halve meter boven de grond,
    waardoor er mensen naar ons toe wilden komen,
    omdat ze een landing verwachtten.
    de hazen en fazanten werden opgeschrikt
    kinderen reden met fietsen achter ons aan
    en plots stegen we weer op
    net voor een rij grote bomen
    om vervolgens ons spiegelbeeld te zien in plassen en kleine waterlopen
    de landing verliep prima in drie 'hopjes'
    aangenaam detail:
    ik voelde een krakje in mijn nekwervels
    (net zoals soms bij een osteopaat gebeurt)
    en nu zit mijn nek weer aangenaam los
    achteraf kregen we champagne
    en een certificaat van onze luchtdoop

    vandaag een wegwerp foto toestelletje binnen gebracht
    daarop staat allemaal materiaal van op de grond getrokken
    met mijn digitale toestel heb ik vrij veel flimpjes
    echter één probleem:
    ik heb ze te lang gemaakt
    dus zijn ze wat groot, vrees ik...
    toch even proberen om ze op you tube te krijgen
    kheb wel al net via Google Earth uitgevogeld
    dat we 15,3 km hebben afgelegd
    in ongeveer 1 uur en 15 minuutjes

    11-09-2008 om 21:21 geschreven door annemiek


    10-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste beelden
    mijn eerste beelden met de digitale camera


















    10-09-2008 om 22:39 geschreven door annemiek


    09-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de zon naar de duisternis
    ofschoon ik nooit sikkeneurig word van regen
    was ik vandaag wel echt blij met de zon
    de verkoop liep terug
    maar wie kan ik dat kwalijk nemen
    ik zou ook gaan fietsen als ik kon
    of in de tuin werken
    of op een terrasje zitten

    nu nog duimen voor morgenavond
    al twee maal is mijn ballonvaart uitgesteld
    dus de derde keer mag wel de goede keer zijn
    met de wind naar de goede kant
    hoop ik mijn geboortestreek vanuit de lucht te bewonderen
    want ik stijg op in Waasmunster

    nu regent het weeral pijpestelen
    dat mag vannacht
    morgen weer naar 's-Gravenwezel
    een markt in een dorp waar nog al eens op neer gekeken wordt
    'te klein te burgerlijk te kleinburgerlijk'
    (ik kom er al 24 jaar met plezier)
    met scholen en leraren met een groot hart
    hier zie je jonge geestelijk gehandicapten à volonté
    ik mis ze tijdens de zomermaanden
    maar vorige week waren ze er weer
    tot ieders plezier mochten ze zelfs een snoepje
    wat een fijn weerzien

    daarnaast komt er ook altijd een klas
    met kinderen die leer problemen hebben
    uiterlijk zie je niet dat ze minder intelligent zijn
    of een mildere vorm van autisme hebben
    maar wanneer je contact maakt merk je het soms
    ik vraag me dikwijls af
    hoe die jonge mensen kunnen passen in onze maatschappij
    hoe zij reageren op al die onderwerpen
    waarover ik de afgelopen dagen schreef
    ze zijn zo kwetsbaar
    ze zijn gebiologeerd door de reclame
    en er wordt met hun gesold
    ...
    ik denk dan ook weer aan mijn kleine vriendin
    die deze maand, denk, ik 35 jaar wordt
    daarvan brengt ze al 19 jaar door in een gesloten instelling
    zij wordt beschermd tegen de buitenwereld en tegen zichzelf
    als ze helder is (minder medicijnen krijgt)
    beseft ze haar uitzichtloze situatie
    dan breekt mijn hart
    en ik wieg haar in mijn armen
    en zij wil dan mijn dochter zijn
    ze beseft niet
    dat ik ook in een wereld leef
    waar zij nooit gelukkig kan zijn
    ze ziet mij alleen daar
    waar de tijd stilstaat

    09-09-2008 om 00:00 geschreven door annemiek


    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika
    Klik op de afbeelding om de link te volgen










    Laika heet het hondje
    wat mijn vader als baasje adopteerde
    want zo gebeurde het
    dit hondje koos voor paps
    vandaag zijn we naar het dierenasiel van Terneuzen gereden
    om een hondje voor mijn ouders
    maar vooral voor mijn vader
    omdat die zijn vorige maatje zo mistte
    dat vorige maatje was wel meer aan mams gehecht
    maar sliep altijd overdag bij hem op de bank
    we reden dus naar het asiel
    en op ons gemakje liepen we de pad af
    ik dacht:
    als ik ze zo zie wandelen
    dan mag het hondje echt niet te jong zijn
    niet zoals dat van vorige week
    in het asiel wilden natuurlijk alle honden mee
    het was en lawaai van jewelste
    maar twee hondjes maakten geen geluid
    en toch kwamen ze beiden naar ons toe
    mijn moeder wilde de zwarte van 4 jaar oud
    mijn vader vond het rosse keeshondje leuk
    mams zag dat niet graag
    ze houdt niet echt van zulke type hondjes
    paps maakte opslag de opmerking:
    "jij moet kiezen, ik vind alles goed"
    en ik vroeg of we met beide hondjes even mochten wandelen
    ze zaten immer samen in hun kooi
    dus dat moest wel lukken
    paps nam het keeshondje van me over
    en mams wilde fier met de zwarte vertrekken
    daar kwam ze vrij snel van terug toen we buiten waren
    ze kon dit hondje niet de baas
    het trok haar naar overal
    en zij was bekaf
    ik moest haar bevrijden
    paps zei: "ik ben moe, ik wacht wel in de auto"
    ik stelde voor dat hij met mams naar de auto liep
    en dat zij daarna met het hondje terug wandelde
    ondertussen bracht ik de zwarte terug
    mams vertelde dat het hondje braaf mee liep
    en zelfs al in de auto wilde springen
    terug richting het asiel ging het wat minder vlot
    (ook omdat het beestje wat zwaar was)
    mijn moeder had een kleine dip
    want ze moest toegeven,
    dat ze een te actieve hond niet meer de baas kon
    en eigenlijk was dit hondje toch wel lief
    gaf ze toe
    Laika vond alles wel best
    dus werd ze ingeënt en gechipt
    ze heeft een lichte hartruis
    dus echt hevig wordt ze nooit ook al verliest ze gewicht
    met honden kan ze goed overweg
    met kinderen ook
    met de poezen was het een beetje minder
    maar mijn moeder verwachtte toch,
    dat het wel zou beteren als ze er met eentje in huis was
    in het asiel rekenden ze me de halve prijs aan
    omdat ze nooit hadden verwacht,
    dat dit hondje van negen en en half jaar nog een thuis zou vinden
    het baasje was overleden
    de pels was goed onderhouden
    maar toch... ze had geluk
    we reden langs de dierenarts
    want die had de hondenmand opgeborgen
    sinds de dood van de vorige
    ondertussen bleef Laika fijn tegen paps aanzitten
    thuis aangekomen moest ze alles natuurlijk verkennen
    en ze had niet echt oog voor ons
    totdat paps haar riep:
    ze kwam onmiddellijk en liet zich optillen op de bank
    ze vleide zich neer en keek naar hem op
    ik zag echt, dat ze hem verkoos boven ons
    totdat de kat binnen wilde komen
    Laika was plots in top conditie en vloog naar buiten
    de poes zat nog op het dak van het schuurtje van de buren toen ik vertrok
    dus even afwachten of dat goed afloopt
    de kat is namelijk mams haar lieveling
    Laika volgde mijn vader al overal
    ik hoop dus dat het allemaal goed afloopt
    mijn vader gaf me een dikke gelukkige knuffel
    nog nooit was een dier zo in contact met hem vanaf de eerste dag
    de kleinkinderen zijn natuurlijk direct op bezoek gekomen
    en ze zijn ook gek van Laika
    veel spelen zal ze niet doen
    maar kroelen vindt ze zalig

    08-09-2008 om 22:38 geschreven door annemiek


    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'er over'
    "dit is er over"
    "zo kan je niet schrijven"
    "degene die reageren zijn allemaal ja-knikkers"

    dit kreeg ik te horen van iemand die mijn blog leest
    en die mij (en manlief) soms ontmoet
    in reactie op mijn laatste logjes
    ze was dronken en dan dapperder
    en ik kan me er wel iets bij voorstellen
    deze onderwerpen raakten haar

    ik schreef over gedachten van anderen
    over hoe het 'hoort' volgens hen
    en over de vorm van verdoken tirannie
    die ik daarin ervaar, voel of meen te bespeuren
    want natuurlijk is dit mijn gevoel

    ik heb geen seconde één probleem met mensen
    die zich in mijn tekst herkennen
    ik heb wél een probleem met mensen
    die vinden dat ik me naar hun normen heb te gedragen
    ik heb daar geen voeling mee,
    maar dit wil nog niet zeggen,
    dat ik een ander mijn normen op leg

    al van jongs af aan heb ik het vrij zwaar te verduren
    met blikken en snerende opmerkingen in mijn richting
    om mijn niet 'meegaan' in de wereld van de perfectie
    tegenwoordig gaat het me goed af,
    ik kan het prima loslaten
    en van me af laten glijden
    maar wat ik op dit moment nog niet kan
    is toezien hoe mensen onzeker worden
    omdat ze niet in het perfecte plaatje passen
    en ze het voorwerp worden van roddel,
    wijzende vingers en monkelende lachjes

    misschien hebben mijn woorden
    zich omgevormd tot een fictief pistool
    waarvan de loop deze keer de andere kant op wijst
    maar wees gerust
    het schiet niet op weerloze mensen
    ik vraag alleen maar om een beetje inleving

    ondertussen zijn er nog zoveel woorden
    die komen aanstormen
    ze willen geschreven worden
    maar dat kan nog niet in deze blog
    dat is me wel duidelijk geworden
    sommige onderwerpen blijven taboe
    soms een leven lang
    om na overlijden plots een bestseller te worden
    soms
    ...

    07-09-2008 om 22:18 geschreven door annemiek


    06-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.is dit eigenlijk wel zo (3)
    daar ga ik weer
    dit onderwerp is duidelijk mijn stokpaardje

    toen mijn dochter 11 jaar was
    bezochten ze met school eens een tandarts
    toevallig mijn man's tandarts
    en die vertelde haar
    dat ze waarschijnlijk tand correctie nodig had
    maar ze kon tot die tijd ook proberen
    om haar tanden wat bij te sturen
    door het bijten op een stokje zoethout
    dat heeft ze braaf gedaan
    ofschoon toch niet zo heel lang,
    kreeg ze later nooit meer dit advies

    toen ze nog maar 2 jaar was
    nam ik haar al mee naar mijn tandarts
    om haar te laten wennen
    en die man pakte dit zo tof aan
    dat ze nu zelfs uit Nederland terug komt
    voor een bezoekje aan hem
    hij sprak dus nooit over tand correctie

    ondertussen kom ik sommige gemeenten op de markt
    tand correctie rages tegen
    vooral in de 'rijkere'  gemeenten valt het me op
    dat de meisjes allemaal 'blokjes' hebben
    allemaal, stel je voor,
    ik hoor zelfs van een moeder,
    dat ze het gesmeek van haar dochter niet kon weerstaan
    zij wilde ook blokjes....
    in die gemeente lopen nu een heleboel meisjes
    met een pruilende mondjes
    die een zuinige lachjes produceren
    en ze zijn zeer blij dat ze 'er bij' horen

    maar om op die tanden terug te komen
    ik ben een groot deel van mijn tanden als vroeg verloren
    jawel, ik poetste ze zeer trouw
    ieder school tandarts bezoek was een marteling
    en toen ik naar het middelbaar ging
    kwam ik bij een echte schrikkelijke tandarts terecht
    die me zo eg heeft gemolesteerd (zonder enige verdoving)
    dat ik tot mijn 24 ste al huilend binnenkwam
    nog voor er iets moest gebeuren
    gelukkig vond ik toen eindelijk mijn huidige tandarts
    waarbij ik me langzamerhand meer kon ontspannen
    en tegenwoordig is er zelfs geen beetje stress meer
    (heeft toch 20 jaar geduurd)

    deze tandarts heeft me gerust gesteld
    dat mijn slechte tanden geen gevolg waren van snoep en poets gedrag
    maar wel van een soort tekort tijdens mijn verblijf in de baarmoeder
    mijn dochter heeft overigens veel gesnoept
    en moest van mij ook altijd haar tanden goed poetsen
    zij heeft zelden een gaatje
    dus hoe zit dat met al die beweringen
    over de relatie tussen snoepen en gaatjes....

    hoe kwam ik ook al weer op dit onderwerp
    oh ja
    ik dacht aan al die ouders
    die zichzelf willen laten geloven
    dat ze goede ouders zijn
    omdat hun kinderen perfecte gecorrigeerde tanden krijgen
    en ik dacht aan al die ouders
    die zichzelf verwijten
    dat ze geen geld kunnen vrijmaken voor hetzelfde
    is dat zo
    hangt het succes van je kind af van de perfecte mond?
    hangt het succes van je kind af
    van hoeveel geld je er tegen aan smijt?
    van welke merk kleding je kind draagt?
    van die laatste nieuwe gsm?
    van die rijke vriendenkring waar je nauwelijks aan kan tippen?

    en weet zo'n kind wat geluk is?

    ik zie heel wat  jongeren
    ik hoor vele gesprekken
    en ik stel me vragen

    ik stel me ook vragen bij alle vragen
    die ze stellen aan hun ouders
    ik stel me vragen bij de antwoorden
    die geen antwoorden zijn
    slechts centen bepalen de opvoeding
    lijkt het

    is dat wel zo?
    ja, ik stel mezelf ook in vraag
    misschien zie ik het te zwart

    06-09-2008 om 15:58 geschreven door annemiek


    05-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit eigenlijk wel zo? (2)
    proper hoort een huis te zijn
    goed proper
    met niet te veel tierelantijtjes die stofnetten verzamelen
    met niet te veel schabbekes waar het stof op blijft liggen
    met veel plastiek omdat dat geen onderhoud vraagt
    met stenen vloeren om dat dat zo goed te dweilen is
    met afwasbaar behang,
    om de vijf jaar (of rapper) vernieuwd
    de badkamer wordt direct na ieder douche gepoetst
    het toilet ook ieder dag
    de afwas direct weg geruimd
    de was strak gestreken
    ....
    en buiten geen blaadje op de gazon
    geen sprietje te hoog
    geen mier tussen de stenen
    en een vers blinkende auto
    ....
    goed proper
    hoort een mens te zijn
    elke dag gedoucht
    of meer
    tanden 2 maal daags gepoetst
    of meer
    overal fris geschoren
    handen wel vijftig keer gewassen
    het haar iedere week geknipt
    en dagelijks gelakt
    nagels gemanicuurd
    wimpers en wenkbrauwen gefatsoeneerd

    een mens blijft gezond door proper te zijn
    en anders door pillen te pakken
    of door gewicht te verliezen
    een mens blijft geestelijk gezond
    door figuur correcties
    en door alles te doen wat de tv belooft

    dat hoort zo.....
    ja toch?

    ik ben een buitenbeentje
    dat is duidelijk

    daarstraks voelde ik me verdrietig
    had er nog geen woorden voor
    nu is het anders
    ik voel me natuurlijk
    een natuurmens
    ik hou me niet bezig met wat hoort

    ik ben weer terug gelukkig
    want ik zit niet in een keurslijf

    05-09-2008 om 21:26 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit eigenlijk wel zo?
    soms heb ik een gedacht over iets
    en denk ik dat iedereen zo denkt
    soms heb ik ook wel eens het gevoel
    dat iedereen hetzelfde over iets denkt
    behalve ik dan....
    soms ben ik dan zelfs bang om mijn gedacht te verwoorden

    het begon al jaren geleden
    toen ik hoorde dat 'men' vooral goed steunende schoenen moest dragen
    omdat anders onze voeten zich helemaal gingen misvormen
    ik dacht toen
    is dat altijd zo?
    of is dat een reactie al die hoge naaldhakjes?
    of moet dat nu echt bij kindervoeten?
    of ben ik nu zo slecht voor mezelf
    dat ik me die goede (en duurdere schoenen) niet geef?
    of...

    ik keek vaak naar mijn moeders voeten
    vooral zij was een aanhanger van de 'goede schoenen theorie'
    dikke knobbels opzij en andere vergroeiingen
    en vooral erg brede platte voeten...
    moest dus altijd steunzolen dragen
    en ik dacht dan:
    zal het mij ook zo vergaan?
    iedereen leek te geloven in de 'de goede schoen'
    behalve ik
    en dan nog die mensen die de centen er niet voor hadden
    maar daar gebeurde dan weer wel iets anders mee
    ik zag dat zij hun schoenen volledig uit droegen
    zo ver ging ik ook weer niet
    ik kocht nooit goede schoenen
    wel india slippers, sport sloefkes, sandalen
    andere teenslippers, bottinnes, enz.
    en ik veranderde zo'n 2 keer per dag van schoeisel
    en om de week van weer ander schoeisel
    ja, ik beken, ik had er wel een aantal soorten
    ondertussen weeg ik bijna 100 kg
    (tsjj dit is de eerste keer dat ik dit neerschrijf, denk ik)
    en ben ik nog net geen 50 jaar
    wat mij opvalt wanneer ik met blote voeten loop
    en van op een natte ondergrond
    naar een droge tegel overstap:
    mijn voetafdruk is er eentje,
    waarvan iedere vrouw van kan dromen
    mooi gevormd als die van een meisje van 16
    en dan denk ik:
    is dat eigenlijk wel zo?
    wie heeft de mensen wijs gemaakt,
    dat ze allemaal goed schoeisel moeten dragen?

    en dan kom ik meteen nog op een andere vraag:
    moeten die schoenen echt wel gepoetst worden?
    de bovenkant wordt dan wel onderhouden
    dus die schoen kan langer mee
    op het zicht, ja
    dan kan je er langer op lopen
    dan kan je er zo lang op lopen
    dat je voeten zich helemaal gaan vormen
    naar je oude, al lang van binnen en van onder, versleten schoenen
    ik weet het allemaal niet zo zeker
    of dit goed is voor onze voeten
    of ben ik nou verkeerd?

    wanneer het te laat is
    zullen steunzolen wel hun nut hebben
    maar misschien is het te laat geworden
    door het gebruik van die 'goede schoenen'?
    (een denk cirkel waar ik niet uit kom)

    05-09-2008 om 20:27 geschreven door annemiek


    04-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug in gang
    kben blij dat ik hier weer terug kan schrijven
    gelukkig vielen de blogproblemen gelijk
    met een vrij drukke week

    even overwoog ik vandaag
    om terug in de tijd te kijken
    en alle gebeurtenissen in een verslagje te gieten
    en toen dacht ik:
    "ben ik nu helemaal bedonderd?
    als er iets is waar ik een hekel aan heb,
    dan is het dat wel:
    een verslag schrijven"
    waarschijnlijk een allergie voor dat woord
    niks meer dan dat
    maar ik had het niet mogen 'denken'
    want nu voel ik een onbehagen

    toch een klein stukje terug in de tijd:
    gisterenavond heb ik me in onze vereniging op het koperwerk gestort
    onderwijl in gesprek met een andere vrijwilligster
    die ook haar eigen karweitje onder handen nam
    't is te zeggen:
    zij was eerst bezig
    maar ik kon er niet bij helpen
    dus herinnerde ik me een flesje koperpoets
    ging ik op zoek naar een pikzwart stuk koper

    en wie me al een beetje kent
    of mijn klooster verblijf van enkele jaren terug las
    weet dat koper poetsen iets met me doet
     het is alsof er donkere stukken in mezelf
    zitten te wachten om aan het licht te komen
    kwaliteiten en ook gebeurtenissen uit mijn leven
    die nooit verteld zijn

     de sfeer was vertrouwelijk
    beiden zochten woorden
    om eigen zieleroerselen te delen met de ander
    en om vervolgens de ander te ondersteunen
    en eventueel een wegwijzer te zijn

    een bijzondere avond
    eentje waarbij we zelfs vergaten iets te drinken
    eentje waarvan we beiden een beetje zonder adem zaten
    eentje die ook nu nog een veilig gevoel na laat
    eentje die me liet inslapen
    met een gevoel
    dat ik me nu voor de eerste keer in lange tijd
    diep binnen in niet meer eenzaam voelde
    ik heb iemand binnen gelaten
    die zich nooit binnen wilde wroeten
    iemand die me ooit in ons prille begin contact
    nu al weer 8 jaar geleden
    vertelde
    "er zijn geen 'zwakke' mensen, Annemiek,
    er zijn alleen 'zachte' mensen"
    haar woorden hebben mijn proces in gang gezet
    ofschoon ze nooit zoveel eer zal willen krijgen

    04-09-2008 om 19:18 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supersnelle blog!
    jawel,
    de webmasters van bloggen.be hebben zich uit de naad gewerkt
    alles gaat nu weer supersnel
    en naar het schijnt morgen nog sneller
    als we maar niet uit de bocht vliegen
    of de aarde verlaten
    .....
    in ieder geval ben ik een tevreden mens
    zou ze een knuffel willen geven
    maar dat is dan weer raar
    naar mensen die ik niet persoonlijk ken
    .
    .
    .
    kben af en toe raar
    zal dus toch maar een knuffel sturen
    via mail

    04-09-2008 om 18:46 geschreven door annemiek


    02-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.even kopje onder
    druk druk druk
    dus even kopje onder
    en me voluit geven buiten blogland
    deze blog blijkt trouwens toch de komende dagen (?) moeilijk bereikbaar
    en daarna gaat het bloggen, reageren,
    en wat al nog meer,
    weer op top speed
    (zeggen ze)
    ik gooi de riem er vanaf
    mijn nek zit vast
    jammer
    want daarstraks een blik geworpen op diverse blogs
    mijn vingers jeukten
    maar nee
    ik heb me niet laten afleiden
    heb zelf ook al zoveel woorden in mijn hoofd
    kvindaniezoleuk
    te veel druk
    geeft in de periode er na altijd problemen
    dan krijg ik niets meer helder
    och,
    misschien overdrijf ik
    misschien gaat het vanaf nu wel anders

    02-09-2008 om 22:53 geschreven door annemiek


    31-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.neusjes, visjes, hondjes en vééél boeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen







    wat een prachtige dag
    in een prachtig weekend
    het spel zonder grenzen had ondanks het weer
    een lage opkomst
    maar er was wel een fijne samenwerking
    de maatjes, de Duveltjes, de neusjes smaakten naar meer

    het tuintje rondom de vijver heb ik onder handen genomen
    veel planten lagen op apegapen
    ik wilde al een tijdje 'een andere look'
    dus elzescheuten afgeknipt en wilde geranium uitgedund
    veel wortels opgediept en stenen die ooit een pad vormden
    de vijver meteen ook wat schoongemaakt
    en nu ligt er een net over tegen de bladeren van de els
    de goudwindes hadden het wel even moeilijk,
    omdat het water troebel werd
    ook zo te zien wat weinig zuurstof had
    ik heb ze dan ook ruimschoots gevoerd met regenwormen

    wat ook leuk is:
    mijn pompoenen groeien verschrikkelijk hard
    de tweede courgette geoogst
    verdorie ook al zo uit de kluiten gewassen
    de eikenblad sla die nog over is schiet door
    maar eigenlijk is dat geen probleem
    want de bladeren blijven lekker
    dus vanavond biefstuk met sla en tomaatjes,
    gebakken patatjes en en glas rode wijn
    meer moest dat niet zijn

    morgen neem ik mijn ouders mee naar een dierenasiel
    hun hondje is in mei gestorven
    en zo langzamerhand zijn ze toe
    aan een nieuwe veteraan
    want jonge honden nemen ze niet meer
    ik heb een schatje gezien en al bezocht
    waarschijnlijk iets voor paps zijn verjaardag
    dierenasiel schoten
    klik vervolgens op 'honden' en dan op 'Toyka'

    de boeken pyramide in Wijnegem shopping center
    vond ik een beetje shockerend
    ik vraag me af of die nu allemaal vernietigd worden

    31-08-2008 om 23:29 geschreven door annemiek


    29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vannacht belandde ik voor tv
    na een namiddag en avond onthaal in de vereniging
    en vele verhalen die mijn hoofd vulden
    ben ik beland op de bank voor de tv
    dit is mijn plekje niet
    mijn plekje is voor de pc
    of in de schommelstoel om te mijmeren
    of om met mijn klankschaal te spelen
    of tijdens bezoek
    of als ik mezelf in duffel en wil wiegen
    want er ligt een heerlijk warme deken in
    ...

    kben aan het afdwalen
    ik belandde dus voor tv
    waar ik zelden naar kijk
    gisteren avond dus wel
    en ik wilde eens weten
    welke posten we allemaal kunnen ontvangen via de satelliet
    natuurlijk kan ik dit ook ergens lezen
    maar ik had geen zin in de snelle manier
    plots kwam ik op een zender van de Canarische Eilanden
    bij de eerste beelden wist ik het direct
    ik veerde op en dacht:
    dit is geen toeval
    net nu zenden ze dit uit!
    ik ben 2x in de winter naar El Hierro geweest
    een eilandje wat zelden op tv komt
    wegens toeristisch niet interessant
    ook niet zo gemakkelijk bereikbaar
    en daar verscheen deze kust in beeld
    mij zo bekend
    ofschoon ik meteen ontdekte dat ik er nog eens naar toe moet
    want sommige stukjes kust had ik nog niet van nabij bekeken
    ik wist ze perfect te situeren
    maar ik realiseer me nu
    dat ik daar niet zó dicht bij het water ben geweest

    op plaatsen waar ik wel vlakbij ben geraakt
    overviel me het geweld van het golven
    per slot van rekening beukt daar de oceaan overal tegen de lava kust
    die voor geen millimeter lijkt af te kalven
    grote golven met een luid geraas
    als ik lang blijf kijken
    word ik enorm rusteloos
    mijn hart lijkt dan van slag
    mijn buik begint te rommelen
    mijn voeten lijken hun stevigheid te verliezen

    en toch ga ik de komende winter nog eens naar die kust
    om kort daarna neer te strijken in het midden van het eiland
    daar waar geen ander geluid heerst
    dan die van de vogels en insecten
    het contrast wil ik wel eens beleven

    vorige winter dacht ik nog:
    volgend jaar een ander eiland
    maar ik kom er op terug
    nergens anders val ik zo helemaal terug op mezelf
    ik spreek geen spaans
    en de meeste eiland bewoners spreken geen engels
    en ze zijn zeer stug in de omgang
    en toch heb ik daar ook warme zielen ontmoet
    misschien is het een idee
    om me meer toe te leggen op zulke contacten
    immers: wat ik wil dat er gebeurt
    komt binnen de 24 uur in orde
    vorige keren wilde ik me terug trekken in mezelf
    dus die stugge eilanders waren misschien mijn spiegels

    net dat maakt dit eiland zo bijzonder
    ik experimenteer daar naar harte lust
    met mijn gedachtenkrachten
    met mijn mogelijkheden
    en kom daarom ook altijd oog in oog
    met de donkere plekken in mezelf
    ze komen op dat eiland in de schijnwerper
    ginds is er tijd en plaats om mijn verleden te doorvoelen
    ginds is er tijd en plaats om alles opnieuw te bekijken
    en dan weer een stukje te genezen

    ik heb zelfs een vermoeden
    welk thema volgende keer aan bod komt
    een hevig thema deze keer
    is zich trouwens nu ook al aan het roeren
    ik noem het 'botsende ego's'
    ofschoon het niet altijd zo hevig hoeft te zijn
    ik denk dat ik veeleer een andere naam heb te geven:
    'grenzen verkennen'
    ik ken ze niet
    heb ze nooit gekend
    niet die van mij
    niet die van de ander
    wel gedacht dat ik zicht had op zaken
    me vergist
    dat is duidelijk
    een hevig thema dus...
    en dan die kust
    en die golven
    beukend op die lavarotsen
    ja
    ze passen volledig in dit onderwerp
    zo heb ik het nog niet bekeken
    al schrijvende komt dit binnen gedreven
    prachtig

    29-08-2008 om 10:34 geschreven door annemiek


    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gevonden in mijn mailbox 'smart ass....'
    We all know those cute little computer symbols called 'emoticons, where:

    :) means a smile and

    :( is a frown.

    Sometimes these are represented by

     

     

    Well, how about some 'ASSICONS?'

    Here goes:

    (_!_) a regular ass

    (__!__) a fat ass

    (!) a tight ass

    (_*_) a sore ass

    {_!_} a swishy ass

    (_o_) an ass that's been around

    (_x_) kiss my ass

    (_X_) leave my ass alone

    (_zzz_) a tired ass

    (_E=mc2_) a smart ass

    (_$_) Money coming out of his ass

    (_?_) Dumb Ass

    27-08-2008 om 13:52 geschreven door annemiek


    26-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gazet van antwerpen en brouwerij de koninck in Schilde
    zoals iedere dinsdag
    tenzij het echt warm is
    heb ik twee markten achter elkaar
    en soms breekt het me een beetje op
    het laatste half jaar worden mijn voeten dik
    van 12 uur staand werk
    terwijl ik bezig ben valt het me niet echt op
    maar als ik thuis kom
    lukt het me niet goed
    om na het eten nog terug in gang te schieten
    wagen laden wordt dan een zwaar karwij
    wat ik nogal eens uit durf te stellen tot de andere morgen
    niet vandaag, gelukkig niet vandaag,
    want ik had veel werk
    en anders vertrek ik 's morgens te laat

    vanmorgen schonk de Gazet van Antwerpen
    aan iedereen die een bon had
    4 flesjes bier van brouwerij 'De Koninck'
    plots kwam deze ingeslapen markt tot leven
    met als gevolg meer klanten dan gewoonlijk
    ik heb er een dubbel gevoel bij
    maar dat gebeurt wel meer
    wanneer ik met gratis bier word geconfronteerd
    ik kan er ook niet aan doen
    dat ik me de miserie rondom dronkenschap herinner
    ik vind het nog steeds erg
    dat men alcoholisten een biertje kado doet
    en vandaag 4 in één keer
    als die anderen die geen drankprobleem hebben
    gun ik dit geschenk van harte

    vanmiddag was het dan weer minder druk
    en daarom had ik tijd om te luisteren
    naar een vrouw wiens vader in 1940 was neergeschoten
    en hoe haar moeder 4 kinderen in armoede grootbracht
    ze mochten nooit uit de tuin
    en nu was deze vrouw nog zeer bang
    om zich zonder haar man buitenshuis te begeven
    ik had dit al opgemerkt
    en ik vroeg me vorige week nog af hoe dit kwam
    vandaag begon ze spontaan te vertellen
    zonder enige vraag van mij
    daarna haar man over zijn broer
    die ook al 50 jaar in Australië woont
    (net als mijn oom)
    een ingrijpend verhaal over weinig contact
    en nog minder begrip over en weer
    (ook net als bij mijn oom)
    het lijkt er op dat Australië eind '50
    dé plek was om naar te toe te gaan
    en daarna alle schepen achter zich te verbranden
    het land van 1001 mogelijkheden
    en van zeer grote miserie in de eerste jaren na immigratie
    een land wat mensen omvormt
    van 'loosers' (hier) tot 'winners' (daar)
    ofschoon de mensen van hier de mensen van daar
    nog altijd 'loosers' vinden
    ik vind het tragikomisch
    dat zulke mensen in films meestal helden zijn

    zo'n idee heeft men hier in de westerse wereld
    ook van nogal wat mensen die te veel risico's nemen
    of die tijdens hun levensweg volledig van richting veranderen
    wanneer dit gebeurt zijn deze mensen dus 'loosers'
    tot hun levensverhaal verfilmd wordt
    dan wordt het een bestseller
    en de hoofdrolspeler is dan plots
    een dappere eigenwijze doorzetter

    tijd om in mijn bedje te duiken
    deze keer zonder spelletje
    op tv speelt 'chocolat'
    een prachtige film
    ik heb hem al gezien

    26-08-2008 om 21:32 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs