ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    17-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 papiertje is te klein :)
    Deze schrijfsels krijg ik blijkkbaar niet rechtop gepubliceerd...... 



    17-08-2013 om 00:00 geschreven door annemiek


    Categorie:365 dagen iets
    16-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1




    16-08-2013 om 22:20 geschreven door annemiek


    Categorie:365 dagen iets
    11-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedachteknronkelingen van vandaag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weet je wat ik wens?

    Dat ik een win for life win en dat ik die dan weg kan geven.

    Of dat ik mijn werken aan mooie prijzen kan verkopen,

    zodat ik dromen van lieve mensen over nieuwe kansen kan helpen uit komen.



    Zondag zag ik zo'n indrukwekkende prijzen hangen aan schilderijen

    en ik zag dat ze verkocht werden..... 

    Waarschijnlijk hoor ik me dan eerst de status van zelfverklaarde 'grote kunstenaar' aan te meten,

    zoals dat gaat...... En dan...... Ooit?

    Als je een naam als Legrand of iets dergelijks mee hebt gekregen van je ouders ....

    Of verandert zo'n kunstenaar zijn naam zelf voor hij beroemd word?

    Hmmmm is dat de enige manier?

    Zou VERRAS voldoende zijn?

    Iemand een ander idee?



    11-06-2013 om 18:04 geschreven door annemiek


    22-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste mini boekje is af.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen











    GOUDEN HERINNERINGEN MET SOMS EEN DONKER RANDJE

    Deel 1

    (hoe ik het beleefde is niet noodzakelijke gelijk met hoe het werkelijk was)


    Ik groeide op in Paal, een klein gehuchtje langs de Westerschelde.

    Een paar huizen, een haven.

    Een scheepswerf, een winkeltje, een kolenboer.

    Een paar cafés, een transportbedrijf.

    Enkele schippers en wat boeren.

    Ons huis stond op de dijk met uitzicht op de ingang van de haven

    EN

    Saeftinghe, het Verdronken Land!


    Dit uitzicht, het grenzeloze uitzicht heeft een grote impact gehad

    op mezelf en zeker ook op mij moeder.

    De lucht veranderde elke minuut van uitzicht.

    Het plaatsje was nooit hetzelfde.

    Voor ons huis lag héél de wereld.

    Achter ons huis lag een diep tranendal..........

    Ik was hooggevoelig.

    Ik voelde 'de mensen'

    Ik wilde daar niet zijn.

    Ook niet op Graauw waar de school was,

    behalve bij Juffrouw Mientje.

    Die was altijd vrolijk en die had een zandbak binnen én buiten,

    net als buiten de dijken.

    Prachtige torentjes kon je maken van zand en water.

    Daarvan kwam ik altijd tot rust

    als het wat druk in mijn hoofd was......


    En druk was het altijd,

    zelfs als ik sliep.

    Ik droomde veel,

    ik slaapwandelde,

    ik gilde,

    ik huilde.

    Ik droomde altijd dat we met de auto in de sloot terecht kwamen.

    Natuurlijk omdat er tussen Paal en Graauw een diepe sloot langs de weg liep.

    En misschien wel omdat er altijd gevreesd werd,

    dat er iemand in dronken toestand zou in rijden.


    Dronkenschap kwam op Paal veel voor.

    Soms dacht ik dat alle volwassen Belgen altijd zat waren.

    Maar ja,

    ze waren in het weekend op hun boot of in hun vakantiehuisje.

    Er waren heel veel Belgen van Pasen tot eind oktober.

    Dan was er 2x zoveel volk in Paal dan in de winter.

    Allemaal vrolijke mensen.

    Wat een contrast!

    In de zomer en in de weekenden was ik altijd buiten.

    Een kind van water en schorren.

    Een kind van de zon en van de wind.

    Een gelukskind!

    22-05-2013 om 00:00 geschreven door annemiek


    Categorie:herinneringen
    Tags:Paal, Graauw, Saeftinghe, haven, juffrouw Mientje, schorren, boot, gelukskind.
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouden herinneringen met soms een donker randje....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat ik aan't doen ben?

    Een duikje in't diepe aan't nemen om verhalen te schrijven

    over mijn gouden jeugd met donkere randjes.

    Da's hevig, ja.

    Ben in twijfel of ik alles voor mezelf ga houden........... 

    of mini 'zines' ga uitgeven.

    Dat wil zeggen kleine creatieve miniboekjes ga maken van miniverhaaltjes

    geïllustreerd en al. 

    En dan komt er ook alweer de vraag, ga ik ze zelf afdrukken en verspreiden?

    Of ga ik ze als pfd files verspreiden via internet,

    zodat ze door geïnteresseerden uitgeprint kunnen worden en zelf ineen geflanst.

    Dat zijn nogal wat vragen, hè.

    Laat ik maar eerst eens beginnen,

    dan komt de rest vanzelf wel in zicht. 

    (of komt het inzicht vanzelf? :) )

    22-05-2013 om 00:00 geschreven door annemiek


    Categorie:herinneringen
    06-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstkronkels
    Zeer veel nieuwe tekeningen:))
    alliliketodoeveryday.blogspot.be

    06-05-2012 om 00:00 geschreven door annemiek


    Categorie:kunstkronkels
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naaimachine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen












    sinds kort ben ik eigenaar van een nieuwe naaimachine
    en wat ik dacht kwam uit
    ik vind het ontzettend leuk om ermee te creëren

    na eerst een tijdje te oefenen op een lapje
    maakte ik linten aan onze gordijnen van de slaapkamer
    zodat die aan ringen konden worden vast geknoopt
    die dan weer over een roede schuiven.
    dat ging al zeer vlot

    vervolgens ging ik met mijn favoriete kleuren aan de slag
    en met verschillende materialen
    om die machine nóg wat beter te leren kennen
    en dit is het resultaat

    volgens my is mijnen 'sky' weer eens de 'limit'

    05-02-2012 om 21:10 geschreven door annemiek


    Categorie:kunstkronkels
    03-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilig door de sneeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen












    eigenlijk is het prachtig
    die sneeuw
    en alles wat ik te doen heb
    is vertrouwen dat ik veilig terug thuis kom

    03-02-2012 om 22:15 geschreven door annemiek


    Categorie:markt
    30-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Stemmen in mijn hoofd

    Vandaag tijdens het poetsen ging het helemaal fout:
    Allemaal stemmen in mijn hoofd, hele debatten over voors en tegens.
    Ik dacht dat ik gek werd, ik dacht vanavond nog: "zo kan ik niet inslapen."
    Ik dacht: "ik moet nog mijn 365-dagen project af hebben voor 12 uur......"
    En toen dacht ik "ik kan niets bedenken zo lang ik niets an me af heb geschreven"

    Dus vraag ik om mild te zijn in je oordeel.
    Ik ben er geen uren mee bezig geweest, er zal wel hier of daar een type- of denkfout staan.
    Maar ik kon dus even niet anders dan lozen. En ja, ook  is het relaas van een vrouw van een zelfstandige.
    Die sinds een paar jaar 48 uren werkt, vroeger haalde ik gemakkelijk 70 a 80 uren.

    Het recht op staking, ja, akkoord. Daar ben ik echt vóór.
    En ja, tot die afdeling opgeheven werd, waren wij als zelfstandigen lid van de zelfstandige arbeiders van België. Dus ja, we leunen aan tegen de linkse massa.
     
    Wat betreft centen op potten en beleggen, daar zijn we nooit aan toe gekomen.
    Wij zijn bij wijze van spreken tussen de stenen ophoog gekropen zonder financiële hulp van familie. Toen we ooit eens 100.000 franken wilden lenen bij ‘De Bank’ kregen we niets.
    En toe we later nog eens werden doorgelicht door een kameraad van een andere bank (zonder ons medeweten) verklaarde die ons gewoon failliet. Die ene bank werd ge dumpt, d’n andere ook. Beide zijn ze in moeilijkheden geraakt.
    En wij zijn er nog altijd met onze zaak, soms zonder vakantie, meer zonder dan mét, eigenlijk.
    Maar dus met een verzekering voor onze oude dag en voor onze gezondheid en met nog altijd geen beleggingen of appartementen achter de hand. Als je weet wat ik momenteel opzij heb staan, dag ga je plat van ’t lachen, dat is nog geen maandloon. Ons huis is gelukkig ondertussen wel van ons, die ferme ‘eerste nieuwe’ marktwagen moet nog een aantal jaren afbetaald worden.
    Daarnaast hebben wel tijd en geld gestoken in vrijwilligers werk, je weet wel, vóór de gemeenschap.
    Om mensen bijeen te brengen en om hun zelfbeeld te laten groeien en om hun leefwereld te helpen vergroten.
     
    Dus wat denk ik dan op zo’n dagen als deze: Wij hebben serieus veel centen afgedragen aan vaderke staat plus sociale bijdragen en daar hebben we ooit een punt van gemaakt. Ik bedoel, dat ik geloof in een sociaal stelsel waarbij de sterken de zwakkeren ondersteunen.
     
    Maar nu kom ik dus terug op die staking.
    Ik lees overal voors en tegens en meestal komt men dan met een specifieke situatie op de proppen van een zekere persoon die......... En dan is’t spel van wellus en nietus weer in gang.
    Kijk, ik ken nogal wal doppers die niet willen werken. Dan is d’n hond te lang alleen. Dan kan ik niet meer gaan klussen in’t zwart. Ik kan eigenlijk gewoon niet vroeg uit mijn bed. We hebben ze over de vloer gehad.
    We hebben er ook eentje gehad die wel leek te willen werken, tot ze een vast contract had.
    Toen werd ze ziek en ik zocht haar op, ze was niet ziek, ze mankeerde niets. We hebben haar C4 in orde gemaakt. Zo iemand in de ziektewet, zou ons over de kop jagen.
     
    Ik hoor ook dat ongeïnteresseerde doppers geronseld worden om mee naar Brussel te gaan betogen, ze krijgen daartoe allerlei gratis faciliteiten........ ik dacht even aan het Oostblok met hun georkestreerde massa bijeenkomsten. Ik dacht “WAT?????” Dat gebeurt hier dus ook.
     
    Ik merk op dat vóór mensen voor hun mening uitkomen, er al héél veel denken: “wat brengt dat op voor mij.” Voor zover ze al zelf een gedacht hebben en niet zeggen wat een ander ze heeft wijs gemaakt.
     
    Ok, ik ben dus niet tegen stakingen. Maar ik ben wel tegen stakingen die tegen alles zijn wat ze maar kunnen bedenken. Ik dacht nog altijd dat staken gebeurt om vóór iets actie te voeren.
    Zoals voor het stemrecht of voor gelijk loon of vóór verandering.
    Als men staakt om alles te houden zoals het is, dan vraag ik me af of het dan nu goed is.
    Er wordt hier over alles commentaar gegeven, iedereen die zijn nek uit steekt moet hangen en alleman die een ander gedacht heeft is en verrader.
    Hé, kom aan, word wakker en welke stappen ga jij zetten om je land te veranderen?
    Of als dat wat veel gevraagd is: wat doe jij om jou eigen leefwereld prettig te maken zonder een ander te benadelen?
    Je kan de wereld verbeteren door eerst zelf je wereldbeeld aan te passen.
    Je kan dit volhouden door elke mens te zien als een partner in plaats van als rivaal.
     
    En ja, ik heb ook conflicten, maar ik haal van mijn leven niet al die oude koeien uit de sloot.
    Ik kan botsen met een irritant stukje van jou, maar ik herken mezelf ook in vele leuke kanten als ik ze wil zien.
     
    Daarom wil ik vragen om eens het volgende te proberen:
    Haal een bekende, die je irriteert, voor je geest en zoek naar zijn of haar kwaliteiten.
    Oefen dat een paar keer met verschillenden mensen.
    Als je dat lukt probeer het eens met die van op tv of in de politiek.
    Het komt goed...... ’t is een kwestie van proberen.
     
    En als het niet rap gaat, dan wil zelfs ik wel eens staken voor meer begrip voor alleman die aan de top staat. Die een mens is zoals gij en ik.
     
    Waar ik ook voor wil staken is voor het gezamenlijk opruimen van puinhopen en ander afval.
    En voor hoorzittingen waar iemand wél leert toegeven dat ie fout was en vergeving krijgt.
    Ergens in de tijd is die optie verloren gegaan.............
     
    Genoeg.... ik ga nog even creatief wezen.

    30-01-2012 om 22:54 geschreven door annemiek


    Categorie:eenheid door verscheidenheid
    15-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.All I like to do this 365 days
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-01-2012 om 11:41 geschreven door annemiek


    Categorie:introspectie
    30-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedachtenkronkelingen
    5 uur
    manlief stapt uit bed
    ik ben klaarwakker
    even facebook kijken
    d'n Ivo is 't er ook zoals gewoonlijk
    met vragen, bedenkingen en ideeën om de wereld rondom ons blij te maken

    op vrijdag mag ik tot 7 uur (en zelfs wat langer ook) blijven liggen
    donderdag middag en avond is paps-mams-dag
    dan ben ik pas rond 12 uur in bed
    mijn markt begint kort voor de middag
     
    ik wil er nog niet uit
    ik mag nog 2 uur blijven liggen
    ik draai me om en reageer niet
    ik draai me nog eens om
    en blijf klaar wakker
    verdorie
    waarom wilde ik nu even lezen
    het was tegen beter weten in
    het was sterker dan mezelf
    het was alsof ik iemand hoorde roepen

    ik draai me nog eens om
    half 6 nog steeds klaarwakker
    ik heb ideeën
    ik wil schrijven
    ik wil eigenlijk alle dagen schrijven
    en toch doe ik het niet
    ik wil 365 dagen schrijven
    of wordt het 366 dagen? :)
     
    nog 1,5 uur te gaan

    6 uur
    manlief rijdt er vandoor
    ik heb er genoeg van en ik sta op
     
    mijn ochtendritueel zet zich in gang
    en daarna organiseer ik nog wat foto's vanuit mijn gsm
    ik verlies me weer in de tijd
    want ik stond op om te schrijven
     
    ik wil gewoon mijn gedachtenkronkelingen neerschrijven
    en ook mijn andere creatieve kanten wakker schudden
    -nog eens-
    'discipline' zei er iemand maandag tegen me
    schrijf gewoon enkele sleutel woorden op
    die je terug brengen bij de tekst die je wil schrijven
    en dan komt alles weer vanzelf tevoorschijn
    als je wél tijd hebt om te schrijven
    'discipline' las ik hier en daar
    'elke morgen en elke avond'
     
    'discipline' is een lastig iets
    er hangt 'moeten' aan vast
    dan wordt er een weerstand duiveltje wakker
    dus met wat kan ik discipline linken
    zodat het een "volg mijn hart' woord wordt?
    wat ik wil doen, doe ik enorm graag
    dus als ik regelmatig iets heel graag doe
    stroomt het vanzelf
    die flow
    durf ik mezelf te permitteren om dagelijks in die flow te stappen
    dat klinkt al heel anders
    gemakkelijker ook
    los uit de pols
    zoals dit stukje tekst

    30-12-2011 om 07:38 geschreven door annemiek


    Categorie:introspectie
    29-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloggen
    wat ik soms dacht ik als ik een blog las of tweets op facebook volgde:
    'zou ze nu ook over mij schrijven of over onze activiteit?'
    of
    'ze heeft het vast over toen die keer....'
    of
    'oei, als ze daar maar niet te gedetailleerd over schrijft....'
    of
    'gelukig kan hier niemand uit opmaken dat het over mij gaat'
    of
    'ik hoop dat niemand door heeft, dat het over mij gaat'
    of
    'zou ik ze deleten uit mijn contactpersonen lijst?'
    of
    'zou ik die durven toevoegen, zomaar, zonder het eerst mondeling te vragen?'
    of
    'als ik nu reageer, wat brengt dat dan allemaal te weeg......?'
     
    't was een beetje egocentrisch
    ik ben ik niet als ik dit gedrag niet onder mijn loep had gelegd
    het maakte me erg onzeker
    maar naarmate ik meer zelfzeker werd namen die spookgedachten af
    en dacht ik weer eens aan een zinnetje wat ik jaren geleden had gelezen
    'ben jij dan zo interessant, dat de hele wereld jou in het oog houdt?'

    ik wilde me vrij kunnen en durven bewegen door het www landschap
    daar waar iedereen spreekt over wat er allemaal tegen je gebruikt kan worden
    dacht ik:
    in zo'n kramp wil ik niet leven
    ik wil ook niet zichtbaar zijn voor de één en onzichtbaar zijn voor de ander
    dat werkt averechts
    ik wil op internet zijn zoals ik in 'real life' ben
    zichtbaar met al mijn hebbelijkheidjes*
    laten zien hoe het is om helemaal mens te zijn
    te nemen of te laten
    maar altijd in volle evolutie
     
    daarom is mijn blog meestal ik-gericht
    ik wens niet meer te kletsen over anderen
    (ook al lukt me dat soms niet...)

    een uitzondering daarop zijn de familie verhalen die ik tegenwoordig opschrijf
    de meeste door mijn vaders ogen waargenomen,
    maar dat heeft 3 redenen
     mijn nieuwsgierigheid en de wil om mijn vader te begrijpen
     en om mijn vader te helpen omgaan met alles wat er gebeurd is
     en zo geeft hij iets in ruil voor onze zorg
     want een mens op die leeftijd voelt zich gemakkelijk tot last
    binnenkort ga ik mijn aantekeningen eens uitschrijven
    en opnieuw met hem doornemen
    het zou leuk zijn dat ik ze kan bundelen en laten drukken
    al is het maar in een 'deel 1 versie'
    want natuurlijk wil ik zijn levenswil niet weg nemen:)

    *hebbelijkheidjes: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=hebbelijkheid



    29-04-2011 om 10:20 geschreven door annemiek


    Categorie:herinneringen
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elke dag
    het lange weekend is voorbij
    en dagje later begonnen
    een dagje later gestopt
    sociaal en associaal

    met een diepe dip
    die ook deze keer weer met glans is overwonnen
    in het leven achter me had ik dit nooit durven hopen
    dan lag het aan de hele wereld rondom me
    dan bleef ik 'off line' in bed liggen
    voelde ik me verschrikkelijk falen
    dan sleepte ik me voort
    verknalde ik het eten
    dan maakte ik ruzie
    en ging ik elk zelfonderzoek uit de weg
    soms begon ik ook te dwalen
    zei ik niets
    keek ik niemand aan

    gelukkig is dat voorbij
    en deze laatste dip gaf me kans op meer inzicht
    waarom ga ik een engagement aan?
    en wanneer begint dat te versloffen?
    wat doe ik het liefst?
    en waar verlies ik energie?
    en kan ik mijn energie behouden in diezelfde omstandigheden?
    of meer:
    hoe kan deze omstandigheden veranderen in een energieke ervaring?
    en hoe kan ik deze ervaring uitbreiden naar de mensen die erbij betrokken zijn?

    in ieder geval voelde ik gedurende deze dagen alle energie verdwijnen
    én weer terug komen
    en vrij snel zelfs
    nadat ik gisterenmorgen geschreven had voelde ik verandering
    ik heb me werkelijk vol enthousiasme gestort om ruim en poetswerk
    met de deur open en zonlicht binnen
    alle 'wat/als' gedachten verdwenen uit mijn hoofd
    en elk gesprek kreeg een positief tintje
    ook buitenshuis nam ik zo goed als elke gelegenheid aan om contact te maken
    met bekenden en onbekenden
    ik bleef allert op 'toevalligheden' en reageerde snel
    mijn energie bleef stijgen
    en ik genoot van het resultaat van mijn openheid naar de wereld
    's avonds nog een verrukkelijk maal bereid
    enkele voornemens neergeschreven en opgehangen
    ze helpen me om op dit niveau te blijven
    helemaal geen grootse dingen:
    elke morgen schrijven
    elke dag een tekening(etje)
    elke dag een liedje voor iemand op mijn eigen melodie
    elke dag een wat opruimen wat al lang blijft liggen
    mijn timer zegt dat ik mag afronden
    en dan vertrek ik richting 's-Gravenwezel en later Sint Job in't Goor
    ik heb er zin in!

    27-04-2011 om 06:49 geschreven door annemiek


    Categorie:flow
    26-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U i t d e f l o w
    ....
    de 'flow' stroomt
    een steen stopt me
    ik blijf achter
    in de draaikolk
    het noorden kwijt
    kopje onder
    ....
    'zo voelt het' dacht ik
    nadat ik mijn ogen deze morgen open sloeg
    mijn buiten- en binnenwereld verschillen sinds eergisteren
    ik heb het voelen gebeuren
    en tegelijkertijd keek ik machteloos toe
    ik weet nog precies wanneer het begon
    of
    ik weet nog precies wanneer ik me er bewust van werd
    de ene na de andere gebeurtenis stapelden zich op
    ik maakte contact met iedereen in mijn omgeving
    voelde haarscherp wat er in hun omging
    en telkens dacht ik:
    "zo kan je toch niet leven?"
    of
    "kijk wat je eerst je zelf aan doet en zie het effect op de anderen"
    vervolgens keek ik in de spiegel,
    'waarom's' en 'beterweter-gedachten' spookten door mijn hoofd
    en ik voelde me steeds lastiger in mijn vel
    ik keek naar mezelf en zag mijn daden door andere ogen
    trachtte me nog te verbergen achter drogredenen
    sprak er zelfs over
    en terwijl dat gebeurde
    kreeg ik te horen wat ik zelf al vermoedde
    alle beelden die ik van anderen had
    en zelfs haarfijn kon verwoorden
    vertelden me dat ik dat ik nog altijd niet weet
    waarom IK doe wat IK doe
    ik dacht het ondertussen wel te weten
    maar daar klopte niets van
    kben dus gisteren bezig geweest met
    rondjes draaien
    adem happen
    bodem willen voelen
    richting zoeken
    het bleef maar duren
    en het duurde vanmorgen nog

    ik ben begonnen met schrijven
    ja
    dat is blijkbaar voor mij een goed begin van de dag
    al schrijvende kreeg ik zicht op iets,
    inzicht...
    in mijn leven
    in mijn beweeg redenen
    in mijn doel

    ik heb een dagje vrij genomen
    een letterlijk dagje vrij
    om rommel op te ruimen en te poetsen
    ik wil de weg terug vrij maken
    zowel voor me, achter me, als rondom me
    om
    wegwijzer te zijn zonder te onderwijzen
    vanuit praktijk ervaringen en als voorbeeld
    te raadplegen............ of niet
    en dat laatste zonder dat ik daarover oordeel

    26-04-2011 om 07:59 geschreven door annemiek


    Categorie:introspectie
    25-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.They got the look!
    soms kom je ze tegen:
    ze doen wat ze doen met hart en ziel
    ze gaan spontaan om met mensen
    ze stralen geluk uit die van diep komt
    ze hebben een bijzonder effect op hun omgeving
    ze trekken iedereen aan
    ze hebben ogenschijnlijk moeiteloos succes
    ze hebben oog voor het beste in iedere mens
    ze zien een opmerking als een uitdaging
    ze lopen rond alsof ze dansen
    ze zijn wie ze zijn

    'They got the look!'

    25-04-2011 om 07:12 geschreven door annemiek


    Categorie:flow
    24-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvliegers of........
    "soms word ik zo vervelend van die overgang
    en 's-nachts wordt ik wakker door zo'n kl... opvlieger,
    ik wou dat ik er door was,
    en ik vind het helemaal niet leuk dat ik 50 word......"
    hoorde ik naast me iemand zeggen
    en ik dacht
    "hé, dat heb ik ook,
    maar ik ervaar het helemaal anders"
    of hoe de manier om er allemaal tegenaan te kijken zo kan verschillen

    ja, ik zit in de overgang
    mijn ene eierstok sputtert al stevig
    als die aan de beurt is
    is het bijna 3 dagen niets of 10 dagen alles
    en veel te laat
    ik kan er niet meer op rekenen

    wil ik er vanaf?
    nee, eigenlijk denk ik er gewoon niet over
    het is een fase waar ik door ga
    en ik gebruik niet het woord 'moet'
    moeten roept weerstand op en aangezien ik die niet voel
    gebruik ik het woordje 'gaan'
    misschien dat ik gewoon minder last heb/krijg dat veel anderen
    misschien is het wel net als met de periode die stilaan voor bij gaat:
    ik heb de indruk dat ons periodiek systeem wel of niet lastig is
    al naar gelang we sowieso wel of niet goed in ons vel zitten
    zo lang ik me geestelijk ongelukkig voelde
    had ik verschrikkelijke pms bijwerkingen
    vanaf het moment dat ik me gelukkiger ging voelen
    namen die bijwerkingen af
    om zo'n 11 jaar geleden helemaal te verdwijnen
    toeval of niet net toen ik eindelijk mijn weg begon te vinden in het leven
    en wist wat ik wilde
    maar het nog niet kon verwoorden

    de 50 ben ik al 2 jaar voorbij
    nog zo'n mijlpaal die voor velen onoverkomelijk of ondraaglijk lijkt
    mijn geluk neemt toe
    mijn inzichten ook
    mijn kwaliteiten komen meer en meer tot bloei
    mijn visualisaties komen tot leven
    mijn geloof in mezelf groeit
    mijn waarnemingen worden helderder
    ik geniet
    en als ik niet geniet
    krijg ik inzicht in verborgen 'oude' stukjes van mijn geschiedenis
    wat winst betekent omdat ze me daarna niet meer lastig vallen

    en dan die andere opmerking over nachtelijke opvliegers
    ik heb ze ook en meer en meer
    zwetend word ik wakker
    en altijd spelen er dan ideeën door mijn hoofd
    dan wil ik iets realiseren of creëren of schrijven
    het maakt al niet uit wat
    of wacht even
    soms word ik er wel onrustig van
    en blijft die onrust daarna in mijn dromen hangen
    maar als ik er gewoon uit kom
    dat zijn die nachtelijke uren een bron van inspiratie
    dan lossen ze voor mij iets op waarmee ik ben gaan slapen

    gisteren avond bijvoorbeeld voelde ik dat ik te weinig inspiratie had
    om iets tofs te arrangeren voor mijn petekindje die vandaag jarig is
    en ik voelde dat ik beter kon gaan slapen
    ik sloot mijn ogen met de volgende in mijn gedachten:
    "ik vertrouw er op dat mijn lichaam zeer vroeg wakker wordt
    en dat ik dan wel weet wat te doen
    én ik vertrouw erop dat ik dan ook een mooi stukje ga schrijven
    want ik heb me voorgenomen om dat iedere dag te doen"
    ik ben nog aan het voelen
    of ik 's-morgens of 's-avonds het meeste inspiratie heb

    mijn intenties zijn verwezenlijkt:
    een enorme 'vapeur' wekte me om half 6
    en alle ideeën borrelden op
    ik kon niet meer blijven liggen
    trachtte nog wat te treuzelen
    maar dat werkt niet

    ik hoor de vogeltjes fluiten
    en ik ben gelukkig
    meer dan 50 jaar met vapeurekes en al
    ik ben gelukkig
    ik kan echter nog niet fluiten...........

    24-04-2011 om 07:20 geschreven door annemiek


    Categorie:introspectie
    23-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze'n haan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Onze'n haan

    onze'n haan is ineen gestort
    van de warmte natuurlijk
    gewoonlijk ga ik bij deze temperaturen niet naar mijn namiddagmarkt
    maar met de Pasen in't vooruitzicht
    kon ik eigenlijk niet anders
    dus had ik de wagen vooraf met d'n aico extra koud gekoeld
    en die ook op de markt zelf laten blazen
    ofschoon dat minder nut heeft want alles staat open
    verder hielden we gewoon alle lampen uit
    dat scheelt ook in warmte
    een bijkomend effect had ik dan weer niet voorzien
    op zulke warme dagen zoeken de mensen koelte op
    de donkerte van onze wagen gaf een psychologisch effect
    dus eigenlijk hebben we al bij al zelfs echt druk bezig geweest
    onverwacht, wel een beetje gehoopt

    dus in de wagen leek alles vrij goed te gaan
    net voor de glastoog zag het er anders uit
    tegen 3 uur kregen sommige chocolade figuren een deukje
    door ze simpelweg vast te pakken
    dus de ene na de andere verdween naar achteren
    meestal preventief, de pure figuren mochten blijven staan

    en net toen ik dacht dat het wel goed kwam
    stortte de haan achter me in
    in zijn val nam ie nog enkele andere figuren mee
    die dan weer wonder boven wonder heel uit de strijd kwamen
    de haan heeft het dus niet overleefd

    23-04-2011 om 07:06 geschreven door annemiek


    Categorie:markt
    22-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspiratie
    na een late namiddag en avondje met paps en mams
    reed ik terug naar huis met een gevoel
    dat ik deze keer wat energie te kort had
    met een uur rijden voor de boeg
    voelde dat niet ok
    en ik vond ook dat het niet echt een fysiek probleem was
    gedachteloos reed ik via een andere weg dan gewoonlijk
    eigenlijk richting een cafeetje waar mijn ouders graag komen
    en ik realiseerde me dat er vanavond een life optreden plaats vond
    ging ik wel of niet eens langs....
    ging ik voor de muziek of om wat te babbelen
    wilde ik babbelen of wilde ik diepgang in een gesprek
    ik reed er voorbij en hoorde de muziek
    en ik dacht dat ik waarschijnlijk toch niemand kon verstaan
    tot ik een bekende lach boven alles uit hoorde
    Een lach van iemand met wie ik nog nooit had gesproken
    maar bij wie ik meer diepgang vermoedde
    dan er ogenschijnlijk aanwezig was
    ik reed verder en besloot plots toch te stoppen
    daar aan gekomen was het gesprek er meteen
    ik kwam zelfs nog niet aan een drankje toe
    er werd een stoel bij geschoven
    en wonder boven wonder verstond ik alles
    (bij achtergrond geluid ben ik altijd toch zooo doof?)
    en inderdaad was er bij deze dame van oppervlakkigheid geen sprake
    ik was blij dat ik dat zo aangevoeld had
    daarnaast ontmoette ik vrijwel tegelijkertijd iemand,
    die mijn oom in Australië had bezocht
    onze families zijn altijd nauw verbonden geweest
    in mij vertelt me dat er ook in deze en volgende generatie iets is wat bindt
    dat het inzicht nog wel zou komen
    niets dringends, niets belangrijks.... of misschien wel
    maar alles op zijn tijd.
    toen het ene gesprek ten einde liep
    stapte ik in het volgende gesprek
    en weer ging dat vanzelf
    ook al was het eerste gesprek volledig spontaan
    en het tweede gesprek meer aftastend
    toch voelde het aan als een gesprek op ziele niveau
    iets zegt me dat het niet bij deze avond alleen blijft
    dat nog niet alles gezegd is
    maar ik reed in elk geval met meer energie weg,
    dan toen ik gekomen was.

    ik realiseerde me dat ik nog kort daarvoor had gedacht,
    dat ik iets miste
    dat ik net naast  de 'flow' zat
    dat het vandaag allemaal wel 'ging' maar 'hobbelig'

    en
    omdat er weer eens een eigen column werd gesuggereerd
    en omdat ik beweerde dat ik 'zo'n werk druk' niet aan kan
    en omdat ik elders schreef
    dat het woordje 'nog' veel dingen in beweging kan zetten
    (dus denk ik nu 'ik kan het nog niet aan')
    wil ik toch nog eens proberen om elke dag een stukje te schrijven

    dank je wel voor deze inspiratie

    22-04-2011 om 09:25 geschreven door annemiek


    Categorie:flow
    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    hoe langer ik er over na denk
    hoe meer ik me verbaas over wat er deze week gebeurde
    ik had een 'lastige' klant tegenover me
    alles wat ze vroeg
    vroeg ze op een negatieve manier zoals bv:
    "U hebt zeker niet van die...."
    en
    "U hebt zeker geen andere verpakking"
    waar ik me nog het meeste druk in maakte
    was mijn eigen gedachte:
    "dat mens denkt dat ik hierachter me een groot magazijn heb staan zeker?"
    eerlijk is eerlijk, mijn energie zakte en zakte,
    want meestal moest ik alle vragen met 'nee' beantwoorden
    tot ik dan eindelijk een 'ja' had gevonden
    ja, ik had een doosje en ja, ik had inpakpapier
    ondertussen vlogen de blikken tussen haar en haar vriendin over en weer
    ze verwachtten er duidelijk niets van
    .....
    ik pakte al wat ze wilde,
    stopte het keurig in het doosje
    en ik draaide me om voor het inpakwerk
    en toen schoot er een gedachte door me heen:
    "wacht, ik ga die mevrouw blij maken en het pakje zo mooi inpakken,
    dat ze me met een stralende glimlach verlaat,
    fier met haar cadeautje
    mijn energie steeg prompt
    dus ik kreeg er nog meer zin in
    .....
    zo gezegd zo gedaan
    ik voegde nog een kleine versiering toe
    die ik gewoonlijk alleen maar gebruik voor mensen die het 'verdienen'
    en die madam was in de wolken
    ze keek me stralend aan en vertrok
    ikke blij
    .....
    komt er even later een Amerikaanse vrouw
    "do you speak English?"
    "Oh yes, I like to speak English"
    nu gebeurde helemaal het tegen overgestelde van de vorige:
    ze had een lunch afspraak
    en ze wilde haar vriendin verrassen met een paas attentie
    ze zag dat ik allerlei lekkere dingen had
    ze keek me aan en zei:
    "I'm sure you'll make something special for my friend,
    no mather what, I'm sure it will be marvelous.
    please take a little box, leave it open,
    wrap some plastic around it
    I'm sure you'll have artistic inspiration"
    ik keek verbaasd
    zij maakte geen grapje
    ze keek me strak en toch met een vrolijke blik aan
    en ik maakte er iets prachtig van
    zoals ik nog nooit gemaakt had
    het ging om een klein cadeautje
    en toch werd het bijzonder
    op de weegschaal was het niet echt veel waard
    en toen ik het bedrag noemde
    gaf ze me 50% fooi
    wat beslist geen aalmoes was
    wél een blijk van erkenning en tevredenheid
    ik heb dat nog nooit meegemaakt
    ....
    wat ik me wel herinner is een klant van lang geleden
    die me altijd carte blanche gaf in de Paas periode
    ik mocht een aantal stuks maken
    en het mocht eender wat kosten
    ik had nog over haar verteld
    en over andere mensen die meer vertrouwen dan ik in mij hadden
    en ik herinnerde me dat ik nooit blokkeerde
    ook al wist in begot niet waar ik aan begon en hoe het er uit ging zien
    alles kwam altijd goed
    en dikwijls was ik zelf ook verrast
    zo ook deze keer

    ik ben er echt van overtuigd dat dit voor veel mensen geldt
    dus ik nodig je uit om alles wat je doet,
    te doen met hart en ziel.
    ik hoor graag hoe het gaat

    19-04-2011 om 23:45 geschreven door annemiek


    Categorie:flow
    10-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Synchroniciteit 2
    Experiment:
    Vandaag vind ik dé lamp die in onze woonkamer hoort.
    Dat was mijn intentie.
    Ik volg mijn intuïtie en haast me naar de kringwinkel op't Kiel in Antwerpen.
    Hoe dichterbij ik kom, hoe zekerder ik word.
    Door wegenwerken helemaal omgeleid.
    Niet verloren gereden,
    elke straat die ik kies is de juiste.
    Sluitingstijd nadert.
    Toch laat ik elke voetganger over steken,
    elke auto voor me in of uit rijden.
    Opgewonden maar zeker.
    In de Abdijstraat staat een auto vlakbij de winkel geparkeerd op 2 parkeer plaatsen.
    Er zit een grote familie in te wachten.
    Ik ga er naast staan en maak een teken dat hij achteruit kan.
    En dat doet hij dan ook braaf.
    Ondertussen stuurt iemand me een berichtje en ik geef antwoord.
    Terwijl ik naar de winkel wandel heb ik de tijd in het oog.
    Het is alsof die trager gaat dan anders......
    Binnenin me groeit het vertrouwen tot een zekerheid.
    Ik ben hier niet voor niets.
    De winkel is een groot, diep en druk pand.
    Halverwege gaat mijn blik naar links.
    Ik speur opgewonden al die opgehangen lampen af.
    Yesssssss. twintig euro!
    Thuis gekomen ziet Manlief hem ook wel zitten.
    Hij hangt al op zijn plaats.
    En weer zijn we een stapje verder.

    10-04-2011 om 09:03 geschreven door annemiek


    Categorie:flow


    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs