ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
    zo lastig als ik het vorige week had
    zo rustig  is het nu binnen in mij
    een wereld van verschil
    terwijl we het de afgelopen dagen zelfs te druk hadden
    om ook maar iets aan de nieuwe marktwagen te doen
    sinterklaas eist alle tijd op
    er was zelfs gewoon even geen plaats om die wagen eens open te zetten
    dus iedere avond dook ik mijn bedje in
    met het gedacht:"morgen, anders en beter"
    gisteren avond zat ik na het de namiddag markt
    alweer moe te gapen na het avond eten

    nu werd ik wél een beetje mopperig op mezelf
    dus hees ik me overeind
    en heb ik enkele wat auto's en wagens verzet
    om vervolgens zelf alle knoppen en andere bedieningen nog eens te beroeren
    bij de overdracht zag ik dat allemaal wel gebeuren
    maar dit zelf doen was eventjes terug 'zoeken'
    manlief liet me doen
    maar gaf wel aanwijzingen als ik met een vraag zat
    in een wip en een knip stond de wagen
    in zijn volle glorie open en te schitteren in het donker
    vervolgens ben ik beginnen schoonmaken
    een proces waarbij dit juweeltje eindelijk 'van mij' werd
    de wagen ziet er niet luxueus uit
    hij is eenvoudig van uitstraling en enorm gebruiksvriendelijk
    om 11 uur dook ik diep tevreden in mijn bed
    en ik heb zowaar goed geslapen
    doe ik anders ook wel
    maar ik was er niet zeker van
    ik dacht dat er spoken kwamen
    over allemaal dingen die ik niet mocht vergeten
    maar gelukkig had ik al een lijstje gemaakt

    29-11-2008 om 07:01 geschreven door annemiek


    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk
    dáár is ie dan!









    27-11-2008 om 16:02 geschreven door annemiek


    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
    vanmorgen hadden we beiden echt geen zin om naar de markt te gaan
    dus beide wagens bleven binnen
    oeioei, waar is onze motivatie? :))
    manlief had te veel sinterklaas goed te leveren
    bekeek ook nog zijn agenda
    en zag dat zijn dag niet genoeg uren telde
    ikzelf had gewoon geen zin
    om voor een habbekrats in de koude te staan
    want die markt is nog op een laag niveau qua verkoop
    dus permitteer ik het me soms om niet te gaan
    want 7 markten op 6 dagen is soms best veel
    vooral in de winter ben ik
    na bijvoorbeeld een namiddag markt volledig uitgeteld
    dan kruip ik het liefst direct na het eten in mijn bedje

    vandaag was dus een dagje 'anders'
    ik sprong onder de douche en föhnde daarna mijn haar
    en dacht:
    "het is te lang"
    het verstikt me soms als ik me rond wentel in mijn bed
    het gaat in de klit wanneer het in mijn winterkleren sukkelt
    het staat soms oubollig als ik het in een dotje draag
    en gisteren in de sneeuw bleef het niet eens onder mijn kap zitten
    ik ben alweer een paar jaar niet naar de kapper geweest
    meestal hang ik met mijn hoofd naar beneden
    en knip ik er een 10 cm af
    zo niet vandaag
    want er was een soort irritatie
    die me vertelde dat het dringend anders moest
    ik keek op google
    op zoek naar kappers die open waren op maandag
    en kwam terecht bij Kreatos
    daar was ik in jaren niet geweest
    ik denk dat het geleden was
    van hun eerste kapperszaak in Antwerpen
    ondertussen is er eentje in Schoten en in Sint Job
    ik koos die van Sint Job want die was dichterbij
    en natuurlijk had ik de openingsuren niet goed gelezen
    overal vanaf 9 uur behalve daar
    dus ik richting Schoten

    stond daar halverwege een jonge gast zo wanhopig te zwaaien
    dat ik krachtig remde en achteruit reed
    hij kei blij
    moest om 10 uur in't stad (Antwerpen) zijn
    zijn fiets had een platte band
    zijn bus verdween net voor zijn neus
    ik veronderstelde dat dit een wanhopige student was
    nee, hij werkte, maar was wel nog maar 18
    hij werkte bij het Ballet van Vlaanderen als balletdanser
    aangezien ik nog nooit een balletdanser had gesproken
    en deze jongen zo passioneel over zijn werk sprak
    heb ik hem maar meteen naar daar gereden
    geen seconde hebben we gezwegen
    en nu heb ik een gsm nummer
    zodat ik hem kan laten weten
    wanneer ik kom kijken naar de uitvoering van
    Het Zwanenmeer (ballet)
    want hij wil van me horen wat ik er van vind na de voorstelling
    zo'n ontmoeting is toch weer eens bijzonder
    zonder enige reserve in een intens contact verzeilen
    een dagje om in te lijsten

    ok
    nu hing ik toch in Antwerpen rond
    dus het ik daar maar meteen een korte sight seeing van gemaakt
    er verandert daar zo veel tegenwoordig
    dat ik me soms van straat vergiste
    een uurtje later dan verwacht arriveerde ik bij de kapper

    ik heb een hekel aan kapsalons had ik kort daarvoor nog beweerd
    omdat er allerlei gesprekken plaatsvinden
    die ik helemaal niet wil horen
    over geboorte en sterfte en scheidingen en ruzie's
    over diefstallen en accidenten
    en ondertussen doen ze dingen met mijn haar die ik niet wil
    heb ik pijn in mijn nek tijdens het wassen en spoelen
    wordt mijn haar en hoofdhuid gepijnigd
    pffff
    daarom dat ik dit zoveel jaren uitstel

    maar het gesprek met die jongen
    en die onbevangenheid daarvan die me zo'n deugd deed
    maakte dat ik met een ander gevoel binnenstapte
    ook daar klikte het direct
    de gesprekken gingen niet over bovengenoemde onderwerpen
    in tegendeel, ze waren interessant
    en ik heb zo goed als geen woord gezegd
    maar veel geluisterd
    me ook niet geërgerd
    en ik heb de jonge kapster 'carte blanche' gegeven
    wel verteld dat permanent mocht
    en dat veel korter ook mocht
    het resultaat vind je hiernaast
    ik ben tevreden

    verder hoorde ik op de radio een prachtig liedje van
    Mira - grenzen
    dus ben ik er achter gaan zoeken
    een mooi thema voor in een verenigings activiteit van ons te verwerken

    vanmiddag terug in het werk gestort
    het is druk
    maar het grappige bij mij is
    dat ik in drukke periodes
    altijd plots wel tijd vind om iets te doen
    wat ik al heel lang uitstel
    een beetje averechts gedrag
    niet?
    zoals vertellen dat ik weinig tijd heb
    en toch voor de tweede keer in evenveel dagen
    een lange mail versturen
    en weer volop beginnen bloggen
    en dromen over die W.A.K. (zie gisteren)

    het is alsof ik eerst verlam
    omdat ik tegen een berg werk aankijk
    en vervolgens begin ik te wandelen en klimmen
    en ondertussen geniet ik ook nog van het uitzicht
    en voor ik het weet ben ik aan de top
    ik zou echt beter moeten weten
    nog voor ik verlam
    ....
    gewoon mijn ding doen
    en blijven wandelen
    wie helpt me daar aan te herinneren
    wanneer ik de volgende keer weer paniekeer?

    24-11-2008 om 20:40 geschreven door annemiek


    23-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneeuw
    druk vandaag
    gepoetst
    bestellingen in orde gemaakt
    gemaild
    de hond van de buren verzorgd

    en uren onderweg met manlief
    om een grote bestelling bij een school af te leveren
    uuuuren aan 15 tot 30 km per uur
    spannend en ook tof om dit samen mee te maken
    nadat we iemand camionette terug hadden omgeruild
    tegen ons eigen twingootje
    zat daar verdorie een sneeuwmannetje op het dak
    en toen we thuis kwamen zat het er nog
    een bewijs dat we niet snel gereden hadden

    wat was onze wereld weer mooi wit vandaag
    wat hebben de kinderen gespeeld in de sneeuw
    prachtig voor een zondag
    gelukkig moesten we vandaag niet naar de markt

    ondertussen is het in mijn hoofd wat mistig en vrijwel windstil
    het maakt me wat ongerust
    ik krijg het een en ander niet helder

    en er is nog iets
    ik denk er al heel lang over om eens mee te doen
    aan de wereld van de amateurkunsten
    W.A.K.
    ik zou dan mee kunnen doen aan een groepstentoostelling
    in het thema van het komende jaar
    heb ik wel al het een en ander gemaakt en geschilderd
    maar ik wil zeker ook nog wat recenter werk maken
    zou het deze keer niet bij dromen blijven?

    23-11-2008 om 22:47 geschreven door annemiek


    22-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    na een dag vol tranen
    soms zichtbaar, soms onzichtbaar
    na een dag waarin ik eindelijk mezelf heb losgelaten
    in een storm van emoties
    na een nacht van diepe slaap
    werd ik wakker
    en was mijn moedeloosheid verdwenen

    ik stapte weer goedgemutst uit bed
    reed naar de markt
    waar mijn plaatsje weer wat kleiner was geworden
    want rondom de te restaureren kerk van Kontich
    is het nu voor lange tijd een bouwwerf
    het sneeuwde en hagelde zo hard
    dat ik maar even in de wagen bleef zitten
    in de spots rondom de kerk leken de sneeuwvlagen
    wel spoken in een irreele wereld

    ondertussen voelde ik me opgelucht
    de donkerte was verdwenen
    ik keek terug in de tijd
    en overdacht ieder obstakel waar ik alleen voor had gestaan
    en ik dacht:
    elke keer wanneer iets onverwachts gebeurt
    handel ik het rustig op eigen tempo af
    iedere keer wanneer ik in de problemen geraak
    neem ik op dat moment mijn verantwoordelijkheid
    en kom ik zonder kleerscheuren op mijn pootjes terecht
    maar
    elke keer wanneer ik iets vooruit in de tijd ontwaar
    wat problemen zou kunnen geven
    overvalt me een paniek
    waarbij ik er van uit ga dat ik mijn controle verlies
    en alles verknal
    dan wil ik weg
    dan wil ik verdwijnen
    dan wil ik.... weet ik veel
    achteraf valt het steeds donders goed mee
    en was de paniek voor niets

    ik heb me dus vandaag herpakt
    en ergens ben ik wel blij
    dat ik mijn emoties gelucht heb
    door ze op te schrijven
    door ze bestaansrecht te geven
    want ook dit ben ik
    en wanneer ik het op krop
    lijd ik langer
    het lijkt op een weg binnendoor
    een enigszins zelf veroorzaakte lijdensweg

    ook dit ben ik

    om een lang verhaal kort te maken
    mijn kijk naar de wereld rondom me is weer helder
    gebeurtenissen worden weer op een positieve manier bekeken
    zelfs als het over shit gaat

    over shit gesproken:
    de openbare toiletten van vandaag
    die zijn echt verschrikkelijk vuil
    ze worden blijkbaar niet gepoetst
    en vandaag dacht ik nog
    soms doet de natuur zelf zijn werk
    en na verloop van tijd verdwijnt de vuiligheid van de muur
    zou dat door bacteriën zijn
    of het werk van vliegen?

    vorige week wilde ik nog alles filmen en fotograferen
    en dit in een vlammende mail naar de gemeente sturen
    vorige week verging me het lachen
    en werd ik zelf zwartgallig
    vandaag was het koud en nat
    en kwam er minder volk van gewoonlijk
    en toch scheen de zon weer binnenin
    ik kan niet genoeg uitdrukken hoe fijn dit was
    in contrast met gisteren

    22-11-2008 om 21:45 geschreven door annemiek


    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hij komt....
    mijn nieuwe marktwagen komt er aan
    een dik jaar na geplande datum
    de volgende woensdag is het zo ver
    en ik kan er niet eens blij meer om zijn
    ik schreef er hier niet meer over
    en met reden
    ik schrijf weinig
    ook met reden
    wanneer ik toch schreef komt dat,
    omdat ik toch even mijn zinnen heb verzet
    me heb laten verstrooien

    maar sinds dit weekend laat ik toe wat ik werkelijk voel
    ik voel me binnenin huilen
    weer moest deze oude marktwagen met sinterklaas spullen geladen worden
    weer kon dit niet prachtig geëtaleerd worden
    weer zegt iedere marktkramer me op iedere markt:
    "goh, is je wagen er nu nog niet?
    dat was toch al voor vorige sinterklaas gepland?"
    weer hebben ze zo'n uitdrukking op hun gezicht
    dat zij anders zouden hebben gereageerd
    dat zij met hun vuist op tafel zouden hebben geslagen
    dat zij dit en dat zij dat....
    ik heb hun commentaar al een heel jaar mogen aanhoren
    maar nu slikken ze het in
    en ik slik ook
    ik zeg nog maar weinig
    ik loop met lood in mijn benen

    en dan gisteren het verlossende telefoontje
    of hoe moet ik dat noemen
    hij zou maandag geleverd worden
    maar dat kon niet voor manlief
    dinsdag kan het niet voor mij,
    dan heb ik twee markten
    woensdag dan
    ik wil niet eens mee
    ik wil niemand nog zien
    ze gaan me daar doodleuk uitleg geven
    over het hoe en wat van die wagen
    en dan nog een toast
    en een proefrit
    ik wil niet
    laat een ander hem maar ophalen
    ik wil daar niet gaan staan janken
    zoals ik dat nu doe
    en ik wil daar ook niet de fles naar hun kop gooien
    zoals ik van mezelf vrees
    dat ik dit ga doen
    als ik over de rooie ga
    één flauwe opmerking is al genoeg
    ik ben te verdrietig
    en te boos
    ik wil niemand zien die dag

    ik zal die wagen dan 's avonds wel in mijn eentje bekijken
    en voelen of ik me ermee kan verzoenen
    ik weet zelfs niet of ik hem nu in de drukste periode van het jaar
    nog wel wil inrichten
    ik sta er alleen voor
    op iedere markt
    en al die gasten die dan 'een drink' verwachten
    ik kan het gewoon niet aan
    ik zou zelfs iedereen die wil komen helpen
    naar de maan verwensen
    ik ben niet vrolijk
    ik ben diep verdrietig en héél kwaad

    en reactie hoef ik ook niet
    in deze put verkies ik alleen te zitten

    21-11-2008 om 11:27 geschreven door annemiek


    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beelden die na zinderen...
    de sint komt er aan
    dus is het druk in onze branche

    maar vandaag bleven deze beelden op mijn netvlies gebrand:

    een zwaar autistisch en zwaar verstandelijk gehandicapt kind
    had een crisis en haar begeleidster had dit niet onder controle
    een andere mannelijke begeleider nam haar in zijn armen
    die hij zeer beschermend rondom haar sloeg
    niet verstikkend, wel liefdevol
    en hij begon te wiegen
    het kindje werd op slag rustig
    ik heb hem later verteld wat een indruk dit op me maakte
    en hij was blijkbaar zeer blij met deze opmerking
    ...
    de ziekenwagen kwam met sirene naar de markt
    en even later ging een grote marktwagen met groenten dicht
    de eigenaar had een hartaanval gehad
    op het eerste gezicht niet heel ernstig...
    en werd met zijn vrouw weg gevoerd naar het hospitaal
    zoonlief hield de wagen dicht en pakte op eigen tempo in
    iedereen hield zijn adem in
    hoe dit afloopt weten we nog niet
    ....
    een donker gekleurde papa stapte van de trein
    met in de ene hand een caddie/koffer op wieltjes
    en aan de andere hand een klein moe kindje
    ze liepen de trappen af
    en daarna zette de man zijn kindje op de koffer
    en reed er mee weg
    ......

    manlief is zo energiek aan het werk
    dat dit mijn hart verwarmt
    en in plaats van me terug te trekken in eigen job
    blijf ik er in de buurt hangen en werk mee
    we babbelen honderduit
    ik zal vanavond wel mijn werk afmaken

    19-11-2008 om 21:56 geschreven door annemiek


    18-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.@Redstar
    shhhh
    ik kan niet reageren op reakties
    pffff
    en verder ben ik moe
    dus duik ik meteen mijn bedje in

    maar eerst even een reactie:
    ik sluit me zelden af
    ik nam alleen maar waar
    dat ik me nu wel scheen af te sluiten
    en dit is volledig nieuw voor mij
    ondertussen heb ik hierover zelf meer duidelijkheid gekregen
    en overmorgen is het weer zover
    volgens mij zal het deze keer anders zijn
    indien ik de kans krijg
    om vrij snel in het begin aan het woord te komen
    is er geen tijd meer om opnieuw af gesloten te geraken
    het is een probeerseltje
    ook al is het onderwerp waarom dit draait niet min

    18-11-2008 om 20:10 geschreven door annemiek


    14-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug naar binnen
    ik heb de laatste maand twee avonden achter de rug,
    waarbij we in groep,
    maar toch ieder afzonderlijk,
    gaan kijken naar onze geschiedenis,
    die bepaalt wat voor gezondheid problemen we hebben
    gelukkig is er altijd een lange tijd tussen twee avonden
    en we hebben nog 6 avonden te gaan

    ik ben hier vol overtuiging in gestapt,
    ook al ben ik nog nooit zo bang geweest.
    en nog....
    ik vind het verschrikkelijk,
    ook al is het dat eigenlijk theoretisch helemaal niet.
    ik kan tijdens die avonden bijna niet spreken,
    ik bedoel dan,
    dat ik mezelf helemaal afsluit.

    ondertussen krijg ik inzichten,
    die in me naar boven borrelen.
    ze overweldigen me
    en regelmatig betrap ik me er op
    dat ik rondloop op de daarop volgende dagen met mijn hand op mijn mond,
    alsof ik geschrokken ben.... en dat is ook zo.

    het klinkt erg,
    ik heb niet de indruk dat de anderen van de groep dit zo ervaren.
    maar misschien komt dit,
    omdat ze nog maar pas ergens in de bovenste lagen van 'inzicht' rondneuzen.
    ik heb het gevoel dat ik ergens in een kelder ben beland.
    in de oorsprong van alles.
    tranen prikken regelmatig
    en tegelijkertijd is er soms grote woede
    om wat ik in het verleden heb uitgespookt.
    gevolgd door vlagen van compassie,
    omdat ik niet beter wist hoe te handelen...

    pfff, en dan heb ik nog niets geschreven over de details...
    eindelijk kan ik voelen wat ik nooit wilde voelen.
    maar dit houdt ook in dat ik nu inzie
    dat mijn lichaam er erger aan toe is dan ik ooit wilde inzien.
    en alles wat ik lichamelijk voel en nu benoem,
    krijgt een oorsprong.
    daar kom ik nu pas bij
    omdat ik een meer symbolische uitleg geef aan wat ik voel.

    een voorbeeld:
    mijn lichaam voelt permanent aan als een lijf boordevol blauwe plekken.
    blauwe plekken doen geen pijn als je ze niet beroert.
    dus heb ik me al jaren onbewust ingespannen
    om toch maar vooral mijn lichaam niet te stoten, te laten aanraken.
    of indien dit wel gebeurde,
    heb ik me volledig afgesloten of gedissocieerd.
    eerlijk gezegd heb ik gewoon (onbewust) ontkend dat ik pijn voelde.
    het is nu tijd om te kijken wat dit wil zeggen
    en hoe ik dit kan veranderen.

    daarnaast is er ook steeds het gevoel
    dat ik bezig ben met 'geboren' te worden.
    maar ik werk dit met zoveel paniek tegen,
    dat het lijkt alsof ik denk te zullen sterven.
    helaas duurde ook mijn werkelijke geboorte 4 dagen vanaf de eerste weeën...
    en men was er van overtuigd dat ik zou sterven.
    naar het schijnt hebben de gedachten van onze ouders
    een sterke invloed op ons
    gedurende de 18 maanden vóór en 18 maanden ná onze geboorte.
    Mijn geboorte heeft blijkbaar erg veel na effecten....

    gelukkig functioneer ik vrij normaal,
    gelukkig verandert er ook het een en ander aan de oppervlakte.
    gelukkig ben ik meer en meer in staat
    om me ook meer open te stellen en anders naar de dingen te kijken.
    mijn relatie komt het zeker ten goede.
    ik ben ook minder geneigd om ondoordacht vanalles te ventileren.
    ik luister meer,
    k slik meer in,
    k denk meer na
    en ik vraag daarna of ik mijn gedachten mag verwoorden.

    vroeger flapte ik er meer uit....
    en durfde ik achteraf niet meer te zeggen wat ik werkelijk vond.
    ik kan dat nu niet zo goed uitleggen wat ik bedoel,
    maar ik zelf voel dat ik vooruitgang boek.


    Terwijl ik dit allemaal schrijf,
    beluister ik opnieuw interview van Brandon Bays
    en het doet me deugd
    haar stem en haar boodschap...
    ze ondersteunt me, nu, alweer...

    het is de eerste keer
    dat ik iets kan neerschrijven over dit proces.
    ik heb me tot nu toe onmachtig gevoeld.
    dank zij een mailtje is het me nu toch gelukt

    ja
    ik geniet ondertussen iedere dag
    maar ik heb er even geen behoefte aan
    om over alles  te schrijven
    soms blijft de computer zelfs uit
    soms zeil ik langs andermans blog
    maar ik reageer niet zo dikwijls

    ja
    er is leven in mij
    in alle lagen
    die aan de oppervlakte
    en die aan mijn wortels

    ik tracht nu slechts iedere laag
    zich te laten oplossen in één geheel
    ik zoek inzicht en evenwicht
    ik wil verder zonder ballast
    ik wil bewust zijn
    en niet geleefd worden door mijn onderbewuste

    tot die tijd ben ik af en toe sprakeloos
    iets wat ik ook nog niet echt kende

    14-11-2008 om 00:00 geschreven door annemiek


    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schiermonnikoog
    3 dagen uitgewaaid op Schiermonnikoog
    met z'n drietjes te samen voor het eerst in 19 jaar
    alle batterijtjes zijn terug opgeladen
    onze buikjes zijn gastronomisch gevuld
    onze kuiten laten zich voelen
    en ik wil Maryan en Plato bedanken
    om dit eiland onder mijn ogen te brengen
    en wonder boven wonder is er niets tussen gekomen
    tot 3 weken terug
    had ik niet durven dromen,
    dat we in deze periode van het jaar
    dit mochten meemaken
    onze gastvrouwe verwende ons ook nog
    met een super lekker ontbijt
    na telkens een lekker lange nachtrust
    (we lagen er immers iedere dag zeer vroeg in)

    en ook al waren we doornat
    toch hebben we veel gelachen


















    11-11-2008 om 21:47 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een speech van een 13-jarige
    HET WOORD

    Een 13 jarig Canadees meisje
    spreekt de hoge heren op een Internationaal Congres in Brazilië toe
    17 oktober 2008

    Yes, we can... Do You?
    Make the change.

    11-11-2008 om 21:04 geschreven door annemiek


    07-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tuimelaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    kvoel me net een tuimelaar
    wanneer ik terug kijk naar mijn leven
    meer woorden ter verduidelijking
    hou ik op dit moment liever voor mezelf

    07-11-2008 om 10:11 geschreven door annemiek


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.misbaar
    ik ben misbaar
    of zo niet,
    dan ben ik druk bezig met me misbaar te maken
    en dat geeft me een enorme vrijheid
    dat maakt dat de verhoudingen tussen mij en anderen prettiger zijn
    en af en toe meld ik me dus af
    en de wereld rondom me draait gewoon door
    niemand komt om van de honger
    niemand sterft van verdriet
    niemand hunkert naar mijn wederkeren

    dit wil niet zeggen
    dat ik geen ogen zie oplichten
    als ik er wel ben
    dit wil ook niet zeggen
    dat ik geen sociaal leven heb
    en dat wil zeker niet zeggen
    dat ik er niet ben voor anderen

    dat wil wel zeggen dat ik
    bereikbaar ben
    maar niet hoop op een 'help' vraag

    verdorie,
    ik kom van ver.....
    hoe ben ik toch ooit zo diep kunnen zinken
    gelukkig is dat achter de rug
    of toch zo goed als...

    vandaag keek ik terug naar allerlei constructies
    die mij onmisbaar moesten maken
    ik heb ondertussen wel door waar dat vandaan is gekomen
    dus de tweede helft van mijn leven
    wordt een feest van vrijheid

    04-11-2008 om 21:56 geschreven door annemiek


    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onmisbaar
    wie graag onmisbaar is
    slooft zich uit tot uitputting
    wie zich onmisbaar maakt
    wordt een slaaf van de ander
    wie zich onmisbaar denkt
    is zijn eigen slaaf

    wie de ander niet kan missen
    (omdat die ander zich onmisbaar heeft gemaakt)
    sterft van duizenden angsten
    ...
    dwalende in de mist



    enkele gedachtenkronkelingen van vandaag
    ze zijn nog niet af
    ..
    denk ik

    03-11-2008 om 23:33 geschreven door annemiek


    02-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ridder op zijn (witte?) paard
    er was eens een ridder die de wereld wilde verbeteren
    dag in dag uit was hij daar mee bezig
    tijdens zijn werk en vrije tijd
    hij droomde er zelfs van
    zijn vrouw was trots op hem
    en liet hem de vrije teugel
    want zo'n man kan je niet binden
    de ene dag was hij al later en verder weg dan de andere
    maar altijd vond hij de weg terug naar huis
    kon ook de volgende dag zijn
    niemand die zich daar druk om maakte

    op een dag kwam hij in een land wat hij nog nooit bezocht had
    daarin bevond zich een rivier die niet al te diep leek
    midden in die rivier lag een klein eilandje
    met daarop een kasteel
    de jonkvrouwe was alleen thuis
    ze volgde haar man met de verrekijker
    want die was op jacht aan de overkant

    de dappere ridder op zijn (witte?) paard
    babbelde een tijdje met de kasteelvrouwe
    over de mooie wereld aan deze en gene zijde van het kleine eilandje
    maar de kasteelvrouwe leek niet te luisteren
    toen de ridder vroeg of ze die werelden aan de overzijde kende
    ontkende ze dit
    ze wilde ze zelfs niet kennen
    de ridder reageerde verbaasd
    dus vertelde ze hem dat ze de rivier niet durfde oversteken
    vandaar haar desinteresse

    de ridder dacht even na en vroeg
    of ze eens mee wilde rijden op zijn paard
    naar de overzijde richting haar man
    na wat uitvluchten en drogredenen gaf ze zich gewonnen
    en voorzichtig steeg ze op
    de ridder liep naast het paard de rivier in
    en samen bereikten ze zonder problemen de overkant

    daar wachtte haar man
    met zijn geweer op de ridder gericht
    overtuigd dat hij een rivaal voor zich had
    de ridder lachte om zoveel onbegrip
    hij vertelde dat de kasteelvrouwe ook wel eens naar de overkant had gewild
    dus wat kon haar man daar op tegen hebben
    hij kon haar toch weer terug meenemen

    de man richtte zijn geweer op het paard van de ridder
    en schoot het dood voor diens ogen
    de vrouw viel er af en bleef liggen
    haar man gaf haar een pak rammel
    terwijl de ridder er op stond te kijken
    niet in staat om iets te doen
    want het geweer was nog steeds op hem gericht
    voorzichtig week hij achteruit
    en hij moest er op toezien
    dat de het koppel door het water terug waadde
    richting het kasteel
    zij riep hem nog toe
    "je kan me nu toch niet in de steek laten,
    ik kan niet op eigen benen staan"

    de ridder keerde ook huiswaarts
    een beetje trager dan gewoonlijk
    te voet en in gedachten verzonken
    bereikte hij eindelijk zijn thuis
    vertelde wat hem was overkomen
    en hij meende dat die kasteelvrouwe
    waarschijnlijk ook op het laatst het een en ander verzweeg
    want wie hield wie gevangen?
    ......

    dit verhaaltje ontsproot vandaag in mijn gedachten
    naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal
    wat me nogal bezig houdt
    eerlijk gezegd:
    ik ben boos
    omdat sommige mensen er blijkbaar altijd in slagen
    om iemand goede bedoelingen te verdraaien of uit te buiten
    ze maken anderen moedeloos
    situaties lijken uitzichtloos
    en ze beweren ook nog dat ze reddeloos verloren zijn

    ik denk dat ze eerder redeloos zijn

    02-11-2008 om 21:15 geschreven door annemiek


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pijn in de flank ---- griep?
    manlief had enige dagen geleden
    pijn in de flank
    en dacht dat er iets met zijn nieren was
    dochterlief had enige dagen geleden
    op zij in haar onderrug zo'n pijn
    alsof er iemand een trap tegen had gegeven
    beiden zijn geveld door griep

    ik heb sinds vannacht pijn in mijn flank
    onder  mijn ribben net iets meer naar mijn rug zijde
    alsof ik daar een ferme mokerslag heb gekregen
    vandaag heb ik tijdens de markt vrij veel pijn gehad
    en diep ademen is ook geen lolletje

    manlief is er van overtuigd dat ik ook griep krijg
    zo goed in mijn vel voel ik me nu ook weer niet
    maar zou dit een voorteken zijn?
    ik heb het wél koud ook al is het hier 21°C
    door slaapgebrek kan dit niet
    want ook gisteren lag ik er al vroeg in
    eerlijk gezegd
    het klinkt onwaarschijnlijk
    maar ik ben al moe en het is nog maar half 7
    ofwel ben ik een hypochonder
    ofwel zit de griep me op de hielen

    01-11-2008 om 18:43 geschreven door annemiek


    31-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.griep in huis
    sinds gisteren heerst de griep hier in huis
    manlief werd het eerste geveld
    dochterlief nam het virus mee naar Haarlem
    en ligt daar nu ziek te wezen
    als dat morgen niet beter is
    ga ik haar met de auto halen
    (heb ik gezegd
    of zij dat toestaat weet ik nog niet)
    maar terug naar manlief
    tjonge wat kan die toch ziek zijn
    en eigenlijk is er niets aan te doen
    behalve drinken en slapen
    denk ik

    en hard hopen dat ik ervan gespaard blijf
    meestal gaat het allemaal aan mij voorbij
    of ben ik er in één dagje doorheen

    31-10-2008 om 19:09 geschreven door annemiek


    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.you have a choice
    ok, ik weet het,
    het is een beetje idealistisch
    maar het gaat om het idee
    en vooral hoor ik niet graag:
    "er is toch niets aan te doen"

    30-10-2008 om 19:55 geschreven door annemiek


    29-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika (het ex-asiel hondje)
    ondertussen verandert Laika
    zoals ik nog nooit een hondje heb zien veranderen
    ze slankt af
    springt op en af de bank
    is vrolijk naar iedereen die binnen komt
    en toen ik daarstraks met haar ging wandelen
    (mijn ouders waren moe van de drukke dag)
    holde ze vooruit
    als ik dit vergelijk met de dag dat we ze haar uit het asiel haalden
    toen kon ze niet rapper lopen dan mijn vader
    en toen was ze wel lief
    maar ze had niet echt veel pit
    alsof ze alles wel best vond
    dat is dus helemaal veranderd
    wat ze leuk vindt
    zal ze voluit laten merken
    wat ze niet leuk vind overigens ook
    de kat vindt ze nog steeds niet leuk
    maar het gaat...

    en die thuishulp die indertijd zo mopperde
    wordt binnenkort vervangen door een andere
    ziezo
    wie moest er vertrekken?
    Laika was dat zeker niet!

    29-10-2008 om 22:35 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
    vandaag nog een dagje vrij genomen
    om met mijn ouders op bezoek te gaan
    dit wilde wel zeggen dat ik mezelf een beetje terzijde schoof
    mijn mond meerdere malen heb moeten verzegelen
    mijn ogen meermaals heb moeten sluiten
    mijn grenzen grandioos heb moeten verleggen
    maar ok
    zelfs dan nog
    was het een waardevolle dag
    hoe dikwijls hebben zij hetzelfde voor mij gedaan
    toen ik nog een kind was
    een omgekeerde wereld

    het blijft een wereld van verschil met de mijne

    29-10-2008 om 22:19 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs